Sähköauton kotilataus

Juu testaan sitä tuolla fastilla. Sitä tässä käytän ennenkuin siirryn pörssisähköön ja paneelit tulee katolle.

Kuormanhallinta on tehty siinä määrityksessä, eli EVCC auki ja sieltä määritykset ja integraatiot. YAML:ssa ei ole kuormanhallinnasta mitään.
ja määrityksissä näkyy tähänmalliin?
1766003615278.png

(pienensin omaa kw:tä testiin)
edit: mistä mittaus tulee evcc:lle? onkohan se nyt ihan kunnossa? mitä evvc näkee pääikkunassa kuormia? onko ne oikein?
tässä siis:

1766004134818.png

edit: noi mun ei ny oo ihan samalta ajalta kaappaukset ko napsautin saunan päälle välissä, ja akusta jne ei tarvee miettiä, kohan se o järkeenkäypä siihen mitä siellä kuormanhallinnassa on! eli etusivu näyttää samoja ko si se määrityssivun kuormanhallinta
1766005071923.png
1766005104324.png

otin nopsaan uudet kun kerkesin, peräjälkeen, eli load balance on samalla aaltopituudella ko evcc:n etusivu

Viimeksi muokattu:
Joo näyttää just samalta. Se minkä olen huomannut, että tuo teho on kaikkien kolmen vaiheen kokonaisteho, eli jokainen vaiheteho yhteenlaskettuna. Virta taas näyttää sen vaiheen virran, jossa on suurin virta ja se tietty vaihtelee sen mukaan missä vaiheessa on mitäkin kiinni ja mitkä laitteet on päällä.

Mulla on sähkömittarin HAN-portissa Homewizard P1 ja se kyllä näyttää oikeaa lukemaa ja EVCC:n pääikkunassa teholukemat vasta todellisuutta, eli laturin työntämä teho näkyy oikein ja myös talon muu kulutus näkyy oikein.

Miltä sull näyttää tuo Eebus tuolta määrityksistä? Mulla on kaikissa se risuait siinä edessä, mutta se näyttää ton eebus:in, että se on määritetty. Toki YAML:ssa on ne private ja public keyt laitettu. Voiko tossa kuitenkin olla joku syypää, kun eikös tuo EVCC kuitenkin ton eebus:in kautt noita tehoja säätele tai kommunikoi laturin kanssa?

Viimeksi muokattu:
Joo näyttää just samalta. Se minkä olen huomannut, että tuo teho on kaikkien kolmen vaiheen kokonaisteho, eli jokainen vaiheteho yhteenlaskettuna. Virta taas näyttää sen vaiheen virran, jossa on suurin virta ja se tietty vaihtelee sen mukaan missä vaiheessa on mitäkin kiinni ja mitkä laitteet on päällä.

Mulla on sähkömittarin HAN-portissa Homewizard P1 ja se kyllä näyttää oikeaa lukemaa ja EVCC:n pääikkunassa teholukemat vasta todellisuutta, eli laturin työntämä teho näkyy oikein ja myös talon muu kulutus näkyy oikein.

Miltä sull näyttää tuo Eebus tuolta määrityksistä? Mulla on kaikissa se risuait siinä edessä, mutta se näyttää ton eebus:in, että se on määritetty. Toki YAML:ssa on ne private ja public keyt laitettu. Voiko tossa kuitenkin olla joku syypää, kun eikös tuo EVCC kuitenkin ton eebus:in kautt noita tehoja säätele tai kommunikoi laturin kanssa?
Eebus mulla on vään kyllä, ja en olemäörittänyt itse evcc::ssä sitä siksi jo klikkaan auki kaikki onn# alkuisisa..ja ei sano myöskään et määritetty yamlissa ettei voida täällä muokata kuten esim autosta tai muutamasta muusta jotka yamlissa jo
Edit hankala case..mutta ei luovuteta.. toki joku vois heti sanoo missä vika ko näkis kaikki paikanpäällä ja tutustuis.. mut ny mennään forumin 💪🏻 ja pikkuhiljaa kunnes joku ratkaisee 🤗
Edit. Veikkaan et joku pieni ny mitä ei nähdä. Olet kyllä toimittany paljon infoa, mutta esim allekirjottanut nähny vasta paljon myöhemmin mitä ois heti siitä nähdä. Me tarvetaan viisaampia paikalle 😊

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 407
Jäsenet
80 885
Uusin jäsen
Meikäministeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom