Pyörällä nyt ensimmäinen kunnon lenkki tehty, hieman venähti iltaan kun yritin pestä noita entisen omistajan synteettisiä vaseliineja tms töhniä pois tuolta voimansiirrolta. Samalla pistelin nuo SKS lokarit tuohon.
Olipa todella hieno peli ajaa kyllä pitkää matkaa, tuo moottori toimi todella saumottamasti eikä sen toimintaa huomannut missään kohtaa negatiivisessa valossa. Ultra avustuksella tuon päälle ja pois menon huomasin muuten toimi todella sujuvasti. Lenkki tuli ajettu oikeastaan 90% tour modella. Ecoakin koittelin, mutta nuo turhan pienillä paineilla olleet renkaat teki aika vaivalloista ecolla kulkemisesta. 35km tuli ajettua lenkkiä ja 1akkupalkin sain kulumaan eli vaikuttaa kyllä varsin mainiolle laitteelle. Piti 9km lenkille lähteä, mutta oli niin ilo ajella että venähti lenkki pahasti pitkäksi
Etuhaarukka nyt on melkoinen pomppu keppi kuten täällä jo osattiin arvioida, toki hienosti nieli kuopat ja rotvallin reunat (johtuen toki tuosta iskunpituudesta). Olishan tuohon hieno löytää joku ilmanokka järki hintaan joskus ja nakertaa paikalleen. Yksi jo oli tarjolla samalla paikkakunnalla, mutta kaulaputkea oli jäljellä vaan 16cm niin se kariutui siihen.
Jarrut vaikutti edelleen mielestäni erittäin päteviltä ei varmasti riittävät johonkin metsä alamäkeen, mutta omaan ajoon tuntuu erittäin riittäviltä. Vaihteistostakaan ei pahaa sanottavaa kun sen sai putsattua nyt ylimääräisistä rasvan jäämistä. Voiteluun meni nyt tuo Rexin tuote kun sitä lähikaupassa oli ja ompahan tuettu sitten suomalaista työtä samalla. Eikä tuo nyt varmaan huonoin vaihtoehto ole, varmasti myös riittää omassa käytössä pitkään niin tuo hintakaan mikään ihmeellinen ole:
Rex Domestique -ketjuöljy :: Rex Ski Wax
Nyt edessä lähinnä Boschin päivitykseen vienti näytti olevan drive unitin ja akun softat ainakin vanhat.
Toisena olisi mietteissä jos lisäisi tuon etu ja takavalon niin että toimisi tuolta boschin akun kautta. Erittäin pienitehoiset riittäisi kun valaistulla väylillä tulee ajeltua mutta näkyispä ainakin pimeällä ja hämärällä ja toimisi ilman isompia miettimisiä kun olisi suoraan tuon Boschin perässä.
Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.
edit: Onko muuten lukoista suosituksia minkä saisi helpoiten runkoon kulkemaan mukana? Joku tälläinen mahdollisesti vai onko jotain helpompaa vaihtoehtoa, vakuutusyhtiöt ei taida sen tarkemmin määrittää minkälainen pitää olla?
Kryptonite KryptoLok Mini-7 Pyörälukko + Kryptoflex netistä | bikester.fi