Kyseessä rivari, latausasema on tavallaan omalla etupihalla, autokatoksessa on sitten tuo toinen autpaikka mutta se paikka on niin pieni että tuo uusi SUV ei oikein mahdu sinne että saisi lapsia kyytiin ja sitten pitää alkaa pyörittelemään autoa välillä kadun varteen ja siirrellä ees taas, hellasärö olisi niin valtava että sitä riskiä en ota.
ABB on wlanissa kiinni nyt, mutta mitä geminiltä jo kysyin niin ABB oma kuormanhallinta vaatisi fyysisen ethernetpiuhan ilmeisesti sähkökaapin ja laturin väliin, ei ongelma sinänsä kun välimatka on noin 1.5m. Synergiä tuo gemini myös ehdotti, ensimmäistä kertaa kuulen koko asiasta joka tuota OCPP lienee. Sähkömiestä tässä todennäköisesti siis jokatapauksessa tarvitaan. Lähinnä toiveena olisi että tässä kohtaa tuo saisi olla idioottivarma että sulakkeet ei pala ja saisi pörssisähköllä ladattua helposti koska tuo auton lataus on isoin osa sähkölaskua. Vaikka home assistantiakin välillä olen rakennellut NASsiin ja tykkään säätää niin tuo saisi olla sellainen plug and play ensisijaisesti, nyt olen joka ilta itse tarkistanut pörssisähkön hintaa ja sitten ABB sovellukseen laittanut latauksen kellonajat manuaalisesti.