Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Nykyinen hintataso määräaikaisissa alkaa tuntua kohtuulliselta viime talven jälkeen. Näyttää näillä isoimmilla olevan vain 24kk sivuilla mainittu. Lumpeen chatissä sanoivat ettei ole 24kk pidempää. Tarjoaako joku sähkönmyyjä 36kk tai pidempiä soppareita kuluttaja-asiakkaille?
 
Heleniltä soitettiin ja kyseltiin " Olet vaihtamassa sähköntoimittajaa ? " Minä: " Mitäs se sinulle kuuluu ? " Helen: " Eipä se oikeastaan kuulukaan " ja löi luurin korvaan.

No kai sitä olisi kannattanut vastatarjous kuunnella? Tämä markkina on varmaan voinut mennä vähän kuten puhelinliittymämarkkinaksi, jossa parhaan diilin saa kun ensin tekee diilin uuden toimittajan kanssa. Sitten vasta saa vanhalta oikeasti edullisimman tarjouksen. Kuluttajan kannalta todella ikävää, että tuo tanssi pitää aina tehdä kilpailutuksen yhteydessä.
 
Heleniltä soitettiin ja kyseltiin " Olet vaihtamassa sähköntoimittajaa ? " Minä: " Mitäs se sinulle kuuluu ? " Helen: " Eipä se oikeastaan kuulukaan " ja löi luurin korvaan.

Äläs nyt, Helen sentään ottaa kontaktia pyytämättä, kun taas Oomi ei ollut kykeneväinen vastaamaan kuukaudessa (30 päivää) laskuun liittyvään kirjalliseen kysymykseen (lupaus on heillä 10 päivää). Haukuin Oomin palvelutason rimanalitukseksi kun 90 minuutin jonotusajan pääsin puheille kysymään laskuun liittyvästä asiasta. Jonotusaikana tuli katsottua koko Eduskunnan kyselytuntikin läpi :cigar2:

Eli Oomia muodostettaessa olevat lupaukset paremmasta asiakaspalvelusta on täyttä BS:ää. Oomi on heikennys entiseen Vantaan Energian omaan sähkönmyyntiin nähden.

Oomi pysyy omalla kohdalla pannassa, sillä tuskin alittavat rimaa yhtä paljoa hinnoissaan kuin asiakaspalvelun tasossaan.
 
Nykyinen hintataso määräaikaisissa alkaa tuntua kohtuulliselta viime talven jälkeen. Näyttää näillä isoimmilla olevan vain 24kk sivuilla mainittu. Lumpeen chatissä sanoivat ettei ole 24kk pidempää. Tarjoaako joku sähkönmyyjä 36kk tai pidempiä soppareita kuluttaja-asiakkaille?

Huomaa, että jos tarjoaakin, niin sopimuksen 24 kk:n jälkeinen aika sitoo vain sähkönmyyjää, ei koskaan kuluttajaa. Ts. mahdollinen kolmas vuosi olisi asiakkaalle vapaaehtoinen optio (mutta myyjän pakko tarjota sillä hinnalla, kun kerran on luvattu), ja siksi myyjillä ei ole suurta motivaatiota tarjota sellaisia soppareita näissä suht epävakaissa oloissa.
 
Minulla alkoi eilen pörssisähkösopimus. Tänään oli kiva lähes ilmainen päivä. Mikäs se maanantaina pistää noin kovaa piikkiä hinnoissa? Johtuuko se ainoastaan siitä, että minä siirryin pörssisähkökäyttäjäksi?
 
Minulla alkoi eilen pörssisähkösopimus. Tänään oli kiva lähes ilmainen päivä. Mikäs se maanantaina pistää noin kovaa piikkiä hinnoissa? Johtuuko se ainoastaan siitä, että minä siirryin pörssisähkökäyttäjäksi?
Sitä on taidettu puida jo tuolla oikeassa ketjussa:
 
Tällä hetkellä yleinen halvin kiinteä on Lumpeen Kilpailuttajassa tarjoama, onko Lumpeen kanssa ollu ongelmia?
On. Vältä. Se on ihan tarkoituksella keinoteltu tuonne halvimmalla hinnalla, kun ne tienaavat sitten muulla asiakkaan selkänahasta.
Merkonominmulkkujen perustama myyntifirma, joka on eriytetty kokonaan tuotanto-organisaatiosta, laskutus on eriytetty eri firmaan, kaikki on optimoitu rahan tuottoon eikä asiakkaan palveluun. Tämä näkyy siinä, että laskutusepäselvyyksiä ei selvitä kukaan ja jos lasku menee paperilla väärään osoitteeseen sen sijaan että saisit pyytämäsi e-laskun, mahdollisesti aiheutuvat viivästyskulut jäävät asiakkaan vahingoksi ja kaikesta velotetaan ekstraa.
Siis: jos kaikki menee hyvin, voi olla että vältyt ongelmilta. Jos jokin meneekin eri tavalla, asiakas saa lisälaskun. Siinäpä mainio ansaintalogiikka firmalle, joka ei ole energiayritys, vaan puliveivarifirma.
Voi olla, että kuulostaa liioitellun katkeralta, mutta tässäpä vastaus ylläolevaan kysymykseesi.
Vältä Lumme Energiaa.
 
Äläs nyt, Helen sentään ottaa kontaktia pyytämättä, kun taas Oomi ei ollut kykeneväinen vastaamaan kuukaudessa (30 päivää) laskuun liittyvään kirjalliseen kysymykseen (lupaus on heillä 10 päivää). Haukuin Oomin palvelutason rimanalitukseksi kun 90 minuutin jonotusajan pääsin puheille kysymään laskuun liittyvästä asiasta. Jonotusaikana tuli katsottua koko Eduskunnan kyselytuntikin läpi :cigar2:

Eli Oomia muodostettaessa olevat lupaukset paremmasta asiakaspalvelusta on täyttä BS:ää. Oomi on heikennys entiseen Vantaan Energian omaan sähkönmyyntiin nähden.

Oomi pysyy omalla kohdalla pannassa, sillä tuskin alittavat rimaa yhtä paljoa hinnoissaan kuin asiakaspalvelun tasossaan.
Ja tämä on toinen tuollainen ns. kunniallisten sähköntuottajien aikaanasaama kunniaton myyntiorganisaatio, jonka kauniit lupaukset muuttuvat sitten paskaksi palveluksi, kun asiakas kerran on saatu koukkuun.
Vältä Oomia, Oomi on huono sähkömyyjä.
 
Ja tämä on toinen tuollainen ns. kunniallisten sähköntuottajien aikaanasaama kunniaton myyntiorganisaatio, jonka kauniit lupaukset muuttuvat sitten paskaksi palveluksi, kun asiakas kerran on saatu koukkuun.
Vältä Oomia, Oomi on huono sähkömyyjä.

Suomessa Sähkömarkkinalaki on määrännyt jo kauan, että sähkön siirto, tuotanto ja myynti on eriytettävä toisistaan eri yhtiöihin.
 
Äh voi vitun perse. Piti tämä syksyn hinta PKS:llä lukita tuohon reiluun viiteen mutta, mutta unohtui et kuukausi vaihtuu jo nyt. Noh, nyt sitten maksellaan perse verillä.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä olette seurailleet toteutuneita sähköhintoja, sen jälkeen kun sopimus on päättynyt?

Ilmeisesti niitä näe sähkömyyjiltä (joista nyt olisi loogista etsiä toteutuneita/vanhoja tietoja). Itsellä ainakin Väre ja Helen sanovat "ei käyttöpaikkoja", niin niistä ei saa mitään ulos enää, vaikka sopimuksen voimassaollessa tiedot näkyivät.

Datahubista näkee toki kilowattitunnit, mutta kiinnostaisi toteutuneita hintoja selailla jostakin muualtakin kuin laskuista ja ehkä tarkemmalla tasolla. Eikä siinä, jos tieto on vain laskussa, niin sitten mennään sillä. Tuntuu vaan aika muinaiselta, ettei historiakäyttötietoja enää tarjota mikäli ei ole aktiivista sopimusta
 
Mistä olette seurailleet toteutuneita sähköhintoja, sen jälkeen kun sopimus on päättynyt?

Ilmeisesti niitä näe sähkömyyjiltä (joista nyt olisi loogista etsiä toteutuneita/vanhoja tietoja). Itsellä ainakin Väre ja Helen sanovat "ei käyttöpaikkoja", niin niistä ei saa mitään ulos enää, vaikka sopimuksen voimassaollessa tiedot näkyivät.

Datahubista näkee toki kilowattitunnit, mutta kiinnostaisi toteutuneita hintoja selailla jostakin muualtakin kuin laskuista ja ehkä tarkemmalla tasolla. Eikä siinä, jos tieto on vain laskussa, niin sitten mennään sillä. Tuntuu vaan aika muinaiselta, ettei historiakäyttötietoja enää tarjota mikäli ei ole aktiivista sopimusta
Datahubista excel halutulta ajalta ja sen syöttää www.liukuri.fi Enpä kyllä keksi miksi sopimuksen päättymisen jälkeen haluaisin hintoja tutkia
 
No kai sitä olisi kannattanut vastatarjous kuunnella? Tämä markkina on varmaan voinut mennä vähän kuten puhelinliittymämarkkinaksi, jossa parhaan diilin saa kun ensin tekee diilin uuden toimittajan kanssa. Sitten vasta saa vanhalta oikeasti edullisimman tarjouksen. Kuluttajan kannalta todella ikävää, että tuo tanssi pitää aina tehdä kilpailutuksen yhteydessä.

No tiesin ettei Helen pysty tarjoamaan yhtä hyvää sopimusta.
 
Äh voi vitun perse. Piti tämä syksyn hinta PKS:llä lukita tuohon reiluun viiteen mutta, mutta unohtui et kuukausi vaihtuu jo nyt. Noh, nyt sitten maksellaan perse verillä.
Älä ressaa. Emmehän me tiedä mikä on kiinnitysajan todellinen keskiarvo jota vastaan olisit pelannut. Ei liene todennäköistä että olisi paljon enemmän, vaikka tietysti riski on.
 
Äh voi vitun perse. Piti tämä syksyn hinta PKS:llä lukita tuohon reiluun viiteen mutta, mutta unohtui et kuukausi vaihtuu jo nyt. Noh, nyt sitten maksellaan perse verillä.

Peli ei ole menetetty - PKS:llä aukeaa aspan mukaan vielä loppuvuodelle lyhyempiä kiinnitysjaksoja piakkoin.
 
Miten tuo nyt menee. Peruin siirron Oomilta Lumpeelle, mutta Oomi näyttää edelleen, että sopimus on päättymässä. Ei muuta kuin ottamaan yhteyttä Oomiin?

Lumpeen mukaan siirtoa heille ei ole menossa ja Oomin mukaan siirto on menossa. Oomin sopimus loppuu 4.10.2023. Just hyvä. Riskinä on jäädä sähköä torstaista lähtien. Mitähän ihmettä tässä voi tehdä.

Edit. Muutama chat keskustelu Lumpeen kanssa, he vahvistivat, että siirto on peruttu 20.9. ja peruutus on mennyt läpi. Tämän jälkeen taas Oomin chattiin saman viestin kanssa ja nyt asian pitäisi olla kunnossa. Olihan taas operaatio.
 
Viimeksi muokattu:
Peli ei ole menetetty - PKS:llä aukeaa aspan mukaan vielä loppuvuodelle lyhyempiä kiinnitysjaksoja piakkoin.

Joo nyt on tosiaan marraskuun kiinnitykset jo auki, mutta eniten tämän lokakuun takia olisin halunnut hinnan lukita kun tiedossa oli, että juuri lokakuussa on huoltoja ja muuta skeidaa, jotka nykyisillä retardo-bizarro-periaatteella toimivilla sähkömarkkinoilla tarkoittavat aivan tolkutonta heittelyä sähkön hinnassa. Eihän kukaan nyt ole voinut näihin varautua kun ei näistä tiedetä kuin vaan joitakin kuukausia-vuosia aiemmin.
 
Mikähän tossa Kilpailuttaja.fi tökkii kun ei saa sopparia alkamaan 2.1.2024 vaikka sinne on ns. 3 kk? 1.1.2024 myös mahdoton, ei mee joulukuun puolelta tammikuulle mitenkään... Onkohan ylipäätään luotettava palvelua sopparin tekoon?
 
Mikähän tossa Kilpailuttaja.fi tökkii kun ei saa sopparia alkamaan 2.1.2024 vaikka sinne on ns. 3 kk? 1.1.2024 myös mahdoton, ei mee joulukuun puolelta tammikuulle mitenkään... Onkohan ylipäätään luotettava palvelua sopparin tekoon?

Datahubin asettama aikarajoitus 90pv ei ole sama kuin 3kk paitsi jos tuohon aikajänteeseen osuu helmikuu. ;)
 
Mikähän tossa Kilpailuttaja.fi tökkii kun ei saa sopparia alkamaan 2.1.2024 vaikka sinne on ns. 3 kk? 1.1.2024 myös mahdoton, ei mee joulukuun puolelta tammikuulle mitenkään... Onkohan ylipäätään luotettava palvelua sopparin tekoon?
Minkähintaisen sopparin olisit tekemässä? Se onnistuu viimeistään muutaman päivän päästä, jos päivä näkyy vielä harmaana.
 
Joo nyt on tosiaan marraskuun kiinnitykset jo auki, mutta eniten tämän lokakuun takia olisin halunnut hinnan lukita kun tiedossa oli, että juuri lokakuussa on huoltoja ja muuta skeidaa, jotka nykyisillä retardo-bizarro-periaatteella toimivilla sähkömarkkinoilla tarkoittavat aivan tolkutonta heittelyä sähkön hinnassa. Eihän kukaan nyt ole voinut näihin varautua kun ei näistä tiedetä kuin vaan joitakin kuukausia-vuosia aiemmin.

Tuo on kyllä totta, kun katsoo esim. tämän päivän hintoja niin nuo heittelyt ovat melkoisia. Toki osa tulee kertomaan ja ilakoimaan miten 0.34senttiä / kWh on lähes ilmaista ja pörssisähkö on paras valinta kun taas osa toteaa että tuo 40.91snt/kWh on melkoisen hapokas hinta.
1696247790818.png


Ei sillä, kyllähän tuo 0.3-0.4 senttiä kWh on halpaa jos vaan pystyy optimoimaan kaiken vuorokauden sähkönkäyttönsä aamu 01-04 välille...
 
Minkähintaisen sopparin olisit tekemässä? Se onnistuu viimeistään muutaman päivän päästä, jos päivä näkyy vielä harmaana.

Ajattelin Lumpeen 12 kk kiinteää 7,93 c/kk + kk-maksu 3,99 €/kk. Sillain vaan aika kortilla, kun tänään umpeutuu Helenin 7,99c muuten vastaava tarjous. Mut kaippa tuo Lumme vielä ylihuomennakin on voimissaan tai sit otan PKS Priiman tai Helenin pörssin. 13-16000 kWh ok-talo sähkölämmityksellä ja plugari jne. Ei se Liukurilla pörssi halvin olis ollut tänä, eikä viime vuosina, mutta jospa ens vuonna oliskin. Mut ei nyt mitenkään paljoa tuota kalliimpikaan ja vois ajastaa lvv:n + plugarin paremmille tunneille mitä en oo tehny ku 5,69 c / kWh nyt yötä päivää ja klo 22 menee jo plugari ja lvv tulille...
 
Tuo on kyllä totta, kun katsoo esim. tämän päivän hintoja niin nuo heittelyt ovat melkoisia. Toki osa tulee kertomaan ja ilakoimaan miten 0.34senttiä / kWh on lähes ilmaista ja pörssisähkö on paras valinta kun taas osa toteaa että tuo 40.91snt/kWh on melkoisen hapokas hinta.
1696247790818.png


Ei sillä, kyllähän tuo 0.3-0.4 senttiä kWh on halpaa jos vaan pystyy optimoimaan kaiken vuorokauden sähkönkäyttönsä aamu 01-04 välille...
Eikös tuo juuri pitkän pätkän ollut vuorokauden tunnista viis 0-1c välillä? Ei tarvitse kauheasti yölle optimoida….
 
Ei sillä, kyllähän tuo 0.3-0.4 senttiä kWh on halpaa jos vaan pystyy optimoimaan kaiken vuorokauden sähkönkäyttönsä aamu 01-04 välille...

Mikä sinun motiivi on kirjotella tämmöstä tuubaa tänne? Edit: en tiedä ymmärsinkö itse väärin mutta eihän yksittäisellä päivällä ole väliä? Eikö sähkölaskut tule kuukausittain?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi kanssa nyt lokakuun alusta uusi sopimus Helenillä. Kulutusvaikutuksella 12 kk, olikohan hinta jotain 8,8 cnt, kun tuli jo aiemmin hyväksyttyä tarjous.
Nyt harjoitellaan sitten sähkön käytön ajoittamista (vesi, auto ja lämmitys oli yölle ajastettu). Eka päivä meni ihan kohtuullisesti. Mielenkiintoista nähdä miten tuon kulutusvaikutuksen kanssa käy.
Sopimusasiaa vielä sen verran että näköjään datahubin kautta leviää mm. laskutusosoite sähkön myyjältä jakeluyhtiöllekin. Helen kohelsi osoitteiden kanssa kun otin uuden sopparin, niin ovat nyt Carunallakin väärin. Korjauskin meni väärin.. pitää olla uudestaan yhteyksissä.

kulutusvaikutus.png
 
Mikä sinun motiivi on kirjotella tämmöstä tuubaa tänne? Edit: en tiedä ymmärsinkö itse väärin mutta eihän yksittäisellä päivällä ole väliä? Eikö sähkölaskut tule kuukausittain?

Jos nyt katsot myös viestin mihin vastasin varsinkin kohdan: " eniten tämän lokakuun takia olisin halunnut hinnan lukita " ehkä ymmärrät paremmin mikä oli "motiivi kirjoitella tuubaa tänne". Eli kun on kokonaiset 2 päivää joista ottaa dataa mistä toinen on sunnuntai ja toinen arkipäivä (maanantai) ja kun aloitin vielä viestin sanoilla " Tuo on kyllä totta" niin sitten olet "järin yllättynyt ja järkyttynyt" että saatan olla jonkun käyttäjän kanssa samaa mieltä, jakaa hänen huolensa ja todeta että tämän alkaneen kuukauden kohdalla todellakin näyttää (tässä valossa mitä tätä kuuta nyt on kulunut varsinkin työpäiviä) hän olleen oikeassa hintojen suhteen.

Se oli motiivini. Mikä oli sinun motiivisi mennä heti henkilökohtaisuuksiin mistä sait jo huomautuksenkin ja jatkaa useamman viestin peräkkäin kysellen ja pyytäen minua toistamaan sekä selittämään selkeää (?) Suomen kieltä. En nyt oikein ymmärrä. Eli selitinkö nyt tarpeeksi tarkasti vai haluatko vielä saada selvennystä minulta ja käyttäjältä jolle vastasin näihin asioihin?

Lisätäkseni vielä tuohon "heräämiseen" käsittääkseni olen ollut aktiivinen jäsen täällä foorumilla ja kommentoinut viikonlopunkin aikana sekä viimeviikosta useissakin ketjuissa. Olen pahoillani jos et ole huomannut viestejäni, jos haluat yritän välillä laittaa vaikka viestin sinulle linkkien kera kun kirjoitan jotain? Muistuttaisin kuitenkin että tämä on ihan vapaaehtoinen foorumi minne saa kirjoitella eikä täällä ole mitään pakkoa joka päivä kirjoittaa jokaiseen ketjuun jotain. Kuitenkin lähes 7000 viestiä tänne laittanut joten en ymmärrä miksi henkilö niin suuttuu siitä että en jatkuvasti kirjoita varsinkin kun hän itse on vasta 71 viestiä postannut...
 
Ajattelin Lumpeen 12 kk kiinteää 7,93 c/kk + kk-maksu 3,99 €/kk. Sillain vaan aika kortilla, kun tänään umpeutuu Helenin 7,99c muuten vastaava tarjous. Mut kaippa tuo Lumme vielä ylihuomennakin on voimissaan tai sit otan PKS Priiman tai Helenin pörssin. 13-16000 kWh ok-talo sähkölämmityksellä ja plugari jne. Ei se Liukurilla pörssi halvin olis ollut tänä, eikä viime vuosina, mutta jospa ens vuonna oliskin. Mut ei nyt mitenkään paljoa tuota kalliimpikaan ja vois ajastaa lvv:n + plugarin paremmille tunneille mitä en oo tehny ku 5,69 c / kWh nyt yötä päivää ja klo 22 menee jo plugari ja lvv tulille...
Itsellä lukee lumpeella 7,99cent 12kk sopimuksen hintana?
Edit. 7,99 siis. Ja Kilpailuttajasta ilmeisesti. Tuo 7,98cent/kwh@12kk on kaiketi halvin suoraan saatavissa oleva sopimus tällä hetkellä
 
Viimeksi muokattu:
jos vaan pystyy optimoimaan kaiken vuorokauden sähkönkäyttönsä aamu 01-04 välille...
Eipä sitä optimointia niin paljoa tarvitse. Sehän riippuu ihan siitä mitä siellä kämpässä käyttää sitä sähköä.

Perusaskareet kuluttaa sähköä niin mitättömiä määriä että niiden optimointi on ihan turhaa. Tietysti jos nyt ei astianpesukonetta pysty pitämään pois päältä kalliiden tuntien aikana tai siirtää vaikka niitä pyykkien pesuja illemmalle niin ehkä se on ongelma, tosin tuolloin alkaa olemaan jo jotain muutakin pielessä.

