Hei arvoisa sähköpotkulautaväki!
Olen ummikko näissä asioissa ja tarvitsen kipeästi apuanne! Ostin ystävälleni lahjaksi tällaisen:
Sähköpotkulauta 1000W FAT
Tämä tuntui hyvältä ajatukselta, mutta en ajatellut loppuun. Säilytys on ongelma ja sitä vasten kyselen varkauden estoon liittyvää apua. Elikkäs ystävä asustelee kerrostalossa, jonka pyörävarasto sijaitsee käytävän sisällä ja vaativat kulun portaista. Ei ole vaihtoehto, että joka kerta kun hän käyttää sähköpotkulautaansa hän raahaisi tämän portaita pitkin edestakaisin, koska se on hyvin vaikeaa. Ystäväni omistaisi autopaikkaa, mutta se on tyhjillään, koska ei omaa autoa. Mietin voisiko hän säilyttää kyseistä mallia tällaisessa paikassa? Hyvänä puolena olisi myös, että autopaikat tulevat kerrostalojen ikkunoista suoraan näköetäisyydelle, mikä varmasti vähentäisi pitkäkyntisten toimintaa. Kaksi huolta minulla kuitenkin herää!
1. Kaataako kova tuuli tällaisen pyörän ku se on kiinni vain omasta "jalastaan" (mikä lie se mikä pitää pystyssä sama kun polkupyörissä)
2. Sähköpotkulautaa ei saa kiinni mihinkään kiinteään, vaan se on ns vapaana pois työnnettäväksi. Kysyisinkin olisiko joitain lukkoja mitkä estävät renkaiden pyörimisen pyörän ollessa "vapaana"? Varashälytin kuuluu pyörään, mutta mikäli akun irrottaa (lähes puolet koko pyörän arvosta), niin hälytin ei luonnollisestikaan ole toiminnassa. Tästä syystä erillinen varashälytin voisi olla paikallaan. Olisiko olemassa sellaista varashälytintä/lukkoa, joka samassa paketissa estäisi renkaiden pyörimisen ja hälyttäisi, mikäli joku yrittää siirtää pyörää. Entäs onko nämä hälyttimet sellaisia, että jos ne laukeavat niin ne ei sammu tietyn ajan kuluttua itsestään? Mietin että jos ystäväni on poissa kotoa ja varashälytin laukeaa, niin tuleeko naapureiden sitten kuunnella hälytintä seuraavat tunnit putkeen?
Kiitos avustanne. Olen ummikko ja olen kiitollinen jokaisesta asiallisesta vastauksesta.
Ystävällisin terveisin: huolta ilmassa