Heleniltä soitettiin ja kyseltiin " Olet vaihtamassa sähköntoimittajaa ? " Minä: " Mitäs se sinulle kuuluu ? " Helen: " Eipä se oikeastaan kuulukaan " ja löi luurin korvaan.
Oon tässä kattellu kuluneen pari vuotta tätä foorumia ja ketjua ilman tunnuksia ja tarvetta kommentoia mitään. On hyvä nähä että ihmiset yhtälailla kerrostalojen pienistä kuluista isompiin omakotitaloihin ammeineen ynnämuineeen vertailee erilaisia tapoja kuluttaa ja tehä sopimuksia, mistä annan plussaa, että on mukava että on hyvää keskustelua ja kilpailua firmojen välillä ja kulutustavoista ym..
Kun sehän se on millä kysyntä ja tarjonta hyvästi kohtaa jossain puolivälin krouvissa, ja miten niitten firmojen työntekijöilläki töitä on.
Jos olis vaan yks hyvä firma ni aika vähän tarttis laajalla katseella palkansaajia, veronmaksajia jne..
Ja on hyvä moderointi ja pysytään aiheessa melko hyvin! Mikä on vastaavissa keskusteluisssa monesti hieman hukassa.
No, millon joku tyytyy siihen puolivälin krouviin ja kultaseen keskitiehen, millon joku maksaa edellen yli 20cnt.kwh ja millon toinen jaksaa veivata ja kääntää ja säästää parikymppiä sillä että vaihtaa firmaa ja oottaa että joku soittas perään että no älä mee ja tekee niitä työtunteja niille asiakaspalvelijoille niin sehän on kukasenki oma preferenssi että kuinka paljon jaksaa vääntää siitä että antakaa lisää rabatsua, arvostan sitäki sinnikkyyttä,. Tiettyyn rajaan asti.
Oon joskus kiinalaisessa ravintolassa todistanu sitä ku "mestari" tinkas sillä välin ku me syötiin ja lähettiin,
tarjoilijan kans koko 4 hengen poukan lounaasta 2€ alennusta, melkein puoli tuntia ja siinä kävi kokkia ja apupoikaa myöten millon kukaki tiskillä ja joku soitti jo johtajallekki. Mikäs siinä jos se on nimenomaan kyseiselle henkilölle sen kaiken vaivan ja koko porukan ajan väärtti se raha.
Arvostan niitäkin ihmisiä vallan kovin kellä se raha on todella tiukassa. Ja niinku varmaan tääläki on käyny selväksi niin joka päivä on jollekulle joku eri hinta tarjolla.
Niin se vain tässä kapitalistisessa yhteiskunnassa taitaa toimia? Ei kukaan taia kieltää sitäkään että ottais vaatteet pois ja menis mettään asumaan, mutta siinä on se riski että tulee talvella kylmä.
Ja se ,
Mikä minut tähän tunnuksen ja viestin tekoon inspiroi.. Tälle lainatulle viestille ja muutamalle muullekki asiakaspalvelijoiden/myyjien lyttääjille.
Oot kuitenkin foorumilla missä päivittäin, jopa tunneittain vertaillaan tuotteen hintaa. Sulle soittaa alan asiakaspalvelija ja kun hän kysyy voisko heidän firma tehä jotain paremmin pitääkseen/tehdäkseen uuden asiakkuuden,
sanot sille että ei kuulu sulle.
Voisit kuitenki mielestäni yhtä hyvin olla vaikka rautakaupassa ja ku joku tulee kysymään voiko auttaa, näytät sille sentteriä ja sanot että vedä käteen, ei kuulu sulle mitä haen.
Ei mulla ainakaan kiinnostais jäädä nöyristelemään ja pokkaamaan että jos tästä kuitenki saatais vielä joku tinka siitä saako kompostikuivikkeen kuitenki just sulle euron halvemmalla ku kaikille muille.
Selvästi tällä alalla kuullostaa olevan huonojaki firmoja kenen kanssa asiat ei suju mutta voin silti asiakaspalvelijana kertoa että iha sama onko firma hyvä vai huono nii jos hierot asiakaspalvelijalle kaskaa naamaan niin hänellä tuskin on ihan hirveän isoa kiinnostusta alkaa edistämään sinun asiaasi. Hän kuitenkin on vain työntekijä. Ei se joka vastaa siitä minkälaisessa sapluunassa työntekijän on toimittava hintojen, määräaikojen ym. suhteen.
Toivottavasti tiedät että esim. ravintola-alalla on tapana laittaa ruokaan jotain pientä extraa siinä vaiheessa kun koko keittiö on kyykytetty, juoksutettu ja haukuttu pari kertaa halvimpien annosten maun tai muun takia.
Tulipa siitä aikamoinen statementti.. Noh, toivottavasti se tässä vapaassa maailmassa sallitaan myös ns. vastapelurin kommentti.
Olen siis ihan eri alalla töissä mutta viimetalven yli 400e kk laskujen takia oon täälä lueskelemassa ja arvostan tosiaan avointa vertailua ja keskustelua.
Tympii vain lukea sitä kun kehutaan sitä miten voi ja on mukava tylyttää asiakaspalvelijoita.
Jos et halua keskustella asiasta, on parasta ja helpointa aspa ihmiselle, kuin varmaan sinullekkin, että joko et vastaa puhelimeen ollenkaan tai laitat punaista kun sinulle soitetaan ja kuulet että on kyse asiasta mikä ei sinua kiinnosta.
Semmonen pieni tähän väliin.
Edit: Ja jotta puhutaan sähkön hinnasta ja sopimuksista, niin meillä vaihtuu pörssisopimus lokakuuksi oomilta helenille 10.4cnt kwh sopimukselle 6kk jonka jälkeen taas sitten pörssin puolelle odotellen niitä halpoja määräaikaisia. Meillä lienee se pitkän määräaikaisen sopimuksen raja jossain 5 cnt paikkeilla millä lähdetään taas 24kk sopimukselle.