Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Vaikka en ole mikään sähköasentaja, olen junnuna tarpeeksi monta kertaa koonnut schuko-pistotulppia, lampunkantoja sun muita siten, että koko kuori unohtui päältä eli homma meni uusiksi.
Näin on ehtinyt ajan saatossa itsellekin käymään muutamankin kerran ja epäilemättä ehtii vuosien kuluessa käymään uudestaankin.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että jotain osaa vaihtaessa tulee purettua liikaakin laitetta. "Ai, eihän tuota olisi edes tarvinnut avata/irrottaa, vaan olisi ihan ilmankin onnistunut!"
Viimeisin esimerkki nyt tuota M365:n tarakkaa asennettaessa. :redface:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Kyllä vähän syö että menin ostamaan tuon e-wayn.
Rämisee, natisee, et voi luottaa akun prosentteihin tuossa appsissä, cruise pätkii ja kulkee vain 22-23km/h. Taidan yrittää perua kaupat.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
- Sovelluksen lukitus on yhtä tyhjän kanssa, riittää että asentaa sovelluksen toiseen puhelimeen, ja yhdistää siihen jolloin lukituksen avaa sekunneissa toisella appilla.
Tuo on sama lähes joka laudassa! Valmistaja säästää jonkun kolikon, kun ei laiteta autentikoivaa bluetoothia ja asiakkaat ei osaa antaa kritiikkiä tyhmemmästä vaihtoehdosta.
Sitä on käynyt mielessä josko tuota saisi jollain omalla virityksellä korjailtua, mutta tuskin ainakaan helposti onnistuu, jos lainkaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ainoa mikä kiinnitti kuvassa huomiota, oli tiivisteen raon suunta.
Kuvittelisi kuitenkin, että rako alaspäin olisi parempi kosteuden takia, vaikka tiiviste ei paljoa muutoin läpi päästäisi.
No, sitä kuvittelee itse kaikenlaista aina välillä...
Ainakin MAX-G30 laudassa on pystyputki tuupattu täyteen jotain vaahtomaista fylliä ja se estää jo itsessään kosteuden pääsemisen akustoon.

Nimittäin siitä 45 asteen putkesta menee suora linja pystyputkea pitkin linja sähköjohtoineen näytön moduuliin saakka.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Kyllä vähän syö että menin ostamaan tuon e-wayn.
Rämisee, natisee, et voi luottaa akun prosentteihin tuossa appsissä, cruise pätkii ja kulkee vain 22-23km/h. Taidan yrittää perua kaupat.
Näistä kaikista ohjelmisto- ja sovellusvioista kannattaa sitten myös laittaa Wilfan tukeen viestiä, että ne joskus tulevat myös korjatuksi :tup:
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Herättelin vain ajatusta. Ei mua haittaa vaikka porukka virittelee laitteitaan ja vaikka menis jotain 50km/h. Lähinnä et onko valmis ottamaan riskin siitä mitä voi pahimmillaan käydä ja pilata elämänsä. Jokuhan sen lottovoitonkin saa ja vakavan muodon koronasta. Myöskin näillä laudoilla sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia kuin polkupyörällä tai kävellen et riski tapahtua jotain peruuttamatonta on paljon isompi.
Minua tuo hieman haittaa, että jotkut virittelevät lautojaan noihin nopeuksiin tai muutoinkin ylitehokkaiden lautojen käyttö tieliikenteessä. Viime kesänä M365:llä sen 25km/h päästellessä meni kevyeen liikenteen väylällä ohi alle 20 sentin päästä vilahtaen tuollaista 50+km/h matalalentovauhtia. Ei siis sattunut mitään sillä kertaa, mutta tilanne olisi ollut ihan eri jos olisin väärään aikaan vaikka hieman väistänyt päällysteessä olevaa kuoppaa. Minä laillisella kyydilläni olisin silloin loukkaantunut vain siksi, että joku ajoi varomattomasti ja liian lujaa? Ei kiitos. Jos pitää päästä ajamaan nopeampaa vaihtia, niin siitä vaan lauta mopoksi tjms. rekisteröimään, etc.

Näyttävät nuo vuokralaudatkin täällä kulkevan about kolmea kymppiä, mutta se ei ole vielä liian suuri nopeusero.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Minua tuo hieman haittaa, että jotkut virittelevät lautojaan noihin nopeuksiin tai muutoinkin ylitehokkaiden lautojen käyttö tieliikenteessä. Viime kesänä M365:llä sen 25km/h päästellessä meni kevyeen liikenteen väylällä ohi alle 20 sentin päästä vilahtaen tuollaista 50+km/h matalalentovauhtia. Ei siis sattunut mitään sillä kertaa, mutta tilanne olisi ollut ihan eri jos olisin väärään aikaan vaikka hieman väistänyt päällysteessä olevaa kuoppaa. Minä laillisella kyydilläni olisin silloin loukkaantunut vain siksi, että joku ajoi varomattomasti ja liian lujaa? Ei kiitos. Jos pitää päästä ajamaan nopeampaa vaihtia, niin siitä vaan lauta mopoksi tjms. rekisteröimään, etc.

Näyttävät nuo vuokralaudatkin täällä kulkevan about kolmea kymppiä, mutta se ei ole vielä liian suuri nopeusero.
En nyt puolusta, mutta kyllä vähänkään jykevämmän laudan muun kuin kakkosnelosen voisi vapauttaa kulkemaan 30km/h tai sitten sama kuin droneissa, pitää rekisteröityä ja alueelliset nopeusrajoitukset paikannuksen mukaan. Voi muuten olla tulevaisuutta.

Jenkeissäkin on ihan vitusti jengiä ja siellä 30km/h vaikka vetelevät autoteillä ja hippasen enemmän kuin sallittua.

EDIT: suomalaisilla on tapana kunnioittaa lakia ja järjestystä ja tykkää siitä, että kaikki säännöt ladellaan ylhäältä alas. En tarkoita sillä sitä, että se olisi väärin vaan mitään ei kyseenalaisteta ja sitten ollaan kaikki lakimiehiä foorumeilla.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Ainakin MAX-G30 laudassa on pystyputki tuupattu täyteen jotain vaahtomaista fylliä ja se estää jo itsessään kosteuden pääsemisen akustoon.

Nimittäin siitä 45 asteen putkesta menee suora linja pystyputkea pitkin linja sähköjohtoineen näytön moduuliin saakka.
Itsellä ei M365:ssä ole putki ummessa, vaan on isolta osin avoin. Tuli tuota vilkaistua samalla kun tarakkaa asentelin... ja samalla vaihdoin takalokarin tuen ja korotuspalan lisäsin odottamaan päivitystä kymppituumaisille renkaille. Konehuonehan tuli avattua, kun takavalon piuhaa käpistelin. Takavalon piuhassa oli sen verran ylimääräistä mutkaa konehuoneessa, ettei tarvinnut edes jatkoa.

Asian sivusta, tarakka on kyllä tukevan tuntuinen. Jossain välissä voisi akseliloven reunasta vähän dremelöidä, mutta onhan tuo ihan kiva. Saa nähdä miten käytössä kestää. Tarakkaan tarkoitettu laukku sen sijaan ei kovin vahvasti vakuuttanut. Käytännössä turha lelun tuntuinen LED-virityskään ei toiminut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itsellä ei M365:ssä ole putki ummessa, vaan on isolta osin avoin. Tuli tuota vilkaistua samalla kun tarakkaa asentelin... ja samalla vaihdoin takalokarin tuen ja korotuspalan lisäsin odottamaan päivitystä kymppituumaisille renkaille. Konehuonehan tuli avattua, kun takavalon piuhaa käpistelin. Takavalon piuhassa oli sen verran ylimääräistä mutkaa konehuoneessa, ettei tarvinnut edes jatkoa.

Asian sivusta, tarakka on kyllä tukevan tuntuinen. Jossain välissä voisi akseliloven reunasta vähän dremelöidä, mutta onhan tuo ihan kiva. Saa nähdä miten käytössä kestää. Tarakkaan tarkoitettu laukku sen sijaan ei kovin vahvasti vakuuttanut. Käytännössä turha lelun tuntuinen LED-virityskään ei toiminut.
Takuu oli vuoden ja kun ajokeli muuttui viime syksynä aika pian lumentuloon, päätin kanssa avata koko paskan ja tiedän aika tarkkaan mitä sisuskalut ovat syöneet.

Nyt kun laitan jossain vaiheessa lisävalon sekä kolmen kytkimen systeemit kasaan, niin laitan samalla myös rakentamani alustavalot.

Valoja ohjataan Wifillä kännykästä.



alustan-pohja.JPG
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
On tuossa vähän kiinnittänyt huomiota, että mm. Turussa Puutarhakadun loppuosuudella Portsassa on puutaloalueella kapeita risteäviä katuja joilta tullessa autoilijoilla on erittäin huono näkyvyys sivuille. Kun sitten mm. vuokralautojen käyttäjät ja spandex-puusilmät puutarhakadun kevyen liikenteen väylää pitkin paahtavat, niin eiväthän nuo edes osaa hidastaa ennen risteyksiä!

Kävin aiemmin viikolla postissa palauttamassa liian pienen DNA:n kevytpotan ja kotiin tullessa juurikin tuolla em. katuosuudella joku spandex-jonne vilahti ohitseni kamalan kirosanaraivarin kera ohi juuri kun hiljentelin ennen risteystä. Oli senteistä kiinni, ettei olisi jonne päässyt kokeilemaan josko spandexit auttaisi lentämään, sillä sivukadulta tuli auto. Sivukadulta tullessa ei siis näe niin hyvin/kauas, että tietäisi josko joku vauhtiohjus on lähestymässä, joten taisi autokuskikin säikähtää.

Ihmeellisen heikko tuntuu joillakin olevan itsesuojeluvaisto.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@RawDataSystems ne vuokralautailijat paskoo meidät kaikki "oikeat" lautailijat ihan samalla tavalla kuin pieni prosentti romaaneista on kunnollisia luulot.

Niissä pitäisi olla aikaraja vaikka, ettei kello 23 jälkeen saisi vuokrata ja seuraavana aamuna kello 7 aktivoituisi taas vuokrattavaksi.

Täällä Vantaalla ei ole yhtään vuokralautaa vielä saatavilla, onneksi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Tuli äkkilähtö hesaan junalla ja täytyy sanoa vaikka itsellä on ninebot max - niin on tämä m365 kätevä pikku matkoilla junassa.. Hesassa pikkumatkoilla ei tarvii painavampaa lautaa ja kyllä ton paino / kokoeron tuntee.
Kyllä se M365 Pro tuntui taskukokoiselta kun kannoin portaat alas kun nyt on tottunut isompaan. Julkisissa myös huomaa eron.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
@RawDataSystems ne vuokralautailijat paskoo meidät kaikki "oikeat" lautailijat ihan samalla tavalla kuin pieni prosentti romaaneista on kunnollisia luulot.

Niissä pitäisi olla aikaraja vaikka, ettei kello 23 jälkeen saisi vuokrata ja seuraavana aamuna kello 7 aktivoituisi taas vuokrattavaksi.

Täällä Vantaalla ei ole yhtään vuokralautaa vielä saatavilla, onneksi.
hassua muuten että tieri lähti lahteen, eikä vantaalle, kun luulisi vantaalla olevan hiukan enemmän potenttiaalisia matkoja ja asiakkaita
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
hassua muuten että tieri lähti lahteen, eikä vantaalle, kun luulisi vantaalla olevan hiukan enemmän potenttiaalisia matkoja ja asiakkaita
Samaa itsekin ihmettelen, mutta toisaalta täällä olevat Alepa kaupunkipyörät eivät ole yhteensopivia Helsingin kanssa, joka ihmetyttää kun viime vuonna ne tuottivat tappiota.
 
Liittynyt
08.05.2018
Viestejä
7
Augmentin potkulaudat ovat HX yrityksen valmistamia (Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd) ja base malli on X8, jota sitten pienellä customoinnilla toimiteataan aika monelle yritykselle. X8 nimellä löytyy eniten sillä isoin osa jälleenmyyjistä pitää tuon X8 nimen mukana.
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
775
Tuli hommattua M365 (Ei pro) ja alkoi isommat nopeudet kiinnostamaan. Onko tuo downG ja 200CFW_W "turvallinen" valinta vai käryääkö herkästi?
Tuota hiukan ihmettelen että jotkut ei meinaa saada nopeutta tuohon 25km/h vaikka olisi painorajojen sisällä. Itse painan n.105-110kg ja kiihtyy helposti tuohon 25km/h gepsin ja oman apin mukaan.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
399
Minkä riskin ja minkä käryn käydessä? Osaatko kertoa, että mitä se sitten maksaa?
Tässähän oli juuri aiemmin yksi esimerkki:


Mutta entäs jos törmäät johonkin henkilöön ja tulee vammautuminen tms. jollekin parikymppiselle, jolla eläkeikäänkin on vielä tovi aikaa.... mitäs luulet laskun silloin olevan? Toivottavasti on syvät taskut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 009
Tässähän oli juuri aiemmin yksi esimerkki:


Mutta entäs jos törmäät johonkin henkilöön ja tulee vammautuminen tms. jollekin parikymppiselle, jolla eläkeikäänkin on vielä tovi aikaa.... mitäs luulet laskun silloin olevan? Toivottavasti on syvät taskut.
Joo, siis minä tässä ihmettelin vain lähinnä sitä, että mielenkiintoista että jotkut käyttäjät jaksavat valittaa ja vikistä sähköpotkulautoja koskevassa ketjussa tehden samalla oletuksia muista käyttäjistä.

Minä en ensinnäkään edes asu Suomessa, niin en oikein ole varma että mistä @RawDataSystems tietää paikalliset rajoitukset ja mitä rajoituksia nyt siis olen rikkonut omalla sähköpotkulaudallani? Käsittääkseni en mitään, kun asiaan olen kuitenkin ennen laudan tilaamista tutustunut?

Toisekseen vaikka asuisin Suomessa, niin en silti ymmärrä mitä järkeä on tulla tänne päivittelemään ja vikisemään muiden laitteista. Suomen lait ovat mitä ovat, ne kieltää monia asioita ja jokainen omalla moraalillaan sitten punnitsee että kuinka tarkkaan niitä pykäliä haluaa noudattaa. Toki riskit ja seuraukset on hyvä aina tiedostaa, mutta eikö sitä nyt voisi pitää ihan oletusarvona kun aikuisia keskustelijoita täällä kaikki ollaan? En minäkään mene autoketjuun itkemään ja moralisoimaan että meneeköhän tuo ruostepurkki edes katsastuksesta läpi ja mitä meinasit moisella purkilla tehdä kun ei näytä liikennekelpoiselta, kai pysyy vain peltoautona?

Toki suomalaiset nyt ovat niin kateellista kansaa eikä muiden asioista osata pysyä erossa, että aina on pakko tulla moralisoimaan ja vikisemään miten muut tekee väärin. Tähän olen kyllä jo suomalaisena tottunutkin.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
962
Mites te jotka olette G30 Maxiin laittaneet custom firmistä, niin millaisia kokkauksia teillä on? Mulla on nyt siis tuo DHgatesta tilattu, kulkee sen 30kmh, koska US region asetus. Voisin sen varmuuden vuoksi tiputtaa kulkemaan laudan mittariin vaikka sen 27kmh, niin olisi laillinen peli. Samalla haluaisin lisätä hiukan kiihtyvyyttä ja tiputtaa kaasusta liikkeelle lähtemisen 0kmh. Mikähän olisi tuohon kiihtyvyyteen sopiva asetus? Painoa mulla on noin 103kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tuli hommattua M365 (Ei pro) ja alkoi isommat nopeudet kiinnostamaan. Onko tuo downG ja 200CFW_W "turvallinen" valinta vai käryääkö herkästi?
Tuota hiukan ihmettelen että jotkut ei meinaa saada nopeutta tuohon 25km/h vaikka olisi painorajojen sisällä. Itse painan n.105-110kg ja kiihtyy helposti tuohon 25km/h gepsin ja oman apin mukaan.
Mitä sen firmiksen virtarajat on? M365/M365 Pro on heikompi controlleri sisällä mitä Pro2/1S/Essential niin sen läpi ei kehtaa lykkiä ihan niin paljoa virtaa. Tai no, sen heikkous on sieltä PCB:n kääntöpuolelta löytyvien tinalinjojen kapeus, ne voi vaikka ite kolvata paksummiks niin sit se kestääkin jo vähän enemmän.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 371
Joo, siis minä tässä ihmettelin vain lähinnä sitä, että mielenkiintoista että jotkut käyttäjät jaksavat valittaa ja vikistä sähköpotkulautoja koskevassa ketjussa tehden samalla oletuksia muista käyttäjistä.

Minä en ensinnäkään edes asu Suomessa, niin en oikein ole varma että mistä @RawDataSystems tietää paikalliset rajoitukset ja mitä rajoituksia nyt siis olen rikkonut omalla sähköpotkulaudallani? Käsittääkseni en mitään, kun asiaan olen kuitenkin ennen laudan tilaamista tutustunut?

Toisekseen vaikka asuisin Suomessa, niin en silti ymmärrä mitä järkeä on tulla tänne päivittelemään ja vikisemään muiden laitteista. Suomen lait ovat mitä ovat, ne kieltää monia asioita ja jokainen omalla moraalillaan sitten punnitsee että kuinka tarkkaan niitä pykäliä haluaa noudattaa. Toki riskit ja seuraukset on hyvä aina tiedostaa, mutta eikö sitä nyt voisi pitää ihan oletusarvona kun aikuisia keskustelijoita täällä kaikki ollaan? En minäkään mene autoketjuun itkemään ja moralisoimaan että meneeköhän tuo ruostepurkki edes katsastuksesta läpi ja mitä meinasit moisella purkilla tehdä kun ei näytä liikennekelpoiselta, kai pysyy vain peltoautona?

Toki suomalaiset nyt ovat niin kateellista kansaa eikä muiden asioista osata pysyä erossa, että aina on pakko tulla moralisoimaan ja vikisemään miten muut tekee väärin. Tähän olen kyllä jo suomalaisena tottunutkin.
Juuri näin. Onneksi Ignore nappi on keksitty ja nämä vinkujat voi laittaa ignoreen. Aivan älytöntä tulla tänne jeesustelemaan ja kertomaan mitä saa ja mitä ei saa tehdä vaikka täällä selkeästi keskustellaan siitä että rajoituksista halutaan eroon tai niitä nostaa. Se on sitten jokaisen oma asia pitää mielessä turvallinen ajaminen.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Taas on auottu DHgaten viallista G30P Maxia, nykäisin tuon yhden liittimen ulos, tarkistin kontrollerin päälisin puolin ja johdot. Yhdessä kuvassa näkyvässä keltaisessa ja vähän sinisessäkin johdossa, jotka menee takarenkaalle, näkyy vaurioita. Laitoin keltaiseen suojaksi sähköteippiä. Liittimissä en havainnut syytä vialle, sama error 21. Kiinalaiset nyt kuulemma tehtaalla tutkii mun videoita. Voi olla, että hetki vierähtää. Varmaankin ihan tosissaan on akussa toi vika.
20210422_111159.jpg
20210422_111411.jpg
20210422_114604.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Mites te jotka olette G30 Maxiin laittaneet custom firmistä, niin millaisia kokkauksia teillä on? Mulla on nyt siis tuo DHgatesta tilattu, kulkee sen 30kmh, koska US region asetus. Voisin sen varmuuden vuoksi tiputtaa kulkemaan laudan mittariin vaikka sen 27kmh, niin olisi laillinen peli. Samalla haluaisin lisätä hiukan kiihtyvyyttä ja tiputtaa kaasusta liikkeelle lähtemisen 0kmh. Mikähän olisi tuohon kiihtyvyyteen sopiva asetus? Painoa mulla on noin 103kg.
Minulla on tuolta https://max.cfw.sh/# Lothean preset. Muutin motor start speedin nollaksi sekä cruisen aktivoitumisajan 2 sekuntiin. Defaultina tuossa on max nopeus 27kmh
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
oliko kukaan saanut kaivettua esiin millä valmistajalla wilfa nuo e-way scootit teettää? :hmm:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
No niin, Xiaomi otettu paketista, koottu ja latautuu. Onko ihan normaalia että tuo laturi pitää korvin kuultavaa sirinää?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mites te jotka olette G30 Maxiin laittaneet custom firmistä, niin millaisia kokkauksia teillä on? Mulla on nyt siis tuo DHgatesta tilattu, kulkee sen 30kmh, koska US region asetus. Voisin sen varmuuden vuoksi tiputtaa kulkemaan laudan mittariin vaikka sen 27kmh, niin olisi laillinen peli. Samalla haluaisin lisätä hiukan kiihtyvyyttä ja tiputtaa kaasusta liikkeelle lähtemisen 0kmh. Mikähän olisi tuohon kiihtyvyyteen sopiva asetus? Painoa mulla on noin 103kg.
GEN2 moottori ja DaddyNordV2 firmis. Sama paino kuin sinulla, mutta kova yritys vähentää :)

Regionilla ei ole väliä kun laittaa magic serialin ja firmiksen.

Laita yksäriä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
GEN2 moottori ja DaddyNordV2 firmis. Sama paino kuin sinulla, mutta kova yritys vähentää :)

Regionilla ei ole väliä kun laittaa magic serialin ja firmiksen.

Laita yksäriä.
Ymmärtääkseni serialin vaihtoa ei enää nykyään tarvitse tehdä. Vaikkapa täällä https://max.cfw.sh/# tekee haluamansa firmiksen ja uploadaa scooterhacking utilitylla tai xiao flasherilla lautaan. Minulla ainakin toimi eilen ko metodi
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 249
E-way E600MAX lähti tilaukseen ja vanha M365 saa väistyä. Tarve rangelle kasvoi muuton myötä ja kahden renkaanvaihdon jälkeen ilmarekaat ei enää maistu. Vielä kun ovat polkupyörään verrattuna niin vittumaisia vaihtaa. Ajotekniikka polvijoustoineen on kyllä hallussa ja oikeastaan kaikki vähänkään korkeammat kiveykset tuli otettua jalalla avustaen. Paskaa säkää kai.

Toivottavasti on kelvollinen peli muuten. Kokemuksia löytyi aika vähän, mutta tästä threadista onneksi muutamia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
E-way E600MAX lähti tilaukseen ja vanha M365 saa väistyä. Tarve rangelle kasvoi muuton myötä ja kahden renkaanvaihdon jälkeen ilmarekaat ei enää maistu. Vielä kun ovat polkupyörään verrattuna niin vittumaisia vaihtaa. Ajotekniikka polvijoustoineen on kyllä hallussa ja oikeastaan kaikki vähänkään korkeammat kiveykset tuli otettua jalalla avustaen. Paskaa säkää kai.

Toivottavasti on kelvollinen peli muuten. Kokemuksia löytyi aika vähän, mutta tästä threadista onneksi muutamia.
Muista laittaa asap sitten aspaan viestiä tuosta cruisen ja maksimi nopeudesta niin saadaan painetta että korjatkaa. Vitun hyvä lauta mutta softassa/firmiksessä hiomista.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Hain itselleni tuollaisen Bilteman lukon, jota täälläkin suositeltiin. Pätevän oloinen, mutta sellainen pienen pieni ongelma että sen telinettä ei saa tuohon vehkeeseen kiinni, pystyputki on liian paksu ja ohjaustangossa se olisi joko hävyttömän sivulla tai asettaisi jarrujohdon rasitukselle.
Mitään ideoita millä tuon saisi ripustettua järkevästi Electric Scooter Pro2:een?
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Minulla on tuolta https://max.cfw.sh/# Lothean preset. Muutin motor start speedin nollaksi sekä cruisen aktivoitumisajan 2 sekuntiin. Defaultina tuossa on max nopeus 27kmh
Taitaa itsellä olla sama, paitsi että cruise 3 sekuntia. Joku shmax oli firmiksen nimi muistaakseni, ei muista enää niin tarkasti kun sen viime syksynä xiao flasherillä sinne sisään ajoin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
No niin, Xiaomi otettu paketista, koottu ja latautuu. Onko ihan normaalia että tuo laturi pitää korvin kuultavaa sirinää?
En juuri tuosta mallista tiedä tiedä, mutta esimerkiksi vanhan Ninebot ES:n laturi sirisi varsin äänekkäästi. Samoin molempien nykyisten e-Jopojen laturit särisee/sirisee, molemmat hiukan eri taajuudella, joka vaihtelee sen perusteella onko lataus käynnissä vai ei.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
22
Pari päivää nyt kokemusta tuosta e-way 600maxista. Ite pärrännyt semmosen 10kilsaa. Tyttö ominut toistaiseksi aika reilulla prosentilla (Onneksi se saa oman parin viikon päästä) vajaa 40kilsaa yhteensä näytti olevan ja näytti vieläkin 50% akku varausta. Joten akku näyttää kyllä kestävän hyvin. Oman kympin lenkin kokemuksella kiva vekotin. Työmatkoihin tuon kesäksi pääasiassa hommasin. Semmonen 15kilometriä yhteensuuntaan. Eli tähän mennessä positiivista sanottavaa pelkästään. Ei nitku eikä kolise. Jämäkkä peli.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Onkohan kellään tietoa Xiaomi M365 Pro 1 version tai vaikka muidenkin versioiden custom asetuksissa että vääntö ei loppuisi 50% paikkeilla vaan esimerkiksi vaikkapa 30% paikkeilla.
Nyt kun ajelee niin hädin tuskin vetää loivaa ylämäkeä ylös kun vääntö loppuu vaikka akussa 50% virtaa, samaa se on oikeastaan alusta lähtien tehnyt.
Onkohan tämä ruksittu battery saving voltage threshold asetus juurikin kyseiseen asiaan vaikuttava?
332A22E4-09A0-4951-ADFC-AA5E3C786685.jpeg
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
En kyllä lähtisi tota jännitettä laskemaan tosta 34V:sta. Akusto on oikeesti jo lähes tyhjä tuolla jännitteellä. Pilaa vaan kennot jo päästää liian tyhjäksi. Totuus nyt vaan on se että kun akun varaus laskee niin sieltä saatava teho vähenee kokoajan. Itsellä E600 Maxissa kun akku on 100% niin tulee hyvin tehoa 1200W mutta kun varaus on about 60-70% niin se on enää jotain 1000W luokkaa. 30-40% kohdalla tehoa tulee enää 800W tienoille. ja sitten kun se lopulta menee ecolle jossain 10% niin tehoa on enää 250W
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
En kyllä lähtisi tota jännitettä laskemaan tosta 34V:sta. Akusto on oikeesti jo lähes tyhjä tuolla jännitteellä. Pilaa vaan kennot jo päästää liian tyhjäksi. Totuus nyt vaan on se että kun akun varaus laskee niin sieltä saatava teho vähenee kokoajan. Itsellä E600 Maxissa kun akku on 100% niin tulee hyvin tehoa 1200W mutta kun varaus on about 60-70% niin se on enää jotain 1000W luokkaa. 30-40% kohdalla tehoa tulee enää 800W tienoille. ja sitten kun se lopulta menee ecolle jossain 10% niin tehoa on enää 250W
Okei, eli ehkä parempi olla sorkkimatta tuota, tuo ruksihan ei kyllä ole tuossa edes päällä normaalisti vaan sen siis ite klikkasin ja siinä on silloin valmiiksi tuo 34V, eli liekkö sitten aina tuo valittuna kuitenkin rajana.

48V lauta se on vissiin hommattava seuraavaksi tai sitten akku ja käyttää sitä tässä Xiaomissa myös.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Minkä riskin ja minkä käryn käydessä? Osaatko kertoa, että mitä se sitten maksaa?
Kolaroinnit sikseen, mutta narahtaessa tulee tosi rumat sakot!
Jos ajelet liikennettä vaarantaen katsastamattomalla ja vakuuttamattomalla moottoripyörällä, niin kyllä sen katsoisin riskin ottamiseksi!
Miten niin "minkä käryn"? Jos poliisi pysäyttää ja paljastuu kulkupelin tieliikennekelvottomuus, eli käry käy.

Tietääkseni lievemmästä skuutin ylinopeudesta on satasen tai kahden sakkoja saatu.
Jos joku 50mk/h kulkevan pelin kanssa käryää, niin tuskin noin vähällä pääsee.
Kyseleppäs joltain tutulta poliisilta tarkemmin missä lukemissa voisi sakot olla. Minä kun en ole viranomainen.

Edit: Kävi myöhemmästä viestistä selville, että ei asu lainattu henkilö suomessa ja ilmeisesti se olisi jostain vain pitänyt arvata? Siis sen lisäksi, että alkuperäinen vastaukseni koski yleisesti kotimaista tilannetta, mutta jonka em. henkilö otti henkilökohtaisesti. Voi voi.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 532
Kolaroinnit sikseen, mutta narahtaessa tulee tosi rumat sakot!
Jos ajelet liikennettä vaarantaen katsastamattomalla ja vakuuttamattomalla moottoripyörällä, niin kyllä sen katsoisin riskin ottamiseksi!
Miten niin "minkä käryn"? Jos poliisi pysäyttää ja paljastuu kulkupelin tieliikennekelvottomuus, eli käry käy.

Tietääkseni lievemmästä skuutin ylinopeudesta on satasen tai kahden sakkoja saatu.
Jos joku 50mk/h kulkevan pelin kanssa käryää, niin tuskin noin vähällä pääsee.
Kyseleppäs joltain tutulta poliisilta tarkemmin missä lukemissa voisi sakot olla. Minä kun en ole viranomainen.
Ja bonuksena että olihan noista ihan ratsioita muistaakseni viime kesänä. Poliisi testasi niin pyöriä kuin lautoja pyöräteillä yms.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Joo, siis minä tässä ihmettelin vain lähinnä sitä, että mielenkiintoista että jotkut käyttäjät jaksavat valittaa ja vikistä sähköpotkulautoja koskevassa ketjussa tehden samalla oletuksia muista käyttäjistä.

Minä en ensinnäkään edes asu Suomessa, niin en oikein ole varma että mistä @RawDataSystems tietää paikalliset rajoitukset ja mitä rajoituksia nyt siis olen rikkonut omalla sähköpotkulaudallani? Käsittääkseni en mitään, kun asiaan olen kuitenkin ennen laudan tilaamista tutustunut?

Toisekseen vaikka asuisin Suomessa, niin en silti ymmärrä mitä järkeä on tulla tänne päivittelemään ja vikisemään muiden laitteista. Suomen lait ovat mitä ovat, ne kieltää monia asioita ja jokainen omalla moraalillaan sitten punnitsee että kuinka tarkkaan niitä pykäliä haluaa noudattaa. Toki riskit ja seuraukset on hyvä aina tiedostaa, mutta eikö sitä nyt voisi pitää ihan oletusarvona kun aikuisia keskustelijoita täällä kaikki ollaan? En minäkään mene autoketjuun itkemään ja moralisoimaan että meneeköhän tuo ruostepurkki edes katsastuksesta läpi ja mitä meinasit moisella purkilla tehdä kun ei näytä liikennekelpoiselta, kai pysyy vain peltoautona?

Toki suomalaiset nyt ovat niin kateellista kansaa eikä muiden asioista osata pysyä erossa, että aina on pakko tulla moralisoimaan ja vikisemään miten muut tekee väärin. Tähän olen kyllä jo suomalaisena tottunutkin.
Sen sijaan että olisit oikaissut omien paikallisten pykälienne olevan erilaisia, piti vielä tuosta detaljista vaieta ja pyytää perustelemaan.
Sanoisin, että turhasta valitat, kun itse pyrit keskustelussa harhaan johtamaan.

Paikallisista rajoituksistahan minä yleisesti kirjoittelinkin. En sinun mahdollisen asuinmaasi rajoituksista.
Suomesta voi luonnollisesti ensisijaisesti olettaa olevan kysymys, ellei mitään muuta mainita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 009
Mielenkiintoista, että noin passiivisagressiivisesti voi uhriutua. :hmm:
Sen sijaan että olisit oikaissut omien paikallisten pykälienne olevan erilaisia, piti vielä tuosta detaljista vaieta ja pyytää perustelemaan.
Sanoisin, että turhasta valitat, kun itse pyrit keskustelussa harhaan johtamaan.

Paikallisista rajoituksistahan minä yleisesti kirjoittelinkin. En sinun mahdollisen asuinmaasi rajoituksista.
Suomesta voi luonnollisesti ensisijaisesti olettaa olevan kysymys, ellei mitään muuta mainita.

Mitä tulee lopputekstiisi... no, voihan sitä joku noinkin ajatella.
Ei, vaan kyse on siitä, että asuinmaalla ei pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä. Tässä ketjussa keskustellaan sähköpotkulaudoista yleisesti, ei käsittääkseni vain Suomen lakien mukaan tieliikennekäyttöön sallituista potkulaudoista. Täten tänne on ihan turha tulla moralisoimaan muiden laitteista tai tulla vittuilemaan, että toivottavasti on syvät taskut. Tai kertomaan miten sinä et käsitä, miksi joku moisia vehkeitä tilaa tai ottaa riskejä. Katsos kun ketään sellaisen riskin ottavaa tuskin kiinnostaa sinun mielipiteesi asiasta pätkääkään jos ei lakikaan kiinnosta. Ja täällä on tosiaan tarkoitus keskustella ihan kaikista sähköpotkulaudoista.

En tiedä miten olen sinua harhaan johtanut tarkoituksella, kun olen aiemmissa viesteissäni täällä kertonut mm. laudan tulevan DPD:n lähetin toimituksella (DPD ei toimi Suomessa vaan niiden palvelut hoitaa Postnord). Lisäksi siinä viestissä jota lainasit moralisoidaksesi on vielä kaksi kuvaa, josta voi jo päätellä ettei kuva ole Suomesta jos kylttejä osaa lukea. Miten siis olen johtanut harhaan? Olen keskustellut täällä muiden kanssa omasta sähköpotkulaudastani ja sen käytöstä. Sinä olet tullut tänne moralisoimaan ja tehnyt oletuksia siitä missä asun, miten rikon lakeja ja kyseenalaistanut miksi ottaa moisia riskejä. Ja siihen minä vastasin, että niin mitä riskejä ja mitä lakeja olen rikkonut, kun herra moraalinvartija kerran tietää ilmeisesti minua paremmin?
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
5
Onko E-Way E500 mistään kotoisin? sellainen olisi harkinassa.
Ostin kyseisen E-Way E500 laudan. Tänään kävin ihan pienellä (4km) lenkillä. Todella ärhäkkä peli alkukiihdytyksessä, vääntöä riittää ja mäet nousi vaivatta. Akun kestosta en vielä osaa sanoa. Mikäli tehokasta lautaa tarvitsee niin tässä mallissa ainakin tehoja riittää.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
Tänään kusti toi pari kappaletta plussia.

Muutama kysymys, manuaali puhuu akusta 6.0Ah, vaikka myynti-ilmoitus ja muu matsku puhuu 7,5Ah. Onkohan syytä huoleen?

Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 476
Viestejä
4 200 836
Jäsenet
70 912
Uusin jäsen
Bjarne Allvarsson

Hinta.fi

Ylös Bottom