Ei siinä, jos ei olisi sähköautoa niin en välttämättä olisi pörssisähkösopparia ottanut, mutta auton latauksen kanssa on ihan typerää edes sinällään miettiä jotain 9c kiinteitä sopimuksia.
 
Eipä sitä optimointia niin paljoa tarvitse. Sehän riippuu ihan siitä mitä siellä kämpässä käyttää sitä sähköä.

Perusaskareet kuluttaa sähköä niin mitättömiä määriä että niiden optimointi on ihan turhaa. Tietysti jos nyt ei astianpesukonetta pysty pitämään pois päältä kalliiden tuntien aikana tai siirtää vaikka niitä pyykkien pesuja illemmalle niin ehkä se on ongelma, tosin tuolloin alkaa olemaan jo jotain muutakin pielessä.

Ei siinä, jos ei olisi sähköautoa niin en välttämättä olisi pörssisähkösopparia ottanut, mutta auton latauksen kanssa on ihan typerää edes sinällään miettiä jotain 9c kiinteitä sopimuksia.
Usein suomalaisissa talouksissa taitaa olla sauna. Sähkö sellainen ja yleensä melkoinen sähkösyöppökin. Jos yhtään viitsii saunomista "optimoida" niin sillä saa jo todennäköisesti pörssisähkössä sen ns. "kulutusvaikutuksen" negatiiviseksi.
Sitten taas jos on suorasähkölämmitteinen omakotitalo, missä puulämmitteinen kiuas, niin vähän vaikeaa voi olla. Tietysti jotain kotiautomaatiota virittelemällä voisi optimoida, mutta kovin tapauskohtaista on kuinka on mahdollisuuksia sellaiseen.
 
Sähkökiuas on tietysti toinen, riippuen tietysti käytöstä että kuinka usein on halua/tarvetta saunoa.

Lähinnä se, että tuollaisten perusaskareiden teko näillä kalliina tunteina ei sitä hintaa juurikaan heilauta ellei nyt ihan tarkoituksella pidä uunia / sähköliesiä jne pidä päällä useita tunteja putkeen ja vielä jatkuvasti.
 
Perusaskareet kuluttaa sähköä niin mitättömiä määriä että niiden optimointi on ihan turhaa. Tietysti jos nyt ei astianpesukonetta pysty pitämään pois päältä kalliiden tuntien aikana tai siirtää vaikka niitä pyykkien pesuja illemmalle niin ehkä se on ongelma, tosin tuolloin alkaa olemaan jo jotain muutakin pielessä.
Mä en aina oikein ymmärrä tätä logiikkaa.

Ota pörssisähkösoppari, vähän kuluttavan ei tartte miettiä milloin käyttää sähköä. :thumbsup: Vaikka sähkö maksaisi 40 c/kWh, niin ei mitään väliä, peruskäytössä ei tunnu missään. :thumbsup: Mutta älä hyvä ihminen vaan ota kiinteähintaista sopparia, ihan hullua maksaa 9 c/kWh ympäri vuorokauden. :oops: Saattaa kuukaudessa hävitä jopa kympin jos pörssissä on halpaa. :oops: Ja jos onkin kallista, säästät korkeintaan satasen, ei tunnu missään. :cool: Jos tuntuu, niin alkaahan sulla olla jotain muutakin jo pielessä. :oops:
 
Huomautus - jätä tällaiset flamettamisen puolelle menevät meta-onelinerit kirjoittamatta
Kylläpä menee tunteisiin nyt jostain syystä.
 
Ajattelin Lumpeen 12 kk kiinteää 7,93 c/kk + kk-maksu 3,99 €/kk. Sillain vaan aika kortilla, kun tänään umpeutuu Helenin 7,99c muuten vastaava tarjous. Mut kaippa tuo Lumme vielä ylihuomennakin on voimissaan tai sit otan PKS Priiman tai Helenin pörssin. 13-16000 kWh ok-talo sähkölämmityksellä ja plugari jne. Ei se Liukurilla pörssi halvin olis ollut tänä, eikä viime vuosina, mutta jospa ens vuonna oliskin. Mut ei nyt mitenkään paljoa tuota kalliimpikaan ja vois ajastaa lvv:n + plugarin paremmille tunneille mitä en oo tehny ku 5,69 c / kWh nyt yötä päivää ja klo 22 menee jo plugari ja lvv tulille...
Kiitos tiedosta. Hyvä tietää mitä kilpailuttajan kautta saa.

Vattenfallin kanssa on tässä ketjussa joillakin ollut ongelmia Kilpailuttajan sopimuksen löydettävyyden kanssa. Tarkista ainakin, että sopimus varmasti menee perille Lumme Energialle.

