Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 824
MAX G30 on luotettava ja jaksaa kuljettaa isompaakin kaveria rivakasti, varsinkin jos katsoo että on GEN2 moottorilla.

Yleensä nälkä kasvaa syödessä ja huomaa hetken päästä miten laudalla tuleekin liikuttua enemmän kuin oli aluksi suunnitellut.
No tässä tapauksessa tuskin nälkä kasvaa kun ei sille ole noiden työmatkojen lisäks mitään käyttöö. Landella kun asuu niin joka asiaan tarvii joka tapauksessa auton, mutta työmatkaa säästäis reilu 50km päivässä. Kyllä siinäkin löpöä näillä hinnoilla kuluu.

Taian tommosen Xiaomin 399e tai 499e myllyn ostaa. Kai sillä omat tarpeet menee.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Mää lähden tiukasti oletuksesta että poliisien resurssit eivät riitä mihinkään tehomittauksiin. Kunhat tulevat härvelit vastaan alle 30km/h niin ketään ei kiinnosta.
Eikös jotain ratsioita ollut viime kesänä?
Normaalisti tuskin jaksavat puuttua jos ei ihan reikä päässä ajele. Kauhulla odotellen kun vuokraskuutit taas ilmestyy katunäkymään..
 
Liittynyt
29.03.2022
Viestejä
13
Näitä ei taida olla vielä kovin paljon liikenteessä ja taitaa olla saatavuuden kanssa ongelmia myös. Ja miten lienee laatu, mutta jossain kovasti kehuvat. Hinta aika sopiva.
Hyvänolonen laite hintasekseen näin 100 kilsan kokemuksen jälkeen. Ainoastaan 12% kului akkua 7,5 km matkalla, korkeusero matkalla tosin -30 metriä, täydellä 30 vauhdilla ~90% ajasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
247
Eikös tuolla normi pyöräliikenteen seassa ajellessa Max teho / suurin teho ole 1000W. Nimellisteho pienempi, mutta "enintään" tehostahan puhutaan esim moottoripyörissäkin kun määritellään ajokorttiluokkaa ym...
Ei vaan laissa puhutaan nimenomaan nimellistehosta. Käytännössä kyseessä on teho jonka valmistaja on merkannut motin kylkeen.

"
Kevyt sähköajoneuvo

Kevyellä sähköajoneuvolla tarkoitetaan sellaista muuta sähkömoottorilla varustettua ajoneuvoa kuin 28 §:n 1 momentissa tarkoitettua sähköavusteista polkupyörää tai L-luokan ajoneuvojen puiteasetuksessa tarkoitettua L-luokan ajoneuvoa, jonka eteenpäin vievien moottoreiden suurin yhteenlaskettu jatkuva nimellisteho on enintään 1,00 kilowattia ja rakenteellinen nopeus enintään 25 kilometriä tunnissa.

"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Niin ja mä en mistään mitään tiedä mutta melko vahva oletus että testasivat vain huippunopeuden.
Eipä nuo muuta oikein voi testatakkaan, luulisin, vaatinee vähintään pakettiautollisen laitteita tehon testaamiseen, eikä siitäkään mitään hyötyä olisi jos moottorissa lukee 1kw. En minäkään mitään enempää tiedä, muistan lukeneeni niistä ratsioista, siksi kysymysmerkki.

Sakkoja on ainankin jaeltu jalkakäytävällä ajelusta.
Olen nyt tuolla läskiskootterilla ajaessa huomannut, että todella usein on tullut ajettua polkupyörällä jalkakäytävällä sen enempää asiaa ajattelematta. Osaan kyllä liikennemerkit ja pyöräilijän säännöt, joten en nyt äkkiä osaa sanoa miksi. Ajoasentokin on fillarilla melkein yhtä pystyssä kuin skootterilla.
Tapani olen nyt kyllä korjannut mutta pistäähän tuo miettimään.

Tuli muuten tänään joku sähköskuutti vastaan. Pyörätie vielä täynnä sepeliä, meno näytti "hieman" epävakaalta, arviolta max 8" renkaat, mutta täysiä näemmä piti päästä jonka seurauksena minä ja koiran ulkoiluttaja jouduttin väistämään lumiselle nurmikolle tätä pelleä kun ei meinannut pysyä pystyssä sen pelinsä kanssa sepelin seassa :rage:
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
Ensimmäinen koeajo Ninebot MAX G30E II :lla tehty... ja täytyy sanoa ettei ollut suuri menestys, johtuen ilmeisesti omasta osaamattomuudesta. Olin ladannut sen johonkin 88% täyteen, renkaat pumpattu (45 psi eteen ja 50 psi taakse), ja ulos.

Siinä on eco-moodi oletuksena päällä, ja se on kyllä ihan outo tila. Minulla (painoa vähän yli 90kg) se suostui menemään ehkä 6 km/h nopeutta erittäin loivassa ylämäessä ja meinasi silloinkin vauhti loppua, eikä puolet kevyemmällä vaimolla mennyt sen paremmin. Kenelle tuo eco-moodi oikein sopii, jos se on noin voimaton ettei edes 40kg naista meinaa liikuttaa?

No ei siinä mitään, vaihdetaan ajomoodia. Paitsi että miten sen vaihdetaan? Google käteen: parissa paikassa mainitaan että drive moodi vaihtuu painamalla power-nappulaa kaksi kertaa, toisissa ohjeissa taas että kerran. Ei vaihdu ainakaan tässä mallissa, Eco on ja pysyy. Esim. nämä ohjeet:


Poweria yksi tai kaksi kertaa painelemalla menee enintään valot päälle, siinä kaikki. Ajotila ei vaihdu.

Pitänee kaivaa vielä laitteen mukana tullut paperimanuaali esiin jos se on vielä jossain, tosin se tuntui olevan niin pienellä piperryksellä kirjoitettu etten saanut edes lukulaseilla mitään selvää. PDF olisi kiva.

Jos joku osaa vinkata miten sen ajomoodin saa vaihdettua, niin kiva. Ja selitystä onko eco-moodi tosiaan noin täysin turha, vai onko lautani rikki. Vaimo ehti jo kirota laudan alimpaan sanonko mihin ja sanoi että osta jo se Kontio Kruiser tilalle, mutta katsotaan josko lauta toimisi paremmin eri ajotiloissa...

EDIT: Vai onko kyse tästä?

"You must install the App. activate your KickScooter. and obtain the latest updates and safety instruct on."

Eikö lauta siis suostu toimimaan oikein ellei ole äppi asennettu ja sitä kautta lauta "aktivoitu"? No päh, tehdään nyt sitten niin vaikka ei niin hotsittaisi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Ensimmäinen koeajo Ninebot MAX G30E II :lla tehty... ja täytyy sanoa ettei ollut suuri menestys, johtuen ilmeisesti omasta osaamattomuudesta. Olin ladannut sen johonkin 88% täyteen, renkaat pumpattu (45 psi eteen ja 50 psi taakse), ja ulos.

Siinä on eco-moodi oletuksena päällä, ja se on kyllä ihan outo tila. Minulla (painoa vähän yli 90kg) se suostui menemään ehkä 6 km/h nopeutta erittäin loivassa ylämäessä ja meinasi silloinkin vauhti loppua, eikä puolet kevyemmällä vaimolla mennyt sen paremmin. Kenelle tuo eco-moodi oikein sopii, jos se on noin voimaton ettei edes 40kg naista meinaa liikuttaa?

No ei siinä mitään, vaihdetaan ajomoodia. Paitsi että miten sen vaihdetaan? Google käteen: parissa paikassa mainitaan että drive moodi vaihtuu painamalla power-nappulaa kaksi kertaa, toisissa ohjeissa taas että kerran. Ei vaihdu ainakaan tässä mallissa, Eco on ja pysyy. Esim. nämä ohjeet:


Poweria yksi tai kaksi kertaa painelemalla menee enintään valot päälle, siinä kaikki. Ajotila ei vaihdu.

Pitänee kaivaa vielä laitteen mukana tullut paperimanuaali esiin jos se on vielä jossain, tosin se tuntui olevan niin pienellä piperryksellä kirjoitettu etten saanut edes lukulaseilla mitään selvää. PDF olisi kiva.

Jos joku osaa vinkata miten sen ajomoodin saa vaihdettua, niin kiva. Ja selitystä onko eco-moodi tosiaan noin täysin turha, vai onko lautani rikki. Vaimo ehti jo kirota laudan alimpaan sanonko mihin ja sanoi että osta jo se Kontio Kruiser tilalle, mutta katsotaan josko lauta toimisi paremmin eri ajotiloissa...

EDIT: Vai onko kyse tästä?

"You must install the App. activate your KickScooter. and obtain the latest updates and safety instruct on."

Eikö lauta siis suostu toimimaan oikein ellei ole äppi asennettu ja sitä kautta lauta "aktivoitu"? No päh, tehdään nyt sitten niin vaikka ei niin hotsittaisi...
Jos lautaa ei oo aktivoitu niin ainoastaan Eco käytössä. Ton voi tietääkseni avata sillä samalla softalla millä firmikset ajetaan sisään, ja suosittelen sitä kautta menemään ettei vahingossakaan mee se uusin firmis sisään, koska siitä ei ainakaan hetki sitten tultu mitenkään alaspäin ja sit ei voi flashata customia sisään.

Mut joo, Eco on suunniteltu ööh, ei mihinkään. Tai no jos kävelevän kaverin vieressä haluu madella niin sit kai. Sportilla mä aina tolla M365 ajelin eikä tarvetta ollu oikeen muulle.


Tossa linkki mistä saat softan ja sit tarvittaessa tehtyä firmiksenkin. Vaatii androidin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Mun ninebotissa ainakin tuplaklikkaamalla modet vaihtuu, muistaakseni yhel painalluksel laitteen ollessa päällä tulee valot. Kokeile vaa eripainalluksia, kyl se sielt löytyy sportti mode. Itekki ekal kertaa meni sähläilyks kunnes sain päälle. En voi ny testaa ku en o masiinan kaa samassa maassa. Ohjekirjakin löytynee varmaankin netistä tai jopa siitä niitten apistä ehkä?

Ja ainakin itellä es4 mallissa eco mode näin 85kg painavalla on tasasel oko just ja just ja mäessä ihan turha. Sportilla sitten mennäänkin kivaa vauhtia.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
No niin kohta uusintakokeilu ulkona, nyt on äppi asennettu, tehty uusi tili, liitytty ninebotin facebook whatsapp ja tiktok kerhoihin, ja veri+spermanäytteet toimitettu Segwayn pääkonttoriin.

Oletan että nyt toimii paremmin. Ainakin drive mode suostui nyt vaihtumaan tuplaklikkauksella, onneksi.

Menin samalla päivittämään firmiksen uusimpaan, kai sitten ajellaan "vain" 25 km/h ellei joku keksi tulevaisuudessa miten 1.7.0 unlockataan. Sama se kai, luulen että 25 riittää...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
No niin kohta uusintakokeilu ulkona, nyt on äppi asennettu, tehty uusi tili, liitytty ninebotin facebook whatsapp ja tiktok kerhoihin, ja veri+spermanäytteet toimitettu Segwayn pääkonttoriin.

Oletan että nyt toimii paremmin. Ainakin drive mode suostui nyt vaihtumaan tuplaklikkauksella, onneksi.

Menin samalla päivittämään firmiksen uusimpaan, kai sitten ajellaan "vain" 25 km/h ellei joku keksi tulevaisuudesa miten 1.7.0 unlockataan. Sama se kai, luulen että 25 riittää...
On jo näemmä onneks keksitty, onnistuu tolla samalla applikaatiolla mihin ton linkin laitoinkin.

Ja ei se vakiofirmiksen suurin ongelma edes oo se 25kmh rajotus. Se saattaa alkaa hyytymään mäissä alhasen virtarajan takia, jota sit saa nostettua custom firmiksellä vaikkei sitä nopeusrajotusta nostaiskaan. On tossa muitakin kivoja juttuja mitä tolla customilla voi tehdä, sillä saa esimerkiks laudan toimimaan niin ettei tartte potkasta vauhtia ennenkun moottori alkaa toimimaan, saa moottorijarrutuksen pois päältä jos haluaa et kaasun päästäessä lauta ei itekseen ala jarruttamaan yms.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
saa moottorijarrutuksen pois päältä jos haluaa et kaasun päästäessä lauta ei itekseen ala jarruttamaan yms.
Uteliaisuudesta, vaikuttaako moottorijarruun kuinka paljon kaasua päästät vai jarruttaako se samalla voimalla aina kun päästää vivusta vähänkin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Uteliaisuudesta, vaikuttaako moottorijarruun kuinka paljon kaasua päästät vai jarruttaako se samalla voimalla aina kun päästää vivusta vähänkin?
Siitä on kyllä jo niin kauan aikaa kun oon tota moottorijarrua joutunu kattelemaan, mut järki sanois et se alkaa vasta aktiivisesti jarruttamaan kun päästää vivusta kokonaan.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
Juu siitä se oli sitten kiinni. Ilman applikaatioaktivointia, luulen että se oli lukittu "kävelytysmoodiin" eli ei edes econa päässyt ajamaan. Nyt meni econakin ihan ok 15 km/h vauhtia vai mikä se oli.

Ainakaan nyt ei harmittanut ettei tuolla pääse kovempaa kuin 25 km/h, paljoa kovempaa en tuollaisella uskaltaisikaan mennä ja oli sekin aika haipakkaa.

Hyvin toimii. Tämä olisi taas tätä FAQ-osastoa aloittelijoille, luulin että härveli toimii kunhan pistää sen käyntiin...

Testiajon perusteella alan miettiä kyllä niiden erillisten iskarisarjojen hankintaa. Jotkut asfaltissa olevat saumakohdat olivat vähän ilkeitä ajaa yli ilman erillisjousitusta, vaikka aika isot renkaat onkin. Voishan se pehmittää menoa... Nyt vaan etsimään mitkä hankintaan.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
265
Tulin kyselemään perusteita itselle (vaimolle) tämmöisen härvelin hankintaan. Pyöriä on ja ne kulkee harrastuksena toistaiseksi lihasvoimalla (maasto + maantie), työmatkaakin noilla taittanut pääosin. Työmatka kasvaa nyt useamman kilometrin (heh) ja pyörällä ei sinänsä mitään ongelmaa ole tuota vajaa 5km kulkea. Mieli halajaisi kuitenkin tällaista vehjettä työmatkoille + pienille kauppareissuille näillä polttoaineen hinnoilla.

Joten etsinnässä hyvät perusteet ja hyvä lauta liikuttamaan n. 85kg massaa säännöllisen epäsäännöllisesti paikasta A paikkaan B. Ne vuokrattavat oli ihan kivoja kamppeita, joskin täällä ei sitä mahdollisuutta edes ole. :D
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Siitä on kyllä jo niin kauan aikaa kun oon tota moottorijarrua joutunu kattelemaan, mut järki sanois et se alkaa vasta aktiivisesti jarruttamaan kun päästää vivusta kokonaan.
Ei se sitten ihan niin paha ole mitä ekaksi tuli mieleen, kai siihen tottuisi jos olisi pakko. Eri väpytin, mutta Egossa regen herää vasta jarrukahvaa käyttäessä, eikä sekään mikään huippusysteemi ole. Regenille olen alkanut kaipaamaan omaa vipua säännöstelyyn mutta kelpaa se näinkin. Vähän ennakoimalla säästyy jarrupalat :lol:

Hyvin toimii. Tämä olisi taas tätä FAQ-osastoa aloittelijoille, luulin että härveli toimii kunhan pistää sen käyntiin...
Tämä on yksi asia mitä suorastaan vihaan nykypäivänä. Ei vaan sielu sulata että kaikki pitäisi olla sidottu älypuhelimeen. Varsinkin kun mikään niistä ei saa tietoturvapäivityksiä lähellekkään käytettävyyden rajoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Ei se sitten ihan niin paha ole mitä ekaksi tuli mieleen, kai siihen tottuisi jos olisi pakko. Eri väpytin, mutta Egossa regen herää vasta jarrukahvaa käyttäessä, eikä sekään mikään huippusysteemi ole. Regenille olen alkanut kaipaamaan omaa vipua säännöstelyyn mutta kelpaa se näinkin. Vähän ennakoimalla säästyy jarrupalat :lol:
Joo siis se jarrukahvassa oleva sähköjarru on eri homma kun toi moottorijarrutus mitä Max G30 ja M365 ainakin tekee ja noissa kahdessa se sähköjarru on itessään aika pakollinen juttu kun ne ns. oikeet jarrut on sen verran onnettomat et meno olis huomattavasti vaarallisempaa pelkästään niillä. Mut ite en ainakaan tykkää siitä et jos yrittää alamäkeen mennä ilman kaasua niin lauta alkaa jarruttelemaan itekseen, vaan haluun lasketella sen alas ihan vapaasti.

Mulla ainakin voi myös säädellä tota sähköjarrun voimakkuutta oman makunsa mukaan. Väkevimmällä asetuksella on jo sit aika äkänen ja ehkä melkeen jopa vaarallinenkin jos siihen ei osaa varautua.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
234
Joo siis se jarrukahvassa oleva sähköjarru on eri homma kun toi moottorijarrutus mitä Max G30 ja M365 ainakin tekee ja noissa kahdessa se sähköjarru on itessään aika pakollinen juttu kun ne ns. oikeet jarrut on sen verran onnettomat et meno olis huomattavasti vaarallisempaa pelkästään niillä. Mut ite en ainakaan tykkää siitä et jos yrittää alamäkeen mennä ilman kaasua niin lauta alkaa jarruttelemaan itekseen, vaan haluun lasketella sen alas ihan vapaasti.

Mulla ainakin voi myös säädellä tota sähköjarrun voimakkuutta oman makunsa mukaan. Väkevimmällä asetuksella on jo sit aika äkänen ja ehkä melkeen jopa vaarallinenkin jos siihen ei osaa varautua.
Moottorijarrun säädössä nuo on sitten parempia kuin Ego, siihen pitää vaihtaa kontrolleri jos sitä meinaa säädellä omaan makuun.
Varsinaisesti skuutteja en ole ajanut kun vuokrattavia muutaman kerran, pääasiassa Tierin vehkeitä, taisi niissä joku moottorijarru olla mutta samaan tapaa jarrukahvasta vasta alkoi vauhti hidastumaan.
Mielenkiinto kuitenkin tän isomman myötä heräillyt, josko matkoille mukaan joku pienehkö minkä mahtuu ja jaksaa nostaa matkailuauton kyytiin, reissulla ei niin mahdottomia matkoja tuommoiselle tulisi. Mutta vasta ajatustasolla, näillä polttoainehinnoilla voi reissut kummasti kutistua.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Ei se oo oikeastaan ikinä rakenteellisesta kestävyydestä kiinni minkä takia se painoraja laitetaan, vaan enemmänki sen takia et tehot loppuu auttamatta kesken aika monessa mallissa ja ylämäissä sit alkaa pikkasen jo vituttamaan. Pikkuskoottia ei ainakaan kovin helpolla löydä mikä tohon raamiin sopis, vaan paino kiipee sinne n. 25kg nurkille jokatapauksessa.
25?! Tarkotatko 15? Mun 10" renkailla ja 120 kg kantavuudella varustettu Denver SEL-10500F painaa puntarin mukaan 16,8 kg täydessä varustuksessa ja kuvittelin sen olevan jo jotain muuta kuin kevyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
25?! Tarkotatko 15? Mun 10" renkailla ja 120 kg kantavuudella varustettu Denver SEL-10500F painaa puntarin mukaan 16,8 kg täydessä varustuksessa ja kuvittelin sen olevan jo jotain muuta kuin kevyt.
Muistin pikkasen pieleen ton Max G30 painon. Tai no, pikkasen ja pikkasen. 19kg näyttäis olevan sen paino, M365 Pro 2 ja sellaset on sit 15kg nurkilla yleensä.

En ihan liikaa kuitenkaan noihin ilmoitettuihin kantomääriin takertuis. Toi sun mainitsema Denver esimerkiks vaikuttaa olevan rakenteeltaan sama tai heikompi mitä toi Max G30, jonka kantokyvyks on ilmotettu kuitenkin 100kg. Ei se sitä asiaa muuta et painavemmalla kuskilla noi vehkeet on laiskempia, ja useimmiten noi liittyy enemmän ajomukavuuteen mitä sit siihen oikeeseen kantokykyyn. Tän voi jo otsalla arvioida et tollanen 36v 10ah akulla varustettu vehje ei 120kg jantterin alla nyt mitenkään ripeä oo, niistä ylämäistä nyt puhumattakaan. Akut näissä eniten painaa kuitenki ja se on aina vähän tasapainottelua sen suhteen et minkä asian kanssa haluaa kompromisseja tehdä, joko se on kantama/teho tai sit paino.

Helpotusta tohon nyt ei varmaan ihan heti kannata odotella. Nyt tosin alkaa 18650 kennot akuista vaihtumaan noihin 21700 kennoihin joka nyt varmaan jotain vaikuttaa, mut en lähtis ihan heti odottelemaan et löytäis kevyttä sekä tehokasta vehjettä pitkällä kantamalla.

Eikä se painokaan se isoin ongelma oo, ite oon huomannu et se on se et mistä ottaa kiinni ja koko ylipäätänsä. Mulla on yhet portaat kannettavana kämppään ja laite painaa sen 35kg. Helpottuu kun muutaman kerran on tota joutunu jumppaamaan mut ei se mukavaa siltikään ole, yhetkin rappuset enemmän niin oisin kyllä ostanu kevyempää laitetta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Muistin pikkasen pieleen ton Max G30 painon. Tai no, pikkasen ja pikkasen. 19kg näyttäis olevan sen paino, M365 Pro 2 ja sellaset on sit 15kg nurkilla yleensä.

En ihan liikaa kuitenkaan noihin ilmoitettuihin kantomääriin takertuis. Toi sun mainitsema Denver esimerkiks vaikuttaa olevan rakenteeltaan sama tai heikompi mitä toi Max G30, jonka kantokyvyks on ilmotettu kuitenkin 100kg. Ei se sitä asiaa muuta et painavemmalla kuskilla noi vehkeet on laiskempia, ja useimmiten noi liittyy enemmän ajomukavuuteen mitä sit siihen oikeeseen kantokykyyn. Tän voi jo otsalla arvioida et tollanen 36v 10ah akulla varustettu vehje ei 120kg jantterin alla nyt mitenkään ripeä oo, niistä ylämäistä nyt puhumattakaan. Akut näissä eniten painaa kuitenki ja se on aina vähän tasapainottelua sen suhteen et minkä asian kanssa haluaa kompromisseja tehdä, joko se on kantama/teho tai sit paino.

Helpotusta tohon nyt ei varmaan ihan heti kannata odotella. Nyt tosin alkaa 18650 kennot akuista vaihtumaan noihin 21700 kennoihin joka nyt varmaan jotain vaikuttaa, mut en lähtis ihan heti odottelemaan et löytäis kevyttä sekä tehokasta vehjettä pitkällä kantamalla.

Eikä se painokaan se isoin ongelma oo, ite oon huomannu et se on se et mistä ottaa kiinni ja koko ylipäätänsä. Mulla on yhet portaat kannettavana kämppään ja laite painaa sen 35kg. Helpottuu kun muutaman kerran on tota joutunu jumppaamaan mut ei se mukavaa siltikään ole, yhetkin rappuset enemmän niin oisin kyllä ostanu kevyempää laitetta.
Tietenkään fysiikan lakeja ei nuo vekottimet ei kumoa, mutta ihan aina ei kuitenkaan kannata lähteä pelkällä otsalla arvioimaan pelkkien numeroiden puolesta, noissa vehkeissä on kuitenkin eronsa. Se on fakta, että noi yli 100 kg kantavuudella olevat vehkeet eivät voi eivätkä ole sieltä pienimmästä ja kevyimmästä päästä etenkään 10-tuumasilla renkailla/rungolla, mutta ei noiden tarvitse yli 20-kilosiakaan olla. Luulin oikeasti että 16,8 kg on paljon, koska tuo laite on yllättänyt itseni ehkä eniten juuri tukevarakenteisuudellaan ja ajattelin sen tulevan lähinnä tavallista suuremmasta painosta, kun ei noita ole tullut vieritystenkään vertailtua.

Vaikka puhe oli vähän muusta niin voin sen verran kertoa, että hyvin tuolla kuitenkin pääsee akusta huolimatta päälle parikytä kilsaa latauksella eikä hirveästi hyydy ylämäissä edes tällaisen karvan päälle satakilosen alla. Mitään 25 km/h vauhteja se nyt ei tietenkään pidä vähän jyrkemmissä mäissä, mutta harva alle tonnin vehje pitää. Noita olisi saanut sillä rahalla kolme ja kaupan päälle vielä pari sähkötöntäkin vehjettä naapurin kakaroille. Ne maksaa enemmän, jotka tarvii enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Tietenkään fysiikan lakeja ei nuo vekottimet ei kumoa, mutta ihan aina ei kuitenkaan kannata lähteä pelkällä otsalla arvioimaan pelkkien numeroiden puolesta, noissa vehkeissä on kuitenkin eronsa. Se on fakta, että noi yli 100 kg kantavuudella olevat vehkeet eivät voi eivätkä ole sieltä pienimmästä ja kevyimmästä päästä etenkään 10-tuumasilla renkailla/rungolla, mutta ei noiden tarvitse yli 20-kilosiakaan olla. Luulin oikeasti että 16,8 kg on paljon, koska tuo laite on yllättänyt itseni ehkä eniten juuri tukevarakenteisuudellaan ja ajattelin sen tulevan lähinnä tavallista suuremmasta painosta, kun ei noita ole tullut vieritystenkään vertailtua.

Vaikka puhe oli vähän muusta niin voin sen verran kertoa, että hyvin tuolla kuitenkin pääsee akusta huolimatta päälle parikytä kilsaa latauksella eikä hirveästi hyydy ylämäissä edes tällaisen karvan päälle satakilosen alla. Mitään 25 km/h vauhteja se nyt ei tietenkään pidä vähän jyrkemmissä mäissä, mutta harva alle tonnin vehje pitää. Noita olisi saanut sillä rahalla kolme ja kaupan päälle vielä pari sähkötöntäkin vehjettä naapurin kakaroille. Ne maksaa enemmän, jotka tarvii enemmän.
Uskot tai et, niin noi hommat voi kyllä aika pitkälle arvioida ihan vaan puhtaasti numeroilla. Muuttujia toki löytyy kuskin painosta sääolosuhteisiin, mut aika hyvän kuvan siitä jokatapauksessa saa, etenkin kun näissä ei oikeasti ole juurikaan eroja toiminnallisuudessa. Jos tietää oikeastaan vaan controllerin tiedot niin siitä jo sit tietää et paljonko sitä virtaa sille moottorille oikeasti menee. Tossa Denverissä on kaiketi 16A controlleri joka sit täydessä akun latauksessa antaa sen about 700w moottorille. Joka sit luonnollisesti tippuu sitä mukaa mitä tyhjemmäks akku menee.

Mut se sit taas on täysin suhteellista et mikä on riittävää. Toisille on ihan ok et se vauhti tippuu akun varauksen tyhjentyessä tai se et ylämäissä mennään vähän hitaampaa kun se 25 ja sekin on nyt ihan täysin fine. Mulle kuitenkin tulee mieleen useampikin alle tonnin vehje joilta se ehkä suurinpiirtein onnistuukin, verkkiksestä voi vaikka heti lähteä hakemaan M365 Pro 2:en jonka firmistä kutittelemalla saa nostettua virtarajoja sen verran et ne mäetkin alkaa olemaan jo inhimillisempiä, mut tollakin voi tietyissä mäissä jäädä +100kg kaverilla se 25kmh haaveeks. Hintaa lystille tulee 479€. Tai vaihtoehtosesti toi Max G30 jota on saanu siihen 500-600€ pintaan jolle voi sit tehdä saman. Noita molempia on kuitenkin aika helppo suositella just sen takia kun noita pystyy aika kattavasti säätämään firmiksen osalta omien tarpeiden mukaan ja on ihan syystäkin aika suosittuja. Luonnollisesti korkeammat virtarajat imee akkua sit enemmän et siinäkin on valinnan paikka, tasanen ja/tai korkeampi huippunopeus vai akunkesto.

Mut nääkin on ehkä asioita mistä on aika turha vängätä. Porukka aina suosittelee just sitä lautaa mikä niillä sattuu olemaan ja eikä siinäkään oikeen mitään, en mä oo tainnu yhtäkään aivan täyspaskaa lautaa ite ajaakkaan ja usein vertailukohteetkin on aika niukat sen oman laudan ja jonkun random vuokralaudan lisäks. Ja melkeen mikä tahansa tuntuu paremmalta kun noi vuokralaudat.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Uskot tai et, niin noi hommat voi kyllä aika pitkälle arvioida ihan vaan puhtaasti numeroilla. Muuttujia toki löytyy kuskin painosta sääolosuhteisiin, mut aika hyvän kuvan siitä jokatapauksessa saa, etenkin kun näissä ei oikeasti ole juurikaan eroja toiminnallisuudessa. Jos tietää oikeastaan vaan controllerin tiedot niin siitä jo sit tietää et paljonko sitä virtaa sille moottorille oikeasti menee. Tossa Denverissä on kaiketi 16A controlleri joka sit täydessä akun latauksessa antaa sen about 700w moottorille. Joka sit luonnollisesti tippuu sitä mukaa mitä tyhjemmäks akku menee.

Mut se sit taas on täysin suhteellista et mikä on riittävää. Toisille on ihan ok et se vauhti tippuu akun varauksen tyhjentyessä tai se et ylämäissä mennään vähän hitaampaa kun se 25 ja sekin on nyt ihan täysin fine. Mulle kuitenkin tulee mieleen useampikin alle tonnin vehje joilta se ehkä suurinpiirtein onnistuukin, verkkiksestä voi vaikka heti lähteä hakemaan M365 Pro 2:en jonka firmistä kutittelemalla saa nostettua virtarajoja sen verran et ne mäetkin alkaa olemaan jo inhimillisempiä, mut tollakin voi tietyissä mäissä jäädä +100kg kaverilla se 25kmh haaveeks. Hintaa lystille tulee 479€. Tai vaihtoehtosesti toi Max G30 jota on saanu siihen 500-600€ pintaan jolle voi sit tehdä saman. Noita molempia on kuitenkin aika helppo suositella just sen takia kun noita pystyy aika kattavasti säätämään firmiksen osalta omien tarpeiden mukaan ja on ihan syystäkin aika suosittuja. Luonnollisesti korkeammat virtarajat imee akkua sit enemmän et siinäkin on valinnan paikka, tasanen ja/tai korkeampi huippunopeus vai akunkesto.

Mut nääkin on ehkä asioita mistä on aika turha vängätä. Porukka aina suosittelee just sitä lautaa mikä niillä sattuu olemaan ja eikä siinäkään oikeen mitään, en mä oo tainnu yhtäkään aivan täyspaskaa lautaa ite ajaakkaan ja usein vertailukohteetkin on aika niukat sen oman laudan ja jonkun random vuokralaudan lisäks. Ja melkeen mikä tahansa tuntuu paremmalta kun noi vuokralaudat.
Juuri muutama sivu sitten Leatherman kertoi, että minulle mysteeriksi jäänyt lautansa kulkee ekat 4 km sujuvasti ja sen jälkeen hyytyy selvästi. Toisaalta taas nimellisesti samantehoisella 36V/7,5 Ah pikkuakulla varustettu Denver menee tämän testin mukaan 16 kilometriä ennen selviä hyytymisen merkkejä käytännössä saman kokoisella kuskilla. Samanlainen kokemus tuolla omalla missä on vähän isompi 10Ah akku, kilometrejä vaan tulee muutama lisää, vaikka kuski on syönyt paremmin.

Minusta siis näyttää siltä, että suht huomattavia eroja näistä löytyy identtisten nimellisarvojen väliltäkin. Eikä se mikään ihme ole; onhan tässä tullut kohta puoli elämää pelattua noiden 18650-akkujen kanssa ja tullut kokeiltua kymmeniä eri akkumalleja ja -brändejä sähkötupakkahommista varavirtalähde- ja boombox-rakenteluihin ja kyllä meininki on yleensä aivan eri kun aletaan verrata jotain nimellisesti saman kapasiteetin ja akkukemian omaavaa Panasonicia tai edes Samsungia johonkin kiinalaiseen bulkkiakkuun. Ja mitä suurempia virtoja niistä käyttöapplikaatioissaan otetaan sitä suuremmiksi käytännön erot käyvät, vaikka molempiin olisi lykätty kylkeen, että 3.6V, 2900 mAh ja 10A. En siis tältä pohjalta voi suositella pelkkien numeroiden tuijottamista, vaan etenkin halpislautojen suhteen erot voivat olla hurjia akun laadusta riippuen.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
457
Muistanko ihan väärin, vai onko Max G30:lle pikalaturia? Olin joskus näkeväni sellaisen myynnissä jossain, mutta nyt en äkkiseltään sellaista löytänyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 040
Muistanko ihan väärin, vai onko Max G30:lle pikalaturia? Olin joskus näkeväni sellaisen myynnissä jossain, mutta nyt en äkkiseltään sellaista löytänyt.
Taitaa olla ja se on sellainen kuin läppäreiden vastaava ja samantyylisellä pyöreällä plugilla.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
Paljonko tälläinen ~+5 asteinen keli pudottaa rangea hihavakiolla?

Pari päivää nyt Vsettiin tutustuneena muuten aivan huikea laite mutta range jää tooodella kauas valmistajan 50km/90km dual/single motor veikkauksesta.
Nyt 15km testilenkillä akun jännite putosi 52V > 42V ja kaksivetoa käytin ainoastaan ylämäissä. Tuntuu omasta mielestä turhan rajulta dropilta, kyseessä kuitenkin LGn kennoista kasattu 16Ah akku joten seassa ei pitäisi olla hiekalla täytettyjä kennoja.

Muuten todella miellyttävä lauta ajaa, umpikumirenkaita ei oikeastaan edes huomaa jousituksen alta kun pääsee puhtaalle asfaltille, taitaa hunajakennot jäädä hyllyyn pölyttymään jos ne joskus kiinasta tulisivat perille. Ylämäkinousussa sain jo ensimmäisen päänahan birdin vuokralaudasta :happy:
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
Voiko joku suomenkielentaitoinen Ninebot Max G30E II omistaja selittää minulle, miten laudan takajarrua käytetään? Ihan vaan etten joudu turvautumaan pelkkään etujarruun jyrkissä alamäissä jne.

Ohjekirja sanoo näin:


"Hidasta vapauttamalla kaasuvipu; Liikuta jarrukahvan peukalovaihdinta nopeasti ja astu samaan aikaan jalallasi lokasuojalle aktivoidaksesi mekaanisen jarrun nopeaa jarrutusta varten."

Vaikka olenkin puhunut suomea koko ikäni, ensimmäistä lausetta lukuunottamatta en ymmärrä mitä tuossa sanotaan. Jarrukahvan peukalonvaihdin? Tiedän missä (etu)jarrukahva on, mutta en näe siinä mitään "peukalonvaihdinta", ainoastaan soittokellon. Liikuttaa nopeasti mihin suuntaan, ja miksi?

Mille lokasuojalle jalka pitää asettaa, ja mihin kohtaan? Oletan että takalokasuojalle, mutta mielestäni se on ihan kiinteä lokasuoja joka ei mitään jarruta vaikka kuinka sitä potkisi.

Vai luenko vääriä ohjeita, ovatko nuo jollekin vanhemmalle laudalle? Vai luenko sitä väärin eikä siinä mitään varsinaista takajarrua edes ole, paitsi ehkä moottorijarrutusta varten?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 027
Muistanko ihan väärin, vai onko Max G30:lle pikalaturia? Olin joskus näkeväni sellaisen myynnissä jossain, mutta nyt en äkkiseltään sellaista löytänyt.
Powerin outletissa Mikkelissä näytti muuten olevan tällainen asiakaspalautuksena 56,5€ hintaan (sisältää lisäalen -15% 17.4 asti), normaali satanen aika kova hinta mielestäni. Toki ei paljon lämmitä jos ei lähistöllä asu, vain noudolla nuo.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
457
Powerin outletissa Mikkelissä näytti muuten olevan tällainen asiakaspalautuksena 56,5€ hintaan (sisältää lisäalen -15% 17.4 asti), normaali satanen aika kova hinta mielestäni. Toki ei paljon lämmitä jos ei lähistöllä asu, vain noudolla nuo.
Olen turhan kaukana Mikkelistä, mutta laitoin tilaukseen tuollaisen. Kiitoksia vinkistä, ei tullut mieleeni tsekata Powerista.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Voiko joku suomenkielentaitoinen Ninebot Max G30E II omistaja selittää minulle, miten laudan takajarrua käytetään? Ihan vaan etten joudu turvautumaan pelkkään etujarruun jyrkissä alamäissä jne.

Ohjekirja sanoo näin:


"Hidasta vapauttamalla kaasuvipu; Liikuta jarrukahvan peukalovaihdinta nopeasti ja astu samaan aikaan jalallasi lokasuojalle aktivoidaksesi mekaanisen jarrun nopeaa jarrutusta varten."

Vaikka olenkin puhunut suomea koko ikäni, ensimmäistä lausetta lukuunottamatta en ymmärrä mitä tuossa sanotaan. Jarrukahvan peukalonvaihdin? Tiedän missä (etu)jarrukahva on, mutta en näe siinä mitään "peukalonvaihdinta", ainoastaan soittokellon. Liikuttaa nopeasti mihin suuntaan, ja miksi?

Mille lokasuojalle jalka pitää asettaa, ja mihin kohtaan? Oletan että takalokasuojalle, mutta mielestäni se on ihan kiinteä lokasuoja joka ei mitään jarruta vaikka kuinka sitä potkisi.

Vai luenko vääriä ohjeita, ovatko nuo jollekin vanhemmalle laudalle? Vai luenko sitä väärin eikä siinä mitään varsinaista takajarrua edes ole, paitsi ehkä moottorijarrutusta varten?
Eiköhän tuo "peukalonvaihdin" ole huono Google-käännös sanasta "thumb switch". Voisi siis kuvitella, että tuossa opastetaan käyttämään moottorin sähköjarrua lisäjarruna, missä kahvassa se noissa nyt ylipäätään sitten on.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 040
Nyt alkoi 3.th kesä MAX G30 laudalla ja aina yhtä mukavaa ajaa.

Katsoin tossa tänään kun ajoin 150m suoran, ennnen sitä mittari näytti 37-38/km/h, eli kiihtyy kujaa.
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
9
Onko vinkkejä? Naisystävälle hyvä sähköpotkulauta, ei halua ninebot maxia..vaatimuksina kestää säät läpi vuoden, kivan näköinen, akun kesto minimissään n.40km, renkaista onkin sitten hankalampi sanoa..onkohan täyskumirenkaista mihinkään? ei ole myöskään mukavaa jos renkaita joutuu usein paikkailemaan
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
494
Onko vinkkejä? Naisystävälle hyvä sähköpotkulauta, ei halua ninebot maxia..vaatimuksina kestää säät läpi vuoden, kivan näköinen, akun kesto minimissään n.40km, renkaista onkin sitten hankalampi sanoa..onkohan täyskumirenkaista mihinkään? ei ole myöskään mukavaa jos renkaita joutuu usein paikkailemaan
No siis kuvailit juuri Ninebot Maxin :rofl:
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
Lähden varmaan kohta tekemään vajaan 30km testiajoa Ninebot Max G30E II:lla, lähinnä nähdäkseni kuinka paha rundi se on ja riittääkö akku (kuinka hyvin). Eli ajan vaimon työpaikalle ja takaisin, reippaasti yli tunti siihen mennee. Latasin eilen akun 81%:iin ja nyt latailen loppuun täyteen asti.

Jos akku sippaa kesken niin kai sitten talutan takaisin kotiin, tai jätän jonnekin lukkoon ja haen autolla. Otan kaiken varalta latauskaapelin mukaan reppuun, mutta enpä tiedä missä sitä edes voisi latailla.

Toissapäivänä ajoin ehkä vajaan 10km reissun ihan testimielessä. Ainoa oli että kylmä meinasi tulla, tänään vielä samanlainen vilpoinen +6 keli joten pitänee laittaa hanskat käteen ja villapaita takin alle.

Vaimo kävi sillä eilen ehkä 6km ajot tekemässä, ja jostain syystä ei tykkää. En tiedä onko ohjaustanko liian korkealla hänelle, mutta hän valitti että sekä jalka/selkä että hartiat kipeytyivät ajossa, eikä hän kuulemma halua enää ajaa sillä. Vähän kyllä ihmettelen, yhdellä jalallako hän ajoi vai miten onnistui kipeyttämään itsensä...

Haluaa hyväkäs edelleen Kontio Kruiserin, mutta yritin vähän puhua "järkeä" että missä muka säilytämme sitä kerrostalossa, ja onko hän valmis joka päivä irroittelemaan ja kantamaan kahta raskasta akkua sisätiloihin lataukseen, kun kerrostalossa kuitenkin asutaan. Tuo iso sähkölauta on aika helppo tuoda hissillä eteiseen lataukseen ja turvaan varkailta.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Laitin tuollaisen tulee Saksasta (vaikka lukee Ranska). Onko jollain kokemusta ja tietoa mikä naru kuuluu katkaista, jotta saa tarvittaessa lisää vauhtia tai onko tuollaiseen random -mopediin FW:tä jostain saatavissa?

No voihan vattu. Olisinpa eksynyt tälle foorumille aiemmin. Kyseisessä verkkokaupassa näyttää olevan erinomaiset hinnat. Saksan amazonit ja biljoona muuta mestaa kolusin läpi ja parin tuntia sitten päädyin ostamaan tämän:


Huoh, lähes sama hinta ja puolet vähemmän potkulautaa. No on edes pneumaattiset 10" kumit alla... Sniif

E: Oli pakko laittaa hobbyhalliin mailia että ei tarvitse lähettää ja palauttakaa rahat tilille kun jaksatte. Laitan kans tuon saksasta tulemaan koska on aivan törkeän halpa ominaisuuksin nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
No voihan vattu. Olisinpa eksynyt tälle foorumille aiemmin. Kyseisessä verkkokaupassa näyttää olevan erinomaiset hinnat. Saksan amazonit ja biljoona muuta mestaa kolusin läpi ja parin tuntia sitten päädyin ostamaan tämän:


Huoh, lähes sama hinta ja puolet vähemmän potkulautaa. No on edes pneumaattiset 10" kumit alla... Sniif
Teknisissä tiedoissa lukee, että renkaat olisivat 8,5"? Onhan tuo akku kyllä aika onneton tuohon hintaan, ilmeisesti ohjausputkeen piilotettu kokonaisuudessaan. Mutta eihän sitä pakettia ole pakko ottaa vastaan tai avata, jos se ei ole vielä tullut. Ja eikö noissa jokin palautusoikeuskin ole?
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Teknisissä tiedoissa lukee, että renkaat olisivat 8,5"? Onhan tuo akku kyllä aika onneton tuohon hintaan, ilmeisesti ohjausputkeen piilotettu kokonaisuudessaan. Mutta eihän sitä pakettia ole pakko ottaa vastaan tai avata, jos se ei ole vielä tullut. Ja eikö noissa jokin palautusoikeuskin ole?
Joo, ihan perus hobbyhallia tuo että otsikko ja tekniset tiedot ristiriidassa. Valmistajan sivuilla myös ihan eri akunkesto(25km). Ilmeisesti 40 pvän palautusoikeus. Toivottavasti eivät vaan kerkeä lähettämään niin hoituis homma hieman sujuvammin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Joo, ihan perus hobbyhallia tuo että otsikko ja tekniset tiedot ristiriidassa. Valmistajan sivuilla myös ihan eri akunkesto(25km). Ilmeisesti 40 pvän palautusoikeus. Toivottavasti eivät vaan kerkeä lähettämään niin hoituis homma hieman sujuvammin.
Ei vaan ole tuolla kapasiteetilla kovin realistinen lupaus. Tyytyväinen saa olla, jos jonkin verran päälle kympin pääsee.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
Laitin tuollaisen tulee Saksasta (vaikka lukee Ranska). Onko jollain kokemusta ja tietoa mikä naru kuuluu katkaista, jotta saa tarvittaessa lisää vauhtia tai onko tuollaiseen random -mopediin FW:tä jostain saatavissa?

En nähnyt, mikäs tuossa oli range? EDIT: Ilmeisesti 35-45km?

Onko tuossa edessä iskarit/jousitus, kun kuvasta voisi niin päätellä?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 773
27km testiajorupeama Ninebot Max G30:lla keskeytyi ehkä 7km kohdalla kun tuli häly puhelimeen ja piti palata kiireenvilkkaa kotiin (olen töissä nyt pyhät päivystysvuorossa). Just piti tulla häly pahaan aikaan...

Työläppäri oli juuri tuon takia kyllä repussa mukana, mutta kun Leppävaaran aukiolla aloin sitä kaivella esiin, päätin että ehkä ei onnistukaan vaikka aurinkoinen päivä oli ja kaikkea... jos siinä tulee joku katujengi viemään sekä läppärin että laudan. Lähdin sitten kotiin hoitamaan hälykeikan pois.

Ehkä teen ko. testiajon joku toinen päivä. Noin muuten tuolla testiajolla oli ihan kiva miten jyrkätkin mäet lauta veti tällaista yli 90kg heppua ylös. Yhdessäkään mäessä en joutunut lykkimään jalalla, mutta yhdessä erittäin jyrkässä mäessä lauta jaksoi juuri ja juuri viedä minut mäen päälle. Se oli niin jyrkkä mäki että pyörällä olisin taluttanut pyörää ylös enkä polkenut.

Sport-asetuksella vedin koko matkan just noiden ylämäkienkin takia, en ole varma jaksavatko säästeliäämmät moodit vetää ylämäkiä yhtä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 873
Mikä olisi sellainen bang for the buck sähköpotkulauta 500eur hintaluokassa?
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
54
Tuo iScooter ei kyllä vakuuta brändinä edes vähää alusta. Mukavalta näyttää paperilla, mutta taidan sittenkin skipata. 10-15km akunkesto riittää omaan käyttöön varsin hyvin ja HX:n laatu&ulkonäkö miellyttää. Saanut paremmat arvostelut kuin esim GOTRAX GXL V2.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
494
Ensimmäinen testilegi Inmotion S1:llä takana. Varovasti aloiteltiin kun koskaan aiemmin en ole millään laudalla ajellut.

Tukeva rakenne joten ei pelottanut kovemmatkaan nopeudet. En vielä sport modella testannut jolla saa maksiminopeuden ulos.

Jarrut vaatii totuttelua, ensin kun jarruttaa niin ei tapahdu oikein mitään ja sit kun lisää voimaa niin pysähtyy vähän turhan hätäisestija jos paino ei ole takana niin ihan mahdollista että lentää etukautta ympäri.

Ajoin sekä puhtaalla asfaltilla, soralla kuorrutetulla asfaltilla ja hiekkatiellä. 10” renkaat ja jousitus imivät kaikki epätasaisuudet ja mitään värinöitä ei välittynyt tankoon. Ja missään kohtaa ei pelottanut edetä.

Pienen ylämäkitestin tein myös hiekkatiellä missä oli pätkä jossa oli ihan mukavasti kaltevuutta. Paikaltaan lähtiessä ei kiihtyvyys tai loppunopeus ollut mitään maagista mutta jaksoi nousta nätisti ja pääsi kuitenkin ihan reipasta juoksuvauhtia etenemään. Ja tämä edelleen normaali drive modella, ei sportilla.

Alkufiilikset on kyllä hyvät. Jatketaan testailua ja katsotaan mitkä tulee olemaan pidemmän aikavälin kokemukset.

Painoa laudalla on se 23-24kg mitta hyvin tuota kantelee, ei nyt mitään kilometrien matkoja mutta joku 100-200m matka menee ihan heittämällä.

Ja kuskilla painoa reilu 90kg.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 912
Viestejä
4 319 693
Jäsenet
72 143
Uusin jäsen
Johnny1985

Hinta.fi

Ylös Bottom