- Liittynyt
- 26.06.2020
- Viestejä
- 1 300
Kävin puuilossa ja puuilon ketjupiiskassa on sama ketju kun tuossa autotyökalussa Ostin halvemman
Osaatko sanoa jotain firmaa joka kennottaa? Oon muutamasta Oulussa kyselly eivätkä rupeaUusi Boschin 500Wh akku maksaa 699e ja kennotus halvimmillaan 300e (riippuen akkutyypistä ja uusien kennojen mallista. Näitä ei tee moni firma
Näistä ainakin voi kysellä:Osaatko sanoa jotain firmaa joka kennottaa? Oon muutamasta Oulussa kyselly eivätkä rupea
Ihan eri asiasta ja osaamisesta kyse jossakin otsalampun kennottamisessa kuin näissä BMS:n osalta purku- ja huoltotoimilta suojatuissa monta kertaa tehokkaammissa fillarien akuissa. Kennot sisällä eivät ole välttämättä mikään ongelma, vaan nimenomaan se BMS ja sen ymmärrys toimenpiteistä ja uusien kennojen kapasiteetista jne.Mä kennotin otsalampun akun Turussa ja silloin kaveri myös mainitsi että tästä akusta tuli selvästi parempi kuin vanha oli edes uutena.
Kannattaa siis kysyä sekin että saako kennot vaihdettua parempiin. Jos vanha akku niin hyvinkin mahdollista.
Jahas mites toi tapahtuu, itsellä kans Garmin ja E290, missä vaiheessa yhdistäminen tapahtuu?Vähän hämmästyin, kun sähkömaasturillani olin lähdössä, niin juoksuille hankkimani Garmin 6 Pro -kello kysyi, yhdistetäänkö Shimano-moottoriin. No annoin kellolle luvan, ja näyttöön ilmestyi esim. akun varaus prosentteina. Tuunasin näyttöön kuitenkin pyörälenkilläni haluamani tiedot. Seuraava yllätys oli se, miten paljon tietoa kertyi Garmin Connect -sovellukseen. Normaalien otsikko-, yleis- ja karttatietojen pyöräilystä kertyi monenlaista uutta tietoa lenkin tapahtumista ja jopa avustuksen yksityiskohdista ja akun kulutuksesta. Hyppyjen määräkin selviäisi sovelluksesta
Tavanomaisella 25 km:n kuntoilulenkillä keskimääräinen avustustaso oli 14,2 %. Eniten Trail-avustusta käytin alun parin kilometrin nousun aikana, muuten mentiin pääosin Ecolla. Boostia en koskaan ole käyttänyt kuin kokeilussa. Tällaisella ajelulla akkua riittää noin 90 km:lle. Pyörä Tunturi E290, akku Shimano 504 Wh, Eco ja Trail asetettu avustuksen keskitasolle. Maastolenkeillä lukemat ovat tietenkin erilaisia. Ohessa kuvakaappauksia tämän lenkin tiedoista.
Eli Garmin-kellossa joku ebike-sovellus (itsellä kopioitu ja tuunattu eMTB) käyntiin ja sen jälkeen Shimanolle virrat.Jahas mites toi tapahtuu, itsellä kans Garmin ja E290, missä vaiheessa yhdistäminen tapahtuu?
Millaisia lukkoja te käytätte ja mitä suosittelette? Oma käyttö on lähinnä ajoa tallista valvotulle ja aidatulle työpaikalle, tai polulle. Ei siis todennäköisesti paljoa kaupunkiparkkia tai vastaavaa yleistä parkkia näe.
Jonkun abus bordo 90cm taittolukon hälärillä tilasin, mutta väkisinkin herää ajatus, että pitäisikö kuitenkin hommata joku U-mallinen tai vastaava kaveriksi vielä... just niitä kertoja varten kun muualle joutuukin parkkeeraamaan.
U-lukko mielestäni ehdoton. Oon aatellu että hankkis toisenki u-lukon ihan varalle, ois narkeilla hommaaMillaisia lukkoja te käytätte ja mitä suosittelette? Oma käyttö on lähinnä ajoa tallista valvotulle ja aidatulle työpaikalle, tai polulle. Ei siis todennäköisesti paljoa kaupunkiparkkia tai vastaavaa yleistä parkkia näe.
Jonkun abus bordo 90cm taittolukon hälärillä tilasin, mutta väkisinkin herää ajatus, että pitäisikö kuitenkin hommata joku U-mallinen tai vastaava kaveriksi vielä... just niitä kertoja varten kun muualle joutuukin parkkeeraamaan.
Kryptonite Evolution Series 4 1090 -ketjulukko 79,99
Kryptonite Evolution -ketjulukolla lukitset pyöräsi helposti ja varmasti. 90 cm pituus riittää pyörätelineen tai tolpan ympäri ja kangaspinta suojaa pyörän maalipintaa. Korkea 8/10 turvaluokitus on saavutettu 10 mm paksulla mangaaniteräksellä.www.verkkokauppa.com
Oma ainaki tällä pysyny omassa omistuksessa.
Laadukas U-lukko on paras ja suositeltava varsinkin vähän kyseenalaisimmissa säilytyspaikoissa ja syrjäkujilla, mutta järeämpi Bordo riittää tuollaisessa peruskäytössä ihan hyvin. Bordot ovat kyllä tunnetusti murrettavissa, mutta ne ovat niin helkutin käytännöllisiä ja vaativat varkailta sen verran kuitenkin yritystä youtube-klikkivideoista huolimatta, että en ole jaksanut itse ahdistua ja siksi käytän niitä itsekin. Ja jos käy huonosti, niin sitten pitää vaan säätää vakuutusyhtiön kanssa ja nuolla haavat omavastuusta ja ikävähennyksistä jne.Millaisia lukkoja te käytätte ja mitä suosittelette? Oma käyttö on lähinnä ajoa tallista valvotulle ja aidatulle työpaikalle, tai polulle. Ei siis todennäköisesti paljoa kaupunkiparkkia tai vastaavaa yleistä parkkia näe.
Jonkun abus bordo 90cm taittolukon hälärillä tilasin, mutta väkisinkin herää ajatus, että pitäisikö kuitenkin hommata joku U-mallinen tai vastaava kaveriksi vielä... just niitä kertoja varten kun muualle joutuukin parkkeeraamaan.
Tärkeintä on olla parempi lukko kuin viereisessä vastaavassa fillarissa, jotta kiinnostus kohdistuu muualle.U-lukko mielestäni ehdoton. Oon aatellu että hankkis toisenki u-lukon ihan varalle, ois narkeilla hommaa
Muuten kyllä, mutta se huutaa sitten pienistäkin heilautuksista yleisissä pyörätelineissä jne.Myös levyjarruun laitettava hälytinlukko on kätevä.
Itsellä narisi Shimanon keskiö jo 250 km kohdalla. Ensihuollossa kun asiasta mainittiin niin jotain tehtiin ja narina hävisi. Nyt 2000 km myöhemmin narisee taas kun kovemmin polkee. Eiköhän se taas huollossa korjaannu.Itsellä eniten pelottaa keskiöremppa - näissä ei olekaan mikään perus Hollowtech vaan motti pitää laittaa atomeiksi että pääsee vaihtamaan ja laakereita ei ihan kaikkialta löydy.
Oma Shimanon keskiö narisee jo 2v jälkeen siihen malliin että jotain pitäis tehdä.
Akun osalta laskin että jos kestää sen 500 sykliä niin nykytahdilla tulee 40000km mittariin, siinä vaiheessa on jo 20v ajettu.
Uskaltaako noita avustukset asetuksia sörkkiä,vai liittyyköö siihen mitään riskejä?Hankin ST Unlockerin, jotta sain Shimano-moottorin valolähdön aktivoitua Lupine SL SF -valoille ja Lezyne-takavalolle, maksoi euron verran AppStoressa. Se, että Shimanon E-Tube -sovelluksessa aktivointi ei onnistu, on kyllä vain pelkkää rahastusapua Shimanon jälleenmyyjille. Lisäksi Shimanolla valoille oli varattu suuri osuus akun varauksesta silloin kun moottorin avustus lopetettiin. Nollasin myös tämän valovarauksen. Sovellus myös virheellisesti ilmoittaa valojen max. tehoksi 12 W, oikeasti se on 12V*2A tällä moottorilla.
ST Unlocker myös antaa tietoja akun kunnosta. Reilun 3000 km:n ajoilla akun kunto olisi 90 %, mutta käytännön ajomatkat ovat ihan samat kuin uutenakin. Shimanon moottorille ja ohjausyksikölle tuli äskettäin päivitykset E-Tuben kautta. Vanhoilla ohjelmistoilla akun kunnoksi ST Unlocker näytti niinkin vähän kuin 82 %. Sitä en osaa sanoa, lasketaanko akun kunto tämän sovelluksen arvioilla vai kaivetaanko se Shimanon tiedoista. Nykytilanteestani katsoen tuo akun kunnon ilmoittaminen vaikuttaa aika epävarmalta, kun pyörällä kuitenkin pääsee saman matkan kuin uutenakin.
Muutaman kympin ST Unlocker -versiolla pääsee sitten Shimanoa sorkkimaan enemmänkin kuten muuttamaan avustuksen rajoituksia.
Ilmeisesti kaikkia asetusmuutoksia ei tallenneta, mutta aluemuutos näkyy takuuhuollossa vaikka se olisi palautettu EU:ksiJos avustuksen ylärajan nostaa 25 km/h → 32 km/h, niin lainsäädännön kannalta ajoneuvoluokka muuttuu, jolloin tulee vakuutusvelvotteita jne. Takuuasioihin nosto varmaankin vaikuttaa, vaikka samaa moottoria käytetään USA:ssa tuolla 32 km/h:n asetuksella. Sitä en osaa sanoa, pitääkö Shimanon moottori jotain logia, jossa kaikki muutokset asetuksiin näkyvät.
Sanoo että asui välissä usassa?Ilmeisesti kaikkia asetusmuutoksia ei tallenneta, mutta aluemuutos näkyy takuuhuollossa vaikka se olisi palautettu EU:ksi
Kaikissa polkupyörissä on sama jako.Voi olla väärällä ketjun leveydellä / jaolla riippuen pakasta. Ostaisin ihan oikean piiskan
Joo, jako on sama, mutta esim. 12-rattaisessa takapakassa välit ovat niin pienet, ettei sinne mikä tahansa piiskan ketju mahdu.Kaikissa polkupyörissä on sama jako.
Itse olen joskus ostanut takapakan avaamiseen ketju"piiskan" Biltemasta.
Mutta kysymyshän kuuluu, onko öljynsuodattimen avaimen ketjussa sama jako kuin polkupyörän ketjussa. Luultavasti on, mutta ei se mitenkään varmaa ole.Kaikissa polkupyörissä on sama jako.
Itse olen joskus ostanut takapakan avaamiseen ketju"piiskan" Biltemasta.
Puuilon myymässä ainakin on.Mutta kysymyshän kuuluu, onko öljynsuodattimen avaimen ketjussa sama jako kuin polkupyörän ketjussa. Luultavasti on, mutta ei se mitenkään varmaa ole.
Ei työkalun ketjua rattaiden väliin tarvitsekaan saada. Isoimmalle rattaalle ketju todennäköisesti sopii rimpulaketjupakoissakin. Omiin havaintoihin perustuen kokoero on vielä rimpulaketjupakoissa yleensä varsin suuri isoimman ja toiseksi isoimman rattaan välillä. On varsin luonnollista, että tuollaiseen työkaluun on laitettu polkupyörän ketjua. On edukas koko.Joo, jako on sama, mutta esim. 12-rattaisessa takapakassa välit ovat niin pienet, ettei sinne mikä tahansa piiskan ketju mahdu.
Ei ole kokemuksia, mutta nämä suunnilleen kerran vuodessa käytettävät akulliset sähkölaitteet ovat monesti ongelmallisia, jos niitä ei säilö juuri sopivassa varauksessa ja lämpötilassa. Ja jos laite on alunperinkin kehnosti suunniteltu, se saattaa kuluttaa akun omia aikojaan tyhjäksi ja aika nopeasti siitä tulee sitten käyttökelvoton.Kysyn tässä ketjussa, koska mahdollisesti tämän käyttäjiäkin täällä enemmän, eli onko muilla ollut ongelmia tämän akun keston kanssa?
Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor 1S
Ostin Verkkiksestä tämän kuukausi ja vuosi sitten, eli juuri takuu mennyt umpeen ja ei kyllä enää mielestäni akku toimi tässä kunnolla. Parin renkaan täytön jälkeen palaa jo punainen merkkivalo ja kun työntää töpseliin niin hetkessä valo vaihtuu valkoiseksi (akun varaus 50% tai yli), eli mukamas ladattu.
Eu-alueella kaikessa kuluttajille myytävässä tavarassa on lähtökohtaisesti 24kk takuu.Ostin Verkkiksestä tämän kuukausi ja vuosi sitten, eli juuri takuu mennyt umpeen
Ei kai sen kuulu, mutta ketjujen/rattaiden vaihdon jälkeen alkoi omakin fillari tekemään sellaista kevyttä resonointia/jurnutusta, jonka tuntee sopivassa kuormituksessa jalkapohjissa. Useampi tuhat kilometriä meni ilman tuota "ominaisuutta". Pikkujuttu, mutta ärsytti kuitenkin sen verran, että otin vaihdetut osat irti kertaalleen ja tarkistin, että kaikki on varmasti kunnossa, mutta eipä sieltä mitään selvinnyt.Lähipiirissä on Trek Allant+ 5 Stagger 725 Wh. Moottorina on Bosch Perf. CX.
Kuuluuko tuon tekniikan resonoida hieman häiritsevää värinää jalkapohjiin? Muuten on smoothia, mutta 23-24,5 km/h värisee polkimissa. Kaksviiden jälkeen on taas pehmeää. Avustus loppuu kokonaan@26,5-26,8 km/h.
Kytkeekö tuo avustusta pienemmälle niin karkein portain ja sopimattomalla taajuudella, että resonoi? Toisaalta värinästä ei päässyt eroon, vaikka laittoi avustuksen pois päältä, eli tuskin auttaisi mikään ohjelmistopäivitys.
Onko vika vai ominaisuus? Pyörällä ajettu vasta 50 km. Käyttäjä ei huomannut avustuksessa mitään omituista ja tämä on hänellä 4. sähköpyörä vuoden 2010 jälkeen. Minua ärsytti sen verran, että tuli ajettua muita kuin ongelmanopeuksia: ylämäissä 25-26 km/h ja tasamaalla 28-30 km/h. Eipä tuollainen resonointi veto päällä ketjun kestoakaan pidennä.
No useampi tuhat km olisikin ymmärrettävää, mutta tuossa Trekissä oli alle 10 km mittarissa, kun huomasin ominaisuuden. Nyt on 52 km. Noin uuden ketjun ja rattaiden luulisi sopivan toisiinsa.Ei kai sen kuulu, mutta ketjujen/rattaiden vaihdon jälkeen alkoi omakin fillari tekemään sellaista kevyttä resonointia/jurnutusta, jonka tuntee sopivassa kuormituksessa jalkapohjissa. Useampi tuhat kilometriä meni ilman tuota "ominaisuutta". Pikkujuttu, mutta ärsytti kuitenkin sen verran, että otin vaihdetut osat irti kertaalleen ja tarkistin, että kaikki on varmasti kunnossa, mutta eipä sieltä mitään selvinnyt.
Minäkin vaihdoin ketjut, eturattaan ja takarataspakan kerralla. Kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa tuolla tavalla, mutta vaikutti silti. Olisi pitänyt säästää vanhat osat, niin olisi voinut testata niillä, mutta ehdin jo laittaa ne kierrätykseen. Voihan se toki tulla jostakin sieltä moottorin sisäisestä mekanismista, mutta se taas ei oikein sopisi yhteen sen kanssa, että oire alkoi täsmälleen samaan aikaan rattaiden vaihdon kanssa.No useampi tuhat km olisikin ymmärrettävää, mutta tuossa Trekissä oli alle 10 km mittarissa, kun huomasin ominaisuuden. Nyt on 52 km. Noin uuden ketjun ja rattaiden luulisi sopivan toisiinsa.
Mistä tällainen tieto? Käsittääkseni tämä vaihtelee silti maittain ja yms. Verkkokauppan sivuilla tälle tuotteelle oli luvattu 12kk takuuta.Eu-alueella kaikessa kuluttajille myytävässä tavarassa on lähtökohtaisesti 24kk takuu.
Mistä tällainen tieto? Käsittääkseni tämä vaihtelee silti maittain ja yms. Verkkokauppan sivuilla tälle tuotteelle oli luvattu 12kk takuuta.
Takuu on vapaaehtoinen ja se on eri asia kuin virhevastuu. Vaikka takuu olisi päättynyt, saattaa olla mahdollista vedota virhevastuuseen.
Tuotetakuu, lisätakuut, hyvitykset ja palautukset - Your Europe
Myynnin jälkeinen vastuu, palautukset, lakisääteinen takuu, kaupallinen takuu, hyvityksen vaatiminen.europa.eu
Blogi: Takuu vs. virhevastuu - takuuaika ei rajoita myyjän vastuuta | Talojuristit.fi
Astianpesukone hajoaa ja sen 24 kk takuuaika on juuri päättynyt. Mikä nyt eteen, vastaako astianpesukoneen myyjä enää mistään? Tavaran [...]talojuristit.fi
EU-lainsäädännön mukaan elinkeinonharjoittajan on annettava kuluttajalle vähintään 2 vuoden takuu (lakisääteinen takuu / virhevastuu) siltä varalta, että tuote on virheellinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu. Joidenkin EU-maiden kansallisessa lainsäädännössä voidaan edellyttää pidempiä takuuaikoja.
Pitää varmaan käydä koeajamassa joku vastaava. Jos se menee ilman värinöitä, niin pitänee kokeilla Shimanon ketjulla. Nyt on eturatas Prowheel, takapakka Shimano ja ketjut KMC. Ei luulisi, ettei uudessa merkkipyörässä sopisi voimansiirron osat toisiinsa, mutta saas nähdä.Minäkin vaihdoin ketjut, eturattaan ja takarataspakan kerralla. Kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa tuolla tavalla, mutta vaikutti silti. Olisi pitänyt säästää vanhat osat, niin olisi voinut testata niillä, mutta ehdin jo laittaa ne kierrätykseen. Voihan se toki tulla jostakin sieltä moottorin sisäisestä mekanismista, mutta se taas ei oikein sopisi yhteen sen kanssa, että oire alkoi täsmälleen samaan aikaan rattaiden vaihdon kanssa.
Jos haluat ajaa talvella auraamatonta tietä kun lumisateen jälkeen ei ole keretty auraamaan, niin läskipyörä! Menee ihan missä kelissä vain kuin kesällä.Sähköpyörän hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi. Muuton myötä vaimo tarvitsee auton työmatkoihin, oma työmatkani tulee olemaan noin 7-8 km. Tottakai tuollaisen matkan pitäisi mennä ilman sähköäkin, mutta minkäs sitä huonokuntoinen kunnolleen tekee. Laiskana ensin mieleen tuli halvan kakkosauton ostaminen mutta vuositasolla sähköpyörän kustannukset jäävät varmaan paljon pienemmiksi verrattuna samanhintaiseen autoon.
Budjetti olisi 3000 - 5000 euroa, riippuen tietysti mitä kaikkea hyvää saa enemmällä rahalla. Käyttö olisi pääasiassa kevyen liikenteen väylillä / hyvillä sorateillä ja pyörää olisi tarkoitus käyttää myös talvella. Hybridimalli tuntuisi siis järkevimmältä. Lastenistuin täytyy saada kiinnitettyä, pentuperävaunun kiinnitysmahdollisuuskin voisi olla hyvä jos sellaisesta tulee innostuttua.
Siitä on sen verran aikaa kun on tullut aktiivisesti pyöräiltyä joten ostettavaa pyörää on käytännössä pakko päästä fyysisesti kokeilemaan. Tämä rajoittaa siis valikoiman Jyväskylän alueelta löytyviin malleihin, mikä ei nopean nettihaun perusteella olisi kovin laaja.
Helkamalta löytyi pari mallia, merkki herättää luottamusta laadukkaana kotimaisena tuotteena. Lieko mielikuvalla enää perää?
Helkama sähköpyörä SE9 28" 9-v 52 cm E6100/418Wh | Prisma verkkokauppa
Helkama SE10 10-v 28" musta - Hybridisähköpyörä | Intersport
Ride-verkkokaupasta löytyi tuntemattomampi ja kalliimpi Orbea.
ORBEA KEMEN 30 – Ride
Sähköpyörämaailma on itselleni täysin tuntematon maailma ja huomasin että ei ole mitään hajua mikä on hyvää, mikä on yleisesti todettu huonoksi valmistajaksi / osaksi jne. Apua siis kaipailen, kiitos.
Fateissa on puolensa mm. metsissä ajellessa, mutta leveärenkainen maasturi toimii kaikkialla, eikä niissä ole läskipyörien miinuksia (paino, ilmanvastus, kalliit renkaat jne).Jos haluat ajaa talvella auraamatonta tietä kun lumisateen jälkeen ei ole keretty auraamaan, niin läskipyörä! Menee ihan missä kelissä vain kuin kesällä.
Kapearenkaisella hybridillä ei tee talvella yhtään mitään kun haukkaa joka uraan koko ajan eikä mene syvässä lumessa hetkeäkään suoraan, ellei tykkää taluttaa...
Minulla oli fillarissa muistaakseni aiemmin KMC:n ketjut, Shimanon takapakka ja alkuperäinen eturatas (merkkiä en tiedä). Nyt on samanlainen Shimanon takapakka kuin aiemminkin, KMC E9 -ketjut ja FSA:n eturatas.Pitää varmaan käydä koeajamassa joku vastaava. Jos se menee ilman värinöitä, niin pitänee kokeilla Shimanon ketjulla. Nyt on eturatas Prowheel, takapakka Shimano ja ketjut KMC. Ei luulisi, ettei uudessa merkkipyörässä sopisi voimansiirron osat toisiinsa, mutta saas nähdä.
Tuohan kuuluisi jo suunnittelun kukkasia -ketjuun. En ole ikinä kuullut trippimittarista, jota ei voi nollata halutessaan, kun eihän sillä tee sitten yhtään mitään.Toinen ihmetys on Intuvia 100. Nimen perusteella voisi luulla käyttämisen sujuvan intuitiivisesti, mutta joko nimi on joku läppä tai sitten mulla on vaistot vähän viiksessä.
1. Tämä oli jo seitsemäs ostamani sähköpyörä ja olen moisilla ajanut viimeisen 13 vuoden ajan viikoittain tai useammin. Tätä uusinta en kuitenkaan osannut aluksi edes käynnistää luotettavasti. Asianmukaisella lyhyellä painalluksella joskus lähti käyntiin ja joskus ei tullut näyttöön merkkiäkään. Ensimmäisen päivän lopuksi tajusin, että rakkineessa on liiketunnistin, eli aina näyttöön ei tule mitään ja silloin pitää napauttaa näyttöä tai liikauttaa fillaria. Helppoa, kun tuon tietää, mutta ei mielestäni intuitiivista.
2. Kolme päivää yritin nollata trippiä. Perustoiminto, joka löytyi jo yli 30 vuotta sitten Cateye:sta. Käyttöohjeen mukaan piti painaa lyhyesti valintaruutua, mutta en onnistunut nollaamaan missään näyttötilassa. Sitten huomasin, että trippi oli nollautunut itsestään yön aikana. Ahaa, jonkinlainen automaattitrippi. Kännykkäsovelluksessa saa valittua autom. nollauksen 2h, 4h, 1d ja 7d välein. Minä haluaisin nollata manuaalisesti. Katselin tunnin verran Youtubea, mutta missään videossa ei nollattu trippiä. Googlaamalla löytyi lopulta tieto, että manuaalisesti nollaaminen ei onnistu ilman kännykkäsovelluksen avaamista ja sieltä karttasivu ja end! Cateye:lla homma hoitui parissa sekunnissa ilman kännyköitä, eikä tarvinnut lukea ohjeita. Eikä avautua pähkimisen jälkeen foorumilla.
Kaikenlaisia aikaavieviä virityksiä sitä tehdäänkin. Bosch Perf. CX + 725 Wh + Intuvia 100 + LED remote. Pyöränä Trek Allant+ 5 Stagger. Ensin käynnistyy vaihtelevasti ja sitten selviää, ettei trippiä vaan voi nollata kaivamatta kännykkää. Jos myöhemmin vielä osoittautuu, että Trek on valinnut rattaisiin sopimattoman ketjun, olen äimän käkenä.
How can I reset or zero the trip kilometres (distance) on the Intuvia 100?
Automatic reset: Your kilometres travelled are automatically reset to 0 kilometres every day - this is the default setti…www.bosch-ebike.com
Sähköpyörässä painolla ja ilmanvastuksella ei ole mitään tekemistä, varsinkaan jos ei ajeta mitään kisaaFateissa on puolensa mm. metsissä ajellessa, mutta leveärenkainen maasturi toimii kaikkialla, eikä niissä ole läskipyörien miinuksia (paino, ilmanvastus, kalliit renkaat jne).
Kautium ulisee viestistä toiseen täällä sähköpyörien painoista, esim muovilokarit on kuulemma liikaa maastopyörissä painon takia. Itse ostaisin kokovuotiseen pyöräilyyn sähkömaastopyörän 2.6" nastarenkailla.Sähköpyörässä painolla ja ilmanvastuksella ei ole mitään tekemistä, varsinkaan jos ei ajeta mitään kisaa
Renkaatkaan ei sen kalliimmat ole kun fättiin saa renkaita jo alta 50€ ja se mitä ajanut kaverin kanssa maastoa tai tietä talvella niin aina kun joku taluttaa on se kaveri jolla 29"x2.6...
Kyllä, vähintään, sanoin vain omasta kokemuksesta mielipiteeni että fätillä talvella ajaminen on yhtä helppoa kuin kesällä...Kautium ulisee viestistä toiseen täällä sähköpyörien painoista, esim muovilokarit on kuulemma liikaa maastopyörissä painon takia. Itse ostaisin kokovuotiseen pyöräilyyn sähkömaastopyörän 2.6" nastarenkailla.
Älä osta hybridiä, mieluiten 29" tai 27,5" renkailla oleva maasturi joka on tuollaisen hybridin tavoin täysvarusteltu. Postimyyntipyörät on hyviä jos uskallat vain ostaa, esim. Canyon tai Radon. Canyonilla on heikosti halvemmassa hintaluokassa mutta esim. uuteen Grand Canyoniin on tulossa lisävarusteena lokarit ja tarakka.Sähköpyörän hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi. Muuton myötä vaimo tarvitsee auton työmatkoihin, oma työmatkani tulee olemaan noin 7-8 km. Tottakai tuollaisen matkan pitäisi mennä ilman sähköäkin, mutta minkäs sitä huonokuntoinen kunnolleen tekee. Laiskana ensin mieleen tuli halvan kakkosauton ostaminen mutta vuositasolla sähköpyörän kustannukset jäävät varmaan paljon pienemmiksi verrattuna samanhintaiseen autoon.
Budjetti olisi 3000 - 5000 euroa, riippuen tietysti mitä kaikkea hyvää saa enemmällä rahalla. Käyttö olisi pääasiassa kevyen liikenteen väylillä / hyvillä sorateillä ja pyörää olisi tarkoitus käyttää myös talvella. Hybridimalli tuntuisi siis järkevimmältä. Lastenistuin täytyy saada kiinnitettyä, pentuperävaunun kiinnitysmahdollisuuskin voisi olla hyvä jos sellaisesta tulee innostuttua.
Siitä on sen verran aikaa kun on tullut aktiivisesti pyöräiltyä joten ostettavaa pyörää on käytännössä pakko päästä fyysisesti kokeilemaan. Tämä rajoittaa siis valikoiman Jyväskylän alueelta löytyviin malleihin, mikä ei nopean nettihaun perusteella olisi kovin laaja.
Helkamalta löytyi pari mallia, merkki herättää luottamusta laadukkaana kotimaisena tuotteena. Lieko mielikuvalla enää perää?
Helkama sähköpyörä SE9 28" 9-v 52 cm E6100/418Wh | Prisma verkkokauppa
Helkama SE10 10-v 28" musta - Hybridisähköpyörä | Intersport
Ride-verkkokaupasta löytyi tuntemattomampi ja kalliimpi Orbea.
ORBEA KEMEN 30 – Ride
Sähköpyörämaailma on itselleni täysin tuntematon maailma ja huomasin että ei ole mitään hajua mikä on hyvää, mikä on yleisesti todettu huonoksi valmistajaksi / osaksi jne. Apua siis kaipailen, kiitos.
"Ulisee viestistä toiseen sähköpyörien painosta"? Voisitko listata viestit, jotka täyttävät tuon ehdon ja suhteuttaa niiden määrän kaikkiin ketjuun kirjoittamiini viestihin?Kautium ulisee viestistä toiseen täällä sähköpyörien painoista, esim muovilokarit on kuulemma liikaa maastopyörissä painon takia. Itse ostaisin kokovuotiseen pyöräilyyn sähkömaastopyörän 2.6" nastarenkailla.
Jos lähden auringonpaisteessa ajamaan töihin, tai vaikka kuntolenkkiä asfaltoitua tietä pitkin, niin en hyödy lokasuojista yhtään mitään. Tuovat vain lisäpainoa ja näyttävät rumilta, joten naksautan ne irti ja jätän tallin lattialle. Jos taas on epävakaa sää, niin jätän ne paikoilleen. Joku muu voi haluta toimia eri tavalla, mutta ei kannata yleistää kumpaankaan suuntaan.
Näin paljon pyöräileenä, joskaan ei sähköpyöräilleenä: Ympärivuotiseen käyttöön suosittelisin leveää rengastusta (tarpeeksi leveä rengas, ja pyörä ei tarvitse työmatka-ajossa etujousitusta). Toki, vastaavasti leveiden lokasuojien kanssa.Sähköpyörän hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi. Muuton myötä vaimo tarvitsee auton työmatkoihin, oma työmatkani tulee olemaan noin 7-8 km. Tottakai tuollaisen matkan pitäisi mennä ilman sähköäkin, mutta minkäs sitä huonokuntoinen kunnolleen tekee. Laiskana ensin mieleen tuli halvan kakkosauton ostaminen mutta vuositasolla sähköpyörän kustannukset jäävät varmaan paljon pienemmiksi verrattuna samanhintaiseen autoon.
Budjetti olisi 3000 - 5000 euroa, riippuen tietysti mitä kaikkea hyvää saa enemmällä rahalla. Käyttö olisi pääasiassa kevyen liikenteen väylillä / hyvillä sorateillä ja pyörää olisi tarkoitus käyttää myös talvella. Hybridimalli tuntuisi siis järkevimmältä. Lastenistuin täytyy saada kiinnitettyä, pentuperävaunun kiinnitysmahdollisuuskin voisi olla hyvä jos sellaisesta tulee innostuttua.
Siitä on sen verran aikaa kun on tullut aktiivisesti pyöräiltyä joten ostettavaa pyörää on käytännössä pakko päästä fyysisesti kokeilemaan. Tämä rajoittaa siis valikoiman Jyväskylän alueelta löytyviin malleihin, mikä ei nopean nettihaun perusteella olisi kovin laaja.
Helkamalta löytyi pari mallia, merkki herättää luottamusta laadukkaana kotimaisena tuotteena. Lieko mielikuvalla enää perää?
Helkama sähköpyörä SE9 28" 9-v 52 cm E6100/418Wh | Prisma verkkokauppa
Helkama SE10 10-v 28" musta - Hybridisähköpyörä | Intersport
Ride-verkkokaupasta löytyi tuntemattomampi ja kalliimpi Orbea.
ORBEA KEMEN 30 – Ride
Sähköpyörämaailma on itselleni täysin tuntematon maailma ja huomasin että ei ole mitään hajua mikä on hyvää, mikä on yleisesti todettu huonoksi valmistajaksi / osaksi jne. Apua siis kaipailen, kiitos.
Näin paljon pyöräileenä, joskaan ei sähköpyöräilleenä: Ympärivuotiseen käyttöön suosittelisin leveää rengastusta (tarpeeksi leveä rengas, ja pyörä ei tarvitse työmatka-ajossa etujousitusta). Toki, vastaavasti leveiden lokasuojien kanssa.Sähköpyörän hankinta tulee kohta ajankohtaiseksi. Muuton myötä vaimo tarvitsee auton työmatkoihin, oma työmatkani tulee olemaan noin 7-8 km. Tottakai tuollaisen matkan pitäisi mennä ilman sähköäkin, mutta minkäs sitä huonokuntoinen kunnolleen tekee. Laiskana ensin mieleen tuli halvan kakkosauton ostaminen mutta vuositasolla sähköpyörän kustannukset jäävät varmaan paljon pienemmiksi verrattuna samanhintaiseen autoon.
Budjetti olisi 3000 - 5000 euroa, riippuen tietysti mitä kaikkea hyvää saa enemmällä rahalla. Käyttö olisi pääasiassa kevyen liikenteen väylillä / hyvillä sorateillä ja pyörää olisi tarkoitus käyttää myös talvella. Hybridimalli tuntuisi siis järkevimmältä. Lastenistuin täytyy saada kiinnitettyä, pentuperävaunun kiinnitysmahdollisuuskin voisi olla hyvä jos sellaisesta tulee innostuttua.
Siitä on sen verran aikaa kun on tullut aktiivisesti pyöräiltyä joten ostettavaa pyörää on käytännössä pakko päästä fyysisesti kokeilemaan. Tämä rajoittaa siis valikoiman Jyväskylän alueelta löytyviin malleihin, mikä ei nopean nettihaun perusteella olisi kovin laaja.
Helkamalta löytyi pari mallia, merkki herättää luottamusta laadukkaana kotimaisena tuotteena. Lieko mielikuvalla enää perää?
Helkama sähköpyörä SE9 28" 9-v 52 cm E6100/418Wh | Prisma verkkokauppa
Helkama SE10 10-v 28" musta - Hybridisähköpyörä | Intersport
Ride-verkkokaupasta löytyi tuntemattomampi ja kalliimpi Orbea.
ORBEA KEMEN 30 – Ride
Sähköpyörämaailma on itselleni täysin tuntematon maailma ja huomasin että ei ole mitään hajua mikä on hyvää, mikä on yleisesti todettu huonoksi valmistajaksi / osaksi jne. Apua siis kaipailen, kiitos.
Kyllä niitä vaihtoehtoja on, mutta toki hintavia, ja voi olla vaikeahko löytää jostain.Sähköistin ensiksi kevyen rimpularenkaisen alumiinirunkoisen hybridipyörän. Ajoin sillä vuoden päivät. Ymmärsin, että ei kannata sähköistää muutenkin kevytkulkuista pyörää, jolla ajaessa välilevyt pullistuu ilmankin avustusta. Ostin sitten täpärin, johon siirsin sähkösetin. Vanhasta rimpulasta olen kaivannut vain kappavaihteita. En ole vielä keksinyt, miten istuttaisin kappanavan takahaarukkaan, joka on tarkoitettu läpiakselille.