En usko et saa. Mut toisaalta en myöskään tiiä et onks tarvettakaan, se sähkönen lukkohan on aika yhtä tyhjän kanssa ja ainakin vakioasetuksilla se menee automaattisesti pois päältä tietyn ajan kuluttua. Customilla sen tais saada silleen et se ei lähe itestään pois, mut aika turhan kanssa se siltikin on. Mut mitä nopeasti kattelin, niin App Storesta saa M365 Plus nimisen appin jossa saattais löytyä toi lukitusominaisuus, eli sit ei tartteis käyttää sitä vakiosoftaa. Kokeilemisen arvonen ainakin.Mulla on kaksi Xiaomin lautaa ja oon niihin laittanu custom firmiksen sisään.
Nyt xiaomilta on itseltään tullu uus firmis ja tuo kännykkä appi herjaa siitä joka kerta ku lapset yrittää laittaa lautoja lukkoon. Saako tuota mitenkään pois? En osannut ite löytää ainakaan kohtaa softan (ios) asetuksista.
Joo, eihän sitä mitään satavarmaa lukitustapaa oo olemassakaan. Mut ei sitä mihinkään oikeen paremmin saa lukittua, mikäli on jo riittävän jykevä U-lukko, hyvä lukituskohta laudassa ja riittävän jykevä paikka mihin sen laudan sit itessään lukitsee. Noita löytyy kyllä aika paljon et sinällänsä ihan ok, mut ei se varastaminen ees oo se isoin huoli vaan aika helppo noille on tehä ilkivaltaakin.Tässähän se ongelma vähän niin kuin on, että jos tuohon varustelukilpaan yrittää lähteä nykyaikaisia akkuvehkeitä vastaan, niin sitten saa roudata repullisen tungstenia joka paikkaan mukanaan. Mulle riittää se, että lauta ei lähde ihan vain vahingossa ottamalla kenenkään matkaan niistä paikoista, joihin sen olen hetkeksi valmis vartioimatta jättämään.
Yli nelikymppiseksi olen selvinnyt ilman, että fillareitakaan on koskaan pöllitty, vaikka en ole niissä runkolukkoja kummallisempia käyttänyt ja fillarin olisi saanut pöllittyä kantamalla ajamisen sijaan. Se on vain usein enemmän siitä kiinni, että minkä arvoisen näköisellä vehkeellä ajaa ja minne sen yksin jättää.
Mut aika hyvä nyrkkisääntö tohon lukitsemiseen on se, et ettii kalliimman vehkeen, lukitsee sen viereen ja lukitsee oman paremmin kun sen kalliimman laitteen. Tai vähintäänkin yhtä hyvin.
Ei oo kyl tullu kokeiltua vielä, pitää varmaan ihan asiakseen testata jossain välissä. Vituttaa nimittäin paikoitellen roudata lautaa noihin pikaruokaloihin, etenkin jos siellä on pikkasenkaan enemmän porukkaa paikalla. Aina tulee laudan kanssa kuitenkin otettua mukaan kun himaankin pääsee sen verran nopeasti. Noistahan on tullu kaiketi sanomista jos kävellen on menny luukulle, mut mites jos pyörällä tai mopolla on menny? Luulis et se on niillekkin vähemmän vittuimainen jos mä sen laudan kanssa oon siinä pihalla enkä sisällä, en ainakaan äkkiseltään nää et miks se vois olla ongelma.Vartioimatta jättämisen vähentämisestä tulikin mieleeni, että ootteko kehdanneet ajella näillä burgeripaikkojen drive-in -kaistoille? Iteltä jäänyt vielä toistaiseksi kokeilematta.