Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Käväsin äsken tuolla verkkiksessä ostamassa kyseisen laudan pois, se vaan että huomasinkin sit kotona että onkin g30D malli eli saksan rajoituksilla..:(
Noi nyt ilmeisesti kuitenkin saa softalla vaihdettua ihan ilman että koskee firmwareen eli takuu pitäis ainakin pysyä?
Sehän vähän muodollisuus: valmistajan softalla ei saa, mutta ilman firmwaren vaihtoa saa. Laite on kuitenkin tarkoitettu kestämään 30 km/h ja toimimaan 350 watin nimellisteholla, joita Saksan tapauksessa on molempia kuristettu. Mutta joo, alueen vaihto esim. Xiaoflasherilla riittää.
 
Paljonkohan tohon G30 pitäis renkaisiin pistää psi:tä?
Nehän on sisäkumittomat renkaat niin ilmeisesti reilusti vähemmän ku mitä M360?
Ehkä joku 44psi kun on 90kg painoa?
 
Onko noi renkaat tossa G30 nyt sit miten kestävät?
Voiko vetää ihan huoleti hiekka ja sorateillä?

Käväsin päivällä tolla g30 vetään ekan kerran kunnon koeajon, 44psi pistin eteen ja 45psi taakse, 7.99km vedin ja on kyl pakko sanoa että tuntuu ajo noilla renkailla kyllä ihan helvetin hyvältä verrattuna M365, asfaltilla ei enää pahemmin tärrää ja hiekallakin pysyi paikat kiinni hampaissa :D

Ajaminen tuntui muutenkin hyvältä tolla ja hyvin jaksoi vetää ylämäkeen.
Miinusta lähinnä että toi laitos painaa ihan sikana ja renkaasta ei enää mahdu U lukko läpi, tai kai siitä joku kapea mahtuu mutta ei mikään mitä mulla kotoota löytyy.
Pikkuasioita kuitenkin.

Sateella ei vissiin tälläkään saa ajaa?
 
Miinusta lähinnä että toi laitos painaa ihan sikana ja renkaasta ei enää mahdu U lukko läpi, tai kai siitä joku kapea mahtuu mutta ei mikään mitä mulla kotoota löytyy.
Pikkuasioita kuitenkin.
Kiinnitä tuosta pystyputken ja dekin välisestä tangosta.

lukon-kiinnityspaikka.PNG
 
Osaako kukaan sanoa miten luotettava edwaybuy on? Kyseessä siis saksan edwaybuy, mistä saisi eu varastosta aika halvalla esim linkin Xiaomi 1S Globalin.

Sitten vielä kysymys takuuseen liittyen ulkomailta tilatessa? Miten on takuu toiminut EU:sta tilatessa esim xiaomin tai ninebotin?


Vielä tuplaan tätä kommenttia. Ajatuksena siis tilata sähköpotkulauta lyhyille siirtymille välillä koti - juna-asema - työ ja takaisin. Matkaa kertyy noin 2-3km päivään, ja joskus harvoin saattaa käydä vähän pidemmällä. Takuuhommat on luettu ja selvitetty ja nehän selvästi vaihtelee myyjästä riippuen näissä vehkeissä.

Asia mikä kyrpii tässä on se, että todella kattavan selailun jälkeen "fiksuimmaksi" vaihtoehdoksi jää tilata Ninebot Max G30, niin kuin muutkin ovat täällä tehneet. Ainoa mikä itsellä vetää poispäin kyseisessä laudassa on se paino. Jos mietin välillä ratikkaankin vientiä ja portaiden käyntiä tämän myllyn kanssa niin voi kädet olla hapoilla. Katselin myös G30LP mallia, mutta sekin on kyllä erittäin painava vrt Xiaomin vehkeet. Ehkä joku täällä osaa kertoa kokemuksia G30:stä julkisten jatkeena?

Ja vielä siihen fiksuimpaan vaihtoehtoon. Suomeen toimitettuja diilejä löytää kyllä vaihtelevalla menestyksellä mutta nämä kaksi ninebotin lippulaivaa ovat ylivoimasesti isoimmassa alennuksessa vrt suomihinnat. DHGatesta tilattuna jäisi kuvan verran hintaa kyseisille skuuteille (tilaan vain yhden)

7d9e72fa2d2c6ba5513a9c7b90fe18bb.png


Verrataan sitten Xiaomin vastaaviin. Paino on kunnossa, mutta diilit ei. Parhaat hinnat mitä internetin läpikaivamalla löysin on alla, tosin nekin ovat jo ärsyttävän lähellä suomihintoja.

