Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pörssisähkö.
Pörssisähkön hinta pysyy alhaisena – Katso tuntikohtaiset hinnat
Iltalehden päivittyvä taulukko näyttää pörssisähkön vallitsevan hinnan.www.iltalehti.fi
Näissä nähdään miten paskasti speksattu ja koodattu lähes kaikki paskeet, Sähköseuranta - sähkön hinta – Google Play ‑sovellukset tuolla näkyy hinnat oikeinEi toimi tuokaan. Yrität klikkailla tämän päivän tunteja niin ei tuu lukemia.
Fingridin äpsi aukesi:
Tältä päivältä vaan 00:00 tunnit -0,43c.
Sähkö niin halpaa, että seuranta äpsit menee rikki
Näissä nähdään miten paskasti speksattu ja koodattu lähes kaikki paskeet, Sähköseuranta - sähkön hinta – Google Play ‑sovellukset tuolla näkyy hinnat oikein
Eipä oo muita sivuja tarttenu selata ku totaSahko.tk toimii ihan hyvin..
Eipä oo muita sivuja tarttenu selata ku tota
Sopimuksessa lukee näin.
"Asiakkaasta johtuvan määräaikaisen sähkösopimuksen purkamisen sopimussakko on 100€ lisättynä myyjälle mahdollisesti
aiheutuvista kustannuksista jäljellä jäävästä hintasuojauksesta. Kustannukset lasketaan sopimuksenteko ja purkamisen hetken
markkinahintojen erotuksen ja jäljellä olevan sopimusjakson energiaennusteen perusteella. Mahdollista markkinahinnan nousua ei
hyvitetä asiakkaalle (=erotus negatiivinen). Sopimussakkoa ei sovelleta STE2019 15.2.2 15.2.5 tai SME2014 10.2.1 10.2.5
kohdissa mainituissa tilanteissa."
@ossobuccoSopimuksessa lukee näin.
"Asiakkaasta johtuvan määräaikaisen sähkösopimuksen purkamisen sopimussakko on 100€ lisättynä myyjälle mahdollisesti
aiheutuvista kustannuksista jäljellä jäävästä hintasuojauksesta. Kustannukset lasketaan sopimuksenteko ja purkamisen hetken
markkinahintojen erotuksen ja jäljellä olevan sopimusjakson energiaennusteen perusteella. Mahdollista markkinahinnan nousua ei
hyvitetä asiakkaalle (=erotus negatiivinen). Sopimussakkoa ei sovelleta STE2019 15.2.2 15.2.5 tai SME2014 10.2.1 10.2.5
kohdissa mainituissa tilanteissa."
@ossobucco
Miten tämä nyt pitäis ymmärtää?
Mutta missä kohtaa ne sitten laskee markkinahinnan erotuksen ja mihin suuntaan se meneekään nykyisillä hinnoilla?Esim Lumme käyttää tuota logiikkaa. Sopimusakko on arviokulutus sopimuksen loppuajalta kerrottuna sopimussähkön hinnalla. Eli purettaessa halutaan kaikki ne rahat jota olisit arviolta joutunut maksamaan loppusopparista toimittamatta itse sähköä.
Mutta missä kohtaa ne sitten laskee markkinahinnan erotuksen ja mihin suuntaan se meneekään nykyisillä hinnoilla?
Sähköfutuurikaupassa futuurin ostaja maksaa futuurin myyjälle futuurin ja sähkön hinnan välisen erotuksen, mikäli sähkön hinta on futuurin hintaa alempi. Jos sähkön hinta taas on korkeampi kuin futuurin hinta, maksaa futuurin myyjä erotuksen ostajalle. Ainakin minä ymmärrän tuon sopimuksen kohdan niin, että korvauksena joutuu maksamaan sähkön myyjän sopimuksen tekohetkellä ostamien futuurien hinnan ja purkuhetken sähkön hinnan erotuksen. Jos sähkön hinta on purkuhetkellä korkeampi kuin futuurien hinta, ei myyjä kuitenkaan hyvitä asiakkaalle futuurien myyjältä saamaansa maksua. Toisin sanoen, asiakkaalta ei peritä korvausta, mikäli sähkön hinta purkuhetkellä on sama kuin futuurien hinta tai sitä korkeampi. Valitettavasti tällä hetkellä niin ei taida olla, vaan korvauksia tulee maksettavaksi sitä enemmän mitä halvempaa sähkö purkuhetkellä on. Korvausten lisäksi asiakas joutuu maksamaan 100€:n sakon.@ossobucco
Miten tämä nyt pitäis ymmärtää?
Näkyykö muilla Lumme Energian 6kk 0€/kk pörssitarjouksen ottaneilla tuo kuukausimaksun alennus OmaLumme-sivulla kun sopimusta sieltä käsin tarkastelee?
Kannattaa tosiaan tarkastaa että tuo perusmaksu on tuolta poistettu. Itselle tuli sopimus ja yllätys, siellähän se kuukausimaksu oli.
Laitoin chattiin viestiä niin olivat kuulema joutuneet jotain sopimuksessa korjaamaan ja oli tämän vuoksi ilmeisesti unohtunut.
Ei kovin vahvasti alkanut Lumpeen asiakkuus
Täälläkin oli kk maksu OmaLumme sopimussivulla merkattuna, chattiin yhteys jonka jälkeen vaihtui -3,99e/kk. Aspa tokaisi vain että "laitetaan kampanja-alennus kohdalleen".Näkyykö muilla Lumme Energian 6kk 0€/kk pörssitarjouksen ottaneilla tuo kuukausimaksun alennus OmaLumme-sivulla kun sopimusta sieltä käsin tarkastelee?
Täälläkin oli kk maksu OmaLumme sopimussivulla merkattuna, chattiin yhteys jonka jälkeen vaihtui -3,99e/kk. Aspa tokaisi vain että "laitetaan kampanja-alennus kohdalleen".
Aika härski tuo 100 € lisäsakko sen lisäksi, että joutuu korvaamaan kulut. Kannattaa pyytää erittely niistä aiheutuvista kuluista, jos niin pitkälle asiassa menee.Sähköfutuurikaupassa futuurin ostaja maksaa futuurin myyjälle futuurin ja sähkön hinnan välisen erotuksen, mikäli sähkön hinta on futuurin hintaa alempi. Jos sähkön hinta taas on korkeampi kuin futuurin hinta, maksaa futuurin myyjä erotuksen ostajalle. Ainakin minä ymmärrän tuon sopimuksen kohdan niin, että korvauksena joutuu maksamaan sähkön myyjän sopimuksen tekohetkellä ostamien futuurien hinnan ja purkuhetken sähkön hinnan erotuksen. Jos sähkön hinta on purkuhetkellä korkeampi kuin futuurien hinta, ei myyjä kuitenkaan hyvitä asiakkaalle futuurien myyjältä saamaansa maksua. Toisin sanoen, asiakkaalta ei peritä korvausta, mikäli sähkön hinta purkuhetkellä on sama kuin futuurien hinta tai sitä korkeampi. Valitettavasti tällä hetkellä niin ei taida olla, vaan korvauksia tulee maksettavaksi sitä enemmän mitä halvempaa sähkö purkuhetkellä on. Korvausten lisäksi asiakas joutuu maksamaan 100€:n sakon.
Lisäys: Korvaus on siis arvioitu sähkön kulutus purkuhetkestä sopimuksen määräajan päättymiseen kerrottuna futuurien hinnan ja sähkön hinnan välisellä erotuksella.
Näkyy. Vaikka nyt puhelimeen sellainen kuin "Sähkön hinta nyt". Näkyy myös historia.Näkeekö jostain historiaa mitä sähkö oli 2021 talvella?
Pitää katsoa. Sahko.tk ei antanut.Näkyy. Vaikka nyt puhelimeen sellainen kuin "Sähkön hinta nyt". Näkyy myös historia.
Näkyykö muilla Lumme Energian 6kk 0€/kk pörssitarjouksen ottaneilla tuo kuukausimaksun alennus OmaLumme-sivulla kun sopimusta sieltä käsin tarkastelee?
No kuule, niin minäkin tein tarjouksen linkistä ja alennus näkyi sähköpostiin saamassani sopimusvahvistuksessa.Näkyy, ja on näkynyt kokoajan koska tein sopparin tarjouksen linkistä kuten kuuluukin. Ihmeellistä itkua kun ei osata oikeasta linkistä painaa...
