Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Tänään tuli vaihdettua liittimet Ninebottiin. Tosiaan 420km ollut däddynordi sisässä ja liittimet näyttivät vielä uusilta. Kuva otettu kannen aukaisun jälkeen. Ei voi kyllä kehua noiden torxi pulttien laatua oli jo nyt kolmesta pultista kanta aivan paskana, joutui vasaralla lyömään torxin kiinni että sai pyörätettyä auki
 

Liitteet

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tänään tuli vaihdettua liittimet Ninebottiin. Tosiaan 420km ollut däddynordi sisässä ja liittimet näyttivät vielä uusilta. Kuva otettu kannen aukaisun jälkeen. Ei voi kyllä kehua noiden torxi pulttien laatua oli jo nyt kolmesta pultista kanta aivan paskana, joutui vasaralla lyömään torxin kiinni että sai pyörätettyä auki
Toi on virhe kun vakioliittimet on laitettu nippusiteellä toisiinsa kiinni.

Erottaisin ne toisistaan heti alkuun, etteivät pääse sulamaan toisiinsa kiinni ja käräyttämään samalla kontrolleria.

Mitä olet pitänyt DaddyNordV2 firmiksellä scoottailusta?
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Joo, tosiaan on tiedossa mahdolliset riskit tuosta firmiksen kanssa säädöstä. Riski siinä on että itse sen kanssa alkaa säätämään. Aiemmin meni ihan oudoksi tolla ajaminen ja sillä kyselinkin valmiita firmiksiä.

Melkein voisi varuiksi kyllä tilata controllerin ja noi liittimet kolvailla.

Eilen olin liikenteessä 70 pinnasella laudalla aamulla ja tänään sitten täydellä akulla. Meni sitten tuota 25km/h niissä kohti missä eilen 23km/h. Eli ilmeisestikö tuo akun varaus vaikuttaa sitten tuossa uusimmassa firmiksessä. Toihan tässä vähän ärsyttää noissa päivityksissä kun ei kerrota suoraan mitä se tekee. On vaan ympäripyöreästi sanottu.

Katsoo mitä viikonloppuna jaksaa/kerkeää säätää kun arkena vähemmän jaksaakaan säätää.
Eli pitää varmaan itselläkin laittaa vanha firmis jotenkin takasin. Onnistuuko se firmiksen päivitys taaksepäin tuolla scooterhacking utilityllä vai tarviiko firmikseen toisen softan ja sen jälkeen scooterhackingutilityllä voi säätää jos haluaa?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eli pitää varmaan itselläkin laittaa vanha firmis jotenkin takasin. Onnistuuko se firmiksen päivitys taaksepäin tuolla scooterhacking utilityllä vai tarviiko firmikseen toisen softan ja sen jälkeen scooterhackingutilityllä voi säätää jos haluaa?
Siellä taitaa olla joku Vanilla, joka on originaali firmware, mutta sen vaihtaminen ei välttämättä enää onnistu jos olet Ninebotin kännykkäapista päivittänyt uusimpaan kryptattuun firmikseen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
No sen olen mennyt tekemään.
Sitä Ninebotin omaa kännykkäappia tarvitsee tasan yhden kerran, että saa laudan rekisteröityä itselleen ja katsottua ne tutoriaalit läpi, että lauta lähtee kulkemaan 25km/h ja sen jälkeen se kannattaa poistaa heti ilman ensimmäistäkään firmware päivitystä mitä se tarjoaa.

m365 Tools sovelluksella näkee kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin.

Mutta jos sinulla ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, niin anna olla, mutta jättäisin Ninebotin apin päivitykset jatkossa tekemättä. Joillakin päivitys on vaikuttanut siten, että lauta alkoi kulkemaan enää 20km/h ja siihen ei vielä ole olemassa softapuolella korjaavaa päivitystä.
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Sitä Ninebotin omaa kännykkäappia tarvitsee tasan yhden kerran, että saa laudan rekisteröityä itselleen ja katsottua ne tutoriaalit läpi, että lauta lähtee kulkemaan 25km/h ja sen jälkeen se kannattaa poistaa heti ilman ensimmäistäkään firmware päivitystä mitä se tarjoaa.

m365 Tools sovelluksella näkee kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin.

Mutta jos sinulla ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia, niin anna olla, mutta jättäisin Ninebotin apin päivitykset jatkossa tekemättä. Joillakin päivitys on vaikuttanut siten, että lauta alkoi kulkemaan enää 20km/h ja siihen ei vielä ole olemassa softapuolella korjaavaa päivitystä.
Mulla teki uusin päivitys sen että akun varauksen ollessa < 80% tippuu nopeus 22-23 tasaisella ja vääntö vähenee. On se tuo e-way e600 hieman eri peli vääntöjen suhteen mut akku kestää vain reilu 10km. Omistan siis kaksi lautaa tällä hetkellä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla teki uusin päivitys sen että akun varauksen ollessa < 80% tippuu nopeus 22-23 tasaisella ja vääntö vähenee. On se tuo e-way e600 hieman eri peli vääntöjen suhteen mut akku kestää vain reilu 10km. Omistan siis kaksi lautaa tällä hetkellä.
Ihan mahdollista, että päivitys on sen aiheuttanut, mutta katso myös, että rengaspaineet on edessä sekä takana 4.0 baria.

Rengaspaineella on yllättävän suuri merkitys.
 
Liittynyt
04.07.2022
Viestejä
13
Ihan mahdollista, että päivitys on sen aiheuttanut, mutta katso myös, että rengaspaineet on edessä sekä takana 4.0 baria.

Rengaspaineella on yllättävän suuri merkitys.
Mulla on tommonen Bergin akkukompura ja olen sillä pitänyt 55psi (3.7bar) uudesta asti. Pari ekaa viikkoa meni 25km/h alle 50% akun varauksen ja muuta syytä vauhdin tippumiselle en keksi kuin softa päivitys tai maanataikappale. Ajan samaa reittiä päivittäin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla on tommonen Bergin akkukompura ja olen sillä pitänyt 55psi (3.7bar) uudesta asti. Pari ekaa viikkoa meni 25km/h alle 50% akun varauksen ja muuta syytä vauhdin tippumiselle en keksi kuin softa päivitys tai maanataikappale. Ajan samaa reittiä päivittäin.
No sitten on ainakin rengaspaineiden osalta kaikki kunnossa :thumbsup:

Kannattaa joka tapauksessa tarkistaa ja lisätä painetta pari kertaa viikossa. Oikeilla rengaspainella estää myös hyvin rengasrikkoja.

Kokeille saatko sen Vanillan sisään ScooterHacking utilityllä ja varmista, että sinun lauta on US jenkkien alueelle asetettuna.

EDIT: Sitten voisi myös laittaa magic serialin, eli vaihtaa laudan sarjanumeron 5 ensimmäistä merkkiä N4GSD alkuiseksi.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Eli pitää varmaan itselläkin laittaa vanha firmis jotenkin takasin. Onnistuuko se firmiksen päivitys taaksepäin tuolla scooterhacking utilityllä vai tarviiko firmikseen toisen softan ja sen jälkeen scooterhackingutilityllä voi säätää jos haluaa?
Äppi auki ja sieltä 'Load from repo' valikosta muistaakseni sai vanhemman drv:n ajettua sisään.

EDIT.
Tai vaihtoehtoisesti tosiaan täältä se vanilla, löytyy heti tosta sivun alusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Tänään tuli vaihdettua liittimet Ninebottiin. Tosiaan 420km ollut däddynordi sisässä ja liittimet näyttivät vielä uusilta. Kuva otettu kannen aukaisun jälkeen. Ei voi kyllä kehua noiden torxi pulttien laatua oli jo nyt kolmesta pultista kanta aivan paskana, joutui vasaralla lyömään torxin kiinni että sai pyörätettyä auki
Montakos noita liittimiä piti vaihtaa Osaa tilata sopivan määrän (+ extraa).

Eli pitää varmaan itselläkin laittaa vanha firmis jotenkin takasin. Onnistuuko se firmiksen päivitys taaksepäin tuolla scooterhacking utilityllä vai tarviiko firmikseen toisen softan ja sen jälkeen scooterhackingutilityllä voi säätää jos haluaa?
Itse taisin vetää ton orggiksen takaisin niin että tuolta scooterhackingin ScooterHacking.org :: Max CFW Builder saitilta sai ton vanillan ja sit toi Ninebotin oma appi tarjos päivitystä ja veti sen siihen.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Ilmeisesti siis painava kuorma, paljon mäkiä ja regen sulattaa noita liittimiä ihan orkkis firmwarellakin.

Itse ~76kg ja regen minimillä. Toivottavasti kestäis. Ei jaksais kikkailla.

Täälläkin Max G30 uusin päivitys tuntuis kuljettavan nyt 23km/h tienoilla monessa paikoin...
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Vähän pidempi lenkki tuli heitettyä tänään kun tuli hilpastua laudalla työpaikalle.
Hyvin jaksoi kuljettaa tämmöstä 120 kg kaveria työkoneen kanssa tuon melkeen 20 km.
Ninedash piti bootata välissä kun lopetti näyttämästä nopeutta yms, sen takia meni kahteen osaan tämä reissu.
Average speed näyttää jostain syystä ihan mitä sattuu :hmm:

Screenshot_20220728-125647_Nine Dash.jpg


Harmillisesti näyttää kyl siltä, että edelleen tuo tanko lähtee elämään omaa elämäänsä suhteessa etupyörään eli menee vinoon.
Useamman kerran tullut tuo jo suoristettua löysäämällä noita kahta ruuvia, suoristus ja ruuvien kiristys, mutta silti vaan lähtee mutkalle menemään.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 505
Piru vie kun tässä on tullut kiire kaiken muun touhun vuoksi, niin jäänyt tämä puhelintelineongelma ratkaisematta. Olisiko kellään siis vinkata lautaan sellaista puhelintelinettä, jossa ollessa puhelimella voisi kuvata tietä eteen (mielellään landscapena, mutta portraittikin olisi parempi kuin ei mitään) ja jonka saisi haettua jostain normikaupasta ennen ylihuomista?

Lidlin telineellä kuvaaminen ei onnistu, koska kiinnitys tankoon liian leveä ja X-clamppi tulee suoraan puhelimen kameran eteen. Bilteman telineellä ei onnistu, koska teline ei nouse tangosta juurikaan ja tulee kuvan mukaisella tavalla laudan oman näytön ja kaasun tielle, mikä estää kääntämisen.

Jos nyt kolmannella edes onnistuisi tässä hommassa eikä tarvitsisi sen jälkeen enää neljättä telinettä lähteä ostamaan niin olisi kiva. :D

1659024160521.png
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Toi on virhe kun vakioliittimet on laitettu nippusiteellä toisiinsa kiinni.

Erottaisin ne toisistaan heti alkuun, etteivät pääse sulamaan toisiinsa kiinni ja käräyttämään samalla kontrolleria.

Mitä olet pitänyt DaddyNordV2 firmiksellä scoottailusta?
Olen tykännyt! rouvakin tuntuu tykkäävän mitä on pari kertaa skoottia lainannut. Minun mielestä tuo Ninebotti on suorastaan surkea sillä vakio softalla.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Ilmeisesti siis painava kuorma, paljon mäkiä ja regen sulattaa noita liittimiä ihan orkkis firmwarellakin.

Itse ~76kg ja regen minimillä. Toivottavasti kestäis. Ei jaksais kikkailla.

Täälläkin Max G30 uusin päivitys tuntuis kuljettavan nyt 23km/h tienoilla monessa paikoin...
Kannattaa ehkä avata kotelo ja ottaa se nippuside pois kaapeleista. Niille on kannen alla reilusti tilaa, ihmetyttää kyllä miksi ne on pitänyt laittaa samaan kasaan..
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
595
Olen tykännyt! rouvakin tuntuu tykkäävän mitä on pari kertaa skoottia lainannut. Minun mielestä tuo Ninebotti on suorastaan surkea sillä vakio softalla.
Mistä tuon DaddyNordV2 firmiksen löytää? Kovasti löytyy viittauksia mutta en löydä itse filettä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Kolme liitintä vaihdoin mistä on ollut täällä puhetta. Tilasin liittimet Suomen suosituimmat RC-autot | Hobbyfactory OY
Ilmeisesti XT150 ja MT60 ovat sellaiset kooltaan soveltuvat ja speksien puolesta varmat vaihtoehdot tähän. Mulla on vielä homma vaiheessa ja arvon mitä tekisin - hirveän suurta akuuttia pelkoa sulamisesta en ajoprofiilin ja määrän puolesta vakiosoftalla koe.

Jälkimmäinen mainittu on kompakti paketti kolminapaiseksi yhdeksi liittimeksi mutta ensimmäinen lienee helpompi asentaa - toisaalta tähän vaikuttanee se, miten isoa rautaa hyllystä löytyy tai haluaako juottaa peräti toholla.

Montakos noita liittimiä piti vaihtaa Osaa tilata sopivan määrän (+ extraa).
Siellä on siis moottorin kolmessa vaihepiuhassa kolme erillistä liitintä(liitinparia, uros ja naaras) vakiona. Ne voi mm. Redditin juttujen mukaan korvata samaan tyyliin kolmella erillisellä järeämmällä kuten XT150 tai yhdellä kolminapaisella liitinparilla kuten MT60. Jotkut ovat mokanneet käyttämällä jotain muita liittimiä, jotka eivät mahdu moottorikaapelin perässä ulos jos sen joutuu irrottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Avasin itsekin pohjalevyn tänään. Vielä jäi liittimet vaihtamatta, mutta kaipa se täytyy jossain kohtaa tehdä.Tässä siis ne kolme alkuperäistä kun eivät ole sulaneet tunnistamattomaksi möykyksi.

5C4A8BAD-9E31-48FC-A78E-B3BBF8CBDB3A.jpeg

Osaako joku sanoa miten tämän koristerinkulan tulisi pysyä kiinni tai kiinnittyä. Pyörittelin ties mihin asentoihin, ja aina irtoaa. Otin toistaiseksi kokonaan pois.

076D240C-9DE0-4CCD-ABD1-E049406A258C.jpeg
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Piru vie kun tässä on tullut kiire kaiken muun touhun vuoksi, niin jäänyt tämä puhelintelineongelma ratkaisematta. Olisiko kellään siis vinkata lautaan sellaista puhelintelinettä, jossa ollessa puhelimella voisi kuvata tietä eteen (mielellään landscapena, mutta portraittikin olisi parempi kuin ei mitään) ja jonka saisi haettua jostain normikaupasta ennen ylihuomista?

Lidlin telineellä kuvaaminen ei onnistu, koska kiinnitys tankoon liian leveä ja X-clamppi tulee suoraan puhelimen kameran eteen. Bilteman telineellä ei onnistu, koska teline ei nouse tangosta juurikaan ja tulee kuvan mukaisella tavalla laudan oman näytön ja kaasun tielle, mikä estää kääntämisen.

Jos nyt kolmannella edes onnistuisi tässä hommassa eikä tarvitsisi sen jälkeen enää neljättä telinettä lähteä ostamaan niin olisi kiva. :D

Itsellä on ollut tämä käytössä/kokeilussa. Celly älypuhelimen pyöräteline tankokiinnikkeellä | Motonet Oy
Tuohon kiinnitykseen sais olla joku pienempi sovite, nyt joutu vähän lisäämään omaa patenttia että sen saa kunnolla kiinni MAX G30 laudan tankoon.
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
146
Avasin itsekin pohjalevyn tänään. Vielä jäi liittimet vaihtamatta, mutta kaipa se täytyy jossain kohtaa tehdä.Tässä siis ne kolme alkuperäistä kun eivät ole sulaneet tunnistamattomaksi möykyksi.



Osaako joku sanoa miten tämän koristerinkulan tulisi pysyä kiinni tai kiinnittyä. Pyörittelin ties mihin asentoihin, ja aina irtoaa. Otin toistaiseksi kokonaan pois.

Liimaa se takaisin tai jätä kokonaan pois. Toi on ihan turha muovi vaan
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Avasin itsekin pohjalevyn tänään. Vielä jäi liittimet vaihtamatta, mutta kaipa se täytyy jossain kohtaa tehdä.Tässä siis ne kolme alkuperäistä kun eivät ole sulaneet tunnistamattomaksi möykyksi.

Kattelin kans tuota kaapelitilannetta G30 sisältä, askartelin sit tollasen nippari-kamman etteivät ainakaan yhteen sula, jos sulaavat
b-a.jpg
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
38
Eikös ollu niin, että vain moottorin ja kontrollerin väliset liittimet kannattaa vaihtaa?

Jos vaihdan noihin XT150 liittimeen, niin voiko huoletta pistää virtarajaksi vaikka 35A tai enemmän?
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
92
Boys on wheels Vantaan Haltialansillalla, Rear ja front sharksetit ja denis yurevin 36v extender rangerit, megaboom 3:set soittaa musiikkia, kaikki kertaa kaksi, keep on rollin'
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Piru vie kun tässä on tullut kiire kaiken muun touhun vuoksi, niin jäänyt tämä puhelintelineongelma ratkaisematta. Olisiko kellään siis vinkata lautaan sellaista puhelintelinettä, jossa ollessa puhelimella voisi kuvata tietä eteen (mielellään landscapena, mutta portraittikin olisi parempi kuin ei mitään) ja jonka saisi haettua jostain normikaupasta ennen ylihuomista?

Lidlin telineellä kuvaaminen ei onnistu, koska kiinnitys tankoon liian leveä ja X-clamppi tulee suoraan puhelimen kameran eteen. Bilteman telineellä ei onnistu, koska teline ei nouse tangosta juurikaan ja tulee kuvan mukaisella tavalla laudan oman näytön ja kaasun tielle, mikä estää kääntämisen.

Jos nyt kolmannella edes onnistuisi tässä hommassa eikä tarvitsisi sen jälkeen enää neljättä telinettä lähteä ostamaan niin olisi kiva. :D

Itsellä käytössä tälläinen Telefone Koura2 puhelinteline pyörään
 
Liittynyt
23.08.2021
Viestejä
4
Ok.
1. Lataa google playsta lightblue
2. Avaa lightblue (varmista et augment appi on force closed)
3. Valitse listasta augment.eco ja yhdistä siihen (varmista et skuutti on päällä)
4. Yhteyden saatuas paina state_sync
5. Hex write kohtaan sit koodi ja sen jälkeen write

BE50 ainaki vakionnopeudensäädin päällä, tais olla myös soundit..
0011 ilman vakionopeudensäädintä, ei ääniä..

Nää molemmat on parhaat omasta kokemuksesta, kummatkin unlockaa nopeuden 36km/h ... Ite painan 85kg menee suoralla noin. 30-32km/h.
Itelleni ongelma lähinnä et E-ABS on low tai olematon kummaskin ja tykkään et se on se maksimiarvo, mut ei löydy viälä....

Niin ja tosiaan, jos yhdistät sen augment-apin siihen lautaan niin ne kaikki arvot resetoituu niihin arvoihin mitä se appi ja sun asetukset ajaa...

Ilmeisesti toi lauta kumminki reportoi noi kilsat tohon appiin, vaikka ois ajanu ilman muilla asetuksilla.. Et leasing-sopimusta ajatellen en usko, et tosta on harmia kun se ei oo silleen läpinäkyvää.. Voin olla väärässäkin, en tiiä ajaako toi jotain logia sinne :D. Mut eihän tässä kajota laitteeseen mitenkään fyysisesti.
Eipä se augment mikään poliisikaan ole :)
Hitto mistäs noita HEX koodeja löytää lisää? Laittamasi Discordin kutsu linkki ei toimi enää. Ja olisi kyllä hyvä tietää jättääkö tuo jotain lokeja tuohon augmenttiin, kun olen aina vaihtanut laudan, kun rengas on puhjennut.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 126
Paljonko lössi pitää renkaissa painetta? Laitoin töissä tänään renkaan maksimit 3.5bar ja aika kivikova tuli ajaa. Ainaki vierii nätisti. 10" rimpulat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Paljonko lössi pitää renkaissa painetta? Laitoin töissä tänään renkaan maksimit 3.5bar ja aika kivikova tuli ajaa. Ainaki vierii nätisti. 10" rimpulat
10x3 renkaat 10x2.5 sisäkumilla, 52psi eli jotain 3.6bar.

Pidän korkeella sen takia ettei kanttarit puhko renkaita turhaan. Veikkaan et toi aikasempikin rengasrikko oli pinch flat kun ulkokumissa ei mitään ja oli jääny paineet tarkastamatta. Kerrasta opittiin ja nyt katellaan sit ahkerammin.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 126
ehkä pitää vaa kokeilla. jos huomenna laittais 3 bar. hampaat tippuu 3.5
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
En kyl muistele et xiaomilla olis 10" renkailla ollu toi 50psi mitenkään liikaa. olihan se vähän kova mut ennemmin se kun paikkailemassa renkaita jatkuvalla syötöllä.

nykysessä sit jousitus niin ei oo niin justiinsa, ennemmin pieni värinä tossakin kun se et uusia sisäkumeja vaihtelemassa viikottain.
 

Tvv

Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
1
Morjens,

Pojan lauta sammui kesken ajon, eikä tahdo käynnistyä. Näyttöön ei tule mitään elämää. Jos virtanappia pitää pohjassa, moottori laittaa vastaan. Ikäänkuin yrittäisi regeneroida. Välillä myös ajovalo vilkuttaa nopeasti kuutisen kertaa, välillä ei.

Ongelma ilmeni märällä kelillä joten ajateltiin näyttöön päässeen vettä. Se on vaihdettu, kuten myös controlleri. Ongelma edelleen sama.

Voisiko moottorin tai akun vikaantuminen aiheuttaa tällaisia oireita?

Lauta on E-Wheels E2S V2.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Morjens,

Pojan lauta sammui kesken ajon, eikä tahdo käynnistyä. Näyttöön ei tule mitään elämää. Jos virtanappia pitää pohjassa, moottori laittaa vastaan. Ikäänkuin yrittäisi regeneroida. Välillä myös ajovalo vilkuttaa nopeasti kuutisen kertaa, välillä ei.

Ongelma ilmeni märällä kelillä joten ajateltiin näyttöön päässeen vettä. Se on vaihdettu, kuten myös controlleri. Ongelma edelleen sama.

Voisiko moottorin tai akun vikaantuminen aiheuttaa tällaisia oireita?

Lauta on E-Wheels E2S V2.
Voi, mut periaatteessa jos näyttö ja kontrolleri on vaihdettu niin pitäs sen edes päälle mennä ja vikakoodia antaa jos moottorissa vika. Toki jos akussa vika niin sit ei kyllä sitäkään, mut virtaa se oletettavasti jonkinverran ainakin saa jos ajovaloakin pystyy vilkuttamaan.

Mututuntumalla sanosin et joku on oikosulussa ja sen takia käyttäytyy noin. Ongelmanahan on se et jos akku on sökö niin sama ostaa uus lauta about samalla rahalla mitä se akkukin maksais. Ensiks kuitenkin silmäilisin et miltä se akku itessään näyttää, ehkä myös sitä moottoria vähän, mut se pitää todnäk avata jos haluaa tarkemmin nähdä kun pelkät liittimet.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Onkohan tuossa mallissa "äly" kontrollerissa vai näytössä?

Omassa MAX G30 laudassa piti vaihtaa sarjanumero kontrollerin vaihdon jälkeen, ennen kuin lähti toimimaan.

Näytössä vilkkui vikakoodi 35 "Vehicle default serial number, change the control board".

En tunne tuota lautaa, mutta lähtisin etsimään vikaa johtojen liittimistä.

Vika voi olla myös kaasukahvan kontaktissa jos sitä tai sen johtoja on pitänyt irroitella.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
8
Ummikko tarvitsee apua sopivan laudan valinnassa. Elikkäs haluaisin luotettavan laudan max 900€ hintaan ja mielellään hyvällä vedenkesto-ominaisuuksilla.
Olen katsellut E-wheelsin ES2 V2 PRO 2022. Onko kenellekään kokemusta kyseisestä laudasta? Kyseiselle laudalle on hyvä vesitiiviysluokka eli ipx6 ja moottorin maksimitehokin olisi 1000w ja tämä ilmeisemmin auttaa mäkiä kiivetessä?
Saa ehdottaa muita hyviksi koettuja lautoja tuon 900€ budjetin sisällä.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
263
Morjens,

Pojan lauta sammui kesken ajon, eikä tahdo käynnistyä. Näyttöön ei tule mitään elämää. Jos virtanappia pitää pohjassa, moottori laittaa vastaan. Ikäänkuin yrittäisi regeneroida. Välillä myös ajovalo vilkuttaa nopeasti kuutisen kertaa, välillä ei.

Ongelma ilmeni märällä kelillä joten ajateltiin näyttöön päässeen vettä. Se on vaihdettu, kuten myös controlleri. Ongelma edelleen sama.

Voisiko moottorin tai akun vikaantuminen aiheuttaa tällaisia oireita?

