Oman kokemuksen perusteella varaustaso ei laske 8A virralla ainakaan -5 asteessa, mutta lataus on hidasta ja vain noin 70% käytetystä energiasta päätyy akkuun. 1-vaihe 16a (3,7kw) tätä ongelmaa ei ole ja sillä pärjää mainiosti. Lataushäviöt ei käytännössä eroa 11kw latauksesta. Itselläni siis 3,7kw yksivaihelataus kotona ja matkalla tullut kokeiltua 8A latausta. Kesällä tuo 8A on varmaan ihan ok, mutta ei talvella.Mutta mutta, Tesla-työkaverini väittää kivenkovaan että Tesloilla ei tee mitään yksivaihelatauksella (8A, tai edes 16A?) kovilla pakkasilla, koska Tesla kuulemma käyttää kaiken tehon akun lämmittämiseen. sen lataamisen sijasta. Eli joko lataus edistyy Teslalla pakkasella 8A todella hitaasti, tai ei ollenkaan, tai kuulemma akun lataustaso uhkaa jopa laskea hidaslatauksen aikana (ilmeisesti koska auto kuitenkin kuluttaa akkua koko ajan hieman, sentry-moodit jne.)?
3,7kw ainoat negat on varaustason pieni (1-2%yks) lasku kun esilämmittää auton, sekä hidas lataus tyhjästä täyteen. Jos illalla tulee tyhjänä kotiin ja aamulla pitäisi olla täysi akku, niin se ei 3,7kw onnistu. Ei ole vielä itselläni tullut vastaan, mutta jos tulee niin kodin lähellä on paljon 11kw ja pikalatureita joilla ongelman voi kiertää.