Lumme Energian omilta sivuilta sopimus on muuten sama, mutta kilowattitunti on 7,98 senttiä.

Hinta on ollut suunnilleen sama jo pitkään, mutta 14 vuorokauden sisään tilauksesta hintaa voi vielä muuttaa vastaamaan Lumpeen markkinahintaa /toimittajaa vaihtaa jos löytyy halvempi.
 
Itsellä lukee lumpeella 7,99cent 12kk sopimuksen hintana?
Edit. 7,99 siis. Ja Kilpailuttajasta ilmeisesti. Tuo 7,98cent/kwh@12kk on kaiketi halvin suoraan saatavissa oleva sopimus tällä hetkellä
7,92snt/kWh tarjoaa itselle vattenfallin 12kk, sama 3,99€ kuukausimaksu.
 
Sikäli mikäli minuun viittasit, niin ei mene. Ed. viesti oli enempikin pienimuotoinen referaatti tästä viime aikojen keskustelusta.
Lähinnä yleisellä tasolla, kukin varmaan itse tietää.
Ai niin, spot-hintahan on alle sentin tälläkin hetkellä...
 
Itsellä alkaa reilun viikon päästä PKS priima soppari. En kyllä oikein näe mitään syytä ottaa muualta kulutusvaikutussopimusta, enkä kyllä täysin kiinteähintaistakaan.
Näyttää olevan nuo kulutusvaikutussopimukset hinnaltaan ihan omaa luokkaansa muihin verrattuna.

Sähköauton omistajana ei edes tulisi mieleen tehdä kiinteähintaista sopimusta. Pelkkä auton latauksen ajastaminen heittää kulutusvaikutuksen miinukselle senttitolkulla kuukausitasolla (liukurin mukaan meidän spot keskihinta viimekuussa 1,74snt/kWh, eikä muuten mietitä yhtään sähkönkäyttöä).
 
7,92snt/kWh tarjoaa itselle vattenfallin 12kk, sama 3,99€ kuukausimaksu.
Juu, niin tarjoaa. Kilpailuttajalta ei ilmeisesti saa 6kk päähän alkamaan sopimusta, eikä tuota 7,93cent/kwh lumpeen diiliä, niin tilasin sitten suoraan lumpeen sivulta (he siis tekevät sopimuksia alkamaan 6kk päähän)
 
Heleniltä soitettiin ja kyseltiin " Olet vaihtamassa sähköntoimittajaa ? " Minä: " Mitäs se sinulle kuuluu ? " Helen: " Eipä se oikeastaan kuulukaan " ja löi luurin korvaan.
Oon tässä kattellu kuluneen pari vuotta tätä foorumia ja ketjua ilman tunnuksia ja tarvetta kommentoia mitään. On hyvä nähä että ihmiset yhtälailla kerrostalojen pienistä kuluista isompiin omakotitaloihin ammeineen ynnämuineeen vertailee erilaisia tapoja kuluttaa ja tehä sopimuksia, mistä annan plussaa, että on mukava että on hyvää keskustelua ja kilpailua firmojen välillä ja kulutustavoista ym..
Kun sehän se on millä kysyntä ja tarjonta hyvästi kohtaa jossain puolivälin krouvissa, ja miten niitten firmojen työntekijöilläki töitä on.
Jos olis vaan yks hyvä firma ni aika vähän tarttis laajalla katseella palkansaajia, veronmaksajia jne..
Ja on hyvä moderointi ja pysytään aiheessa melko hyvin! Mikä on vastaavissa keskusteluisssa monesti hieman hukassa.

No, millon joku tyytyy siihen puolivälin krouviin ja kultaseen keskitiehen, millon joku maksaa edellen yli 20cnt.kwh ja millon toinen jaksaa veivata ja kääntää ja säästää parikymppiä sillä että vaihtaa firmaa ja oottaa että joku soittas perään että no älä mee ja tekee niitä työtunteja niille asiakaspalvelijoille niin sehän on kukasenki oma preferenssi että kuinka paljon jaksaa vääntää siitä että antakaa lisää rabatsua, arvostan sitäki sinnikkyyttä,. Tiettyyn rajaan asti.
Oon joskus kiinalaisessa ravintolassa todistanu sitä ku "mestari" tinkas sillä välin ku me syötiin ja lähettiin,
tarjoilijan kans koko 4 hengen poukan lounaasta 2€ alennusta, melkein puoli tuntia ja siinä kävi kokkia ja apupoikaa myöten millon kukaki tiskillä ja joku soitti jo johtajallekki. Mikäs siinä jos se on nimenomaan kyseiselle henkilölle sen kaiken vaivan ja koko porukan ajan väärtti se raha.
Arvostan niitäkin ihmisiä vallan kovin kellä se raha on todella tiukassa. Ja niinku varmaan tääläki on käyny selväksi niin joka päivä on jollekulle joku eri hinta tarjolla.
Niin se vain tässä kapitalistisessa yhteiskunnassa taitaa toimia? Ei kukaan taia kieltää sitäkään että ottais vaatteet pois ja menis mettään asumaan, mutta siinä on se riski että tulee talvella kylmä.
Ja se ,
Mikä minut tähän tunnuksen ja viestin tekoon inspiroi.. Tälle lainatulle viestille ja muutamalle muullekki asiakaspalvelijoiden/myyjien lyttääjille.
Oot kuitenkin foorumilla missä päivittäin, jopa tunneittain vertaillaan tuotteen hintaa. Sulle soittaa alan asiakaspalvelija ja kun hän kysyy voisko heidän firma tehä jotain paremmin pitääkseen/tehdäkseen uuden asiakkuuden,
sanot sille että ei kuulu sulle.
Voisit kuitenki mielestäni yhtä hyvin olla vaikka rautakaupassa ja ku joku tulee kysymään voiko auttaa, näytät sille sentteriä ja sanot että vedä käteen, ei kuulu sulle mitä haen.
Ei mulla ainakaan kiinnostais jäädä nöyristelemään ja pokkaamaan että jos tästä kuitenki saatais vielä joku tinka siitä saako kompostikuivikkeen kuitenki just sulle euron halvemmalla ku kaikille muille.

Selvästi tällä alalla kuullostaa olevan huonojaki firmoja kenen kanssa asiat ei suju mutta voin silti asiakaspalvelijana kertoa että iha sama onko firma hyvä vai huono nii jos hierot asiakaspalvelijalle kaskaa naamaan niin hänellä tuskin on ihan hirveän isoa kiinnostusta alkaa edistämään sinun asiaasi. Hän kuitenkin on vain työntekijä. Ei se joka vastaa siitä minkälaisessa sapluunassa työntekijän on toimittava hintojen, määräaikojen ym. suhteen.
Toivottavasti tiedät että esim. ravintola-alalla on tapana laittaa ruokaan jotain pientä extraa siinä vaiheessa kun koko keittiö on kyykytetty, juoksutettu ja haukuttu pari kertaa halvimpien annosten maun tai muun takia.

Tulipa siitä aikamoinen statementti.. Noh, toivottavasti se tässä vapaassa maailmassa sallitaan myös ns. vastapelurin kommentti.
Olen siis ihan eri alalla töissä mutta viimetalven yli 400e kk laskujen takia oon täälä lueskelemassa ja arvostan tosiaan avointa vertailua ja keskustelua.
Tympii vain lukea sitä kun kehutaan sitä miten voi ja on mukava tylyttää asiakaspalvelijoita.
Jos et halua keskustella asiasta, on parasta ja helpointa aspa ihmiselle, kuin varmaan sinullekkin, että joko et vastaa puhelimeen ollenkaan tai laitat punaista kun sinulle soitetaan ja kuulet että on kyse asiasta mikä ei sinua kiinnosta.
Semmonen pieni tähän väliin.
Edit: Ja jotta puhutaan sähkön hinnasta ja sopimuksista, niin meillä vaihtuu pörssisopimus lokakuuksi oomilta helenille 10.4cnt kwh sopimukselle 6kk jonka jälkeen taas sitten pörssin puolelle odotellen niitä halpoja määräaikaisia. Meillä lienee se pitkän määräaikaisen sopimuksen raja jossain 5 cnt paikkeilla millä lähdetään taas 24kk sopimukselle.
 
Viimeksi muokattu:
Helen päivittänyt kiinteiden hintojaan:

6 kk 9,88 snt/kWh + kk-maksu 5,99 e
12 kk 8,77 snt/kWh + kk-maksu 5,99 e
24 kk 8,75 snt/kWh + kk-maksu 5,99 e



Vattenfallilla kiinteät:

12 kk 8,35 snt/kWh + kk-maksu 4,50 e
24 kk 8,55 snt/kWh + kk-maksu 4,50 e

 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 726
Viestejä
4 564 017
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom