Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ninebot on suunnitellut siihen lisävarusteisen istuimen niin kukaan ei voi väittää, että lautaa ei olisi siihen suunniteltu.
Ootko ikinä kuullu sellasesta asiasta et kun tehään asioita miettien et voidaanko, mut ei mietitä et kannattaako? Jos et niin penkki laudassa on yks esimerkki, toinen esimerkki on ne laudat jotka kulkee 100kmh. Sen sijaan et oltais mietitty onks se kannattavaa, ollaan mietitty vaan et voidaanko. Mun ei varmaan tarvi selittää miks 10" renkailla ja pienillä levyjarruilla varustetulla vehkeellä satasen tykittäminen on huono idea.

Se et ninebot on tehny virallisen lisävarusteen laudallensa ei oikeastaan kerro mitään muuta kun sen et ne on öööh, no tehny sellasen? Ei se siitä yhtään sen kannattavampaa lisävarustetta tee eikä se ykskaks muuta potkulautaa sellaseks laitteeks mihin on suunniteltu laitettavan penkki kiinni. Ei se kai mun ymmärtääkseni fysiikan lakeja ala kumoamaan jos sen penkin laittaakin kiinni siihen lautaan.

Jos silleen niinkun kattelee miten potkulauta on suunniteltu ja vertailee sitä vaikka polkupyörään tai mopoon tai ihan mihin tahansa vehkeeseen joka on suunniteltu siihen et sillä ajetaan istualtaan, niin varmaan alkaa hahmottamaan et miks niissä laudoissa ei lähtökohtaisesti sitä penkkiä ole. Tai jos on, niin sitä ei kannattais olla, koska se painopiste on sit auttamatta ihan täysin takana ja toi aiemmin mainittu käsiteltävyyskin ottaa osumaa sen takia kun sä et tosiaan sitä painopistettä istualteen mihinkään liikuta.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Lautana g30e ii ja koitin saada cruise controllin peliin. Laudassa näyttää versiot drv1.5.4, ble 1.1.4, bms1.5.6.
Tein scooterhacking utility:llä firmiksen jossa cc päällä ja oletuksena ollut drv1.2.6. Vääntö hävisi olemattomiin, cc toimi.
Tein sen jälkeen uuden johon laitoin cc ja valikosta drv1.5.4(beta). Vääntöä oli mutta cc ei toimi.
Latasin vielä orkkis drv1.5.4 firmiksen testiksi väännön suhteen, mutta siinä ei sitä cc:tä ole...
Mikähän meni pieleen?
Tavoitteena siis tällä hetkellä saada vain cc peliin, muuten orkkis asetuksilla.
Flash > Load custom valikon jälkeen kysyy install/update SHFW vai legacy custom firmware. Mikä ero näillä? Tein legacyn kautta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 500
Jos jumalauta trafin virkamies julkisesti sanoo, että maahantuojan ilmoitus, niin se on maahantuojan ilmoitus. Niin yksinkertaista se on vaikka kuinka vänkäät asiasta. Maahantuoja päättää tasan mihin käyttötarkoitukseen hän haluaa sen lautansa ilmoittaa pääasiallisesti tulevan ja siinä ei sun mussutukset mitään auta.
Ja aiemmin toukokuussa se Trafin virkamies oli kirjoittanut, että ei onnistu ja jakkaroita jo poistettiin vehkeistä sen takia. Sitten löydettiin ratkaisu, kun alettiin kikkailemaan päällystämättömän tien pointilla.

Mä edelleen haluan nähdä miten joku 8-tuumasilla slikseillä varustettu oikea potkulauta menee pelkällä ilmoituksella jakkaralliseksi. Eiköhän Trafilla ala olemaan taas asiaa siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 500
Tässä on kaikki juuri päinvastoin kuin oma kokemus osoittaa, paitsi tuohon mukavuuteen en ota kantaa koska se riippuu kuskista.
Jalat saat maahan kyllä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa jos vertaat sitä tilanteeseen jossa seisaaltaan ajaessa olisit jo pää edellä kadussa ilmalennon jälkeen mutta penkin kanssa olisit vain jalat maassa kuin ei mitään? Mikä mahtaa olla tämmöinen skenaario?
Havannointi on hiukan huonompaa istualtaan kuin seisaaltaan, sama ilmiö kun autoissa että korkeammalta näkee paremmin, en ymmärrä miten käännät tämän toisinpäin? Laudan päältä on kyllä hyvä näkyvyys aivan sama miten sitä ajat.
Tuosta käsiteltävyydestä mainittinkin jo, se on aivan eri tasolla seisaaltaan ajettaessa ja tämän pitäisi olla kaikille edes lautaa ajaneille melko selvä asia.
Edit. voihan siis olla tilanne että etupyörä putoaa isoon kuoppaan tai ajat huomaamatta korkeaan katukivetykseen ja vauhti tippuu hetkessä nollaan, nurin olet aivan varmasti ajoit sitten istualtaan tai seisaaltaan ja todennäköisesti pää osuu katuun. Tässä tilanteessa voi olla teoriassa parempi istua mutta pään ja naaman lyöt ensin ohjausputkeen jonka jälkeen katuun, lisäksi olet hieman matalemmalla joka ainkin teoriassa on parempi juttu.
Mulle kans kävi kerran niin, että tulin vähän huonosta kulmasta autojen kanssa samaan suuntaan ajoradan puolella tien oikeaa reunaa ajaen ja oli tarkoitus nousta siitä sitten kevyen liikenteen väylälle suojatien kohdalla noin 5cm kanttarin päälle. Vauhtia noin 10 km/h. No eipä onnistunut kun rengas jäi siihen. Koska seisoin, pääsin hyppäämään saman tien jaloilleni, pari juoksuaskelta samalla kun nostin tangosta sen renkaan siitä ylös samaan syssyyn. Istuen olisin todennäköisesti ollut naama ensin tangossa ja sitten asvaltissa, kun noi jalat ei ihan hirveen hyvin noita juoksuaskelia ota istuma-asennosta, eikä siinä kohtaa sitten auta yhtään, vaikka ne maahan asti saakin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Hieman kuulostaa epäilyttävältä koska valmistajan optimioloissa minimikuormalla tekemä lupaus on 65km ja täälläkin osa on kertonut lyhyemmästä rangesta.
Tiistaina sain oman G30 maxin ja ainaki karkeasti arvioituna 60km pystyy täydellä latauksella menemään.
Tosin, elopainoa ei ole kuin reilut 70kg joka varmasti helpottaa asiaa mutta aika paljon mäkiä joutuu ajelemaan.
Esim eilen ajoin 16km lenkin ja akkua meni 51%->25%(-26%), regen jarru low asetuksella, lämpötila 17C

Kyllä tuo 65km kuulostaa realistiselta 80kg kuskille täysin tasaisella tiellä
Käytönnössä en lähtis yli 50km matkalle, loppumatka saattaa mennä jalkapelissä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Tiistaina sain oman G30 maxin ja ainaki karkeasti arvioituna 60km pystyy täydellä latauksella menemään.
Tosin, elopainoa ei ole kuin reilut 70kg joka varmasti helpottaa asiaa mutta aika paljon mäkiä joutuu ajelemaan.
Esim eilen ajoin 16km lenkin ja akkua meni 51%->25%(-26%), regen jarru low asetuksella, lämpötila 17C

Kyllä tuo 65km kuulostaa realistiselta 80kg kuskille täysin tasaisella tiellä
Käytönnössä en lähtis yli 50km matkalle, loppumatka saattaa mennä jalkapelissä
50kg painoa, täysin tasaista pelkästään, myötätuuli, max nopeus 15km/h <---- noilla eväilllä voisi päästä just sen 60-65km
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
50kg painoa, täysin tasaista pelkästään, myötätuuli, max nopeus 15km/h <---- noilla eväilllä voisi päästä just sen 60-65km
Kuten mainittu, 65km hyper-optimi olosuhteissa. 50km pääsee varmasti

Sit en tiedä onko ketjussa ollut juttua, mut mites isompien lautojen mukana roudaaminen junassa?

VR:n mukaan taitettavat laudat voi viedä "Käsimatkatavarana" Pendoliinoon, mutta tommoisen 120cm/20kg laudan punnertaminen ylähyllylle saattaa aiheuttaa paheksuntaa kanssamatkustajissa.(Eikä välttämättä ole kovin turvallista)
Oisko tommonen kokoontaitettava kippikärry realistinen vaihtoehto?
Oletuksella että maksaa extraa ja varaa viereisen paikan itselleen...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Itsellä ainakin Zero10 lauta menee ihan kätevästi penkin alle, kun valitsee sopivan paikan keskeltä junavaunua. Lauta penkin alle, hiukan on ahdas jalkatila, mutta menettelee.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
594
Lautana g30e ii ja koitin saada cruise controllin peliin. Laudassa näyttää versiot drv1.5.4, ble 1.1.4, bms1.5.6.
Tein scooterhacking utility:llä firmiksen jossa cc päällä ja oletuksena ollut drv1.2.6. Vääntö hävisi olemattomiin, cc toimi.
Tein sen jälkeen uuden johon laitoin cc ja valikosta drv1.5.4(beta). Vääntöä oli mutta cc ei toimi.
Latasin vielä orkkis drv1.5.4 firmiksen testiksi väännön suhteen, mutta siinä ei sitä cc:tä ole...
Mikähän meni pieleen?
Tavoitteena siis tällä hetkellä saada vain cc peliin, muuten orkkis asetuksilla.
Flash > Load custom valikon jälkeen kysyy install/update SHFW vai legacy custom firmware. Mikä ero näillä? Tein legacyn kautta.
Itse kanssa eilen vähän harjoittelin tuota scooterhacking utility softaa kaverin Xiaomi M365 PRO laudalla (ei 2 versio) mutta en oikein päässyt pitkällekään. Yrittää sitten flässätä mitä vaan niin aina tulee "flashing failed, Reason: Max retries". Ohjelma kytkeytyy lautaan ja lukee softa versiot mutta sisäänpäin ei mene mitään vaan aina sama error. Mitähän teen väärin?

Cruise controllin sain päälle m365 Dashboard ohjelmistolla. Ninebotille näyttää olevan samanlainen Nine Dash appi. Saako tuolla CC päälle, en tiedä.
Oma G30E lauta lähtenyt puolasta kohti suomea joten en vielä pääse tuolla kokeilemaan.

Saako täällä kysyä scooterhacking apuja yllä olevaan max retries ongelmaan?
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Lautana g30e ii ja koitin saada cruise controllin peliin. Laudassa näyttää versiot drv1.5.4, ble 1.1.4, bms1.5.6.
Tein scooterhacking utility:llä firmiksen jossa cc päällä ja oletuksena ollut drv1.2.6. Vääntö hävisi olemattomiin, cc toimi.
Tein sen jälkeen uuden johon laitoin cc ja valikosta drv1.5.4(beta). Vääntöä oli mutta cc ei toimi.
Latasin vielä orkkis drv1.5.4 firmiksen testiksi väännön suhteen, mutta siinä ei sitä cc:tä ole...
Mikähän meni pieleen?
Tavoitteena siis tällä hetkellä saada vain cc peliin, muuten orkkis asetuksilla.
Flash > Load custom valikon jälkeen kysyy install/update SHFW vai legacy custom firmware. Mikä ero näillä? Tein legacyn kautta.
Laitappas tuosta se "Install/update SHFW" sisään niin pääset sen Configin kautta räplää asetuksia ml. cruisea.
Ja muista myös tehdä ne throttle käyrät. Muuten ei kaasusta tapahdu mitään.
Oletuksilla jos haluu mennä nii oisko ne ollu Eco 8A, Drive 18A ja Sport 25A.
Ainakin itsellä piti käydä sinne eri ajoprofiilien alle (Configissa) tekemässä se Throttle Moden alle se käppyrä miten se reagoi, muuten ei mene mihkään. Myös muistaa
tehdä sen muuallekin kuin pelkän yhden moodin alle (sport, Drive ja Eco)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 500
Otin Lidlistä tuollaisen luuripidikkeen mukaan, kun paketissa seisoi, että max 7" puhelimille, joten joo, oma Honor View 20 menikin siihen heittämällä. Mutta itse teline ei sitten menekään mihinkään heittämällä, koska tuo tankoon tuleva kiinnitys paljastui aivan tolkuttoman leveäksi vastapuolelta, mitä ei kuvasta voinut nähdä. Ei mulla ole ainakaan tollasta 5cm paljasta pätkää ohjaustangossa, mihin tuon saisi mahtumaan. Kuvassa näytti, että tuo klamppi olisi vain pari senttiä leveä.

Kaiken lisäksi tuo vielä tehokkaasti blokkaa ainakin omassa puhelimessa molemmat nurkissa olevat kamerat, joten kuvaaminen ei onnistu mihinkään suuntaan puhelin telineessä. Pitää yrittää saada palautettua.

1658390114345.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 263
Esim eilen ajoin 16km lenkin ja akkua meni 51%->25%(-26%), regen jarru low asetuksella, lämpötila 17C
Sitä 60 kilometrin käyttömatkaa kannattaa ensin testata muutama kerta tarkasti mitaten, ei ekstrapoloida likiarvoista pätkäajolla. Jää nimittäin tekemättä. Voi käydä niinkin nolosti, että jopa se "varma" 50 kilometriä jää kesken.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Q-Mount mainos tullut monta kertaa vastaan ja vaikuttaa kätevälle tankotelineelle. Hintakaan ei ole paha.

 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Laitappas tuosta se "Install/update SHFW" sisään niin pääset sen Configin kautta räplää asetuksia ml. cruisea.
Ja muista myös tehdä ne throttle käyrät. Muuten ei kaasusta tapahdu mitään.
Oletuksilla jos haluu mennä nii oisko ne ollu Eco 8A, Drive 18A ja Sport 25A.
Kiitos, tällä sai cruisen pelaamaan ja muutenkin tuntuu ajo normaalilta. Tolla näköjään Kers kokonaan pois päältä ja "joutuu" jarrua käyttämään paljo enemmän. (jarru asetuksissa: max35A ja flat käyrä)
Mitä "throttle current raising coefficient" parametrillä säädetään? Ei kerennyt sitä testailla.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Itse käytän molemmissa sähköpyörissäni Quadlock puhelintelinettä. Pysyy menossa mukana niin juurakkotäristyksessä kuin kallioilla ajellessa ja kaikkea siltä väliltä. Eli saanut tärinää, kaatumisia jne ja aina pysynyt puhelin matkassa. Saa laitettua yhdellä kädellä paikalleen ja yhdellä pois, eli onnistuu ajaessa jne. Lisäksi ei peitä kameroita.
 
Liittynyt
03.08.2018
Viestejä
65
Kiitos, tällä sai cruisen pelaamaan ja muutenkin tuntuu ajo normaalilta. Tolla näköjään Kers kokonaan pois päältä ja "joutuu" jarrua käyttämään paljo enemmän. (jarru asetuksissa: max35A ja flat käyrä)
Mitä "throttle current raising coefficient" parametrillä säädetään? Ei kerennyt sitä testailla.
Lukenu juttua, et jonkin päivityksen myötä tuo E-jarru ei olisi enään jarruttanut niin paljoa kuin ennen, joten tähän saattaa tulla päivityksien myötä muutoksia.
Wikistä:
"When the new throttle's value & current target have been processed - either through speed-based or DPC -, the scooter will smooth out the transition to that new target.
Increasing that coefficient will lead to a faster transition. "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 398
Itse käytän molemmissa sähköpyörissäni Quadlock puhelintelinettä. Pysyy menossa mukana niin juurakkotäristyksessä kuin kallioilla ajellessa ja kaikkea siltä väliltä. Eli saanut tärinää, kaatumisia jne ja aina pysynyt puhelin matkassa. Saa laitettua yhdellä kädellä paikalleen ja yhdellä pois, eli onnistuu ajaessa jne. Lisäksi ei peitä kameroita.
Miten oot hoitanut puhelimen pään? Itse kiinnike on ihan näppärän oloinen ja hetken sitä harkitsin mutta ongelma vähän siirtyy siihen miten vastinkappaleen saa puhelimeen eli käyttääkö quadlockin valmiskuorta (saa Applelle, Samsungille, Pixelille ja Huaweille) vai kolmannen osapuolen kuorta johon liimaa quadlockin universaalikiinnikeen. Sen jälkeen pitävyys ja näppäryys siirtyy siihen kuinka hyvin kuori pysyy puhelimessa kiinni ja kuinka helposti puhelimen saa kuoreen ja pois siitä jos/kun kuorta ei halua käyttää muuten.

Itsellä on tällä hetkellä Ninebotin teline käytössä kun sen jostain Powerin diilistä sai mutta ihan en tohon kyllä luota jos skuutilla johonkin kunnolla rysäyttäisi vaikkei mitään olekaan vielä tapahtunut.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Miten oot hoitanut puhelimen pään? Itse kiinnike on ihan näppärän oloinen ja hetken sitä harkitsin mutta ongelma vähän siirtyy siihen miten vastinkappaleen saa puhelimeen eli käyttääkö quadlockin valmiskuorta (saa Applelle, Samsungille, Pixelille ja Huaweille) vai kolmannen osapuolen kuorta johon liimaa quadlockin universaalikiinnikeen. Sen jälkeen pitävyys ja näppäryys siirtyy siihen kuinka hyvin kuori pysyy puhelimessa kiinni ja kuinka helposti puhelimen saa kuoreen ja pois siitä jos/kun kuorta ei halua käyttää muuten.

Itsellä on tällä hetkellä Ninebotin teline käytössä kun sen jostain Powerin diilistä sai mutta ihan en tohon kyllä luota jos skuutilla johonkin kunnolla rysäyttäisi vaikkei mitään olekaan vielä tapahtunut.
Juuri näin. Itsellä puhelimena Oneplus 8T ja se universaalikiinnike on kiinni tuossa 8T:n mukana tulleessa läpinäkyvässä silikonikuoressa. Itse mietin aluksi, että ottaisin kuoren aina pois, mutta tuo quadlockin unversaalikiinnike tuossa takana ei haittaa mitään kuoret siis aina puhelimessa kiinni
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Ninebotti (Max G30 E II) tarjoili päviitystä ja päätin aamulla lähteä päivittämään ennen töihin lähtöä jotta näkee mitä tapahtuu.
MCU v1.7.13 näkyi tulevan sisään ja vieläkin kulkee Elisalta täysin stock firmiksellä oleva 25km/h.
Hieman ehkä haaveilin cruise modesta mutta eipä tullut. Se nappi pomppii välillä tuossa iPhone appin UIssa kun sen käynnistää ja antaa klikata jos on nopea mutta ei tee kyllä mitään :D

2022-07-20 20.34.03.png

Tässä tullut myös 500km täyteen kun on päässyt työmatkailun makuun tuolla (noin 13km per päivä työmatkaa). Joskus kaipaisi hitusen tehoa ylämäkiin, mutta onpa tässä vielä perille asti päässyt.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 500
Kannattaa varmaan hommata aputanko tai sitten hakea Biltemasta puhelinteline.
Tälle telineelle ääni, toimii hyvin ja puhelin pysyy myös mukulakivellä.
Käväisin eilen illalla hakemassa tällaisen eikä mennyt ihan putkeen tämänkään kanssa. Kiristysruuvi hirttää joka kierroksella puoli kierrosta niin, että saa sormet verillä väntää sekä auki että kiinni 10 sekuntia kahdella kädellä kun haluaa puhelimen kiinni tai irti. Mielettömän kömpelö käyttää ja mahdoton irroittaa nopeasti esim. puhelimeen vastatakseen. Varmaan maanantaikappale kierolla ruuvilla, mutta joo, ei häikäise laatu eikä design tässäkään.

On tää jumaliste hankalaa löytää yks käyttökelponen puhelinteline lautaan järkevällä pikakiinnityksellä. :D
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Käväisin eilen illalla hakemassa tällaisen eikä mennyt ihan putkeen tämänkään kanssa. Kiristysruuvi hirttää joka kierroksella puoli kierrosta niin, että saa sormet verillä väntää sekä auki että kiinni 10 sekuntia kahdella kädellä kun haluaa puhelimen kiinni tai irti. Mielettömän kömpelö käyttää ja mahdoton irroittaa nopeasti esim. puhelimeen vastatakseen. Varmaan maanantaikappale kierolla ruuvilla, mutta joo, ei häikäise laatu eikä design tässäkään.

On tää jumaliste hankalaa löytää yks käyttökelponen puhelinteline lautaan järkevällä pikakiinnityksellä. :D
Maanantai kappale joo koska ei itellä ainakaan oo vastaavia kokemuksia tuon pidikkeen kanssa ollut.
Helposti saa ruuvin kireälle ja avattua.
Ainut toki mikä rassaa on se kilinä ja kolina jos telineessä ei oo luuri kiinni ja kiristysruuvi löysällä.

Asiasta kukkaruukkuun; onko muilla tullut vastaan tämmöstä rätinää?
Ei ole mun video mutta täysin vastaavaa ääntä pitää oma lauta ja pitänyt heti pakasta ottamisen jälkeen.
Aika vaihtelevasti tosin tuo ääni omasta laudasta kuuluu ja silloin kun kuuluu niin mielestäni kiihdyttäessä.
Etulokaristahan tuo taitaa kuulua, mutta ajattelin alustavasti kysellä jos jollain on jo tommosesta rätinästä kokemuksia ennen kun lähden renkaita/lokareita irrottelemaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Jos Augment.ecosta tilaa skuutin, niin haluavat henkilötunnuksen (loppuosineen), vaikka maksu tehtäisiin luottokortilla. Perustelevat sitä luottotietojen tarkistuksella tilauksen yhteydessä.

Mitä mieltä olette muut tästä? Onhan se parin vuoden liisari, mutta silti… ei kai pankit anna luottokortteja, jos ei ole luottotiedot kunnossa.

Meinasin tehdä tuollaisen uuteen malliin päivityksen sieltä. Se toimii heillä näköjään niin, että liisarin lopussa antavat ”erikoistarjouksena” alennuskoodin, jolla tehdään vaan uusi tilaus. Muutenkin olen ollut siellä asiakkaana 24kk, ja kaikki maksut menneet normaalisti läpi, niin haluavat vielä luottotietoja tarkistella :D kummallisen oloista puuhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Jos Augment.ecosta tilaa skuutin, niin haluavat henkilötunnuksen (loppuosineen), vaikka maksu tehtäisiin luottokortilla. Perustelevat sitä luottotietojen tarkistuksella tilauksen yhteydessä.

Mitä mieltä olette muut tästä? Onhan se parin vuoden liisari, mutta silti… ei kai pankit anna luottokortteja, jos ei ole luottotiedot kunnossa.

Meinasin tehdä tuollaisen uuteen malliin päivityksen sieltä. Se toimii heillä näköjään niin, että liisarin lopussa antavat ”erikoistarjouksena” alennuskoodin, jolla tehdään vaan uusi tilaus. Muutenkin olen ollut siellä asiakkaana 24kk, ja kaikki maksut menneet normaalisti läpi, niin haluavat vielä luottotietoja tarkistella :D kummallisen oloista puuhaa.
Ei tossa mitään kummallista oo, ei ne voi sitä tietää et maksaako sen debitillä vai creditillä, ja mun käsittääkseni vaikka se tarjoaa yhden maksuerän mahdollisuuden, sitä ei voi kaiketi suoraan maksaa?

Toi nyt on vaan vähän tollanen pakollinen etappi, eikä sillä oo väliä ootko aiemmin tilannu vai ei kun kaikki menee saman tilauslomakkeen läpi eikä vanhoille asiakkaille oo erikseen omaansa. Jos epäilyttää et jotain käy niin jätä tilaamatta, ei se sen kummosempaa ole.

En myöskään usko et ne noita hetuja säilyttää mitenkään. Eli suurempi todennäkösyys et se keikataan sulta vaikka jossain kaupan kassalla samalla kun näytät paperit.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Äsken tuli taas hyvä muistutus että kannattaa keskittyä siihen ajamiseen ja mielellään käyttää edes kypärää.
Olin itse pyörällä liikkeellä ja ohi tuli joku nuorehko mies tierin vuokralaudalla. Kuski ajoi yhdellä kädellä ja toisessa kädessä oli puhelin. Yhtäkkiä näin edellä menevän laudan pohjan ja kuski lensi kaaressa tangon yli asfalttiin puhelimen kanssa.
Pysähdyin kysymään miten kävi, kuski oli varmaan shokissa kun yritti kasata osiin mennyttä puhelinta vaikka päästä valui verta ja toinen käsi ei näyttänyt toimivan kunnolla.
Käskin että menisi istumaan nurmikolle pyörätien viereen, soitan ambulanssin.
Jos näin ilmalennon oikein niin tuossa oli myös onnea mukana, kuski teki nimittäin ilmassa osittaisen voltin ja tuli katuun olkapää edellä jalat menosuuntaan, tuo varmaan pehmensi päähän tullutta iskua? Juttelin siinä ambulanssin tuloon asti ja vaikutti että ainakin solisluu on poikki, torrötti sen verran pahan näköisesti, on tuossa varmaan olkapääkin ollut kovilla. Ranne ei myöskään liikkunut normaalisti. Päässä näytti olevan onneksi "vain" pelkkiä naarmuja/haavoja ja kaveri kyllä jutteli ihan järkeviä kun pahin shokki meni ohi.
Niin ja see syy miksi kaatui oli asfaltissa oleva metrin pituinen ja n. 10cm leveä halkeama/routavaurio, tuohon töksähtää skootin rengas satavarmasti, on todella paha paikka jopa maastopyörälle. Veikkaan että tämän jälkeen merkkaavat tuon jollain kartiolla ennen korjausta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Ei tossa mitään kummallista oo, ei ne voi sitä tietää et maksaako sen debitillä vai creditillä, ja mun käsittääkseni vaikka se tarjoaa yhden maksuerän mahdollisuuden, sitä ei voi kaiketi suoraan maksaa?

Toi nyt on vaan vähän tollanen pakollinen etappi, eikä sillä oo väliä ootko aiemmin tilannu vai ei kun kaikki menee saman tilauslomakkeen läpi eikä vanhoille asiakkaille oo erikseen omaansa. Jos epäilyttää et jotain käy niin jätä tilaamatta, ei se sen kummosempaa ole.

En myöskään usko et ne noita hetuja säilyttää mitenkään. Eli suurempi todennäkösyys et se keikataan sulta vaikka jossain kaupan kassalla samalla kun näytät paperit.
Juuh kaippa se tuosta liisarista jotenkin tulee. Silti mielestäni kummallisesti rakennettu palvelu, kun mainostavat ”päivittämistä”, mutta se on käytännössä toteutettu uutena tilauksena, ja haluavat vielä jotakin luottotietojakin tarkistella.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Onko raadilla muuten tiedossa sellaista lautaa, jossa olisi seuraavat ominaisuudet:
- kokoon taitettava
- irrotettava akku
- kohtuullinen ip-luokitus (kestää esim. seisoa / ajaa ulkona sateella)
- laillinen
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Asiasta kukkaruukkuun; onko muilla tullut vastaan tämmöstä rätinää?
Ei ole mun video mutta täysin vastaavaa ääntä pitää oma lauta ja pitänyt heti pakasta ottamisen jälkeen.
Aika vaihtelevasti tosin tuo ääni omasta laudasta kuuluu ja silloin kun kuuluu niin mielestäni kiihdyttäessä.
Etulokaristahan tuo taitaa kuulua, mutta ajattelin alustavasti kysellä jos jollain on jo tommosesta rätinästä kokemuksia ennen kun lähden renkaita/lokareita irrottelemaan.
Tuota ei (vielä) ole kuulunut, mutta omassa ainakin soittokello ja ilmeisesti kaasuvipu resonoi satunnaisesti. Kellon resonoinnin sai pois kun kiristi jarrukahvan ihan kelloon kiinni.

On muuten cruise control aika mukava kun viimenää sai toimimaan. Kattelin myös että nyt kun SHFW ladattu jossa kers kokonaan pois, akkua kului pari prosenttia vähemmän aamun työmatkalla. Tosin myös keli oli vähän lämpösempi kun alkuviikosta, jos tuo jo voi vaikuttaa.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Lautana g30e ii ja koitin saada cruise controllin peliin. Laudassa näyttää versiot drv1.5.4, ble 1.1.4, bms1.5.6.
Tein scooterhacking utility:llä firmiksen jossa cc päällä ja oletuksena ollut drv1.2.6. Vääntö hävisi olemattomiin, cc toimi.
Tein sen jälkeen uuden johon laitoin cc ja valikosta drv1.5.4(beta). Vääntöä oli mutta cc ei toimi.
Latasin vielä orkkis drv1.5.4 firmiksen testiksi väännön suhteen, mutta siinä ei sitä cc:tä ole...
Mikähän meni pieleen?
Tavoitteena siis tällä hetkellä saada vain cc peliin, muuten orkkis asetuksilla.
Flash > Load custom valikon jälkeen kysyy install/update SHFW vai legacy custom firmware. Mikä ero näillä? Tein legacyn kautta.
Itse laitoin laudan jenkkimodeen ja ihan omasta apsista cruisen päälle. Ei ollut sen monimutkaisempi homma
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Onkos näissä max g30:ssä ollut ruuveissa aikaisemmin threadlockia, kun oon netistä lukenut, että kannattais loctitetä laittaa stemmin ruuveihin?

Tuli juuri hommattua kyseinen laite ja näissä on valmiiksi. Ilmeisesti ihan riittävästi vai pitäiskö lisätä?

IMG_20220722_162332.jpg
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Onkos näissä max g30:ssä ollut ruuveissa aikaisemmin threadlockia, kun oon netistä lukenut, että kannattais loctitetä laittaa stemmin ruuveihin?

Tuli juuri hommattua kyseinen laite ja näissä on valmiiksi. Ilmeisesti ihan riittävästi vai pitäiskö lisätä?

Itsellä ainakin oli valmiina ja luulisi tuon määrän riittävän.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 320
Äsken tuli taas hyvä muistutus että kannattaa keskittyä siihen ajamiseen ja mielellään käyttää edes kypärää.
Olin itse pyörällä liikkeellä ja ohi tuli joku nuorehko mies tierin vuokralaudalla. Kuski ajoi yhdellä kädellä ja toisessa kädessä oli puhelin. Yhtäkkiä näin edellä menevän laudan pohjan ja kuski lensi kaaressa tangon yli asfalttiin puhelimen kanssa.
Darwin award miehelle, ihan täysin oma vika. Näin se evoluutio kehittyy. Näitä yhden käden kypärättömiä kuskeja näkee ihan liikaa. En ymmärrä, itselle tuottaa vaikeuksia ajaa sen aikaa yhdellä kädellä kun nenä kutiaa tai korjaan aurinkolaseja. Toki varmaan cruisen kans onnistuis paremmin jos sellaista käyttäis.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
896
Nuo onnettomuudet on hyvä opetus näille puhelinta liikenteessä räplääville älykääpiöille, harmi vain että monesti näissä ottaa myös sivulliset osumaa. Laudat, pyörät ja autot pois kaikilta räplääjiltä vuodeksi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
Darwin award miehelle, ihan täysin oma vika. Näin se evoluutio kehittyy. Näitä yhden käden kypärättömiä kuskeja näkee ihan liikaa. En ymmärrä, itselle tuottaa vaikeuksia ajaa sen aikaa yhdellä kädellä kun nenä kutiaa tai korjaan aurinkolaseja. Toki varmaan cruisen kans onnistuis paremmin jos sellaista käyttäis.
Nuo vuokraskuutit on yllättävän hyvin hallittavissa yhdellä kädellä ajettaessa.
Ei siltikään suositeltavaa, mutta omalla skuutilla ei koskaan yhdellä kädellä, mutta vuokraskuutilla välillä tulee esim viesti luettua ajossa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
60
Itse laitoin laudan jenkkimodeen ja ihan omasta apsista cruisen päälle. Ei ollut sen monimutkaisempi homma
Eilen joltain foorumilta luin että olis voinu regionin muuttaa g30 global modeen niin olis kanssa cruise toiminut. Olivat vaan kommentoineet että latausmoodi häviää, lataa mutta laudassa ei "näy" lataus.
Onko jenkki modella sama? g30e ii?
 
Liittynyt
13.07.2022
Viestejä
8
Tämmönen tuli hommattu aliexpessistä. Pikalukko, vedenpitävä, kalvon läpi voi räplätä kosketusnöyttöä ja puhelu onnituu pussin läpi. IMG-20220722-WA0001.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Nyt lähti oma Kugoo M4 Pro Toriin myyntiin kun ei jaksa enää tuota sisäkumien vaihtelua. Ensimmäinen vuosi meni hienosti parilla vaihdolla, tänä kesänä tuntuu että ollut lauta enemmän huollon tarpeessa kuin ajossa. Ymmärrän kyllä pyöräliikkeiden kannan olla vaihtamatta noita tubeja, jos samassa ajassa saa 3-4 pyörän flättiä vaihdettua kuin tähän pelkän yhden takarenkaan. Kantama tuossa kyllä oli riittävä, 23km ja huippunopeus liiankin suuri näin 1100km ajelun jälkeen, melkein hirvittää missä kunnossa tuota on joskus aamulla tullut ajettua kotiin.

Jotain tubeless Xiaomia tilalle niin ei harmita :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
No mikset vaihda siihen kennorengasta tilalle?
Mitä tästä langasta olen lukenut niin täyskumirenkaiden vaihto tekee tuosta vehkeestä ikävän rasittavan ranteille, myöskin liikuteltavuus tuollaisessa 14kg Xiaomissa on aika paljon parempi kuin 22KG Kugoossa. Tierin lainalaudasta sai tarpeeksi demoa miltä tuollainen täyskuminen painava vehje tuntuu ranteissa kun ajat kanttariin, ei kiitos enempää tätä elämystä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Eilen joltain foorumilta luin että olis voinu regionin muuttaa g30 global modeen niin olis kanssa cruise toiminut. Olivat vaan kommentoineet että latausmoodi häviää, lataa mutta laudassa ei "näy" lataus.
Onko jenkki modella sama? g30e ii?
Perävalo lakkas vilkkumasta kun teki tämän mutta kyllähän apista näkee prosentit paljon ladannu ja skootin näytöltä palkit. Muistaakseni laitoin jenkkimoden sitte vakkari päälle, takas eu ja vakkari toimii edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Täyskumi on aina paska vaihtoehto, vaikka olis miten hyvä jousitus. Tubeless selkeästi paras mut harmittavan harvas kyl löytyy.

Omakin paska on korjaamolla just nyt, takasisäkumi puhki. Muuten ei mitään mut toi moottori itessään napsahtaa kahtia helpomman renkaanvaihdon takia, mikä on jees, mut se mikä ei oo jees on se et jarrulevy pitää ottaa pois tieltä. Tai no ei siinäkään kai mitään, mut noi kiinanpoikien pultit on jotain pehmeintä metallia mitä löytyy ja pyöristy about katseestakin. Naputtelin isompaa torxia sit sisään ja uus yritys, ei vieläkään. Kävi aika nopeesti selväks et omilla työkaluilla tai yksiön lattialla räpeltäessä ei tota kiinnihitsannutta paskaa saa auki niin pitää sit ens viikolla katella uudestaan paremmassa paikassa ja paremmilla välineillä. Uudet pultit joissa joku lujuusluokitus jopa on tuli jo haettuakki, eli ihan sama vaikka joutuis poraamaan noi tuolta vittuun.

Joku karvan alle 800km kerkes ajella ennenku puhkes, seki varmaan omaa huolimattomuutta ku en muista millon paineita viimeks katellu, eli todennäkösesti nipistyny puhki kun ulkorenkaassa ei mitään näy.

Eniten vituttaa se et toi sama on muuten edessä eturenkaassaki, siinä varmaan tismalleen sama prosessi edessä. Toisaalta samallapa sen hoitaa pois alta ja sit toivottavasti jatkossa helpommat renkaanvaihdot.

Pitää kans ehkä ottaa tavakseen pitää noita kulutusosia parit kappaleet kaapissa niin ei tulis downtimeä ollenkaan, nyt sai onneks suht sutjakkaasti suomesta ihan sisäkumit. Jarrupaloja tuli tosin tossa jo tilailtuakkin kiinasta kun käytännössä ilmasiks sai.
 
Liittynyt
23.07.2022
Viestejä
1
Osaaks joku jeesata. Olis tommonen xiaomi 1s lauta ja en saa kyseist vehjet enään millään vakio säätöihin. Vähä turhan paljon toi 31 vauhti sällille. Ajelee ku kaistapää pitkin kyliä. :rofl:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Sompputaksikuski meinasi vetää tänään eteen kun oli tuomassa Tikkurila festareille juhlijoita.

Ajoin siis yhdistettyä jalankulku ja pyörätietä, kun veti vasemmalta jarruttamatta ajoradalta suoraan eteen ja muutenkin oli porukkaa sen verran liikenteessä, että oli vaikea hahmottaa kaikkia tilanteita ja väistellä jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja sähköpotkulautailijoita.

Vauhtia ei ollut paljon (ehkä 10-15km/h), mutta meinasi lurahtaa housuun kun kävi niin lähellä ettei pelti kolissut.

Pysäytin eteen ja pyöritin päätä ja kuinka ollakaan, keskisormihan se sieltä nousi vaikka taksikuski itse oli syyllinen tilanteeseen :mad:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 804
Viestejä
4 208 006
Jäsenet
70 963
Uusin jäsen
Visko

Hinta.fi

Ylös Bottom