Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Ninebotin renkaat kävin juuri katsomassa niin max load 100kg per rengas. Eli nuo kantaa enemmän kuin 100kg kuskin. Veikkaan, että toinen valmistaja halunnut vaan olla varmempi ja laittaa pienemmän kantokyvyn. Pääsevät vastuista jos 110kg kuski hajottaa laudan.
eli renkaat kantaa 200kg
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 490
Ninebotin renkaat kävin juuri katsomassa niin max load 100kg per rengas. Eli nuo kantaa enemmän kuin 100kg kuskin. Veikkaan, että toinen valmistaja halunnut vaan olla varmempi ja laittaa pienemmän kantokyvyn. Pääsevät vastuista jos 110kg kuski hajottaa laudan.
"Näytätte lihavalta. Vaadimme teiltä lääkärintodistuksen painostanne tai emme korvaa takuuseen tätä materiaalivahinkoa."

Voi menestyä aika heikosti.
 
Liittynyt
13.07.2022
Viestejä
8
Meinaan tilata uudet renkaat ja sisäkumit jo valmiiksi, kun varmaan tarvii joskus kuitenkin vaihtaa vaikka c1 pro laudallani on ajettu vasta 50km. Laudassa tuli mukana 255x80 maastorenkaat mutta meinasin tilata katurenkaat, kun ajelen pääosin asfaltilla.

Miten valitsen oikean rengaskoon? Onko 10x3.0 sopiva minun vanteelle? Mitä pitäisi vanteesta mitata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Meinaan tilata uudet renkaat ja sisäkumit jo valmiiksi, kun varmaan tarvii joskus kuitenkin vaihtaa vaikka c1 pro laudallani on ajettu vasta 50km. Laudassa tuli mukana 255x80 maastorenkaat mutta meinasin tilata katurenkaat, kun ajelen pääosin asfaltilla.

Miten valitsen oikean rengaskoon? Onko 10x3.0 sopiva minun vanteelle? Mitä pitäisi vanteesta mitata?
10x3 on joo sopiva jos 255x80 on nykynen.

Sisäkumi sit 10x2.5. Voi periaatteessa olla 10x2.25/10x2.125, mulla oli ainakin vakiona pienempi 10x3 kanssa. Ei kovinkaan suurta merkitystä luulis olevan.
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Kiitos viestistä. Oon nyt katellut tota ninebotin max G30 lautaa ja vaikuttaa laadukkaalta. Ainoa arveluttava seikka on tuo 100kg painoraja. Pitkänä miehenä vaatteiden sekä repun kanssa paino kipuaa aivan tuonne 100kg lähelle. Olisko jopa parempi katsella 120kg painorajan omaavia lautoja?
Oma paino yli 100kg ja välistä reppua ja kauppakassia että varmasti 120kg paikkeilla painot ja ei ainakaan vielä ole mitään ongelmia ollu. Rengaspaineet 55psi. Lauta siis max g30 II ja löytyy myös e-way e600 ilman maxia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Päivitystä Zero 10X 52V 23Ah (LG) kantamaan, sitä mukaa kun käytännön kokemusta kertyy. Heitin äsken noin 38 km lenkin lähes täydellä akulla (~57,6/58,6 V). Ajelin yhdellä moottorilla semmoista järkevää nopeinta vauhtia yleisiä väyliä käyttäen, eli 30-40 km/h. Kotiin tullessa päätin ajaa akun lähinurkilla tyhjäksi kahdella moottorilla. Oli yllätys kuinka paljon tuo vielä jaksoi, koska yhdellä moottorilla kotiinpäin tullessa alkoi jo huomattavasti hyytymään jyrkempiin mäkiin. Pääsin kahdella moottorilla suurin piirtein nappi pohjassa vielä 6-7 km ihan kunnon kiihtyvyydellä kunnon vauhtia, eli ~40 km/h. Eli lopputulema on se, että yhdellä moottorilla vaihtelevaa rivakkaa 30-40 km/h tuolla ajaa 80 kg henkilö hyvin lähelle 50 km. Katkaisujännite näyttäis virta-avainnäytön mukaan olevan kuormittamattomana/akku hieman palautuneena hyvin lähelle 44 V.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
8
Miten lukitsette lautanne? Lauta joutuisi olemaan lukittuna tunteja, joten hyvät lukitsemistavat olisivat tarpeeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Päivitystä Zero 10X 52V 23Ah (LG) kantamaan, sitä mukaa kun käytännön kokemusta kertyy. Heitin äsken noin 38 km lenkin lähes täydellä akulla (~57,6/58,6 V). Ajelin yhdellä moottorilla semmoista järkevää nopeinta vauhtia yleisiä väyliä käyttäen, eli 30-40 km/h. Kotiin tullessa päätin ajaa akun lähinurkilla tyhjäksi kahdella moottorilla. Oli yllätys kuinka paljon tuo vielä jaksoi, koska yhdellä moottorilla kotiinpäin tullessa alkoi jo huomattavasti hyytymään jyrkempiin mäkiin. Pääsin kahdella moottorilla suurin piirtein nappi pohjassa vielä 6-7 km ihan kunnon kiihtyvyydellä kunnon vauhtia, eli ~40 km/h. Eli lopputulema on se, että yhdellä moottorilla vaihtelevaa rivakkaa 30-40 km/h tuolla ajaa 80 kg henkilö hyvin lähelle 50 km. Katkaisujännite näyttäis virta-avainnäytön mukaan olevan kuormittamattomana/akku hieman palautuneena hyvin lähelle 44 V.
Yhellä moottorilla ajeleminen on turhaa. Kuluttaa saman verran virtaa ja paikoitellen jopa enemmänkin kun se tyhjänpanttina oleva moottori lisää vastusta kuitenkin pikkasen. Lisäks luumu kiihtyvyys niin en nää järkeä ajaa yhellä vrt kahdella. Lisäks yks kontrolleri ottaa kaiken vastuun ja on kovemmalla rasituksella, noitahan on poksahdellu jos oikeen kunnolla rääkätty yhellä moottorilla.

Mut muuten about samoihin lukuihin oon about samankokosella akulla (60v21ah) päässy. Katkasujännitteestä sit sen verran vielä et sehän katkasee virran heti jos voltage sagin takia sattuu jännite tippumaan sinne katkasukohtaan. Ei oo vielä itellä onnistunut käymään kun kulku ja kiihtyvyys hidastuu sen verran jo siinä pisteessä kun niin vois käydä, eli samalla jännitteet tippuu huomattavasti vähemmän kiihdyttäessä. Mut ihan vaan varotuksena, kuulemma pitää laturin avulla herättää lauta sit henkiin et jos sattuu käymään huonossa paikassa niin voi mennä vittumaiseks.
Miten lukitsette lautanne? Lauta joutuisi olemaan lukittuna tunteja, joten hyvät lukitsemistavat olisivat tarpeeen.
En lukitse. Otan mukaan. Jos ei oo mahollista ottaa mukaan, en lähde laudalla.

Parhaimmillaankin noi lukitustavat on sellasia et ei ne ammattilaista estä kovinkaan pitkään. Toki on olemassa paikkoja mihin voi jättää useemmaks tunnikskin ihan rauhassa, mut sit on taas paikkoja mihin ei. En lähtis ite omalla laudalla kuitenkaan riskeeraamaan mitään, niin se sit kulkee jokapaikassa mukana jos sillä on lähetty johonkin.

Mut U-lukko, jykevin mikä lähtee. Muut ei oikeastaan edes oo vaihtoehtoja kun vaijerit napsauttaa aika helposti poikki.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Miten lukitsette lautanne? Lauta joutuisi olemaan lukittuna tunteja, joten hyvät lukitsemistavat olisivat tarpeeen.
U-lukkoa rungon ja kiinteän telineen väliin(soitin vakuutusyhtiöön ja tämä kuulemma riittää heille)
Lisäksi jos löytyy levyjarrut niin niihinkin saa käteviä pikkulukkoja, eli jos ison lukon murtaa niin saa silti kantaa kotia...

Kryptonite lukkoa jos lompakko kestää, muuten kattelisin sellaisen mallin jossa ei ole litteän mallista avainta tai numerosarjalukkoa, niiden tiirikointiin kuluu tasan kolme sekuntia.

Halvempaa U-Lukkoa voi parannella DIY konstein esim parin sentin kerros lätkäteippiä siihen ympärille niin ei voimapihtien leuvat yllä ympäri eikä sitä liimapaskaa kenenkää hermot kestä sahatakkaan...
edit: Hyvä tarkistaa lukon koko ettei lukkoa saa ujuteltua rungon läpi, esim. omani on 24x11,5cm joka ei mahdu mitenkäänperin takarenkaan ympäri
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Ite myös aina ottanu kauppaan/kauppakeskukseen mukaan ja taluttanut kiltisti, ei oo tullu sanomista vielä keltään eikä vihasia katseita.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tuli harjoiteltua uuden jarrukahvan vaihtaminen.

Semmoiset kolme varttia sai aikaa kulumaan kun purki koko ohjaustangon irti ja kasasi kaikki rauhalliseen tahtiin takaisin.

Vanha kahva murtui, kun lauta kaatui kahva edellä maahan. Jarruvaijeri piti kahvaa enää kasassa.

Toimi vielä, mutta epävarmasti ja ajaminen oli melko vaarallista, kun välillä moottorijarrua ei tullut lainkaan mukaan jarruttaessa.

vaihto.jpg
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Tuli harjoiteltua uuden jarrukahvan vaihtaminen.

Semmoiset kolme varttia sai aikaa kulumaan kun purki koko ohjaustangon irti ja kasasi kaikki rauhalliseen tahtiin takaisin.

Vanha kahva murtui, kun lauta kaatui kahva edellä maahan. Jarruvaijeri piti kahvaa enää kasassa.

Toimi vielä, mutta epävarmasti ja ajaminen oli melko vaarallista, kun välillä moottorijarrua ei tullut lainkaan mukaan jarruttaessa.

Onko uusi kahva samanlainen muovinenhärpäke mikä vakio? Tekisi mieli vaihdella tuohon kunnon kahva mutta ei ole tullut tutkittua onko mahdollista
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Onko uusi kahva samanlainen muovinenhärpäke mikä vakio? Tekisi mieli vaihdella tuohon kunnon kahva mutta ei ole tullut tutkittua onko mahdollista
Eiköhän tuo jotain alumiinia ole?

Ainakin jarru ottaa nyt napakammin kiinni kuin aikaisemmin.

Täytyy kohta lähteä testaamaan kauppareissulla kun akku on latautunut täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Tähän pitää kyllä kukkahattu-sedän tarttua että eikö järkevä nopein vauhti yleisille teille ole se 25km/h
-Totta.

Kysynpä tätä hieman jälkeenpäin. Eli kun laittelin laudan purkamisen jälkeen edelliseltä omistajalta tikiin, niin pyrin maksimoimaan noiden lämpenevien komponenttien lämmönsiirron runkoon. Laitoin siis ohjausyksiköiden pohjaan ja toisen sivulle eteen tuollaista paksua atk-puolella käytettyä silikonilämpötyynyä, samoin akun taakse solumuovipalan sijaan. Millaisia mietteitä? Hyötyä, haittaa, ei merkitystä? Ohjainten saumojen kuumaliimaeristyksistä johtuen nuo eivät siis lepää tasossa, vaan ovat pari milliä kohollaan, joten ilman noita tyynyjä rungon ja ohjaimen väliin jää välttämättä pieni ilmarako vaikka lepäisivät ilman mitään pohjaa vasten. Noi pienemmät palat ohjainten välissä kiilaa koko systeemin aika tehokkaasti paikalleen. Ongelmia en ole havainnut, toisaalta en ole avannut deckiä tuon sulkemisen jälkeen, koska johtojen mahduttaminen tuonne oli silkkaa väkivaltaista helvettiä.

Albumin ekat 6 kuvaa ovat kun avasin kannen 1. kertaa. Kontrollerit olivat siis rinnakkain akkua vasten, ja etutilan pohjalla oli päällekkäin 2 paksuhkoa alumiinilevyä(?), jotka oli sotkettu etenkin pohjastaan mahdollisesti lämmönjohde pastaan.

 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
Nyt on tullu ajettua eway e-600 laudalla kuukaudessa n. 1000km. Ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa. Kiihtyvyys ja mäkien nousu hyvällä tasolla. Tyypillinen matka on ollu 5-13-16km, mutta on tullu pari 18 ja 19km matkaa. Jos vähän sporttikaasua hellittää niin pääse pidemälle. Honeycomb renkaat on mitkä on, kyllä ne passaa hyväkuntoisilla teillä. Kun halusin puhkeamattomat renkaat, niin ne nyt on. Ehkä edessä voisi olla joskus tulevaisuudessa ilmarengas (onko kukaan vaihtanut?) oon kyllä hiton laiska vaihtamaan. Jonkin verran ajanut myös hiekkatietä, riippuen tiestä menettelee, jos ei ole sepeliä. Mukulakivikaduilla ei todellakaan.. Suosittelen muutaman sadan kilometrin välein ruuvien kireyden tarkistusta, myös pohjalevystä, ainakin aluksi. Yksi ruuvi oli löystynyt ja pudonnut pohjasta, huolto lähetti muutamia ruuveja tilalle. Olis kiva kun D-vaihteeseen voisi säätää 20km tunnissa tai jonkun muun haluamansa nopeuden. Tuleeko D sanasta distance?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
-Totta.

Kysynpä tätä hieman jälkeenpäin. Eli kun laittelin laudan purkamisen jälkeen edelliseltä omistajalta tikiin, niin pyrin maksimoimaan noiden lämpenevien komponenttien lämmönsiirron runkoon. Laitoin siis ohjausyksiköiden pohjaan ja toisen sivulle eteen tuollaista paksua atk-puolella käytettyä silikonilämpötyynyä, samoin akun taakse solumuovipalan sijaan. Millaisia mietteitä? Hyötyä, haittaa, ei merkitystä? Ohjainten saumojen kuumaliimaeristyksistä johtuen nuo eivät siis lepää tasossa, vaan ovat pari milliä kohollaan, joten ilman noita tyynyjä rungon ja ohjaimen väliin jää välttämättä pieni ilmarako vaikka lepäisivät ilman mitään pohjaa vasten. Noi pienemmät palat ohjainten välissä kiilaa koko systeemin aika tehokkaasti paikalleen. Ongelmia en ole havainnut, toisaalta en ole avannut deckiä tuon sulkemisen jälkeen, koska johtojen mahduttaminen tuonne oli silkkaa väkivaltaista helvettiä.

Albumin ekat 6 kuvaa ovat kun avasin kannen 1. kertaa. Kontrollerit olivat siis rinnakkain akkua vasten, ja etutilan pohjalla oli päällekkäin 2 paksuhkoa alumiinilevyä(?), jotka oli sotkettu etenkin pohjastaan mahdollisesti lämmönjohde pastaan.

En tiiä onko silikonilämpötyyny sama kun normaalit ATK käytössä olevat lämpötyynyt, mut niitähän tuolla sisällä pitäis olla. Akun puolesta sinänsä yks lysti onks tuolla takana sitä vai ei, toki se ehkä estää sen et jos se akku sattuiskin liikkumaan siellä niin se ei riko itteensä siihen metalliin takana. Tai ennemmin siitä kai kuori vaan menis.

Mut sulla on kontrollerit vähän väärin päin. Pitäis olla näin



Syynä tohon on se et tossa kuvassa noi kontrollerin alapäät jotka ottaa runkon alas kiinni, niin niissä on mun muistaakseni ruuvit kiinni. Sen kontrollerin metallikotelon sisällä sillä ruuvipuolella on mosfetit, eli ne eniten jäähytystä kaipaavat osat. Muutenhan tossa ei oo ongelmaa mut korjaisin ton kyllä niin ei käy ikävästi, se on yllättävän hyvä jäähdytin se dekin pohja kun on vähän tuulta ja nopeus oikea.

En tiedä mitä noi alumiinilevyt pohjassa on ja kuuluisko ne sinne vaiko ei. Sotkuselta toi kuitenkin näyttää joka on 99% varmuudella lämpötahnaa. Oma lauta ei kyllä Zero ole mut samalta tehtaalta kuitenkin, ja mulla on noiden kahden kontrollerin alla paksuhko lämpötyyny. En oo toki ottanu sitä irti ja kattonu onko samanlainen sotku alla sit. Lämpötyyny on sit kans kontrollerien päällä joka jää sit puristuksiin dekin kannen väliin, siitä saa jonkinverran lisäjäähdytystä kans. Suosittelen siihenkin laittamaan jotain.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ninebot MAX G30 laudan kontrollerissa on jo valmiiksi ajateltu lämmön siirtyminen runkoon kontrollerista.

Tosin kiinan kopioversiossa sitä ei ollut.

Tuotakaan asiaa en ollut ajatellut sen enempää, mutta taas vahvistuu lisää mielikuva hyvin suunnitellusta laudasta.

ninebot-max-kontrolleripiiri-emolevy.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
En tiiä onko silikonilämpötyyny sama kun normaalit ATK käytössä olevat lämpötyynyt, mut niitähän tuolla sisällä pitäis olla. Akun puolesta sinänsä yks lysti onks tuolla takana sitä vai ei, toki se ehkä estää sen et jos se akku sattuiskin liikkumaan siellä niin se ei riko itteensä siihen metalliin takana. Tai ennemmin siitä kai kuori vaan menis.

Mut sulla on kontrollerit vähän väärin päin. Pitäis olla näin



Syynä tohon on se et tossa kuvassa noi kontrollerin alapäät jotka ottaa runkon alas kiinni, niin niissä on mun muistaakseni ruuvit kiinni. Sen kontrollerin metallikotelon sisällä sillä ruuvipuolella on mosfetit, eli ne eniten jäähytystä kaipaavat osat. Muutenhan tossa ei oo ongelmaa mut korjaisin ton kyllä niin ei käy ikävästi, se on yllättävän hyvä jäähdytin se dekin pohja kun on vähän tuulta ja nopeus oikea.

En tiedä mitä noi alumiinilevyt pohjassa on ja kuuluisko ne sinne vaiko ei. Sotkuselta toi kuitenkin näyttää joka on 99% varmuudella lämpötahnaa. Oma lauta ei kyllä Zero ole mut samalta tehtaalta kuitenkin, ja mulla on noiden kahden kontrollerin alla paksuhko lämpötyyny. En oo toki ottanu sitä irti ja kattonu onko samanlainen sotku alla sit. Lämpötyyny on sit kans kontrollerien päällä joka jää sit puristuksiin dekin kannen väliin, siitä saa jonkinverran lisäjäähdytystä kans. Suosittelen siihenkin laittamaan jotain.
Toisaalta laittamassani asennossa ohjaimen laudan pohjaan kontaktissa oleva lämmönjohtumispinta-ala on noin tuplat. Kumpi sitten loppupeleissä parempi, niin voisi ehkä vaatia tarkempaa tutkimusta - en tiedä, en ole tuollaista ohjainta avannut. Oon ostanu ne lämpöjohdematot eBaysta/Aliexpressistä jollain "pc thermal pads" -nimellä. Suurin piirtein samoja mitä käytetään näyttisten jne. lämpötyynyinä. Itse asiassa sitä varten ne ostanutkin, jos availee näyttiksiä. Mutta saa nähdä, ehkä käännän niiden asennon jos tässä jossain vaiheessa avaan kannen.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Miten Maxin jarruja kiristetään? Tuntuu vähän löysältä. Löysin tämän videon mutta en saanut liikkumaan sormilla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Miten Maxin jarruja kiristetään? Tuntuu vähän löysältä. Löysin tämän videon mutta en saanut liikkumaan sormilla.
Isomman mutterin alla on pienempi mutteri, eli ne kummatkin mutterit pitää ensin irroittaa toisistaan, ennen kuin voit alkaa säätämään jarruvaijerin kireyttä.
 
Liittynyt
05.08.2022
Viestejä
1
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h
Latauslinkki ei enää toimi. Mistä voi KingSongin softan ladata, jolla saa muutettua nopeusrajoituksen pois käytöstä?
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
On ne jotkut perhana rohkeita...
Kattelen just treella Hämeenkadun liikennettä ja miten hulluja kuskeja on noilla vuokralaudoilla liikenteessä.
Pyörätienkohdilla on vaikka minkälaista liikkujaa lasten ja koirien yms kanssa. Ei näytä paljon vauhtiin vaikuttavan.
Minkähänlaiset tehot pitäs skuutissa olla, että tämmösen reilu satakiloa jaksas vääntää lukonmäen ylös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ninebot MAX G30 laudan kontrollerissa on jo valmiiksi ajateltu lämmön siirtyminen runkoon kontrollerista.

Tosin kiinan kopioversiossa sitä ei ollut.

Tuotakaan asiaa en ollut ajatellut sen enempää, mutta taas vahvistuu lisää mielikuva hyvin suunnitellusta laudasta.

Niin siis on noissa zeroissa yms Titanin valmistamissa laudoissa toi mietitty ihan ok tasolla, tässä keississä toi lauta oli joku raadoista kasaan räpelletty laitos jonkun vähemmän osaavan kaverin käsissä niin nehän oli siellä sit varmaan myös ihan päin vittua
Toisaalta laittamassani asennossa ohjaimen laudan pohjaan kontaktissa oleva lämmönjohtumispinta-ala on noin tuplat. Kumpi sitten loppupeleissä parempi, niin voisi ehkä vaatia tarkempaa tutkimusta - en tiedä, en ole tuollaista ohjainta avannut. Oon ostanu ne lämpöjohdematot eBaysta/Aliexpressistä jollain "pc thermal pads" -nimellä. Suurin piirtein samoja mitä käytetään näyttisten jne. lämpötyynyinä. Itse asiassa sitä varten ne ostanutkin, jos availee näyttiksiä. Mutta saa nähdä, ehkä käännän niiden asennon jos tässä jossain vaiheessa avaan kannen.
Joo periaatteessa se olis parempi noin, mut epäilen et ei se käytännössä mee niin. Toi kontrollerin kotelo tuskin on niin hyvä lämmönjohdin et sitä voi jäähdytellä tehokkaasti mistä kyljestä tahansa, vaan paras on jäähdyttää siitä mistä sitä lämpöä eniten tulee, ja se on näissä aina mosfettien kohdalla. Nyt sulla näyttäis toinen kontrolleri olevan mosfetit melkeen suorassa kosketuksessa akun kanssa.

Ei se välttämättä siihen kärähdä, mut toisaalta ite en välttämättä riskiäkään ottais, sit menee taas rahaa ja joutuu laudan jokatapauksessa availemaan jos kontrolleri poksahtaa.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Mikäs työkalu tuohon Max G30 näytön avaamiseen tarvitaan? Näyttää torxin tyyliseltä, mutta ruuveissa näyttäisi olevan joku pieni nypykkä keskellä.

Aliexpressistä löytyy työkalu ruuveille, mutta saisko jostain Suomesta?

Käynnistysnappi on jumittunut pohjaan niin pitäis päästä avaamaan.

Edit. Ilmeisesti kyseessä reikätorx?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Mikäs työkalu tuohon Max G30 näytön avaamiseen tarvitaan? Näyttää torxin tyyliseltä, mutta ruuveissa näyttäisi olevan joku pieni nypykkä keskellä.

Aliexpressistä löytyy työkalu ruuveille, mutta saisko jostain Suomesta?

Käynnistysnappi on jumittunut pohjaan niin pitäis päästä avaamaan.

Edit. Ilmeisesti kyseessä reikätorx?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 252
Mikäs työkalu tuohon Max G30 näytön avaamiseen tarvitaan? Näyttää torxin tyyliseltä, mutta ruuveissa näyttäisi olevan joku pieni nypykkä keskellä.

Aliexpressistä löytyy työkalu ruuveille, mutta saisko jostain Suomesta?

Käynnistysnappi on jumittunut pohjaan niin pitäis päästä avaamaan.

Edit. Ilmeisesti kyseessä reikätorx?
Reikätorx
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Miten lukitsette lautanne? Lauta joutuisi olemaan lukittuna tunteja, joten hyvät lukitsemistavat olisivat tarpeeen.
Kryptonite Evolution 4:lla (U-lukko) itse pistän pyörätelineeseen kiinni. Pari kertaa talutellut kaupassa, jos käynti on pikainen eikä huvita rämplätä lukon kanssa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Sallitaan varmaan pieni FB-ryhmän mainostus?

Ryhmän tarkoitus oli aluksi järkätä Uudenmaan sähköpotkulautajoiden kesken tapaamisia, mutta olen laittanut sinne jonkin verran ohjeita MAX G30 laudan omistajille, eli ei olekaan niin aluekohtainen ryhmä.

 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Securitytorx.
Kiitos linkistä. Oli vaikea googletella kyseistä työkalua, jonka sais halvalla ja noudettua samantien.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Securitytorx.
Joo, kuin myös kiitos linkistä.
Kävin sopivasti aamulla hakemassa Biltemasta tinaa liittimien vaihtoa varten ja sopivasti luin postauksen ennen sitä eli lähti toi setti samalla matkaan.
Ja hyvä että lähti kun ne pohjan ruuvithan oli näitä secu torxeja myös.

Ja tosiaan nyt on liittimet vaihdettu täälläkin.

20220806_130354.jpg

Harmillisesti en muistanut ujuttaa Samsungin Smart tägiä tonne alle, mutta ens kerralla sitten.
 
Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
2
KS app kingsongsofttuner-139.apk ei enää toimi ei mene kirjautumisikkunasta eteenpäin vaikka painaa "Login with guest" Uudelleen asennus ei auttanut toimiiko teillä tuo appi? Olisko puhelimen päivitys rikkonut sen?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Sallitaan varmaan pieni FB-ryhmän mainostus?

Ryhmän tarkoitus oli aluksi järkätä Uudenmaan sähköpotkulautajoiden kesken tapaamisia, mutta olen laittanut sinne jonkin verran ohjeita MAX G30 laudan omistajille, eli ei olekaan niin aluekohtainen ryhmä.

Eikö Discord olisi tuollaiselle paljon parempi alusta? Ihan vaan IMO. Ellei fäbö ole yhtäkkiä muuttunut olemattomia ryhmäominaisuuksiaan järkeviksi, jotenkin hakukelpoisiksi ja organisoiduiksi muutamassa vuodessa?
 
Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
2
Mulla ei valitettavasti tuo toiminut, android 11 (honor), "ongelma paketin jäsentämisessä"
Mulla ei myöskään toimi. Tuossa ohjeessa lukee et developer modessa "Scroll down within the Developer Options menu and enable the toggle switch for Allow apps from Unknown Sources right next to it." Mut mulla ei löydy tuota allow apps from unknown
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
Mulla ei myöskään toimi. Tuossa ohjeessa lukee et developer modessa "Scroll down within the Developer Options menu and enable the toggle switch for Allow apps from Unknown Sources right next to it." Mut mulla ei löydy tuota allow apps from unknown
Mulla ei ole siitä kiinni, koska olen hyväksynyt tiedostojen suorittamisen tuntemattomista lähteistä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
4
Mulla ei valitettavasti tuo toiminut, android 11 (honor), "ongelma paketin jäsentämisessä"
Alla olevan linkin takaa saa ladattua version joka toimii uusimmissa androideissa..

 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 691
Viestejä
4 208 820
Jäsenet
70 938
Uusin jäsen
leijska

Hinta.fi

Ylös Bottom