Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
En usko että Rita menee tuohon suoraan. Pitäis olla sama controlleri et homma skulais miten pitäis, eikä tosta oo mulla ainakaan varmuutta mitä toi Eway on syöny, mutta jokatapauksessa aika laiha toivo et kävis niinkin hyvä tuuri et ne ois samat vermeet. Ritan kanssa muutenkin olis hyvä päästä firmikseen käsiks vähän pintaa syvemmältä mitä tolla Ewaylla nykyhetkellä taitaa päästä, niin se homma menis jo senkin osalta turhan vaikeaks. Tai no, mikäli se controlleri olis sama niin sithän firmiksetkin menis ristiin.
Kiitos vastauksesta. En ole avannut ja katsonut mitä sisältä löytyy, mutta joo ainakin softat on eri. Toistaiseksi kantomatka on vielä riittänyt ja mitä nyt katselin viime ajon jälkeen niin vaikka on pelkästään 1 palkki jäljellä, niin softa sanoo että ~ 60% jäljellä. Että ei tossa vissiin ihan niin rajamailla mennäkään kuin mitä kuvittelin aikaisemmin tai sitten joku näyttää väärin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Kiitos vastauksesta. En ole avannut ja katsonut mitä sisältä löytyy, mutta joo ainakin softat on eri. Toistaiseksi kantomatka on vielä riittänyt ja mitä nyt katselin viime ajon jälkeen niin vaikka on pelkästään 1 palkki jäljellä, niin softa sanoo että ~ 60% jäljellä. Että ei tossa vissiin ihan niin rajamailla mennäkään kuin mitä kuvittelin aikaisemmin tai sitten joku näyttää väärin.
Niin siis puhelinsofta sanoo et 60% ois jälellä? Melkeen luottasin eniten siihen mitä se lauta itessään sanoo, kokeilemallahan se toki selviää et paukuttelee vikan palkin tyhjiin kotinurkilla ja kattoo et mitä sillä vikalla palkilla pääsee, ei se jokatapauksessa huono idea oo saada jonkinlaista käsitystä siitä todellisesta kantamasta.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Niin siis puhelinsofta sanoo et 60% ois jälellä? Melkeen luottasin eniten siihen mitä se lauta itessään sanoo, kokeilemallahan se toki selviää et paukuttelee vikan palkin tyhjiin kotinurkilla ja kattoo et mitä sillä vikalla palkilla pääsee, ei se jokatapauksessa huono idea oo saada jonkinlaista käsitystä siitä todellisesta kantamasta.
Joo, olen noista lukemista jotain hajua koettanut saada. Mulla on matkaa tonne studiolle minne menen ees taas sellanen 6-7 kilsaa, mutta se on aka mäkistä reittiä ja itellä kun on sitä painoa about 100 kiloa, niin toki se sitten syö tota akkua ja sen takia just miettinyt että lisäkapasiteetti ei olis pahitteeksi. Jokainen matka mitä oon mennyt niin akku on aika pitkälti 1 palkissa lopussa ja Eway Scooter sovellus sanoo että ollaan jossain 50-60% tuntumassa kun katson ajon jälkeen infot softasta.

Pitää varmaan koettaa ajaa se tyhjäksi jossain välissä niin tietää mihin luottaa. Ärsyttävä puoli tossa softassa on, että joka kerta kun sen yhdistää niin se tiputtaa vauhdin 20km/h, että pitää aina joka kerta kun sovelluksen yhdistää lautaan, niin muistaa laittaa se nopeus 25km/h. Pysyy kyllä onneksi muistissa kun laudan sammuttaa / käynnistää sen jälkeen.

Tietysti yks vaihtoehto olis laittaa vaan lauta lihoiksi tollaisenaan ja ostaa parempi suoraan ku alkaa miettimään isompaa akkua tohon.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Oikeastaan erikoisinta on, että noilla ajelee polvenkorkuisia ja tottakai jollain virityksellä kaveri kyydissä.
Toki, kannatan hieman vapaampaa ajokorttimallia jne, nykyisellään se on todella raskas ja kankea. Mutta joku ikäraja ja vähän muutakin voisi noissa olla. Ei todellakaan voi varsinkaan kaupungissa tuollaisilla ajella laillisesti polvenkorkuinen tajuamatta mitään mistään. Siitä ei seuraa muuta, kuin otsikkoja lehtiin ja kaiken kieltäminen.
Toivottavasti näille ei koskaan tehdä mitään idioottimaisia rajoituksia, mutta tuo ikäraja ja/tai jokin "traktorikortti" junnuille voisi olla kyllä asiaa näiden isompien putkirunkojen tapauksessa.

Nimittäin, ajatellaanpa tilannetta jossa Juuso 12v ajaa 25kmh scogoa saman ikäinen kaveri kyydissä kävelytietä ja katse, ajatus ja mielenkiinto kiinnittyy naapurin tyttöön tien vastapuolella ja juuri silloin kaahaa vastaan Tyyne 85v rollaattorilla ja tulisi pieni fenderbender. Jos kaverukset olisi normilaudalla liikkeellä tuloksena olisi kaikkien osapuolien kaatuminen ja massat olisi kohtuullisen pienet. Sattuisi kyllä. Mutta kun junnuilla on tuo scogo niin se suojaa niitä eli laite jyrää päälle.

Massaa Tyynen putkirunkoisella on luokkaa 1kg ja koska hän ei ole rollaattorin kyydissä eikä lihasvoimaa ole niin hänen kokonaismassa on tuo 1kg max. nopeudella 0.5kmh. Junnujen putkirunkoisen omapaino on luokkaa 70kg, junnut painaa 40kg/kpl ja nopeutta on 25kmh. Eli, törmäyksessä jos molemmat pysähtyy "samaan läjään" on voimasuhde 1 x 0,5 : 70 x 2x 40 x 25 = 0.5 : 140000 ! Eli samaa suuruusluokkaa kun junnujen ajoneuvo ajaisi nokkakolarin vastaantulevaa 20kmh kulkevaa täyteen lastattua tukkirekkayhdistelmää päin.

Hyvin usein kaupungilla näkee scogon päällä nimenomaan kaksi. Junnu ja tyttö-/poikakaveri kanssa. Naamat leveänä, jalat harallaan ja kaikille ohikulkijoille morjestetaan ja katse on 90% muualle kun eteenpäin. Sitä iloa en halua pilata. Nuoruuden viattomuutta ja elämäniloa, mutta kyllä joka opastus pitäisi olla siihen kuinka tärkeää on katsoa myös eteenpäin. Ja se opastus ei saa vaikuttaa muihin, eli se tyypillinen Suomalainen suhtautuminen asioihin: yksi tyrii, rangaistaan koko kansaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Juu tuo sivuun katsominen edes 25kmh vauhdeisa voi sopivalla tiellä pienirenkaisella ajoneuvolla aiheuttaa jo mukavia yllätyksiä. Ja pakko tunnustaa että kävi itsellekin kun polarisoidut lasit päässä yritin katsella edellisen laudan mittaristoa ja jouduin katsomaan sitä eri kulmasta että näkyi mitään ja ajoinkin yhtäkkiä vähän syvempään asfaltin repeämään ja tärähti hyvin. Olin toki huomannut raon mutta olikin paljon isompi/leveämpi. Kaksi päällä ja vaikka kuski ehtisi varautua niin kaksi päällä et paljoa painoa siirtele ottaaksesi töyssyn vastaan. Tai vastaavasti jarruta nopeasti/tee rajuja ohjausliikkeitä väistääksesi ojan tms tms.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Tietysti yks vaihtoehto olis laittaa vaan lauta lihoiksi tollaisenaan ja ostaa parempi suoraan ku alkaa miettimään isompaa akkua tohon.
Tämä vaihtoeto alkaa kyllä vaikuttamaan aika hyvältä myös. Kuitenkin lauta on alla joka toimii, niin ei ole ihan hengen hätä ja voisi ehkä jotain ulkomaan tilausta harkita. YOUPING Q02 lautaa oli joku muukin täällä mietiskellyt, sen saisi suhteellisen edullisesti 48V/18Ah akulla ja plussana siinä olisi vielä 500W moottor, 10" renkaati ja pienehkö jousitus edessä ja takana. Ei tolla toki mitään 50km lenkkiä vedetä, mutta ehkä menis mäet vähän ripeemmin ja olisi enemmän rangea.

Nälkä näyttäis kasvavan syödessä. ;)
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Noissa vähänkään eksoottisemmissa laudoissa kannattaa varmistaa, että varaosia (varsinkin kuluvat osat) on saatavilla kohtuullisen helposti esim. eBaysta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Artikkelin keskusteluosiossa on aika vilkasta kommentointia.

Sähköpotkulautojen raju lisääntyminen katukuvassa puhuttaa, lieveilmiönä skuuttien tärvely – video: alan yrittäjät uskovat silti suosion kasvuun
Vuokrattavia sähköpotkulautoja tuhotaan ja varastetaan vähemmän kuin ennen, mutta paikoin yhä laajalti. Esimerkiksi Joensuussa ilkivalta on aiheuttanut tuoreelle alan yrittäjälle yli 10 000 euron tappiot.
Esimerkiksi maan suurimpiin vuokraajiin lukeutuvan Voi Technologiesin sähköskuutteja tuhotaan tai varastetaan nykyisin muutamia kymmeniä vuodessa. Luku on selvästi pienempi kuin vuonna 2019, kun vuokraustoiminta Suomessa alkoi. Tuolloin suurten yhtiöiden lautoja hävisi muutamassa kuukaudessa jopa 40.

– Olemme kehittäneet lautoja niin, että niihin on aika vaikea tehdä enää ilkivaltaa. Moni käyttäjä ei välttämättä tiedä, että kaupungeissa on myös aika paljon turvakameroita, joista saa tarvittaessa ilkivaltatapauksissa apua asioiden selvittelyyn, Voin Suomen operatiivisia toimintoja johtava Reetta Alastalo kertoo.
Joensuussa tihutöistä kymppitonnin tappiot
Poikkeuksiakin on. Yksi niistä on Pohjois-Karjalan pääkaupunki Joensuu, jossa sähköpotkulautoja on voinut vuokrata vajaan kuukauden ajan.

Lautoja vuokraava Nordic Carbide -yhtiön toimitusjohtaja Mika Sorsa kertoo ainakin kahdeksan sähköskuutin joutuneen jo varastetuksi ja kolmen tulleen rikotuksi. Prosentti on kova, sillä tällä hetkellä yhtiöllä on vuokrattavanaan 45 sähköpotkulautaa.

Ilkivallasta on koitunut yhtiölle yli kymmenen tuhannen euron menetykset.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Kyllä kun noita vuokralaudalla menijöitä katsoo niin en ihmettele. Ilman kypärää, keskellä tietä, jalkakäytävällä kun ei pitäisi. väärällä kaistalla, väärään suuntaan jne riittää kyllä porukkaa menemässä ihan jatkuvasti. 2-3 lautaa rinnakkain keskellä tietä on se paras kombinaatio kun kaverukset on lähteneet kokeilemaan rajojaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Pitää varmaan koettaa ajaa se tyhjäksi jossain välissä niin tietää mihin luottaa.
No kävinpä kokeilemassa, eli tässä E-way E350 laudan akunkulutus suht. normaalissa ajossa, jossa mäkiä puolin ja toisin. Ei mitään super jyrkkää ja painoa tosiaan n. 100 kiloa laudalla. Nopeus 25km/h sovelluksesta laitettu ja mentiin kahva pohjassa koko matka. En ekoja palkkeja sen enempää mietiskellyt vaan keskityin mitä tuolla loppupäässä tapahtuu.

(mitä sovellus sanoo paljon on kuljettu, paljon voi vielä mennä, akun varaus prosenteissa ja jännite)

5 palkkia mittarissa pysähdyksissä: 0km, 22km, 100%, 42.52V
2 palkkia mittarissa pysähdyksissä: 4.96km, 15.14km, 71%, 38.11V
1 palkki mittarissa pysähdyksissä: 11.79km, 9.64km, 44%, 35.38V
1 palkki punaisena ajaessa: 13.70km, 9.33km, 42%, 35.24V
1 palkki punaisena pysähdyksissä: 14.50km, 8.69km, 40%, 35.95V
Hyytyminen: 14.96km, 7.74km, 35%, 34.52V

Eli sovellus näyttää aika optimistista arviota, toki varmaan sen vakiokokoisen kuskin perusteella. En tiedä mihin prosentit viittaa, mutta tosiaan on "ilmaa" niissä. Periaatteessa siis pitäisi olla kyllä suht turvassa noiden yleisimpien matkojen kanssa mitä tuolla taitan, mutta ei lisä range kyllä mitään haittaisi ainakaan itselle.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
No kävinpä kokeilemassa, eli tässä E-way E350 laudan akunkulutus suht. normaalissa ajossa, jossa mäkiä puolin ja toisin. Ei mitään super jyrkkää ja painoa tosiaan n. 100 kiloa laudalla. Nopeus 25km/h sovelluksesta laitettu ja mentiin kahva pohjassa koko matka. En ekoja palkkeja sen enempää mietiskellyt vaan keskityin mitä tuolla loppupäässä tapahtuu.

(mitä sovellus sanoo paljon on kuljettu, paljon voi vielä mennä, akun varaus prosenteissa ja jännite)

5 palkkia mittarissa pysähdyksissä: 0km, 22km, 100%, 42.52V
2 palkkia mittarissa pysähdyksissä: 4.96km, 15.14km, 71%, 38.11V
1 palkki mittarissa pysähdyksissä: 11.79km, 9.64km, 44%, 35.38V
1 palkki punaisena ajaessa: 13.70km, 9.33km, 42%, 35.24V
1 palkki punaisena pysähdyksissä: 14.50km, 8.69km, 40%, 35.95V
Hyytyminen: 14.96km, 7.74km, 35%, 34.52V

Eli sovellus näyttää aika optimistista arviota, toki varmaan sen vakiokokoisen kuskin perusteella. En tiedä mihin prosentit viittaa, mutta tosiaan on "ilmaa" niissä. Periaatteessa siis pitäisi olla kyllä suht turvassa noiden yleisimpien matkojen kanssa mitä tuolla taitan, mutta ei lisä range kyllä mitään haittaisi ainakaan itselle.
Laudan omat palkitkaan ei vakuuta jos ekan 5km aikana putoaa 5:stä kahteen. Sitten vielä pääsee 10km ennenkuin sammuu.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tikkurilaan tuli näköjään myös Tierin laudat vuokrattavaksi.

Kuinkahan paljon tollanen Tier painaa. Näyttää olevan lisäakku ja paljon rautaa pohjia myöten. Veikkaan et rupee 40kg olemaan lähellä. Toisaalta saattaa vakauttaa ajoa kun on jämäkkä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Laudan omat palkitkaan ei vakuuta jos ekan 5km aikana putoaa 5:stä kahteen. Sitten vielä pääsee 10km ennenkuin sammuu.
Joo ja myös hyvä huomioida että 2 palkkia mittarissa oli tuossa vaiheessa pysähdyksissä, ajettaessa kun on kuormitusta, niin se tuli vielä aikaisemmin jännitteen ollessa tieysti silloin alempi.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Huvittavaa että kun jotain tekisi mieli hommata, niin niitä on sitten lähes mahdoton löytää Suomesta järkevillä spekseillä / hintaan. Selasin hieman tätä ketjua ja jokunen on Kugoo M4 hommanut, mutta en huomennut että Pro -mallia olisi kukaan tilannut, vai onko jollain kokemuksia?

Ulkomailta kanssa löytyy muutamia herkullisia malleja, mutta menee yli 1kW tai sitten 2x600W .. Ilmeisesti jos on kaksi moottoria niin ne lasketaan tehoissa yhteen tuon lain 1kW rajoituksen osalta? Bezior S2 olisi kyllä aika herkullinen, mutta pitäisi vakuuttaa ja katsastaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Huvittavaa että kun jotain tekisi mieli hommata, niin niitä on sitten lähes mahdoton löytää Suomesta järkevillä spekseillä / hintaan. Selasin hieman tätä ketjua ja jokunen on Kugoo M4 hommanut, mutta en huomennut että Pro -mallia olisi kukaan tilannut, vai onko jollain kokemuksia?

Ulkomailta kanssa löytyy muutamia herkullisia malleja, mutta menee yli 1kW tai sitten 2x600W .. Ilmeisesti jos on kaksi moottoria niin ne lasketaan tehoissa yhteen tuon lain 1kW rajoituksen osalta? Bezior S2 olisi kyllä aika herkullinen, mutta pitäisi vakuuttaa ja katsastaa.
Sepä se. Kaikki missä muut ominaisuudet täsmäisivät niin menee teho heti yli prkl. Jos huolisi paskaa rangea, pientä tehoa tms muuta puutetta niin lautaa olisi sitä ja tätä. Tällä erää esim omassa ehdottomat kompromissit ovat jousitus ja jarrut kun teho ja kantomatka ovat kunnossa. Olisin heti pistänyt satkuja pöytään jos olisi saanut sen ns oikean etujousituksen ja hydraulijarrut. Jarrut nyt voi lyödä itse jälkikäteen mutta joustomatkaa et jousihaarukkaan tuosta vain lisää. Eipä sillä, vaikka saisikin niin kaikki myyvät ei oota tällä hetkellä.

Mutta eiköhän tässä vielä tuo vajaa pari kuukautta pärjää Zerolla. Sen jälkeen kun tuon saa ns hupikäyttöön niin saa modailla vähän rajummin jos tarve vaatii. Äkkiähän tuohon rakentelee sitä ja tota jos vain hiukan miettii. Periaatteessa esim ns oikeasti jousitetun haarukan lisääminen ei olisi edes vaikeaa koska eteen ei mene elektroniikkaa. Pitäisi orkkis jousituksen edessä ja jatkaisi haarukkaa ja ostaisi siihen valmiit iskarit jotka istuttaisi paikoilleen ja rakentaisi samanlaisen rakenteen kun joissakin näissä rajumissa on. Takapäätäkin saisi todennäköisesti muokattua kun metsästäisi jäykempää iskaria/muokkaisi iskareiden kiinnikkeet syömään esim fillareiden takaiskareita (okei ne ovat liian isoja ja sitä olisi hiukan vaikea kiertää).
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Tekeekö tuollaisella penkillä mitään? Näyttää aika hankalalta asennolta istua siinä. Invamopot erikseen.
No se penkki lähtisi tietysti ekana pois. :rofl:

Ja jos oikein tulkitsin niin on myös kielletty Suomessa, eli pakko lähteä. Mutta kuten todettu niin tossa menee tehotkin jo ylitse. Aika monessa Kiina tms virityksessä on noita pelkkejä, mutta kaikissa se lähtee irti tai voi jossain tapauksissa tilata myös ilman.

Hämmästyttää kanssa että miksi tuolla ei oo mitään kunnon rahtivaihtoehtoja, vaan noita halvimpia free delivery tms jotka tulee etanavauhdilla.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
@Pyrres Oletko vielä kuinka kokeillut rangea zero 10:lle? Tuntuu et itsellä akku on vaan parantunut nyt kun tolla on kohta 500km ajettu. Ekalla testillä pääsin tasan 40km ja nyt tänään 48km. Nämä rajoittamattomalla mut en silti ajellut kuin päätön kana vaan sopivasti. Suorilla 35km/h ja muuten tilanteen mukaan. Uskon et kun saan painoa 40kg alaspäin niin 60km matka ei tuota mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Hämmästyttää kanssa että miksi tuolla ei oo mitään kunnon rahtivaihtoehtoja, vaan noita halvimpia free delivery tms jotka tulee etanavauhdilla.
Koska se ei oo mahdollista. Laudoissa on sisällä aika jäätävä määrä akkukennoja, joita ei saa kuljetella ilmateitse oikeastaan pahemmin. Laudat tulee aina etanavauhtia maakyydillä, joko laivalla tai junalla, riippuen vähän mistä tilaa.
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
33
Onko teillä @Pyrres ja @Eki79 siis tuo perus Zero 10? Eli ei 10X?. Tuo voisi olla hyvä ehdokki seuraavaksi Xiaomin jälkeen kun välillä tilanteita että saisi olla enemmän vauhtia. Sekä jonkilainen jousitus löytyisi.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Onko teillä @Pyrres ja @Eki79 siis tuo perus Zero 10? Eli ei 10X?. Tuo voisi olla hyvä ehdokki seuraavaksi Xiaomin jälkeen kun välillä tilanteita että saisi olla enemmän vauhtia. Sekä jonkilainen jousitus löytyisi.
Kyllä kummallakin on ihan perus malli Zero 10:stä. Muuten olisi voinut ostaa vaikka X:n mutta se painaa aivan liikaa. 20kg vs 35kg. Itse asun hissittömässä kerrostalossa niin 35kg on vaan liikaa portaissa kannettavaksi.

Saattaa vaan tehdä tiukkaa löytää zero 10 vielä tälle kesälle ellei joku myy käytettyä. Kaikki laudat on mennyt kuin kuumille kiville. Katselin äkkiä 4 tunnetuinta kauppaa ja kaikilta loppu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
"Scogolla ajaminen on helppoa, hauskaa ja sallittua kaikille. Aja pyörätiellä tai ajoradalla kuten polkupyörällä. 25 km/h nopeudella kuljet vaivatta liikennevirran mukana. "

Onhan se erikoista, että tällaisetkin ajopelit ovat nykyään ilman kypäräpakkoa saati ajokorttia (ennen v. -85 synt.) ja jalkakäytävälläkin nää yleensä...
Plus poliisisetä ei voi ilmeisesti edes puhalluttaa...:redface: ennenkuin kolahtaa jos silloinkaan
Erikoistahan se olisi, jos näissä olisi kypäräpakko kun polkupyöräilyssä ei ole. Hitaampia ja vakaampia kuin polkupyörä. Potkulaudat(oletuksella "kevyt sähköajoneuvo") sentään ovat vain hitaampia.

Polkupyöräkypäräpakosta en nyt tässä pidemmin ala, mutta siinä mennään liikaa yksityiselämän säätelyn puolelle. Kannatan vahvaa suositusta ja vastustan jyrkästi pyöräilykypäräpakkoa. Yhtä hyvin voisi vaatia kotikypärää tai ainakin jalankulkijakypärää. Autoillessakin olisi hyvä käyttää kypärää, kun airbageista huolimatta voi lyödä päänsä. Se vasta vaarallista onkin kiivetä kuorma-autoon, traktoriin tai pyöräkoneeseen ilman kypärää. Vaarallisin hetki päävamman kannalta ennen kuin edes moottoria käynnistetään. Mietittävää turvallisuusfasismin mahdollistajille.


Mutta joku ikäraja ja vähän muutakin voisi noissa olla. Ei todellakaan voi varsinkaan kaupungissa tuollaisilla ajella laillisesti polvenkorkuinen tajuamatta mitään mistään. Siitä ei seuraa muuta, kuin otsikkoja lehtiin ja kaiken kieltäminen.
Ilman muuta, tosin sama koskee myös pienten lasten polkupyöräilyä yleisessä liikenteessä jopa ilman aikuisen valvontaa. Kyllähän sellaisen pitäisi olla iso no-no ja lastensuojeluasia, jos samaan aikaan ei voi kouluikäinen olla yksin kotona hetkeäkään.
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
33
Kyllä kummallakin on ihan perus malli Zero 10:stä. Muuten olisi voinut ostaa vaikka X:n mutta se painaa aivan liikaa. 20kg vs 35kg. Itse asun hissittömässä kerrostalossa niin 35kg on vaan liikaa portaissa kannettavaksi.

Saattaa vaan tehdä tiukkaa löytää zero 10 vielä tälle kesälle ellei joku myy käytettyä. Kaikki laudat on mennyt kuin kuumille kiville. Katselin äkkiä 4 tunnetuinta kauppaa ja kaikilta loppu.
Toi paino on kyllä melko merkittävä homma tossa, 35kg alkaa olla jo vähän painava mihinkään kantamis hommiin. Muutenkin toi X menee vähän yli oman kipurajan jota näihin haluaa laittaa kiinni.
Ajokiellon pituutta odotellessa täytyy miettiä näitä vaihtoehtoja että olis liikkuminen mahdollisimman kivutonta ilman autoa :D

Ei näytä olevan joo missään varastossa, ihme kyllä ettei saada tavaraa toimitettua jälleenmyyjille kun kauppa kävisi.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ei näytä olevan joo missään varastossa, ihme kyllä ettei saada tavaraa toimitettua jälleenmyyjille kun kauppa kävisi.
No nyt on ollut ennätys hienot kelit ja tuntuu muutenkin omat laudat löytäneet markkinat. Ennätyksiä tehdään sähkölaudoissa ja sähköpyörissä. Sähköpyörissä parhaimmissa malleissa jono menee jo ens keväälle. Et jo haluaa ens kesänä pyöräillä niin nyt pitää tilata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Bezior S2 olisi kyllä aika herkullinen
Tietysti nämä muut ongelmat(huippunopeuden ja tehon rajoittamisen hankaluus, vesitiiviys jne) isoissa potkulaudoissa ovat suurempia, mutta mainitaan nyt vielä se pieni murhe. Miksi ihmeessä näissä on melkein aina edessä valo mahdollisimman huonossa paikassa? Muuten ihan hyvä mutta metrin saisi nostaa ylemmäs. Toki tämä on helpoimmasta päästä itse korjata, mutta oikeasti. Millä päällä suunnittelija on ajatellut, vai liekö jollain markkina-alueella vielä sairaampia sääntöjä kuin täällä? Tai no, ehkä valot ovat monille potentiaalisille asiakkaille lähinnä koristeita. :smoke:
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Tietysti nämä muut ongelmat(huippunopeuden ja tehon rajoittamisen hankaluus, vesitiiviys jne) isoissa potkulaudoissa ovat suurempia, mutta mainitaan nyt vielä se pieni murhe. Miksi ihmeessä näissä on melkein aina edessä valo mahdollisimman huonossa paikassa? Muuten ihan hyvä mutta metrin saisi nostaa ylemmäs. Toki tämä on helpoimmasta päästä itse korjata, mutta oikeasti. Millä päällä suunnittelija on ajatellut, vai liekö jollain markkina-alueella vielä sairaampia sääntöjä kuin täällä? Tai no, ehkä valot ovat monille potentiaalisille asiakkaille lähinnä koristeita. :smoke:
Joo valojen sijainti on omituinen. Tosin pitää sanoa, että myös ihmettelen kovasti sitä että Suomen viranomaiset pitävät niin lautailussa kuin polkypyöräilyssä hyvänä ajatukena että valo on kypärässä. Yleensä pöyräilijät ja lautailijat katsovat minne sattuu ja sinne myös valo osoittaa sitten. Ehdottomasti valon kohdistukselle pitäisi olla niin laudoissa kuin pyörissä ihan samalla tapaa määräykset, ihan kuten autoissa.

"Oh auto/jalankulkija/pyöräilejä tulee vastaan, katson sitä" -> Valo osoittaa suoraan kuskia silmään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Tietysti nämä muut ongelmat(huippunopeuden ja tehon rajoittamisen hankaluus, vesitiiviys jne) isoissa potkulaudoissa ovat suurempia, mutta mainitaan nyt vielä se pieni murhe. Miksi ihmeessä näissä on melkein aina edessä valo mahdollisimman huonossa paikassa? Muuten ihan hyvä mutta metrin saisi nostaa ylemmäs. Toki tämä on helpoimmasta päästä itse korjata, mutta oikeasti. Millä päällä suunnittelija on ajatellut, vai liekö jollain markkina-alueella vielä sairaampia sääntöjä kuin täällä? Tai no, ehkä valot ovat monille potentiaalisille asiakkaille lähinnä koristeita. :smoke:
Tehonhan saa rajotettua noissa liipasinkaasulla olevissa vehkeissä, mut se on just se tapa millä sitä ei tahtois rajoittaa, vaan ennemmin nopeuden puolesta. Ei vaan vieläkään harmainta käsitystä siitä et mikä lasketaan sopivaksi rajoittamiseksi, mut lienee aika turvallinen veikkaus et toi 3 vaihteen setti joka vaihtuu napista ei ihan siihen kriteeriin mahdu. Tehon rajottaminen valikosta saattais vielä mennä, koska se vaatii jo pysähtymistä ja useemman napin painelemista, mut sekin on vähän epäselvää. Noh, aikaahan tässä itellä on tutkia ja miettiä et millä patentilla koko homman tekis fiksuiten, syyskuuhun on vielä pitkä matka millon voi omaa vehjettä odotella saapuvaks.

Vesitiiviys ei huoleta itteä, kelasin et mustalla silikonilla vuoraa ton dekin raot umpeen, plussaa on se et tossa on tosiaan rakoja vaan päälipuolella, eikä alhaalla niin luulis olevan suht simppeli homma toteuttaa et saa riittävän vesitiiviiks. Siitä sit taas ei oo hajua et kun se pienikin ilmanvaihto katoaa niin mitä käy :whistling:

Mut siis joo, onhan noi valot kyseenalasessa paikassa. Omassa laudassa ne tulee olemaan siinä saatanan dekissä, eli ei ihan liian korkeella maasta, niistä on tosiaan vaan se hyöty et näkee sen edessä olevan tien, mutta oikeen mitään muuta sit ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Tehonhan saa rajotettua noissa liipasinkaasulla olevissa vehkeissä, mut se on just se tapa millä sitä ei tahtois rajoittaa, vaan ennemmin nopeuden puolesta.
Toki saa, ja nimenomaan haluaisin rajoittaa molempia erikseen toisistaan riippumatta. Tehoakin on valitettavasti rajoitettava. Sehän olisi aika tyydyttävä ratkaisu, että moottoriteho olisi 1 kW, kone vetäisi enintään 25 km/h nopeudessa ja vielä mielellään lisäksi ei yrittäisi kaasu vapautettuna itsekseen jarrutella, vaan antaisi vapaarullata kun sitä pyydetään.

Tehokkaan vehkeen rumasti rajoittaminen on vähän sama kuin mopojen kuristaminen tai aikanaan traktorimönkijöiden rajoittaminen estämällä nopea alue(sekä mahdollisesti rajoittamalla kierroksia tai säätämällä variaattoria). Tuloksena on rikkinäinen heti uudesta. Erityisen rumaa rikkomista on, jos esimerkiksi etuveto poistetaan käytöstä.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
6
Moi!
tuli hommattua eka lauta. Kaboo mantis 10pro.
onko tuollaisesta kokemuksia? Ajattelin panostaaheti vähän enemmän.. Ilmeisesti jousitus ihan hyvä tuossa..
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Onko teillä @Pyrres ja @Eki79 siis tuo perus Zero 10? Eli ei 10X?. Tuo voisi olla hyvä ehdokki seuraavaksi Xiaomin jälkeen kun välillä tilanteita että saisi olla enemmän vauhtia. Sekä jonkilainen jousitus löytyisi.
Juu kyllä 10 on. 10x olisi kelvannut jos sitä olisi saanut sopivissa tehoissa. Kortin poissaolon ajan loppupäässä ajellessa kun on varsin olennainen että ei jää kiinni edes pienestä yksityiskohdasta eli esim vittuako sillä että ajoit laillisesti väliä jos sun laudassa on tehoa tai ei rajoitinta. Itselläkin siis kortti poliisilla (lekuri, ei laittomuudet vaikka se käytännön kannalta olisikin melkein helpompi) ja lauta auton korvikkeena. Xiaomista hyppy isompaan oli jo jäätävä hyppy ja jousitus ja tuplajarrut olivat enemmän kuin tervetulleet kun ajaa matkaa. Itsellä tulee töihin jo 20km suunta ja siihen illan kauppa yms reissut päälle niin rangeakin kaipaa.

@Eki79 tällä hetkellä pisin setti on ollut jotain vajaa 50km ja palkkeja oli jäljellä kaksi. Tasan 40km about 25kmh rajoitettuna ajon jälkeen oli palkkeja kolme kun antoi volttien tasaantua. Molemmissa 40km ajosta sisälsi jatkuvaa ylä ja alamäkeä. Eli tasaisella helpot 60km+ range ja sanoisin että omassa ajossakin mahdollinen jos löisi zero startin pois, rajoittaisi tarkasti 25kmh max ja malttaisi olla kiihdyttelemättä ylämäkiin yms.

Ja @Raxama ei tuo rajoittimen muuttaminen vaadi pysähtymistä. Tuli eilen ajon aikana lisättyä pariin kertaa pykälä pari tehoa kun akku väheni ja mäkien nousu heikkeni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
Moi!
tuli hommattua eka lauta. Kaboo mantis 10pro.
onko tuollaisesta kokemuksia? Ajattelin panostaaheti vähän enemmän.. Ilmeisesti jousitus ihan hyvä tuossa..
Kyllähän se taitaa ihan käypä peli olla. Kurkkaa kuitenkin tuon vedonsieto ja kuinka siitä tekee itse jokseenkin vesitiiviin. Muistan lukeneeni useampaakin itkuvirttä siitä kuinka eturenkaalta suorastaan tunneloi vedet escille tjtn ja pufff. Itse en jaksanut lähteä tiivistyshommiin ja tilasin toisen laudan
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
6
Kiitti vinkistä Katsoinkin että sillä ei ole ip luokitusta.. Voi olla että märällä ajo jää aika vähäiseksi. Onkohan noihin poliisit puuttunu jos ajaa vähän ylinopeutta?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Toki saa, ja nimenomaan haluaisin rajoittaa molempia erikseen toisistaan riippumatta. Tehoakin on valitettavasti rajoitettava. Sehän olisi aika tyydyttävä ratkaisu, että moottoriteho olisi 1 kW, kone vetäisi enintään 25 km/h nopeudessa ja vielä mielellään lisäksi ei yrittäisi kaasu vapautettuna itsekseen jarrutella, vaan antaisi vapaarullata kun sitä pyydetään.

Tehokkaan vehkeen rumasti rajoittaminen on vähän sama kuin mopojen kuristaminen tai aikanaan traktorimönkijöiden rajoittaminen estämällä nopea alue(sekä mahdollisesti rajoittamalla kierroksia tai säätämällä variaattoria). Tuloksena on rikkinäinen heti uudesta. Erityisen rumaa rikkomista on, jos esimerkiksi etuveto poistetaan käytöstä.
En tiiä nyt mistä on kyse.

Mutta xiaomi mi pro 2:ssa mulla on käytössä 2 erillaista modia.

Kun käynnistän laudan pitämällä jarrua pohjassa samaan aikaan kun painan virtanappia, se käynnistyy ampeerirajoituksella.
(näissä on rajoittamaton nopeus, kulkee sen mitä tietyllä ampeerin maksimilla antaa kulkea)

Eco: 7a
Normal: 27a
Sport: 12a

ja kun käynnistän laudan normaalisti pitämättä jarrua yhtäaikaa, niin siinä on nopeusrajoitettu tila:

Eco: 7 km/h
Normal: 10 km/h
Sport: 16 km/h
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
4
Mulle on tulossa perjantaina uusi lauta Vsett8. Tilasin ton lite mallin ja nyt saivat niitä varastoon. Tää on Zero:n valmistajan uudempi malli. Vsett Shop - Official European Dealer
Ostin aluksi 2 kappaletta Xiaomi pro2 lautaa mutta palautin toisen ja tää nyt tilalle. Voin kertoa kokemuksia kun lauta saapuu. Syy hankinnalle oli enemmän tehoa ja jousitusta, eli vähän upgrade kun lautailu on ollut kovin hauskaa. Oon myös iso kaveri 125 kg, ja tässä luvataan painoksi se 120. Xiaomi kulkee ihan hyvin mutta ylämäet tökkii, katsotaan miten uuden kanssa käy.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Mulle on tulossa perjantaina uusi lauta Vsett8. Tilasin ton lite mallin ja nyt saivat niitä varastoon. Tää on Zero:n valmistajan uudempi malli. Vsett Shop - Official European Dealer
Ostin aluksi 2 kappaletta Xiaomi pro2 lautaa mutta palautin toisen ja tää nyt tilalle. Voin kertoa kokemuksia kun lauta saapuu. Syy hankinnalle oli enemmän tehoa ja jousitusta, eli vähän upgrade kun lautailu on ollut kovin hauskaa. Oon myös iso kaveri 125 kg, ja tässä luvataan painoksi se 120. Xiaomi kulkee ihan hyvin mutta ylämäet tökkii, katsotaan miten uuden kanssa käy.
Näytti ainakin olevan erikokoiset ja erilaiset renkaat edessä ja takana. Kokeile aluksi aika varovasti kanttaillessa pidon rajoja. Ainakin omassa Minimotorsissa oli varsin erilaiset pito-ominaisuudet edessä ja takana vieden varmuutta kallistaa mutkissa. Toki tuossa taitaa olla sentään sama kumin pyöreys eli toinen ei ole enemmän auton rengasta muistuttava vaan rehdisti pyöreällä profiililla mutta ihan vain varoituksena. Tuntui varsin oudolta kun tunsi perän pidon heikkenevän ja keulalla oli vielä pitoa. Ihan erilainen ajaa kuin perinteinen lauta missä samankokoiset ja profiiliset kumit edessä ja takana.

EDIT: Näyttää muuten itseasiassa olevan sittenkin erot renkaiden profiileissa eli sama kuin Minimotorsissani oli eli takarengas menettää pitoa koska nousee renkaan kontaktipinnan reunan päälle kun etupäässä olisi vielä varaa kallistaa. Aiheutti tosiaan tosi oudon ajotuntuman tiukempiin/nopeisiin mutkiin missä piti kallistaa lautaa enempää.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
4
Näytti ainakin olevan erikokoiset ja erilaiset renkaat edessä ja takana. Kokeile aluksi aika varovasti kanttaillessa pidon rajoja. Ainakin omassa Minimotorsissa oli varsin erilaiset pito-ominaisuudet edessä ja takana vieden varmuutta kallistaa mutkissa. Toki tuossa taitaa olla sentään sama kumin pyöreys eli toinen ei ole enemmän auton rengasta muistuttava vaan rehdisti pyöreällä profiililla mutta ihan vain varoituksena. Tuntui varsin oudolta kun tunsi perän pidon heikkenevän ja keulalla oli vielä pitoa. Ihan erilainen ajaa kuin perinteinen lauta missä samankokoiset ja profiiliset kumit edessä ja takana.

EDIT: Näyttää muuten itseasiassa olevan sittenkin erot renkaiden profiileissa eli sama kuin Minimotorsissani oli eli takarengas menettää pitoa koska nousee renkaan kontaktipinnan reunan päälle kun etupäässä olisi vielä varaa kallistaa. Aiheutti tosiaan tosi oudon ajotuntuman tiukempiin/nopeisiin mutkiin missä piti kallistaa lautaa enempää.
kiitos huomautuksesta ! Kerron kokemuksia kun pääsee ajelemaan :)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
@Eki79 tällä hetkellä pisin setti on ollut jotain vajaa 50km ja palkkeja oli jäljellä kaksi. Tasan 40km about 25kmh rajoitettuna ajon jälkeen oli palkkeja kolme kun antoi volttien tasaantua. Molemmissa 40km ajosta sisälsi jatkuvaa ylä ja alamäkeä. Eli tasaisella helpot 60km+ range ja sanoisin että omassa ajossakin mahdollinen jos löisi zero startin pois, rajoittaisi tarkasti 25kmh max ja malttaisi olla kiihdyttelemättä ylämäkiin yms.
Itse seurailin nyt aika tarkkaan jännitteitä kun ne tuntuu antavan parhaiten osviittaa et kuinka vielä pääsee. 47 volttiin asti putoaa suhteellisen tasaisesti. Sitten lähtee jännite putoamaan vauhdilla et 1-2km ja 47v -> 43V putoo ja sitten sammuu. En nyt muista mitä asetuksissa oli suojajännite mitä alemmaksi laudan ei pitäisi akustoa päästää. Akusto on kyllä oikeesti aika tyhjä jo 47v kohdalla. Noi jännitteet on siis kuorma päällä. Lepojännite on vähän haasteellinen koska se tuppaa nousemaan ja varsinkin jos on vielä jarruttamalla pysähtynyt.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
462
Asentelin muutama viikko sitten puhelimeen Nine Dash:n ja otin käyttöön sen pari päivää sitten. Jostain syystä käyttöönoton yhteydessä nakkasi sille päivälle n.500km ajoa ja tämä vissiinkin sekoitaa keskinopeuden laskentaa. Vaikka nopea lauta onkin, niin en sentään yli 2400 km/h keskareihin pääse. ;)
Koitin kahlata asetukset läpi, mutta ei löytynyt mitään mistä voisi nollata laskurin. Uudelleenasennus resetoi tallennetun datan? Ideoita?
Screenshot_2021-07-07-15-39-54-015_adriandp.ninedash.jpg
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Aika nopealla tahdilla saivat päätöksiä aikaiseksi.

Sähköpotkulautojen yölliset ja alueelliset nopeusrajoitukset astuvat voimaan Helsingissä
Sähköpotkulautojen nopeuksia aletaan säädellä Helsingissä, liikenne- ja viestintäministeriö tiedottaa.

Yölliset ja alueelliset nopeusrajoitukset astuvat voimaan sen jälkeen, kun kaikki kolme operaattoria sitoutuivat liikenneturvallisuuden edistämiseen liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakan (sd) koolle kutsumassa kokouksessa keskiviikkona.

Kokoukseen osallistui ministeriön edustajien lisäksi alan yrityksiä sekä Liikenneturvan, Helsingin kaupungin ja poliisin edustajia.
Kolme Helsingissä toimivaa vuokrausyritystä sitoutuu vapaaehtoisesti rajoittamaan nopeuksia yöllä koko kaupungin alueella ja keskustassa myös päivällä.

Osa vuokrausyrityksistä on valmis myös kokonaan estämään sähköpotkulaudan käytön yöaikaan tai rajoittamaan saatavuutta suosituimmilla ravintola-alueilla.

Sähköpotkulautoja vuokraavat yritykset sitoutuivat esittämään liikennesäännöt selkeästi sekä sovelluksessa että nettisivuillaan.

Helsingin kaupunki valmistelee myös toimia, joilla sähköpotkulautojen pysäköinti järjestettäisiin siten, ettei vaaraa muille tienkäyttäjille enää aiheudu.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Noh näyttäisi onneksi koskevan vain vuokrayhtiöitä. Niin kauan kun saan itse ajella omalla laudalla Vallila-Haaga väliä 25km/h nopeudella kaikkiin aikoihin, olen tyytyväinen.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Voiko Xiaomi mi pro 2:lla ajaa kuurosateissa tai perus sateessa. Pitääkö tässä kävellä kotia. Ei sada kovasti, mutta tasaisesti kokoajan ettei omaa menoa haittaisi
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Olen tässä tänään selaillut kaikenlaisia lautoja, voisi sanoa että kipinä päivittää lauta näin heti alkuun on aika suuri. Onko kokemuksia noista AliExpress EU toimituksista joissa sanoo että tavara lähtee EU alueelta vaikka valitsee Kiinan?

1625665527864.png
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
3
Morjensta vaan tasapuolisesti kaikille palstalaisille. Uusi jäsen kirjoittelee ja heti on kiperä kysymys joka esittää.

Ostin eilen Kontio Kruiser 2.0 long range mallin. Ensi töikseni ihmettelin sitä, että itse laite kulki aika tasaisesti 45kmh, vaikka kuvittelin sen olevan 25kmh. Kontiossa on semmoinen punainen säädin, jossa on kolme eri asetusta nopeuksille. Pelkästään 1 asetuksella lauta otti 30kmh. Jouduin harmikseni tänään palauttamaan sen, koska äänitorvi ei toiminut alkuunsa, eikä akku latautunut edes 8 tunnin latauksen jälkeen täyteen. (laitteessa on 2 kpl 1.2 akkuja kiinni) liikkeessä se vaihdettiin tänään uuteen, jossa akku näyttää ainakin kestävän huomattavasti paremmin, lisäksi myös töötti käyttäytyy normaalisti. Ongelmana on oikeastaan se, että uusi laite tuntuu huomattavasti "laiskemmalta" kuin eilinen kontioni. Onkohan mahdollista, että eilisessä mallissa ei ollut lainkaan rajoitinta ja jos oli, niin onko se näissä tämän vuoden malleissa omatoimisesti ohitettava? Vääntö ja kulkupuoli oli eilisessä aivan toista maata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Ajatus on hyvä ja toteutuskin näyttää realistiselta.

Uutisointi on kuitenkin totuttuun tapaan hienoviritteisen harhaanjohtavaa. Ikään kuin potkulauta = applikaatiovuokraus. Kyllähän nyt selväjärkiselle on ilmeistä, että kevyet sähköajoneuvot ovat yksi asia, siinä missä minuuttivuokrata voi polkupyöriä tai vaikka kuorma-autoja.

Viime kesänä satunnaisesti kohdatut vanhemmat ihmiset kuitenkin kyselivät omasta potkulaudastani useampaankin kertaan outoja. Huippunopeuden jälkeen nämä halusivat tietää, paljonko käyttö maksaa, eivätkä käsittäneet vastausta, että vähän sähköä, mahdolliset varaosat ja tietenkin hankintahinta. Samoin tuntui olevan epäselvyyttä siitä, että omalla potkulaudalla ei tule vastaan mitään kaupunginosarajaa, josta eteenpäin on käveltävä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
@mara187

Aika monesta läskistä on saanut rajoitukset pois, poistamalla jonkin valkoisen johdon kontrollerista.

Olisiko ollut rajoittamaton ja korjauksien jälkeen laittaneet rajoitukset takaisin paikoileen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
@mara187

Aika monesta läskistä on saanut rajoitukset pois, poistamalla jonkin valkoisen johdon kontrollerista.

Olisiko ollut rajoittamaton ja korjauksien jälkeen laittaneet rajoitukset takaisin paikoileen?
Laite vaihdettiin, mutta muuten veikkaan soveltuvin osin samaa. Siis siinä tapauksessa, ettei uusi ole sisuskaluiltaan isomminkin eri vehje kuten pelättävissä(tai perspektiivistä riippuen toivottavissa) on.

Sitä kovasti ihmettelisin, jos Kontio olisi kehdannut tahallaan myydä mopon potkulautana, eli eiköhän siinä ole alunperin ollut joku kämmi ja väärä asetus tai piuha.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Uutisointi on kuitenkin totuttuun tapaan hienoviritteisen harhaanjohtavaa. Ikään kuin potkulauta = applikaatiovuokraus. Kyllähän nyt selväjärkiselle on ilmeistä, että kevyet sähköajoneuvot ovat yksi asia, siinä missä minuuttivuokrata voi polkupyöriä tai vaikka kuorma-autoja.
Lueskelin tuossa lävitse melkein jokaisen (lähes samanlaisen) artikkelin tästä uutisesta ja siitä ei kyllä nyt oikein ottanut selvää mitä tuo käytännössä koskee, kun siis pelkästään vuokralaudoista puhutaan. Uutisessa annetaan ymmärtää että vuokrayhtiöt tekevät vapaaehtoisesti näitä muutoksia "jo nyt", joka viittaisi siihen että jotain jatkotoimenpiteitä voi myös olla luvassa.

Kypäräpakko olisi kyllä ihan fiksu asia, mutta veikkaan että sitä vuokrayhtiöt haluavat karttaa viimeiseen saakka kun ei varmaan noita omia kypäröitä porukka kanna mukana kovinkaan aktiivisesti.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
3
Laite vaihdettiin, mutta muuten veikkaan soveltuvin osin samaa. Siis siinä tapauksessa, ettei uusi ole sisuskaluiltaan isomminkin eri vehje kuten pelättävissä(tai perspektiivistä riippuen toivottavissa) on.

Sitä kovasti ihmettelisin, jos Kontio olisi kehdannut tahallaan myydä mopon potkulautana, eli eiköhän siinä ole alunperin ollut joku kämmi ja väärä asetus tai piuha.
Tässä tapauksessa se 45kmh oli ihan hauskaa, kovempaa toki ajan sitten 1700 kuutioisella harrikalla. Tuo kontio oli tismalleen samanlainen kuin eilinen. Olisi siis ihan hauskaa saada se liikkumaan noim 40-45kmh. Ei saisi ihan juoksemalla kiinni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 290
Viestejä
4 333 638
Jäsenet
72 161
Uusin jäsen
elis.rissanen

Hinta.fi

Ylös Bottom