Minä tein Hehkun kanssa 8.49c/kWh toistaiseksi voimassa olevan sopparin ilman kuukausimaksua samana päivänä, kun viimeksi lensi pelikaani OL3:n turbiiniin (olin Lummen pörssiasiakas). Vahvistuksessa lukee selkeästi, että tarjoushinta tammikuun loppuun saakka, jonka jälkeen hinta räjähtää ja kuukausimaksu maksaa miljoonia. Ei kuulosta huijakselta, kun se lukee sopparissa. Sopimus astui voimaan 5.12. ja samaisena päivänä tein sopparin taas Lummen kanssa alkamaan 1.2.24, johon sain jo Lummelta vahvarin aloituspäivästä ja taas 6kk ilmaiset kuukausimaksut.
Voi olla, että olen naiivi ja ei olisi kannattanut Hehkun kanssa tehdä sopparia, koska se on leimattu "kusetusfirmaksi", mutta jos mennään sen mukaan, mitä sopimuksessa lukee, ei kait tässä isompaa huolta ole. Jos se menee ennen helmikuun alkua konkkaan niin menkööt, sitten pitää vaan pyytää Lummea aloittamaan soppari aikaisemmin.
Lupaan ilmoittaa täällä, jos Hehku "yrittää huijata minua", mutta sopimusten vahvareiden perusteella en ole kauhean huolissani yhtään mistään. Enemmänkin uskon, että ihmisten pitäisi vaan lukea kaikki sopimuksiin liittyvät asiat, sillä harvemmin firmat "keksivät" muuta, kuin mitä ne sopimusehtojen mukaan "pystyvät" sopimuksille tekemään.