Sähköauton kotilataus

Itse en uskaltaisi kokeilla. Kuitenkin rahteineen puolet hinnasta sellaiseen ”kiinan laturiin” jonka voi ostaa suomalaisesta kivijalka -tai verkkokaupasta. Valmistevian sattuessa on jotain sitten mihin osoittaa vaatimuksia.
Itse otin ihan varman päälle kiinteällä laturilla. Kerran se vaan kirpasee. Ja toisaalta, onhan sitä autotkin pystytty ostamaan niin ei siinä tonni tunnu enää missään.
 
Ei kai siinä nyt suurta riskiä ole? Käsittelee hellävaroin säältä suojassa ja pitää latauksen ajan palamattomalla pinnalla kaukana asuinrakennuksesta.

Jos on talon yhteydessä oleva autotalli jossa sisällä ladataan niin sitten ite käyttäisin pari satasta lisää ja koottaisin Suomesta saada. Vaikka sitten todellisuudessa Kiinassakin sekin tulee eri tarroilla.
 
Miten tommosesta normi tolpasta lataaminen mitä löytyy kaikkialta? Työnantaja antanut luvan että senkun lataatte, mutta onko tässä jotain riskejä?
 

Itse hommasin tämän. Tuli Ranskasta noin viikossa ja samaa laturia myydään Suomessa ainakin kolmella eri tuotemerkillä. Muutoinkin pätevä laite johon saa esim. Kärkkäiseltä seinätelineen. 166.5€ 63% OFF|11kw 16a 3 Phase Mobile Type 2 Electric Car Charger Ev Wallbox With Red Cee5 Pins Male Plug Free Adaptor Free Socket Suit Tesla - Chargers & Service Equipment - AliExpress
 
Ei kai siinä nyt suurta riskiä ole? Käsittelee hellävaroin säältä suojassa ja pitää latauksen ajan palamattomalla pinnalla kaukana asuinrakennuksesta.

Jos on talon yhteydessä oleva autotalli jossa sisällä ladataan niin sitten ite käyttäisin pari satasta lisää ja koottaisin Suomesta saada. Vaikka sitten todellisuudessa Kiinassakin sekin tulee eri tarroilla.
On siinä semmonen riski että jos kiinasta ostat niin asetut ostajana maahantuojan rooliin ja olet vastuussa siitä mitä laite tekee tai on tekemättä. Kiinassa tehdään paljon asioita mutta on täysin toinen asia moniko niistä asioista täyttää suomalaiset ja/tai eurooppalaiset määräykset.
 
On siinä semmonen riski että jos kiinasta ostat niin asetut ostajana maahantuojan rooliin ja olet vastuussa siitä mitä laite tekee tai on tekemättä. Kiinassa tehdään paljon asioita mutta on täysin toinen asia moniko niistä asioista täyttää suomalaiset ja/tai eurooppalaiset määräykset.

Ei sitä kannata Kiinasta ostaa vaan Ranskasta, Puolasta jne. EU:n alueelta siis.
 
On siinä semmonen riski että jos kiinasta ostat niin asetut ostajana maahantuojan rooliin ja olet vastuussa siitä mitä laite tekee tai on tekemättä. Kiinassa tehdään paljon asioita mutta on täysin toinen asia moniko niistä asioista täyttää suomalaiset ja/tai eurooppalaiset määräykset.
Sitä vähän meinasin että varoivaisella käytöllä ja niin että jos vaikka palamaan syttyy niin ei ihmisiä mene.
 
Fronius Wattpilotiin tuli viimeisimmässä päivityksessä tuki Nordpoolille. Edellisessä päivityksessä dynaaminen kuormanhallinta.

Toki tämä on optimiratkaisu jos on vielä froniuksen invertteri, silloin toimii myös automatisoitu aurinkoenergialla lataus. Tyytyväinen olen ollut, varsinkin kun hyviä ominaisuuksia lisätään jatkuvasti.
 
Miten tommosesta normi tolpasta lataaminen mitä löytyy kaikkialta? Työnantaja antanut luvan että senkun lataatte, mutta onko tässä jotain riskejä?
Latasin viime talvena, kun sain firman sähkäriltä luvan. Katsoi vähän hitaasti, kun kysyin, ”että kestääkö ne jatkuvaa 8A virtaa”? Mutta yhdessä tolpassa rasia hieman lämpeni, sitten vaihdoin tolppapaikkaa ja siinä sitten aina latailin, kun se ei lämmennyt yhtään.

E: ensi talvena ei tarvii ladata, kun voi tehdä sen kotona nopeammin, mutta maksaa ”tankkaus” tietysti enemmän.
 
Sitä vähän meinasin että varoivaisella käytöllä ja niin että jos vaikka palamaan syttyy niin ei ihmisiä mene.
Suoraansanottuna en ymmärrä nuukailua tässä asiassa. Sähköauto on kuitenkin niin kallis hankinta että miksi ihmeessä pitäisi ottaa riski loppuelämän velkahelvetistä tuomalla maahan ulkomaisesta verkkokaupasta sähkölaite jonka voisi ostaa suomestakin tunnetulta jälleenmyyjältä.
 
Suoraansanottuna en ymmärrä nuukailua tässä asiassa. Sähköauto on kuitenkin niin kallis hankinta että miksi ihmeessä pitäisi ottaa riski loppuelämän velkahelvetistä tuomalla maahan ulkomaisesta verkkokaupasta sähkölaite jonka voisi ostaa suomestakin tunnetulta jälleenmyyjältä.

Gigantin palkanlaskijan sanoin: Se on vaan turhaa maksaa liikaa! Eli saman tuotteen saat tuolta paljon halvemmalla!
 
Gigantin palkanlaskijan sanoin: Se on vaan turhaa maksaa liikaa! Eli saman tuotteen saat tuolta paljon halvemmalla!

Saman, varmistetusti myös siis sisuskaluiltaan, vai samannäköisen?
Made in China != Designed by China. Jälkimmäisiä noname/knockoff brandeja suosittelen välttämään ennen kuin joku kyllin luotettava taho vähän pintaa syvempää varmistaa laitteen todellisen luonteen.
Jo pelkästään näitä "ihan sama kuin applen/samsungin" puhelinlatureita on nähty maailman sivu, joissa on joko tulipalon tai sähköiskun vaara.
 
Gigantin palkanlaskijan sanoin: Se on vaan turhaa maksaa liikaa! Eli saman tuotteen saat tuolta paljon halvemmalla!
Kunhan olisi sama tuote. Osassa noista halvoista kiinavehkeistä puuttuu mm. 6mA DC-suoja, vaikka vehje on aivan samannäköinen kuin Motorwerk, Tietoset eload jne.

Tukesin tarkastajan sanoin: Se on vain tyhmää säästää väärästä paikasta (varsinkin maallikon)!
 
Vähän typerää että joku kartoituksen tilaus pitää käsitellä yhtiökokouksessa kun niitä saa ilmaiseksikin.

Mitälie eroa ladata hybridiä sillä hidaslatauksella vs sähkistä. Sähkistä tietysti pitää ladata pidempään jos akun haluaa täyteen että liittyiskö sittten tuohon että tulee pitkäkestoisempaa rasitusta kuin hybridillä
Hallitus toki voi käsitellä sen ilman yhtiökokoustakin mutta jos halutaan vertailla kokonaisuuksia ja tehdä päätöksiä pitää hallituksen tuoda asia yhtiökokoukseen tai saada osakkailta valtuutus. Halutessaan voivat valtuuttaa jonkun selvittämään asian ja tuomaan parhaaksi näkemän tavan kokoukseen.

Nykyään on taloyhtiöillä myös rahat tiukassa ja mitään ylimääräistä ei oteta ellei ole pakko.
 
Itse latasin aikaisemmin ns superchukosta joka ei kylläkään lämmennyt koskaan, mutta silti en uskaltanut ladata 10A enempää yöaikaan. 13A latasin joskus valvotusti, laturi kyllä lämpeni jo siinä, pistotulppa ei ja tuossa oli kyllä lämpötilavalvonta tulpassa. Otin aina laturin pois, kun en halunnut sitä jättää siihen sään armoille.
Nyt kiinteällä laturilla tuntuu kätevämmältä käyttää, kun johdon voi jättää siihen telineeseen ja mistään ei tarvii painella mitään valintoja. Ja onhan tuo 3 vaiheinen aika paljon nopeampi vaikka 4kW teholla vasta lataillu. Mielenrauha on aivan eri luokkaa nyt:)
 
Hallitus toki voi käsitellä sen ilman yhtiökokoustakin mutta jos halutaan vertailla kokonaisuuksia ja tehdä päätöksiä pitää hallituksen tuoda asia yhtiökokoukseen tai saada osakkailta valtuutus. Halutessaan voivat valtuuttaa jonkun selvittämään asian ja tuomaan parhaaksi näkemän tavan kokoukseen.

Nykyään on taloyhtiöillä myös rahat tiukassa ja mitään ylimääräistä ei oteta ellei ole pakko.
Tässä oli puhe kartoitusesta joka ei vaadi mitään päätöksiä muuta kuin että PJ sen tilaa. Etenkin jos kartoitus on ilmainen eikä sitouta mihinkään.

sieltä saa sitten suoraan pohjan mitä voi käyttää muissa tarjouspyynnöissä.
 
Onko taivasalla lataaminen tuhoon tuomittu idea? Tai millaisia "latausasemia" pystyy ulos asennuttamaan, varmaankin jollain laturin "katoksella" tms..

Autokatosta ei ole, eikä tilaakaan sille, eikä sellaiseen ole järkeä investoidakaan - koska tässä asuttaneen 2-6v.

Autotalli on, mutta perinteisesti olen siellä säilyttänyt kaikkea muuta, kun kaikenlaista muutakin tavaraa on. Toki talvikaudeksi olisi mahdollista tehdä järjestelyjä, ja siirrellä polkupyöriä ja kesätuotteita pois, jolloin auto mahtuisi sisään. Sisällä on autotallissa on voimavirtapistoke, tosin laturin paikkaa jos miettii niin "väärällä kohtaa", mutta kait sen sais yltämään.

Eli kesällä pitäisin autoa pihalla kivetyksellä, ja talvella joko kivetys/tai talli.

Sisälle talliin latauksen saa varmasti ihan ok järjestettyä jollakin virittelyllä, mutta miten tuohon täysin kattamattomalle kivetykselle. Onko jotain DIY-latauskatoksia, ja siihen vetää jostain sähköt "jatkoroikalla" vai mitenkä tuo kannattaisi hoitaa?

Mahdollisuus on tietysti vain olla hankkimatta sähköautoa, niin mitään ongemaakaan ei ole :D.
 
Onko taivasalla lataaminen tuhoon tuomittu idea? Tai millaisia "latausasemia" pystyy ulos asennuttamaan, varmaankin jollain laturin "katoksella" tms..

Autokatosta ei ole, eikä tilaakaan sille, eikä sellaiseen ole järkeä investoidakaan - koska tässä asuttaneen 2-6v.

Autotalli on, mutta perinteisesti olen siellä säilyttänyt kaikkea muuta, kun kaikenlaista muutakin tavaraa on. Toki talvikaudeksi olisi mahdollista tehdä järjestelyjä, ja siirrellä polkupyöriä ja kesätuotteita pois, jolloin auto mahtuisi sisään. Sisällä on autotallissa on voimavirtapistoke, tosin laturin paikkaa jos miettii niin "väärällä kohtaa", mutta kait sen sais yltämään.

Eli kesällä pitäisin autoa pihalla kivetyksellä, ja talvella joko kivetys/tai talli.

Sisälle talliin latauksen saa varmasti ihan ok järjestettyä jollakin virittelyllä, mutta miten tuohon täysin kattamattomalle kivetykselle. Onko jotain DIY-latauskatoksia, ja siihen vetää jostain sähköt "jatkoroikalla" vai mitenkä tuo kannattaisi hoitaa?

Mahdollisuus on tietysti vain olla hankkimatta sähköautoa, niin mitään ongemaakaan ei ole :D.
Yksinkertaisesti, ei tarvita mitään katoksia. Laturi seinään tai joku tolppamalli, jos ei ole seinääkään.
 
Viimeksi muokattu:
Suoraansanottuna en ymmärrä nuukailua tässä asiassa. Sähköauto on kuitenkin niin kallis hankinta että miksi ihmeessä pitäisi ottaa riski loppuelämän velkahelvetistä tuomalla maahan ulkomaisesta verkkokaupasta sähkölaite jonka voisi ostaa suomestakin tunnetulta jälleenmyyjältä.
En minäkään mutta ei sähköautoilu ole sitä piirretty ihmisistä poistanut että nuukaillaan. Jotkut käyttää rekkojen öljyjä moottoripyörässä ja toiset nukkuu autoissa halpojen latureiden vieressä.
 
Onko taivasalla lataaminen tuhoon tuomittu idea? Tai millaisia "latausasemia" pystyy ulos asennuttamaan, varmaankin jollain laturin "katoksella" tms..
Ulkorakennuksen päädyssä mullakin laturi on ja 7,5m johdolla. Taivasalla on autokin. Katoksesta haaveillut, mutta laturi jäisi kuitenkin samaan paikkaan. Vähän jonkinlaista lippaa sen päälle kyllä sunnittelen, mutta säänkestäväksi se tehty on.
Schukollakin latasin taivasalla viime talven, ei mitään ongelmia ollu.
 
Gigantin palkanlaskijan sanoin: Se on vaan turhaa maksaa liikaa! Eli saman tuotteen saat tuolta paljon halvemmalla!
Samatuote ?
Joku postasi että samaa tuotetta eri tuomerkeillä, niin silloin yleensä tarkoitetaan samannköistä, mikä ei tarkoita että sama tuote. jos kikkaillaan sillä että samalta valmistajalta, joka paketoi eri laatikoihin, niin ihan halvimman krääsän osalta niin pakettien sisältöjen laatu voi vaihdella.

Ei se kiinalaisten juttu ole, samaa tehneet suomalaisetkin mailmalle viedessä, jos tilaaja vaatinut laataua, niin viety laatua, jos ei niin tarkkaan, niin sitten viety sekalaisempaa. Myös tehty sitä että viety, mutta tilaaja on sitten itse jatkojalostanut, esim valikoinut paremmat heikommista.

Mutta maahntuonnin osalta, varsinkin halppis sähkökrääsän osalta kyse on myös vastuista, vaikka olisi ihan samaa laatua, niin iso maahantuoja pystyy paremmin kantaan vastuun, ja halppisketjuilla on myös erikseen maahantuonti firmat suojelemassa varsinaisen vähittäismyynnin brändiä.

Jos katsot Tukes listoja, niin siellä näkyy että osa tuo ihan surutta jopa vaarallista kamaa maahan, joten niiden osalta brändäys ei tarkoita laatua.
 
Tästä on väännetty ketjussa moneen kertaan mutta jos unohdetaan varsinainen pykäläbyrokratia ja mietitään mahdollista vahingonkorvausvastuuta.

Tilaat itse aliexpressistä, myyjä kaukoidästä: Sinä olet vastuussa.

Tilaat "eurooppalaisesta" nettikaupasta: Kauppa teoriassa vastuussa, mutta saako heitä vastuuseen kukaan?

Tilaat suomalaisesta kaupasta: Kauppa vastuussa ja todennäköisesti löytyy henkilökin joka vastuussa.

Jokainen arvioikoon sitten riskejä ja mahdollisen ongelman seurauksien hoitoa noiden kohdalla. Kenen kanssa hoituu todennäköisimmin.
 
Jokainen arvioikoon sitten riskejä ja mahdollisen ongelman seurauksien hoitoa noiden kohdalla. Kenen kanssa hoituu todennäköisimmin.

Kun puhutaan kymmenien tuhansien sähköautohankinnasta niin parin satasen säästö jossain laturissa tuntuu itselle täysin uskomattomalta asialta varsinkin kun altistaa itsensä ties mille.

