Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kaverilla moinen taitettava paska ja huoltoonhan se päättyi juuri kevyen työajon jälkeen. Huollossa oli useita samanlaisia samaan aikaan samoista vioista ja sinne viennin aikanakin tuli yksi lisää.
No ainakin kaikkiin noihin kiinapaskoihin.Tämä pätee kaikkiin merkkeihin ja malleihin?
Ööö kysyit. Sait vain ilmeisesti ei itseäsi miellyttävän vastauksen. Fakta on että 1000e ei riitä edes perustarpeiltaan toimivaan pyörään. Toimii hetken kunnes jotain antautuu. Ja usein jotain sellaista mitä ei tuosta vain itse korjata. Kaverilla esim meni poljinlaakerit. Ja siis 800e vai mitä tuo verkkiksen maksoikaan saa ostettua ok normi hardtail maastopyörän tai hyvän mummopyörän, ei edes auttavaa sähköpyörää.No täältähän sai asiallista ja hyvää apua
Ööö kysyit. Sait vain ilmeisesti ei itseäsi miellyttävän vastauksen. Fakta on että 1000e ei riitä edes perustarpeiltaan toimivaan pyörään. Toimii hetken kunnes jotain antautuu. Ja usein jotain sellaista mitä ei tuosta vain itse korjata. Kaverilla esim meni poljinlaakerit. Ja siis 800e vai mitä tuo verkkiksen maksoikaan saa ostettua 8k ok normi hardtail maastopyörän tai hyvän mummopyörän, ei edes auttavaa sähköpyörää.
Apua kyllä saa, mutta ketjussa on käsitelty asiaa jo niin moneen otteeseen, että ei kannata toistaa samoja. Nuo kiinaihmeet ovat järjestään tosiaan sellaisia, ettei niillä ole kovin pitkään kiva ajella, jos nyt sitten edes uutena.Joo kysyin ja kadun kokoajan enemmän että kysyin.
Vastaukset on luokkaa ö-mappi eikä niistä selviä kyseisen hintaluokan pyöristä eroavaisuuksia.
Mutta tämäpä riittääkin nyt minulle, poistun takavasemmalle. Jatkakaa
No mutta kun niistä juuri on kokemuksia. Ei juuri näistä malleista, mutta tekniikan osalta samoista. Ja noista rungoista nyt tosiaan näkee jo päällepäin, että eivät todellakaan ole mitään mukavia ympärivuotisia kulkineita.On nuo teidän vastaukset silti sieltä ja syvältä. Siis luokkaa "kuulematta/kokeilematta/näkemättä paskaa".
Juurihan kerroin läheisen ystävän ja omat kokemukset verkkiksen kiina kurasta... Baiks vai mikä olikaan Kalliossa hoitaa noita takuu juttuja. Akut eivät toimi (kuultu korjaajan ja erään asiakkaan suusta), sähköt kusevat (kuultu korjaajan suusta), random mekaanisia vikoja kuten kaverin laakeri viat (kaverin ja mekaanikon suusta). Osa vioista myös esiteltiin edessäni korjaajalle/korjaajan toimesta. Silmämääräisesti puolet pyöristä mitä paikassa oli korjaamon luukulla oli noita verkkiksen taittoja. Mutta hei, tässähän tulee tosiaan vain ikävää tosiasiaa joka nyt ei vain satu miellyttämään kun ei saa sitä vastausta mitä toivoi. Fakta on että noin halvalla saa ok maasturin, ei sähkö maasturia. Outlet löytönä voi löytää 1500e semi OK mutta huonoilla osilla, 2000e voi löytää jo hyvän hyvillä osilla, 2500e voi hyvällä tuurilla alkaa saada jo hyvää hardtailiä tai hybridiä jne. Normi hinnoissa en alle 2000e pyöriin koskisi edes random käyttöön. Niissä kun on yleensä tehty kompromisseja myös niiden osien suhteen mitä tarvitset joka ajokerta eikä vain maastossa tai pitkää matkaa asfaltilla ajaessa. Voi olla toki poikkeuksia mutten itse ole löytänyt.On nuo teidän vastaukset silti sieltä ja syvältä. Siis luokkaa "kuulematta/kokeilematta/näkemättä paskaa".
Yamaha on se kolmas. Omien kokemusten mukaan järjestys näissä on Bosch, Yamaha ja aika paljon näiden takana sitten Shimano. Shimanon sähkötekniikka taitaa muutenkin olla kohdennettu hieman erilaisiin pyöriin ja eri käyttötarkoituksiin.Shimano, Bosch ja mikäs se kolmas olikaan. Noista joku moottori kun löytyy on jo hyvä merkki.
Yamaha on se kolmas. Omien kokemusten mukaan järjestys näissä on Bosch, Yamaha ja aika paljon näiden takana sitten Shimano. Shimanon sähkötekniikka taitaa muutenkin olla kohdennettu hieman erilaisiin pyöriin ja eri käyttötarkoituksiin.
Mutta nämä tosiaan edustavat kaikki siinä määrin luotettavaa kokonaislaatua, että pahasti ei mene pieleen.
Joo kysyin ja kadun kokoajan enemmän että kysyin.
Vastaukset on luokkaa ö-mappi eikä niistä selviä kyseisen hintaluokan pyöristä eroavaisuuksia.
Mutta tämäpä riittääkin nyt minulle, poistun takavasemmalle. Jatkakaa
Mutta asiani siis koskee tuollaisia kokoontaitettavia sähköpyöriä.
Toi Fat kiinnosti sitten sen takia että sen olisi voinut ottaa sen muutaman kerran vuodessa jollekin kalareissulle suht helppokulkuisille poluille siitä mistä autolla ei enää pidemmälle pääse, mut ei siis välttämätön.
Shimano on luonnollisin etenkin maastossa yhdessä Brosen kanssa polkea, ja Brose jopa antaa hieman vähemmän vastusta kuin Shimano kun polkee ilman apuja. Shimano E8000 bluetoothilla jonkin verran säädettävissä, pystyy lisämään Trail-asetukseen lisää herkkyyttä joka auttaa. Kevyempi ja pienempi moottori.
Bosch CX on tehokkaimman tuntuinen, mutta ongelmana on maastossa viive tehoissa ja puskeva ominaisuus. Ei siis optimaalinen hyvälle pyöräilijälle, kun elää vähän omaa elämää se moottori, mutta aloittajille kiva kun voima tuntuu. eMTB moodi ei auttanut tähän ollenkaan. Turhan isohko moottoriyksikö ja näitä saa menemään takuuaikana rikki ja vaihtoon on mennyt jonkin verran. Löytyy takuutapauksia netistä. Osa pelkää että laakereihin pääsee vettä. Kaupunkiin varmaan sopiva ja suhteellisen edullisia alkaen mallit pyörät.
Edit. Piti vielä sanoa yksi jälkikäteen ilmennyt pettymys, mitä en tajunnut tutkia tarkemmin ennen hankintaa. Boschin moottorit ja akut on vain IP54-luokiteltuja...
En pysty itse allekirjoittamaan tuota Bosch CX (performance line) kohdalla viivettä tehossa, mutta puskee se kyllä. Omissa testeissä Shimano (E8000) tuntui luonnottomammalta ja huomattavasti äänekkäämmältä. E8000 tuntui hyökkäävän kun edes yskäisi poljinta kohti. En tiedä kuinka paljon eroja näissä voi olla jo ihan yksilötasolla. Yamahaa tai Brosea en ole päässyt testaamaan.
Boschin moottoreista en ole muuten rikkoontumisia kuullut, mutta ulomman laakerin ongelmista sen sijaan olen. Boschillahan laakeri on suojattu yhtä huonosti kuin esim. Yamahalla tai Brosella, mutta jostain syystä sinne pääsee kosteutta tiivisteen läpi vain Boschilla. Korjaus menee toki takuuseen ja takuun jälkeenkin on kyse hyvin nopeasta ja halvasta korjauksesta. Menee muun pyörähuollon kanssa siinä sivussa.
Henkilökohtaisesti näin jälkiviisaana olisin tiputtanut omalta listalta Boschin sekä Shimanon ja miettinyt ja testannut Brosea ja Yamahaa tarkemmin. Nyt tosin ensi vuoden malleissa tulee jo parempia toteutuksia "uusilta" moottorivalmistajilta, joilla huomattavia parannuksia esimerkiksi vastustukseen vapaalla ja kevennyksiä painoon verrattuna näihin nykyisiin "jätteihin".
Edit. Piti vielä sanoa yksi jälkikäteen ilmennyt pettymys, mitä en tajunnut tutkia tarkemmin ennen hankintaa. Boschin moottorit ja akut on vain IP54-luokiteltuja...
Mitäs ihmettä!? Ei tuossa omassa Boschissa ainakaan ole minkäänlaista vastustusta havaittavissa vaikka pudottaa virrat päältä. Välitykset eivät ehkä ole optimaaliset ja onhan pyörässä painoa melkein 20kg, mutta se on eri asia. Varsinkin kaupungissa tulee ajettua useinkin ilman avustusta.Herkkä on hyvä, tiputtaa vaan tehoa ECO:n tai ottaa pois kokonaan päältä koneen, pystyy ajaa luomunakin ja säästämään akkua. Boschilla akun loputtua olit kusessa. Moottori vastustaa niin paljon ettei tullut mitään.
En ole tosiaan itse sitä koskaan huomannut. Minulla on performance-moottori, mutta ei sen cx-versiota, en tiedä voiko tämä vaikuttaa asiaan?On Boschissa vastusta. Pyörä toki painaa itselläkin mutta ei muuta mitään. Vastus on ja pysyy jos kytketään virrat pois.
Mitäs ihmettä!? Ei tuossa omassa Boschissa ainakaan ole minkäänlaista vastustusta havaittavissa vaikka pudottaa virrat päältä. Välitykset eivät ehkä ole optimaaliset ja onhan pyörässä painoa melkein 20kg, mutta se on eri asia. Varsinkin kaupungissa tulee ajettua useinkin ilman avustusta.
Väittäisin että jossakin on ollut jotain vikaa jos moottori tuntuu ottavan vastaan.
Edit.
Näköjään mm. tässä arvostelussa valitetaan samasta. En ole kyllä huomannut tosiaan moista koskaan. Tulisikohan tuo sitten enemmän ilmi maastossa tms?
En ole tosiaan itse sitä koskaan huomannut. Minulla on performance-moottori, mutta ei sen cx-versiota, en tiedä voiko tämä vaikuttaa asiaan?
Ei se cx mitenkään merkittävästi erilainen ole. Uudempana se on hieman pienempi ja siinä on muutama Newton enemmän vääntöä. Maastokäyttöön tuo tavallinenkin performance on tehty. Sisäisistä välityksistä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu hassulta jos siinä vastusta olisi enemmän.Ehkä vaikuttaa, en ole tuota non-cx versiota ajanut, eroa ei kyllä pitäisi olla muuta kuin että Cx:ssä enempi vääntöä ja tehty maastoajoon. Onkohan vaikuttanut sisuksiin sitten enemmänkin?
Jostain arvostelusta luin aikanaan että identtiset muuten paitsi väännön suhteen.
Kävis kyllä järkeen että non-CX olisi sisuskaluilltaan kevyempi.
Ei se cx mitenkään merkittävästi erilainen ole. Uudempana se on hieman pienempi ja siinä on muutama Newton enemmän vääntöä. Maastokäyttöön tuo tavallinenkin performance on tehty. Sisäisistä välityksistä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu hassulta jos siinä vastusta olisi enemmän.
Bosch Active line on sitten se kaupunkifillariversio.
Minulla on siis Trek Powerfly 5+ hardtail-maasturi (mallia 2016 tai 2017, en muista kumpi).
Jeps, en epäile sanomisiasi, ei vaan ole omalla kohdalla koskaan se vastus konkretisoitunut millään tavalla. Omakohtaista kokemusta on 5 erilaisesta sähkäristä (8Funin moottorit muissa) ja niissä kaikissa vastus on ollut selvästi huomattavissa, parissa jopa niin merkittävästi, että ajaminen ilman virtoja oli käytännössä mahdotonta. Bosch oli ensimmäinen sellainen, jonka kanssa leuat loksahtivat tyyliin: "jumankauta, tällähän voi oikeasti ajaa ilman avustustakin" ja kuten jo mainitsin, aika usein niin tulee tehtyäkin, mm. muksujen kanssa fillaroidessa ja toki aina lenkillä kun nopeus on yli 25km/h.Koitappa joskus testipäivillä Shimanoa ja etenkin Brosea, paljon kevyemmät polkea ilman avustusta. Boschilla joudut pyörittään moottorin vastusta, Brosella et.
Shimano kevenee hieman jos ottaa moottorin kokonaan pois päältä, ei pelkkä OFF.
Jeps, en epäile sanomisiasi, ei vaan ole omalla kohdalla koskaan se vastus konkretisoitunut millään tavalla. Omakohtaista kokemusta on 5 erilaisesta sähkäristä (8Funin moottorit muissa) ja niissä kaikissa vastus on ollut selvästi huomattavissa, parissa jopa niin merkittävästi, että ajaminen ilman virtoja oli käytännössä mahdotonta. Bosch oli ensimmäinen sellainen, jonka kanssa leuat loksahtivat tyyliin: "jumankauta, tällähän voi oikeasti ajaa ilman avustustakin" ja kuten jo mainitsin, aika usein niin tulee tehtyäkin, mm. muksujen kanssa fillaroidessa ja toki aina lenkillä kun nopeus on yli 25km/h.
Paria Shimanon moottorilla varustettua fillaria olen myös kokeillut, mutta sen verran pikaisesti ettei tämä osa-alue jäänyt mieleen mitenkään ja sama juttu yhden Yamahan moottorilla varustetun Haibiken tapauksessa. Brosen moottereita en ole nähnyt/kokeillut missään, enkä tiedä missä se olisi edes mahdollista.
Ajoitko maastossa vai kaupungissa ja kuinka pitkän matkan
Shimanoa tosiaan pystyy hieman itse säätämään ja latailemaan päivitykset. E8000 uusin päivitys (4.5.1) ainakin paransi trial-modella 25km/h ajamista. Avustuksen pois/päälle kytkeytyminen toimii huomattavasti sulavammin.
Osaako joku sanoa, saako Shimanon päivityksistä automaattista tietoa? E-tube sovelluksella pitää ottaa yhteys pyörään ennen kuin selviää onko jotain päivitettävää.
Kyllä teke kun ei odota pyörältä ihmeitä eikä rajatonta luotettavuutta, hintahan on melkein sama kuin sähköttömän pyörän olisi joten ei siinä pahasti pieleen voi mennä.GZR Sport 28" -sähköpyörä 599,90 €
Tekeekö tällä mitään? poljen 4x viikossa salille (2.6km suuntaansa) ja töihin (8.6km suuntaansa?)
Laitoin tilaukseen ja omia kokemuksia tuosta ei vielä ole. Jos olisi oikeasti käyttöä, niin voisin ostaa varmaan jonkun kalliimmankin. Lukon täytyy kanssa jostain ostaa.GZR Sport 28" -sähköpyörä 599,90 €
Tekeekö tällä mitään? poljen 4x viikossa salille (2.6km suuntaansa) ja töihin (8.6km suuntaansa?)
Huippuhalpa tarjoustuote!
Tämä tuote on tarjouksessa, käytä tilaisuus hyödyksi ja osta se halvalla!
Kampanjahinta 599,90 on voimassa 28.10.2018 klo 23.59 asti.
En kyllä tiedä. Olisihan sitä kiva vähän virittää ja olla nopein. Tuo 25 km/h taisi kumminkin olla se laillisuuden raja.Saakohan tuota avustusta nostettua noissa vaikka 30km/h ?
- Moottori: Bafang 250 W hiiliharjaton takamoottori
- Akku: 36 V, 10,4 Ah litiumakku LG:n kennoilla, lukittava ja integroitu rungon sisään mutta irrotettavissa alakautta
- Toimintamatka sähköllä jopa 40 km
- Mukana laturi, latausaika 3-6 h
- Nopeussäädin ja ajotietokone: Bafang DP-E10 LED-näytöllä
- Viisitasoinen avustuksen valitsin
- Polkutunnistus momentilla
Bafang/8Fun noissa kiinalaisissa on käytännössä aina. Merkki ei suoraan kerro kaikkea, eli niissäkin on eri malleja. Laadukkaammat niistä ovat jo melkein kelvollisia, jos ei liikoja vaadi.En kyllä tiedä. Olisihan sitä kiva vähän virittää ja olla nopein. Tuo 25 km/h taisi kumminkin olla se laillisuuden raja.
Bafang merkkinen moottori näyttäisi olevan.
Aika harvoin tosiaan käytän pyörää, niin tuon 600€ pystyy vielä ihan hyvin maksamaan kokeilusta. Hyvällä tuurilla voisi ottaa diesel pakun pois liikennekäytöstä, niin olisi vielä fiksumpi ostos. Toivotaan että tuolla verkkokaupan pyörällä olisi hyvä aloittaa harrastus ja katselisi sitten myöhemmin kalliimpaa ja parempaa pyörää.Bafang/8Fun noissa kiinalaisissa on käytännössä aina. Merkki ei suoraan kerro kaikkea, eli niissäkin on eri malleja. Laadukkaammat niistä ovat jo melkein kelvollisia, jos ei liikoja vaadi.
Tuolla hinnalla varmasti satunnaiseen käyttöön ihan ok, mutta ei tosiaan kannata pidättää hengitystä että tuolla hinnalla saisi mitään kovin ihmeellistä kokonaisuutta.
Tuo akun irrotus alakautta voi olla kökkö ominaisuus jos ei fillaria saa ladattua akku kiinni jossakin tallissa/varastossa. Riippuu tosin ihan siitä miten tuo on toteutettu.
Joo, nastat ovat ok. Tuohon ei vaan taida kovin leveitä nastarenkaita saada mahtumaan.Aika harvoin tosiaan käytän pyörää, niin tuon 600€ pystyy vielä ihan hyvin maksamaan kokeilusta. Hyvällä tuurilla voisi ottaa diesel pakun pois liikennekäytöstä, niin olisi vielä fiksumpi ostos. Toivotaan että tuolla verkkokaupan pyörällä olisi hyvä aloittaa harrastus ja katselisi sitten myöhemmin kalliimpaa ja parempaa pyörää.
Niin ja nyt talveksi nastarenkaat voisi olla ihan hyvät. Pysyisi vähän paremmin pystyssä ja se sähkö kumminkin avustaa polkemista.
Se riippuu ihan käyttötarpeesta, mutta nyrkkisääntö on että laadukasta sähköfillaria ei irtoa uutena mistään alle 2000 eurolla. Tarjouksista saattaa saada joskus hieman alle, mutta harvemmin kuitenkaan, kun ei tuokaan raja ole mikään erityisen laadukkaan fillarin tae.Mitenkä paljon täytyy pulittaa että saa hyvän sähköpyörän?
Täytyy ensin määritellä mikä on sinulle hyvä? Jos tässä langassa kyselee "hyvää" niin suositellaan että pelkkään etuhaarukkaan ja rallijarruihin kuluu kakstonnia.Mitenkä paljon täytyy pulittaa että saa hyvän sähköpyörän?
Tämä taisi olla nyt sellainen "asiain tuntia kommentti"?Täytyy ensin määritellä mikä on sinulle hyvä? Jos tässä langassa kyselee "hyvää" niin suositellaan että pelkkään etuhaarukkaan ja rallijarruihin kuluu kakstonnia.
Tavallisessa arkikäytössä suurin osa ajaa mummomankeleilla ja 200 euron markettipyörillä jolloin satunnaisesti arvottu sähköistetty 500 euron pyörä täyttää vaatimuskriteerit täysin.
Huom! jos käytät harvoin sähköpyörää niin akun oikea huolto niin että se pysyy toinimtakuntoisena pitkään on hyvin tärkeää.Aika harvoin tosiaan käytän pyörää, ...
Taisin lukeakin että akun täytyy ladata vähintään 3 kuukauden välein. Ja varmaan kannattaa säilyttää akku lämpimässä. Eli akkua ei saa ainakaan tyhjänä säilyttää. Täytyy kokeilla ladata johonkin 65-80% tasoon.Huom! jos käytät harvoin sähköpyörää niin akun oikea huolto niin että se pysyy toinimtakuntoisena pitkään on hyvin tärkeää.
Ts se akku pitää ladata vähintäämn 3kk välein (mielummin ennen kuin lataus laskee alle 20%) ja kun lataat sen säilytyksessä olevan akun sitä ei saa ladata täyteen (max 80% mielummin 70% tai vähän alle) ((tämäohje silläoletuksella että edullisissa pyörissä on nykyään yleensä litium akku)).
Ts sähköpyörä ei ehkä ole oikea valinta satunnaiskäytöön vaikka se olisi halpa kun väärin huolletun akun uusimen kumoaa sen pyörän halpuuden.
Siten on vielä se että edullisten sähköpyörien akuissa/latureissa ei ole tuolaista huolto/säilytys lataus ominaisuutta vaan sinun täytyy itse kytätä milloin se akku täytyy pistää lataukseen ja milloin se lataus täytyy keskeyttää (koska laturi puskee sen akun aina täyteen joka on säilytyksenknanalta se pahin mahdollinen virhe).
Oman kokemukseni mukaan, jos sähköpyörän eturengas on vetävä se tarvii ehdottomasti talvella nastarenkaan....
Mietin että ainakin eturenkaaksi voisi vaihtaa nastarenkaan mahdollisesti. Nyt kumminkin tilasin pelkän pyörän.
Joo. Tuossa mallissa pitäisi olla takapyörä vetävä. Etupyörä kun on ohjaava, niin siinä nastasta voisi silti olla hyötyä.Oman kokemukseni mukaan, jos sähköpyörän eturengas on vetävä se tarvii ehdottomasti talvella nastarenkaan.