Inmotion S1, 582€ DHgatesta, saapunut 21.04.2022.
Ensimmäisen testiajon fiilikset:
- 7,7km kaupunkiajoa, täyyysillä (sport mode), muutamia ylämäkiä. Akku 100% -> 80%. Ulkolämpötila oli ajon aikana +5c.
- Ainoastaan täydellä akulla pääsi 30-32km/h. Varaus kun vähän tippui 90% niin vauhtikin hyytyi n. 23-25km/h paikkeille. Oma paino vaatteet mukaan laskettuna 95kg.
- Jousitus edessä ja takana on ihan jees. Ei tunnu katujen pinnan muutokset niin kovilta.
- Lautaa oli erittäin pehmeä ajaa. Ehkä jopa liiankin pehmeä. Pitänee keksiä jostain pumppu tms, että voin varmistaa oikeat paineet renkaisiin.
- Etuvalot olivat ihan ok. Tuntui alkuun melko kirkkailta mutta eipä niillä nyt kovin kauas näe pimeällä, ja jos täysillä posottaa menemään niin aika vikkelät refleksit saa olla että pystyy jotain kuoppaa/tms väistämään.
- Pohjassa olevat siniset ledit on hassun näköiset pimeällä. Harmi tosin ettei niitä saa modattua mitenkään.
- Automaattiset pohjan suuntavilkkuledit kytkin pois päältä, sillä ne olivat aivan liian herkät vilkkumaan pienestäkin käännöksestä ja näyttävät vain tyhmältä.
- 7 tunnin latausaika tuntuu naurettavan pitkältä ajalta, kun puhelimissa on jo jotain +100W pikalatureita. Joskin, tähän lautaan saa kytkettyä toisen extra laturin, jolla latausaika puolittuisi. Tosin se olisi n. 90 € sijoitus.
- Lauta on yllättävän (=harmittavan, imho) isokokoinen, eikä mahdukkaan kerrostaloni hissiin kuin yhdessä tarkkaan asetellussa asennossa. Vähän harmi se. Kaksi ihmistä ja lauta hississä olisi varmasti melkoista tetris-peliä.
- Laudan tanko on myös yllättävän korkealla. Selvästi paljon korkeammalla kuin vuokralautojen. Gf ei varmasti tule tykkäämään.
- Ison laudan ansioista kaksi ihmistä mahtuu laudalle ongelmitta. Saa nähdä mitä moottori tykkää n. 150 kilosta.
- 24 kilon lautaa voi teoriassa kantaa kädessäkin mutta ei kovin kauaa: testiksi kannoin laudan ulkoa takaisin asuntooni, ja se oli kyllä melkonen rupeama päästä neljänteen kerrokseen lauta kannossa.
- Tuntui että tanko heilui ihan aavistuksen verran. Se tosin voi johtua joko jousituksesta tai siitä että kasattaessa oon ryssiny jonkun prikan/laakerijutun tms. Tai molemmat. Pitää tsekkailla ens ajolla paremmin.
- Etupyörän rumpujarru tuntui todella surkealta viritykseltä, ja oli tehokas vain Todella kovaa jarrua painaessa, ja silloinkin se olisi voinut olla vielä reilusti tehokkaampi. Levyjarru olisi ehdottomasti vaatimus jo näin kalliissa (582€) laudassa. Puhelin appilla pystyy jarruakin kalibroimaan, että ehkä olen sen jotenkin väärin kalibroinut. Pitää testata uudestaan ensikerralla.
- Yhdellä kädellä ajaminen tuntui lähes täysin mahdottomalta tehtävältä sillä tanko kääntyy erittttäin liukkaasti. Todella kovaa sai keskittyä että pystyi toisen käden irroittamaan ajamisen aikana edes sekunniksi, ja sekin ainoastaan suoralla ja tasaisella. Saisikohan ohjaustankoa jollain konstilla vähemmän liukkaaksi? En nyt tietenkään yleensä ajele yhdellä kädellä mutta välillä olisi mm. kiva viitata autoilijoille kiitoksen jos/kun jäävät odottamaan että pääsen kadun yli. Tuntuu tylyltä kun ei kiitä.
- Puhelin appi on melko vaatimaton: valot saa päälle/pois, modea pystyy vaihtamaan, laudan voi lukita, rekisteröinti onnistuu, ja pohjaledit saa päälle/pois. Tärkeimpänä ominaisuutena (imho) laudan maksiminopeusrajoituksen saa pois päältä. Joskin, kuten yllämainittuna, se hauskuus ei kestä kovin kauaa. Jotain social media schaisseakin oli appiin tungettu, en niihin tutustunut ollenkaan.
Tulevaisuuden testeihin jää vielä:
- Kuinka paljon ulkoilman lämpötila vaikuttaa ja miten.
- Kuinka kaupassa käynti sujuu: en aio jättää lautaani ulos ikinä koskaan.