Dodii ekat tyypit heitetty asfaltilla kun tuli tyttö haettua kaverilta (yksin jaksanut pyöräillä takaisin...) ja sen jälkeen metsään. Hyvin lyhyet kokemukset, mutta muutamalla sanalla kuitenkin jotain...
Tiellä kulkee ilman avustusta ihan samalla tavalla kuin normi fätti. Moottoria ei huomaa yhtään ja painokin on hyvin maltillinen. Ei varmaan montaa kiloa enempää vs. halpis Mongose. Avustuksella ei juuri tarvitse jalkoja rasittaa. 25kmh tulee kyllä todella nopeasti vastaan. Muttta eipä tolla kaupungissa kovempaa ole tarvis päästäkkään.
Maastoonhan tuo on tarkoitettu ja siinä kyllä tuo momentti motti pääsee oikeuksiinsa. Kädet saa pidettyä tiukasta tangossa ja keskityttyä kivien, juurien yms. väistelyyn niin en kyllä keksi miten haastavammilla osuuksilla ainakaan aloittelijalla riittäisi kykyä hallita vielä käsikaasu puhumattakaan jos kaasu olisi mallia on/off.
Tällä kun vetelee polkuja niin kyllä hengästyy ihan samalla tavalla kuin ennenkin ja ei mene kauaa kun soijjaa pukkaa enempi kuin tarpeeksi. Missä sen sähkön sitten huomaa niin siinä, että nopeus tuplaantuu ellei kolminkertaistu omalla kohdalla. Polut lennetään eteenpäin entiseen verrattuna ja suurin haaste tulee ajoreittien valinnasta.
Parit fiilistely kuvat nappasin lähimetsästä. Vaikka onkin laakeeta saviseutua niin löytyy tuolta vähän kivikkoisempaakin ja jyrkempää reittiä perinteisen metsäpolkuilun lisäksi.
Viimisestä kuvasta: Jottei olisi ollut liian hauska reissu niin kun lähdin jotain vanhaa metsätarkotrin jälkiä/peurapolkua menemään niin kuulu räps ja piffff... En tiedä mikä meni läpi, mutta takarengas puhki. Keskelle tuli vekki, oletettavasti terävä kuivunut oksa osui tarpeeksi sopivasti.
Eli se siitä huvista toistaiseksi. Onneksi ei tarvinnut kävelyttää kilometriä pidempään takaisin... Nyt sitten pitäisi lähetä pika pikaa kumikaupoille. 4.8 nakit mahtuu pyörään joten onko nyt sitten hyvä syy päivittää Jumbo Jimit alle vai jotain muita suosituksia?
Schwalbe Jumbo Jim HS466 SnakeSkin läskipyörän rengas, 26 x 4.80" 89,90 €
Tosiaan pelkkään maastoajoon tulee, taidan mennä töihin tolla toisella niin ei kaivata asfaltti ominaisuuksia nimeksikään.