Lauta on E-Wheels E2S V2.
Tuskimpa on tämä ongelma, mutta kokeiles vääntää jarruvipua vastakkaiseen suuntaan. Tosin en tiedä onko sun mallissa samantyylinen jarru. Mulla joskus alkoi laite(eri merkkinen) piipittämään, kun yritin ladata, niin johtui siitä, että laudan jarru ei ollut palautunut lepoasentoon.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Ummikko tarvitsee apua sopivan laudan valinnassa. Elikkäs haluaisin luotettavan laudan max 900€ hintaan ja mielellään hyvällä vedenkesto-ominaisuuksilla.
Olen katsellut E-wheelsin ES2 V2 PRO 2022. Onko kenellekään kokemusta kyseisestä laudasta? Kyseiselle laudalle on hyvä vesitiiviysluokka eli ipx6 ja moottorin maksimitehokin olisi 1000w ja tämä ilmeisemmin auttaa mäkiä kiivetessä?
Saa ehdottaa muita hyviksi koettuja lautoja tuon 900€ budjetin sisällä.
Kaveri tilasi ja onhan tuo laatu aika ripulia mitä E-Wheelsit ovat kun vertaa Ninebotiin. Toki niissä sitten houkuttaa suorituskyky. Eka lauta lähti suoraan takaisin kun pukkasi koko liudan error-koodia suoraan paketista ja kolhuja pitkin lautaa. Nyt tästä toisesta puuttui ruuveja pohjalevystä sekä takavalo oli kytkemättä laudan sisällä. Tuli jo mieleen onkohan nämä jotain käytettyjä lautoja. Vesitiiveys ainakin kontrollerin osalta näytti kuvissa heppoiselta verrattuna ninebotiin. Kaverilla E2S V2 MAX.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
8
Kaveri tilasi ja onhan tuo laatu aika ripulia mitä E-Wheelsit ovat kun vertaa Ninebotiin. Toki niissä sitten houkuttaa suorituskyky. Eka lauta lähti suoraan takaisin kun pukkasi koko liudan error-koodia suoraan paketista ja kolhuja pitkin lautaa. Nyt tästä toisesta puuttui ruuveja pohjalevystä sekä takavalo oli kytkemättä laudan sisällä. Tuli jo mieleen onkohan nämä jotain käytettyjä lautoja. Vesitiiveys ainakin kontrollerin osalta näytti kuvissa heppoiselta verrattuna ninebotiin. Kaverilla E2S V2 MAX.
Kiitos viestistä. Oon nyt katellut tota ninebotin max G30 lautaa ja vaikuttaa laadukkaalta. Ainoa arveluttava seikka on tuo 100kg painoraja. Pitkänä miehenä vaatteiden sekä repun kanssa paino kipuaa aivan tuonne 100kg lähelle. Olisko jopa parempi katsella 120kg painorajan omaavia lautoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Kiitos viestistä. Oon nyt katellut tota ninebotin max G30 lautaa ja vaikuttaa laadukkaalta. Ainoa arveluttava seikka on tuo 100kg painoraja. Pitkänä miehenä vaatteiden sekä repun kanssa paino kipuaa aivan tuonne 100kg lähelle. Olisko jopa parempi katsella 120kg painorajan omaavia lautoja?
Ei oo tässä 600+km jälkeen tullut ongelmaa. Välistä jyrkimmissä mäissä tippuu nopeus ja huomaa eron jos on työrepun / ilman reppua samaa mäkeä ajamassa. Työrepun kanssa on yli 100kg laudan päällä ja melkein joka työpäivä tulee se 12-14km ajoa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
595
Kiitos viestistä. Oon nyt katellut tota ninebotin max G30 lautaa ja vaikuttaa laadukkaalta. Ainoa arveluttava seikka on tuo 100kg painoraja. Pitkänä miehenä vaatteiden sekä repun kanssa paino kipuaa aivan tuonne 100kg lähelle. Olisko jopa parempi katsella 120kg painorajan omaavia lautoja?
En tiedä mistä valmistajat näitä painorajoja arpovat. Itselläni oli lainassa kaverin E-Way E-600 max ja tilasin itselleni MAX G30 laudan. Yllätys oli, että molemmat käyttävät TÄYSIN samaa runkoa laudoissaan. Ihan viimeistä yksityiskohtaa myöten samoja, eri tarrat vaan päällä. (Latausportti eri paikassa)
Sisältä nämä ovatkin sitten erilaiset. Molemmat avattu ja Ninebot paljon viimeistellympi komponettien osalta.
Toinen antaa painorajaksi 100kg ja toinen 125kg
20220726_120211062_iOS.jpg
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 126
En tiedä mistä valmistajat näitä painorajoja arpovat. Itselläni oli lainassa kaverin E-Way E-600 max ja tilasin itselleni MAX G30 laudan. Yllätys oli, että molemmat käyttävät TÄYSIN samaa runkoa laudoissaan. Ihan viimeistä yksityiskohtaa myöten samoja, eri tarrat vaan päällä. (Latausportti eri paikassa)
Sisältä nämä ovatkin sitten erilaiset. Molemmat avattu ja Ninebot paljon viimeistellympi komponettien osalta.
Toinen antaa painorajaksi 100kg ja toinen 125kg
laakeroinnista tai renkaista voi tulla painoraja myös. renkaat on helppo kattoa onko kantavuus mikä
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
595
laakeroinnista tai renkaista voi tulla painoraja myös. renkaat on helppo kattoa onko kantavuus mikä
Ninebotin renkaat kävin juuri katsomassa niin max load 100kg per rengas. Eli nuo kantaa enemmän kuin 100kg kuskin. Veikkaan, että toinen valmistaja halunnut vaan olla varmempi ja laittaa pienemmän kantokyvyn. Pääsevät vastuista jos 110kg kuski hajottaa laudan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 773
Viestejä
4 203 201
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
Rosmonautti

Hinta.fi

Ylös Bottom