Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onko teillä käytössä näissä gravel/maastopyörissä minkälaiset pidikkeet puhelimille? Nappasin Cellyn Motonetista, mutta se tuntuu olevan vähän kiikkerä, kun puhelin ei ole tangon päällä vaan aika kaukana siitä. Lisäksi säätövaran vuoksi siinä on melko paljon kiristysruuveja, jotka löystyvät.

Sivukysymyksenä, mistä kannattaisi kaivella pyöräilyreittejä? Ensisijaisesti haen uutta inspiraatioa päiväreiteille pääkaupunkiseudulla tai sen ympärillä.
Quad lock
 
Nyt ollut lankelsei wombat käytössö n.200km ajan. Ei mitään moitittavaa, mukula perään ja menoksi. Käy isommatkin kauppaostokset tekemässä. Löytyy peukku kaasu jos ei jaksa polkea ja testasin(toki yksityisellä mettä tiellä) ja kulki 46km/h. Täällä kaupungissa toki se normi 25km/h rajoitus.
Aika sitten kertoo onko myös onko ajan kestävä ja tuleeko tulevaisuudessa vikoja. 3v takuu kuitenkin onneksi ja aspa vastailee nopeaa näköjään.
 
Ajattelin että vois ostaa kunnon pyörän jossa olisi frame itselle sopiva jo suoraan ilman sen suurempia modauksia. Nykyinen kaupunkitsygä vaatisi korjausta joka ei ihan hirveästi 10€ pyörään inspiroi (etuvanne hiukan vääntynyt, vaihdevaijeri pitäisi vaihtaa jne jne).
Olisiko suosituksia maastopyörästä (hardtail, tulee kuitenkin pääasiassa ajettua asfaltilla ja helppoja metsäreittejä) jossa olisi toimivuutta isommalle kaverille (hiukan päälle 130kg, 185cm pituus)?

Katselin Konan Big Honzo XL:ää joka olisi ihan kiinnostava ja ainakin saanut omiin tarpeisiin sopivia arvosteluita. Toki sähköpyöräkin kiinnostaisi, mutta varmaan niissä joutuu ainakin tuplaamaan budjettia tuhannesta eurosta jos kerralla tahtoo hyvän vehkeen?
(Postasin tuonne pyöräilyn puolelle jo, mutta nähtävästi täällä myös sähköavusteisille oma threadi).
 
Vuosia on jo himottanut hommata Tunturin eMax itselleni yleispyöräksi. Työmatkaa olisi tarkoitus taittaa kesät talvet (4km suuntaansa) ja ehdottomasti maastossa rällätä vapaa-ajat. Muitakin reissuja, vaikka vähän pitempiäkin, olisi kiva tehdä. Mitään baaripyörää ei nyt luonnollisesti tämän hintaisesta vehkeestä tule, varsinkin kun tahtoo tämä Oulu olla pyörävarkaiden luvattu kaupunki.

Kävin koeajamassa paikallisessa kivijalassa sekä jäykkäperäisen eMaxin EP801 -moottorilla (3599€) että täysjouston EP6:lla (4499€). Täysjousto luonnollisesti oli varsin mellevä, vaikkakaan ei nyt kaupunkiolosuhteissa ja muutamissa metsäpoluissa hirveästi jäykkäperäisestä poikennut. Juurakoissa ja kovemmissa paikoissa varmasti tulisi eduksi. Jäykkäperäisen eduksi huomasin EP801- moottorin, joka tuntui olevan hieman paremmin mukana poljennassa.

Naapurin pyöräharrastajan kanssa tuli tämä koeajo puheeksi ja hän sanoi, että jos huolettomampia kilometrejä fätillä haluaa, niin kannattaa suosiolla ottaa jäykkäperä. Välttyypä ainakin takapään iskariremonteilta. Ja tätäpä tässä on nyt useampi päivä tullut arvuuteltua. Rupeaako jälkeenpäin harmittamaan, jos ei täysjoustoa hommaisikaan? Mitään DH:ta tai muutakaan hullua tykittelyä ei varmasti ole luvassa. Lähinnä olisi kiva paahtaa metsäpolkuja pitkin ja maastopyöräreittejä, näitä kun Oulussa nykyään on ihan kiitettävä määrä. Täysjoustosta tuntuu myös olevan joka paikasta isoin runkokoko loppu, joten se myöskin jäykkäperäisen suuntaan puoltaisi. Ja onhan hinnassakin tuntuva ero.

Mielipiteitä otan mieluusti vastaan. Onko tuo eMax ylipäätään järkihankinta vai onko jokin muu merkki/malli fiksumpi?
 
Vuosia on jo himottanut hommata Tunturin eMax itselleni yleispyöräksi. Työmatkaa olisi tarkoitus taittaa kesät talvet (4km suuntaansa) ja ehdottomasti maastossa rällätä vapaa-ajat. Muitakin reissuja, vaikka vähän pitempiäkin, olisi kiva tehdä. Mitään baaripyörää ei nyt luonnollisesti tämän hintaisesta vehkeestä tule, varsinkin kun tahtoo tämä Oulu olla pyörävarkaiden luvattu kaupunki.

Kävin koeajamassa paikallisessa kivijalassa sekä jäykkäperäisen eMaxin EP801 -moottorilla (3599€) että täysjouston EP6:lla (4499€). Täysjousto luonnollisesti oli varsin mellevä, vaikkakaan ei nyt kaupunkiolosuhteissa ja muutamissa metsäpoluissa hirveästi jäykkäperäisestä poikennut. Juurakoissa ja kovemmissa paikoissa varmasti tulisi eduksi. Jäykkäperäisen eduksi huomasin EP801- moottorin, joka tuntui olevan hieman paremmin mukana poljennassa.

Naapurin pyöräharrastajan kanssa tuli tämä koeajo puheeksi ja hän sanoi, että jos huolettomampia kilometrejä fätillä haluaa, niin kannattaa suosiolla ottaa jäykkäperä. Välttyypä ainakin takapään iskariremonteilta. Ja tätäpä tässä on nyt useampi päivä tullut arvuuteltua. Rupeaako jälkeenpäin harmittamaan, jos ei täysjoustoa hommaisikaan? Mitään DH:ta tai muutakaan hullua tykittelyä ei varmasti ole luvassa. Lähinnä olisi kiva paahtaa metsäpolkuja pitkin ja maastopyöräreittejä, näitä kun Oulussa nykyään on ihan kiitettävä määrä. Täysjoustosta tuntuu myös olevan joka paikasta isoin runkokoko loppu, joten se myöskin jäykkäperäisen suuntaan puoltaisi. Ja onhan hinnassakin tuntuva ero.

Mielipiteitä otan mieluusti vastaan. Onko tuo eMax ylipäätään järkihankinta vai onko jokin muu merkki/malli fiksumpi?
Ihan vinkkinä, että Helkmalla on FE12 malli jossa myös EP801, iso moottori, etujousitus ja hinta aika näppärä nyt Emilia sportilla (3560€). Myös ilman joustoa löytyy ja alle kolmen tonnin (mutta pienempi akku ja vanhempi EP8 moottori, itse ottaisin ehdottomasti tuon uudemman mallin jossa etujousto, parempi moottori ja isompi akku, hintaero kuitenkin vain sen n.600€).

Itse menisin jäykkäperällä mutta keulajousituksella, niin ei niin näppää käsille. Toki itsellä on ranteiden kanssa ongelmia, että vähän siitäkin syystä pakollinen. Nuo renkaat on sen verran paksut, että varsinkin kun vähän paineita pudottaa metsässä niin vaimentaa kivasti.

Mitä olen kautta rantain kuullut, niin Tuntureissa todella paljon ongelmia, Helkamissa ei niinkään. Toki nämä on näitä, että kaverini kaverilla oli/on Tunturi ja vähän väliä joku paikka rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Vuosia on jo himottanut hommata Tunturin eMax itselleni yleispyöräksi. Työmatkaa olisi tarkoitus taittaa kesät talvet (4km suuntaansa) ja ehdottomasti maastossa rällätä vapaa-ajat. Muitakin reissuja, vaikka vähän pitempiäkin, olisi kiva tehdä. Mitään baaripyörää ei nyt luonnollisesti tämän hintaisesta vehkeestä tule, varsinkin kun tahtoo tämä Oulu olla pyörävarkaiden luvattu kaupunki.

Kävin koeajamassa paikallisessa kivijalassa sekä jäykkäperäisen eMaxin EP801 -moottorilla (3599€) että täysjouston EP6:lla (4499€). Täysjousto luonnollisesti oli varsin mellevä, vaikkakaan ei nyt kaupunkiolosuhteissa ja muutamissa metsäpoluissa hirveästi jäykkäperäisestä poikennut. Juurakoissa ja kovemmissa paikoissa varmasti tulisi eduksi. Jäykkäperäisen eduksi huomasin EP801- moottorin, joka tuntui olevan hieman paremmin mukana poljennassa.

Naapurin pyöräharrastajan kanssa tuli tämä koeajo puheeksi ja hän sanoi, että jos huolettomampia kilometrejä fätillä haluaa, niin kannattaa suosiolla ottaa jäykkäperä. Välttyypä ainakin takapään iskariremonteilta. Ja tätäpä tässä on nyt useampi päivä tullut arvuuteltua. Rupeaako jälkeenpäin harmittamaan, jos ei täysjoustoa hommaisikaan? Mitään DH:ta tai muutakaan hullua tykittelyä ei varmasti ole luvassa. Lähinnä olisi kiva paahtaa metsäpolkuja pitkin ja maastopyöräreittejä, näitä kun Oulussa nykyään on ihan kiitettävä määrä. Täysjoustosta tuntuu myös olevan joka paikasta isoin runkokoko loppu, joten se myöskin jäykkäperäisen suuntaan puoltaisi. Ja onhan hinnassakin tuntuva ero.

Mielipiteitä otan mieluusti vastaan. Onko tuo eMax ylipäätään järkihankinta vai onko jokin muu merkki/malli fiksumpi?
Itsellä rock machine shimanon ep6 moottorilla ja täysin jäykkänä. Metsässä tulee rymyttyä ja en ole joustoa kaivannut mihinkään päähän. Metsässä rymytessä myös vaan paineet tarpeeksi alas niin hyvin imee renkaat ne iskut.Tehojakin vähän "liikaa" metsäajoon, 1 tai 2 avustus aina siellä, kolmosella meinaa teknisemmässä osassa jo antaa liikaa tehoja ettö pysyisi hallinnassa. Toki sitten talvella kinoksessa tuota kovinta avustusta tulee käytettyä. Hemmeti hauskaa touhua vääntää tuolla kyllä metässä.
Ainoa mitä kaipaisi olisi isompi akku, ei tarttis joka reissun jälkeen ladata.
 
Itsellä on Spectral ON CF8 jossa on jo vakiona kohtuu leveät renkaat, mutta silti himotellut tuollainen FE12 juurikin talviajoon ja enemmän johonkin kivikkoon jossa hiljokselleen möyryäisi menemään. Spectrali on ehkä enemmän vauhdikkaampaan ajoon. Lähti tämä fätti kuume kun testasin isolla syötteellä vuokra fättiä. Toki tuossa Spectralissakin on sen verran leveät että talvisilla poluilla pääsee, mutta syvempään hankeen en usko että tuolla viitsii mennä. Plus Spectralissa akun irrottaminen vaatii vähän vaivaa ja työkaluja niin käytännössä pyörä on talven aina kylmässä varastossa ja akku sisällä. Tuntureiden fäteistä ja ymmärtääkseni myös FE12 saa akun irti avaimella vaikka se on putkeen integroitu.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 209
Viestejä
4 864 772
Jäsenet
78 550
Uusin jäsen
repsekti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom