Voihan se tietty olla että monilla on useita koteja pitkin Suomea ja täten se lasketaan "tien päällä" lataamiseksi, mutta epäilen ettei ihan mahdu otsikkoon ainakaan ihan ilmaisemassasi muodossa.
Itsellä kesäpaikan pihassa viime viikolla ekaa kertaa kävi ettei latauspistooli irronnut (tämä siis plugari Kia Ceedilllä). Joskus tuo lukitus ei ole avautunut eli on joutunut kerran painamaan ovet lukkoon ja sitten auki niin homma on toiminut. Nyt oli ekaa kertaa kun oli oikeasti ongelma ettei lukitus irronnut (auton vuosimalli 21 ja ajoja yli 100000km takana). Mitään näkyvää jäätä ei näkynyt, mutta edellisenä päivänä oli ollut ihan vesikeli ja sitten yö kylmässä tallissa ja sellainen sata kilsaa -10 ajoa. Puolisen tuntia piuhassa ja sitten oli tarkoitus lähteä lähimetsään niin homma ei onnistunutkaan. Kokeilin ovien availua, latauksen pysäytystä sovelluksesta, auton "käynnistämistä" ja vaikka mitä, mutta eipä irrottanut. Noh, ei kun manuaali kauniiseen käteen, konepelti auki ja etureunasta vähän kuin olisi viinihanaa nostanut sen sentin. Naks kuului ja taas homma toimii (ohjekirja sanoi että vetää pari-kolme kertaa, mutta yhdellä tuo aukesi). Tuon jälkeen ei ole ollut ongelmaa ja pistooli lukittuu normaalisti. Noh, tulipahan sekin testattua että Kialla homma on ainakin yksinkertainen tuon osalta ja vetovipu on helpossa paikassa. Toki kyseessä on type2 lataustapa, joten en osaa sanoa miten tuo lukitseminen suhteutuu pikalatauslukitukseen (onko se aivan sama, todennäkäisesti).
Mitä noihin lataushintoihin tulee, niin jossain vaiheessa tuettiin aika reilusti latausasemien perustamista. Käsittääkseni tuet ovat vähentyneet reilusti, joka myös osaltaan selittää hintaeroa aikaisempaan (eli kustannukset pitää oikeasti kerätä lataamisesta).