Itselleni täysin käsittämätön asia mutta jokainen tekee tyylillään.

Sanotaan näin että jos olisin talonyhtiön hallituksen pj niin edellyttäisin kaikilta lataajilta selvitystä latauslaitteiden alkuperästä jne.
 
Kun puhutaan kymmenien tuhansien sähköautohankinnasta niin parin satasen säästö jossain laturissa tuntuu itselle täysin uskomattomalta asialta varsinkin kun altistaa itsensä ties mille.

Itselleni täysin käsittämätön asia mutta jokainen tekee tyylillään.

Sanotaan näin että jos olisin talonyhtiön hallituksen pj niin edellyttäisin kaikilta lataajilta selvitystä latauslaitteiden alkuperästä jne.

joo tää on aika hullua hommaa kun nettipalstoilla laturikyselyihin suositellaan näitä ”200€ halvempi kuin motorwerk”-tyylisiä latureita.

Ja sitten kun joku sanoo että vastuut voi sitten olla hankalia niin huolet kuitataan ”nää lähtee ranskasta eli myyjä vastuussa”. Toivotan kyllä onnea sille joka saa myyjän (edelleen se kiinalainen paja) vastuuseen kun kämppä palanut.
 
joo tää on aika hullua hommaa kun nettipalstoilla laturikyselyihin suositellaan näitä ”200€ halvempi kuin motorwerk”-tyylisiä latureita.

Ja sitten kun joku sanoo että vastuut voi sitten olla hankalia niin huolet kuitataan ”nää lähtee ranskasta eli myyjä vastuussa”. Toivotan kyllä onnea sille joka saa myyjän (edelleen se kiinalainen paja) vastuuseen kun kämppä palanut.
Ja sitten kun se alkaa renaa, niin kirppispaikkojen kautta kiertoon....

Jos ostaa oikeasti hyvän, mutta käy huono säkä, ja tuotteen on tuonut joku eurooppalainen firma, vaikka kuopattu, niin oma vakuutusyhtiö ei sieltä saa mitään.
Jos tuo itse maahan ja vakuutusyhtiö siirtää vastuuta maahantuojalle, jolla ei olllutkaan vakuutus niistä vastuista. Niin tapauksessa missä kyse samasta asiakkaasta, niin siinä voi olla isompi jumppa, ja riski että tilille kilahtaakin niukemmin korvauksia.

Tiettävästi sähkölaitteiden osalta riitoja on ollut, ilmeisesti kovin isoa voitto vakuutusyhtiölle ei ole tullut, kun en muista lööppejä. (siis jos maahantuoj yksiyinen ja sama jolle kävi vahinko). Yrittäjien vastuulle laitettu isojakin vahinkoja.

Tuossa yhdessä "rankalaisessa" alikaupassa, voi sitten vaikka maililla kyselle, taisi olla muotoa junsus2331 kissanhäntä 163.com, firman katu osoitekin taitaa olla selainen että turha siellä norkoilla itse Mr Yu:ta
 
Tässä oli puhe kartoitusesta joka ei vaadi mitään päätöksiä muuta kuin että PJ sen tilaa. Etenkin jos kartoitus on ilmainen eikä sitouta mihinkään.

sieltä saa sitten suoraan pohjan mitä voi käyttää muissa tarjouspyynnöissä.
Voi kyllä tilata kartoituksen jos hallitus saanut osakkailta valtuuden. Jos ei niin eivät voi sitä ilmaistakaan pyytää.
 
Voi kyllä tilata kartoituksen jos hallitus saanut osakkailta valtuuden. Jos ei niin eivät voi sitä ilmaistakaan pyytää.

Ei hallitus tarvitse yhtiökokouksen valtuutusta kartoituksen tekoon, se on hallituksen oman harkinnan varassa olettaen että heillä on budjetissa varattu rahaa tämänkaltaisiin hankkeisiin kuten yleensä on.
 
Ei hallitus tarvitse yhtiökokouksen valtuutusta kartoituksen tekoon, se on hallituksen oman harkinnan varassa olettaen että heillä on budjetissa varattu rahaa tämänkaltaisiin hankkeisiin kuten yleensä on.
Aika tiukoilla ovat taloyhtiöt kun korot nousseet.
Eipä siellä budjetissa juuri ylimääräistä ole kuin kunnossapidossa.
 
Aika tiukoilla ovat taloyhtiöt kun korot nousseet.
Eipä siellä budjetissa juuri ylimääräistä ole kuin kunnossapidossa.
Joka nyt ei edelleenkään liity tähän asiaan mitenkään. Ilmainen on ilmainen eikä se sido mihinkään joten se ihan sama.

Hallituksella on kuitenkin valtuutus tilata tarpeellisia kuntotarkistuksia ilman yhtiökokouksen valtuutusta. Nämä yleensä sisällytetty viisivuotiseen korjaussuunnitelmaan jollainen pitäisi olla jokaisella yhtiöllä (kaikilla sellaista ei kyllä ole)
 
Aika tiukoilla ovat taloyhtiöt kun korot nousseet.
Eipä siellä budjetissa juuri ylimääräistä ole kuin kunnossapidossa.

Kyllä niissä budjeteissa yleensä on jotain tällaisiin selvityksiin ja ne on hallituksen päätösvallan alla mutta jos ilmaiseksi saa niin ei ole mitään estettä teettää tällaista.
 
Joka nyt ei edelleenkään liity tähän asiaan mitenkään. Ilmainen on ilmainen eikä se sido mihinkään joten se ihan sama.

Hallituksella on kuitenkin valtuutus tilata tarpeellisia kuntotarkistuksia ilman yhtiökokouksen valtuutusta. Nämä yleensä sisällytetty viisivuotiseen korjaussuunnitelmaan jollainen pitäisi olla jokaisella yhtiöllä (kaikilla sellaista ei kyllä ole)
Kyllä niissä budjeteissa yleensä on jotain tällaisiin selvityksiin ja ne on hallituksen päätösvallan alla mutta jos ilmaiseksi saa niin ei ole mitään estettä teettää tällaista.
Vaikka kartoitus on ilmainen niin maksaa se että isännöitsijä avaa ovia näille, hakee papereita ja muuta mitä mahdollisesti tarvitaan.

Sähköauton lataus ei ole kuntoon vaikuttava teko. Se on ylellisyys minkä taloyhtiö voi tarjota. Sen osalta asia tulisi selvittää kyselyllä tai käydä läpi yhtiökokouksessa. Tällöin saadaan selville osakkaiden kanta miten asian kanssa edetään. Jos suurin osa on ei mieltä niin se kirjataan. Toki on vaihtoehtoja miten silti saa latausaseman mutta sitten tulee yhdenvertaisuus myös mukaan.
 
Vaikka kartoitus on ilmainen niin maksaa se että isännöitsijä avaa ovia näille, hakee papereita ja muuta mitä mahdollisesti tarvitaan.

Sähköpääkeskukseen lienee pääsy muillakin kun isännöitsijällä eikä siihen alkukartoitukseen tarvitse sen kummempia tietoja

Mutta riippuu toki talonyhtiöstä, itse väittäisin että valtaosa as oy hallituksista voi tuollaisen ilmaisen kartoituksen teettää ilman erillistä yhtiökokouksen hyväksyntää.
 
Sähköpääkeskukseen lienee pääsy muillakin kun isännöitsijällä eikä siihen alkukartoitukseen tarvitse sen kummempia tietoja

Mutta riippuu toki talonyhtiöstä, itse väittäisin että valtaosa as oy hallituksista voi tuollaisen ilmaisen kartoituksen teettää ilman erillistä yhtiökokouksen hyväksyntää.
Voi olla muitakin toki. Riippuu taloyhtiöstä. Aika on rahaa siinäkin tapauksessa.
 
Sähköpääkeskukseen lienee pääsy muillakin kun isännöitsijällä eikä siihen alkukartoitukseen tarvitse sen kummempia tietoja

Mutta riippuu toki talonyhtiöstä, itse väittäisin että valtaosa as oy hallituksista voi tuollaisen ilmaisen kartoituksen teettää ilman erillistä yhtiökokouksen hyväksyntää.
Yksittäisiä yhtiöitä on joka lähtöön ja voi olla ettei pääomistajien näkemykset eri suuntataiset ja hallituksen tehtävä hoitaa välttämättömät.
Sitten yhtiöitä joissa saattohoito menossa jne.

Mutta jos nyt puhtuaan tyypillisesti eteläsuomalaisista asuntoyhtiöistä, jotenkin elävässä taajamassa, niin kyllä tyypillisesti siellä hallitus perusasiat voi hoitaa ja isännöitsiän ei tarvi yhtikoukousta siihen ett voi aukaista jollekkin kartottajalle oven, tai kuitata huoltoyhitön laskun siltäosin.

Jos nuukailevia asukkaita hallituksessa, niin sitten hallitustalkoilla aukovat.

Mutta kpl määräisesti on toki lukuisi yhtiöitä ympärisuomea jotka hoidettu niin kuralle ettei kukaan aukaise ovea, tai yhtään mitään ennenkuin varma maksaja on selvillä

Siihen väliin sitten niitä moni ongelmaisia puu pienkerrostaloyhtiöitä.

Oli mikä oli, niin latausinfara on asia mihin kannustetaan, valtiota myöten ja jos osakas/asukas sitä rahoittaa, ja yhtiön osalla jää lähinnä helpottaa, niin jos jo selvittely alkaa estämään, niin kyllä syytä olla hyvät syyt.
 
Tilaan Kiinalaturin Ranskasta/Puolasta jne. -> laturi polttaa itsensä, auton ja autokatoksen -> vakuutus korvaa. Missä ongelma?

Joillekkin tuntuu elämä olevan ylivoimaisen jännittävää. Jännitystä lisätään sekoittamalla EU:n alueelta ostaminen, maahantuonti, myyjän vastuut ja ostajan rooli. Ei minua kiinnosta hiukkaakaan miltä nettikauppa-alustalta laturini ostan, kunhan se tulee Euroopasta. Se riittää minulle ja vakuutusyhtiölle.

AC-laturi nyt ei muutenkaan ole edes LATAUSlaite sanan yleiseti käytetyssä merkityksessä. Kunhan nyt antaa ohjaussignaaleja auton omalle sisäiselle laturille, päästäen AC-sähkön virtaamaan auton sisäänrakennetulle laturille. Ei se ole potentiaalinen tulipalon aiheuttaja. Ihan hemmetisti suurempia riskejä aiheuttavat muut ulkona käytettävät sähkölaitteet mikäli ulkopistorasiat eivät ole varustettu vikavirtasuojauksella.
 
Tilaan Kiinalaturin Ranskasta/Puolasta jne. -> laturi polttaa itsensä, auton ja autokatoksen -> vakuutus korvaa. Missä ongelma?
Toiset näkee ongelmia pienemmistä, joillekkin ns isotkaan jutut ei ole ongelma.

Ketjussa ollut juttua kiinanlatureista ja niiden toimitusketjuista, jos lähtee mr Xu:la tilaileen halvinta niin ehkä muut vakuutuksen ottajat toivovat että tilaaja itse ottaa myös vastuuta.

Vähän eri juttu jos tilaa oikealta EU maahantuojalta joka vähän tsekkailee mitä myy. Siihen väliinkin menee ne paikalliset hulivili maahantuojat joiden tavaraa myydään laajasti, ja on oraganisaatio, ja takaisin vedot jos kuraa jaeltu.
 
Ulkorakennuksen päädyssä mullakin laturi on ja 7,5m johdolla. Taivasalla on autokin. Katoksesta haaveillut, mutta laturi jäisi kuitenkin samaan paikkaan. Vähän jonkinlaista lippaa sen päälle kyllä sunnittelen, mutta säänkestäväksi se tehty on.
Schukollakin latasin taivasalla viime talven, ei mitään ongelmia ollu.

Ok... Itellä tosiaan tilanne, että tasaista pätkää eikä mitään katettakaan, niin tokihan lataus on myös jollain tasolla estetiikkaa.. Eli varmaan 3-vaihepistorasiasta jatkojohdolla seinän läpi ulos, josta maan alla jotakin putkea pitkin nurmikon alla ja siihen joku Teslan wallconnector laturitolppa..

Latauksen pitäisi olla helppoa ja tyyliästä, että hommaa viitsii tehdä.
 
Toiset näkee ongelmia pienemmistä, joillekkin ns isotkaan jutut ei ole ongelma.

Ketjussa ollut juttua kiinanlatureista ja niiden toimitusketjuista, jos lähtee mr Xu:la tilaileen halvinta niin ehkä muut vakuutuksen ottajat toivovat että tilaaja itse ottaa myös vastuuta.

Vähän eri juttu jos tilaa oikealta EU maahantuojalta joka vähän tsekkailee mitä myy. Siihen väliinkin menee ne paikalliset hulivili maahantuojat joiden tavaraa myydään laajasti, ja on oraganisaatio, ja takaisin vedot jos kuraa jaeltu.

Näin. Ei Euroopassa voi toimia mistään konttivarastosta "pimeästi". Otetaan nyt vaikka rautalankaesimerkkinä tämä varsin Kiinalaisen niminen kauppa Aliexpressissä joka myy Ranskasta tavaraa: https://www.aliexpress.com/store/1100347526?spm=a2g0o.store_pc_home.pcShopHead_2002159292848.0

Ja kappas. Myyjä on Pariisissa konttoriaan pitävä yritys: VELOT TECHNOLOGY France, PARIS | Info-clipper.com
 
Tollanen siis tuli ulkorakennuksen seinään. Onkohan tuolle mitään appia? Plugitin omalla apilla ei ainakaan mitään pysty tuolle tekemään.

IMG20230725094849.jpg
 
Ja kappas. Myyjä on Pariisissa konttoriaan pitävä yritys: VELOT TECHNOLOGY France, PARIS | Info-clipper.com
Tuo taisi olla se esimerkki mihin viittasin, mr yu , joo osoite virtuaalihotellissa, ottaisin eväät mukaan jos sielä yrittää etisiä, voi myös tavoitella emaililla junsus2331 163.com domainista.

Eli mikään ei viitaa edes näiden hälläväliä maahantuojien tasoisessa laadun seurantaan, ja jos ja kun on lähinnä ali kauppias, eikä merkkejä laajammasta maahantuonnista, niin se jälkimarkkinointi, tuki voi olla nihkeää, saati että aktiivisesti jotain takaisin veto kamppanijoita järjestäisi.

Toki esimerkki on yhdessä asiassa edukseen vs muut, muistaakseni rekisteröiti jo parivuotta sitten .
Edit, Alissa aloittanut tuolla nimellä viimevuonna.
 
Näin. Ei Euroopassa voi toimia mistään konttivarastosta "pimeästi". Otetaan nyt vaikka rautalankaesimerkkinä tämä varsin Kiinalaisen niminen kauppa Aliexpressissä joka myy Ranskasta tavaraa: https://www.aliexpress.com/store/1100347526?spm=a2g0o.store_pc_home.pcShopHead_2002159292848.0

Ja kappas. Myyjä on Pariisissa konttoriaan pitävä yritys: VELOT TECHNOLOGY France, PARIS | Info-clipper.com
Nii onhan näitä laatikkofirmoja ties kellä. Se että löytyy osoite on aika pieni lohtu jos vakuutusyhtiö oikeasti alkaa asiaa tutkimaan.
 
Nii onhan näitä laatikkofirmoja ties kellä. Se että löytyy osoite on aika pieni lohtu jos vakuutusyhtiö oikeasti alkaa asiaa tutkimaan.
Palkaa vielä tuon tekijänoikeus toimiston, niin kaivavat viesti historian esiin. :)

No valinta tehdessä keskittyisin siihen laatuun vähintään samanverran kuin siihen halvimpaan alimyyjään jolla löytyy joku klikki EU sisämarkkinoille.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 197
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom