Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Veikkaan että rumpujarruja suositaan pienemmän vastuksen ja yksinkertaisuuden takia, toisaalta hinta, jos ajattelee prätkän etujarrua niin se maksaa kokonaisena enemmän kuin tuo lauta.
Turvallisuus+huollon helppous etc ovat rummun puolella. Rummustakin saa tehoa mutta vaatii rajummat palat ja tarpeeksi kokoa. Kyllä se autokin pysähtyy rummuilla joka nurkassa ja prätkäkin mekaanisilla rummuilla. Joku PV:n/Monkeyn Rumpu menisi ihan nätisti laudan vanteeseen halkaisijan puolesta. Ja esim oman Soliferin jarrupalat eivät olleet leveämmät kuin mitä tuossa G30 tyylisessä rummussa.

EDIT: Sopivilla paloilla tuosta puremisen rajuudesta saisi levyilläkin aika pehmeän. Moni kun heittää helposti alussa levyihin totutellessa liikaa jarruvoimaa ja stongan yli lentäminen on realistinen uhkakuva. Kyllä sen itsekin muistaa kun fillariin tuli ensimmäistä kertaa 160mm hydraulilevy. Jarruteho itsessään ei lisääntynyt kisapaloilla olleisiin V-jarruihin varmaan liikoja mutta se tapa millä hydraulilevy puri alussa oli ihan erilainen kuin V-jarruissa tai mopon rummussa yms. Oli paljon agressiivisempi jos runttasi samaan tyyliin kuin V-jarruilla tai rummulla. Se initial bite oli sellainen ettei ollut sitä pehmeää alkua kun palat alkavat napata vaan jos löit jarrut pohjaan samantien niin jarru oli myös samantien mukana koska joustoa ei ollut eikä siten tuota pehmeyttä. Tuohon sopivat palat niin tuon saisi kyllä pehmennettyä ns "normi" kuluttajankin käyttöön soveltuvaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Varmaan mekaanisen rummunkin voisi rakentaa tarpeeksi tehokkaaksi, tilaahan tossa olisi kasvattaa kyllä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
@Pyrres on asian ytimessä.

Se on ihan sama ajatko laudalla tai fillarilla 30, 25,15 tai 5 jos edessä on merkitsemätön monttu, jota ei voi havaita.

Oman tarinan opetus oli se, että pelastin tilanteen eturenkaan nostolla viimetingassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
Hmmm.. Laitoin vsett 9+ tilaukseen, vielä kerkeää ehdottaa jotain parempaa kilpailijaa samassa hintaluokassa (1.5ke)? :D

Päädyin tuohon koska semisti kevyempi kuin moni muu lauta josta löytyy kunnon jousitukset ja IP44+ luokitus. Rangeakin ihan kivasti paperilla, tuplamoottoriversio lähinnä sen takia kuin ero singleen ei ollut kuin pari satkua ja on tässä nyt noita mäkiäkin joita olisi kiva päästä vaivatta ylös
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Mites tuo curious joen 10 tuumainen rengassetti ja 365pro lauta. En nyt keksi miten tuo takavalon johto on tarkoitus laittaa, ettei hankaa?
No tälleen tein. Pohja auki. Poralla jyrsin pienen loven siihen sivulle ja kaapeli sen kautta. Samalla sai ylimmääräiset tuupattua sinne koteloon.
takavalokaapeli.jpg

Ja lokarin puolella se valkoinen liitin hivutettu sen liittimen pitimen lokarin puolelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
@Pyrres on asian ytimessä.

Se on ihan sama ajatko laudalla tai fillarilla 30, 25,15 tai 5 jos edessä on merkitsemätön monttu, jota ei voi havaita.

Oman tarinan opetus oli se, että pelastin tilanteen eturenkaan nostolla viimetingassa.
On siinä aika suuria eroja. Enkä nyt siis tarkoita saivarrella siitä, että kolmenkympin vauhdissa kaatuessa tulee isoa pipiä enemmän kuin 20% lisää vs. 25. Tarkoitan että jossain alle 15 km/h nopeudessa kulkee raja, jolloin pyörällä monttuun tai esteeseen osuminen ja mahdollinen kaatuminen ei enää ole ollenkaan niin lennokasta. 5 km/h menee jo tasapainottelunopeuksiin, jollaisista kaatuminen ei oikeastaan mitenkään eroa paikoiltaan kaatumisesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 159
Onkos noissa m365 dashboard tai m365 tools -sovelluksissa jotain kohtaa mistä näkee paljonko "kers" tuottanu virtaa takaisin? En äkkiä löytäny ja tuskinpa se nyt mitään hirveitä määriä on, mutta olis hauska seurata :geek:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Onkos noissa m365 dashboard tai m365 tools -sovelluksissa jotain kohtaa mistä näkee paljonko "kers" tuottanu virtaa takaisin? En äkkiä löytäny ja tuskinpa se nyt mitään hirveitä määriä on, mutta olis hauska seurata :geek:
En Xiaomin kohdalta tiedä ja en tiedä tämänkään paikkaansapitävyyttä mutta jossain isomman Zeron arvostelussa oli arvostelijan kommenttina että talteenotto on mutta käytännössä hyöty olisi 1-2% luokkaa. Matala se on mutta onko sitten todella noin pieni... Noh jos ei muuta niin ainakin jarrupaloja säätyy perus himmaamisessa. Vaikka itse säädin omasta Zerosta nyt tuon moottorijarrun 1/5 asetukselle ja lauta tuntuu paljon luonnollisemmalta pysäyttää jarrutuntuman paranemisen takia (ei tuota x määrä elektronista jarrua automaattisesti vaan mekaaninen hoitaa käytännössä alusta loppuun).
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
23
Jooh. Odotin koko viikon DNA:lta tietoa että saisin tilattua E-way E600 Maxin. Pitkin viikkoa luin juttuja siitä miten ne renkaat on olleet heti viallisia ja muuta vastaavaa.
En ehtinyt koskaan tilaamaan koko lautaa (joo, olin ottamassa osarilla ja vaikka maksoin laskun, niin ei näkynyt DNA:n päässä.) ja nyt lauta on sit loppunut.
Voi olla että väistin tässä huonon laudan.

Onko jotain muita hyviä lautoja yli 100kg kuskille?

ps. kyllä, vituttaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Jooh. Odotin koko viikon DNA:lta tietoa että saisin tilattua E-way E600 Maxin. Pitkin viikkoa luin juttuja siitä miten ne renkaat on olleet heti viallisia ja muuta vastaavaa.
En ehtinyt koskaan tilaamaan koko lautaa (joo, olin ottamassa osarilla ja vaikka maksoin laskun, niin ei näkynyt DNA:n päässä.) ja nyt lauta on sit loppunut.
Voi olla että väistin tässä huonon laudan.

Onko jotain muita hyviä lautoja yli 100kg kuskille?

ps. kyllä, vituttaa.
Ei renkaissa tietääkseni mitään vikaa ole ollut o_O. Lokarit, stongan lukkomekanismi ja mahdolliset pari kpl moottorivikoja yms fyysisinä vikoina ja loput enemmän softaongelmaa. Joo en ostaisi uudestaan ennen kuin viat on korjattu mutta mutta... vaikea on tällä hetkellä löytää mitään vastaavilla spekseillä olevaa mitä voisi samantien ostaa. Kaikki paitsi peruslaudat loppu kaikkialta. E-scootilla ja parilla muulla oli noita 500w vähintään toisesta päästä jousitettuja lautoja mutta hinnat hyppäsivät luonnollisesti sitten yli tonniin. Tehoa saattaa löytyä halvalla mutta kantavuutta ja toimivaa jousitusta on vaikea saada halvalla saati ylipäänsä onko lauta miten laadukas noin muuten. Totesin itse sen jälkeen kun oma E600 Max pöllittiin että parempi vain pistää pari satkua enemmän ja saada oikeasti sellainen lauta jonka päällä viihtyy eli tuplajarrut, tehoa, jousitus jne. Harmi vain että noiden saatavuus on tällä hetkellä täysin minimaalinen Suomesta ostaessa. Kertoo tilanteesta tarpeeksi että kaksi eri liikettä usutti meikäläisen saman yksityisen myyjän juttusille koska tiesivät että pari lautaa oli myynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 159
Tuohon moottorin jarrutukseen, taitaa olla ainoa vaihtoehto käyttää xiaoflasheriä jos haluaa tuon todella olemattomaksi? Nyt nuo edellä mainitut antaa 3 vaihtoehtoa ja 'weak' tuntuu jarruttavan ihan liikaa makuuni. Mielellään haluaisin sellasen, että alamäkeen se rullaa vapaasti tai ainaki melkein vapaasti.

Tiedä sitten, mutta kuvittelisin tuon energian talteenoton olevan todella pientä ja mitään käytännön merkitystä sillä ei ole.
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
23
Tiedä sitten, mutta kuvittelisin tuon energian talteenoton olevan todella pientä ja mitään käytännön merkitystä sillä ei ole.
En osaa sanoa, mutta veikkaan että tällaisella 105kg kuskilla + kamat voi hyvinkin tulla toisaalta hyötyä siitä, että lauta jarruttaa ja toisaalta voi olla että siitä jää jo jotain akustoonkin?
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
94
Moden olen varmistanut monta kertaa, jostain syystä App ei anna asettaa max nopeutta 25km/h vaan pitää asetuksen sitkeästi 20km/h. Jollain kikalla (jota en ole vielä tajunnut) kun tarpeeksi rämppään appia kiinni/päälle ja skuuttia kiinni/päälle ja yritän jankata sitä Appin speed settingsiä 20km/h->25km/h, niin saan sen 25km/h taas hetkeksi, kunnes seuraavan kerran kun starttaan skuutin niin rajoitus on jälleen 20km/h.
Mulla tekee täysin samaa E500 (sinänsä ei siis haittaa, kun en periaatteessa tarvitse sitä 25km/h mihinkään, vaan toi 20 riittää, mut oishan tää kiva saada selviämään mistä on kyse)... Eli aina kun yhdistän puhelimen uudelleen, max on pudonnut 25 -> 20. Vielä en ole keksinyt muuta kuin sen, että voisko olla puhelimesta kiinni? Luuri mulla on Huawein parin vuoden takainen lippulaivamalli.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
281
Mulla tekee täysin samaa E500 (sinänsä ei siis haittaa, kun en periaatteessa tarvitse sitä 25km/h mihinkään, vaan toi 20 riittää, mut oishan tää kiva saada selviämään mistä on kyse)... Eli aina kun yhdistän puhelimen uudelleen, max on pudonnut 25 -> 20. Vielä en ole keksinyt muuta kuin sen, että voisko olla puhelimesta kiinni? Luuri mulla on Huawein parin vuoden takainen lippulaivamalli.
Käytin sitä KingSoftTurneria kun sain sen toimimaan, enkä enää koskenut Eway scooter -appiin sen jälkeen. 25 km/h on mielestäni auttamatta liian hidas vähänkin pidemmillä matkoilla.

Vaan samapa tuo.

7 vk odottelua oston jälkeen, ja kun vihdoin sain epäonnen lautani (E-Way E600 Max) kerkesin sitä 2 vrk käyttää, kunnes se meni takuuseen.
Soikea takapyörä vitutti aivan liikaa. Kuulema "tyyppivika" t. Gosser. Ja saavat uusia osia n. 2 vk päästä. Aika lujaa menee tää kesä ohi ilman lautaa.

Ei vituta.
 
Liittynyt
25.04.2021
Viestejä
28
Mikäs tää juttu on ettei sitä KSn SoftTuneria sais päivittää? Itse pitänyt sen päivitettynä ja nyt se on versiossa 1.3.15 ja ihan hyvin yhdistää lautaan. Tosin lautani firmis on edelleen 1.17
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Tuohon moottorin jarrutukseen, taitaa olla ainoa vaihtoehto käyttää xiaoflasheriä jos haluaa tuon todella olemattomaksi? Nyt nuo edellä mainitut antaa 3 vaihtoehtoa ja 'weak' tuntuu jarruttavan ihan liikaa makuuni. Mielellään haluaisin sellasen, että alamäkeen se rullaa vapaasti tai ainaki melkein vapaasti.

Tiedä sitten, mutta kuvittelisin tuon energian talteenoton olevan todella pientä ja mitään käytännön merkitystä sillä ei ole.
En osaa sanoa, mutta veikkaan että tällaisella 105kg kuskilla + kamat voi hyvinkin tulla toisaalta hyötyä siitä, että lauta jarruttaa ja toisaalta voi olla että siitä jää jo jotain akustoonkin?
Suosittelen ottamaan sen moottorijarrutuksen kokonaan pois, porukka on kärtsänny controllereja sillä et on alamäkeen vedetty moottorijarrun varassa koko matka tai jotain muuta hienoa. Itelle tuntuu muutenkin parhaimmalta se et sitä moottorijarrutusta ei oo ollenkaan, jos haluun rullata ilman kaasua niin sen on mun mielestä hyvä olla mahdollista, osaan mä sitä jarrukahvaa painaa sit itekin kun pitää jarruttelemaan ruveta.

Se anti-clonk xiaoflasherissä on omalle kohdalle osottautunu parhaimmaks.

Oma M365 taitaa jäädä sitten syksyllä niinsanotusti turhaks. Tuli laitettua just kiinasta tulemaan isompaa vehjettä, mut kääntöpuolena tota pääsee kyllä venailemaan. Tuumivat myyjän puolelta et 45 päivää et saavat hihnalta vehkeen ulos ja siihen 30-35 päivää et tuovat ovelle. Odottavan aika käy aika varmasti aivan saatanan pitkäksi, varsinkin kun ei tuolla mitään pelkkiä satasia ole kuitenkaan kiinni enää. Noh, kahtellaan mitä käy, Paypalista voi aina painaa disputea jos nyt sattuukin käymään huonosti ja jää vehje saamatta. Tälleen jo kaukaa viisaana vois tilata niitten sileiden renkaiden kaveriks tollaset semi-offroadit niin ehkä sit syksyllä kehtaa vähän ajellakkin ilman jäätäviä kuolemanpelkoja.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Oma M365 taitaa jäädä sitten syksyllä niinsanotusti turhaks. Tuli laitettua just kiinasta tulemaan isompaa vehjettä, mut kääntöpuolena tota pääsee kyllä venailemaan. Tuumivat myyjän puolelta et 45 päivää et saavat hihnalta vehkeen ulos ja siihen 30-35 päivää et tuovat ovelle. Odottavan aika käy aika varmasti aivan saatanan pitkäksi, varsinkin kun ei tuolla mitään pelkkiä satasia ole kuitenkaan kiinni enää. Noh, kahtellaan mitä käy, Paypalista voi aina painaa disputea jos nyt sattuukin käymään huonosti ja jää vehje saamatta. Tälleen jo kaukaa viisaana vois tilata niitten sileiden renkaiden kaveriks tollaset semi-offroadit niin ehkä sit syksyllä kehtaa vähän ajellakkin ilman jäätäviä kuolemanpelkoja.
45pv linjalta? Ihanko Custom-laitteen tilasit? Nimittäin tekevät kyllä custominkin jos haluaa. Mitä tilasit?

AE-kauppiaalta kuitenkin Custom on mielenkiintoinen juttu koska ne ei ole yleensä suorassa yhteydessä tehtaaseen eli menee parin väliportaan kautta. Ja toisaalta AE:n hinnat on mielestäni todella korkeat jos vertaa esim. Alibaba puolelta tilattaessa. Ja lisäksi, kusetuksen vaara on olemassa koska Kiinalaisilla kauppiailla/tehtailla on paha tapa toimittaa pienostajalle ne B-tuotteet jossa on jotain näkyvää tai piilossa olevaa vikaa, jos siis ylipäätänsä myyvät yksittäisinä kappaleina tai edes muutamina kappaleina. Jos tulee ostettua sellainen ja kyseessä kuitenkin on oma henki niin kannattaa kyllä tarkistaa erittäin huolella kaikki osat ja liitokset kuten hitsaukset, pultit, niitit, liimaukset ja kiristykset. Pultit voi olla valmiiksi murtuneet ja/tai niittireiät väljiä.

Itselle kyselin männäviikolla tehtailta fättistä kahdella 4kW moottorilla (eteen ja taakse vetävät) niin sanoivat että onnistuu, ja hintaero vain toisen moottorin verran ja sitten venausaika noin kk kun saavat nuijittua kasaan ja aalloille keikkumaan puoleksitoista kuukaudeksi, eli ei tälle sesongille Suomeen. Täytyy katsoa innostunko ensikesäksi sellaisen hankkimaan.

Katselin myös noita isotehoisia lautoja. 8kW laudassa alkaa olla jo aika ... paljon. Sellainen kuten tuossa. Laudalla motarilla 130kmh laudalla voisi ainakin muita hieman säväyttää (laitonta ja varmasti saa siniliivijengin valppaaksi - mutta hetken aikaa voisi herättää ihmetystä/hilpeyttä/mielenkiintoa/raivoa/...)
 
Liittynyt
05.07.2021
Viestejä
2
Pistin just tilaukseen ton E600 MAX:in ja meinasin asentaa siihen eteen jousituksen. Käviks tähän
Ninebot Max G30 varaosat? Joku viisaampi varmaan tietää. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
45pv linjalta? Ihanko Custom-laitteen tilasit? Nimittäin tekevät kyllä custominkin jos haluaa. Mitä tilasit?

AE-kauppiaalta kuitenkin Custom on mielenkiintoinen juttu koska ne ei ole yleensä suorassa yhteydessä tehtaaseen eli menee parin väliportaan kautta. Ja toisaalta AE:n hinnat on mielestäni todella korkeat jos vertaa esim. Alibaba puolelta tilattaessa. Ja lisäksi, kusetuksen vaara on olemassa koska Kiinalaisilla kauppiailla/tehtailla on paha tapa toimittaa pienostajalle ne B-tuotteet jossa on jotain näkyvää tai piilossa olevaa vikaa, jos siis ylipäätänsä myyvät yksittäisinä kappaleina tai edes muutamina kappaleina. Jos tulee ostettua sellainen ja kyseessä kuitenkin on oma henki niin kannattaa kyllä tarkistaa erittäin huolella kaikki osat ja liitokset kuten hitsaukset, pultit, niitit, liimaukset ja kiristykset. Pultit voi olla valmiiksi murtuneet ja/tai niittireiät väljiä.

Itselle kyselin männäviikolla tehtailta fättistä kahdella 4kW moottorilla (eteen ja taakse vetävät) niin sanoivat että onnistuu, ja hintaero vain toisen moottorin verran ja sitten venausaika noin kk kun saavat nuijittua kasaan ja aalloille keikkumaan puoleksitoista kuukaudeksi, eli ei tälle sesongille Suomeen. Täytyy katsoa innostunko ensikesäksi sellaisen hankkimaan.

Katselin myös noita isotehoisia lautoja. 8kW laudassa alkaa olla jo aika ... paljon. Sellainen kuten tuossa. Laudalla motarilla 130kmh laudalla voisi ainakin muita hieman säväyttää (laitonta ja varmasti saa siniliivijengin valppaaksi - mutta hetken aikaa voisi herättää ihmetystä/hilpeyttä/mielenkiintoa/raivoa/...)
Alibabalta siis tuon tilasinkin, yhteyttä myyjään ja kyselemään et mitä maksaa ja millä ajalla. Akuissa on nyt tälleen korona-aikaan saatavuusongelmia kaiketi tietyissä kennoissa ja omaan vehkeeseen tulossa Samsungin kennot niin odotteluks menee, niitä kiinaakulla varustettuja ois saanu ns. heti, mut kelasin et investoidaan nyt kerralla se "paras" niin ei jää mietityttämään sit jälkikäteen, vaikka nyt joutuukin venailemaan ja tuntuu et skidinä venais joulua tai jotain.

Ja joo, tulee tarkistettua huolellisesti ennen käyttöönottoa. On kyllä sellaselta lafkalta tilattu jolta ainakin redditissä jengi on ostellut ihan onnistuneesti ja hyvin kokemuksin, mut alkaahan toi olemaan jo sen verran väkivaltanen vehje et hengen kyllä saa pois yhdelläkin vahingolla.

Ostin VDM-10, about sama mikä öööh VSETT 10+ tai Apollo Ghost jos noita tunnetuimpia nyt vertaa. Itseasiassa taitaa olla identtinen ton Ghostin kanssa, Apollo vaan lyö omat logonsa siihen. Tilasin sen 60v 21Ah akulla olevan mallin, 2,4kw moottori (2kpl 1,2kw) ja hydrauliset jarrut, mikä on varmaan oikeasti aika fiksu veto jarrujen osalta jo tässä vaiheessa. Pienemmissä malleissa (52v ja 2kw) olis ollu sit ihan perus levyjarrut joilla nyt ei kauheasti hymyilytä.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ei tuo nyt vielä niin Väkivaltainen ole. Sitten kun rupee olemaan 8kW tehot ja huiput 130km/h niin vähän jo tarttee katsoa missä ajaa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Ei tuo nyt vielä niin Väkivaltainen ole. Sitten kun rupee olemaan 8kW tehot ja huiput 130km/h niin vähän jo tarttee katsoa missä ajaa :)
Joo toki, pääseehän tosta vielä helposti kisasempiinkin vehkeisiin missä on jo jotain 72v akkuja sun muuta mukavaa. Ei vaan omaan päähän käy mitenkään järkeen jollain 11" renkailla tykitellä satasta. Toi minkä hommasin on vielä siinä rajoilla et onko järkevä vai ei, eikä tollakaan talla pohjassa tuu varmaankaan luukutettua melkeinpä koskaan. Perseilemään jos lähtee niin siinä kusee aika mallikkaasti yhteisiin muroihin ihan omilla toimillansa jos vaaratilanteita aiheuttaa yms.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Juu äkkiä jo 1000w tehoilla otetaan se 45kmh ja 25kmh ylläpito ei vaadi kuin murto-osan tehosta. Jos laki sallisi niin sanoisin että itsellä olisi varmaan juurikin joku paremmin jousitettu 2000w (1000w+1000w) lauta alla vaikka rajoitin ottaisikin 25kmh.

Tuli tänään ekaa kertaa kokeiltua Zero 10:n rangea. 42km ajoa ja 2-3 palkkia jäljellä laudan mukaan. Voi siis olla että tuo 60km todellinen onnistuisi tuollakin.

Mitä muuten tulee tuohon niin nyt tuli ensimmäistä kertaa mentyä tuolla töihin ja pakko oli akun vähenemisen mukaan lisätä pari pykälää tehoa ettei vauhti hiipunut mäissä ja tasaisella liikoja limitin alle. Täystehoisena nousee toki nätisti mutta suorilla taas joutuu oikeasti rajoittamaan kaasunkäyttöä. Eli pitää hakea ne pari asetusta kasaan millä aloittaa täydellä akulla ja mihin nostaa aina kun akkua on kulunut x määrä.

Edit: Ja tulipa ensimmäistä kertaa tällä laudalla täyttä äkkijarrutusta kun maisemia katsellut muija tekikin u-käännöksen katsomatta taakseen. Perä ilmassa pysähdyksiin ja pakko sanoa että yllätti miten nopeasti tuo oikeasti repi vauhtia veke 25kmh vauhdista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Juu äkkiä jo 1000w tehoilla otetaan se 45kmh ja 25kmh ylläpito ei vaadi kuin murto-osan tehosta. Jos laki sallisi niin sanoisin että itsellä olisi varmaan juurikin joku paremmin jousitettu 2000w (1000w+1000w) lauta alla vaikka rajoitin ottaisikin 25kmh.

Tuli tänään ekaa kertaa kokeiltua Zero 10:n rangea. 42km ajoa ja 2-3 palkkia jäljellä laudan mukaan. Voi siis olla että tuo 60km todellinen onnistuisi tuollakin.

Mitä muuten tulee tuohon niin nyt tuli ensimmäistä kertaa mentyä tuolla töihin ja pakko oli akun vähenemisen mukaan lisätä pari pykälää tehoa ettei vauhti hiipunut mäissä ja tasaisella liikoja liitin alle. Täystehoisena nousee toki nätisti mutta suorilla taas joutuu oikeasti rajoittamaan kaasunkäyttöä. Eli pitää hakea ne pari asetusta kasaan millä aloittaa täydellä akulla ja mihin nostaa aina kun akkua on kulunut x määrä.
Toi huono puoli on jos tehon kanssa lähtee hakeen optimaalista vauhtia. Itse pidän riskillä sen 100% ja ajan Mode 1:llä mikä rajoittaa noin 25km/h vauhtiin. Akku täynnä menee pari kilsaa yli ja sitten kun akku lähestyy tyhjää niin pysyy aika kelvollisesti 25km/h vauhdissa. Onneksi täällä maalla ei näy kyttiä kuin juhannuksena ja jouluna jos silloinkaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Toi huono puoli on jos tehon kanssa lähtee hakeen optimaalista vauhtia. Itse pidän riskillä sen 100% ja ajan Mode 1:llä mikä rajoittaa noin 25km/h vauhtiin. Akku täynnä menee pari kilsaa yli ja sitten kun akku lähestyy tyhjää niin pysyy aika kelvollisesti 25km/h vauhdissa. Onneksi täällä maalla ei näy kyttiä kuin juhannuksena ja jouluna jos silloinkaan.
Sepä se. Noin tekisin itsekin jos ei olisi tuo korttitilanne itsellä. Ootko muuten mittarivirhettä mitannut?

Edit: 26kmh-27kmh mittarissa näytti oma luuri GPS huipuiksi 25kmh.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Juu äkkiä jo 1000w tehoilla otetaan se 45kmh ja 25kmh ylläpito ei vaadi kuin murto-osan tehosta. Jos laki sallisi niin sanoisin että itsellä olisi varmaan juurikin joku paremmin jousitettu 2000w (1000w+1000w) lauta alla vaikka rajoitin ottaisikin 25kmh.

Tuli tänään ekaa kertaa kokeiltua Zero 10:n rangea. 42km ajoa ja 2-3 palkkia jäljellä laudan mukaan. Voi siis olla että tuo 60km todellinen onnistuisi tuollakin.

Mitä muuten tulee tuohon niin nyt tuli ensimmäistä kertaa mentyä tuolla töihin ja pakko oli akun vähenemisen mukaan lisätä pari pykälää tehoa ettei vauhti hiipunut mäissä ja tasaisella liikoja limitin alle. Täystehoisena nousee toki nätisti mutta suorilla taas joutuu oikeasti rajoittamaan kaasunkäyttöä. Eli pitää hakea ne pari asetusta kasaan millä aloittaa täydellä akulla ja mihin nostaa aina kun akkua on kulunut x määrä.

Edit: Ja tulipa ensimmäistä kertaa tällä laudalla täyttä äkkijarrutusta kun maisemia katsellut muija tekikin u-käännöksen katsomatta taakseen. Perä ilmassa pysähdyksiin ja pakko sanoa että yllätti miten nopeasti tuo oikeasti repi vauhtia veke 25kmh vauhdista.
Zero 10 näytöstäis olevan sama liipasinkaasutsydeemi mikä tossa omassakin tulee olemaan. Tossahan pitäis olla jotain asetuksia joita voi räpeltää, ainakin mitä nyt varaosia nopeesti vilkasin. Eniten kiinnostaa toi rate-limiting, eli P08. Onko sulla kokemusta noista asetuksista et kuinka helppo noita on säätää tien päällä, vauhdista nyt ei tietenkään oo tarve ruveta rassailemaan.


Entä voiko tota gearia vaihtaa ajaessa, vai vaatiiko se laudan pysäyttämisen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Pistin just tilaukseen ton E600 MAX:in ja meinasin asentaa siihen eteen jousituksen. Käviks tähän
Ninebot Max G30 varaosat? Joku viisaampi varmaan tietää. :D
Ainakin taittomekanismi sopii suoraan, g30 tarkoitettu monorim sopii mutta ilmeisesti alempi ohjauslaakeri on erilainen kun e600:n asennettaessa täytyy irroittaa alin metallirinkula.
Toi pois ennen asennusta:
IMG_20210705_171516.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Zero 10 näytöstäis olevan sama liipasinkaasutsydeemi mikä tossa omassakin tulee olemaan. Tossahan pitäis olla jotain asetuksia joita voi räpeltää, ainakin mitä nyt varaosia nopeesti vilkasin. Eniten kiinnostaa toi rate-limiting, eli P08. Onko sulla kokemusta noista asetuksista et kuinka helppo noita on säätää tien päällä, vauhdista nyt ei tietenkään oo tarve ruveta rassailemaan.


Entä voiko tota gearia vaihtaa ajaessa, vai vaatiiko se laudan pysäyttämisen?
Kaikki onnistuu ajaessa. Moden vaihto myös 3:lta 1:lle eli tehot vain katoavat ja lauta pudottaa vauhdin 1:n max tehoille. Kokeilin jopa säätää tehoa kävelyvauhdeissa. Odottelin tosin rullaten että näyttö palaa ns normaaliin ennen kuin annoin kaasua ettei heitä johonkin vikakoodilimboon tms.

Tuossa nuo koodit ja valikot muillekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Kaikki onnistuu ajaessa. Moden vaihto myös 3:lta 1:lle eli tehot vain katoavat ja lauta pudottaa vauhdin 1:n max tehoille. Kokeilin jopa säätää tehoa kävelyvauhdeissa. Odottelin tosin rullaten että näyttö palaa ns normaaliin ennen kuin annoin kaasua ettei heitä johonkin vikakoodilimboon tms.

Tuossa nuo koodit ja valikot muillekin.
Ai se onkin vaan tehonsäätö akselilla 0-100% toi P8, no sit se on turha. Ajattelin et jos sillä ois saanu rajotettua nopeutta eikä tehoja. Noh, pitää funtsia et miten sen sit tekis fiksuiten.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Ai se onkin vaan tehonsäätö akselilla 0-100% toi P8, no sit se on turha. Ajattelin et jos sillä ois saanu rajotettua nopeutta eikä tehoja. Noh, pitää funtsia et miten sen sit tekis fiksuiten.
Sepä se. Tietää että tehoa olisi varastossa mutta ei voi mäissäkään käyttää. Pitäisi olla joku scramble/afterburner/ritariässätyyppinen turboboost nappi mäkiin :D.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Model: snsc1.0

Kannatteeko ostaa käytettynä tälläistä mallia, pari vuotta vanha
 
Liittynyt
02.06.2020
Viestejä
25
Olisko heittää jotain suositusta että mikä potkulauta kannattaisi ostaa? Mieluummin joka kulkee 25 km/h ja range olisi mahdollisimman hyvä sekä hyvät jarrut. Löytyykö jostain Tampereen kaupasta hyvä valikoima? Budjetilla ei väliä jos euroilla saa jotain vastinetta. Varaosia jos lautaan saisi helposti niin varmaan parempi. Ja potkulauta joka ei hyydy jos akkua on esim. 50% jäljellä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Olisko heittää jotain suositusta että mikä potkulauta kannattaisi ostaa? Mieluummin joka kulkee 25 km/h ja range olisi mahdollisimman hyvä sekä hyvät jarrut. Löytyykö jostain Tampereen kaupasta hyvä valikoima? Budjetilla ei väliä jos euroilla saa jotain vastinetta. Varaosia jos lautaan saisi helposti niin varmaan parempi. Ja potkulauta joka ei hyydy jos akkua on esim. 50% jäljellä.
Xiaomin Mi Pro 2 ei ole paskempi jos edullisemman hintaluokan mopoa katselee. Mutta siinä on se juju että Nordic malli menee 20kmh ja Global 25kmh eli kannattaa varmistaa että on Global. Molempia myydään.
Tällä hetkellä laitetta löytyy Cdonilta. Giganttiin on täinnut tulla juurikin tänään ja Verkkokauppa saanee piakkoin tilauksensa. Powerilla taisi olla vain Nordiccia ja vähän kalliimpi kuin muualla.
Parhaimmillaan saat 500€ hintaan, vaikka nousussa näkyy olevan hinnat monessa paikkaa.

Omia käyttökokemuksia ei ole, mutta laite on jo matkalla itsellekin. Pari viikkoa katsellut, vertaillut ja tilaillut eri paikoista tätä ennen kuin löytyi tuo joka toimitti nyt ensimmäisenä laitteen.

Edit: Tuolla tuo Ninebot G30 tuli mainittua. Lienee tykätympi laite kuin Pro2, mutta vähän hintavampi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Olisko heittää jotain suositusta että mikä potkulauta kannattaisi ostaa? Mieluummin joka kulkee 25 km/h ja range olisi mahdollisimman hyvä sekä hyvät jarrut. Löytyykö jostain Tampereen kaupasta hyvä valikoima? Budjetilla ei väliä jos euroilla saa jotain vastinetta. Varaosia jos lautaan saisi helposti niin varmaan parempi. Ja potkulauta joka ei hyydy jos akkua on esim. 50% jäljellä.
Ninebot G30. Jos siis piti olla hyvä, euroille jotain vastinetta, varaosasaatavuutta ja vieläpä siedettävä kulku vajaallakin akulla(viimemainittu on suhteellista ja ilmeisesti Gen 2 -moottorilla parempi).

Toki käyttömatka ei ole "mahdollisimman hyvä" mutta yksi parhaita tavanomaisten ja laadukkaiden lautojen kesken. Jarrut ovat minusta hyvät, mutta siitäkin joku voi olla eri mieltä. Eihän siinä ole kolmea hydraulista levyjarrua. Toisaalta nyt on kysymys 25 km/h nopeusluokasta. Jos näitä jälkimmäisiä painottaa eli hakee sittenkin jotain monsteria, niin valikoima Tampereella tai maailmassa ylipäänsä voi olla kyseenalainen, jos sen pitäisi myös kulkea 25 km/h eikä enempää ilman rumia patentteja.

Edellä mainittu Xiaomi Pro 2 on käsittääkseni laadullisesti vastaava ja muutenkin vertailukelpoinen tuote. Se on kevyempi kantaa, vähän pienemmällä akkukapasiteetilla ja etuvedolla. Lisäksi siinä on pienemmät pyörät.

Molemmista tuotteista on tosiaan ollut markkinoilla eri nopeusvariaatioita. Xiaomilla ainakin 20 ja 25, Ninebotilla 20, 25 ja 30. Myös noita hitaimpia on myyty Suomessa erilaisista viirapäisistä syistä. Ovat kyllä helvetin rampoja vehkeitä ilman aluemuutosta tai ohjelmointia. Ilmeisesti ollut eriä sopivasti tarjolla, joita sitten halutaan lykätä markkinoille joko normaalia halvemmalla tai kalliimmalla markkinointitestinä. :rofl: G30D(20 km/h) lähti verkkokaupasta viime syksynä 620 eurolla, nykyään taitaa suomihinta normaalimallissa vaihdella 800 ja 900 välillä, ainakin kun viimeksi katsoin. G30D kulkee ihan samaan malliin yli 30 km/h kun luulee olevansa Amerikan malli, tai toimii nätisti 25 rajoitettuna jos luulee olevansa euromalli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Olisko heittää jotain suositusta että mikä potkulauta kannattaisi ostaa? Mieluummin joka kulkee 25 km/h ja range olisi mahdollisimman hyvä sekä hyvät jarrut. Löytyykö jostain Tampereen kaupasta hyvä valikoima? Budjetilla ei väliä jos euroilla saa jotain vastinetta. Varaosia jos lautaan saisi helposti niin varmaan parempi. Ja potkulauta joka ei hyydy jos akkua on esim. 50% jäljellä.
Edellä tulikin jo ne vaihtoehdot. Noista lähtisin itsekin valitsemaan jos Suomesta jne.

G30 maksaa Suomessa enemmän joten jää omaan pohdintaan, onko sen arvoinen. Puolasta saa edukkaammin mutta takuu on kysymysmerkki. Ja toki osin kehutaan / luvataan paremia arvoja vs Xiaomi.

Eroahan noilla on vetotapa, toisella etu ja toisella taka ja jarrut vastaavasti myös ristiin. Plus em paino ja muutama muu ero. Ja nopeusvariaatiot toki mutta jos firmistä on pitelemässä, ei tuo ole mikään este.

Omia kokemuksia on ketjussa jo ennalta, eli M365 Pro (ilman kakkosta) on ollut alla sen pari vuotta ja ajettu on ihan reilusti. Joo, renkaita on mennyt nyt kolme, viimeisimmästä en tiedä syytä pari edellistä olisi ollut kuolemaksi mille tahansa ilmatäytteiselle. Moottorin ohjain meni myös heti alkuun mutta jopa ulkoa tilatussa takuu ja siihen loppuivat ongelmat. Takalokarissa ei ole tukea mutta sen rikkoi joku jonne parin tuhannen kohdalla. Siihen asti kesti ilman tukea, joka pro 2:ssa on.
Ja ostosten tms kanssa varmasti se 120 kiloa on ollut oman Pron päällä, ei ongelmaa. Firmis puukotettu jottei meno lopu niin nopeasti akun tyhjetessä mutta nopeuden osalta ei maksimia ole edes haettu.

Vaihtoehtoja on tottakai loputon määrä ja jossakin saa varmasti rahalle vastinetta paljon enemmän. Mutta jos takuu ja Tampere niin noista myös itse lähtisin katsomaan.

Edit... Pro2 siis levy takana ja G30 rumpu edessä. Jäi mainitsematta. Molemmissa sähköjarru, joka on, mitä on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Ja toki osin kehutaan / luvataan paremia arvoja vs Xiaomi.
Tästähän on jonkin verran ollut juttua, ja joillakin oli tarkkoja mitattuja toimintamatkoja kertoa, minulla valitettavasti ei ole. Sellainenkin käsitys oli esillä, että näiden kahden toimintamatka olisi käytännössä sama, mihin suhtaudun skeptisesti. Joku skuuttien huulilasi oli samaan päätynyt "kovalla ajolla". Ellei vertailukohtana ollut kovempaa kulkeva Ninebot, ihmettelen moista tulosta. Akkukapasiteetin ero on nimittäin merkitsevä, vaikka suhteellisesti vähäinen. Ihan reilu se on molemmissa ja selkeästi alan normia suurempi, ellei näitä laitteita pidä alan normina. Kuitenkin molemmissa luokkaa kolminkertainen verrattuna ns. perustason lautoihin, joilla ei oikein tee mitään.

Samankaltaista tuotetta näitä selkeästi isommalla akulla ei taida olla, paitsi surkeaksi osoittautunut E-way 600.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Tästähän on jonkin verran ollut juttua, ja joillakin oli tarkkoja mitattuja toimintamatkoja kertoa, minulla valitettavasti ei ole. Sellainenkin käsitys oli esillä, että näiden kahden toimintamatka olisi käytännössä sama, mihin suhtaudun skeptisesti. Joku skuuttien huulilasi oli samaan päätynyt "kovalla ajolla". Ellei vertailukohtana ollut kovempaa kulkeva Ninebot, ihmettelen moista tulosta. Akkukapasiteetin ero on nimittäin merkitsevä, vaikka suhteellisesti vähäinen. Ihan reilu se on molemmissa ja selkeästi alan normia suurempi, ellei näitä laitteita pidä alan normina. Kuitenkin molemmissa luokkaa kolminkertainen verrattuna ns. perustason lautoihin, joilla ei oikein tee mitään.
Itsellä ei ole esittää vertailua noiden kahden laudan välillä mutta tottakai, akun kapasiteetissa on eroa. Kokonaan eri asia on se, miten merkittävä se ero lopulta on todellisessa maailmassa.
Ongelma on myös se, ette akun varauksen näyttö ole mikään tarkka joten tietääkö lopulta jokainen sitä, mikä on sen oman laudan kantama? Hieman epäilen ja valmistajan softan ilmoittama on, mitä on.

Aivan tarkkaa en osaa lopulta sanoa edes omalle M365 Prolle mutta luokassa sata kiloa päällä, "kahva pohjassa" varsin pitkälti, lopussa kilometri nousua, mäkeä myös matkalla ja moottorijarrua aivan minimit (lähinnä normia jarrua käyttäessä), kevyesti kellottaen (lisää tehoa, huiput 27-28) sanoisin 22 km maksimiksi. 20km on vielä sellainen, jossa ei tarvitse miettiä oikeastaan missään tilanteessa akun loppumista. Kevyemmällä ajolla tottakai pidemmälle, tuo parikytä kilsaa jättää vielä reserviin hyvin jos ajelee rauhallisemmin.
Taatusti ihan minimivirroilla ajellen tasamaastoa pääsee vaikka mihin asti mutta tuo on omasta mielestäni hyvin realistinen, vähän jopa yliammuttu esimerkki.

Mutta oikeassa olet, molemmssa noissa on varsinkin halppislautoihin verrattuna merkittävästi suurempi akun kapasiteetti.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Onhan se erikoista, että tällaisetkin ajopelit ovat nykyään ilman kypäräpakkoa saati ajokorttia ja jalkakäytävälläkin vissiin saa mennä miten haluaa...
Plus poliisisetä ei voi ilmeisesti edes puhalluttaa...:redface:
Oikeastaan erikoisinta on, että noilla ajelee polvenkorkuisia ja tottakai jollain virityksellä kaveri kyydissä.
Toki, kannatan hieman vapaampaa ajokorttimallia jne, nykyisellään se on todella raskas ja kankea. Mutta joku ikäraja ja vähän muutakin voisi noissa olla. Ei todellakaan voi varsinkaan kaupungissa tuollaisilla ajella laillisesti polvenkorkuinen tajuamatta mitään mistään. Siitä ei seuraa muuta, kuin otsikkoja lehtiin ja kaiken kieltäminen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Njoooo... Kokeilin tossa neljän aikaan kun lähdin töihin että mitä tapahtuu kun lisää täyden repun juotavaa läppäreitä ja työkaluja selkään. Nappasin rajoittimen veke hiljaisella teollisuusalueella missä tiesin ettei kuljetukset ala vielä noihin aikoihin. 52kmh mittariin reppuineen eli jos mittariheitto kasvaisi vaikka tuplaan 25kmh vauhdista olisi gps nopeus ollut silti 48kmh. Ei kyllä prkl pokka riittäisi liikenteen seassa tai edes random pyörätiellä. Tarvitsisi aika paljon rajumpaa jousitusta että kestäisi nuo kaikki Suomen pyöräteiden hienot kuopat ja asfaltin halkeamat. Hitto kun tuohon saisi rakennettua jonkun nopeuspohjaisen rajoittimen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
...

Aivan tarkkaa en osaa lopulta sanoa edes omalle M365 Prolle mutta luokassa sata kiloa päällä, "kahva pohjassa" varsin pitkälti, lopussa kilometri nousua, mäkeä myös matkalla ja moottorijarrua aivan minimit (lähinnä normia jarrua käyttäessä), kevyesti kellottaen (lisää tehoa, huiput 27-28) sanoisin 22 km maksimiksi. 20km on vielä sellainen, jossa ei tarvitse miettiä oikeastaan missään tilanteessa akun loppumista. Kevyemmällä ajolla tottakai pidemmälle, tuo parikytä kilsaa jättää vielä reserviin hyvin jos ajelee rauhallisemmin.
Taatusti ihan minimivirroilla ajellen tasamaastoa pääsee vaikka mihin asti mutta tuo on omasta mielestäni hyvin realistinen, vähän jopa yliammuttu esimerkki.
...
Suunnilleen samanlainen kokoonpano, kuorma 90kg. Tällä viikolla testasin työmatkalla (8.5km per suunta eli 17km) sport ja drive modella. Sportilla akkua jäi jäljelle 35% ja drive modella jäi 55%. Sport siis pikkuisen nostettu huippuja ja akun säästö asetus alas tiputtuna. Drive modella huiput 20km/h ja muuten ei ole muokattu. Aikaa meni drivellä 7 minuuttia enemmän suuntaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
Njoooo... Kokeilin tossa neljän aikaan kun lähdin töihin että mitä tapahtuu kun lisää täyden repun juotavaa läppäreitä ja työkaluja selkään. Nappasin rajoittimen veke hiljaisella teollisuusalueella missä tiesin ettei kuljetukset ala vielä noihin aikoihin. 52kmh mittariin reppuineen eli jos mittariheitto kasvaisi vaikka tuplaan 25kmh vauhdista olisi gps nopeus ollut silti 48kmh. Ei kyllä prkl pokka riittäisi liikenteen seassa tai edes random pyörätiellä. Tarvitsisi aika paljon rajumpaa jousitusta että kestäisi nuo kaikki Suomen pyöräteiden hienot kuopat ja asfaltin halkeamat. Hitto kun tuohon saisi rakennettua jonkun nopeuspohjaisen rajoittimen.
Tää on kyllä uskomatonta kuraa että näissä mitä säädetään tuon "p-settings" kautta ei ole nopeusrajoitinta vaan pelkkä tehorajoitin. Itsekin odottelen nyt lautaa ja mietin että mitähän tuon kanssa sitten tekee kun en haluaisi vedellä kaasu pohjassa jotain 50kmh vaan ennemminkin siellä max 30kmh. Mutta taas jos pudottaa tehoja niin sitten alkaa mäet yskimään / kiihtyvyys kärsimään. Ihme aivopieru ettei nuo tue nopeuden rajoitusta by default. Internettiä selailemalla kans tuntuu että porukan mielestä teho ja nopeus on sama asia .. ei se nyt ihan silleen mene
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
Suunnilleen samanlainen kokoonpano, kuorma 90kg. Tällä viikolla testasin työmatkalla (8.5km per suunta eli 17km) sport ja drive modella. Sportilla akkua jäi jäljelle 35% ja drive modella jäi 55%. Sport siis pikkuisen nostettu huippuja ja akun säästö asetus alas tiputtuna. Drive modella huiput 20km/h ja muuten ei ole muokattu. Aikaa meni drivellä 7 minuuttia enemmän suuntaansa.
Heitetään nyt range referenssiksi oma m365 non-pro malli joka kiskoo ~90kg kuormalla hikiseen 20km. Tämä tosin hieman viilatulla softalla ja käytössä pelkkä "sportti" eli repii sen mitä tuon moottorilta saa ja nopeus on siellä 25-30kmh välimaastossa. Pirun pätevä vehje ollut työmatkoille tässä toista kesää jo, mutta vähän enemmän rangea alkanut kaipailemaan kun työmatkan lisäksi vähän harrastanut hupiajelua
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
59
Kellään tietoa mitä lautaa bird käyttää noissa suomen vuokramalleissa? Osaisi vähän verrata millasta hankkii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Kellään tietoa mitä lautaa bird käyttää noissa suomen vuokramalleissa? Osaisi vähän verrata millasta hankkii.
Max G30 josta tehty tankkerimpi (lue: epämukavempi) kestävyyden vuoksi. Ainakin suht samat ovat, molemmat takavetoja ja runko näyttää suht samalta.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Teinpäs hassusti kun en tänne katsonut aikaisemmin, mutta vahinko pääsi jo sattumaan. Satuin poistamaan tuollaisen E-Way E350 laudan "kokeeksi", jos sillä pääsisi kivasti liikkumaan kodin ja studion väliä näin kesäisellä ainakin. Ja kyllähän sillä pääsee, eli ajaa asiansa. Kuitenkin matkaa yhteen suuntaan tulee sen verran, että akku pääsee tippumaan 1-2 palkkiin ja tuntuu että mennään hieman riskirajoilla jos vaikka haluaisi piipahtaa jossain matkan varrella. Olen laturia kantanut mukana ja ladannut ennen palaamista.

Mitä olen tuotekuvia katsellut, niin vaikuttaisi aika samalta peliltä tai kopiolta Xiaomin vehkeiden kanssa ja niihin on tuota Rita + lisäakku komboa ainakin saatavilla. Onko kenelläkään tietoa tarkemmin tämän laitteen ja Xiaomin yhtäläisyyksistä / eroavaisuuksista? Mahtaisiko tuo Rita + lisäakku kombo toimia tässä vai onko kenties ainoa ratkaisua katsoa Kiinasta tms jostain isompaa akkua alkuperäisen tilalle? Ainakin näyttäisi että tuon 7.8Ah akun tilalle löytyisi 10Ah+ akkuja, tosin mittoja tms en ole vielä sen enempää selvitellyt.

Itse kyydissä ei varsinaisesti ole mitään vikaa, toki varmasti joku kalliimpi lauta hoitaa homman paremmin ja ehkä olisi alunperin pitänyt ostaa joku toinen, mutta tässä tilanteessa kun ollaan niin kiinnostaa vaihtoehdot.
Onko kellään tähän mitään kommenttia / tietoa asiasta?

Ainakin taittomekanismi sopii suoraan, g30 tarkoitettu monorim sopii mutta ilmeisesti alempi ohjauslaakeri on erilainen kun e600:n asennettaessa täytyy irroittaa alin metallirinkula.
Tämän on mielenkiintoista, onkohan E600 ja E350 sama runko, että menisi myös tähän pienempään malliin? Onko Monorim takajousituksesta kokemuksia? Tai muista varaosista / tarvikkeista noin muuten?

Ilmeisesti tämä kyseessä etukeulana? Suspension Monorim V3 G30 for Ninebot Max G30 - ISCOOTING | The best accessories for Xiaomi M365 and Xiaomi M365 PRO
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 715
Onko kellään tähän mitään kommenttia / tietoa asiasta?



Tämän on mielenkiintoista, onkohan E600 ja E350 sama runko, että menisi myös tähän pienempään malliin? Onko Monorim takajousituksesta kokemuksia? Tai muista varaosista / tarvikkeista noin muuten?

Ilmeisesti tämä kyseessä etukeulana? Suspension Monorim V3 G30 for Ninebot Max G30 - ISCOOTING | The best accessories for Xiaomi M365 and Xiaomi M365 PRO
En usko että Rita menee tuohon suoraan. Pitäis olla sama controlleri et homma skulais miten pitäis, eikä tosta oo mulla ainakaan varmuutta mitä toi Eway on syöny, mutta jokatapauksessa aika laiha toivo et kävis niinkin hyvä tuuri et ne ois samat vermeet. Ritan kanssa muutenkin olis hyvä päästä firmikseen käsiks vähän pintaa syvemmältä mitä tolla Ewaylla nykyhetkellä taitaa päästä, niin se homma menis jo senkin osalta turhan vaikeaks. Tai no, mikäli se controlleri olis sama niin sithän firmiksetkin menis ristiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 304
Viestejä
4 334 340
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom