Sähköautojen latausverkosto ja lataaminen tien päällä

Kaippa tässä vertaillaa banaania omenaan, jos jätetään nuo kk maksulliset tilaukset pois niin kyllä taitaa pääasiassa saman maksaa tägillä/äpillä/luottokortilla.
 
Kaippa tässä vertaillaa banaania omenaan, jos jätetään nuo kk maksulliset tilaukset pois niin kyllä taitaa pääasiassa saman maksaa tägillä/äpillä/luottokortilla.
K-latauksellakin saa maksaa mukavat 60snt/kWh ilman rekisteröitymistä - olettaisin että korttimaksaja maksaa tuon hinnan.
 
Keskusteleeko ihmiset siitä miten maksavat bensansa? No eivät keskustele. Kaivakaa se lähimaksuväline käyttöön niin voitte unohtaa tämänkin turhuuden.
 
Keskusteleeko ihmiset siitä miten maksavat bensansa? No eivät keskustele. Kaivakaa se lähimaksuväline käyttöön niin voitte unohtaa tämänkin turhuuden.
Aika vähän tosiaan keskustellaan mutta onhan noita (tai ainakin ollut) että aseman omalla luottokortilla tai jollain klubikortilla saa jonkun sentin alennusta. Tietysti ihan eri juttu puhua parista prosentista kuin 100% eroista. Tosin sähkön kanssa tuohon on jo totuttu että hintoja pitää kytätä etenkin ulkomailla tarkempaa kuin nesteiden kanssa.
 
En tiedä keskustelevatko, mutta eiköhän siitäkin keskustella. Itseasiassa Neste äppiä olen käyttänyt ja se on joissakin tapauksissa nopeampi kuin maksupäätteen kanssa säätö. Varsinkin kun jonossa huomaa että edessä oleva rupeaa lähtemään niin pumpun aktivoi sinä aikana kännyllä ennen kuin autosta astuu ulos. Yleensä siinä on joku muu myös maksamassa ja joutuisi odottelemaan.

Tämä ei tägiin ihan siinä mielessä (yleensä) vertaudu kun tägiä näytetään sille latauspisteelle. Tosin ilmeisesti noi yhteiskäyttö pisteet ovat jonkin verran lisääntyneet jossa yhdestä pisteestä käsitellään useampi laturi.
 
Mä jotenkin tässä nyt vaan mietin että me puhutaan jostain muutamien sekuntien ajansäästöstä sellaisen toiminnon osalta joka kuitenkin yleensä kestää sen 10-30minuuttia.

Eli onko sillä oikeasti mitään käytännön merkitystä maksatko äpillä, tägillä vai kortilla - sillä oletuksella että hinta on sama - koko lataustapahtuman kesto huomioiden? Ei mielestäni.
 
En tiedä keskustelevatko, mutta eiköhän siitäkin keskustella. Itseasiassa Neste äppiä olen käyttänyt ja se on joissakin tapauksissa nopeampi kuin maksupäätteen kanssa säätö.
Se nesteen kortimaksu oli imo ihan farssi. Kävele maksupisteelle jonottamaan, mene laittamaan töpseli autoon ja poistuessa taas sama juttu. ST1 toimi hyvin kun kaikki hoitui siinä tolpalla
 
Nämä appsien autentikaatio-ongelmat ovat varmaan jotain android-maailman juttuja kun ei ole tullut edes apple-käyttäjänä mieleen että tuollainen voisi harmittaa.
Mulla on apple ja se K-Latauksen paske ei toimi edes vähää alusta vaan pakottaa joka kerta kirjautumaan uudelleen.
 
Saisi kyllä plug & charge yleistyä siten, että toimisi kaikissa paikoissa kaikilla autoilla. Pääasiassa tulee Teslan superchargereita käytettyä, kun tuo vain on helppoa, kun laittaa johdon kiinni ja kaikki on valmista. Vielä kun lopetuskin onnistuu kahvan napista, niin ei tarvitse sovelluksia, tägejä tai muutakaan tehdä latausoperaation aikana.

Toki tuo sovellusmaksukin ihan ok, kun voi autossa istuessa hoitaa maksun ja sitten käydä lykkäämässä johdon kiinni. Sovellusta tuli käytettyä bensa-aikoinakin, niin sai hoitaa lämpöisessä autossa maksun ja vielä nopeammin mitä korttilaitteen näpyttely.
 
ST1:n korttimaksu oli kyllä positiivinen kokemus kun siellä kerran olen käynyt. Jokaisessa tolpassa oma lukijansa, joten latauksen aloitus on helppoa ja nopeaa: auto latauspaikalle, töpseli kiinni ja kortin vilautus lähimaksupaikkaan. Paljon helpompaa ja kätevämpää kuin sovelluksien käynnistys ja latauspisteen numeron etsintä sovelluksesta.

Teslan laturiin meno toki vielä helpompaa, mutta ero ST1:n tapaan on jo hyvin pieni. Itselle toi ST1:n tapa on jo riittävän helppo ja nopea, ettei tuon kummempaa edes välttämättä kaipaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 447
Viestejä
4 788 988
Jäsenet
77 755
Uusin jäsen
sjkl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom