Niiiino, ei tuo oikeasti ole alle 9:n...Itse asiassa näytti olevan Imatran seudun sähköltä 8,95 senttiä ja 3,90 kk-maksu. Joo, eihän se vielä paljon alle ysiä ole.. Tuossa vaan huono kun pitäisi sitoutua kahdeksi vuodeksi.
Voima Joustava 24 kk
- Sähkön hinta:8.95 snt / kWh
Toki tuo on nimellisesti alle 9:n, mutta olisi hyvä aina muistaa/huomata/mainita tuo, jos kyseessä on kulutusvaikutuksella oleva sopimus. Itse en ainakaan halua mitään kulutusvaikutuksia sopimukseeni (moderni talo, joka käyttää sähkö juuri silloin kun se sitä haluaa, eikä siihen voi itse vaikuttaa) ->Jos voisin vaikuttaa kulutushetkeen ja haluaisin siihen perustuvan hinnoittelun(sopimuksen), niin ottaisin oikean pörssisähkön
Todella hyvin sanottu. Jotkut sietävät riskiä ja omaavat puskuria vaihtelun varalle, jotkut taas ei kestä riskiä (vaihtelua hinnoittelussa) ja/tai eivät pysty vaikuttamaan kulutukseensa tai sen ajankohtaan. Se on kyllä erikoista, että täällä joidenkin mielestä toisen valinta on täysin typerä, eikä ymmärretä aina taustasyitä päätösten takana. Tietysti hyvä omaa kantaa on perustella, niin sitä kautta syntyä sitä perspektiiviä sellaiselle jolla ei sitä ole.Se on hieno juttu että sulla meni kaikki hienosti, monella muulla ei mennyt.
Tää on vähän samaa jankkausta kun euriborien ja korkokattojen kanssa, aika turhaa touhua.
Itse ottaisin kaukolämmöllä olevassa kerrostalossa asuvana aina pörssisähkön. Nyt kun asun omakotitalossa, niin omalla profiilillani maksan mielelläni enemmän määräaikaisesta sopimuksesta (mutta toki mahdollisimman vähän). Toisenlaisessa omakotitalossakin saattaisin kyllä valita myöskin pörssisähkön (sellaisessa, jossa ei ole suorasähkölämmitys joka on integroitu ilmanvaihtoon) - esimerkiksi puulämmitteisessä talossa
Viimeksi muokattu: