- Liittynyt
- 03.11.2020
- Viestejä
- 44
Jos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaanMietinnän alla olisi joku sähköpyörä, nyt kun ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen ei ole moottoripyörää.
Hieman joku fatbike kiinnostaisi, mutta hieman mietityttää hintaerot, mitä niissä on niin erilaista että joku maksaa sen 3199€ kuten e/fat, 4 tonnia joku Helkama FE12 ja sitten on malleja 6k€+
Onko kuuden tonnin fätti 2x parempi kuin kolmen tonnin?
Mikähän olisi sähköpyörien goldwing tai maastoajoon soveltuva R1250GSJos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaan
Kävin myös itse fatbikea katselemassa, mutta ostinkin silti uuden maastopyörän. Oli liian kankea tuo fat omaan makuun
Harrastajan mielestä kyllä on. Omasta mielestäni ei ole. Osat muuttuvat periaatteessa paremmiksi ja kevyemmiksi, kun hinta nousee. Samalla perus käyttäjälle tarpeettomat haistavittu-ratkaisut lisääntyvät.Onko kuuden tonnin fätti 2x parempi kuin kolmen tonnin?
Mä olen yli vuoden ajanut 3k€ fätillä, eikä siitä ole runko katkennut vaikka kuinka kovaa mentyJos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaan
Kävin myös itse fatbikea katselemassa, mutta ostinkin silti uuden maastopyörän. Oli liian kankea tuo fat omaan makuun
Ehdottaisin molempiin täysjoustomaasturia. Ainakin omalla kotiseudullani pyörätiet ja niiden yhtymäkohdat ovat niin röykkysiä, että kovalla pyörällä ovat paikat kovilla pyörässä, pyöräilijässä ja tavaroissa mukana. Täysjoustopyörään silti liittyy muutama ongelma, joista kaksi sähkömoottori ainakin omasta mielestäni poistaa: Pyörän massa, raskas polkea jousituksen häviöiden takia ja hankala liittää kunnolliset lokasuojat. Kun saa lokasuojat paikalleen, sanoisin katurenkailla täpärin vastaavan Gold Wingiä ja maastorenkailla sekä heikommilla luokasuojilla R1250GS:sää. Kannattaa huomata, että 29" maastopyörän vannekoko on oikeasti sama perinteinen iät ja ajat käytössä ollut mummopyöräkoko. Intistä lienee suurella joukolla kokemusta tuon kokoisista pyöristä. Viimeaikoina on vain keksitty, että 28"=29". Se toimikoon vastapainona sille, että nuorisolta olen kuullut, että 2=1.Mikähän olisi sähköpyörien goldwing tai maastoajoon soveltuva R1250GS
Kommenttini ei koskenut mitenkään erityisesti fattiä vaan 3k ja 6k pyörän eroa (tosin maastopyörästä on tuo esimerkki). Keksin nopeasti tuollaisen vain, mutta yhtä hyvin voi ajatella miltä 15kg pyörä tuntuu 50km lenkillä ja verrata sitä 8kg pyörään samalla matkalla. Tuokaan esimerkki ei ole fatista, vaan maantiepyörästä. Fatista en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, mutta joku sellaisilla ajanut varmaankin osaa sanoa mitä eroa tuon hintaisista voi hakea keskenään?Mä olen yli vuoden ajanut 3k€ fätillä, eikä siitä ole runko katkennut vaikka kuinka kovaa menty
Eikös se ollut kona minkä runko katkes lähes jokaisesta.
Harvoin fatbike on mikään DH pyörä ja mitä tulee E-fattiin niin uskoisin että Vartiokylän Pyörä tietää mitä pyörältä vaaditaan, jos tunnet yhtään suomalaista DH historiaa...
Käy koeajamassa? Mahdoton varmaankin sanoa toisen puolesta mikä sopii omalle kropallesi (tämä siis ihan yleensäkin jo eri pyörien runkojen ja runkokokojenkin välillä). Omasta mielestäni fat on kankeampi käsitellä (minusta liian kankea yleisajeluun), mutta taas esim talvella lumessa vakaampi. Jos ajat vain kuivalla asfaltilla ja lumi ei ole ongelma, niin kuoppa menee pehmeämmin fatillä, kun reuna ei juuri pääse iskemään paksun renkaan läpiNyt kun on tuo Canyon ale menossa niin mitä on raati mieltä,
Helkama FE12 fätti 4300€ vai
Neuron:ON 6 3269€ vai
Neuron:ON 8 4169€ vai
Spectral:ON CF 7 4369€
Spectralissa isoin akku 720Wh, muissa käsittääkseni 630Wh
Lähinnä siis fätti vai täysjousto? Kumpi on kuoppaisella asvaltilla mukavampi
Kävisin muuten mutten pääse töiden takia ennen kuin alet loppuu. Enimmäkseen tulisi lähes suoraa pätkää ajeltua, ei tarvitse olla helposti heiteltävä metsäpoluilla. Täysjousitettu fätti olisi varmaan paras. Ja vielä 45 kulkeva että pääsee nopeasti kaupunkiin. Sitten on jo sama ostaa mopo. Mutta ei sellaisella kehtaa ajaa enää niin ostaa sitten katuenskan. Mutta myin juuri sellaisen pois. Lähtee aina lapasesta nää jutut...Käy koeajamassa? Mahdoton varmaankin sanoa toisen puolesta mikä sopii omalle kropallesi (tämä siis ihan yleensäkin jo eri pyörien runkojen ja runkokokojenkin välillä). Omasta mielestäni fat on kankeampi käsitellä (minusta liian kankea yleisajeluun), mutta taas esim talvella lumessa vakaampi. Jos ajat vain kuivalla asfaltilla ja lumi ei ole ongelma, niin kuoppa menee pehmeämmin fatillä, kun reuna ei juuri pääse iskemään paksun renkaan läpi
Tänään kuulin, kuinka eFatistä oli mennyt etuhaarukan kaulaputki poikki. Semmosella 50v toimitusjohtajalla ollut rauhallisessa ajossa. Muutenkin aika hirveän näköinen(geometria) vehje verrattuna muihin 3k€ -> sähköläskeihin.Mä olen yli vuoden ajanut 3k€ fätillä, eikä siitä ole runko katkennut vaikka kuinka kovaa menty
Eikös se ollut kona minkä runko katkes lähes jokaisesta.
Harvoin fatbike on mikään DH pyörä ja mitä tulee E-fattiin niin uskoisin että Vartiokylän Pyörä tietää mitä pyörältä vaaditaan, jos tunnet yhtään suomalaista DH historiaa...
Läski on parhaimmillaan pehmeällä lumella, muuten mielummin perus 29".Nyt kun on tuo Canyon ale menossa niin mitä on raati mieltä,
Helkama FE12 fätti 4300€ vai
Neuron:ON 6 3269€ vai
Neuron:ON 8 4169€ vai
Spectral:ON CF 7 4369€
Spectralissa isoin akku 720Wh, muissa käsittääkseni 630Wh
Lähinnä siis fätti vai täysjousto? Kumpi on kuoppaisella asvaltilla mukavampi
Joo, nämä "minä tänään kuulin" ja muut esson baarin tarinat on parhaitaTänään kuulin, kuinka eFatistä oli mennyt etuhaarukan kaulaputki poikki. Semmosella 50v toimitusjohtajalla ollut rauhallisessa ajossa. Muutenkin aika hirveän näköinen(geometria) vehje verrattuna muihin 3k€ -> sähköläskeihin.
Kuvaamasi ajoasento kuulostaisi city pyörältä, joten sellaista kannattaa katsella tai vaihtoehtoisesti maksimissaan jotakin hybridityyppistä all around mallia, tyyliinTäälläkin tuli töissä ilmoitus, että nyt olisi pyöräetu saatavilla vapaus.io kautta.
Oma ajoprofiili olisi semmoinen n. 15km per päivä hyvin hoidettua pyöräväylää ja kesällä varmaan sitten pidempää siivua, mutta sekin asfaltilla lähinnä. Pyörä saisi mielummin olla aavistuksen 'pysty' kuin semmoinen vaakasuorassa kulkeva raketti. Nykyisessä pyörässä (olisiko joku Felt QX, en muista ulkoa) esim. sarvet jäävät n. 5-10cm liian alas, että ajoasento olisi mukava. Akku irroitettavaa mallia kotona ja toimistolla latausta varten.
Onko näissä n. 3k euron mankeleissa jotain tiettyjä sudenkuoppia joita pitäisi osata välttää, vai onko kohtuu idioottivarmoja pelejä jos pysyy tien puolella lepikon sijaan ja katsoo ettei osat ole pelkkää aliexpress-zhizhaozing sorttia? Eli Boschia, Shimanoa ym. mielummin.
Canyonilla olisi tuo alennus vielä ilmeisesti huomisen, mutta vähän jäin lopulta siihen tulokseen, etten ehkä saa maastopyörästä ylimääräistä iloa irti, vaan mielummin otan valmiina jonkun vähän perinteisemmän, jossa on lokasuojat ym. kilkkeet suoraa laitettuna ja pehmeämpi penkki Tätä vähän funtsin kuitenkin ohimennen Grand Canyon:ON 9
Nämä myös vaikuttivat ihan mielenkiintoisilta, joskin toista ei ole varastossa:
2022 Ecoride Tripper X HS M-10 harmaa - Larunpyörä
Ecoride Tripper X HS M-10 sähköavusteinen hybridi joustohaarukalla, 27,5larunpyora.com2022 Focus Planet2 5.9 DI 13,4ah Black - Larunpyörä
2022 Focus Planet2 5.9 13,4Ah on helppokäyttöinen ja laadukas valmiiksi varusteltu hybrid sähköpyörä integroidulla, irrotettavalla akulla. Tehokas Bosch Performance Line moottori, PowerPack 500 13,4Ah (500Wh) akku, jolla toimintasäde jopa 140km*, Purion LCD-näyttö, hydrauliset levyjarrut...larunpyora.com
Suosituksia otetaan vastaan. Ketjua selaillut myös, mutta näissä paljon tuntuu mallit päivittyvän, hinnat nousevan ja vanhat linkit palauttelevan 404.
Thulen tarakkaa on kehuttu, tämä sopii vaikka täysjoustoon ja sen (+lokarit) saa helposti pois kun haluaa mennä vain nautiskelemaan ajosta.Työsuhdepyörää tässä jo pari kk katsellut ja yrittänyt vertailla. Mut miten tuo moottorin vääntö, onko 50nm riittävä vai pitäisikö olla enemmän potkua? Valinta on vapaa mut haastavaa vaan löytää ~50cm rungolla ja et akku riittäis teorias yli 100km jos joskus lähteekin viereiseen cityyn kaverille sillä eikä autolla.
Näitä katsellut:
Cube touring hybrid EXC 500, kallein ja painavin. 65nm moottori
Canyon Pathlite: ON 5, 85nm moottori mut ei saa tarakkaa
Canyon Precede:ON 5, 50nm moottori ja halvin
Työmatkat kun on 15km/suunta ja ehkä tuolla pyörällä sit kesäisin tekisi muitakin reissuja hiekkateillä yms. Tai ainakin niin tällähetkellä kuvittelee. Tarakan tarpeellisuutta miettien, et onko sille käyttöä vai onko enemmän muisto lapsuudesta? Reppu selässä vai köytettynä tarakkaan?
Tuo thulen vaikuttaa ihan pätevältä. Mut se tärkein kysymys viel on mieles et onko 50nm riittävä vääntö vai pitäisikö moottorin vääntää maksiminaa enemmän ja siten sitä ei varmaan useinkaan tarvi maksimilla pitääThulen tarakkaa on kehuttu, tämä sopii vaikka täysjoustoon ja sen (+lokarit) saa helposti pois kun haluaa mennä vain nautiskelemaan ajosta.
Tour Rack
Features - Thule Tour Rack Rack remains secure under heavy loads with rubberized grips that prevent sliding and protect bicycle frame Installation and removal is easy with convenient access to mounting system Tire...www.bike-discount.de
Ei ole omaa kokemusta mutta mietinnässä on, kun tuli hankittua Grand Canyon ON:9 sekalaiseen ajeluun.
Omasta mielestä parempi olla sitä reserviä, eli Shimano EP8 tai Bosch Gen4 (CX) 85nm väännöllä oma suositus.Tuo thulen vaikuttaa ihan pätevältä. Mut se tärkein kysymys viel on mieles et onko 50nm riittävä vääntö vai pitäisikö moottorin vääntää maksiminaa enemmän ja siten sitä ei varmaan useinkaan tarvi maksimilla pitää
Riippuu ajosta. Jos haluat leppoisan matkakumppanin, niin 50Nm riittää hyvin. Se on silti ihan eri laite kuin manuaalimankeli. Peruskuntoa ilmeisesti on, kun 100km siirtymiä suunnittelet. Noilla matkoilla pitää jokatapauksessa ajaa eco-ohjelmalla. Lainailin joskus isän vanhaa Boschia, jossa taisi olla jotain alle 50Nm. Teho eroa ei sillä rungolla oikein voinut huomata vrt. oma 85Nm. Samalla tapaa se suditteli kun käskytti, mutta ajogeometria oli todella vanhahtava. Enemmän huomaa eroa omassa uudemmassa Gen4 pyörässä nopeamman vasteen, hiljaisemman toiminnan, sekä huomattvasti jäykemmän rungon osalta itse pyörässä.Tuo thulen vaikuttaa ihan pätevältä. Mut se tärkein kysymys viel on mieles et onko 50nm riittävä vääntö vai pitäisikö moottorin vääntää maksiminaa enemmän ja siten sitä ei varmaan useinkaan tarvi maksimilla pitää
Ainakaan itse en halua polkea ollenkaan reppu selässä. Ei niin lyhyttä lenkkiä olekaan, ettei olisi selkä märkä, jos on reppu. Minulla on lasten istuin joka tapauksessa pyörässä, eli reppu kulkee siinä, kun ei ole lasta mukana. Lisäksi on etukori, johon siihenkin sopii reppu.Työmatkat kun on 15km/suunta ja ehkä tuolla pyörällä sit kesäisin tekisi muitakin reissuja hiekkateillä yms. Tai ainakin niin tällähetkellä kuvittelee. Tarakan tarpeellisuutta miettien, et onko sille käyttöä vai onko enemmän muisto lapsuudesta? Reppu selässä vai köytettynä tarakkaan?
Kaikki about halvinta halpaa mitä on, mutta moottori tuossa on tosiaan hyväNoniin, meilläkin työnantaja aikoo ruveta tarjoamaan työsuhdepyöräetua. Tässä vaiheessa tiedossa vain että pyörän hinta voi olla maksimissaan 3600e. Jos tuon hintaista (tai alle) katsoo, niin minkälaistä sähkömaastopyörää tässä kannattaisi ruveta katselemaan? Ei sähköpyöristä niinkään kokemusta, niin onko noissa jotain osia mitä tulisi välttää ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko se tuo bosch vai mikä semmoinen luotettava moottori? Tuo Trek Powerfly 4 nyt on pistänyt silmään, saisikohan siinä vastinetta rahalle
Vielä saattaa joitain 2022 vuoden malleja löytyä alennuksesta, joten kannattaa tarkistaa ainakin bike-discount ja mhw-bike josko löytyisi sopivalla runkokoolla (rajasin haun >700Wh ja <3600€):Noniin, meilläkin työnantaja aikoo ruveta tarjoamaan työsuhdepyöräetua. Tässä vaiheessa tiedossa vain että pyörän hinta voi olla maksimissaan 3600e. Jos tuon hintaista (tai alle) katsoo, niin minkälaistä sähkömaastopyörää tässä kannattaisi ruveta katselemaan? Ei sähköpyöristä niinkään kokemusta, niin onko noissa jotain osia mitä tulisi välttää ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko se tuo bosch vai mikä semmoinen luotettava moottori? Tuo Trek Powerfly 4 nyt on pistänyt silmään, saisikohan siinä vastinetta rahalle
Kiitos vastauksesta!Kaikki about halvinta halpaa mitä on, mutta moottori tuossa on tosiaan hyvä
Itse säästäisin kyllä moottorissa (ottaisin jonkin edullisemman vaihtoehdon, jos löytyy ja paremman keulan). Moottorin "puuttuvan" tehon voi korvata kuntoilemalla (ellei ole jo hyvässä kunnossa), mutta huonoa keulaa ei korvaa kuin rahalla. En kyllä tuohon budjettiin keksi äkkiseltään parempaakaan vaihehtoa, kun kaikissa on jotakin huonoa. Riippuu täysin mitä pyörältä odotat -moottorina tosiaan tuo Performance CX on tehokas, pyöräilijälle tai muuten hyväkuntoiselle tarpeettomankin tehokas, ellei aja jotain 150km metsämaratoneja
Kiitos! Pitääpä tutustua näihinkin. Tosiaan tuo XL koko se varmaan pitää tämmöiselle ~190cm ja ~110kg olla.Vielä saattaa joitain 2022 vuoden malleja löytyä alennuksesta, joten kannattaa tarkistaa ainakin bike-discount ja mhw-bike josko löytyisi sopivalla runkokoolla (rajasin haun >700Wh ja <3600€):
E-Bike Mountainbikes Hardtail 29 Inch
Hardtails have been on the market since 1973 and were originally invented for use in the mountains. The wide and profiled tyres and the suspension…www.mhw-bike.comE-Bikes
Buy Bike products online at Bike-Discount Bike Shop: Bike ➤Bike ➤Bike Sale ➤E-Bikes ✓ BEST PRICE - Fast Delivery!www.bike-discount.de
Canyonilla myös XL koossa vielä Grand Canyon:ON 8
Edit: Pari täysijoustoakin olisi alle ja hieman yli budjetin (yleensä ylimenevän osan voi maksaa erikseen työsuhde-edussa):
Mountainbikes (Fully)
ully E-Mountainbikes offer endless fun - at least until the battery runs out. Fortunately, this happens later and later with this generation of…www.mhw-bike.com
Boschilla on ainakin suuntaa antava laskuri tuolle sähkön riittävyydelle:Kuinka suuri merkitys sillä on onko akku 504wh tai 630wh?
Tuolla canyonin sivuilla pisti silmään tämä:
Neuron:ON 6 | CANYON FI
Mitä mieltä tästä?
Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.Xiaomi HIMO Z20
Geekbuyingistä, onko pyörästä kokemuksia? reiluun 700e parempi kuin GZR?
Gzr:stä on kokemuksia ja sopinee aika hyvin Max zb20:een: älyttömän painava ja iso, eli ei mahdu oikein takalaatikkoon ja junassa saat olla voimamies, taikuri ja akrobaatti, jos meinaat saada tuon menemään muualla kuin tavaravaunussa. Fiido D11 on n.puolet kevyempi, joka varmasti helpottaa edellä mainituissa, mutta matkustusmukvauus pyörällä taas lienee aikalailla puolet painavamman pyörän tarjoamasta. Kyllä se varmaan pelkällä asfaltilla silti menee ihan mukavasti tuollakinVanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Mikähän olisi sähköpyörien goldwing tai maastoajoon soveltuva R1250GS
Z20 ollut syksyn käytössä ennen lumia. Aika mitäänsanomaton vääntö verrattuna GZR.Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Itsellä kiikarissa ollut tuo Z20 Max eli eli ZB20 - en nyt painoeroa katsonut, mutta vaikka tuo Z20 on suht painava, ei sentään käsittääkseni ZB20 luokkaa. Tuttava oli nimenomaan kuskaillut junassa GZR Pedeleciä: oli laittanut sen aina matkatavaroille varattuun koloon. Ei siis istumapaikalle.Gzr:stä on kokemuksia ja sopinee aika hyvin Max zb20:een: älyttömän painava ja iso, eli ei mahdu oikein takalaatikkoon ja junassa saat olla voimamies, taikuri ja akrobaatti, jos meinaat saada tuon menemään muualla kuin tavaravaunussa. Fiido D11 on n.puolet kevyempi, joka varmasti helpottaa edellä mainituissa, mutta matkustusmukvauus pyörällä taas lienee aikalailla puolet painavamman pyörän tarjoamasta. Kyllä se varmaan pelkällä asfaltilla silti menee ihan mukavasti tuollakin
Mutta muuten aiheesta: En kyllä suosittele junaan mitään potkulautaa suurempaa esinettä ja potkulaudoistakin vain kevyempää päätä
Pitäisikö tuosta päätellä, että suosittelet mieluummin GXR:ää? Max-versiossa tosiaan ei ole kaasukahvaa ja nuo avustukset toimivat vain polkiessa. Tiedä sitten olisiko avustus kehittyneempi tuossa uudemmassa mallissa. Paino tosiaan tuo oman lisänsä (reilu 20 kg), Fiido olisi kyllä kevyempi mutta on myös kalliimpi. Toisaalta toisessa vaakakupissa on tuo käytettävyys ympäri vuoden. Foorumia lueskelleena potkulauta ei ainakaan ole siinä ratkaisu ja esim. Fiido on renkailtaan kapoisempi talvikäyttöä ajatellen.Z20 ollut syksyn käytössä ennen lumia. Aika mitäänsanomaton vääntö verrattuna GZR.
Polkuavustus toimii käsittääkseni vain ykkösvaihteella avustamaan mäkien kiipeämistä ainakin kaasukahvallisessa versiossa. Polkuavustus siis on lähinnä vitsi tuossa laitteessa.
Kaasulla sit pelaa ihan ok, ylämäkiin tietysti polkeminen apuna. Akku ei kummoinen. 15-20km rundi menee kaasulla jos polkee ylämäkiin lisäksi.
Rajoitinta ei oltu onnistuttu kiertämään ennen talvea mitä googlettelin asiasta.
Aika painava laitos tuo on taitosta huolimatta kannettavaksi junaan.
En osaa sanoa miten erilainen kaasuton versio on ja onko polkuavustus oikeasti avustus eikä vain maininta paperilla.Itsellä kiikarissa ollut tuo Z20 Max eli eli ZB20 - en nyt painoeroa katsonut, mutta vaikka tuo Z20 on suht painava, ei sentään käsittääkseni ZB20 luokkaa. Tuttava oli nimenomaan kuskaillut junassa GZR Pedeleciä: oli laittanut sen aina matkatavaroille varattuun koloon. Ei siis istumapaikalle.
Pitäisikö tuosta päätellä, että suosittelet mieluummin GXR:ää? Max-versiossa tosiaan ei ole kaasukahvaa ja nuo avustukset toimivat vain polkiessa. Tiedä sitten olisiko avustus kehittyneempi tuossa uudemmassa mallissa. Paino tosiaan tuo oman lisänsä (reilu 20 kg), Fiido olisi kyllä kevyempi mutta on myös kalliimpi. Toisaalta toisessa vaakakupissa on tuo käytettävyys ympäri vuoden. Foorumia lueskelleena potkulauta ei ainakaan ole siinä ratkaisu ja esim. Fiido on renkailtaan kapoisempi talvikäyttöä ajatellen.
Akku autoon sisälle, niin ei se fillarin paino ole moottoritonta versiota ihmeellisempi, eikä ainakaan yli 20kg. Thulen ProRide-telineet ovat olleet päteviä, mutta kannattaa varmistaa että niiden runkokiinnitys sopii omaan pyörään.Onko täällä foorumilaisilla kuinka kokemusta sähköpyörien kuljettamisesta katolla? Monessa telineessä tuntuu olevan max 20kg ja se ei aivan tahdo riittää sähköpyörion kanssa.
Meillä on Canyon neuron:on 7 ja giant talon.
Tällainen menabo chrono tuli vastaan jossa olisi max 25kg. Jotenkin vaikuttaa vaan tuo etu luuppi vähän kyseenalaiselta
Chrono foortrack, kattoon asennettava pyöräteline - Kuljetustelineet autoon - Chrono foortrack, kattoon asennettava pyöräteline | XXL
Lue lisää tuotteesta Chrono foortrack, kattoon asennettava pyöräteline . 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Ilmeisesti meilläkin on tämä mahdollisuus myös, mutta kysymyksenä on, että onko tuohon sitten hyötyä sijoittaa vielä enemmän, ja jos on niin kuinka paljon? Mikä on semmoinen hintaporras, missä ei enää isompia ongelmakohteita ole? Saako siinä sitten paljon enemmän vastinetta rahalle jos sijoittaa 3600 euron sijasta vaikka 5000e? Tuntuu että tämäkin asia on pohjaton kuilu johon voi syytää niin paljon rahaa kuin sielu sietääJos haluat kalliimmaan niin meillä ainakin pystyi hoitamaan sillä että maksoi pyöräliikkeeseen sen erotuksen
Minulla on Fiido X, joka on uudempi malli ja on tosin kalliimpi. Mukava city pyörä, moottori takanavassa ja kohtuullisen hyvä poljinvoiman tunnistus. Pyörän taittaminen voisi olla helpompi tai sitä ehkä pitää harjoitella vielä. Sain takuusta uuden vuodenvaihteessa ja tässä odottelen parempia kelejä.Vanha viesti, mutta onko jollakulla kokemusta tästä, uudemmasta Max-mallista tai esim. Fiido D11 -pyörästä? Tarvitsisi ympärivuotiseen käyttöön kulkupelin, jonka saisi ongelmitta junaan.
Mitä kautta hankit? Onko rakenne sellainen ettei uskalla ajaa talvella? Nuo Fiidot ilmeisesti menee aika kivasti nippuun.Minulla on Fiido X, joka on uudempi malli ja on tosin kalliimpi. Mukava city pyörä, moottori takanavassa ja kohtuullisen hyvä poljinvoiman tunnistus. Pyörän taittaminen voisi olla helpompi tai sitä ehkä pitää harjoitella vielä. Sain takuusta uuden vuodenvaihteessa ja tässä odottelen parempia kelejä.
Fiido X review: Folding electric bike combines fancy new battery with sleek magnesium frame
The Fiido X folding electric bike is the latest rendition of Fiido’s modern take on the classic folding bicycle. Not...electrek.co
Indiegogo.com kautta hankin ennakkotilauksena, muistaakseni tarjous oli silloin jotain 900+ €. Ajelin sillä viime kesän ja sitten ilmeni rungon vika, se oli joillain katkennut ja Fiido vaihtoi kaikki uusiin takuuna. Talviajoon pyörä ei ole hyvä, koska pienet pyörät vrt. Jopolla ajoa. Nastarenkailla varmaan tulee toimeen. Pyörä taittuu kivasti, ensin satula alas, sitten ohjaustanko ja lopuksi runko. Taitettuna pysyy koossa magneeteilla.Mitä kautta hankit? Onko rakenne sellainen ettei uskalla ajaa talvella? Nuo Fiidot ilmeisesti menee aika kivasti nippuun.
Hyvä tietää että Fiidolla saattaa takuukin toimia. Halvalla olet saanut. Oletko kokeillut ottaa tuota mukaan esim. junaan? Renkaan koon kanssa joutuu tehdä kompromissia. Nyt näyttää fiido.com myyvän tuota D11-mallia hieman alle 900 e joten se lienee järkevämpi kuin n. 500 e kalliimpi X.Indiegogo.com kautta hankin ennakkotilauksena, muistaakseni tarjous oli silloin jotain 900+ €. Ajelin sillä viime kesän ja sitten ilmeni rungon vika, se oli joillain katkennut ja Fiido vaihtoi kaikki uusiin takuuna. Talviajoon pyörä ei ole hyvä, koska pienet pyörät vrt. Jopolla ajoa. Nastarenkailla varmaan tulee toimeen. Pyörä taittuu kivasti, ensin satula alas, sitten ohjaustanko ja lopuksi runko. Taitettuna pysyy koossa magneeteilla.
Junassa en ole vielä kokeillut. Lähijunissa tuo voisi mennä vaikka ei edes taittaisi kokoon ja ilmaistakin taitaa olla vielä. Fiido X on mukavampi polkea, kun se tunnistaa poljinvoiman, satulatolppa ei tarvitse johtoa ja paremmat osat, kuten shimanon vaihteet. Kerran näin tämän tarjouksessa -200 €.Hyvä tietää että Fiidolla saattaa takuukin toimia. Halvalla olet saanut. Oletko kokeillut ottaa tuota mukaan esim. junaan? Renkaan koon kanssa joutuu tehdä kompromissia. Nyt näyttää fiido.com myyvän tuota D11-mallia hieman alle 900 e joten se lienee järkevämpi kuin n. 500 e kalliimpi X.
Onhan tuo nytkin alessa, mutta lähtöhinta niin korkea, että jää luokkaa 1 400 e hintaa...Junassa en ole vielä kokeillut. Lähijunissa tuo voisi mennä vaikka ei edes taittaisi kokoon ja ilmaistakin taitaa olla vielä. Fiido X on mukavampi polkea, kun se tunnistaa poljinvoiman, satulatolppa ei tarvitse johtoa ja paremmat osat, kuten shimanon vaihteet. Kerran näin tämän tarjouksessa -200 €.
Kävin myös tuommoista koeajamassa. Muutaman tunnin perusteella tuntui kyllä varsin hyvältä peliltä ajella. Näppärästi pääsi mäkiä ylös, jotka olisi kyllä muuten jäänyt tekemättä. Vuokrafirman omistajaa jututin samalla ja väitti ettei noissa edes mitään suurempia vikoja ole ollut.Eilen hain omani:
Eli Helkama FE12 joustokeulalla oli nyt oma valintani.