Käyttöpaikalla on taatusti ollut osoite, ei sinne muuten sähköä toimiteta. Joskus voi tietysti olla väliaikaisia osoitteita esimerkiksi rakennusvaiheessa, mutta helpoimmalla pääsee katsomalla mikä osoite verkkosopimuksen laskulla on. Yllättävän suuri osa sähkön käyttäjistä ei tiedä omaa osoitettaan, joten osoitteiden selvittely on asiakaspalvelulle ihan arkipäivää. Aina ei vaan onnistu ja myyjä ei tietenkään voi toimittaa sähköä, jos ei tiedä mihin käyttöpaikkaan pitäisi toimittaa. Tällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tosiaankin perua ihan koko sopimus. Vaikea keksiä miten tuon voisi kovin paljon neutraalimmin ilmaista viestissä.Hetken mielijohteesta lankesin Lumme Energian 6kk/0€ sopimukseen. Arvelin jo lomaketta täyttäessä, että joutuu vielä varmasti olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, koska käyttöpaikkatunnusta ei voinut lomakkeessa syöttää mihinkään, eikä käyttöpaikalla ollut vielä katuosoitetta käytössä nykyisen Oomi-sopimukseni solmimisen aikoihin. Koska säästöä tulisi nykyiseen vain muutama kymppi kuudessa kuukaudessa, tässä on ollut muita asioita mielessä ja lisäksi luin täältä että monilla on vaatinut vielä pientä lisäsäätämistä tuon tarjouksen kanssa, niin annoin asian olla.
Odotetusti Lumme nyt lähestyikin yhteydenottopyynnöllä käyttöpaikka-asioissa. Ehkäpä huomena muistan soitella heille, tai sitten en. Tässä heidän viestissä jotenkin kyllä särähtää ikävästi silmään tuo "perutaan kokonaan" sanamuoto. En edes osaa selittää miksi, mutta tuo kuulostaa melkein uhkaukselta tyyliin "joka tapauksessa jotain perutaan, mut jos et ole pikapikaa yhteydessä, niin perutaan koko saatanan sopimustilaus sitten!".
Käyttöpaikalla on taatusti ollut osoite, ei sinne muuten sähköä toimiteta. Joskus voi tietysti olla väliaikaisia osoitteita esimerkiksi rakennusvaiheessa, mutta helpoimmalla pääsee katsomalla mikä osoite verkkosopimuksen laskulla on. Yllättävän suuri osa sähkön käyttäjistä ei tiedä omaa osoitettaan, joten osoitteiden selvittely on asiakaspalvelulle ihan arkipäivää. Aina ei vaan onnistu ja myyjä ei tietenkään voi toimittaa sähköä, jos ei tiedä mihin käyttöpaikkaan pitäisi toimittaa. Tällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tosiaankin perua ihan koko sopimus. Vaikea keksiä miten tuon voisi kovin paljon neutraalimmin ilmaista viestissä.
Sahko.tk alempana on 4 viikon tuntikohtaiset keskihinnat.Näkeekö jostain palvelusta/verkkosivulta mitkä ovat olleet tuntikohtaiset keskiarvopörssihinnat per viikonpäivä? Vielä siten, että haluaisin nähdä esim. edelliset 2kk maanantain käppyrät.
Kiitos. Tuo tukee ajatusta välttää sähkön käyttöä 7-11 ja 19-22. Lähinnä mietin maalämpöpumppua ja poreallasta. Ei varmaankaan paljoa metsään mene. Tiedä sitten laittaako viikonlopulle mitään estoja.Sahko.tk alempana on 4 viikon tuntikohtaiset keskihinnat.
Tää on kyllä aika puhdasta mutua, sillä Suomessa on sadoittain (ellei tuhansittain) kiinteistöjä, joilla ei ole osoitetta.
Esimerkiksi kaikki saarikiinteistöt, joihin ei ole tieyhteyttä.
Öö vähän kummallisesti kiersit vastauksessasi nuo pointit. Miten määrittelet "osoitteen" esim. näihin mainittuihin saaressa sijaitseviin mökkeihin, joissa kuitenkin ON sähköliittymä?En tiedä mitä tekemistä kiinteistöillä on asian kanssa, eihän niihin välttämättä edes ole sähköliittymää. Jokaisella sähkönkäyttöpaikalla sen sijaan on osoite.
No joo... eilen väsynä lukiessa ehkä hieman ylikorostui nuo sanavalinnat silmissäni. Siltikin, itse muotoilisin teksitin jotenkin neutraalimmin esim "joudumme perumaan" tai sopimustilauksenne peruuntuu" tms. ja välttäisin myös sanaa "kokonaan". Eihän tuota kai osissakaan voi perua. En kyllä ole asiakaspalvelun asiantuntija, eikä asia myöskään ole mitenkään tärkeäTällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tosiaankin perua ihan koko sopimus. Vaikea keksiä miten tuon voisi kovin paljon neutraalimmin ilmaista viestissä.
Tämä ei pidä aivan paikkaansa... tai pitää jos tulkitaan hieman väljemmin. Kirjoitinkin viestissäni, että ei ole ollut katuosoitetta. Osoite on aikojen alusta ollut sama koko kylälle/alueelle. Alueella on hieman yli toistasataa käyttöpaikkaa ja luonnollisesti yhtä monta käyttöpaikkanumeroa. Katuosoitteet lätkäistiin alueelle vasta muutama vuosi sitten, kun jokainen polku, kuja ja kylätiet nimettiin ja taloille ja tiloille jaettiin numerot. Käyttöpaikollahan tässä kuitenkin nämä sopimukset yksilöidään.Käyttöpaikalla on taatusti ollut osoite, ei sinne muuten sähköä toimiteta. Joskus voi tietysti olla väliaikaisia osoitteita esimerkiksi rakennusvaiheessa..
Itse kyllä uskallan väittää tietäväni osoitteen, sekä käyttöpaikkatunnuksen. Ongelma lienee se, että sähköyhtiöille nämä tiedot eivät ole päivittyneet vielä vuosienkaan jälkeen. Helpoin varmaan itselle olisi käyttää mielikuvitusta verkkolomaketta täyttäessä (koska katuosoitekenttä on pakollinen) ja toivoa että osaavat yhdistää sopimuksentekijän nimen perusteella oikeaan käyttöpaikkaan. Kaikille helpoin olisi jos lomakkeissa pystyisi ilmoittamaan myös käyttöpaikkatunnuksen niin halutessaan...Yllättävän suuri osa sähkön käyttäjistä ei tiedä omaa osoitettaan, joten osoitteiden selvittely on asiakaspalvelulle ihan arkipäivää
Näin juuri. Tai tarkemmin, osoite on, mutta katuosoitetta tai mitään sen tarkempaa ei. Itseasiassa tämä oma kiinteistöni sijaitsee saaressa, jossa osoite on ollut muotoa "saari, kaupunki 01234" ja posti löytää saaressa sijaitsevan postikopin oikeaan lokeroon asukkaan tai yrityksen nimen perusteella.Tää on kyllä aika puhdasta mutua, sillä Suomessa on sadoittain (ellei tuhansittain) kiinteistöjä, joilla ei ole osoitetta.
Esimerkiksi kaikki saarikiinteistöt, joihin ei ole tieyhteyttä.
Ei taida olla enää tuota 6kk kk-maksut 0e kampanjaa? Ajattelin silti tehdä 6kk sopparin 1.10-1.4. Tässä on ollut kyllä ihmeelliset ajat viime aikoina, kun pörssisähkö ollut niin halpaa. Kestääkö koko kesän? Jatkuuko sama trendi ensi kesänä? Vuosikulutus on yli 20.000kwh, vaikka takka käytössä ahkerasti talviaikaan.
Jotenkin aika mutkattomalta vaihtoehdolta vaikuttaa 9snt/kwh lokakuun alusta maaliskuun loppuun ja sitten pörssillä muu aika.
En tiedä mitä tekemistä kiinteistöillä on asian kanssa, eihän niihin välttämättä edes ole sähköliittymää. Jokaisella sähkönkäyttöpaikalla sen sijaan on osoite.
Human agent:
- "Kiitos, nämä tiedot riittävät!"
- "Olisitko tarvinnut apua vielä muussa asiassa?"
You:
- "Hyvä, kiitos. tämä riittää. Se oli muuten se 6kk 0€‚/kk tarjous, ettei unohdu"
Human agent:
- "Tämä tieto on tallessa! Kiitos yhteydenotostasi, aurinkoista kesää! "
Ai se oli pörssisähkölle vain se 6kk ilmainen kk-maksu kampanja.Pörssisähkö - markkinahintainen sähkösopimus
Pörssisähkö on paras sopimus sinulle, joka voit vaikuttaa kulutuksesi ajankohtaan. Katso Lumme Energian pörssisähkötarjous!www.lumme-energia.fi
Olihan tästä jo keskustelua pitkät pätkät. Ei mitään tolkkua hirttää itseään 24 kk soppariin, kun 6 kk sopparin ajoituksella pääsee tulevan talven yli. JOS haluaa lukita hinnan talveksi jo nyt.Jos oikein katsoin, niin nyt on tarjolla alle 10 c/kWh 24kk kiinteähintainen sähkösopimus ilman kulutusvaikutuksia tms. Eli Lumme Energian Vuosisähkö 24kk 9,98 c/kWh + 3,99 e/kk.
Sitkeästi yhtiöt pitävät määräaikaisten hintoja korkealla, mutta onneksi pörssissä on jo palattu normaalihinnoitteluun (tai no viime viikkoina jopa alle normaalin).
käyttöpaikalla ollut vielä katuosoitetta käytössä nykyisen Oomi-sopimukseni solmimisen aikoihin.