living_death
★ Still alive ™
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tjaa-aa, kaipa se on mahollista et joku myis väärällä nimellä tavaraa ja tätä kautta kusis jonkun muroihin, mut eiköhän noi kaverit ole ihan oikeilta sivuilta akkunsa tilanneet. Toki kuitteja yms ei oo näytetty, mut tarrat ja muut laput on ihan legitin näkösiä.Mistä ostin GEN2 moottorin tuli kiinan tehtaalta joku robot city ja sieltähän kaikki tulee.
Voin kaivaa FB-ryhmän ja sitä myyjää disassattiin ja kävi ilmi, että joku möi kennoja hiekalla ja ei liittynyt mitenkään samaan henkilöön.
Jokos täällä on joku keksiny millä tuon augment es 210 saa kulkemaan yli 25km/h kun ilmeisesti rajoitinta ei saa poistettua enää sieltä ns salavalikosta
On varmasti luotettava toimittamaan tavarat, mutta aika paljon haukkuja tullut tosta hepusta, "top speedeistä" ja sen myymästä tavarasta
Paljonko range ollut gen2 firmiksillä? Laitoin äsken oman gen2 moottorin tilaukseen niin vähän kiinnostais100% akulla olisi ollut pirteämpi.
Jos en ihan väärin muista, 80% kohdalla nopeus tippui 23km/h tuntumaan ja siitä portaittain hidastuu.
GEN2 moottori eilisen ajon testillä pudotti 35-36km/h suoralla 70% varauksen jälkeen, tosin oli kova vastatuuli.
Mulla 30A firmiksellä jossa 37km/h huiput range 30-35km. Drive modessa 15A ja 25km/h, niin tuolla päässyt lähemmäs 50km 65kg kuskilla.Paljonko range ollut gen2 firmiksillä? Laitoin äsken oman gen2 moottorin tilaukseen niin vähän kiinnostais
Joo. minun pitää kysyä. Harmi kun ostopaikkana on elisa. Jos olisin ollut viisas niin gigantti olisi kyllä ollut parempi. En tiedä onko tämä pakko lähettää kun tekisi mieli vain ajaa kivijalkaliikkeeseen.Eikös tuo pro 2 ole sen verran tuore lauta että laita takuuseen jos ongelmia
Joo. minun pitää kysyä. Harmi kun ostopaikkana on elisa. Jos olisin ollut viisas niin gigantti olisi kyllä ollut parempi. En tiedä onko tämä pakko lähettää kun tekisi mieli vain ajaa kivijalkaliikkeeseen.
/elisan kanssa takuuasiat on ulkoistettu yolokille. Fyysisiin kulutuksiin takuu ei ole velvollinen. Hiukan hämmentää kulutustuotteesta puhuttaessa.
Sain huoltoliikkeltä lisätietoa. Niin heidän mukaan on täysin normaalia että keskiasentoon laittaessa tuntuu pieni "töksähdys" Mutta puhetta hänen viestissä ei ollu mitään kääntäessä.Tarkoitetaan varmaan renkaita tai jarrupaloja tms. laakeri vika on 100% takuu asia!
Sellainen pieni lagin tuntuinen on mullakin viikon tuoreessa laitteessa juurikin keskellä ja vähän vaille molemmissa ääripäissä, eli jotakuinkin varmaan nuo 45° kulmat.Sain huoltoliikkeltä lisätietoa. Niin heidän mukaan on täysin normaalia että keskiasentoon laittaessa tuntuu pieni "töksähdys" Mutta puhetta hänen viestissä ei ollu mitään kääntäessä.
Mutta sain käsityksen että ei ole syytä huoleen. Jos jollain muulla on sama vehe ku mulla niin voisi varmaan testata tämän.
Itse tilasin 7.6 ja tämän viikon maanantaina on muka lähetetty. Seurantakoodilla ei löydy kyllä mitään tietoa ja estimated delivery date 2021-08-13. Jos sais uudelleen päättää niin ostaisin suomesta
Sain huoltoliikkeltä lisätietoa. Niin heidän mukaan on täysin normaalia että keskiasentoon laittaessa tuntuu pieni "töksähdys" Mutta puhetta hänen viestissä ei ollu mitään kääntäessä.
Mutta sain käsityksen että ei ole syytä huoleen. Jos jollain muulla on sama vehe ku mulla niin voisi varmaan testata tämän.
Juu se on ihan suunniteltu silleen et siinä on pieni pykälä ainakin keskiasennossa. Jos vetää täysin vasemmalle tai oikealle niin siitä en tiedä, ei oo tullu kiinnitettyä huomiota.Xiaomi mi pro 2 potkulaudan laakerivika ohjauksessa. Kun pidät sitä aloillaan ja käännät ohjausta hennosti vasemmalle ja oikealle. Niin tämä tekee pienen töksähdyksen 0:ssa asteessa sekä -45 ja +45 asteessa. Siis se on erittäin pieni tunne, mutta sen kyllä huomaa.
En tiedä olenko aiemmin tajunnut tätä, mutta eikö tämä kuullosta siltä että laakerit ovat liian tiukassa ja nehän kuluu nyt. Onko nuo voinut itsestään kiristyä, vai onko tämä jo tehtaalta tullessa ollut tälläinen?
Vaarallistahan se on jos laakerit hajoavat kun siitä kun yksi pallura menee, niin sehän aiheuttaa ihan jo sentin heiton sen jälkeen. Kuinka laakereiden huolto näiden vehkeiden kanssa, onko näihin jotain omia laakereita mitä kuuluu käyttää?
Onko monorim hintansa väärtti jos ajattelee käyttäjää joka ei hypi koneella tai muutenkaan juuri temppuile?Mulla sama lauta ja samanlainen pieni pykälä tuntuu keskiasennossa, ollut uudesta asti ja nyt n. 800km takana. Tuli juuri vaihdettua Monorim keula ja samalla avattua ohjauslaakerit ja ihan ehjät oli sekä hyvässä vaseliinissa. En huolestuisi tuosta tai veisi mihinkään huoltoon.
Onko tullut mitään lisätietoja toimituksesta? Itselleni tuli myös seurantakoodi maanantaina kun viimeinen lähetyspäivä dhgaten mukaan koitti. Tuolla tunnuksella ei löydä mitään lähetystä ja laitoin tänään myyjälle viestiä että mikähän tilanne toimituksen suhteen. Saattaa myös olla että eu:n uudet tullisäännökset vähän hidastaa nyt kulkua.
Tää on siis G30 tuohon ~550€ hintaan? Meinasin meinaan Eazyroa mainostaa eurooppalaisena myyjänä mutta niiden hinnat on vähän toista luokkaa G30:llä eli ei välttämättä The Valinta™ tuollaisen hankkijalle.Itse tilasin 7.6 ja tämän viikon maanantaina on muka lähetetty. Seurantakoodilla ei löydy kyllä mitään tietoa ja estimated delivery date 2021-08-13. Jos sais uudelleen päättää niin ostaisin suomesta
Tää on siis G30 tuohon ~550€ hintaan? Meinasin meinaan Eazyroa mainostaa eurooppalaisena myyjänä mutta niiden hinnat on vähän toista luokkaa G30:llä eli ei välttämättä The Valinta™ tuollaisen hankkijalle.
Itse Xiaomin Pro2:n hankkineena olin jo tuolta tilaamassa Cdonin kautta jossa hinta 520€ mutta päivää myöhemmin Cdon sai saman vehkeen omaan varastoonsa kymppiä kalliimmalla niin peruin ja ostin Cdonin omasta varastosta. Suoraan Eazyrolta ostaessa Global Pro2 oli ostaessani reilu viikko sitten 466€ ja joku 5% etu koodilla, mutta en jaksanut odottaa parin kympin takia vähän kauempaa. Loma oli juuri alkanut jne.
G30 kuitenkin noilla oli sen 900€ eli DHgatelta tilaajille ei taida olla juuri vaihtoehto eikä mikään.
Onko monorim hintansa väärtti jos ajattelee käyttäjää joka ei hypi koneella tai muutenkaan juuri temppuile?
Työmatka-ajoon itsellä ostettu ja matka taittuu kyllin mukavasti ihan vaniljanakin, mutta tuollaista voisi harkita jos se lisää merkittävästi mukavuutta ja turvallisuutta.
Jeps! Itse laitan nykyään tubeless renkaat 4 bariin suosiolla.
Akkukompura ei tainnut päästä sinne saakka, joten pumppaan jalkapumpulla.
40e rikesakkoMitäs siitä seuraa jos ostaa semmosen 1000W mottorilla olevan laudan ja ajelee 45km/h semmosella yleisillä teillä?
-Vakuutus ei korvaa mitään jos kaatuu ja teloo ittensä/ toisiin ihmisiin?
-Tuleeko sakkoja tjsp jos polliisi kokeilee että paljonko se lauta kulkee?
Onko ehdoton nou nou suomessa jos haluu semmosen lailliseksi?
Suosittelen Sharksettii mitä lukassu ja mitä nähny niin hyvii ja laadukkaita..Suosituksia E-Way E600 Max etujousitukseen?
Ei noita saa mitenkään laillisiksi. Yli 25kmh lasketaan mopoksi, 65kmh yli sit jo kevytmoottoripyöräks. Et vähintään vakuuttamaton ja rekisteröimätön peli se on lain silmissä, ajo-oikeudetta ajamiset sit erikseen vielä jos tarvetta. Jotain tohon varmasti vielä tulis, mut ei tuu mieleen et mitä.Mitäs siitä seuraa jos ostaa semmosen 1000W mottorilla olevan laudan ja ajelee 45km/h semmosella yleisillä teillä?
-Vakuutus ei korvaa mitään jos kaatuu ja teloo ittensä/ toisiin ihmisiin?
-Tuleeko sakkoja tjsp jos polliisi kokeilee että paljonko se lauta kulkee?
Onko ehdoton nou nou suomessa jos haluu semmosen lailliseksi?
Miettikää miten pahalta tuntuu ostaa iso moottoripyörän näköinen sähkö"lauta" jonka renkaiden levey on luokkaa valtava ja laudan katokyky on 150 kiloistakin vaivattomasti vetää. Mutta saat ajaa harrikkamaisella asennolla hitaampaa kuin ala-astetta käyvä koululainen. Siinä menee lapset pinkit vanteet keulien ohi. Muistakaa että on laitonta ajaa enemmän kuin 25km/h.Ei noita saa mitenkään laillisiksi. Yli 25kmh lasketaan mopoksi, 65kmh yli sit jo kevytmoottoripyöräks. Et vähintään vakuuttamaton ja rekisteröimätön peli se on lain silmissä, ajo-oikeudetta ajamiset sit erikseen vielä jos tarvetta. Jotain tohon varmasti vielä tulis, mut ei tuu mieleen et mitä.
Miettikää miten pahalta tuntuu ostaa iso moottoripyörän näköinen sähkö"lauta" jonka renkaiden levey on luokkaa valtava ja laudan katokyky on 150 kiloistakin vaivattomasti vetää. Mutta saat ajaa harrikkamaisella asennolla hitaampaa kuin ala-astetta käyvä koululainen. Siinä menee lapset pinkit vanteet keulien ohi. Muistakaa että on laitonta ajaa enemmän kuin 25km/h.
Jep, itse ainakin ajan mielummin hiljaa että köyhät näkevät minut paremmin.En tiennytkään, että yleinen liikenne on muuttunut kilparadaksi, jossa tärkeintä on ettei kukaan vaan mene ohi. Tuolla asenteella lienee liikenteessä melko hankalaa. Aina joku jossain vaiheessa menee ohi vaikka alla olisi se 150k€ tesla, mersu, bmw jne. Mahtaa sitä 150k€ auton omistajaa vituttaa kun joku menee jollain 500€ ritsalla ohi. Ja ihan tiedoksi harrikat ei ole mitään nopeita pyöriä, eikä niitä nopeuden takia osteta.
Ensinnäkin, kävelytie ei ole skuuttien paikka.
Jos olisit ymmärtänyt sen alkuperäisen viestini niin varmaan olisit ymmärtänyt kommenttini. Mutta joskus menee "korkealta ja kovaa". Mutta, kun ei niin pitää sanoa mitä ymmärtää eikä ymmärtää mitä sanoo. Valitettavasti.
Kuka on väittänyt muu kuin sinä että mopon pitäisi kulkea 100kmh?! Puhetta on ollut kaupungin liikennerytmistä (kaava-alueella) jossa nopeudet on max. 50-60kmh. Sen verran pitäisi mopojen kulkea + pieni turvamarginaali. Ehdottomasti. Turvallisinta.
Mutta, ymmärrän hyvin ettet ymmärrä kuka ajaisi mopolla kun voi ajaa moottoripyörällä. Sama asia kun et kuitenkaan ymmärrä miksi mennä autolla kun omalla helikopterillakin voisi mennä saman matkan. Miksi kukaan hölmö vaivautuu ylipäätänsä menemään paikasta A paikkaan B omalla autolla kun aina voisi käyttää taksia! Kyllä ihmiset on tyhmiä, vai mitä.
Lähdettä? Mun mielestä skuutilla voi vapaasti ajella max 15km/h kävelytiellä ihan aikuinenkin. Itse ajelen 95% ajasta kävelyteillä eikä poliisit ole moksiskaan.
Sähköiset liikkumisvälineet | Traficom
www.traficom.fi
Trafin sivuilla lukee:
Jalankulkua avustavilla laitteilla tarkoitetaan esimerkiksi tasapainotettuja yksi- tai useampipyöräisiä henkilökuljettimia, kuten tasapainoskoottereita (leijulauta/huuveri), sähköpotkulautoja ja muita vastaavia sähkömoottorisia kulkuvälineitä.
Ja
Laitteen paikan kadulla määrittää laitteen maksiminopeus. Jos liikkumisvälineen sähköavustus ei katkea 15 km/h nopeudessa, ei sillä saa ajaa jalkakäytävällä vaikka ajovauhti pysyisikin alle 15 km/h.
Usein potkulaudoissa on eco / pedesdrian moodi joka rajoittaa kulun 15km/h -> sähköavustus katkeaa 15km/h kohdalla.
Keskusta ruuhka-aikaan. Pääsee etenemään bussikaistoja rajoituksen mukaista vauhtia autojen ja moottoripyörien käyttäessä samaan matkaan viisinkertaisen ajan + pysäköintipaikan etsintä, kun mopolla taas saa pysäköidä todella vapaasti.Sitä en kyllä ymmärrä miksi aikuinen haluaisi mopolla ajaa. Niillä on niin hidas maksiminopeus, ettei matkanteko ei joudu. Ottaa moottoripyörän, niin saa aina ajaa suurinta sallittua nopeutta eikä ajoneuvokohtainen nopeus ole rajoitteena. Kaveripiirissä löytyy kaksipyöräisillä liikkuvia eikä kukaan niistä kyllä halua mopolla ajaa.. Ainut syy minkä itse keksisin aikuisen mopolla ajamiseen on pennin venyttäminen.
No tämän uutisen mukaan normi sähköskuutit eivät poliisin lausunnon mukaan kuulu jalkakäytävälle vaikka niillä ajaisikin vain 15km/h. Sellaiset skuutit joilla ei pysty ajamaan nopeampaa kuin 15km/h voivat ajaa jalkakäytävällä ja rinnastetaan jalankulkijoihin. jos nappia painamalla voit sen määrittää kulkemaan nopeampaa kuin 15km/h, kuuluisi sinun ajaa pyörätiellä tai ajotiellä.
"Alempitehoinen sähköpotkulauta, jonka moottorin teho on enintään 1 kW ja suurin rakenteellinen nopeus on enintään 15 km/h, määritellään jalankulkua avustavaksi tai korvaavaksi liikkumisvälineeksi. Tällaisella laudalla liikkuva katsotaan jalankulkijaksi. Alempitehoista sähköpotkulautaa saa kuljettaa myös jalkakäytävällä, mutta sen kuljettajan on annettava jalankulkijalle esteetön kulku. Näitä sähköpotkulautoja näkee liikenteessä kuitenkin harvoin."
Sähköpotkulaudalla ei saa ajaa jalkakäytävällä – sakon paikka | ÄKS
Poliisi muistuttaa että sähköpotkulaudan käyttäjä on tieliikennelain mukaan polkupyöräilijä, joten potkulaudalla liikutaan pyörätiellä tai ajoradalla - ei jalkakäytävällä. Sähköpotkulautoja on jälleen ilmestynyt katukuvaan, ja vuokrattavia sähköpotkulautoja on myös useissa kaupungeissa. ...aksa.fi
Mutuahan tuo on linkata jotain random uutista ja jos vaikka "sisä-suomen" poliisin facebook päivitys olisikin tehty, niin se on heidän tulkinta. Realielämässä tuskin ovat yhtäkään sakkoa antanut jos eco moodilla joku jalkakätytävällä ajeleekin.
Ja tuo silti ei todista sinun väitettä että "skuuttien paikka ei ole kävelyteillä" faktaksi. Minun mielestäni trafin sivusto päinvastoin todistaa että sähköskuuttien paikka on myös kävelyteillä. Suosittelen tsekkaamaan faktat ennen kuin tänne huutelee omia mielipideitä.
Itse ajelen jalkakäytävillä aina ja sitä päivää odotellessa että 40€ sakko joskus rapsahtaisi. Voin vielä antaa sitten poliisisedän kokeilla ecomoodia että sähköavustus loppuu 15km/h kohdalla, ties vaikka ottaisi sakot sitten takaisin.
ehdin editoida aiempaa viestiä, en tiedä huomasitko.Tuossa puhutaan Kevyestä sähköajoneuvosta. Sähköpotkulauta voi trafin määritysten mukaan (ylempänä minun postaus) olla myös jalankulkua avustava laite, kunhan sähköavustus loppuu 15km/h kohdalla, eli eri asia kuin kevyt sähköajoneuvo.
Minä olen ajatellut ostaa tuon e-way 600 maxin gigantista, kun niitä tulee sinne. Lähinnä sen takia, että saa sen gigantin oman lisätakuun, joka korvaa ilmeisesti myös kosteusvauriot. Päädyin e-wayhin sen takia, että lautaa käyttää myös puolisoni. Vieläkös se kingsongin softa pelittää noissa e-way laudoissa?
Itselläni on tämä sama lauta ja myös kiinnostaa tuo mainittu softa, että miten pelittää/toimiiko.
Napilla määritetty rajoitin jonka saa pois nappia painamalla ei ole tällainen rajoite.
En oo noita harrikkamallisia vehkeitä pahemmin tutkinu kun ei itteä kiinnosta oikeastaan ollenkaan, mut eikös ne oo suurimmaks osin suunniteltu mopokortilla ajettavaks? Ainakin osa, näemmä noi Kontio Cruiserit myydään 25kmh rajotuksella ja väitetään laillisiks, vaikka niistä ilmiselvästi se penkki löytyykin joka sit aiheuttaa sen ristiriitatilanteen et onks nyt sittenkään.Miettikää miten pahalta tuntuu ostaa iso moottoripyörän näköinen sähkö"lauta" jonka renkaiden levey on luokkaa valtava ja laudan katokyky on 150 kiloistakin vaivattomasti vetää. Mutta saat ajaa harrikkamaisella asennolla hitaampaa kuin ala-astetta käyvä koululainen. Siinä menee lapset pinkit vanteet keulien ohi. Muistakaa että on laitonta ajaa enemmän kuin 25km/h.
Toimii.
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.
Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)
Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)
Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.
EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h
Muistaakseni oli joo vaan androidille saatavilla se sovellus, ja sekin tais pitää hakea jotain epävirallisia reittejä et sai sellasen mistä saa nopeusrajotuksen pois. Tässäkin ketjussa jossain vaiheessa puitu, mut se tais olla jo kesäkuun alussa.Onko tämä vain Androidille?
Itsellä vain iOS ja kokeilin AppStoresta KingSong + SoftTuner appiä >antaa sen hakea "bluethooth laitteita" vartin verran, eikä mitään löydy.
Jos jollakulla iOS ja E600 Max yo. asiaan liittyen, niin voisi heittää ohjeita