Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Tosiaan itse ajoin tuolta ylhäältä alaspäin ja taksi vetää vauhdilla jarruttamatta suoraan eteen. Jarrutti toki viimetipassa, kun itsekin huomasi, että kohta kolahtaa.

Nyt vielä kun kevyenliikenteen väylä oli täynnä festarikansaa enemmän ja vähemmän päissään, niin taksikuskin olisi pitänyt käyttää normaalia suurempaa varovaisuutta kurvaillessaan.

Tuonne talon pihaan ei saa muutenkaan ajaa jos ei ole asukas tai muuten asiaa.

somppukuski.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
146
Tosiaan itse ajoin tuolta ylhäältä alaspäin ja taksi vetää vauhdilla jarruttamatta suoraan eteen. Jarrutti toki viimetipassa, kun itsekin huomasi, että kohta kolahtaa.

Nyt vielä kun kevyenliikenteen väylä oli täynnä festarikansaa enemmän ja vähemmän päissään, niin taksikuskin olisi pitänyt käyttää normaalia suurempaa varovaisuutta kurvaillessaan.

Tuonne talon pihaan ei saa muutenkaan ajaa jos ei ole asukas tai muuten asiaa.

En tajua kuskin reaktiota. Sulla tossa etuajo-oikeus vaikka olisit millä liikkeellä. Ehkä sun protesti meni vaan ihon alle.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
97
Moro!

Tekisi mieli vaihtaa pari vuotta vanha Xiaomi Pro 2 johonkin uuteen ja tuota Ninebotin Max G30 Max E II näyttäisi olevan vielä saatavilla. Huolettaa vaan, että miten tuollaisessa on potkua? kun Xiaomi Pro 2 alkoi jo reilun vuoden käytön jälkeen hyytymään ylämäkiin ja huippunopeus tippui 23 km/h tienoille, kestääkö ninebotti paremmin, onko kokemuksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Moro!

Tekisi mieli vaihtaa pari vuotta vanha Xiaomi Pro 2 johonkin uuteen ja tuota Ninebotin Max G30 Max E II näyttäisi olevan vielä saatavilla. Huolettaa vaan, että miten tuollaisessa on potkua? kun Xiaomi Pro 2 alkoi jo reilun vuoden käytön jälkeen hyytymään ylämäkiin ja huippunopeus tippui 23 km/h tienoille, kestääkö ninebotti paremmin, onko kokemuksia?
Ei kummassakaan pitäis vuoden iässä ilmetä oikeen mitään tollasta. Ellei sit oo ajanut ihan helvetisti tai vaihtoehtosesti kohdellu sitä akkua päin helvettiä.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
97
Ei kummassakaan pitäis vuoden iässä ilmetä oikeen mitään tollasta. Ellei sit oo ajanut ihan helvetisti tai vaihtoehtosesti kohdellu sitä akkua päin helvettiä.
Xiaomissa kilometrejä vasta 400km ja akkua olen ladannut 15-100% välillä, ikinä ei ole nollaan asti päässyt. Yöksi olen käytön jälkeen lataukseen jättänyt, mutta tuskin akku siitä itteensä voi vielä ottaa?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Ei kummassakaan pitäis vuoden iässä ilmetä oikeen mitään tollasta. Ellei sit oo ajanut ihan helvetisti tai vaihtoehtosesti kohdellu sitä akkua päin helvettiä.
Kyllä maanantai-kappale akut leipoo itsensä aika nopeasti jos sellainen olis sattunut...
Tarkistaisin laakerit yms liikkuvat osat ensin tuleeko jostain extra pyörimisvastusta
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 905
Tarkotus lähteä kohta käväsemään edes-takas Espoon perukoilla Zero 10X:llä ja samalla testata max. rangea. Pumppasin etu- ja takarenkaat noin 55 PSI:hin. Oma paino noin 80 kg. Mitä sanotte onko liikaa? Renkaassa lukee "max load 85 kg at 50 PSI", eli kuorma ilmeisesti per rengas tuolla paineella. Onko aito rikkoontumisvaara ylitäytöstä? Ajattelin, josko tuolla saisi muutaman prosentin lisää kantamaa.

edit: Matkaa tulossa Google Mapsin mukaan 52 km. Todellisuudessa voidaan varmaan puhua 55 kilsasta mutkitteluineen, ongelmineen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
Varmaan laadullisia eroja noissakin mutta omassa e ways on mallia, että jos olisi paikat hampaissa tippuisi matkalle
Mulla myös eway e-600. No ei mun mielestä paikat tipu, ei minua tärinä haittaa, mutta ajoittainen kolahtelu kovemmissa töyssyissä ei ole kiva. Aika huono pyörätie täytyy olla, että se tuntuu ikävältä. Mukulakivi ei kyllä ole kyl kivaa ollenkaan. On sitten pyöräteitä jotka on pyörälläkin yhtä töyssyä, eihän se kivaa silloin ole.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 905
Tarkotus lähteä kohta käväsemään edes-takas Espoon perukoilla Zero 10X:llä ja samalla testata max. rangea. Pumppasin etu- ja takarenkaat noin 55 PSI:hin. Oma paino noin 80 kg. Mitä sanotte onko liikaa? Renkaassa lukee "max load 85 kg at 50 PSI", eli kuorma ilmeisesti per rengas tuolla paineella. Onko aito rikkoontumisvaara ylitäytöstä? Ajattelin, josko tuolla saisi muutaman prosentin lisää kantamaa.

edit: Matkaa tulossa Google Mapsin mukaan 52 km. Todellisuudessa voidaan varmaan puhua 55 kilsasta mutkitteluineen, ongelmineen.
Hyvin riitti. :thumbsup: Mittarin mukaan 51 km. Kotona kaasukahvan näyttö näytti akun kuormittamattomaksi jännitteeksi parin minuutin palautuksella 50,1 V ja avainvirtalukon näyttö 48,7 V. Katkaisujännite taitaa olla jossain 42-44 V, eli tuon mukaan kilsoja olisi voinut olla vielä jäljellä, oman arvion mukaan mitä tahansa 3-10 km väliltä. Menomatka Espoon perukoille koillis-Helsingistä ajelin erittäin säästeliäästi 20-23 km/h. Paluumatkalla ajelinkin sitten siinä 30 km/h molemmin puolin, kun lähtiessä jännitteet näytti niin korkeita lukuja. Kyse siis Zero 10X:stä LG:n 52V 23 Ah akulla. Revikat sanoo järjestään tämän kys. konfiguraation kantamaksi 30 km. Lupaus 110 km. Ja vertasin kertaalleen matkan aikana tuon laudan nopeusmittaria puhelimen GPS:n näyttämään: Näytti hyvin täsmälleen samoja lukuja ainakin sinne 25 km/h asti.
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Onko muilla alkanu laskea G30II huippunopeudet käytön myötä? Nyt kun reilu 100km ajettu niin alkaa huiput enään 23km/h S-modessa. Rengaspaineet tarkastin ensiksi mutta näyttävät olevan kunnossa.
Tämä johtuukin ilmeisesti akun varauksesta, kun varaus tippuu alle n. 80% tippuu samalla huippunopeus tasamaalla 23km/h. Onko muilla yhtä radikaaleja tiputuksia? Jotenki muistikuva ettei uutena näin ollut ja uusi päivitys tuli muuan viikko sitten, joten voisiko johtua siitä?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Tämä johtuukin ilmeisesti akun varauksesta, kun varaus tippuu alle n. 80% tippuu samalla huippunopeus tasamaalla 23km/h. Onko muilla yhtä radikaaleja tiputuksia? Jotenki muistikuva ettei uutena näin ollut ja uusi päivitys tuli muuan viikko sitten, joten voisiko johtua siitä?
Itse asensin tuon uuden firmiksen ennen ekaa ajoa, pysyi tasan 25 kokoajan vauhti aina tuonne 30% asti
Tänään alkoi pikkusen notkahtelemaan 23-25 väliä +50% ja viikon jälkeen mittarissa vasta 80km

Kuulostais siltä että joku optimointi säätää käyriä ajotottumusten mukaan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 323
Tämä johtuukin ilmeisesti akun varauksesta, kun varaus tippuu alle n. 80% tippuu samalla huippunopeus tasamaalla 23km/h. Onko muilla yhtä radikaaleja tiputuksia? Jotenki muistikuva ettei uutena näin ollut ja uusi päivitys tuli muuan viikko sitten, joten voisiko johtua siitä?
Tällaisia harmeja voi tosiaan saada asentelemalla virallisia firmis"päivityksiä". Onneksi ratkaisu on yleensä helppo: asennetaan kolmannen osapuolen ohjelmisto oman maun mukaan ja lopetetaan se nollapäivittely, mielellään kokonaan valmistajan sovelluksen käyttö. Ilmeisesti äskettäin esiintyi vaikeuksia uusimman virallisen päivityksen päälle ohjelmoinnissa, mutta siihenkin lienee jo ratkaisu tiedossa.
Xiaomissa kilometrejä vasta 400km ja akkua olen ladannut 15-100% välillä, ikinä ei ole nollaan asti päässyt. Yöksi olen käytön jälkeen lataukseen jättänyt, mutta tuskin akku siitä itteensä voi vielä ottaa?
Toisin sanoen akku on lähes aina täynnä. Se ei vielä ole paha(jos nyt ei ihanteellista), mutta jos tällöin lisäksi säilytetään kovin lämpimässä, menee pilalle. 20 astetta C on parempi kuin 25, ja useinhan esimerkiksi kerrostalohuoneistoissa on kesällä kuumempi. Joku 30-45-asteinen lasitettu parveke säilytys- ja latauspaikkana on varma tapa vahingoittaa akkua pahasti jo yhden kesän aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
522
Onko kellään kokemuksia Coopop:sta? Voiko tuolla siis ajaa 25km/h rajoittimella ilman rekisteröintiä vai onko rekisteröinti pakollinen?
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Onko kellään kokemuksia Coopop:sta? Voiko tuolla siis ajaa 25km/h rajoittimella ilman rekisteröintiä vai onko rekisteröinti pakollinen?
Yritin kysellä BikeWorldistä asiaa ja ilmeisesti kyseessä on mopo, koska mittarista saa vaihdettua nopeutta 25km/h tai 45km/h.

Heidän nettisivullaan lukee näin kyseisen vehkeen tiedoissa:

"LAITTEEN SAA JOKO 45KM/H TUNNISSA KULKEVANA MOPONA TAI REKISTERÖIMÄTTÖMÄNÄ 25KM/H KULKEVANA"

Itsekin luulin, että coopopin saisi 25km/h versioisena, mutta mopo se ilmeisesti on. 25km/h kulkevana tarkoittaa, että BikeWorld ei tee silloin rekisteröintiä.

Edit. Kysyin siis suoraan, että saako ajaa laillisesti kadulla 25km/h kulkevana ilman rekisteröintiä, mutta en saanut suoraa vastausta. Ostin sitten 2kpl. G30 Maxia halvemmalla kuin yhden Coopoopin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 323
Kuulostaa muuten jännältä lelulta, mutta 1 kW on kyllä mopoksi mopo. Tietenkin ihan käyttökelpoinen, mutta alitehoisuus ei ole varsinaisesti nautinnollista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
400
Ninebotti (Max G30 E II) tarjoili päviitystä ja päätin aamulla lähteä päivittämään ennen töihin lähtöä jotta näkee mitä tapahtuu.
MCU v1.7.13 näkyi tulevan sisään ja vieläkin kulkee Elisalta täysin stock firmiksellä oleva 25km/h.
Hieman ehkä haaveilin cruise modesta mutta eipä tullut. Se nappi pomppii välillä tuossa iPhone appin UIssa kun sen käynnistää ja antaa klikata jos on nopea mutta ei tee kyllä mitään :D



Tässä tullut myös 500km täyteen kun on päässyt työmatkailun makuun tuolla (noin 13km per päivä työmatkaa). Joskus kaipaisi hitusen tehoa ylämäkiin, mutta onpa tässä vielä perille asti päässyt.
Pitääpä ehkä hieman noottia tästä antaa sittenkin... Nyt nimittäin tänään ollut ongelmaa että nopeus pääsääntöisesti 23km/h ja 25km/h oli vaikea saada jopa paikoitellen suoralla.

Pitäisiköhän tässä nyt alkaa vetää customia sisään.. Viimeksi kun se ei oikein halunnut onnistua kunnolla.

Täällä mainittiin että jenkkimodeen vaihto voisi auttaa vai pitäisiköhän vetää suoraan täälläkin kehuttu daddynord mikä taitaa olla ainakin @Leksa_ ja @living_death käytössä. Toki jos jollain on jakaa omiakin firmiksiä niin antaa paukkua... otan vastaan ja voisin tässä kokeillakin niitä :D
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
@ZeTakes laita yksityisviestillä sähköpostiosoite, niin jaan DaddyNoedV2 firmiksen sinulle, jos en ole jo jakanut.

Ton firmiksen laittaminen onnistuu käsittääkseni vain tuolla Windows sovelluksella, joten laitan valmiiksi ohjeen tähän alle.
Lataa Ninebot-Flasher Windows koneeseen:

1. Avaa Ninebot-Flasher ja laita potkulautaan virrat päälle (pidä potkulauta lähellä tietokonetta, koska bluetooth yhteys).
2. Klikkaa Ninebot-Flasheristä "Start scan" painiketta ja sitten "Connect" painiketta.
3. Potkulauta piippaa kerran.
4. Paina potkulaudan virtanappia vielä kerran, että yhteys tietokoneen ja laudan välille syntyy.
5. Paina Ctrl+Alt+A, että saat ohjelmasta kaikki toiminnot käyttöön, jotta voit vaihtaa laudan sarjanumeron (magic serial).
5. Vaihda laudan sarjanumeron 5 ensimmäistä merkkiä N4GSD ja klikkaa "Write ESC Sn" painiketta.
6. Klikkaa Ninebot-Flasheristä "OpenFile" painiketta mene samaan kansioon mihin purit ladatun firmwaren.
7. Valitse lopuksi firmware-tiedoston esim. FIRM.bin.enc ja klikkaa "Flash" painiketta.

Viisi ensimmäistä merkkiä sarjanumerossa kertoo mille alueelle lauta asetetaan.
N4GSD: 30km/h
N4GCD: 25km/h
N4GEA: 20km/h
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Täällä mainittiin että jenkkimodeen vaihto voisi auttaa vai pitäisiköhän vetää suoraan täälläkin kehuttu daddynord mikä taitaa olla ainakin @Leksa_ ja @living_death käytössä. Toki jos jollain on jakaa omiakin firmiksiä niin antaa paukkua... otan vastaan ja voisin tässä kokeillakin niitä :D
Sellanen varotuksen sana et tosiaan toisella näistä janttereista on pamahtanu kontrolleri tolla paskafirmiksellä kahdesti ja liittimet sulanu ja muut hyvät setit. Paljon ollu puhetta siitä et vakiofirmikselläkin sulais ne liittimet, mut toistaseks aika hiljaista ollu sen suhteen et joku tulis oikeasti todistamaan et räpeltämättömällä tai pikkasen virtarajoja kutitetulla laudalla olis näin käynyt, saatika sit kontrollerit paukkunu.

Toki tee mitä ite lystäät, mut ite ehkä miettisin lähtisinkö tekemään vaan ite sitä firmistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 323
Toki tee mitä ite lystäät, mut ite ehkä miettisin lähtisinkö tekemään vaan ite sitä firmistä.
Joo, käsitän tämänkin pointin. Jos ongelmana on vakiosta heikentynyt suorituskyky, ei ehkä kaikkein soveltuvin korjaus ole asentaa täysin överiviritettyä firmistä.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
41
Viime perjantaina pamahti taas kontrolleri.

Kaksi narkkaria tuli KRP kohdalla vastaan kantamuksineen ja pöllityn fillarin kanssa ja eivät kuulleet kun rinkutin kelloa ja vauhtia 38.

Tein täydellä akulla lukkojarrutuksen ja sitten moottori "jurnutti" ja stoppasi.

No. Kotiin 500m takarengas, eli moottori jumissa ja kotona avaamaan pohjapanssarin ja vaihtamaan kiinankopio kontrollerin.

Ajelin sillä viikon ja tosiaan hieno "alkuperäinen" kuten he myyvät, niin toimii vaan etujarru ja jarruvivusta painaminen ei anna mitään käskyä moottorijarrutukselle.

No, nýt on taas orkkis kontroleri ja tilasin KE aamulla ja TO kello 14 oli noudettavissa ja halvempi kuin sähköpotkulaudat.fi.

Tais käydä omaan G30 maxiin samat ku sulle. Ruutuun välähti error 21, moottori jarruttaa vastaan ja lauta ei enää käynnisty . Avasin potkulaudan kannen auki ja vastassa tällainen näky. Nyt pitäis sit varmaan etsiä joku mesta joka vois vaihtaa kontrollerin ja sulaneet piuhat.
 

Liitteet

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Sellanen varotuksen sana et tosiaan toisella näistä janttereista on pamahtanu kontrolleri tolla paskafirmiksellä kahdesti ja liittimet sulanu ja muut hyvät setit. Paljon ollu puhetta siitä et vakiofirmikselläkin sulais ne liittimet, mut toistaseks aika hiljaista ollu sen suhteen et joku tulis oikeasti todistamaan et räpeltämättömällä tai pikkasen virtarajoja kutitetulla laudalla olis näin käynyt, saatika sit kontrollerit paukkunu.

Toki tee mitä ite lystäät, mut ite ehkä miettisin lähtisinkö tekemään vaan ite sitä firmistä.
Tämä on ihan hyvä muistaa aina kun lähdetään tekemään virityksiä :thumbsup:

Tosin ensimmäinen kontrolleri meni akun ja kontrollerin välisien liittien sulamisen vuoksi ja toinen täydellä akulla alamäessä hätäjarrutuksessa.

Vaikea sanoa, oliko virittämisen vai epäonnisten tapahtumien yhteensattumaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Tais käydä omaan G30 maxiin samat ku sulle. Ruutuun välähti error 21, moottori jarruttaa vastaan ja lauta ei enää käynnisty . Avasin potkulaudan kannen auki ja vastassa tällainen näky. Nyt pitäis sit varmaan etsiä joku mesta joka vois vaihtaa kontrollerin ja sulaneet piuhat.
Nyt sitten tapahtui sielläkin :(

Liittimien vaihtaminen on helppoa jos juotoskolvi pysyy kädessä ja suomessa on kaksi paikkaa mistä voi tilata uuden kontrollerin.

Kiinanverkkokaupoista ei kannata tilata, koska siellä kontrollerit ovat järjestäen kopioita, jotka toimivat miten sattuu, eikä niitä voi ohjelmoida.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
41
Nyt sitten tapahtui sielläkin :(

Liittimien vaihtaminen on helppoa jos juotoskolvi pysyy kädessä ja suomessa on kaksi paikkaa mistä voi tilata uuden kontrollerin.

Kiinanverkkokaupoista ei kannata tilata, koska siellä kontrollerit ovat järjestäen kopioita, jotka toimivat miten sattuu, eikä niitä voi ohjelmoida.
Jep voihan prkl :/

Mulla ei ajossa tapahtunut mitään hätäjarrutusta tai muutakaan tapahtumaa mikä olis selkeästi aiheuttanut tän. Vuoden ehdin ajella ilman ongelmia. Firmiksenä SHMax.

Kolvi valitettavasti ei pysy kädessä eli täytynee koittaa viedä johonkin huoltoliikkeeseen vaihdettavaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Tais käydä omaan G30 maxiin samat ku sulle. Ruutuun välähti error 21, moottori jarruttaa vastaan ja lauta ei enää käynnisty . Avasin potkulaudan kannen auki ja vastassa tällainen näky. Nyt pitäis sit varmaan etsiä joku mesta joka vois vaihtaa kontrollerin ja sulaneet piuhat.
Täähän tuli ku tilauksesta nyt, SHMax on 35A virtarajalla niin se on sit varmaan jo liikaa. Toki painokin tohon vaikuttaa.
Tämä on ihan hyvä muistaa aina kun lähdetään tekemään virityksiä :thumbsup:

Tosin ensimmäinen kontrolleri meni akun ja kontrollerin välisien liittien sulamisen vuoksi ja toinen täydellä akulla alamäessä hätäjarrutuksessa.

Vaikea sanoa, oliko virittämisen vai epäonnisten tapahtumien yhteensattumaa.
Joo, onhan se toki näinkin, eikä sitä varmaks voi sanoa et mikä siellä itessään on sit poksunu, toi jarruhomma nyt oli se kummempi tapaus mikä ei välttämättä firmikseen liittyny mitenkään.

Mut tosta nordbotista ollu juttua aika paljon et vähän kusetusmeininkiä olis ainakin kaupan puolella (48v akut kasattu paskoista kennoista vaikka väitetty laadukkaiks). Kai se jostain rengaskoon säätämisestä firmiksessäkin jäi kiinni, mikä antaa sit valheelliset huippunopeuslukemat. Ei toki mitään vedenpitävää todistetta sitä vastaan että toi firmis olis täyspaska, mut ehkä vähän skeptisesti ite suhtautuisin jokatapauksessa. Jos se menee kovempaa mitä muut firmikset niin ei siinä kovin montaa vaihtoehtoa oo et mitä vipua kutittamalla se huippunopeus on vedetty, etenkin jos GPS:llä on mitannu et se mittari on oikeassa. Tuskin siinä alemmat virtarajat kun tossa SHMaxissa on.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
229
Nyt sitten tapahtui sielläkin :(

Liittimien vaihtaminen on helppoa jos juotoskolvi pysyy kädessä ja suomessa on kaksi paikkaa mistä voi tilata uuden kontrollerin.

Kiinanverkkokaupoista ei kannata tilata, koska siellä kontrollerit ovat järjestäen kopioita, jotka toimivat miten sattuu, eikä niitä voi ohjelmoida.

Kuukauden liittimet on olleet pöydällä onko otettava asiaksi vaihtaa. 400km on tullu ajeltua daddynordi sisässä
 

Liitteet

Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Tosin ensimmäinen kontrolleri meni akun ja kontrollerin välisien liittien sulamisen vuoksi ja toinen täydellä akulla alamäessä hätäjarrutuksessa.
Tarkoititko kontrollerin ja moottorin välisiä liittimiä vai suliko ihan akun liitin? Eikös se ole xt60?

Ne kellä custom firmiksiä maxissa, käytättekö kaasulla speed based vai dpc asetuksia?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Tarkoititko kontrollerin ja moottorin välisiä liittimiä vai suliko ihan akun liitin? Eikös se ole xt60?

Ne kellä custom firmiksiä maxissa, käytättekö kaasulla speed based vai dpc asetuksia?
Tuli ajatuskatkos kiireessä ja tarkoitin kontrollerin ja moottorin välisiä liittimiä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
597
Tänään tuli oma G30 max lauta puolasta. Hienosti toimi tilaus kyllä. Sitten asiaan, sisällä seuraavat softat: (BLE 1.1.4, DRV 1.7.1, BMS 1.5.8)
Pieni pikainen oppikurssi kuinka tämä päivitys toimii. Jos laittaa 0.2.5 SHFW:n sisään niin kuin appi pyytää niin voiko tällä jos säätää noita virta-arvoja tuolta Config tabista? Vai tarviiko CFW managerilla tehdä aina uusi firmware jonka laittaa lautaan halutuilla säädöillä? Miten tämä SHFW ja firmware eroaa toisistaan?
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Tänään tuli oma G30 max lauta puolasta. Hienosti toimi tilaus kyllä. Sitten asiaan, sisällä seuraavat softat: (BLE 1.1.4, DRV 1.7.1, BMS 1.5.8)
Pieni pikainen oppikurssi kuinka tämä päivitys toimii. Jos laittaa 0.2.5 SHFW:n sisään niin kuin appi pyytää niin voiko tällä jos säätää noita virta-arvoja tuolta Config tabista? Vai tarviiko CFW managerilla tehdä aina uusi firmware jonka laittaa lautaan halutuilla säädöillä? Miten tämä SHFW ja firmware eroaa toisistaan?
Joo pääsee config valikosta vaihtelemaan asetuksia suoraan. Itsekin vasta hetken käyttänyt ja testaillut niin ei osaa paljoo palautetta tuosta antaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Kuulostaa muuten jännältä lelulta, mutta 1 kW on kyllä mopoksi mopo. Tietenkin ihan käyttökelpoinen, mutta alitehoisuus ei ole varsinaisesti nautinnollista.
Verkkis ilmoittaa et ois 1,2kw moottori takana, mutta eihän toi suuri ero ole. Ite vähän veikkaan et toi on nimellisarvo, eikä se mitä se kiihdyttäessä imeskelee. Harmittavasti ei vaan kyllä kovinkaan paljoa videomateriaalia löydy tostakaan vehkeestä.


Mut tää nyt on suht samanlainen ja ei tossakaan speksien valossa kun alle 1kw olis moottoritehoa. Toki etu ja takapyörät molemmat vetää niin se jo vaikuttaa positiivisesti kiihtyvyyteen. Ja tosta löytyy ihan videoita kiihtyvyydestä ja huippunopeudesta. Ja se jopa pääsee noihin ilmotettuihin nopeuksiin, vaikkei nyt mitenkään jäätävän nopeasti.

Eihän noista mikään muu tee mielenkiintosia kun se et vissiin sais ihan oikeasti rekisteröityä mopoks ja sithän sais ajellakkin sitä 45. Toki vastapainona sit se et enää ei ajella jalkakäytävillä, mut 45 vauhdeissa se on jo ihan hyväkin asia.

Noh, katellaan miten noi sattuu kehittymään tässä vuosien varrella, ei vielä ainakaan toistaseks mikään kiire betatestaajaks ja ei kämpässäkään olis tilaa tollaselle. Huvittavana sivuhuomiona toi Roadrunner painais 30kg joka jotenkin tuntuu tosi vähältä. Eipähän olis ongelmia raahata rappusia ylös, jos vaan tilaa on.


Sit niille vielä erikseen vehje joilta itsesuojeluvaisto puuttuu. Veikkaanpa tosin et suomessa vois joku jo sanoa jotain jos tollasta yrittäis vaikkapa kevariks saada, ja ihan kyllä syystäkin :dead:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
597
Tänään tuli oma G30 max lauta puolasta. Hienosti toimi tilaus kyllä. Sitten asiaan, sisällä seuraavat softat: (BLE 1.1.4, DRV 1.7.1, BMS 1.5.8)
Pieni pikainen oppikurssi kuinka tämä päivitys toimii. Jos laittaa 0.2.5 SHFW:n sisään niin kuin appi pyytää niin voiko tällä jos säätää noita virta-arvoja tuolta Config tabista? Vai tarviiko CFW managerilla tehdä aina uusi firmware jonka laittaa lautaan halutuilla säädöillä? Miten tämä SHFW ja firmware eroaa toisistaan?
Sain SHFW:n sisään. Aika hienoksi ja helpoksi on säädöt tehty. Paljonkohan tuossa kestää turvalllisesti laittaa max virtaa, ettei johdot sula? En hae mitään maximaalisia tehoja mutta jotain "pitää säätää säätämisen ilosta". :)
Kun katson uutta FW tekemistä niin siellä on kaksi virta rajoitus asetusta ja SHFW konfissa on vain yksi. Kumpaako tuo säätää?

SHMAX:ssa tuo 35A on rajoitettu tuohon ylimpään, mitä tuo alempi rajoitin tekee? versus kumpi näistä on tuo SHFW konfissa?
1658859198073.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Sain SHFW:n sisään. Aika hienoksi ja helpoksi on säädöt tehty. Paljonkohan tuossa kestää turvalllisesti laittaa max virtaa, ettei johdot sula? En hae mitään maximaalisia tehoja mutta jotain "pitää säätää säätämisen ilosta". :)
Kun katson uutta FW tekemistä niin siellä on kaksi virta rajoitus asetusta ja SHFW konfissa on vain yksi. Kumpaako tuo säätää?

SHMAX:ssa tuo 35A on rajoitettu tuohon ylimpään, mitä tuo alempi rajoitin tekee? versus kumpi näistä on tuo SHFW konfissa?
Ehkä 30-32a lähtisin liikkeelle nyt ekana. Just ylempänä esimerkki siitä ku 35a SHMaxilla liittimet sulanu.

Toi alempi slideri on se absoluuttinen maksimi, tossahan se aika selkokielellä lukeekin. Tuolla on vielä erikseen maininta et toi ylempi slideri on virtaraja silloin kun akku on täysi, eli käytännössä tarkottaa et se voi imeskellä enemmän ampeereja tyhjemmällä akulla, mut en usko et se kuitenkaan tuota ylempää arvoa ylittää koskaan, vaikka se nyt teoriassa oliskin mahdollista. Tai ei se oikeastaan ylitä, yhteenkään sähkölautaan en oo törmänny missä ei huippunopeus ja kiihtyvyys putoais sitä mukaa mitä tyhjemmäks akku menee.

En tiedä näyttääkö toi estimated draw kovinkaan oikein, vai laskeeko se jotain keskiarvoa. Eniten huolissaan olisin siitä et mitä se on sillon kuin akku on täysi, eli en ainakaan ite noita alempia slidereita siirtäis mihinkään. Sen voi kuitenkin laskea nopeasti et mitä se imeskelee silloin kun akku on täysi jos vetää V*A, eli täydellä akulla ja 35A arvoilla se olis sen 42*35 eli about 1500w. Eli sinänsä ei ihme jos liittimet ottaa vähän itteensä jos niitten läpi pusketaan jotain +1kw.

Mut mitään takeita ei oo siitä etteikö ne johdot sulais silti. Melkeen suosittelisin ne vaihtamaan suosiolla ennenkun alkaa virtarajoja nostelemaan, etenkin kun sun lauta on muutenkin aika takuuton jos se DHGatesta tuli.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Sain SHFW:n sisään. Aika hienoksi ja helpoksi on säädöt tehty. Paljonkohan tuossa kestää turvalllisesti laittaa max virtaa, ettei johdot sula? En hae mitään maximaalisia tehoja mutta jotain "pitää säätää säätämisen ilosta". :)
Kun katson uutta FW tekemistä niin siellä on kaksi virta rajoitus asetusta ja SHFW konfissa on vain yksi. Kumpaako tuo säätää?

SHMAX:ssa tuo 35A on rajoitettu tuohon ylimpään, mitä tuo alempi rajoitin tekee? versus kumpi näistä on tuo SHFW konfissa?
Älä koske alimpiin säätöihin. Nuo arvot vaikuttavat kiihtyvyyteen ja ne on jo laitettu max. sallittuihin. Ylempiä voi säädellä mutta älä yli 35A
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
597
eli ilmeisesti tämä configin puolella oleva ainoa säätö olisi tuo ”ylimmäinen asetus” jos pitää oletus tehdä. Kuva on nyt poimittu webistä kun ei ole oma puhelin enää kiinni laudassa.

1658862376802.png

tarvii varmaan sitten etsiä liittimetkin niin pääsee ne vaihtamaan. Ei pitäisi olla iso homma kun vaan saa liittimet :)
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
eli ilmeisesti tämä configin puolella oleva ainoa säätö olisi tuo ”ylimmäinen asetus” jos pitää oletus tehdä. Kuva on nyt poimittu webistä kun ei ole oma puhelin enää kiinni laudassa.



tarvii varmaan sitten etsiä liittimetkin niin pääsee ne vaihtamaan. Ei pitäisi olla iso homma kun vaan saa liittimet :)
Tuolla SHFW sovelluksella suosittelevat käyttämään sitten max. 30-32A
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
eli ilmeisesti tämä configin puolella oleva ainoa säätö olisi tuo ”ylimmäinen asetus” jos pitää oletus tehdä. Kuva on nyt poimittu webistä kun ei ole oma puhelin enää kiinni laudassa.



tarvii varmaan sitten etsiä liittimetkin niin pääsee ne vaihtamaan. Ei pitäisi olla iso homma kun vaan saa liittimet :)
Tuossa näyttää olevan aika paljo tietoa SHFW:stä. Chromella käänsi ihan hyvin englanniksi.
Siellä maininta tuosta toisesta virta-arvosta:
"The peak power at SHFW is permanently 65A"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
400
Joo, tosiaan on tiedossa mahdolliset riskit tuosta firmiksen kanssa säädöstä. Riski siinä on että itse sen kanssa alkaa säätämään. Aiemmin meni ihan oudoksi tolla ajaminen ja sillä kyselinkin valmiita firmiksiä.

Melkein voisi varuiksi kyllä tilata controllerin ja noi liittimet kolvailla.

Eilen olin liikenteessä 70 pinnasella laudalla aamulla ja tänään sitten täydellä akulla. Meni sitten tuota 25km/h niissä kohti missä eilen 23km/h. Eli ilmeisestikö tuo akun varaus vaikuttaa sitten tuossa uusimmassa firmiksessä. Toihan tässä vähän ärsyttää noissa päivityksissä kun ei kerrota suoraan mitä se tekee. On vaan ympäripyöreästi sanottu.

Katsoo mitä viikonloppuna jaksaa/kerkeää säätää kun arkena vähemmän jaksaakaan säätää.
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
38
Onkos kellään linkkiä noihin liittimiin ja kontrolleriin G30 maxiin? Ajattelin ostaa ihan varalle downtimen vähentämiseksi, että jos vika sattuu, niin saan äkkiä korjattua.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
170
Onkos kellään linkkiä noihin liittimiin ja kontrolleriin G30 maxiin? Ajattelin ostaa ihan varalle downtimen vähentämiseksi, että jos vika sattuu, niin saan äkkiä korjattua.
Joo, sama homma.
Vois noi liittimet vaihtaa samalla kun tulee muut Aliexpressin härpättimet + Sharkset eteen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Onkos kellään linkkiä noihin liittimiin ja kontrolleriin G30 maxiin? Ajattelin ostaa ihan varalle downtimen vähentämiseksi, että jos vika sattuu, niin saan äkkiä korjattua.
Suomessa on äärimmäisen huono saatavuus, joten tilasin täältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Onkos kellään linkkiä noihin liittimiin ja kontrolleriin G30 maxiin? Ajattelin ostaa ihan varalle downtimen vähentämiseksi, että jos vika sattuu, niin saan äkkiä korjattua.
akkula.fi
tuolta tilasin itse liittimet


Tossa vielä ne suorat linkit.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
434
tuli tilattua ensimmäinen potkulauta testiin Niu KQi2 Pro, kun halvalla sai. Arvosteluiden perusteella suhteellisen laadukas laite hintaisekseen. Mitään oikeaa tarvettahan tuolle ei ole ja miinuksena jää se vähäinenkin kävely :lol: Katotaan miten maistuu ja jos ei niin palautukseen ja kauppareissut taas apostolin kyydillä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Ei ole edes paha hinta :thumbsup:
Joo, karvan alle kympillä selviää jos postikuluja ei tule. Yleensä jos on jotain kiireellistä palikkaa mitä tartteis niin siinä vaiheessa se hintaero sais olla aika merkittävä jo et tulis kiinasta tilailtua varaosat. Tuli tossa itekkin just maksettua 12€ sisäkumista vaikka kiinasta näemmä sais vitosella ilmasella toimituksella varmaan tismalleen saman kumin, mut elokuun puoleen väliin venähtävä downtime kuulostaa huomattavasti paskemmalta idealta kun sen pienen ylihinnan maksaminen.

Pitää sit tilata perästä pari paria sisäkumeja ihan varuilta. Tän touhun jälkeen voi kyllä sanoa et seuraavassa laudassa on tubelessit... Vaikka toi vaihto nyt ei viekkään kun joku 10min halkeevan vanteen ansiosta, eikä toi varmaan ihan kauheen kalliikskaan käy vaikka menis kerran viikkoon yks sisäkumi. Mut laiska kun on.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 900
Niissä XT150-liittimissä saa olla ihan kunnollinen juotoskolvi kun alkaa tinailemaan. Itse tinasin 100W juotoskolvilla.

Itse käytin aluksi pihtejä joiden kärkeen laitoin liittimen ja sidoin pihdit toisesta päästä kuminauhalla tiukasti kiinni ennen juottamista.

Johdon juottamisen jälkeen hetken aikaa jäähdyttelyä ja siten napsauttaa muoviosan paikoilleen.

Suosittelen vielä laittamaan kuumaliimaa suojaksi.

Joku väitti tässä ketjussa, että kuumaliima sulaa helposti, mutta ei ole sulanut vuoden käytön jälkeenkään, eli näihin XT150-liittimiin ei kohdistu niin paljon vastusta kuin vakioliittimiin, että lämpenisivät isommassakaan kuormassa.

xt150_kuumaliima.JPG


Nyt löytyy parempi työkalu erilaisien liittimien tinaamiseen.

soldering tool.JPG


Tuossa joku video tinaamisesta:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 035
Viestejä
4 227 714
Jäsenet
71 148
Uusin jäsen
sersem

Hinta.fi

Ylös Bottom