Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Kattelin vähän tuossa lautaa jo ajokuntoon, ensviikolla alkais olee pyörätiet sulana jos ei tule ylläripylläri lunta.
Mitähän Ninebotin ohjekirja horis että idlessä tyhjentää akkua, oisko 5% kadonnu ja viimeks joulukuun alkupuolella ajanut
Eli ohjekirja piti paikkaansa. Litiumakku itsepurkautuu 0.1-2% kuukaudessa säilytyslämpötilasta ja varauksesta riippuen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Jäi sellanen mielikuva että 2-3kk välein pitäis täyteen ladata jos ei halua että akku menee lepotilaan (<30%)
No ei nyt sentään. 20-80% välissä jos sen pitää säilytyksessä niin homma on ok, eli käytännössä jos sen jättää about mihin tahansa 30-80% väliin niin ei tartte latailla.

Silti valitettavan monella on se harhakäsitys et se vehje ladataan täyteen ennen varastoon laittamista, jopa jossain ohjekirjassa muistan lukeneeni saman ohjeen, et mistä lie sit tullu alunperin mut noinhan ei kannata tehdä ellei akkuja halua turhanpäiten kuluttaa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
NOTE Typically, a fully charged battery should retain power for 120-180 days. A low-power battery should retain power for 30–60 days. Remember to charge the battery after each use. Completely draining the battery may cause permanent damage to the battery. Electronics inside the battery record the charge-discharge condition of the battery; damage caused by over-charging or under-charging will not be covered by the Limited Warranty.
Tämmönen siel luki. Antaa ymmärtää että akku aktiivisesti purkais itseään silloin kun ei käytetä...

En tiedä mikä se paras säilytys-taso Li-akuilla on nykyään, puhelimiakin tuntuuvat toimittavan tehtaalta täysillä akuilla ja ne on varmasti kontissa seilannu kuukausia ja toisen mokoman kaupan hyllyssä...
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
4
@Kulliver007 Itellä sama lauta samalla 1,31v firmiksellä ja ei mitään ongelmaa. En ole koskaan päivittäny firmistä, joten tuo 1,31v taitaa olla vakio kyseisessä laudassa.
Olethan yrittänyt poistaa rajottimen sovelluksesta settings > speed settings > unlimited?
Sovelluksen etusivulla oleva speed settings painikeesta ei meinaan tapahdu mitään..
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
60
Mulla fat scootteri saman kokoisilla tupla-akulla. Onko jotain haittaa jos liitän ylimääräisen latauspistokkeen "sokeripalaan" johon molempien akkujen virtajohdot tulee ja lähtee siitä controllerille?
Eli voisin ladata molempia akkuja yhden liittimen kautta eikä tarvitsisi kytkeä laturia erikseen akkujen liittimiin?

Itse en näe tuossa ongelmaa, kai akkujen bms hoitaa sen jos toinen akku tulee täyteen ennen toista,tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Tämmönen siel luki. Antaa ymmärtää että akku aktiivisesti purkais itseään silloin kun ei käytetä...

En tiedä mikä se paras säilytys-taso Li-akuilla on nykyään, puhelimiakin tuntuuvat toimittavan tehtaalta täysillä akuilla ja ne on varmasti kontissa seilannu kuukausia ja toisen mokoman kaupan hyllyssä...
Ihan puupäisiähän noissa ohjeissa lukee. Puhelintenkin pikaoppaissa kerrotaan edelleen(tai vielä jokunen vuosi sitten), miten tärkeää on ladata täyteen ennen käyttöönottoa tai jopa yön yli tms. 80-luvun parhaita. Jälkimmäinen on ihan sairasta(enkä mene väittämään että enää moista toistellaan 2023) ja ensinmainittu ehkä tottumuksesta järkevä neuvo, jotta asiakkaalle tulee hyvä laatuvaikutelma uudesta laitteestaan.

Mainstream-laudoissa sitä varaustilaa säilytyksen aikana tai jälkeen voi melko järjellisellä tarkkuudella arvioida katsomalla jännitteitä m365toolsilla tms.

Puhelimen prosentit eivät aina kerro ihan koko totuutta etenkin jos ollaan lähellä täyttä varaustilaa.

Heikosti säilytetty akku voi menettää kapasiteettiaan happanemiseen nopeammin kuin varaustilaa itsepurkautumiseen.
 
Liittynyt
08.07.2019
Viestejä
7
Augmentin ES 210 LR tyypätty. Ajosta en osaa sanoa juuta enkä jaata, ei ole tullut ajettua kuin pari tuntia Voilla, Joella ja Swupilla. Ihan kätsä se on mutta jarru voisi olla tehokkaampi. EABS:in miedoimmalla tasolla ei tapahdu paljon mitään, tehokkaimmalla asetuksella taas 'meinasin lentää yli tangon' eli keskimmäisellä mennään. Tehokkainkin olisi ihan hyvä jos se jarruteho nousisi sekunnin tai kahden aikana, tuollain kertalaakista tappiin on kyllä turhan raju. Ja muutenkin, voisiko joku laittaa pikku tiivistelmän tuosta EABSista. Onko nyt niin että kun vähän vetää jarrukahvasta niin tapahtuu 'moottorijarrutus' joka ilmeisesti lataa myös akkua ja jos enemmän jarruttaa niin sitten mennään levyjarrulle?

Äpissä ei paljon mitään ole mutta eipä tietysti tarvitakaan. Ainoastaan trippimittaria kaipaisin, nythän siinä on vain kokonaismatka. Esimerkiksi akun riittävyyden arvioimiseen olisi näppärämpää jos siinä olisi trippikin.

Ja sananen akun kestävyydestä. Minähän painan sen 130 ja ehkä vähän päälle, eli selvästi enemmän kuin mitä tuolle suositellaan (100kg) ja myös enemmän kuin mitä maksimiksi ilmoittavat (120kg). Autoilin tuonne vähän syrjemmälle ja sieltä sitten lauta ajoon. Reitillä oli useita pitkiä mäkiä, yksi jopa niin jyrkkä että joduin ihan potkuttamaan että jaksoi mennä. Ja täytyy kyllä sanoa että ennakko-odotukset ylittyivät aika kivasti. 16 kilsaa meni ihan vakiotahtiin, sen jälkeen meno hyytyi selvästi jo niin miedoissa nousuissa että niitä ei olisi ehkä edes nousuiksi tajunnut. Mutta matka jatkui kuitenkin aina 18.6 kilometriin asti mutta sitten se loppui. Tämän pohjalta arvelen että kun jätän isojen mäkien tietentahtoisen ajelun väliin niin 15 kilometrin työmatkakin saattaisi onnistua vaikka en tätä nyt ihan siihen käyttöön hommannutkaan :)

Eli toistaiseksi kaikki kivasti, nyt vaan tutkaillaan että kauan tuon akun latautuminen kestää.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
91
Kauheeta säätöä ja roplausta oli, mutta talviajeluista lähtien pientä hyytymisen merkkejä osoittanut G30 Max piristyi väännön ja rangen osalta kummasti kun korjasin sulaneet liittimet ja vaihdoin uudet takalaakerit. Takakumi antautui 1900km jälkeen ja sen vaihto kotikonstein osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi, mutta paikallinen pyöräliike hoiti homman sitten lopulta maaliin. Toivottavasti tämä "laadukas tarvikerengas" toimii ees jonkun aikaa eikä hajoa heti, koska en raaskinut maksaa 50eur enemmän originaalista, saattoi olla virhe. Mutta nyt ei muuta kuin kovaa ajoa taas :cool:
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
354
Veikkaan että jos haluaa välttää selkäkivut näillä niin pitäs olla hyvä jousitus + ilmatäytteiset isot renkaat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Veikkaan että jos haluaa välttää selkäkivut näillä niin pitäs olla hyvä jousitus + ilmatäytteiset isot renkaat.
Veikkaan että selkäkipuja tulisi helposti lähinnä pitkistä ajomatkoista potkulaudan kierossa ajoasennossa ja ajoviimasta kevyesti pukeutuneena ajellessa.

Ajonaikainen tärinä pienemmillä ilmarenkailla ei ole kovin merkittävä osa ajon rasitusta eikä kova tärinä verrattuna muuhun tärinäaltistukseen, mitä erilaisissa töissä tai muissa harrastuksissa voi saada.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
354
Ois kiva jos joku tekis väitöskirjan tai jonku tuosta tärinästä miten se rasittaa ihmistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Ois kiva jos joku tekis väitöskirjan tai jonku tuosta tärinästä miten se rasittaa ihmistä.
En nyt lähde etsimään sopivia, mutta tällaista tutkimustyötähän on tehty. Erilaisten voimatyökalujen kuten esimerkiksi moottorisahojen tärinärasitus on tunnettu työterveysriski, jopa niin pitkälle että monien koneiden tärinätaso pitää valmistajan mitata ja ilmoittaa.

Siinä tosin puhutaan vähän eri mittakaavasta kuin jonkin tavallisen sähköpotkulaudan "tärinä" joka vastaa lähinnä junamatkustamista.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
794
Siinä tosin puhutaan vähän eri mittakaavasta kuin jonkin tavallisen sähköpotkulaudan "tärinä" joka vastaa lähinnä junamatkustamista.
Noissa ei niin tavallisissa, joissa on karkeat renkaat tärinä on kyllä aivan hirveää, kun rengas kuluu epätasaisesti.
15-20km/h oli aivan mahdoton ajaa, kun ei nähnyt kunnolla tärinän takia.
Ei tosin varmaan ole kaikissa sama homma, liekkö itsellä ollut väärät rengaspaineet tms. kun nappulat kului sahalaitaiseksi.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Noissa ei niin tavallisissa, joissa on karkeat renkaat tärinä on kyllä aivan hirveää, kun rengas kuluu epätasaisesti.
15-20km/h oli aivan mahdoton ajaa, kun ei nähnyt kunnolla tärinän takia.
Ei tosin varmaan ole kaikissa sama homma, liekkö itsellä ollut väärät rengaspaineet tms. kun nappulat kului sahalaitaiseksi.
Nappularengas kuluu sahalaitaiseksi asfaltilla/kovalla pinnalla ajettaessa. Kovat rengaspaineet edesauttavat tätä, koska nappula on siinä vaiheessa suurimman jouston tekijä renkaassa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 843
Veikkaan että jos haluaa välttää selkäkivut näillä niin pitäs olla hyvä jousitus + ilmatäytteiset isot renkaat.
Ois kiva jos joku tekis väitöskirjan tai jonku tuosta tärinästä miten se rasittaa ihmistä.
Siis väitöskirja potkulaudalla ajamisesta? Kyllä nyt ammutaan tykillä kärpästä ja erilaisesta tärinästä / sen vaikutuksista on kyllä tutkimuksia olemassa ihan riittämiin.

Mitä veikkaukseesi tulee niin oliko sille jotain perusteluja tai oletko edes ajanut laudalla? Toki ihmiset ovat erilaisia mutta M365 Prolla useamman vuoden ajaneena jousituksen puutteesta ja pienistä renkaista riippumatta en itse tunnista ongelmaa millään tasolla. Akun keston verran eli reilun tunnin ajaa välillä pysähtymättä helposti ilman mitään selkäoireita eikä jalkojenkaan osalta ongelmia ole kyllä vastaan tullut.
Muutoinkin laudan päällä vietettävä aika on monilla varsin rajallinen moneen muuhun, paljon tärinäintensiivisempään verrattuna joten vaikea sitäkään kautta ajatellen on ongelmia nähdä. Ja jos taas yksittäinen ihminen kokee ongelmaksi, hän voi kuunnella omaa kehoaan ja toimia sen mukaisesti.

Eikä se rengas tärinää kyllä lautojen osalta estä tai muutoinkaan tilannetta pelasta. 10" rengas varsin kovalla paineella ei merkittävästi periksi anna eli renkaiden tulisi olla reilusti suuremmat. Tällaisia lautoja taas ei ole. Ja vastaavasti, jos laudassa on hyvä jousitus, renkaiden merkitys pienenee.

Jos lauta olisi jotenkin merkittävä ongelma, olisi sitä myös fillarit. Varsinkaan maantiepyörän renkailla ei jousto toteudu ja tärinä kohdistuu satulan kautta selkärankaan. Laudalla ajaessa näin suoraa yhteyttä ei ole, toimivathan jalat joustona.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 805
Tuli korkattua ajokausi ja kaivoin e-way e600 maxin varastosta. Olin näköjään jättänyt syksyllä täydessä latingissa varastoon ja ei kauaa lataillut kun pääsin jo ajelemaan.

Heitin vajaan tunnin lenkin(n.23km) ja hyvin vielä näyttää puhtia löytyvän ja akku kohtuu kunnossa. Kuormaakin kun on laudan päällä noin 120kg, niin silti jaksaa vielä kiivetä jyrkätkin ylämäet ihan kivasti.

Katselin vähän renkaita ja mietin kauankohan vielä kestävät. Pintaa näyttää kuitenkin olevan 3200km jälkeen jälellä. Huomenna jos testaisi toisen laudan kunnon pitkällä lenkillä.

gummi.jpg
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
Ei taida tärinästä olla terveelle ihmiselle haittaa kun myyvät kaiken sortin shakeboardeja ja päristimiä hierontaan ja urheiluun.

Jos nyt hirveästi ottaa selkään tärinä niin päkiälle painoa ja kantapäät irti laudasta, tai jos laiskottaa niin osta teollisuushalleihin tarkotettua pehmustemattoa dekin päälle tai pehmeäpohjaiset ajokengät
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Itse kun vuokrannu koko päiväksi käyttöön laudan niin kyllä siinä on selkä seuraavana päivänä ihan romuna. Minkälaisia lenkkejä itse heität.
Sulla on varmaan sit ajoasennossakin jotain sanottavaa kuitenkin, vaik ei noi vuokralaudat täyskumirenkaillaan ja olemattomalla jousituksella varmastikkaan asiaa auta, niitten kanssa ku pääsee polvilla ottamaan vastaan pienimmätkin epätasasuudet.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
4
Toisessa renkaassa merkintä 10x2 54-152 ja samanlaisen puhjenneen tilalle ostetussa merkintä 10x2-61.
Voisiko olettaa että merkinnällä 10x2.0/2.125 oleva puhkeamaton umpikumirengas sopisi vanteelle? Ja ewheels e2s v2 pro on lauta jos sillä nyt merkitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tuli otettua omakin lauta nyt käyttöön kun vihdoin alko näyttää siltä et vois jopa kehdata ajellakkin. Tälleen 6kk tauon jälkeen ekan kerran ku kaasua paino nii tuntuhan se oudolta, mut tais siinä joku 10s mennä et löys taas sen vanhan tuntuman ja alko homma tulemaan selkärangasta. Hiekkaahan tuolla tiellä on edelleen paljon ja muutama märempi kohta mut lunta ei nyt juurikaan, joutuu ottamaan rauhallisemmin nyt ton hiekan takia mut onpahan tohonkin jo tullu totuttua sen verran et sen voi ennakoida aika hyvin et miten se lauta käyttäytyy missäkin tilanteessa.

Pääs taas tosin huomaamaan sen et joku siinä on niin vitun vaikeeta valita siinä kevyen liikenteen väylällä se puoli missä kävellä tai sotkea sillä pyörällä. Aikuisetkin vetää siksakkia siinä minkä kerkee, yleensä katse puhelimessa ja joskus kuulokkeetkin päässä, et aikalailla sama kun kävelis silmät kiinni ja korvatulpat korvissa. Koitappa niille sit siinä viestiä et haluisit mennä ohi ilman et ajat päälle. Lisäpisteet siitä jos säikähdät (tää on kyllä ihan ymmärrettävää, mut kans oma vika, jos sä et kuule mitään niin et sä muakaan kuule sieltä tulevan vaikka kuinka kelloo ränkytän) ja huudat jotain perään, näytät ainakin oman älyllisen rajallisuutes muillekkin ihan näkyvästi.

Toinen lemppari kanssa koiran ulkoiluttajat jotka kävelee ite toisessa reunassa ja koira sit toisessa reunassa, naru välissä. Tää on jo itessäänkin niin täydellisen typerä veto et miten tossa ei tuu mietittyä sitä et tolla touhulla valtaat koko kadun leveyden. Plussaa tässäkin jos ulkoiluttaja alkaa rähisemään kellon soittamisesta, aivojen sileys taas todistettu kaikille näkyvällä tavalla.

Jotenkin tuntuu et ottaa herkemmin päähän nää asiat nykyään kun ennen, vaikka näihin on jo kyllä tottunu. Ehkä siinä eniten ärsyttää se et käytännössä se turvallisuus on jätetty useemmassa tilanteessa täysin mun vastuulle, samalla kun ite aktiivisesti omalla touhulla vaikeutetaan sitä et mä pääsen turvallisesti ohittamaan. Siihen kun ei vaadittais kun just se et valittais laita missä kävellään, eikä vedettäis sitä siksakkia tai käveltäs keskellä katua just sopivasti hortoillen puolelta toiselle et pitää melkeen heittää noppaa et kummalta puolelta ohittaa. Homma on yleensä ihan ok jos kellonsoittoon reagoidaan, sit ei vituta.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 843
Itse kun vuokrannu koko päiväksi käyttöön laudan niin kyllä siinä on selkä seuraavana päivänä ihan romuna. Minkälaisia lenkkejä itse heität.
Kuten jo todettua, sen reilun tunnin pisimmillään yhdellä seisomalla. Ja kun lataus ottaa aikansa niin ei juuri yli kahta kertaa päivässä. Vaihtoehtoisesti useampaa lyhyempää.Ja ihan soratietäkin on ajeltu akullista kerralla. Ei ongelmaa.

Toisaalta laskettelukokemusta on aika paljon. Se voi vaikuttaa ja tehdä sen paremmin asiaa miettimättä joustaa eri tavoin jaloilla. Sama toki tulee melko varmasti enemmän laudalla ajaessa.

Mutta jos koko päivä tarkoittaa laudan vaihtoa ladattuun useaan kertaan ja tuntikausien ajoa umpikumirenkailla, en yhtään ihmettele jos oudokseltaan paikkoja särkee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Tässä kauden aloitusta mietiskelen ja tuo Ninebotin appi halusi päivitellä 1.1.8 versioon ilmeisesti. Jotain se teki siinä ja sit sanoo vaan että bluetooth disconnected vaikka olisi ihan vieressä. Hyvin jännä on kyllä.

Onkohan muilla tehnyt vastaavaa?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
Tässä kauden aloitusta mietiskelen ja tuo Ninebotin appi halusi päivitellä 1.1.8 versioon ilmeisesti. Jotain se teki siinä ja sit sanoo vaan että bluetooth disconnected vaikka olisi ihan vieressä. Hyvin jännä on kyllä.

Onkohan muilla tehnyt vastaavaa?
yleinen vastaus on "ei päivitetä" koska lauta muuttuu huonommaksi mitä pitemmälle menee firmiksissä.
Viimekesän päivityksessä katos tehoa kun akku menee alle 80%, syksyn päivityksessä ilmeisesti tuli ultratehokas lapsilukko joka vaikeuttaa ajamista(koska saksassa vaaditaan) niin ei jaksa arvata mitä tyhmää keksivät vielä tulevaisuudessa
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Tuli hiljan omaan M365:een asennettua nämä suuntavilkut. Asennus oli aikaavievät ja ohjekuvastakin bongasin virheen, joka ei lopulta asennusta haitannut. Ottavat virtansa suoraan laudasta, eli ulkoisia akku/paristovirityksiä ei tarvita. Toimivat hyvin ja merkkiääni vilkkua näyttäessä oli kiva yllätys. Sopivat niin vanhan- kuin uudenmallisen jarruvalon tilalle mukana tulevilla sovitteilla. Miinuksen antaisin setin mukana tulevilta uusilta etutolpan läpivienneiltä. Ne ovat vanhoja hieman pehmeämpää materiaalia ja reunat aika onnettoman pienet, joten paikoilleen laittamisessa oli hankaluuksia ja ensimmäisen ajon jälkeen niistä yksi olikin jo tippunut joko rungon sisään tai tielle. Pitänee laittaa sen tilalle vanha tiiviste.

Kun eturengas oli jo heikossa hapessa, niin päätin samassa urakassa vaihtaa etumoottorin hieman tehokkaampaan ja siitä seurasi yllätyksiä. Ihan ensimmäiseksi tai venttiilin hatun vaihtaa, sillä mukana ollut oli liian korkea ja otti joka kierroksella etuhaarukkaan kiinni. Toinen yllätys oli, että rengas oli sisäkumiton ja siihen saa lisätä ilmaa useammin kuin vanhaan sisäkumilliseen. Ikävin yllätys oli kuitenkin se, että moottorinvaihto 250W->350W sai jostain syystä kyydin nopeuden laskemaan 25km/h -> 20km/h ja tuolle pitää kyllä lähitulevaisuudessa tehdä jotain. Ehkä sitten kun vaihtaa tehokkaamman akun ja uuden vahvistetun v3 kontrollerin.

Kolmas asia joka vaihtui oli jarrut. Originaaleista puuttui toisesta jarrulevyn "kupista" magneetti joka jarrupalaa pitää paikallaan ja kun jarruja sai olla säätelemässäkin aika usein, niin X-Tech:in puolihydrauliset tilalle laitoin. Ja taas löytyi ongelmia, eli Murphyn laki oli aktiivisena. Tarakka piti poistaa, sillä se ei enää ollenkaan sopinut uusien jarrujen kanssa samaan aikaan ja takalokarin tukikin tuntui kiusallisesti olevan tiellä tehden asennuksen hankalammaksi. Pisteenä I:n päällä oli kohdistuksen kanssa vaikeuksia, kun aina tuntui joka renkaan kierroksella ottavan jostain hieman kiinni, vaikka jarrulevy ei ollut vääntynyt edes. Lopulta sain tyydyttävästi asennuksen tehtyä ja kyllä nuo tuntuvat niin mukavammilta kuin tehokkaammiltakin alkuperäisiin verrattuna.

No, eiköhän tuolla nyt kuitenkin ajele taas. Katsotaan jos ensi kuussa akun ja kontrollerin vaihtaisi ja pohtisi tuota nopeusongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Kun eturengas oli jo heikossa hapessa, niin päätin samassa urakassa vaihtaa etumoottorin hieman tehokkaampaan ja siitä seurasi yllätyksiä. Ihan ensimmäiseksi tai venttiilin hatun vaihtaa, sillä mukana ollut oli liian korkea ja otti joka kierroksella etuhaarukkaan kiinni. Toinen yllätys oli, että rengas oli sisäkumiton ja siihen saa lisätä ilmaa useammin kuin vanhaan sisäkumilliseen. Ikävin yllätys oli kuitenkin se, että moottorinvaihto 250W->350W sai jostain syystä kyydin nopeuden laskemaan 25km/h -> 20km/h ja tuolle pitää kyllä lähitulevaisuudessa tehdä jotain. Ehkä sitten kun vaihtaa tehokkaamman akun ja uuden vahvistetun v3 kontrollerin.
Vaihtuko rengaskoko tosta 8,5" -> 10" samassa rytäkässä? Selittäis tota nopeuden puuttumista, koska sehän pitää firmiksen puolelta vaihtaa renkaankoko jotta se ilmottaa nopeudenkin sit oikein.

Ehkä jokatapauksessa lähtisin ite kutittelemaan firmistä näin lähtökohtasesti, eiköhän sieltä jotain löydy millä saa homman korjattua.

Ihan vinkkinä kanssa kokemuksesta et ennen akun ja kontrollerin vaihtelua kannattaa funtsia et vaihtaisko koko laudan vaan suosiolla. Sulla alkaa siinä pisteessä olemaan jo kaikki osat vaihdettuna ja jos kunnolla isompaa akkua ostat niin se hinta tulee menemään johonkin 400-500€ välille ja siihen sit kontrolleria päälle niin nopeesti ollaankin 600e tuntumassa. Max G30 maksaa kuitenkin edelleen sen 600€ DHGatesta tilattuna ja vaikkei se nyt mullistavasti parempaa suorituskykyä tarjoakkaan, niin on se silti paremman tuntunen laite kun M365 monellakin tapaa. Vanhahan se on ja Max G2E on kuitenkin jo ulkona ja tarjoaa jousituksen ja vissiinkin pikkasen parempaa rangea taloudellisemman kontrollerin takia, et melkeen näkisin noikin jo 200€ arvosina investointeina. Tosin varmaa taitaa olla se et ton G2E firmistä ei sörkitä ainakaan hetkeen.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Vaihtuko rengaskoko tosta 8,5" -> 10" samassa rytäkässä? Selittäis tota nopeuden puuttumista, koska sehän pitää firmiksen puolelta vaihtaa renkaankoko jotta se ilmottaa nopeudenkin sit oikein.

Ehkä jokatapauksessa lähtisin ite kutittelemaan firmistä näin lähtökohtasesti, eiköhän sieltä jotain löydy millä saa homman korjattua.

Ihan vinkkinä kanssa kokemuksesta et ennen akun ja kontrollerin vaihtelua kannattaa funtsia et vaihtaisko koko laudan vaan suosiolla. Sulla alkaa siinä pisteessä olemaan jo kaikki osat vaihdettuna ja jos kunnolla isompaa akkua ostat niin se hinta tulee menemään johonkin 400-500€ välille ja siihen sit kontrolleria päälle niin nopeesti ollaankin 600e tuntumassa. Max G30 maksaa kuitenkin edelleen sen 600€ DHGatesta tilattuna ja vaikkei se nyt mullistavasti parempaa suorituskykyä tarjoakkaan, niin on se silti paremman tuntunen laite kun M365 monellakin tapaa. Vanhahan se on ja Max G2E on kuitenkin jo ulkona ja tarjoaa jousituksen ja vissiinkin pikkasen parempaa rangea taloudellisemman kontrollerin takia, et melkeen näkisin noikin jo 200€ arvosina investointeina. Tosin varmaa taitaa olla se et ton G2E firmistä ei sörkitä ainakaan hetkeen.
Ei vaihtunut rengaskoko vakiosta, siksi vähän ihmetyttikin tuo hidastelu.

Vahvistettu v3 kontrolleri (alle satasen) on jo ollut odottamassa pitkähkön aikaa, kun olisi tarkoitus nostaa vähän tehoja, että pääsee ylämäkiä hieman helpommin ylös. Kontrollerin mukana tullut lämpötahnahan oli sen verran epämääräinen pikku "purkissa" oleva tapaus, että sen sijaan taidan lämpötyynyjä suosiolla käyttää.

Isompi 19000mAh :eek: akku tulee kustantamaan 330€ plus toimituskulut Puolasta. Kennotyyppi vaihtuu 21700:een ja mukana tulee uusi pohja, koska akkupaketti entistä isompi fyysisesti.Sinne voisi sitten harkita varmaan jo paikantimen jemmaamistakin.

Onhan se MAX tietty kelpo peli, mutta kookkaampana tulisi tilaongelmia (M365 mahtuu nykyiseen säilytys/latauspaikkaan juuri sopivasti) ja olisi huomattavasti hankalampaa kantaa mokomaa kotona sisälle ahtaan tuulikaapin portaikossa.

Jos olisi kokonaan uutta lautaa ostamassa, niin sitten haluaisi jo huomattavasti parempaa ja siihen ei vaan ole köyhällä eläkeläisparalla varaa sijoittaa. Tuunaillaan siis vanhaa tuttua kyytiä pikkuhiljaa, kun sitä kuitenkin tulee vielä vuosia käytettyä. Jousitus olisi ihan kiva, mutta en itse näe siitä ihan niin paljoa hyötyä että olisin hankkimassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ei vaihtunut rengaskoko vakiosta, siksi vähän ihmetyttikin tuo hidastelu.

Vahvistettu v3 kontrolleri (alle satasen) on jo ollut odottamassa pitkähkön aikaa, kun olisi tarkoitus nostaa vähän tehoja, että pääsee ylämäkiä hieman helpommin ylös. Kontrollerin mukana tullut lämpötahnahan oli sen verran epämääräinen pikku "purkissa" oleva tapaus, että sen sijaan taidan lämpötyynyjä suosiolla käyttää.

Isompi 19000mAh :eek: akku tulee kustantamaan 330€ plus toimituskulut Puolasta. Kennotyyppi vaihtuu 21700:een ja mukana tulee uusi pohja, koska akkupaketti entistä isompi fyysisesti.Sinne voisi sitten harkita varmaan jo paikantimen jemmaamistakin.

Onhan se MAX tietty kelpo peli, mutta kookkaampana tulisi tilaongelmia (M365 mahtuu nykyiseen säilytys/latauspaikkaan juuri sopivasti) ja olisi huomattavasti hankalampaa kantaa mokomaa kotona sisälle ahtaan tuulikaapin portaikossa.

Jos olisi kokonaan uutta lautaa ostamassa, niin sitten haluaisi jo huomattavasti parempaa ja siihen ei vaan ole köyhällä eläkeläisparalla varaa sijoittaa. Tuunaillaan siis vanhaa tuttua kyytiä pikkuhiljaa, kun sitä kuitenkin tulee vielä vuosia käytettyä. Jousitus olisi ihan kiva, mutta en itse näe siitä ihan niin paljoa hyötyä että olisin hankkimassa.
Nojoo, eipä tuo sit ihan kauhean kalliilta kuulosta. Mitä omasta Xiaomin kontrollerista muistelen niin sehän on sellasessa metallisessa kotelossa, joka on pultattu kiinni runkoon. Laitoin kotelon ja rungon väliin lämpötahnaa (MX-4 mitä oli nurkissa) ja sit kotelon ja ite piirilevyn lämmönsiirron hoidin lämpötyynyillä, mosfeteistahan tossa vaan lämpö pitää saada siirtymään.

Säilyykö sulla akkupaketti edelleen 36v kokosena? Mulla oli aikoinaan 44,4v lisäakku sen vakion 36v rinnalla ja sit siihen kylkeen RITA-adapteri joka salli sit eri jännitteiden sekoittelun. Ihan kelpo laite tollasenaan, vaikkakin uuden laudan jälkeen ennen myyntiä kun kävin kokeilemassa pikasen lenkin niin tuntuhan se oikeasti tosi rimpulalta vähän jykevämmän vehkeen jälkeen, mut toisaalta aikoinaan pidin tosta xiaomin ketteryydestä ainakin vuokralautoihin verrattuna kun ei se painanut juurikaan mitään ja täten oli täysin vaivattomasti hallittavissa.

Ite kanssa aikoinaan sumplin jousituksia, mut kymppituumasiin renkaisiin päivittäessä totesin et ne jo toi sen verran paljon ajomukavuutta et ei sinällänsä ollut tarvetta koko touhulle.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
4
Semmonen ongelma tuli e-way 350 kanssa, että yhtäkkiä lopetti toiminnan. Nyt kun yrittää laittaa päälle niin näytössä vilahtaa kuva ja lopuksi tulee teksti Cr. Osaako joku kertoa mistä voisi johtua. Kyseistä vikakoodia ei missään mainita.
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
3
Onko kenelläkään Augment ES 210 akkua, voisiko sen jännitteen mitata yleismittarilla?
Minun ja puolison akut näyttää 36,2v täytenä. Joka on todella kaukana luvatusta 48v jännitteestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Onko kenelläkään Augment ES 210 akkua, voisiko sen jännitteen mitata yleismittarilla?
Minun ja puolison akut näyttää 36,2v täytenä. Joka on todella kaukana luvatusta 48v jännitteestä.
Onks sen akun kanssa ongelmia molemmissa laitteissa? Tai onks siis kantama huomattavasti huonontunu tai jotain muuta häröilyä.

Jos joo niin eiku takuuseen jos sitä vielä jäljellä. Jos ei niin noh, sit on vaihtoehdot vähissä.
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
3
Onks sen akun kanssa ongelmia molemmissa laitteissa? Tai onks siis kantama huomattavasti huonontunu tai jotain muuta häröilyä.

Jos joo niin eiku takuuseen jos sitä vielä jäljellä. Jos ei niin noh, sit on vaihtoehdot vähissä.
Ei ole ongelmia mutta... no tuote ei ole sitä mitä markkinointi antaa ilmi. Tuotteisiin voi laserkirjoittaa mitä jännite lukuja vain haluaa ja harhauttaa kuluttajaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ei ole ongelmia mutta... no tuote ei ole sitä mitä markkinointi antaa ilmi. Tuotteisiin voi laserkirjoittaa mitä jännite lukuja vain haluaa ja harhauttaa kuluttajaa...
"Irroitettava 360 Wh akku tarjoaa jopa 40 km ajoa (todellinen toimintamatka 80 kg kuljettajalle täyttä nopeutta ajaen 18-22 km).

Saatavilla myös tehokkaampi 460 Wh LR akku. (Todellinen toimintamatka 80 kg kuljettajalle 22-27 km)."

Jos kutakuinkin noihin lukemiin pääsee niin ei taida olla juurikaan asialla väliä. Mä en tiedä miten toi sit oikeasti menee, et onks noissa oikeasti 48v akut vai onko ihan vaan 36v akut. Asiahan selviää kans sillä et katot et mitä se laturi sanoo, onks se 42v vai 54.6v.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Onko kenelläkään Augment ES 210 akkua, voisiko sen jännitteen mitata yleismittarilla?
Minun ja puolison akut näyttää 36,2v täytenä. Joka on todella kaukana luvatusta 48v jännitteestä.
Siis mikä näyttää ja missä mielessä voiko mitata? Jos tarkoitat jotain sovelluksen näyttämää arvoa ja kysyt voiko mitata yleismittarilla, niin eiköhän voi mitata akun liittimestä, ja pieruäppi näyttää ehkä ihan perunoita. Jos tarkoitat että mittasit jo yleismittarilla ja epäilet tulosta, taitaa yleismittari olla rikki.
Ei ole ongelmia mutta... no tuote ei ole sitä mitä markkinointi antaa ilmi. Tuotteisiin voi laserkirjoittaa mitä jännite lukuja vain haluaa ja harhauttaa kuluttajaa...
Tämä huoli on turha. Aivan taatusti ei ole olemassa tuollaista Augmentin akkua, jonka jännite täyteen ladattuna olisi 36,2 volttia. Siinä vanhassa 36 voltin järjestelmässäkin täysi varaus on huomattavasti enemmän kuin 36,2.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 852
Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.

Tänään meni päivä askarrellessa lokarit 2.0:

Eli pidensin takalokareja. Taaimmainen sai noin tuplapituuden ensimmäiseen versioon nähden ja etummäista päätin jatkaa Gorilla-teipillä. Samallapahan joustaa jos osuu johonkin esteeseen. Eteen tein ihka ensimmäiset. Irtolokari kuvat etulokarista, kun taaimmaisesta unohtui ottaa ennen kiinitystä. Just sain valmiiksi, joten ei ole vielä testattu, mutta taitaa olla aika maksimaalinen roiskesuoja, kun yrittää tasapainoilla sen kanssa, ettei mene uunon näköiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Jos vähän tarkentaisit. :confused:

Edelliseen lisäten, että jos akkuja on tosiaan mittailtu, niissä on kahdessa sama jännite, molemmat toimivat ja ovat olevinaan täynnä ja mittarikin näyttää oikein, jää vaihtoehdoksi lähinnä viallinen latauslaite.

Li-ion-akusto ei mitenkään vikaannu siten, että se toimisi ja samalla täyden varauksen jännite olisi alempi kuin alunperin. Samoin mikään väärin brändäys 48 volttiin 36 sijaan ei selittäisi asiaa, koska kuten sanottua myös 36-volttisen akuston jännite olisi korkeampi. 36 voltin systeemistä voi kyllä mitata ihan ajokelpoisella latauksella mainitut 36,2 mutta se on tällöin alle puolivälin ladattu.
 
Liittynyt
06.03.2018
Viestejä
94
Kellään kokemuksia tosta Augment Ego ES-210 perusmallista kun kuljettajalla painoa yli sallitun määrän. Eli itsellä painoa sellaisen 150kg, niin miten toi normaali akku kestää ja mikä mahtaa olla toimintasäde? Yhdellä latauksella tarvitsisi päästä n.10km matka. Vai olisiko tämmöselle isommalle suositella jotain muuta, suurinpiirtein 500-600€ budjetilla liikenteessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 044
Yhdellä latauksella tarvitsisi päästä n.10km matka.
Ainakin vanhemmasta versiosta samalla 360 Wh kapasiteetilla voin ekstrapoloida, että tuon matkan hyvin pääsisi 150 kilon kuormalla mutta nousukyky ja kiihtyvyys kävisi todella heikoksi. Ilmeisesti uusi malli on suorituskykyisempi mutta kuulopuheen mukaan vähemmän energiataloudellinen.

Renkaathan saattavat olla aika kovilla ja paineen säätö kriittinen. Sisärenkaallisen korjaaminen vaatii joka kerta ihan oikean rengasasennuksen tekemistä eli kyylänkonsteilla ei pikapaikata kuten Maxissa voi onnistua. Lisäksi se ainoa minulle sattunut rengasrikko Augmentilla oli nimenomaan sisärenkaallisuudesta johtuva, eli sisäkumi oli revennyt venttiilin vierestä.

Kaikkiaan kevyt sähköpotkulauta ei kategoriana ole ihanteellinen 150 kilon kuormalle vaan paremmin 70 kilolle. Kunnolliset kyllä kestävät yleisen näytön mukaan ihan hyvin satakiloisten ajelua, mutta ei sekään sama ole kuin normaalipainoisella olisi, keskenkasvuisista puhumattakaan. Ikävästi jää ylämäessä jälkeen kevyempien perässä, joutuu helpommin työntämään eikä käsiteltävyys ole samaa.

Toki sitä paljon ajellaan ylipainolla, mutta varsinaisesti hyvin se ei vaan toimi vaan samantapaista rytyyttämistä kuin ylikuormatulla autolla. Erikseen on olemassa näitä monsterilautoja(harvemmin laillisia nytkään) ja matalapainepyöräisiä moposkootterin tapaisia pubimopoja(myös tällä hetkellä laillisia kevytsähköajoneuvoja). Tosin 500-600 euron budjetilla ei saa mitään muuta kuin kevyen sähköpotkulaudan ja sekin on hyvin rajallista.

Lainsäädäntömuutokset saattavat kusta lähiaikoina pahasti kintuille jos pahimmat pelot toteutuvat. Koko harrastus saattaa käytännössä muuttua lähes kielletyksi tai ellei, niin ainakin parempi ennuste on alle 25 kg ajoneuvoilla. Hankala yhtälö joka tapauksessa.

Augmentia en enää ostaisi ainakaan sillä 360 Wh akulla vaan pitäisi olla heti alkuun isompi, ellei nimenomaan ole ajatus käyttää useampaa akkua. Energiasisältö on hieman marginaalinen yleiskäyttöön ja lisäakun ostaminen kasvattaisi kokonaishinnan liian korkeaksi joten jäi tekemättä. Aika kusista että nytkin on tilaussivulla "räätälöi" ja tasan yksi akkuvaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2018
Viestejä
94
Kiitos hyvästä vastauksesta. Työmatkalla ja matkalla salille ei ole yhtään mäkeä, että tämä ei huoleta. Lähinnä se että kestääkö lauta. Bird ja Joe on hyvin kestänyt mutta ne vaikuttaakin aika jämeriltä. Itselle tulee vain asfaltti ajoa. Tuo harmittaa kyllä että tuolla ei nyt ole saatavilla sillä isommalla akulla mallia. Auto tulisi laittaa pikinmiten seisontaan, että jotain tässä tarvitsisi löytää. Vai kaivaako sitten ihan mummiksen käyttöön.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 852
Tänään meni päivä askarrellessa lokarit 2.0:

Eli pidensin takalokareja. Taaimmainen sai noin tuplapituuden ensimmäiseen versioon nähden ja etummäista päätin jatkaa Gorilla-teipillä. Samallapahan joustaa jos osuu johonkin esteeseen. Eteen tein ihka ensimmäiset. Irtolokari kuvat etulokarista, kun taaimmaisesta unohtui ottaa ennen kiinitystä. Just sain valmiiksi, joten ei ole vielä testattu, mutta taitaa olla aika maksimaalinen roiskesuoja, kun yrittää tasapainoilla sen kanssa, ettei mene uunon näköiseksi.
Ekat märällä tienpinnalla ajot koettu. Kulosaaren rantatiellä joutui painelemaan parisataa metriä juuri hiekasta pestyä tietä, vauhtia noin 25-30 km/h. Ihan hyvä tulos. Pohjan kurat varmaan viime kaudelta. Laudan päällä eikä housuissa tai kengissä tainnut olla pisaraakaan rapaa.

 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Skuuttikelit vahvasti käsillä ja pitäisi Inmotion S1:een löytää uusi rengas, taas.

Aiemmin ketjussa on ilmoitettu että 10" renkaat jotka käy Ninebot MAX 30G, kävisi myös Inmotion S1:een. Olen jo kaksi kertaa yhden kesän aikana saanut hajalle tubeless-takarenkaan enkä enää haluaisi kolmantta rikkoa, siispä:

Honeycomb!
Mutta mistä?
Aliexpress? Muutamia listauksia katselin ja AliExpress tyyppisesti vaihtoehtoja on miljardi, ja mitään tietoa laadusta ei ole.
Onko kellään vinkata Inmotion S1:een (ninebot max 30g sopiva) sopivaa honeycomb-takarengasta?
Paikalleen saanti on varmasti oma urakka mutta jos se nyt enää ei hajoaisi niin eiköhän se ole vaivanväärti, vrt. tubeless.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
21
Onko kenelläkään kokemusta MAX G30 tubeless-venttiilin vaihdosta? Tarviiko se venttiilin irroitus jotain erikoistyökaluja, tai kumin ottamista pois vanteelta ? Omassa tuo päästää ilmat pihalle. Rengas on alkuperäinen pistosuojageelillä täytetty tubeless.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 843
Tulipa pääsiäisen aikana käytyä parissa eri Prismassa ja Citymarketissa. Ainakin jossain Cittarissa on ollutkin lautakielto aikaisemmin mutta nyt tuli kiinnitettyä huomiota tarroihin. Samassa listassa laudat muiden kiellettyjen kanssa. En ole varma, onko uutta tarroitusta vai jo vanhaa.
Prismojen osalta ei ole havaintoa aikasemmin mutta nyt oli tullut erilliset, laudat kieltävät tarrat. Aika huomaamattomassa paikassa ja aika pienet tarrat mutta siitä huolimatta. En tiedä, päättävätkö paikallisesti tuollaisia vai päättääkö ketju. Jos jälkimmäinen, tulee sama joka paikkaan jos ei ole jo.

Ihan odotettavissa ollut asia, käyttäytyä ei osata niin tulee kieltoja. Ja pienempien helppo seurata perässä jos laajemmin isot alkavat mennä edeltä.
Itse en pidä huonona suuntauksena jos kielletään. Linja on silloin selkeä ja kaikille tasapuolinen.

Mitä itse lautakauteen tulee niin takalokarin ruuvi juuresta poikki eikä talven aikana kukaan yllättäen jaksanut tehdä mitään. Pitäisi kaivaa lauta esille, katsoa miten onnistuu pois ottaminen (joo, reikä keskellä ja torx toiminee), vaihtaa lokari samalla uuteen ja jarrusatula myös. Laiskuus kun painaa niin tuskin viikkoon vielä ajellaan mutta eipä lumikaan ole joka paikasta lähtenyt, saati kadut harjattu.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
8
Nonih, se olisi sähköpotkulauta suunnitelmissa tälle keväälle. Ja vertaistukiapu kelpaisi.

Useamman kymmentä sivua on tullut tutkittua tätä keskustelua, mutta ei paljoa tälle keväälle vielä lautavaihtoehdoista puhetta ole ollut.. tosin ei hirveänä lie tilanne muuttunut viime keväästä?

Ninebot G30 Max tuntuu olevan se selkeä suosikki ja varmaksi todettu. Ja ilmeisesti kokemukset DHgatelta tilaukseen ovat olleet aikalailla kaikilla ongelmattomia. En ainakaan huomannut mitään muuhun viittaavaa. Joten tämä vaihtoehto on varmaan se turvallisin tässä vaiheessa vaikka laudalla jo vähän ikää on.

Ketjua selatessa tuli myös tuo Inmotion S1 DHgatesta tilattuna vastaan, mutta tästä jäin käytännön kokemuksia kaipailemaan ihmisiltä jotka ovat tämän tilanneet. Ainakin yhden kesän tätä porukka on kerennyt testailemaan, että onko kestänyt ja toiminut luvatusti? Olisiko lie parempi vaihtoehto G30 verrattuna ihan käytännössäkin jos nyt paperilla siltä saattaa vaikuttaa.. Tosin hintakin kovempi DHgatessa tällä hetkellä.

Itseäni taas olisi tuo Niun KQi3 Pro ehkä eniten kiinnostanut. Rangessa jää näille, mutta vissiin leveämpi alusta ja tanko olisi käytössä varmaan miellyttävä. Tästä tosin harmillisen vähän keskustelua ja käyttökokemuksia tästä laudasta täällä tai muualla ollut, että ei taida olla oikein suosiossa.. Mahtaako olla kestävyys ja pitkäikäisyys sitten kohdallaan. Youtube arvostelut ovat erittäin hyviä, mutta vaikuttavat maksetuiltakin suuri osa.. joten sekin takia oikeat käyttäjäarvostelut olisivat arvossaan. KQi3 Sporttiahan tuolla saisi halvalla nyt, mutta taitaa olla KQi2 Pro:takin kehnompi suorituskyvyltään mikä taas ilmeisesti verrattavissa Xiaomi Pro 2?

Ja sitten toki on tämäkin, E-Wheels E2S V2 pro 2022/2023 google hakujen mukaan voittanut kaikki maailman palkinnut, mutta aikalailla jokainen sivusto vaikuttaa että pystytetty pelkästään mainokseksi tätä lautaa/firmaa varten. Ilmeisesti laatu ei ole ihan mitä luvataan.. sen mitä käyttäjäkokemuksia on vastaan tullut muutamia. Varmaan täälläkin kyseisten laudan omistajia, onko kestänyt, ollut hyvä?

Ensin mielessä oli ihan Xiaomi Pro 2, kun halvalla työajokin meinasin hommata lyhyelle työmatkalle. Lisäksi kiva olisi välillä päästä kaupunkiin ja takaisin n. 15km suuntaansa yhdellä latingilla. Ei vaan oikein puhti riittänyt Xiaomilla minun alla (85kg) melko jyrkkää mäkeä kun tuli vastaan. Xiaomi onkin ainut lauta mitä livenä olen päässyt kokeilemaan toistaiseksi.

Arvelen että jos pari sataa lisää laittaa lautaan (Xiaomin hinnasta siis) niin josko sopiva lauta löytyisi ilman että jää paha mieli. Mielipiteitä / suosituksia kaivataan, onko tälle keväälle joku ylitse muiden tässä n.600-800€ haarukassa tai kenties jotain hyviä diilejä tiedossa. Minulla ei ole ainakaan näin alkuun tarvetta virittelyille, että ihan vakiolla mennään ja 25km/h riittää minun käyttöön.



.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Nonih, se olisi sähköpotkulauta suunnitelmissa tälle keväälle. Ja vertaistukiapu kelpaisi.

Useamman kymmentä sivua on tullut tutkittua tätä keskustelua, mutta ei paljoa tälle keväälle vielä lautavaihtoehdoista puhetta ole ollut.. tosin ei hirveänä lie tilanne muuttunut viime keväästä?

Ninebot G30 Max tuntuu olevan se selkeä suosikki ja varmaksi todettu. Ja ilmeisesti kokemukset DHgatelta tilaukseen ovat olleet aikalailla kaikilla ongelmattomia. En ainakaan huomannut mitään muuhun viittaavaa. Joten tämä vaihtoehto on varmaan se turvallisin tässä vaiheessa vaikka laudalla jo vähän ikää on.

Ketjua selatessa tuli myös tuo Inmotion S1 DHgatesta tilattuna vastaan, mutta tästä jäin käytännön kokemuksia kaipailemaan ihmisiltä jotka ovat tämän tilanneet. Ainakin yhden kesän tätä porukka on kerennyt testailemaan, että onko kestänyt ja toiminut luvatusti? Olisiko lie parempi vaihtoehto G30 verrattuna ihan käytännössäkin jos nyt paperilla siltä saattaa vaikuttaa.. Tosin hintakin kovempi DHgatessa tällä hetkellä.

Itseäni taas olisi tuo Niun KQi3 Pro ehkä eniten kiinnostanut. Rangessa jää näille, mutta vissiin leveämpi alusta ja tanko olisi käytössä varmaan miellyttävä. Tästä tosin harmillisen vähän keskustelua ja käyttökokemuksia tästä laudasta täällä tai muualla ollut, että ei taida olla oikein suosiossa.. Mahtaako olla kestävyys ja pitkäikäisyys sitten kohdallaan. Youtube arvostelut ovat erittäin hyviä, mutta vaikuttavat maksetuiltakin suuri osa.. joten sekin takia oikeat käyttäjäarvostelut olisivat arvossaan. KQi3 Sporttiahan tuolla saisi halvalla nyt, mutta taitaa olla KQi2 Pro:takin kehnompi suorituskyvyltään mikä taas ilmeisesti verrattavissa Xiaomi Pro 2?

Ja sitten toki on tämäkin, E-Wheels E2S V2 pro 2022/2023 google hakujen mukaan voittanut kaikki maailman palkinnut, mutta aikalailla jokainen sivusto vaikuttaa että pystytetty pelkästään mainokseksi tätä lautaa/firmaa varten. Ilmeisesti laatu ei ole ihan mitä luvataan.. sen mitä käyttäjäkokemuksia on vastaan tullut muutamia. Varmaan täälläkin kyseisten laudan omistajia, onko kestänyt, ollut hyvä?

Ensin mielessä oli ihan Xiaomi Pro 2, kun halvalla työajokin meinasin hommata lyhyelle työmatkalle. Lisäksi kiva olisi välillä päästä kaupunkiin ja takaisin n. 15km suuntaansa yhdellä latingilla. Ei vaan oikein puhti riittänyt Xiaomilla minun alla (85kg) melko jyrkkää mäkeä kun tuli vastaan. Xiaomi onkin ainut lauta mitä livenä olen päässyt kokeilemaan toistaiseksi.

Arvelen että jos pari sataa lisää laittaa lautaan (Xiaomin hinnasta siis) niin josko sopiva lauta löytyisi ilman että jää paha mieli. Mielipiteitä / suosituksia kaivataan, onko tälle keväälle joku ylitse muiden tässä n.600-800€ haarukassa tai kenties jotain hyviä diilejä tiedossa. Minulla ei ole ainakaan näin alkuun tarvetta virittelyille, että ihan vakiolla mennään ja 25km/h riittää minun käyttöön.



.
Itseä kiinnostaisi erityisesti Maxin seuraaja


saas nähdä, koska alkaa saada kaupoista. Toivottavasti hinta jää alle tonniin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 843
Ensin mielessä oli ihan Xiaomi Pro 2, kun halvalla työajokin meinasin hommata lyhyelle työmatkalle. Lisäksi kiva olisi välillä päästä kaupunkiin ja takaisin n. 15km suuntaansa yhdellä latingilla. Ei vaan oikein puhti riittänyt Xiaomilla minun alla (85kg) melko jyrkkää mäkeä kun tuli vastaan. Xiaomi onkin ainut lauta mitä livenä olen päässyt kokeilemaan toistaiseksi.
Tuo 15 km suuntaansa on jo jonkinlainen vaatimus jos vielä mäkeäkin osuu matkalle. Ei onnistu pro 2:lla ainakaan liian varmasti. G30 maxilla pääsee hieman pidemmälle mutta itse näkisin kyllä riskin rangen loppumiseen siinäkin. Mitä kaupunki sitten tarkoittaakin mutta epäilen siellä syntyvän helposti lisäajoa ja kun pysähtelyä tulee myös paljon, akkuakin kuluu. Mutta jos pelkkä 30km hyväkuntoisia teitä ilman mäkiä jne niin kyllä tuon pitäisi maxilla onnistua. Joku muu kertokoot, paljonko jää marginaalia.
Kannattaa silti miettiä tuokin sadan kilon mukaan. On realistisempi arvio kuitenkin, melko helposti otat 10 kiloa reppuun tms tavaraa mukaan jos on tarve.

Melko jyrkkä mäki voi tarkoittaa montaa asiaa mutta jos teho pidetään siellä 700W lukemissa, mitä monelle peruslaudalle maksimi luvataan, ei omallakaan painollasi mäkiä liian hyvin kiivetä. Teho ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ja mitä Xiaomiin tulee, ainakin alkuperäinen pro rajoitti aivan turhan aikaisin kulkupuolta. Käytännössä vain ihan täydellä akulla kulkupuoli oli jokseenkin ok. Itse potkaisin omastani firmistä heti alkuun tämän takia. Kulkupuoli muuttui merkittävästi, nopeuteen en juuri puuttunut, joku 27-28 km/h tuo kulkee.

Jos ennen hankkimista lautoja kokeilet enemmän, kannattaa ehdottomasti kysyä, onko firmis alkuperäinen vai ei. Kokeilet firmismodattua lautaa ja hankit itsellesi vastaavan niin ero on ihan huomattava. Jos vielä saat version, jossa firmistä ei (vielä) pääse modaamaan, saa lähinnä harmituksen itselleen.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Nyt minä kyllä tuunaan tuon omani uuteen loistoon, eli mistä renkaat ja mitkä? Mikä ohjelma sisään? Mitä muuta? Muistaakseni se ol Xiaomi Pro 2 jottain
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 576
Viestejä
4 166 854
Jäsenet
70 426
Uusin jäsen
t-uomo

Hinta.fi

Ylös Bottom