109cf8ff39dc10424a52fd6f863af85c (1).png


Edwaybuy on vieläkin mielessä mahdollisena vaihtoehtona, ja siinä vaiheessa saa heittää hyvästit edes haaveelle jonkunlaisesta takuusta. Halvaksihan se jäisi, 295€ Xiaomi S1 Global.

Tarvisin nyt apua. Rassaan itseäni vaikka maailman tappiin asti, kun en osaa päättää tässä omassa dilemmassa parasta vaihtoehtoa, jos semmoista edes on. Minkä valitsisitte kuvatussa tilanteessa?
 
Tässä oma viritys e waylle...
20210513_165924.jpg

Pysyny nyt ihan hyvin eikä ole halkeillu lisää. Tuntuu todella tukevalta.

Onko tämä tuumakokonen multti kun ei yksikään kuuskulma käy tuohon.

20210513_165943.jpg
 
Kyllä on tuumakokoa 3/16. Juuri tänään oikasin ohjausta kun huomasin ettei se ole ihan suorassa. Ollut varmaan uudesta asti vähän vinossa kun noi ruuvit oli kyllä erittäin tiukassa. Huvittavaa et laudassa on sekä milli että tuuma kokoisia kuusiokoloruuveja
 
Asia mikä kyrpii tässä on se, että todella kattavan selailun jälkeen "fiksuimmaksi" vaihtoehdoksi jää tilata Ninebot Max G30, niin kuin muutkin ovat täällä tehneet. Ainoa mikä itsellä vetää poispäin kyseisessä laudassa on se paino.
Ootko tätä miettiny vaihtoehtona? ES One Carbon

Paino vain 9.9kg, mutta ei henkilökohtasta kokemusta.
 
Vielä tuplaan tätä kommenttia. Ajatuksena siis tilata sähköpotkulauta lyhyille siirtymille välillä koti - juna-asema - työ ja takaisin. Matkaa kertyy noin 2-3km päivään, ja joskus harvoin saattaa käydä vähän pidemmällä. Takuuhommat on luettu ja selvitetty ja nehän selvästi vaihtelee myyjästä riippuen näissä vehkeissä.

Asia mikä kyrpii tässä on se, että todella kattavan selailun jälkeen "fiksuimmaksi" vaihtoehdoksi jää tilata Ninebot Max G30, niin kuin muutkin ovat täällä tehneet. Ainoa mikä itsellä vetää poispäin kyseisessä laudassa on se paino. Jos mietin välillä ratikkaankin vientiä ja portaiden käyntiä tämän myllyn kanssa niin voi kädet olla hapoilla. Katselin myös G30LP mallia, mutta sekin on kyllä erittäin painava vrt Xiaomin vehkeet. Ehkä joku täällä osaa kertoa kokemuksia G30:stä julkisten jatkeena?

Ja vielä siihen fiksuimpaan vaihtoehtoon. Suomeen toimitettuja diilejä löytää kyllä vaihtelevalla menestyksellä mutta nämä kaksi ninebotin lippulaivaa ovat ylivoimasesti isoimmassa alennuksessa vrt suomihinnat. DHGatesta tilattuna jäisi kuvan verran hintaa kyseisille skuuteille (tilaan vain yhden)

7d9e72fa2d2c6ba5513a9c7b90fe18bb.png


Verrataan sitten Xiaomin vastaaviin. Paino on kunnossa, mutta diilit ei. Parhaat hinnat mitä internetin läpikaivamalla löysin on alla, tosin nekin ovat jo ärsyttävän lähellä suomihintoja.

109cf8ff39dc10424a52fd6f863af85c (1).png


Edwaybuy on vieläkin mielessä mahdollisena vaihtoehtona, ja siinä vaiheessa saa heittää hyvästit edes haaveelle jonkunlaisesta takuusta. Halvaksihan se jäisi, 295€ Xiaomi S1 Global.

Tarvisin nyt apua. Rassaan itseäni vaikka maailman tappiin asti, kun en osaa päättää tässä omassa dilemmassa parasta vaihtoehtoa, jos semmoista edes on. Minkä valitsisitte kuvatussa tilanteessa?
Nuo dhgaten Ninebotit taitaa tulla Kiinasta eikä eu-varastolta? Jos en väärin katsonut..

Edit. Tai no otsikossahan lukee kyllä eu stock, kuitenkin shipping cost -napukan alla puhutaan Kiinasta.

Osittain samojen lautojen välillä tässä pähkäillyt. Yksi Xiaomi m365 Pro tuli pari päivää sitten hommattua, mutta joku toinen pitäisi talouteen myös keksiä. Itsellä nyt ei kamalasti tarvitse missään portaissa tms kuljetella, mutta sen perusteella mitä tuota Xiaomia joutunut kantamaan, niin melko raskaan tuntuinen tuokin jo on, voi tosiaan Ninebotin kanssa olla hapokasta jos enemmänkin moista joutuu harrastamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Juu kyllä tuo 18kg+ huonolla otteella portaissa kannettuna on sellainen että saa meikäkin nostamaan pulssia kantaessa joka päivä portaissa. Xiaomi tuli miten vaan koska parempi ote.
 
Kuuluuko teiltä sellaista "kliksahtavaa" -ääntä tuosta E-600 Maxin stongasta? Se on myös vähän tuollaista nitinää jota en saa paikannettua, hieman ärsyttävä ääni todettakoon ;)
Tarkista taittomekanismin kireys. Tuntuu joka mallin laudassa olevan herkkä paikka. Pitää itse säätää oma tänään. On vähän liiankin hyvin öljytty (öljysin kaikki nivelet yms).
 
Joo en oo sitä tsekannutkaan :coffee:
Jos öljyät sen niin varmista vaan että kireys pysyy. Itsellä oli paketista ottaessa helvetin jäykkä ja täysin voitelematon. Öljyt väliin ja olikin melkein liian herkkä ja joutui kiristämään. Nyt taas on sama juttu kun osat on hiukan eläneet.
 
Suosittelen pitämään sopivalla tiukkuudella. Facessa oli kuva kun jolloin on hajonnut lukitus kun oli ollut klappia ja ajanut rotvallin yli. Mut ei kannata taas liian tiukkaksikaan laittaa en usko et kestää sitäkään. Eli heti kun tuntuu löysältä niin pieni kiristys. Ei kannata päästää siihen asti et tuntuu klappia tai sit ainakin olla varovainen sen kanssa kunnes saa kiristettyä.

luulen et pari kiristys kertaa riittää kun osat hakee paikkaansa. Itse ajanut nyt 200km ja kerran olen vasta kiristänyt lukitusta
 
Suosittelen pitämään sopivalla tiukkuudella. Facessa oli kuva kun jolloin on hajonnut lukitus kun oli ollut klappia ja ajanut rotvallin yli. Mut ei kannata taas liian tiukkaksikaan laittaa en usko et kestää sitäkään. Eli heti kun tuntuu löysältä niin pieni kiristys. Ei kannata päästää siihen asti et tuntuu klappia tai sit ainakin olla varovainen sen kanssa kunnes saa kiristettyä.

luulen et pari kiristys kertaa riittää kun osat hakee paikkaansa. Itse ajanut nyt 200km ja kerran olen vasta kiristänyt
Juu ehdottomasti pitää kireyden sopivana. Tuo muovinen lukituksen varmistin ei liian vahva ole jos sopiva töyssy tulee ja tärähtää. Eipä tule ylläriä että joutuu pitämään stongaa käsin pystyssä pysähdyksiin asti. Tuo kun on rasvattu kunnolla niin on todella liukas liikkumaan niin pitää kireyden olla kohdallaan vs paketista ottaen jolloin sai melkein kaksin käsin repiä auki (ovat kai ennakoineet tuon alun osien jouston ja löystymsen.
 
Hei hauska tieto E-wayn skuutista.

Laitoin testiksi KingSongille viestiä että onko mistään mahdollista ostaa varaosina tuota takalokaria kun on sama skuutti kuin ks-x1 pro, niin vastasivat seuraavaa:
Hi friend,

Please contact our official dealer www.wilfa.fi , they will help you to deal with the rear fender issues.

Thanks & Best Regards

Eileen Mao


Kingsong Intell Co., Ltd

Tästä siis voi vetää johtopäätöksen että Wilfa on siis ihan virallinen jälleenmyyjä joka vain nimennyt skuutin omaksi ja KingSongilta ne ne ostaa.
 
"Tuo lämpötila näyttää app:ssa 0c kokoajan, se ei ole siis vika laudan päässä.

Applikaatiota päivitetään jatkuvasti ja tästä on raportoitu eteenpäin." e-way
 
Musta tuntuu että mulla ois tuo lukitus kohta nyt liian löysällä sen jälkeen kun yhtä ruuvia kiristin niin pohdin et onko tää se tunettu "väljä" ongelma.:cautious:
 
Voin pistää vähän myöhemmällä, nyt skuutti parkissa ja mies terdellä.

Meinasi unohtua koko kuva, tässä esimerkki. Näyttää hiljalleen kasvavan pituutta tuo halkeama, kuten saattaa odottaa… Ja jos tuota lokaria vähän vääntää, irvistää halkeamakin, eli se on läpi asti.
 

Liitteet

  • D95F29FF-FF6D-4689-8B49-F82F8D4C8DAB.jpeg
    D95F29FF-FF6D-4689-8B49-F82F8D4C8DAB.jpeg
    1,5 MB · Luettu: 79
Hei, ohjetta niille joilla E-wayn E600Maxin taittomekanismissa on löysää.

Alla olevassa kuvassa näkyvä lukitusvarsi on se mistä säädetään lukituksen kireyttä.

Tarvitset kiristämiseen kahta kiintolenkkiä tai jakoavainta.

1. Toisella lenkillä otat kiinni tuosta mustasta varresta, ja toisella löysäät ympyröityä mutteria kiertämällä sitä edestä katsottuna vastapäivään.

2. kun mutteri on löysytetty, kierrät mustaa tankoa myös vastapäivään, niin että varsi "pitenee".

3.tarkista oikea kireys testaamalla taittolukitusta niin että siitä tulee sopivan napakka, mutta ei liian tiukka.

4. Kun kireys on sopiva, pidät mustan tangon paikallaan ja kiristät ympyröidyn mutterin takaisin tiukaksi kiertämällä sitä myötäpäivään.

tämä poistaa kokonaan släkin skuutin ollessa ajokunnossa, eikä varsi enää heilu.

WhatsApp Image 2021-05-14 at 10.38.09.jpeg
 
Meinasi unohtua koko kuva, tässä esimerkki. Näyttää hiljalleen kasvavan pituutta tuo halkeama, kuten saattaa odottaa… Ja jos tuota lokaria vähän vääntää, irvistää halkeamakin, eli se on läpi asti.
itsellä täysin samanlainen halkeaman alku tuossa, sain 3d printatun tuen ja laitoin gorilla teippiä päälle mukavan kerroksen toistaiseksi toiminnu.
 
Kiitos kuvasta Sandelsium, selkeesti päässyt liikkumaan tuo rear fenderi ja tärisemään kun noin alkanut repeilemään, onko tuettu mitenkään? Ton suurin ongelma on se että tuota ei oo tuettu mitenkään ja pääsee lärpättämään kaikille mahdollisille suunnille :rofl:

Joo ja tosiaan taisi tässä ketjussakin olla aiemmin postattu kuva, eli lokarin takapuolella olevissa tukirakenteissa on suunnitteluvirhe ja ilmeisesti valumuotin jäljiltä ne tukivalokset ovat poikki juuri siitä kohtaa mistä lokari alkaa sitten murtua. Tuettuhan tuota ei ole mitenkään, joten se lärpättää sitten minne sattuu. Ei vaan jaksaisi alkaa virittämään tuohon mitään patenttia, mutta ehkä se pitää käydä hakemassa reikänauhaa, ruuveja ja epoksia ja ehjätä tuo itse parempaan kuntoon.
 
Joo ja tosiaan taisi tässä ketjussakin olla aiemmin postattu kuva, eli lokarin takapuolella olevissa tukirakenteissa on suunnitteluvirhe ja ilmeisesti valumuotin jäljiltä ne tukivalokset ovat poikki juuri siitä kohtaa mistä lokari alkaa sitten murtua. Tuettuhan tuota ei ole mitenkään, joten se lärpättää sitten minne sattuu. Ei vaan jaksaisi alkaa virittämään tuohon mitään patenttia, mutta ehkä se pitää käydä hakemassa reikänauhaa, ruuveja ja epoksia ja ehjätä tuo itse parempaan kuntoon.

Max G30 takalokarissa, joka on siis yhteensopiva tuon kanssa, ei ole tuota valumuotti mokaa tehty, eli siinä ei ole samaa weak pointtia. Sen takia max G30 kanssa tälläistä "fender problem" ei ole vaikka lautaa on myyty vaikka kuinka paljon. Eli kingsongin pitäisi alkaa wilfalle tarjoamaan paremmasta muotista tehtyjä takalokareita että ihmiset saisi takuusta sitten tuon "oikean" max G30 takalokarin, eli siis sellaisen missä ei ole weak pointtia.
 
Max G30 takalokarissa, joka on siis yhteensopiva tuon kanssa, ei ole tuota valumuotti mokaa tehty, eli siinä ei ole samaa weak pointtia. Sen takia max G30 kanssa tälläistä "fender problem" ei ole vaikka lautaa on myyty vaikka kuinka paljon. Eli kingsongin pitäisi alkaa wilfalle tarjoamaan paremmasta muotista tehtyjä takalokareita että ihmiset saisi takuusta sitten tuon "oikean" max G30 takalokarin, eli siis sellaisen missä ei ole weak pointtia.

Itse uskon ettei G30 takalokari kestä yhtään sen enempää E600 Maxin kanssa. Koska itse vahvistin weak point kohdan niin lähti halkeamaan alempaa. Ongelma on renkaissa. Ilmarengas vs. Honeycomb
Ainoa miten ton voi korjata on materiaalin vaihto tai tuet taakse ettei pääse heilumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt lähti ihan kunnolla halkeileen ewau 600maxin takalokari. Noin 200 km ajettu. Wilfalle viestiä ja ensviikolla lähettävät uuden. Pittää vissiin jotenkin vahvistaa ite tuota takalokaria.
 
Max G30 takalokarissa, joka on siis yhteensopiva tuon kanssa, ei ole tuota valumuotti mokaa tehty, eli siinä ei ole samaa weak pointtia. Sen takia max G30 kanssa tälläistä "fender problem" ei ole vaikka lautaa on myyty vaikka kuinka paljon. Eli kingsongin pitäisi alkaa wilfalle tarjoamaan paremmasta muotista tehtyjä takalokareita että ihmiset saisi takuusta sitten tuon "oikean" max G30 takalokarin, eli siis sellaisen missä ei ole weak pointtia.

Pistin nyt itse tilaukseen tarvikelokari G30 Maxiin täältä: NINEBOT MAX G30 REAR FENDER/MUDGUARD ---- SHIFT.LT Samoin otin tän lokarin tuen: NINEBOT MAX G30 Mudguard support ---- SHIFT.LT Jospa noilla kestäisi. Ja sitten kun tuo nykyinen lokari hajoaa tyystin, pistän Wilfalle viestiä, jos sais takuusta uuden.
 
Itse uskon ettei G30 takalokari kestä yhtään sen enempää E600 Maxin kanssa. Koska itse vahvistin weak point kohdan niin lähti halkeamaan alempaa. Ongelma on renkaissa. Ilmarengas vs. Honeycomb
Ainoa miten ton voi korjata on materiaalin vaihto tai tuet taakse ettei pääse heilumaan.
Veikkaan myös syyn olevan renkaissa, ja koska ei tukea ja se lokarin virheellinen design aiheuttaa sen lokarin ylimääräistä heilumista ja pahimillaan se osuu renkaisiinki kun niin vatkaa se lokari ympäriinsä, mukulalla ja hiekalla ja huonolla tiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosittelen pitämään sopivalla tiukkuudella. Facessa oli kuva kun jolloin on hajonnut lukitus kun oli ollut klappia ja ajanut rotvallin yli. Mut ei kannata taas liian tiukkaksikaan laittaa en usko et kestää sitäkään. Eli heti kun tuntuu löysältä niin pieni kiristys. Ei kannata päästää siihen asti et tuntuu klappia tai sit ainakin olla varovainen sen kanssa kunnes saa kiristettyä.

luulen et pari kiristys kertaa riittää kun osat hakee paikkaansa. Itse ajanut nyt 200km ja kerran olen vasta kiristänyt lukitusta
Vipu kannattaa myös tukea Velcronauhalla tai hätätapauksessa nippusiteellä.

Kaverilla oli auki toi musta muoviklipsu ja Velcro irronneena pystyputkessa kun näin sen pari päivää sitten.

Ei olisi vaatinut kummia, että harmaa vipu olisi auennut ja tangon mekanismi olisi auennut ajellessa.

IMG_20210421_091126.jpg
 
Tuli itelle sama vastaus, ainakin tiedostavat jollain tasolla asian ja on kyse appista. Meinaan appia voisikin päivittää useamminkin näköjään kun itellänikin kaatuilee vähän väliä.
Omaan silmään tuo vastaus herättää lähinnä kysymyksiä.

Tottakai siinä kännysoftassa voi olla vikaa ja voi joku tietty luurikin olla haaste. Mutta aika moni on tuntunut täällä nolla-arvosta puhuvan jatkuvana, ei satunnaisena asiana. Jos kerran laudassa on anturi, firmis on sama ja elektroniikka sama, miten sama softa jättää yhden tietyn arvon osalla aina näyttämättä, osalla ilmeisesti näyttää aina?

Väkisin tulee edelleen mieleen, etteivät laudat ole täysin samanlaisia. Ero voi toki olla elektroniikassakin, on tehty jokin muutos siihen ja luurisofta vaatii päivityksen osatakseen näyttää arvoja oikein. Ja jos yhtään epäilee raudassa eroja ja firmiksen päivitys on mielessä, en ihan millä vaan softalla mitä vaan firmistä lähtisi kokeilemaan ainakaan heti.

Kun laudalla ajamiseen ei kuitenkaan vaikuta niin enpä kyllä itse vaivaisi vieläkään päätäni jos ko laudan omistaisin. Syksyllä ja talvella on hyvää aikaa miettiä epäolennaisia jos siihen mennessä ei joku päivitys hoida asiaa.
 
Oli muuten pikkusen tiukassa E-Wayn takavalo. Oli nähtävästi liimamassalla laitettu kiinni. Joutu pilkkomaan lokarin takaosaa reilusti, että sai irti ilman valon vahingoittumista. Jostain syystä ei oltu ruuveilla laitettu kiinni vaikka selvät paikat oli (Nineboteissa videoiden perusteella on ruuveilla).
Itse sain sen irti ottamalla lokarin käteen, asettamalla ruuvimeisselin, jossa oli kuusiokoloavain pää ja kopautin vasaralla.
 
Huomasin tänään, että oma G30 alkoi äänekkäästi sihisemään latauksen loppuvaiheessa. Akku taisi olla lähes täynnä, mutta ei lataus ei ollut vielä keskeytynyt. Kuului ihan toiseen huoneeseen asti. Loppui heti kun nappasin virtajohdon irti.
Tuli tämä palautettua myyjälle täyttä hyvitystä vastaan. Nyt pitäisi katsoa jotain tilalle.

Onko tuossa alle 1500 euron hintaluokassa mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja pitkän kantaman sähköpotkulaudoille, kuin E-Way E600 ja Max G30?
 
Itse sain sen irti ottamalla lokarin käteen, asettamalla ruuvimeisselin, jossa oli kuusiokoloavain pää ja kopautin vasaralla.

Yritin itsekkin tätä usealla eri työkalulla vaan ei liikahtanut mihinkään. Lopulta alkoi pelottamaan, että rikon valon koteloinnin niin päätin leikellä lokarin.
 
Kukaan halukas vaihtamaan m365 lautaan etusisäkumin? Itsellä kiinnostus 0. Maksan 50e
Helsinki.
 
Kukaan halukas vaihtamaan m365 lautaan etusisäkumin? Itsellä kiinnostus 0. Maksan 50e
Helsinki.
Onhan täällä muutama kertonut tuon olevan nopea ja helppo homma, innokkaita luulisi siis järkevän matkan päästä löytyvän.

Mutta suosittelen laittamaan koko setin samalla kertaa. Vähänkin kuluneempi, saati joku pistohaava niin ei juuri vanhaa kannata takaisin laittaa. Ovat kuitenkin varsin kohtuuhintaisia nuo renkaat.
 
Onhan täällä muutama kertonut tuon olevan nopea ja helppo homma, innokkaita luulisi siis järkevän matkan päästä löytyvän.

Mutta suosittelen laittamaan koko setin samalla kertaa. Vähänkin kuluneempi, saati joku pistohaava niin ei juuri vanhaa kannata takaisin laittaa. Ovat kuitenkin varsin kohtuuhintaisia nuo renkaat.
Joo no totta kai molemmat voi siinä samalla.
 
Näyttää tuo 200km olevan tuon E-Waun takalokarin yleinen kesto. Omassa yksilössänikin ruvennut lokari halkeamaan.
 
Alkaa vähän mietityttämään oman turvallisuuden kannalta jo tuo E-600. Nyt kun noita taiton lukituksia alkaa hajoilemaan porukalla niin ei hyvältä näytä. Oma on ollut uudesta asti nippareilla kiristetty/lukittu paikalleen kun luottoa tuohon lukitukseen ei sillonkaa ollu.
 
Alkaa vähän mietityttämään oman turvallisuuden kannalta jo tuo E-600. Nyt kun noita taiton lukituksia alkaa hajoilemaan porukalla niin ei hyvältä näytä. Oma on ollut uudesta asti nippareilla kiristetty/lukittu paikalleen kun luottoa tuohon lukitukseen ei sillonkaa ollu.
Itsekkin palautin koko laitteen. Ei vain uskaltanut pitää enää. Siistiä jos alamäessä korkkaa vaikka kiinnityssalpa 30-40 vauhdeissa.
 
Tänään tuli itselle ja rouvalle Augmentin uudet ES210-skuutit. Rouvalle toimiva myös ylämäessä mutta itse kaipaisi painavempana enemmän potkua, vähän niinkuin E-wayn 600max:ssa oli.

Onko kellään kokemusta näiden rajoittimen poistosta/tai jtn appia millä sais max vauhtia lisättyä?
 
Oma Ninebox MAX G30P DHGatesta on nyt saapunut ja kävin sen aamulla työmatkalla hakemassa ja nakkasin autoon päiväksi. Töiden jälkeen purin laatikon kuumasta autosta ja lähdin heti koeajolle. Vauhtia tuntui olevan riittävästi ja itselleni D-asetus tuntui sopivimmilta.

Heti ensimmäisen kilometrin aikana yhdessä alamäessä (vauhtia alle 20kmh) olen aika varma, että ruudussa vilahti punainen luku "39", mutta en ehtinyt havainnoida, että oliko esim. jakoavaimen kuva näkyvissä. Sitten luku taas muuttui siniseksi nopeudeksi ja ajelin sen jälkeen tunnin verran täysillä mäkistä maastoa ihan ongelmitta. Googlailin, että tuo "39" olisi akun lämpötila-anturin vikakoodi. Voiko olla, että laite oli kuumentunut autossa liikaa ja siksi herjasi, vai voiko tämä olla alkua jollekin pahemmalle?
 
Oma Ninebox MAX G30P DHGatesta on nyt saapunut ja kävin sen aamulla työmatkalla hakemassa ja nakkasin autoon päiväksi. Töiden jälkeen purin laatikon kuumasta autosta ja lähdin heti koeajolle. Vauhtia tuntui olevan riittävästi ja itselleni D-asetus tuntui sopivimmilta.

Heti ensimmäisen kilometrin aikana yhdessä alamäessä (vauhtia alle 20kmh) olen aika varma, että ruudussa vilahti punainen luku "39", mutta en ehtinyt havainnoida, että oliko esim. jakoavaimen kuva näkyvissä. Sitten luku taas muuttui siniseksi nopeudeksi ja ajelin sen jälkeen tunnin verran täysillä mäkistä maastoa ihan ongelmitta. Googlailin, että tuo "39" olisi akun lämpötila-anturin vikakoodi. Voiko olla, että laite oli kuumentunut autossa liikaa ja siksi herjasi, vai voiko tämä olla alkua jollekin pahemmalle?
No toi koodi 39 ei ole hyvä juttu jos se vilahti ruudulla.

Kickscooter G30P MAX Error Codes
 
Googlailin, että tuo "39" olisi akun lämpötila-anturin vikakoodi. Voiko olla, että laite oli kuumentunut autossa liikaa ja siksi herjasi, vai voiko tämä olla alkua jollekin pahemmalle?
Sieltä sovelluksen Basic Info -kohdasta pitäisi päästä katsomaan akun tiedot ja lämpötilan. Voit ainakin sen avulla seurata, missä lämmöissä liikkuu.
 
No toi koodi 39 ei ole hyvä juttu jos se vilahti ruudulla.

Kickscooter G30P MAX Error Codes

Jos tuo ensi kerralla vielä tulee esiin, niin ehkä tuolla segwayn apin akun lämpötila-kohdalla saa jotain osviittaa, että onko numero jotain järkevää tai liian kuumaa?
Yhdellä Youtube-videolla tuo error code vilkkui pysyvästi ruudulla ja lauta piippasi. Itsellä ei tullut mitään ääntä, eikä esim. vauhti hidastunut ollenkaan, tuntui vastaavaan "kaasuun" normaalisti koko ajan.
Tietysti tuollainen hetkittäinen saattaa olla anturivika eikä niinkään oikeasti liian kuuma akku. Täytyypä seurailla ja toivoa ettei tullut maanantaikappaletta, takuukuviot on tuon kanssa varmasti niin ja näin :(

Apin mukaan laudassa on nyt sisällä Master Control 1.2.6 / BLE 1.1.3 / BMS 1.5.5 ja se kovasti yrittää tyrkyttää noista kaikista uudempia versioita: 1.5.4 / 1.1.4 / 1.5.6.
Onko firmispäivitys suositeltava, vai kannattaako sitä välttää, kuulin kaverilta, että tuolla firmispäivityksellä (ehkä) menettää mm. cruisen?
 
Mulla joskus lauta piippaa jos akku on ihan täynnä ja vedän täysillä 38-40km/h ensimmäiseen kotipihan alamäkeen ja annan kersin ladata akkua ennen jarrutusta (menee ylilataukselle kun akku on jo valmiiksi täynnä).
 
Apin mukaan laudassa on nyt sisällä Master Control 1.2.6 / BLE 1.1.3 / BMS 1.5.5 ja se kovasti yrittää tyrkyttää noista kaikista uudempia versioita: 1.5.4 / 1.1.4 / 1.5.6.
Onko firmispäivitys suositeltava, vai kannattaako sitä välttää, kuulin kaverilta, että tuolla firmispäivityksellä (ehkä) menettää mm. cruisen?
Sama pätee lautoihin ja niin moneen muuhunkin. Eli
-Älä päivitä ensimmäisten joukossa
-Älä päivitä jos ei ole selvää syytä
-Älä päivitä jos et tiedä, mitä päivitys tuo mukanaan
-Jos käytät mitään kolmannen osapuolen softaa, huomioi varsinkin tässä tarkkaan edelliset
-Älä viritä mutta jos kuitenkin aiot tehdä näin, huomioi myös tässä tarkkaam kolme ensimmäistä

Nuo siis puhuttaessa valmistajan tarjoamista. Toki sama pätee kolmannen osapuolenkin kustomoimiin aika pitkälti vastaavana.

Edes valmistajan oman softan käyttö ei välttämättä kannata jos siihen ei selkeää syytä ole. Ei ole ihan yksi tai kaksi valmistajaa, joilla nuo omat softat eivät välttämättä kysele vaan päivittävät ja aina lopputulos ei ole kovin suotava.

Aika vähän täällä on muutoin ollut keskustelua firmisversioiden välisistä eroista ja kun itsellä ei tuota lautaa ole, en ole myöskään paremmin tutustunut. Ehkäpä joku muu osaa valottaa erot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 045
Viestejä
4 564 360
Jäsenet
75 078
Uusin jäsen
badiherrox82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom