Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Ratkaisu tuohon ongelmaan olisi ajaa 15 km/h tai alle tasaisesti. Eikä kiihdyttää sen enempää. Liekkö tuommoisen vehkeen nopea kiihtyvyys/nopea pysähtyminen säikäyttää autoilijoita normaaleissa väistämisvelvoittamiseen liittyvissä tilanteissa.
Jaa-a, ongelmaa tarkemmin tuntematta vaikea sanoa. Yleensähän potkulaudan hidastuvuus enimmillään on pienempi kuin fillarissa, ellei jotain jarrutonta jopoa meinata. Samoin kiihtyvyys perustason 350/700 vehkeissä on ilman alamäkeä vähintäänkin aika maltillinen 15 km/h eteenpäin. Ajotapakysymyksenä on tietenkin fiksua ajaa muuten kuin täysjarruttaen viime hetkellä. Ennakoitavuuden vaatimushan edellyttää tätä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Ratkaisu tuohon ongelmaan olisi ajaa 15 km/h tai alle tasaisesti. Eikä kiihdyttää sen enempää. Liekkö tuommoisen vehkeen nopea kiihtyvyys/nopea pysähtyminen säikäyttää autoilijoita normaaleissa väistämisvelvoittamiseen liittyvissä tilanteissa.
Meillä tuppukylässä/pikkukaupungissa huomasin että aika hyvin autoilijat antoivat tilaa.
Jos olin 10m tai lähempänä suojatietä niin jäivät odottamaan. Muutamat pysähtyivät vaikka olin pysähtyneenä laudan kanssa *.
Silloin kun olin selkeästi kauempana suojatiestä pysähtyneenä niin menivät ohi kuten odotinkin.

Osa tuosta laudan väistelystä oli varmaan meillä päin sitä että halusivat nähdä mikä vehje tämä on sillä meidän kylällä ei montaa näitä vielä ole.

* Tänään juuri aiemmin rouvalle autossa mainitsin siitä että pyöräilijä odottaa pyöränsä kanssa ajovuoroa suojatien edessä. Itse pysähdyin koska oletin taluttajaksi jota minun kuuluu väistää. Tämä sitten hyppäsikin pyörän selkään jolloin hän olikin pyöräilijä jota minun ei tarvitsisi väistää. Ei sillä että se lainkaan haittaisi itseäni, mutta pistin merkille kuitenkin.
Sitten tätä kirjoitusta aloittaessani tajusin tekeväni itse laudalla samaa. Odotan vuoroani jalankulkijan näköisenä ja auton pysähtyessä pyrähdän laudalla tien yli. Toki tässä ajatuksena itsellä oli että laudalla olen nopeammin pois tieltä kuin kävellen, mutta silti nauratti tämä kaksinaiskäytäntö jossa nauran muiden käytökselle samassa tilanteessa jota itse teen.
Mutta joka tapauksessa, tästäkin eteenpäin aion kyllä päästää taluttavan pyöräilijän tai pysähtyneen lautailijan ohitseni jos olen autolla. Kaukaa tulevan lautailijan myös, koska oikean jarrutusetäisyyden hakeminen on vähän hankalaa aluksi, ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Jahka ajokokemusta kertyy niin varmaan tulee kokeiltua tuota täälläkin puhuttua settiä jossa jarrua pohjassa pitämällä saa "rallivaihteen" silmään konetta käynnistäessä ja sitten normaalit nopeudet tavallisesti käynnistämällä. Tosin varmaan poliisikin saa vihiä tuosta ennen pitkää.
Toki asiaan erikoistuville kertyy siantuntemusta kuten moponkyyläyksessä. Lisäksi tuo on vähän köpö viritys muutenkin. Jarrua voi painaa tottumuksesta konetta "startatessa" tai potkulaudan tapauksessa pitää intuitiivisesti jarrua ettei laite rullaa eestaas. Siispä kikkanappi voisi tulla vahingossa aktivoitua vaikkapa joka kolmannella koeajolla vaikka konstaapeli olisi täysin kassalla.

Mikäli ajovirran/käynnistyksen nappi on oikeassa kahvassa, tulee jarrua vielä todennäköisemmin puristettua sattumalta kuin jos nappi olisi mittaristossa.

* Tänään juuri aiemmin rouvalle autossa mainitsin siitä että pyöräilijä odottaa pyöränsä kanssa ajovuoroa suojatien edessä. Itse pysähdyin koska oletin taluttajaksi jota minun kuuluu väistää. Tämä sitten hyppäsikin pyörän selkään jolloin hän olikin pyöräilijä jota minun ei tarvitsisi väistää. Ei sillä että se lainkaan haittaisi itseäni, mutta pistin merkille kuitenkin.
Tuo on ihan sairaan ärsyttävää. Ei niinkään se, että joku tavallaan etuilee liikenteessä eikä edes se, ettei noudata sääntöjä, vaan se, että nämä eivät yleensä ihan oikeasti tunne liikennesääntöjä. Pelottavaa. Ettei vaan sattuisi vielä leukaan muussa tilanteessa, ja jos sattuu niin kunhan ei joutuisi itse sijaiskärsijäksi ja paikalle ja vainotuksi.

Joskus kävi niinkin, että pimeästä nurmikolta suoralla tiellä joku kiskaisi fillarilla suoraan auton eteen iloisesti vilkuttaen juuri kun olin lisäämässä nopeutta. Jäi tupakkiaskin verran tilaa. Hän kun ilmeisesti ajatteli, että minä olin kiva ja tein tilaa ainoana ajoneuvona maastosta tulevalle polkupyöräilijälle. Oikeastihan olin hidastanut katsoakseni talon numeroa vastakkaisella puolella katua eikä pyöräilijää voinut mitenkään nähdä. Liikennesääntöjen ymmärtämättömyyden lisäksi ihmiset luulevat, että muut näkevät saman kuin he, eikä mitään muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mun piti lisätä moottorijarrutusta tuohon lautaan. Huomasin että pelkällä levyjarrulla ei tahtonu pysähtyä halutussa ajassa.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
11
Nyt vähän apuja ihan noviisille näissä asioissa. Pitäisi jonkin sortin kulkupeli hommata kohta väistyvän auton tilalle ja nää sähköpotkulaudat on alkanut kiinnostaa. Onko jollain antaa jotain suosituksia vähän isommalle 115kg kaverille? Tällä hetkellä laudan ainoa käyttö olisi lähinnä hupiajelu mutta tiedän että ensi kesänä sillä pitäisi painella muutaman kilsan työmatkaakin. Onko noi painorajoitukset noissa miten ehdottomia kun noita max 120kg lautoja tuntuu olevan hiukan vähemmän. Ninebot Max g30D II/g30E II oon tässä alustavasti katellut, onko tosta mielipiteitä? Muitakin suosituksia otan ilolla vastaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 497
Nyt vähän apuja ihan noviisille näissä asioissa. Pitäisi jonkin sortin kulkupeli hommata kohta väistyvän auton tilalle ja nää sähköpotkulaudat on alkanut kiinnostaa. Onko jollain antaa jotain suosituksia vähän isommalle 115kg kaverille? Tällä hetkellä laudan ainoa käyttö olisi lähinnä hupiajelu mutta tiedän että ensi kesänä sillä pitäisi painella muutaman kilsan työmatkaakin. Onko noi painorajoitukset noissa miten ehdottomia kun noita max 120kg lautoja tuntuu olevan hiukan vähemmän. Ninebot Max g30D II/g30E II oon tässä alustavasti katellut, onko tosta mielipiteitä? Muitakin suosituksia otan ilolla vastaan.
Kuinka pitkä työmatka ja onko mäkiä matkalla? Tuolla painolla kun ottaa puolet luvatusta rangesta pois niin saa oletetun aidon rangen. Jopa joku es4 riittää jos matkaa on alle 10km per suunta.

Ne mallit jotka on olleet myös vuokravehkeinä on yleensä kestäviä ja eivät tarvitse huoltoa, poislukien ilmarenkaalliset.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
11
Kuinka pitkä työmatka ja onko mäkiä matkalla? Tuolla painolla kun ottaa puolet luvatusta rangesta pois niin saa oletetun aidon rangen. Jopa joku es4 riittää jos matkaa on alle 10km per suunta.

Ne mallit jotka on olleet myös vuokravehkeinä on yleensä kestäviä ja eivät tarvitse huoltoa, poislukien ilmarenkaalliset.

Oisko toi joku 5-6km suuntaansa. Yks vähän pidempi mäki siinä on mutta se nyt menee vaikka taluttamalla kunhan matkanteko onnistuu muuten ongelmitta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Oisko toi joku 5-6km suuntaansa. Yks vähän pidempi mäki siinä on mutta se nyt menee vaikka taluttamalla kunhan matkanteko onnistuu muuten ongelmitta.
Suosittelen MAX-G30 lautaa ja painosi ei ole ongelma, varsinkin jos laudassa on GEN2 moottori.

Rengaspaineet kannattaa pitää 3.5-4.0 barin välissä, ainakin isommilla ukkeleilla.

Itse vedän Tikkurila-Jakomäki (noin 6km) välisen siirtymän 12-13 minuuttiin ja välissä on isoja ylämäkiä sekä parit liikennevalot.
 
Liittynyt
24.03.2017
Viestejä
134
Vaikuttaa ihan perus jälleenmyyjältä vaan. Zero 10X hinta 1650€ samalle mallille minkä sain ite n. 1200€, erona oikeastaan vaan logot. Totahan harrastetaan paljon et ostetaan vehkeet kiinasta suoraan tehtaalta, sovitaan et mitkä logot laitetaan ja myydään eri brändin alla. Zero 10X on ainakin olemassa myös Apollo Ghost nimellä ja kiinasta sen saman vehkeen löytää nimellä VDM-10.

Varastoa ei tosin taida kellään olla, suoraan tehtaaltakin sanoivat et 45 päivää et lähtee edes liikkeelle.
Vähän myös itse itselleni vastaten. Vastasivat tuolta liettuasta että eioota myyvät, ja kuulemma zero kymppejä ei ole enää tänävuonna saatavilla. Ilmankos noin halvalla voikin pitää mainosta. Onkos muita potentiaalisia paikkoja joista vois saada alle 800€ zero10?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Ei kenelläkään ole mitään kikkakolmosta ilmanpaineen säätöön? Takarengas onnistuu hiukan paremmin mutta koska eturengas on kiinteä niin sinne ei ABC:n ilmaa saa sisään ilman jatkopalaa joka sitten on oma hommansa.
Toisin kuin autoissa niin nämä päästää ilmat heti pois kun letku on kiinni ja eturenkaan kohdalla tosiaan sitä tulee ulos nopeammin kuin ehtii sisään laittaa. Se jatkopalan ihan siihen huulille ruuvaaminen ei tilannetta tarpeeksi helpottanut.

Takarenkaassa sama homma mutta koska ei ollut tarvetta käyttää jatkoletkua niin vähän paremmin taisi onnistua tuo 3.4baria sinne.
Tosiaan ihan tuntumalla nuo ilmat siellä nyt ovat.

Tämä siis Mi Pro2:lla.

Toinen vastaan tullut "ongelma" on piippaus. Jos lonkalta heitän että se on liitoksissa nopeuteen niin en liene kaukana. Bluetooth-kuulokkeet on käytössä ja aina kun vauhti laskee alle 5km/h tai nousee yli 20km/h niin laite piippaa kerran. Ei lainkaan haittaisi jos tuon saisi pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
33
Ei kenelläkään ole mitään kikkakolmosta ilmanpaineen säätöön? Takarengas onnistuu hiukan paremmin mutta koska eturengas on kiinteä niin sinne ei ABC:n ilmaa saa sisään ilman jatkopalaa joka sitten on oma hommansa.
Toisin kuin autoissa niin nämä päästää ilmat heti pois kun letku on kiinni ja eturenkaan kohdalla tosiaan sitä tulee ulos nopeammin kuin ehtii sisään laittaa. Se jatkopalan ihan siihen huulille ruuvaaminen ei tilannetta tarpeeksi helpottanut.

Takarenkaassa sama homma mutta koska ei ollut tarvetta käyttää jatkoletkua niin vähän paremmin taisi onnistua tuo 3.4baria sinne.
Tosiaan ihan tuntumalla nuo ilmat siellä nyt ovat.

Tämä siis Mi Pro2:lla.
Se mukana tuleva adapteri on aivan onneton. Hommaa vaikka autotarvike liikkeestä tms. autoon tarkoitettu venttiilijatko. Iskaripumppu on myös hyvä tohon, kun saa pumpun kierrettyä suoraan venttiiliin kiinni. Myös Xiaomin oma akkutoiminen pumppu on kehuttu hyväksi, hintaa vaan taitaa olla jotain 60e luokkaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 497
Oisko toi joku 5-6km suuntaansa. Yks vähän pidempi mäki siinä on mutta se nyt menee vaikka taluttamalla kunhan matkanteko onnistuu muuten ongelmitta.
Tuohon riittää periaatteessa melkein mikä tahansa lauta. Kalliimmalla saa toki mersumman, mutta jos on vain tarve tuon matkan kulkemiseen niin ei välttämättä tarvitse lähteä kilpavarusteluun mukaan.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ei kenelläkään ole mitään kikkakolmosta ilmanpaineen säätöön? Takarengas onnistuu hiukan paremmin mutta koska eturengas on kiinteä niin sinne ei ABC:n ilmaa saa sisään ilman jatkopalaa joka sitten on oma hommansa.
Toisin kuin autoissa niin nämä päästää ilmat heti pois kun letku on kiinni ja eturenkaan kohdalla tosiaan sitä tulee ulos nopeammin kuin ehtii sisään laittaa. Se jatkopalan ihan siihen huulille ruuvaaminen ei tilannetta tarpeeksi helpottanut.

Takarenkaassa sama homma mutta koska ei ollut tarvetta käyttää jatkoletkua niin vähän paremmin taisi onnistua tuo 3.4baria sinne.
Tosiaan ihan tuntumalla nuo ilmat siellä nyt ovat.

Tämä siis Mi Pro2:lla.

Toinen vastaan tullut "ongelma" on piippaus. Jos lonkalta heitän että se on liitoksissa nopeuteen niin en liene kaukana. Bluetooth-kuulokkeet on käytössä ja aina kun vauhti laskee alle 5km/h tai nousee yli 20km/h niin laite piippaa kerran. Ei lainkaan haittaisi jos tuon saisi pois.
piippaus on cruise mode, eikös se silloin lukita sen nopeuden siihen ja ei tarvi pitää peukaloa kaasulla?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
piippaus on cruise mode, eikös se silloin lukita sen nopeuden siihen ja ei tarvi pitää peukaloa kaasulla?
Sitä mietin aluksi itsekin mutta meillä ei taida olla cruisea näissä firmiksissä. Tänään oli kyllä käytössä uusi firmis jossa vähän lisää nopeutta, mutta teki saman kuin alkuperäinen, noiden piippausten osalta.
Nyt lataustauko kotona ja kohta kokeilemaan kun löysin tuolta M365 Toolsista Cruiselle togglen. Eli nyt se on kytketty päälle sieltä mutta ei ole vielä kokeiltu käytössä.
Poistin myös alkuperäisen Mi Home appin ihan siltä varalta että se liittyy siihen.

Pitää nyt seuraavalla ajolla oikein kuulostella mikä tilanne sen teettää, mutta tällä tietoa se kun pysähdyn laitteella ja vauhti putoaa alle 5km/h, tai sitten kun kiihdytän kunnon vauhtiin, tuohon 20km/h korville.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
11
DHGatesta 27.5 tilattu Ninebot Max G30 laitettu tänään tulemaan suomeen päin DPD:llä :D
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 374
Ei kenelläkään ole mitään kikkakolmosta ilmanpaineen säätöön? Takarengas onnistuu hiukan paremmin mutta koska eturengas on kiinteä niin sinne ei ABC:n ilmaa saa sisään ilman jatkopalaa joka sitten on oma hommansa.
Toisin kuin autoissa niin nämä päästää ilmat heti pois kun letku on kiinni ja eturenkaan kohdalla tosiaan sitä tulee ulos nopeammin kuin ehtii sisään laittaa. Se jatkopalan ihan siihen huulille ruuvaaminen ei tilannetta tarpeeksi helpottanut.

Takarenkaassa sama homma mutta koska ei ollut tarvetta käyttää jatkoletkua niin vähän paremmin taisi onnistua tuo 3.4baria sinne.
Tosiaan ihan tuntumalla nuo ilmat siellä nyt ovat.

Tämä siis Mi Pro2:lla.

Toinen vastaan tullut "ongelma" on piippaus. Jos lonkalta heitän että se on liitoksissa nopeuteen niin en liene kaukana. Bluetooth-kuulokkeet on käytössä ja aina kun vauhti laskee alle 5km/h tai nousee yli 20km/h niin laite piippaa kerran. Ei lainkaan haittaisi jos tuon saisi pois.
Tarvit tollasen:

 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 374
Kaivelin varastosta niin tollasta joutilasta löytyis. Se venttiilitappi, sisärengas M365:seen ja samaan umpikumirengas. Jos tarvit niin nakkaa tarjous YV:llä (sijainti Seinäjoki).
 

Liitteet

Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Kantohihna, sopiva kahva tms jolla sen saa nostettua järkevästi ettei hakkaa kintuille ja saa hyvän otteen.
Tutulla on laudan kantamista varten viritys, jonka voisi itsekin jossain vaiheessa väsätä. Sopivan levyinen halpa kuormansidontaliina, johon on pujotettu vanhan läppärilaukun olkahihnan pehmuste. Saa helposti sopivan pituisen tarpeen mukaan, menee pieneen tilaan ja on kuulemma käytännössä kätevä. Kun on itsellä vain puoli tusinaa porrasta, niin ei ole vaan tullut vielä askarreltua.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Pieniä käyttökokemuksia Xiaomi Mi Pro 2 laudalla. Tarkoitus oli katsoa kauanko akku kestää täydestä tyhjäksi, mutta ajopeukalo nyki jo sen verran että piti lähteä matkaan 94%:lla. Laite oli flashattu eli tuossakin näkyvä 33kmh oli maksimivauhti tasaisella.
Kaupunkialuetta jossa menin 15kmh vauhtia suurinpiirtein oli kolme kilometriä yhteen suuntaan. Muu matka melkeinpä urku auki vähän vajaata kolmeakymppiä. Kuvassa näkyvät lukemat ovat menomatka, eli puolet koko matkasta. Takaisin päin tuli sama matka mutta mäet päinvastoin. Käyttäjällä painoa 80kg.

Takaisin tullessa laite hyytyi kokonaismatkan ollessa 20km luokkaa, mutta uudelleenkäynnistys antoi 10% lisämehua jolla päästiin sataa metriä vaille kotiin.

Menomatka söi akkua 94:sta 61:n ja paluumatka sitten söikin loput.

Täysin tyytyväinen en nyt rangeen ollut sillä työmatka on aika pitkälti sama mikä tuossa ajettiin. Pitää vielä kokeilla satasen akulla ja 25kmh vauhtirajoituksella.

Eilen tuli tosiaan vedettyä ihan oletussoftalla melkein sama matka ennen kuin jätti tielle. Erotuksena se että paketista purettuna taisi akku olla 84%. Nyt toisena päivänä tuo 10% lisää akkua kului tuohon korkeampaan nopeuteen.
 

Liitteet

Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
33
Pieniä käyttökokemuksia Xiaomi Mi Pro 2 laudalla. Tarkoitus oli katsoa kauanko akku kestää täydestä tyhjäksi, mutta ajopeukalo nyki jo sen verran että piti lähteä matkaan 94%:lla. Laite oli flashattu eli tuossakin näkyvä 33kmh oli maksimivauhti tasaisella.
Kaupunkialuetta jossa menin 15kmh vauhtia suurinpiirtein oli kolme kilometriä yhteen suuntaan. Muu matka melkeinpä urku auki vähän vajaata kolmeakymppiä. Kuvassa näkyvät lukemat ovat menomatka, eli puolet koko matkasta. Takaisin päin tuli sama matka mutta mäet päinvastoin. Käyttäjällä painoa 80kg.

Takaisin tullessa laite hyytyi kokonaismatkan ollessa 20km luokkaa, mutta uudelleenkäynnistys antoi 10% lisämehua jolla päästiin sataa metriä vaille kotiin.

Menomatka söi akkua 94:sta 61:n ja paluumatka sitten söikin loput.

Täysin tyytyväinen en nyt rangeen ollut sillä työmatka on aika pitkälti sama mikä tuossa ajettiin. Pitää vielä kokeilla satasen akulla ja 25kmh vauhtirajoituksella.

Eilen tuli tosiaan vedettyä ihan oletussoftalla melkein sama matka ennen kuin jätti tielle. Erotuksena se että paketista purettuna taisi akku olla 84%. Nyt toisena päivänä tuo 10% lisää akkua kului tuohon korkeampaan nopeuteen.
Akkuhan vaatii muutamia (kymmenkunta?) lataus-sykliä kunnes on täydessä iskussa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Akkuhan vaatii muutamia (kymmenkunta?) lataus-sykliä kunnes on täydessä iskussa.
Tuolla syklimäärällä vaatii muuten isommissa laudoissa ihan kivoja kilometrejä :D. Itsellä nyt laudassa 156km-400km ja range kun on sen 50-65km tosielämän ajoa niin ei tuossakaan ole kuin max 4-5 lataussykliä ja edellisellä omistajalla pari. Saati jos olisi näitä 120km rangen laitteita. Ja @Teosto kannattaa tosiaan ladata se akku 100% asti ja antaa olla vielä laturissa että saa rauhassa tasailla akuston kennojen volttierot.

Ja @RawDataSystems olen itse ottanut tuon enemmänkin urheiluna. Ainoa että liian herkästi kantaa oikealla kädellä ja joutuu ihan muistuttamaan että kanna nyt prkl sillä vasemmallakin että sekin saa treeniä.
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
464
Täällä luultavasti jollain tuollainen Augment ES 210 härveli niin toimiiko tuossa asetuksista tuo P4 - FF asetus? Eli kulkisi kovempaa kun 25km/h?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Ja @RawDataSystems olen itse ottanut tuon enemmänkin urheiluna. Ainoa että liian herkästi kantaa oikealla kädellä ja joutuu ihan muistuttamaan että kanna nyt prkl sillä vasemmallakin että sekin saa treeniä.
Jos on kaupoista käynyt kunnon kantamukset hakemassa, niin siinähän joutuu urheilemaan ihan tosissaan. :redface:
Tänäänkin kun kauppareissulta tuli, niin jo puolen tusinan portaan takia kuskasin tavarat ihan suosiolla kahdessa erässä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Onhan tässä muutaman kerran tullut ladattua.

Lataan tosiaan aina täyteen kun tulen kotiin, vaikka akun kapasiteettistä olisi jäljellä 93%.

Mukava lähteä liikkeelle täydellä akulla.

EDIT: Näköjään sittenkin näkyy akun lämpötila ja pitää varmaan paikkaansa, kun ajosta on kulunut aikaa noin 15 minuuttia.

battery.PNG
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Pieniä käyttökokemuksia Xiaomi Mi Pro 2 laudalla. Tarkoitus oli katsoa kauanko akku kestää täydestä tyhjäksi, mutta ajopeukalo nyki jo sen verran että piti lähteä matkaan 94%:lla. Laite oli flashattu eli tuossakin näkyvä 33kmh oli maksimivauhti tasaisella.
Kaupunkialuetta jossa menin 15kmh vauhtia suurinpiirtein oli kolme kilometriä yhteen suuntaan. Muu matka melkeinpä urku auki vähän vajaata kolmeakymppiä. Kuvassa näkyvät lukemat ovat menomatka, eli puolet koko matkasta. Takaisin päin tuli sama matka mutta mäet päinvastoin. Käyttäjällä painoa 80kg.

Takaisin tullessa laite hyytyi kokonaismatkan ollessa 20km luokkaa, mutta uudelleenkäynnistys antoi 10% lisämehua jolla päästiin sataa metriä vaille kotiin.

Menomatka söi akkua 94:sta 61:n ja paluumatka sitten söikin loput.

Täysin tyytyväinen en nyt rangeen ollut sillä työmatka on aika pitkälti sama mikä tuossa ajettiin. Pitää vielä kokeilla satasen akulla ja 25kmh vauhtirajoituksella.

Eilen tuli tosiaan vedettyä ihan oletussoftalla melkein sama matka ennen kuin jätti tielle. Erotuksena se että paketista purettuna taisi akku olla 84%. Nyt toisena päivänä tuo 10% lisää akkua kului tuohon korkeampaan nopeuteen.
Paino ja vauhti on suoraan verrannollisia rangeen. Jos laihdutat 20kg ja ajelet maksimissaa 15km/h niin pääset 40km yhdellä latauksella. Mitä enemmän vaaditaan vauhtia sitä nopeammin akku tyhjenee. mut en usko et haluat käyttää 2h työmatkaan per suunta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Paino ja vauhti on suoraan verrannollisia rangeen. Jos laihdutat 20kg ja ajelet maksimissaa 15km/h niin pääset 40km yhdellä latauksella. Mitä enemmän vaaditaan vauhtia sitä nopeammin akku tyhjenee. mut en usko et haluat käyttää 2h työmatkaan per suunta.
Kylläkyllä. Ajattelin vain että joku vertaus siitä miten paljon 25km@25km/h kuluttaa akkua verrattuna 25km@33km/h:n saattaisi hyödyttää muita käyttäjiä. Tavallaan tuli yllätyksenä itselleni ettei tuo korkeampi vauhti vaatinut tuon enempää mehuja akulta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Kylläkyllä. Ajattelin vain että joku vertaus siitä miten paljon 25km@25km/h kuluttaa akkua verrattuna 25km@33km/h:n saattaisi hyödyttää muita käyttäjiä. Tavallaan tuli yllätyksenä itselleni ettei tuo korkeampi vauhti vaatinut tuon enempää mehuja akulta.
Riippuu myös paljon onko kyse miten kovasta vertailunopeudesta koska ilmanvastus kasvaa aikamoista tahtia nopeuden myötä ja toinen asia on laudan teho. Jos vedät jo muutenkin ihan limitillä niin kyllä sitä akkua kuluu kun joutuu repimään kaiken irti vs tehokkaampi lauta joka käyttää vauhdin ylläpitoon vain murto-osan tehostaan. Itse sen 70kg+painava reppu ja rajoittamattomana tuo 1000w Zero 10 nappaa 40kmh+ ihan hetkessä ja tuo 40kmh pysyy yllä ihan pintakaasulla. Kun tuon saman tekisi jollain viritetyllä peruslaudalla niin akkua kyllä kuluisi samantien ihan eri tavalla koska moottori joutuisi kokoajan tekemään töitä niin paljon kun siitä irtoaa.

Olisi oikeasti mielenkiintoista joskus pystyä testaamaan miten paljon tuo rajumpi vauhti ja siten isommat heittelyt nopeudessa (jarruta kiihdytä jarruta kiihdytä mutkan ja tien mukaan) syö akkua omassa ajossa. 20km työmatka rajoitettuna 25kmh vs sama matka ja suunta niin paljon kun uskallat ajaa tuota reittiä. Ei vaan olisi kovin turvallista touhua mutta olisi hauska nähdä se ero kun on mutkaa, ylämäkeä, kiihdytystä ylämäkeen, loivaa ja jyrkkää mäkeä ylös ja alas ja stop&go menoa. Plus olisi mielenkiintoista kokeilla miten jousitus toimisi kun painaisi tuota reittiä paljon kovempaa. Jo rajoitettuna meinaa ottaa parissa kohtaa ilmaa alleen ja yhdessä onkin täyttä vauhtia ajaessa etufillari ilmassa... Voisi olla aika uhm... lennokasta tuo reitti kun vauhtia olisi paikoin 50kmh (54kmh on kovin nopeus mittarissa mitä sain revittyä testatessa).
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Olisi oikeasti mielenkiintoista joskus pystyä testaamaan miten paljon tuo rajumpi vauhti ja siten isommat heittelyt nopeudessa (jarruta kiihdytä jarruta kiihdytä mutkan ja tien mukaan) syö akkua omassa ajossa. 20km työmatka rajoitettuna 25kmh vs sama matka ja suunta niin paljon kun uskallat ajaa tuota reittiä.
Tää on se mitä mä yritän selvittää, eli pisin yksittäinen latausten välinen matka jonka akku kestää täydellä latauksella ja mahdollisimman suurella nopeudella. Tuo 25km kantama on se jämpti joka pitää kestää ja nopeudesta tingitään sen mukaan.
Autolla ajaessa tuo tasakaasu on kyllä Kingin mutta sähkömoottorissa ei vielä ole omaa kokemusta siitä onko alamäen latinki parempi kuin ylämäen lisäponsi. Todennäköisesti sama kuin polttomoottorilla, eli liike-energian talteenotto on hyvin heikko verrattuna kulutettuun energiaan, eli mieluummin hiljaa eteenpäin ja se mitä tulee takaisin alamäessä on melko lailla sama ellei heikompi kuin että hurjapäänä päästelisit vapaalla alamäet 40km/h vauhdilla alas.

Eli KERS kuittaa sen mitä hurjapäisyydestä uupuu muttei yhtään enempää. Jos joskus saisi jonkinlaisen osviitan siitä että paljonko tasaisen maan kilometrejä nettoaisi sillä kun 200m 10% nousun kuittaisi sillä että taluttaa ajamisen sijaan.

Edit: Katselin juuri takapihalla lataavaa lautaa joka näytti omassa näytössään 80% akkua siinä missä m365 Tools näytti Appsissa 100%. Olin toki lukenut että pitää luottaa laturin/laitteen väitteeseen, mutta 80% vs 100% kuulostaa aika paksulta jo.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Täysin samat tuohon pätee kuin autoon, tai itseasiassa hybrid kuorma-auto voisi olla soveltampi verrokki. Peruslaudan teho ja vääntö ovat sellaiset ettei teho vaan riitä ihan kuin täyteen lastatussa kuorissa jolla pitää päästä mahdollisimman pitkälle mahdollisimman pienellä polttoainemäärällä/käytetyllä energialla vs auto jolla bensaa/dieseliä palaa mutta teho ei mäissä tms lopu kesken. Eli paras etsiä tasainen sweet spot vauhti eli sanotaan vaikka 23.6kmh jolla ilmanvastus ei kasva liikaa ja ajaa mahdollisimman tasaisesti tätä nopeutta koko matkan, alamäissä kovempaa painovoiman avulla, ylämaissa ei turhaan revi lisää vauhtia ja jarrutus mielellään aina moottorilla ja sekin vain kun sen hetkistä momenttia ei voi käyttää vaan on pakko jarruttaa ettei lennä lepikkoon tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Riippuu myös paljon onko kyse miten kovasta vertailunopeudesta koska ilmanvastus kasvaa aikamoista tahtia nopeuden myötä ja toinen asia on laudan teho. Jos vedät jo muutenkin ihan limitillä niin kyllä sitä akkua kuluu kun joutuu repimään kaiken irti vs tehokkaampi lauta joka käyttää vauhdin ylläpitoon vain murto-osan tehostaan. Itse sen 70kg+painava reppu ja rajoittamattomana tuo 1000w Zero 10 nappaa 40kmh+ ihan hetkessä ja tuo 40kmh pysyy yllä ihan pintakaasulla. Kun tuon saman tekisi jollain viritetyllä peruslaudalla niin akkua kyllä kuluisi samantien ihan eri tavalla koska moottori joutuisi kokoajan tekemään töitä niin paljon kun siitä irtoaa.
Vai että fysiikan lakeja rikkovia lautoja, hmm :hmm:
Lähdetään siitä että sun massan kiihdyttämiseen vaadittu työ on vakio. Samoin kuin vauhdin ylläpitäminen. Miksi se veisi enemmän työtä, eli energiaa toisella laudoista? Viritetyllä laudalla x määrä työtä tehdään vaan hitaammin kuin tehokkaammalla laudalla. Mietit nyt vaan sitä että tehokkaalla laudalla käytetään 1/4 osa tehosta, joten sen on oltava parempi kuin heikomman laudan 3/4 osa tehosta. Tasaisella rullatessa eroa syntyy korkeintaan controllerien tehohäviöistä jotka tuskin ovat kovin merkittäviä kummassakaan. Se riippuu aivan yksilöstä miten ne on optimoitu, viritetty lauta voisi olla jopa parempi koska paras hyötysuhde saavutetaan usein lähempänä maksimia kuin pienellä osateholla (esimerkiksi pc virtalähteissä). Toisaalta akku kuumenee enemmän kun siitä otetaan isompia virtoja suhteessa kapasiteettiin, riippuen mikä käytettyjen akkukennojen virranantospeksi on. Tehokkaammassa laudassa on usein isompi akku kuin viritetyssä kevytlaudassa, joten ei niitä voi muutenkaan verrata ihan täysin keskenään.

ps.siinä menee heti puihin kun soveltaa polttomoottorien toimintalogiikkaa sähkövermeisiin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 046
Näkeekö noista yleensä ajonaikaista tehoa? Oma sähkömopo vie mittariston mukaan 150-250w -keskimäärin 220w suoralla kuljettaen n.100kg yhteismassaa vauhdilla 27kmh. Olisi kiva tietää miten sähkölauta vertautuu sähköpyörän renkailla olevaan mopoon
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Vai että fysiikan lakeja rikkovia lautoja, hmm :hmm:
Lähdetään siitä että sun massan kiihdyttämiseen vaadittu työ on vakio. Samoin kuin vauhdin ylläpitäminen. Miksi se veisi enemmän työtä, eli energiaa toisella laudoista? Viritetyllä laudalla x määrä työtä tehdään vaan hitaammin kuin tehokkaammalla laudalla. Mietit nyt vaan sitä että tehokkaalla laudalla käytetään 1/4 osa tehosta, joten sen on oltava parempi kuin heikomman laudan 3/4 osa tehosta. Tasaisella rullatessa eroa syntyy korkeintaan controllerien tehohäviöistä jotka tuskin ovat kovin merkittäviä kummassakaan. Se riippuu aivan yksilöstä miten ne on optimoitu, viritetty lauta voisi olla jopa parempi koska paras hyötysuhde saavutetaan usein lähempänä maksimia kuin pienellä osateholla (esimerkiksi pc virtalähteissä). Toisaalta akku kuumenee enemmän kun siitä otetaan isompia virtoja suhteessa kapasiteettiin, riippuen mikä käytettyjen akkukennojen virranantospeksi on. Tehokkaammassa laudassa on usein isompi akku kuin viritetyssä kevytlaudassa, joten ei niitä voi muutenkaan verrata ihan täysin keskenään.

ps.siinä menee heti puihin kun soveltaa polttomoottorien toimintalogiikkaa sähkövermeisiin
Humm.... No itse ajoin juurikin tuota hyötysuhdetta takaa. Huonommat akut, mahdollisesti huonomman hyötysuhteen omaava moottori ja lisänä juurikin controllerit yms jotka ovat mahdollisesti heikompilaatuisia/huonommin optimoituja. Energiamäärä tosiaan on tottakai vakio jos laudat muuten ovat identtisiä muilta ominaisuuksilta, rengastuksiltaan jne jne.

Ja ei tuo polttomoottori/hybrid vertaus mielestäni puihin mene. Sama tavoite molemmissa jos haluaa ajaa ekologisesti. Molemmissa pyritään mahdollisimman pienellä energiamäärällä pääsemään mahdollisimman pitkälle. Eli vapaarullausta, moottorijarrutusta (hybridit jotka lataavat itseään kun päästät moottorijarrulle tai jarrutat vain kevyesti), tasaista nopeutta ajoa pyrkien maksimoimaan olemassa olevan liike-energian.
 
Liittynyt
24.03.2021
Viestejä
28
WhatsApp Image 2021-07-09 at 23.52.22.jpeg
Siihen loppu nitinät ja natinat kun päivitti ton ohjaustangon puristimen samalla laitoin ton vanhan rikkimenneen perus pulteilla ylös kiinni. Nyt on tiukka eikä liiku edestakasin
kuin heinämies suosittelen kaikille jolla zeron lauta. Tunnetusti tossa tekee sen virheen et kiristää liikaa ja naps poikki pultti miten kävi alkuperäiselle puristimelle..
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Kaupunkiajossa jatkuva kaasutus ja jarruttelu vie uskomattoman paljon akkua, varsinkin kiihdyttely täyteen nopeuteen.

Tänään lähdin hakemaan poikaa Jakomäestä ja tein uuden ennätyksen 6km matkalta, 11.52 minuuttia, vaikka auto meinasi ajaa pyörätillä mua päin.

Siis ihan oikeasti auto tuli vastaan ja ei mitään merkkiäkään, että jarruttaisi. Jouduin vetää lukkojarrutuksen ja ajamaan hiekkapientareelle ja oli siinä ja siinä ettei pusikkoon.

Meinasin lähteä perään kysymään mikä juttu, mutta annoin olla kun poika odotti ja sovittu aikataulu.

Lidliin mennessä myöhemmin kun hain grillattavaa oli spandexi pitkästä aikaa. Ohi vaan ja se huomasi, ettei kannata yrittää :D
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Liittyen rangen testaamiseen eri vauhdeilla, niin hyvä myös muistaa täällä aiemminin todettu seikka, että akut löytävät sen maksimaalisen latauskapasiteetin jokusen latauskerran jälkeen. Eli jos uusi lauta, lataat täyteen ja ajelet hitaammalla nopeudella aluksi jonkun matkan ja sitten myöhemmin teet saman nopeammalla nopeudella ja vertaat jäljellä olevaa kapasiteettia, niin on hyvä muistaa että myös uuden laudan akut ovat yksi tekijä tässä yhtälössä.

Esim. itse ajoin testimatkan 20km/h nopeudella aluksi kun sovelluksesta en ollut muuttanut nopeutta vielä, niin kapasiteettia oli 57% jäljellä matkan jälkeen. Seuraavalla kerralla 2 latauksen jälkeen sama matka 25km/h nopeudella niin olikin 63% kapasiteettia jäljellä. Selvää että tuossa ei lauta kuluttanut vähempää toisella kerralla, vaan päinvastoin. Mutta akut eivät olleet vielä asettuneet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
auto meinasi ajaa pyörätillä mua päin.

Siis ihan oikeasti auto tuli vastaan ja ei mitään merkkiäkään, että jarruttaisi. Jouduin vetää lukkojarrutuksen ja ajamaan hiekkapientareelle ja oli siinä ja siinä ettei pusikkoon.
Kansa vaatii detaljeja. Mikä helvetin psykopaatti siellä rässii autolla pyöräteitä yrittäen törmätä?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Liittyen rangen testaamiseen eri vauhdeilla, niin hyvä myös muistaa täällä aiemminin todettu seikka, että akut löytävät sen maksimaalisen latauskapasiteetin jokusen latauskerran jälkeen. Eli jos uusi lauta, lataat täyteen ja ajelet hitaammalla nopeudella aluksi jonkun matkan ja sitten myöhemmin teet saman nopeammalla nopeudella ja vertaat jäljellä olevaa kapasiteettia, niin on hyvä muistaa että myös uuden laudan akut ovat yksi tekijä tässä yhtälössä.

Esim. itse ajoin testimatkan 20km/h nopeudella aluksi kun sovelluksesta en ollut muuttanut nopeutta vielä, niin kapasiteettia oli 57% jäljellä matkan jälkeen. Seuraavalla kerralla 2 latauksen jälkeen sama matka 25km/h nopeudella niin olikin 63% kapasiteettia jäljellä. Selvää että tuossa ei lauta kuluttanut vähempää toisella kerralla, vaan päinvastoin. Mutta akut eivät olleet vielä asettuneet.
Mulla tietenkin range on täysiä ajaessa enää noin 30-35km, mutta jos suhaa sport-modella hissuksiin, range menee helposti 45 kilometriin saakka jos ajelee kaverin kanssa joka polkee fillarilla vieressä.

Voin sanoa kokemuksesta MAX-G30 akkumittari stongassa sanoo ihan mitä on oikea tilanne ja paljon akkua jäljellä. Siinä ei saa vikan palkin jälkeen yhtään armoa ja se on se mitä näyttö näyttää.

Naurattaa vähän E-Vaut kun akkutila näyttää mitä vaan ja milloin menee takalokaria ja pystyputken kiinnitys lahoaa ja muutenkin epäluotettava.

Kuun loppuun mennessä omalla ajetta 3K kilometriä renkaita täyttämällä ja välillä otan laudan kylpyhuoneeseen putsaukseen. Siinä kaikki.

Missä se säästö tulee?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Kansa vaatii detaljeja. Mikä helvetin psykopaatti siellä rässii autolla pyöräteitä yrittäen törmätä?
Valitettavan moni. Talven aikana tuli vedettyä sikarille niin Telsa-kuskin kuin ihan random Nissanin eteen jotka syystä X yrittivät oikoa samaa pyörätietä suoraan ostarille kävelytietä pitkin (suora reitti joka välttää isommat väylät aka rattiksia, nistejä tai muuten jotain mistä eivät halua jäädä kiinni). Teslakuski esim vetosi että 10cm lunta on liikaa ja hän ei pääse kadultaan päätielle joten joutuu tulemaan sitä kautta.... Samalla kun itse ajan M365:llä itse samassa sohjossa ja lumessa täysin "normaalisti". Tuolta Tesla-kuskilta tuli huudot niin muijalta kuin itse kuskilta ja uhkasipa äijä jopa ajavansa yli jos en väistä. No en väistänyt ja joutuivat peruuttamaan takaisin omalle kadulleen kun polttelin rauhassa sikaria laudan päällä istuen.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
piippaus on cruise mode, eikös se silloin lukita sen nopeuden siihen ja ei tarvi pitää peukaloa kaasulla?
Toinen vastaan tullut "ongelma" on piippaus. Jos lonkalta heitän että se on liitoksissa nopeuteen niin en liene kaukana. Bluetooth-kuulokkeet on käytössä ja aina kun vauhti laskee alle 5km/h tai nousee yli 20km/h niin laite piippaa kerran. Ei lainkaan haittaisi jos tuon saisi pois.
Nyt on vähän nolo, mutta ongelma piippauksesta poistui. Se oli kuulokkeiden ambient mode joka aktivoitui liikkumisvauhdin ollessa korkeampi tai matalampi.
On sen verran hikevät kuppimalliset kuulokkeet kyseessä ettei ole tullut reippaasti liikkuessa niitä koskaan käytettyä aiemmin. Eli automaattinen liiketunnistus pois päältä niistä ja homma oli paljon sujuvampaa ilman piippejä.
Ei siis laudan vika.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Vaikuttaa ihan perus jälleenmyyjältä vaan. Zero 10X hinta 1650€ samalle mallille minkä sain ite n. 1200€, erona oikeastaan vaan logot. Totahan harrastetaan paljon et ostetaan vehkeet kiinasta suoraan tehtaalta, sovitaan et mitkä logot laitetaan ja myydään eri brändin alla. Zero 10X on ainakin olemassa myös Apollo Ghost nimellä ja kiinasta sen saman vehkeen löytää nimellä VDM-10.

Varastoa ei tosin taida kellään olla, suoraan tehtaaltakin sanoivat et 45 päivää et lähtee edes liikkeelle.
E-scoot.fi saa vielä Zero 10 ja 10X varastoon ennen syksyä. Kyllä noissa laudoissa on vähän muutakin eroa kuin logot :) Tuo VDM-10 on itse asiassa Zero 10X prototyyppi, joka ei mennyt tuotantoon rakenteen huonosta kestävyydestä johtuen. T10-DDM on lähempänä Zero 10X:ää.

EUCsale pistää hinnat aina alas, kun varasto on loppu :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
kicker.fi uitti oman vsett laudan puolasta 4 päivää tilauksesta kotiovelle. Eli jos on kova himo laittaa lautaa ja päästä ajelemaan ja vaikuttaa että kaikki myy eioota niin tuolta nyt ainakin yhden tilauksen perusteella homma toimi mainiosti. Tietty vähän mansikoita maksaa, mutta jos on valmis maksamaan siitä että tänä kesänä vielä pääsee ajelemaan niin ei välttämättä huono vaihtoehto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
E-scoot.fi saa vielä Zero 10 ja 10X varastoon ennen syksyä. Kyllä noissa laudoissa on vähän muutakin eroa kuin logot :) Tuo VDM-10 on itse asiassa Zero 10X prototyyppi, joka ei mennyt tuotantoon rakenteen huonosta kestävyydestä johtuen. T10-DDM on lähempänä Zero 10X:ää.

EUCsale pistää hinnat aina alas, kun varasto on loppu :)
No, jotain lähdettä kaipaisin tälle jutulle melkeenpä. Toki VDM ja T10 erot on lähinnä painossa, muuten aika identtisiä vehkeitä ja jossainhan sen pienemmän painon on näyttävä. Ei mulla kuitenkaan sen suhteen pahemmin epäilyksiä ole et se ihan käyttökelvoton romu on joka lahoaa vauhdissa käsiin. VDMstä on myös redditin puolella aika paljon positiivisia kokemuksia pitkältäkin ajalta niin ei nyt ainakaan vielä hikoiluta.

Toki jos nää lähteet on akselilta jälleenmyyjä-valmistaja niin lienee turha edes sanoa et asioita saatetaan sanoa omien intressien mukaisesti. Kukapa sitä nyt tunnustais et joo, tismalleen sama lauta se on mut eri logoilla ja korkeemmalla hinnalla?

Mut se on kyllä totta et toi Zero ja T10 on ihan identtisen painosiakin, VDM jää karvan alle 29kg (taitaa tosin olla se karvalakki
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
No, jotain lähdettä kaipaisin tälle jutulle melkeenpä. Toki VDM ja T10 erot on lähinnä painossa, muuten aika identtisiä vehkeitä ja jossainhan sen pienemmän painon on näyttävä.

Toki jos nää lähteet on akselilta jälleenmyyjä-valmistaja niin lienee turha edes sanoa et asioita saatetaan sanoa omien intressien mukaisesti. Kukapa sitä nyt tunnustais et joo, tismalleen sama lauta se on mut eri logoilla ja korkeemmalla hinnalla?

Mut se on kyllä totta et toi Zero ja T10 on ihan identtisen painosiakin, VDM jää karvan alle 29kg (taitaa tosin olla se karvalakki
No joo, tuo VDM-kommentti oli juurikin Zerolta peräisin ja onhan tuossa VDM:ssä tuota etupäätä kevennetty (mahdollisesti kestävyyden kustannuksella). Osa noista "logottomista" on varmasti samalta linjalta kuin logolliset, mutta oli tuossa eräskin suomalainen ostanut Alista "Zero 9:n", jossa Zero-logot oli tarroja (ei silkkipainettu runkoon). Yllättäen laudasta puuttui kokonaan Zero 9:ssä oleva etujarru, eli siinä oli suurin piirtein Zero 8:n etupää. Eli tarkkana saa olla ja siltikin paketissa voi olla ihan mitä vaan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Onkos tuo curiousjoe.se oikea paikka tilailla lisähärpäkkeitä lautaan? Siellä näkyy olevan kätevästi tarjolla lautakohtaisia juttuja, mutta hinnat voivat olla vähän tyyriimpiä kuin jossakin muualla.

Harmittavasti sieltä oli mustat kännytelineet loppuneet mutta oli sen verran hyvän näköinen teline etten muualta lähtenyt katselemaan eri malleja vaan tyydyin punaiseen telineeseen.

Kantolaukku olisi näppärä mutta taidan yrittää löytää tarpeeksi suuren putkikassin muualta tuon kanniskeluun. Taitaa olla niin että jääkiekkokassi on se mitä pitää hakea vai onko jollakulla laudalle sopivan kokoista kestävää putkikassia tiedossa? Olkahihnalla olevaa vieläpä.
Työmaalle ja joihinkin muihin paikkoihin mieluummin kannan näkösuojassa laitteen kuin että siihen virittelisin suoraan kantohihnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
No joo, tuo VDM-kommentti oli juurikin Zerolta peräisin ja onhan tuossa VDM:ssä tuota etupäätä kevennetty (mahdollisesti kestävyyden kustannuksella). Osa noista "logottomista" on varmasti samalta linjalta kuin logolliset, mutta oli tuossa eräskin suomalainen ostanut Alista "Zero 9:n", jossa Zero-logot oli tarroja (ei silkkipainettu runkoon). Yllättäen laudasta puuttui kokonaan Zero 9:ssä oleva etujarru, eli siinä oli suurin piirtein Zero 8:n etupää. Eli tarkkana saa olla ja siltikin paketissa voi olla ihan mitä vaan.
Joo, VDM on tosiaan tollasella reikäsellä "etuhaarukalla" jolla on saatu painoa pudotettua varmaan just sen verran mitä noilla on eroa. Kuvissa näyttää tosin silti olevan aika paksua alumiinilevyä. Toki totuus varmaan paljastuu sitkun sen laudan paketista nostaa, mut ei toi omaan silmään ainakaan mitenkään heikolta kohdalta näytä, ainakaan normikäytössä. Toki jos runttaamaan alkaa prässillä niin kyllä se varmaan nopeammin poikki menee kun T10 tai Zeron vastaava kohta, mut veikkaan et siinä saa jo aika monta kiloa olla.

Joo, no se ero varmaan tuleekin just siinä et kiinasta tilatessa se vaatii käyttäjältä jo aika vahvaa tietämystä, tai no tarkemmin taitoa käyttää googlea. Tottakai noita valmistetaan kalliimman brändin logoilla ja siinä vaiheessa voi olla aika varma että jotain muitakin eroja on kun vaan pelkkä hinta, mutta VDM ja T10 on ihan kokonaan eri brändin vermeitä, Unicool tais olla ja niitä myy se Titan Group Alibabassa jolla nyt on sen verran kauppoja jo alla et luulis et sieltä tulee ihan sitä mitä pitääkin. Tai ainakin toivon niin, mun rahathan siellä on kiinni.

Apollo Ghost taaseen näyttäis käyttävän VDM-10 aika suoraan pohjana, jos tota etupäätä nimenomaan kattoo. Eipä siitäkään huonoa sanaa oo kuullu oikeastaan.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
282
Oliko tällä foorumilla jollain myynnissä ylimääräinen laturi E-Way E-600MAX lautaan? Vai muistanko ihan väärin? Heitä yv:tä jos näin oli.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Itsellä kuumottaisi hankkia eka sähköpotkulauta Tier-vuokraskoottitestauksen jälkeen.

Toivotut ominaisuudet:
- Ei rimpula, eli pitää olla jämäkkä/laadukasrakenteinen
- 25km/h minimi, mutta saa olla myös maksimi eli vain hyöty/työmatkakäyttöän tulee.
- Pitkä akkukesto/ plussaa
- Mukava ajella (jousitus/renkaat/ohjaustanko)
- Hinta n. 1000e (mielellään alle).

Suomi-hinnat ovat ymmärrettäviä vrt. Ali Express/DHGate, mutta nämä merkit/mallit kiinnostavat juuri hintojensa vuoksi:

1. Ninebot by Segway MAX G30 (DHGate): 540€

2. Ninebot by Segway MAX G30 (AliExpress): 590€

3. VSETT 9+ (48v, 19,2Ah) (AliExpress): 1200€

BONUS: VSETT 10+ 1560€

DHgaten Ninebot vaikuttaisi olevan kohtuusuosiossa, mutta arvonlisäverosta ei löydy kuvauksessa mainintaa vs. AliExpress? Ovatko jompi kumpi/kumpikin kuinka turvallisia hankintapaikkoja? Koetin valita kaupat joissa eniten hankintoja ja positivisia palautteita joihin kirjoitettu muutakin kuin "ok".

VSETT 9+ kiinnostaisi erityisesti tuplavipujuositusten, leveän ja pitkän jalkalaudan sekä jalkatakatuen, tehojen sekä fillarimallisemman ohjaustangon vuoksi (En juuri fanita lyhyitä suoria ohjaustankoja, joitä valtaosa normiskooteista käyttää). Liikennerajoitettu valmiiksi 25km/h. Hinta pompsahtaa yli tonnin, mutta olisi ajomukavuudeltaan aivan toisella tasolla Ninebotiin nähden.

VSETT 10+ otin mukaan referenssiksi. Laite on reippaasti ylitehokas/kallis/painava omaan duunimatkailuun/arkipörräiluun (vaikka onkin liikennerajoitettu 25km/h), mutta kokonaisominaisuuksiltaan ruksaisi kaikki ruudut...kahteen kertaan.


-----------
Summa Summarum. Ninebot Max30 olisi näistä kaiketi se järkevin/taloudellisin vaihtoehto, mutta leveämpi/kaartuvampi ohjaustanko sekä vipuvarsijousitettu tehopaketti VSETT 9+ silti houkuttelisi. Tuplahinta Ninebotin 600€ vs VSETTin 1200€ välillä on kuitenkin melkoinen. Vaikeita valintoja.

Saa auttaa valinnassa tai tarjota em. ominaisuuksien perusteella vaihtoehtomalleja (Suomesta ulkomailta) + vinkkailla tarvitseeko jotain erityistä huomioida yllämainittujen Kiinakauppojen kanssa asioidessa kun en ole näistä aiemmin tilaullut. Kiitokset. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 273
Viestejä
4 332 910
Jäsenet
72 157
Uusin jäsen
jpaulamaki

Hinta.fi

Ylös Bottom