Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Onko teillä käytössä näissä gravel/maastopyörissä minkälaiset pidikkeet puhelimille? Nappasin Cellyn Motonetista, mutta se tuntuu olevan vähän kiikkerä, kun puhelin ei ole tangon päällä vaan aika kaukana siitä. Lisäksi säätövaran vuoksi siinä on melko paljon kiristysruuveja, jotka löystyvät.

Sivukysymyksenä, mistä kannattaisi kaivella pyöräilyreittejä? Ensisijaisesti haen uutta inspiraatioa päiväreiteille pääkaupunkiseudulla tai sen ympärillä.
Quad lock
 
Nyt ollut lankelsei wombat käytössö n.200km ajan. Ei mitään moitittavaa, mukula perään ja menoksi. Käy isommatkin kauppaostokset tekemässä. Löytyy peukku kaasu jos ei jaksa polkea ja testasin(toki yksityisellä mettä tiellä) ja kulki 46km/h. Täällä kaupungissa toki se normi 25km/h rajoitus.
Aika sitten kertoo onko myös onko ajan kestävä ja tuleeko tulevaisuudessa vikoja. 3v takuu kuitenkin onneksi ja aspa vastailee nopeaa näköjään.
 
Ajattelin että vois ostaa kunnon pyörän jossa olisi frame itselle sopiva jo suoraan ilman sen suurempia modauksia. Nykyinen kaupunkitsygä vaatisi korjausta joka ei ihan hirveästi 10€ pyörään inspiroi (etuvanne hiukan vääntynyt, vaihdevaijeri pitäisi vaihtaa jne jne).
Olisiko suosituksia maastopyörästä (hardtail, tulee kuitenkin pääasiassa ajettua asfaltilla ja helppoja metsäreittejä) jossa olisi toimivuutta isommalle kaverille (hiukan päälle 130kg, 185cm pituus)?

Katselin Konan Big Honzo XL:ää joka olisi ihan kiinnostava ja ainakin saanut omiin tarpeisiin sopivia arvosteluita. Toki sähköpyöräkin kiinnostaisi, mutta varmaan niissä joutuu ainakin tuplaamaan budjettia tuhannesta eurosta jos kerralla tahtoo hyvän vehkeen?
(Postasin tuonne pyöräilyn puolelle jo, mutta nähtävästi täällä myös sähköavusteisille oma threadi).
 
Vuosia on jo himottanut hommata Tunturin eMax itselleni yleispyöräksi. Työmatkaa olisi tarkoitus taittaa kesät talvet (4km suuntaansa) ja ehdottomasti maastossa rällätä vapaa-ajat. Muitakin reissuja, vaikka vähän pitempiäkin, olisi kiva tehdä. Mitään baaripyörää ei nyt luonnollisesti tämän hintaisesta vehkeestä tule, varsinkin kun tahtoo tämä Oulu olla pyörävarkaiden luvattu kaupunki.

Kävin koeajamassa paikallisessa kivijalassa sekä jäykkäperäisen eMaxin EP801 -moottorilla (3599€) että täysjouston EP6:lla (4499€). Täysjousto luonnollisesti oli varsin mellevä, vaikkakaan ei nyt kaupunkiolosuhteissa ja muutamissa metsäpoluissa hirveästi jäykkäperäisestä poikennut. Juurakoissa ja kovemmissa paikoissa varmasti tulisi eduksi. Jäykkäperäisen eduksi huomasin EP801- moottorin, joka tuntui olevan hieman paremmin mukana poljennassa.

Naapurin pyöräharrastajan kanssa tuli tämä koeajo puheeksi ja hän sanoi, että jos huolettomampia kilometrejä fätillä haluaa, niin kannattaa suosiolla ottaa jäykkäperä. Välttyypä ainakin takapään iskariremonteilta. Ja tätäpä tässä on nyt useampi päivä tullut arvuuteltua. Rupeaako jälkeenpäin harmittamaan, jos ei täysjoustoa hommaisikaan? Mitään DH:ta tai muutakaan hullua tykittelyä ei varmasti ole luvassa. Lähinnä olisi kiva paahtaa metsäpolkuja pitkin ja maastopyöräreittejä, näitä kun Oulussa nykyään on ihan kiitettävä määrä. Täysjoustosta tuntuu myös olevan joka paikasta isoin runkokoko loppu, joten se myöskin jäykkäperäisen suuntaan puoltaisi. Ja onhan hinnassakin tuntuva ero.

Mielipiteitä otan mieluusti vastaan. Onko tuo eMax ylipäätään järkihankinta vai onko jokin muu merkki/malli fiksumpi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 189
Viestejä
4 866 700
Jäsenet
78 538
Uusin jäsen
Osku999

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom