Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jo on hyväkuntoisen nuoren aikuisen määritelmä kokenut inflaatiota. 15min matka pyörällä hikoilematta nyt pitäisi onnistua vielä keskiverrolta eläkeläiseltäkin. Enemmän se on vauhdista kiinni.
Tuollainen on varsin matala ja pienipyöräinen joten sillä kipaa helposti tangonyli ja kun kyseessä on 10km matka se tulee olemaan varsinrasittava kokemus.Oon miettiny sähköpotkulautaa 10km duunimatkoille (ja muihin lyhkäsiin matkoihin). Asun pääkaupunkiseudulla niin tollanen vois olla näppärä kun saa sisälle kannettua mukaan. Kysymys kuuluukin että mikä nyt olis sellanen merkki ja malli joka täyttää ehdot, on laadukas (lue: kestävä) eikä maksa mansikoita? Oon ymmärtäny että SXT:n laudat on laadukkaita ja tätä olen tutkinut: Sähköpotkulauta SXT Neo
Sitten vähän ehtoja kehiin:
Toimintasäde: Vähintään 20 km, mielummin 25km
Huippunopeus: Vähintään 20km/h
Mobiilisovellus: Plussaa jos löytyy
IP-sertifikaatti: Vedenkestävä
Renkaat: Vähintään 5 tuumaset, mielummin isommat
Ajajan maksimipaino: Vähintään 100kg, mielummin 110kg
Paino: Ei niin väliä kunhan on mahdollisimman kevyt
Jos joku osaa suositella halvempaa/parempaa vaihtoehtoa kuin tuo SXT Neo niin olisin kiitollinen. Se Kärkkäisen halpiskopio ei kiinnosta.
Varmaan joo kannattaisi testata jos vaan pystyy ennen ostamista. Potkulauta ei ole mikään mukavin matkustustapa pitkillä matkoilla.Tuollainen on varsin matala ja pienipyöräinen joten sillä kipaa helposti tangonyli ja kun kyseessä on 10km matka se tulee olemaan varsinrasittava kokemus.
Ts itse en ottaisi tuollaista missääntapauksessa 10km työmatkaa varten (joku parikolmekilometriä suuntaansa menee) vaikka kuinka akku riittäisi (kun se ei ole akku jolta loppuu sietoraja ensi).
Ehtona on että se on pieni, ts helppo kantaa sisälle kun on matkansa tehnyt. Jos mä hakisin jotain mukavaa kokemusta mä ajaisin taksilla. Jonkun sortin kompromissiin tulen päätymään mukavuuden, hinnan ja käytännöllisyyden kanssa. Sitä kompromissia tässä etitään. Toiselle mukavuudet (ja epämukavuudet) ovat eriarvoisia kuin toiselle.Tuollainen on varsin matala ja pienipyöräinen joten sillä kipaa helposti tangonyli ja kun kyseessä on 10km matka se tulee olemaan varsinrasittava kokemus.
Ts itse en ottaisi tuollaista missääntapauksessa 10km työmatkaa varten (joku parikolmekilometriä suuntaansa menee) vaikka kuinka akku riittäisi (kun se ei ole akku jolta loppuu sietoraja ensi).
Kun tuo menee reilusti minkätahansa mukavuus käsittenalta se menee myös siedettävä käsittenalla 10km matkalla eli säännöllisesti toistuva 10km työmatka tuolla on sietämätön kokemus ts se jää pois käytöstä parin ensimmäisen kerran jälkeen.Ehtona on että se on pieni, ts helppo kantaa sisälle kun on matkansa tehnyt. Jos mä hakisin jotain mukavaa kokemusta mä ajaisin taksilla. Jonkun sortin kompromissiin tulen päätymään mukavuuden, hinnan ja käytännöllisyyden kanssa. Sitä kompromissia tässä etitään. Toiselle mukavuudet (ja epämukavuudet) ovat eriarvoisia kuin toiselle.
Millä tavalla kuivunut paskaksi? Ja säilytysolosuhteissa ei varmasti ollut mitään vikaa?Hain vihdoin oman Cuben säiliöstä ja pitääkin heti huomenna ottaa puhelu myyjälle. Vuoden vanha Scwalben kumi joka kuivunut ihan paskaksi...
Pimeässä varastossa. Ja toinen rengas on halkeillut kuten vanha autonrengas 70-luvulta. Dry rot. Toinen fine.Millä tavalla kuivunut paskaksi? Ja säilytysolosuhteissa ei varmasti ollut mitään vikaa?
Aika erikoista, mutta jos siellä on tosiaan ollut kaksi kumia joista vain toinen on saanut kipeää, niin ei muuta kuin reklamaatiota edelleen.Pimeässä varastossa. Ja toinen rengas on halkeillut kuten vanha autonrengas 70-luvulta. Dry rot. Toinen fine.
Juu samassa varastossa ollut vuosia pyörä ja tuo on ainoa missä on ikinä käynyt noin. Samoin kyseinen kumi oli tyhjentynyt kun toinen oli vielä paineissa.Aika erikoista, mutta jos siellä on tosiaan ollut kaksi kumia joista vain toinen on saanut kipeää, niin ei muuta kuin reklamaatiota edelleen.
Mikä on sinällään hiukan koomista ottaen huomioon miten halvalla nuo edellisvuotiset voidaan myydä. Itsekin ostin ihan suosiolla ns viimevuotisen kun sain 500e heti hinnasta pois kyselemättä. Samat osat kuin uudemmassa mutta akku eri muotoinen ja olikohan pari pientä muutosta mutta muut osat samaa tasoa.Ei taida löytyä ellei shoppaile edellisiä vuosimalleja alennuksista.
Onko tosiaan näin, että alle kolmen tonnin ei saa mitään kelvollisilla osilla olevaa jäykkäperäistä sähköavusteista? Sanotaanko nyt, että olen tottunut luomussa SLX/XT-tason komponentteihin ja joustokeulapuolella minimissään Fox Performance/RS Reba tason vermeisiin.
Kyllä alle kolmen tonnin saa jo melkoisen hyviäkin pelejä, mutta joissakin osissa voi joutua tekemään pieniä kompromisseja, tai sitten pitää etsiä tarjouksessa oleva edellisen vuoden malli (joka ei useinkaan haittaa yhtään mitään, jos vain on aikaa etsiskellä ja odotella tarjouksia).Onko tosiaan näin, että alle kolmen tonnin ei saa mitään kelvollisilla osilla olevaa jäykkäperäistä sähköavusteista? Sanotaanko nyt, että olen tottunut luomussa SLX/XT-tason komponentteihin ja joustokeulapuolella minimissään Fox Performance/RS Reba tason vermeisiin.
Komean näköisiä nuo uudet runkoputket akkuineen. Tuossa ei taida olla yläputkessa paikkaa pullonpidikkeelle (tai pikemminkin lukolle)?Itse päädyin tähän vm. 2018 malliin. Fun-Cornerista tarjouspyynnöllä alle 3k€. Keula ei tosin taida olla ihan Performance tasoa.
https://www.cube.eu/en/2018/e-bikes...cube-reaction-hybrid-exc-500-blackngrey-2018/
Komean näköisiä nuo uudet runkoputket akkuineen. Tuossa ei taida olla yläputkessa paikkaa pullonpidikkeelle (tai pikemminkin lukolle)?
Minulla on omassa Trekissä pystyputken pulloteline hyvin samanlaisessa kohdassa ja siinä Motonetin pulloteline. Tuo joustaa sen verran, että olen saanut siinä pidettyä ihan normaalia juomapulloa, vaikka väli hieman ahdas onkin. Toinen pidike on yläputkessa ja siinä on lukkoteline.Tässä on pideke vain pystyputkessa, joskaan siihenkään ei juuri taskumattia suurempi pullo taida mahtua.
Pykälää kovempaan maastokäyttöön on toki ihan omat vehkeensä (ja niitäkin saa myös avustettuna), mutta ei se moottori noista juurikaan sen huonompia tee kuin avustamattomistakaan maastureista. Tai siis painoa nyt on tietenkin jokunen kilo enemmän, mutta muuten ovat aika samaa kamaa.Itse en jäykkäperäistä sähköpyörää ostaisi maastokäyttöön polkujen ajamiseen. Mutta jos tarkoitus ajaa hiekkateitä ja leveitä polkuja, niin sitten ihan jees.
Periaatteessa kyllä, mutta sähköpyörillä vauhti kasvaa ja siten juurakoiden ja kivikoiden rynkytys nousee toiseen potenssiin.Pykälää kovempaan maastokäyttöön on toki ihan omat vehkeensä (ja niitäkin saa myös avustettuna), mutta ei se moottori noista juurikaan sen huonompia tee kuin avustamattomistakaan maastureista. Tai siis painoa nyt on tietenkin jokunen kilo enemmän, mutta muuten ovat aika samaa kamaa.
Ne ajaa jotka osaa.Itse en jäykkäperäistä sähköpyörää ostaisi maastokäyttöön polkujen ajamiseen.
Kenelläkään mielipiteitä tästä? Tulee puolen tunnin päästä myyntiin, kunnon eräkin netissä kun 350kpl. Sen verran halpa että voisi heräteostoksena ostaa, koitin googletella alkuperäistä valmistajaa mutta ei löytynyt infoa.
GZR Last Mile ‐sähköpotkulauta 149,90 €
iMars™ Micro GPS Tracker Waterproof Locator Electric Bike Motorcycle Car Burglar Alarm For GT09
Tällänen kannattais varmaan jokaiseen sähkikseen piilottaa.
Tätä modausta olen miettinyt. Ja ehdottomasti laadukkaat akut. Oon kattellu www.electricscooterparts.com sivulta juttuja mutta oisko jollain ehdottaa parempaa paikkaa?Hmm... Akuksi ainakin kunnon korkeaa purkausta sietävät lipot ja niille sopiva ohjauselektroniikka. Mielellään irroitettavat että saa turvaan lataukseen. Moottoria en tiedä mistä hankkia mutta ryhtyisin modaamaan jo olemassa olevaa normi potkulauta ja sitten miettimään mitä tehdä.
Tulisiko esim joku rc akku satsi liian kalliiksi. Airsoft/rc/yms akkuja iso kasa ja kapasiteetti ja voltit haluttuun. Saisi vaihdettua yksittäisiä tarvittaessa ja pelattua koolla kunnes löytyy ns se oikea koko ja muoto.Tätä modausta olen miettinyt. Ja ehdottomasti laadukkaat akut. Oon kattellu www.electricscooterparts.com sivulta juttuja mutta oisko jollain ehdottaa parempaa paikkaa?
Ihanteellinen tilanne on juuri tuo että olisi paljon pienempiä akkuja joista rakentaa sitten runkoon sopivan satsin. Mutta mistä? Kokemusta ei juurikaan ole näiden kanssa leikkimisestä.Tulisiko esim joku rc akku satsi liian kalliiksi. Airsoft/rc/yms akkuja iso kasa ja kapasiteetti ja voltit haluttuun. Saisi vaihdettua yksittäisiä tarvittaessa ja pelattua koolla kunnes löytyy ns se oikea koko ja muoto.
Saa ja Red stuffit saa myös. Itsellä oli edellisessä greenit takana ja teki eron. Ja olivat halvempia kuin orkkikset.En edes tienny et EBC greenstuffit saa pyöriinkin.
Entisessä Audissa oli ja ne oli kyllä oikeasti hyvät ja eikä sotkenu vanteita.
Onpas komea peli, itsellä samalla rungolla oleva "ylivuotinen" HPA SL 500.Itse päädyin tähän vm. 2018 malliin. Fun-Cornerista tarjouspyynnöllä alle 3k€. Keula ei tosin taida olla ihan Performance tasoa.
https://www.cube.eu/en/2018/e-bikes...cube-reaction-hybrid-exc-500-blackngrey-2018/
Tähän aiheeseen liittyen ihan mielenkiintoinen artikkeli:Pykälää kovempaan maastokäyttöön on toki ihan omat vehkeensä (ja niitäkin saa myös avustettuna), mutta ei se moottori noista juurikaan sen huonompia tee kuin avustamattomistakaan maastureista. Tai siis painoa nyt on tietenkin jokunen kilo enemmän, mutta muuten ovat aika samaa kamaa.