- Liittynyt
- 29.03.2017
- Viestejä
- 1 789
Varmaan jokin palvelu mistä hakeevat tiedon ei ole ajantasalla. Porssisahkoa.fi uupuu myös huomisen tiedot mut iltalehti ja monet muut näyttää ok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oishan tuollainen kuitenkin kaiken rahan arvoinen. Voisi siinä naureskella naapurille kun latailee jotain Rellun Zoea 22kW etanalaturilla.Jos nyt skenaarioidaan tosissaan niin ilman kuormitusta tasaavaa akustoa 150kW pikalaturi vaatisi 3x250A pääsulakkeet ja syöttökaapelit sen mukaan. (3x200A riittää "vain" 138kW tehoon).
Tuollaisen liittymän kk-maksut on luokkaa 50-500e/kk alueesta riippuen. Perustamiskulu lienee kymppitonneja.
Pääkeskus pitäisi myös olla samalle virralle speksattu ja se maksaa viisinumeroisen lukeman.
Laturi tehosta riippuen 50-100k€.
Eli parisataa tonnia täytyisi varmaan laittaa alkupääomaa tuosta huvista ja kk-maksut sitten siitä eteenpäin.
Harri Salon kehujen (mainostuksen) perusteella tuli itsellekin hankittua BENY. Edullisimmillaan löysin EV latauksen sivuilta Beny BCP latausasemaTänään asennettiin Beny niin onko tuo wifi tosiaan niin, että pitää olla samassa verkossa toimiakseen? Olisin olettanut, että voi muualtakin kuin kotoa päästä käsiksi mutta ei näköjään.
Sinänsä nörtille on aika helppo lisätä oma etäpääsy tuollaiseen vain talon sisäverkossa toimivaan latauslaitteeseen.. IMO huomattavasti parempi ratkaisu kuin pilvipalvelusta riippuva purkki.
Kun sulla on aurinkopaneelit niin olisikohan verkkoyhtiön sähkömittari sellainen missä HAN-portti. Kun liität laturin HA:n OCPP avulla niin voit tehdä helposti HA:n kautta sekä kuormanhallinnan HAN-portin kautta saatavalla datalla, sekä oman tarpeen mukaan toimivan aurinko-ohjauksen laturiin. Sanoisin, että noin on jopa parempi niin saa ite päättää miten nuo toimii eikä ole riippuvuutta valmistajan pilveen jos OCPP on laturissa lokaali, eikä kierrä pilven kautta, osassa latureista OCPP menee pilven kautta.Pitää alkaa virittelemään tuota OCCP (ilmeisesti laturi tukee 1.6:sta), jotta saisi HA:n kautta ohjattua laturia automaattisesti, sekä myös kodin ulkopuolelta. Joko joku on tuollaisen tehnyt, jos osaisi vinkata johonkin oikeanlaiseen ohjeeseen?
Harmillinen yllätys itselle oli, että ostopaikassa mainostettiin tuota aurinko-ohjausta aurinkopaneeleilla, mutta ei kerrottu että se tarvitsee myös DLB:n, eli kuormantunnistimen.. Toisella myyntisivulla tuo sitten selvisi, mutta laturi oli jo seinässä. DLB:tä ei tullut ostettua, koska asennus olisi monimutkaisempi, eikä kuormantunnistukselle ole tällä hetkellä tarvetta. Olisi kuitenki ollut kiva, jos BENY olisi osannut automaattisesti ladata silloin, kun aurinkopaneelit tuottatavat (talon muusta kulutuksesta riippumatta). Aurinkopaneelien tuotanto on kuitenkin saatavissa invertteriltä niin sisä-, kuin ulkoverkostakin
Kuulostaa tosi hyvältä että noin. Ei sitten vahingossa ladata mummolan seinästä, niin että liekit tavoittelee katonrajaa ylikuumentuneen rasian takiaJonkin aikaa sitten hain Motonetistä Deltacon matkalaturin:
Muuten tämä on ihan OK, mutta tässä on yksi iso puute. Laite EI muista edellistä tilaa. Joka kerta kun laturin kytkee pistorasiaan, pitää painaa painiketta että lataa 16 ampeerilla. En tiedä kuinka yleistä muistamattomuus on mutta tiedoksi jos joku hommailee suko matkalaturiaDeltaco e-Charge 10-16 A kannettava sähköauton laturi 3,6 kW 5 m latauskaapelilla | Motonet Oy
Kannettavalla Deltaco e-Charge EV-1225 -laturilla hybridin tai sähköauton lataaminen onnistuu helposti tavallisesta maadoitetusta pistorasiasta...www.motonet.fi
Ikävä kyllä ei ole H1:stä. Kuormantunnistus on Niben PILP:llä, mutta kuormanhallintaa en tosiaan nykyisellään tarvitse. Pitää kyllä jossain vaiheessa saada aikaiseksi ja integroida laturi HA:han. Tuo oli uusi info, että OCPP voi mennä myös pilvessä (itseasiassa en tiedä koko OCPP:stä mitään vielä, nimen lisäksi).Kun sulla on aurinkopaneelit niin olisikohan verkkoyhtiön sähkömittari sellainen missä HAN-portti. Kun liität laturin HA:n OCPP avulla niin voit tehdä helposti HA:n kautta sekä kuormanhallinnan HAN-portin kautta saatavalla datalla, sekä oman tarpeen mukaan toimivan aurinko-ohjauksen laturiin. Sanoisin, että noin on jopa parempi niin saa ite päättää miten nuo toimii eikä ole riippuvuutta valmistajan pilveen jos OCPP on laturissa lokaali, eikä kierrä pilven kautta, osassa latureista OCPP menee pilven kautta.
Itellä ollut käytössä tuo HA:n OCPP integraatio Abb Terra laturilla ja ite tehty HAN-portti kuormanhallinta ja se on toiminut ilman ongelmia. Periaatteessahan aurinkopaneelien tuoton mukaan lataustehon säätö toimii aika samalla periaatteella kuin normaali kuormanhallinta. Pitää vain muistaa, että nykyisellään pienin virta mitä voi laturin avulla autolle käskyttää on 6A. Eli jos laitat virtarajaksi 5A laturilta niin auto ei lataa ollenkaan. Tämä tarkoittaa, että latausteho 1-vaiheella on minimissään 1.8kW ja 3-vaiheella 5.5kW jos haluaa, että lataus on käynnissä.
Ei sillä että tietäisin vaihtoehtoja mutta onko mahdollista tilata EU alueelta vai vain Suomesta?Enää kun ei ole järkevään hintaan Schneiderin 11kw laturia saatavilla tai VW Elli latureista tuli uudet kalliimmat mallit, niin mitä foorumi suosittelee?
Minulle ei ole merkitystä maasta mistä tilaa. Lähinnä olisi yksinkertainen, toimiva ja kuormanhallinnalla.Ei sillä että tietäisin vaihtoehtoja mutta onko mahdollista tilata EU alueelta vai vain Suomesta?
Näköjään, lueskelin itsekin tuota. Onko laturia, johon saisi kaapeliyhteydellä kuormanhallinnan ilman mitään ihmeellisiä verkkohienouksia?ABB latausasema ei Facebookissa saa erityisen mairittelevia kommentteja kun FW päivitysten yhteydessä asioita hajoaa. Eli jos siihen ABB asemaan päätyy ja kaikki toimii niin ei kannata FW päivittää.
Hyvin vastaava viritelmä itsellänikin (eli Defa Power autokatoksessa ja kotiverkkoon liitetty vanha 2.4GHz langattoman yhteyden jakava reititin katoksen puoleisella seinällä kotona sisällä - oikeastaan ainoastaan juuri Defaa varten) ja ainakin itselläni pysyy hyvin verkossa (toki android sovellus minulla käytössä). Jo toista vuotta tuo käytössä, eikä oikeastaan minkäänlaisia ongelmia (Ecomodella pörssisähkölatauksen toiminnassa oli ilmeisesti joitain ongelmia alkuvaiheessa ollut, mutta ainakin minulla toiminut sekin luotettavasti - alkuun en tosin käyttänytkään). Appikin mielestäni ihan kätevä ja pystyy verkon kautta etänä asetuksia muuttamaan ja tarkistamaan.Kotipihaan tuli Defa Power-latausasema. Lataus sujuu ongelmitta mutta iPhonen Defa Power-sovellus kertoo laitteen olevan jatkuvasti offline-tilassa. Asensin latausaseman viereen WiFi-toistimen, vanhan Asus-reitittimen joka tukee vain 2.4 GHz verkkoja. Latausaseman näytössä on täydet palkit verkkoyhteydelle ja kertaalleen laturi näkyikin sovelluksessa mutta sen jälkeen ei. Onko kyseessä vika vai ominaisuus? Ei kiinnostaisi hommata uutta reititintäkään testattavasksi josko sillä toimisi paremmin. Toisaalta haitta on lähinnä kosmeettinen, voin säätää lataustehoa ja ajastusta suoraan auton sovelluksesta.
Käytännössä Walle 16 ja Wallbox 550€ ja Ensto 650€ hintaan, mutta Enstoon ja Wallbox merkkeihin saa halvemmalla kuormanhallinnan?Walle 16, Wallbox, Ensto
Sähköauton latausasema Wallbox Pulsar Max, Type2, 22kW(3x32A), eri vaihtoehtoja
Sähköauton latausasema Ensto One EVH, Type2, 11kW(3x16A), 5m kaapeli
Ensto One Home latausasema, jossa on 11 kW (3x16A) latausteho ja 5 metriä pitkä Type 2 latauskaapeli. Ensto One Home tekee kotilatauksesta helppoa ja turvallista.www.netrauta.fi
Kaikkiin saa kuormanhallinan, pitää ostaa palikka erikseen.
Tämä tulee maatilalle, jossa on pääsulakekoko 63a ja taulussa johon laturi tulee on 50a sulakkeet. Ajattelin että lähes samalla hinnalla saa tehokkaamman laturin, kun syötöt riittävät kuitenkin. Auto ei pysty ottamaan kuin 11kw, mutta olisi tällä varmistettu tulavaisuuden varalle. Ja lisäksi olisiko 22kw laturissa kestävämmät komponentit niin kestää 11kw latausta pitempään?Turhaan (mielestäni) mietit 22. Ensinnäkin se 11kW tankkaa sen ~10kW/h joka ikinen yö niin kuinka paljon aattelit alkaa ajamaan?
Toiseksi sun pitää kasvattaa sulakekoko vähintään 35A + siitä aiheutuva kustannuslisä, kerta+jatkuva.
Tällä itse Power on pysynyt oikein hyvin verkossa ja appiksen löydettävissä asennuksesta alkaen. Tallissa sisällä on muutaman metrin päässä 5 GHz tukari ja vaimennus näyttäisi olevan -61 dBm. Android käytössä myös, mutta ei varmaan alkuperäisen postaajan ongelma tästä johdu. Samanlaista pykimistä oli kyllä Defan balancerin kanssa, ensimmäinen yksilö lähti hetkeksi toimimaan mutta alkoi ensin tippumaan verkosta ja lopulta lopetti kokonaan toiminnan. Takuuvaihtona tuli uusi, joka nyt on toiminut hyvin kun vaimennuksen sai tuonne samoille -60-65 dbm hoodeille.Hyvin vastaava viritelmä itsellänikin (eli Defa Power autokatoksessa ja kotiverkkoon liitetty vanha 2.4GHz langattoman yhteyden jakava reititin katoksen puoleisella seinällä kotona sisällä - oikeastaan ainoastaan juuri Defaa varten) ja ainakin itselläni pysyy hyvin verkossa (toki android sovellus minulla käytössä). Jo toista vuotta tuo käytössä, eikä oikeastaan minkäänlaisia ongelmia (Ecomodella pörssisähkölatauksen toiminnassa oli ilmeisesti joitain ongelmia alkuvaiheessa ollut, mutta ainakin minulla toiminut sekin luotettavasti - alkuun en tosin käyttänytkään). Appikin mielestäni ihan kätevä ja pystyy verkon kautta etänä asetuksia muuttamaan ja tarkistamaan.
Itselläni ongelma korjaantui kun yhdistin latausaseman talon 5 GHz verkkoon. Siinä on huonompi signaali latausasemalla mutta laite pysyy nyt verkossaHyvin vastaava viritelmä itsellänikin (eli Defa Power autokatoksessa ja kotiverkkoon liitetty vanha 2.4GHz langattoman yhteyden jakava reititin katoksen puoleisella seinällä kotona sisällä - oikeastaan ainoastaan juuri Defaa varten) ja ainakin itselläni pysyy hyvin verkossa (toki android sovellus minulla käytössä). Jo toista vuotta tuo käytössä, eikä oikeastaan minkäänlaisia ongelmia (Ecomodella pörssisähkölatauksen toiminnassa oli ilmeisesti joitain ongelmia alkuvaiheessa ollut, mutta ainakin minulla toiminut sekin luotettavasti - alkuun en tosin käyttänytkään). Appikin mielestäni ihan kätevä ja pystyy verkon kautta etänä asetuksia muuttamaan ja tarkistamaan.
Itsellä on Motorwerkin 11kw voimavirtatöpselillä oleva latauslaite, jolla olen lataillut Skoda Enyaqia. Nyt muutamia kertoja ladattu samalla latauslaitteella tuttavien Kia Ceed plug-in hybridiä. Samalla huomasin erikoisuuden latauslaitteen sähkönmittauksesa.
Molemmat autot on latautuneet latauslaitteella moitteetta.
Mutta erikoisesti tuota plug-in hybridiä ladatessa Motorwerk ilmoittaa näytöllään lävitseen virranneen sähkömäärän kolminkertaisena. Ilmeisesti siksi kun laturi on kolmivaihe mutta plug-in hybridissä on vain yksivaiheinen sisäinen laturi.
Pitää siis muistaa aina jakaa tuon Motorwerkin ilmoittama sähkömäärä kolmella että saa tietää montako kilowattituntia sähköä on mennyt. (Pidetään sekä itse että tuttavani kirjaa autojen kulutuksista)
Ei siis varsinaisesti vika vaan erikoinen ominaisuus/toiminta.
Samalla tavalla toiminee myös identtiseltä vaikuttava eLoadin vastaava latauslaite.
Ei sinänsä minusta luotettavuutta paljoa heikennä. Pieni puute ominaisuuksissa.Kuulostaa luotettavalle laitteelle ja tämmöinenkin oli näköjään.
Löydä vaarallinen tai vaatimusten vastainen tuote
Sivustolle on koottu tuotteita, joiden myyntiä viranomaiset tai yritykset ovat rajoittaneet.vaarallisettuotteet.fi