- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 429
*Snip*
Mielestäni kunnon kuormanhallinnan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa asennuttaa vaikka joka paikalle 11kW nimellistehoinen laturi.
Ja jos haluaa säilyttää edelleen lämmitysmahdollisuuden niin monissa tolpissa on myös se perinteinen kellokytkin olemassa.
Noin isolla autopaikkojen määrällä tasoituskerroin on jo aika iso ja lataustehoa per paikka ei tarvita kuin pari kilowattia laskennallisesti.
Taloyhtiöiden keskukset on nykyään lähes aina rakenteeltaan sellaisia, että on ensin liittymän sulakkeet, esim. 3x125A, jonka perässä sitten asukkaiden omien asuntojen ryhmäkeskukset 3x25A tms ja kiinteistökeskus esim. 3x50A kaikki rinnakkain.
Kun ne autolämmitykset/lataukset tulisi olemaan tuossa kiinteistöliittymän perässä niin kuormanhallinta pitää vain speksata niin, että se estää sekä liittymän sulakkeiden, että kiinteistön sulakkeiden palamisen.
Byrokratiamielessähän tuo tilanne on helppo, koska paikat on kaikki yhtiön hallinnassa. Jos yhtiökokous päättää, että jotain tehdään niin silloin tehdään.
Markkinoilla on monia toimijoita jotka tekee latauskartoituksia myös ilmaiseksi. Sellaisen voi tilata myös reunaehdolla, että mitä voidaan tehdä ilman kaivuutöitä ja liittymän koon kasvattamista.