Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laitettu auton latausasetuksista joku rajoitus tai toivottu lähtöaika päälle?
Missä se auto on ja koska yrität ladata, ulkona, sisällä,yöllä,päivällä...?
On normaalisti 16A pwn signal.Ei sentäs niin paha user error kyseessä
Ei merkitystä. Yöllä tai päivällä, ulkona tai isommassa hallissa. Missä nyt voimavirtapistokkeita on tarjolla.
Lähinnä jos jollain on Go-e laturi niin onko yleensä toi PWM signal 16amp? Tämä on nyt jatkunut 3-4 päivää, kerran sain lataamaan 16amp kytkemällä ja starttaamalla uudestaan ja uudestaan. Siksi tämä nyt vaikuttaa lähinnä joltain laturin, kaaplin ja auton kommunikaatio-ongelmalta ja tuo PWM signaali pitäisi standardin mukaan olla se, jolla laturi kertoo millä tehoilla ruvetaan lataamaan.
Tätä ennen toiminut vuoden kuin junan vessa.
Onko ajatuksia missä voisi olla vika, kun yhtäkkiä Tesla + go-e lataa vain 3*8 amp? Koitettu useampaa voimavirtatöpseliä, joten siitä ei ole kyse.
Laturi ilmoittaa kaapelista 8amp PWM, joten ilmeisesti tämän perusteella auto rajaa lataustehoa. Käytössä auton mukana tullut 7,5m Mennekes.
Saman 8amp ilmoittaa vaikka autoa ei olisi kytkettynä. Liitin/johto rikki laturin päästä?
On normaalisti 16A pwn signal.
Edit. Katso äpin debugista että ama=16 ja amp=16
"amp": 16 (Requested current in Ampere)
"ama": 16 (Ampere max limit)
"acu": 8 (How many ampere is the car allowed to charge now?)
Autohan määrittää lataustehon jos et ole muita viritelmiä tehnyt kotiautomaatiolla tms?
The PWM signal tells the car how much current it can charge with. The electric car then checks again what the cable allows. It now signals to the charging station that it is ready for the charging process. We then hear the *clack* in the charging station. There is now voltage on the connector. The electric car now checks whether it is satisfied with the power grid and starts charging shortly afterwards. That’s the *clack clack* in the car.
Thanks! En tiennytkään että tuolla on tuo API debuggeri.
JSON:"amp": 16 (Requested current in Ampere) "ama": 16 (Ampere max limit) "acu": 8 (How many ampere is the car allowed to charge now?)
Voiko olla, että staattinen kuormanhallinta on jostain syystä päällä?
Voiko olla, että contoller ja laturi eivät ole jostain syystä yhteydessä -> fallback?Osittain tässähän se vika oli, kiitos hoksautuksesta Minulla on tosiaan gemini + controller ja jostain syystä 56.1 päivityksen myötä yhteys kuormanhallintaan on ilmeisesti heikentynyt tai jotain muuta verkossa on muuttunut. Asetuksissa on kuormantasaajan "fallback" mode, joka näköjään aktivoituu ja siellä arvoksi on astettu 8 amp. En rehellisesti muistanut että tällaista asetusta olisi ollut olemassakaan.
Mitään ilmoitusta sovellukseen ei tietysti tule, että fallback aktivoitu tai että se rajaa latausta...
Voiko olla, että contoller ja laturi eivät ole jostain syystä yhteydessä -> fallback?
Asennus onnistui vain suoraan controllerista. Puhelimen kautta asennus meni läpi, mutta näytti Controllerin näytöllä error-tekstejä joka rivillä ja tarjosi kuitenkin puhelimessa päivitystä uudelleen. Pikaisella seurannalla ei muutoksia toiminnassa eli jättäisin ehkä odottamaan korjausta.Go-e Controllerille tarjoillaan 1.1.1 päivitystä. Ei mitään tietoa mikä muuttuu. Onko kukaan uskaltanut vielä asentaa?
Tätä ei nyt ole vielä asennettu, mutta lopputulemana päädyin seuraavaan ratkaisuun:Tämä toista kahdella ja toista yhdellä oli hyvä idea, mutta nyt se on ruksattu yli: MG4 lataa vain yksi tai kolmivaiheisesti. Tiputin L3 pois niin laturi kyllä kertoi L1 ja L2 jännitteet.
Ei se auta kuin laittaa kättä syvemmälle ja tilata se aura, niin on kerralla asia hallussa.
Ilmastoälykästä sähkönkäyttöä | Synergi ainakin vielä ilmainen.Mitä muita vastaavia vaihtoehtoja on pörssisähkön mukaan lataukselle?
Synergiä olenkin kokeillut ILPin ohjauksessa viime talvena. Sekin tosin muuttuu maksulliseksi vuoden lopussa noiden "äly"ominaisuuksien osalta.Ilmastoälykästä sähkönkäyttöä | Synergi ainakin vielä ilmainen.
Gridio muuttuu sitten maksulliseksi 29.7. alkaen.
Introducing a small fee, for a smarter charge
Introducing a small fee, for a smarter chargewww.gridio.io
Hinnoittelu näkyy sovelluksesta:
Mitä muita vastaavia vaihtoehtoja on pörssisähkön mukaan lataukselle?
Säästänyt itsellä n. 130e vuosi suoraa rahaa + sähkönkeskihinnan laskeminen. Taidan ostaa elinikäisen paketin Synergikin näkyi olevan 4.9e / kk. Ainakin näin typerän laturin omistajana must have kun pitäisi laturilla manuaalisesti rueta kikkailemaan.
Joo kyllä tuo lifetime lisenssi tuli maksettua, kun on kuitenkin omassa käytössä hyödyllinen.
Huomattavasti toimivampi kuin Synergi ollut, josta puuttuu edelleen mm hintarajan asetus ube
Eikö tämä Gridion appi esimerkiksi Teslan kohdalla herättele autoa vähän väliä tarkistaakseen tilannetta?
Olen huomannut että ajon aikanakin tulee näyttöön ikoni, että joku tarkistaa auton sijaintia ja vaihtoehtoja ei ole kuin Gridion appi.
Samoin mietin että mitenhän tuo uusin Tesla appin päivitys vaikuttaa Gridioon kun auto menee nyt hibernateen eikä herää automaattisesti jos appin avaa. Liekö tällä mitään vaikutusta Gridioon?
Olettaisin kuitenkin että Gridion käyttö syö jonkun verran auton akkua/sähköä, kun appi herättelee autoa vähän väliä.
Home assistantiin saa niin paljon muutakin mielenkiintoista, että käy lopulta kalliiksiJos jaksaa vähän askarrella, niin home assistantin pystyttää myös muutamalla kympillä.
Eiks kannata laittaa se tyhmä laturi Shellyn tms älyreleen taakse ja ohjata latausta esim. Pörssärin avulla? Ei ehkä kaikille mahdollista mutta ainakin rivareissa/okt:ssä pitäisi onnistua suht helposti, tällöin säästyy kk-maksultaa.
Aika moni laturi ei suostu aloittamaan latausta uudestaan "sähkökatkon" jälkeen.
Tuon takia esimerkiksi defan vastaavasta löytyy pistokkeen lämpöanturi.Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Uteliaisuuttaan kysyn että paljoko neliöitä tossa kaapelissa?Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Se on 2,5 eli sitä mitä 16A virralla pitääkin olla.Uteliaisuuttaan kysyn että paljoko neliöitä tossa kaapelissa?
Motonetistä hankittu, epäilen ettei kyseessä ole mikään kopio.Vinkkaa huviksesi Tukesille tuosta.
Kyseessähän lienee joku randomi kiinalainen laturi deltacon brändäyksellä.
Motonetistä hankittu, epäilen ettei kyseessä ole mikään kopio.
Oliko siis 10 kk irrottamatta (ulkona?) eli voinut kontaktit hapettua tms? muutenhan noin ei pitäisi ihan heti käydä - tuo pistoke on kyllä vähän heppoisen oloinen - noinkohan on lämpöanturia ollut(?).Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Sillä kysyinkin kun 1,5mm2 taitaa riittää kans jos oikein optimistisesti standardeja lukee. Esimerkiksi 16A CEE 7/7-C13 laitejohdot ovat yleensä 1,5mm2 kuparilla.Se on 2,5 eli sitä mitä 16A virralla pitääkin olla.
Se on kuitenkin käytännössä se tolpassa oleva rasia joka tuon pistotulpan on sulattanut, ts ei purista enää riittävästi tulpassa olevia piikkejä. Rasia ei ole enää entisensä.Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Se on kuitenkin käytännössä se tolpassa oleva rasia joka tuon pistotulpan on sulattanut, ts ei purista enää riittävästi tulpassa olevia piikkejä. Rasia ei ole enää entisensä.
Oliko siis 10 kk irrottamatta (ulkona?) eli voinut kontaktit hapettua tms?
Onko tämä siten, että valitsee 6 halvinta peräkkäistä tuntia? Ettei pätki latausta? Silloin voisi harkita Shellyä kun Pörssärissä tätä toiminnallisuutta ei ole.Shellyissä pyörii skriptit jotka hakee 6 halvinta tuntia vuorokaudesta ja latailee sen mukaan autot.
Onko tämä siten, että valitsee 6 halvinta peräkkäistä tuntia? Ettei pätki latausta? Silloin voisi harkita Shellyä kun Pörssärissä tätä toiminnallisuutta ei ole.
Deltaco e-Charge 3,6 kW matkalaturi kesti noin 10 kuukautta Tehomenin schukotolpassa ennen sulamista. Onneksi tolppa ei sulanut. Toivottavasti kuitti löytyy jostain.
Juu, kyllä tuo rasia tässä on 99% syyllinen ja 1% pistotulppa.Mietin ihan samaa, eihän tuo pistoke miksikään muutu ajan myötä vaan nimenomaan rasia mihin tuo kytketään on syyllinen tässä tapauksessa.
Eikö tuossa ole se 10A moodi? Se pudottaa lämpötehoja ~60%, joten sulamisriskit kyllä putoavat reippaasti.13 kWh pistokehybridiä ladattu. Ehkä siirryn varmuuden vuoksi tulevaisuudessa hitaampiin latureihin, esim Defaan.
Eikö tuossa ole se 10A moodi? Se pudottaa lämpötehoja ~60%, joten sulamisriskit kyllä putoavat reippaasti.
Jos käytetty rasia on puhtaasti sähköauton lataukseen, niin siihen kyllä kannattaisi vaihtaa karavaanaripistoke ja hommata siihen sopiva laturi, mikäli ei kiinteää type2:sta jaksa asennuttaa.
Itselläni on samanlainen Deltaco ja 10 kWh plugarin latauksen se kesti aina 16 A:lla jatkojohdostakin mutta kerran latasin siskon Leaffia kuusi tuntia niin sen jälkeentulppa näkyi käyneen aika kuumana ja niin oli jatkojohdonkin pää. Mielenkiintoisesti jatkojohdon syöttävä pää ei ole kärsinyt yhtään, vaikka sähköt tulevat sukoadapterilla voimapistorasiasta. Tämä setuppi itselläni käytössä vanhemmilla käydessä. Kotoa itseltäni löytyy ihan oikea Type 2 -latausasema.Sitä suuremmalla syyllä.
Motonet tilaa ihan yhtä lailla omilla brändeillään tavaraa kiinasta ja jossain on laadunvalvonta pettänyt kun noinkin yksinkertainen osa sulaa ja aiheuttaa tulipaloriskin.
Ei ole mitenkään kaukaa haettua, että sama vika on useammassakin Deltacossa.
En ole ammattilainen, mutta oman kokemuksen perusteella ainakin tällainen laturi suoriutuu pitkästä latauksesta ilman merkittävää kuumenemista. Toissayönä viimeksi latasin autoa 16A teholla 10 tuntia putkeen ja lataus sujui samalla tapaa kuin normaali 2-3 tunnin lataus. Olen joskus, heti pidemmän latauksen jälkeen kokeillut töpselin pinnejä, eikä niissä ole ollut havaittavissa mitään poikkeavan korkeaa lämpötilaa. Laturin johto sulattaa talvella jäätä sen verran, että jään/lumen päältä näkee missä se on ollut (ei siis uppoa syvälle jäähän). Yhden kerran on tolpan sulake lauennut hyvin sateisena päivänä, mutta sen jälkeen taas toiminut normaalisti. Laturilla ladattu tällä hetkellä 3000 kWh noin 10kk aikana. Talvella päivittäin ja kesällä 2-4 päivän välein riippuen ajoista, eli keskimäärin yli 10 kWh per lataus.kadunmiehen kokemusasiantuntijana schukotöpselin liittimet kuumentaa (sulattaa) siitä pitkään (tuntikausia) otettu korkea (16A) virtamäärä, ei lyhytkestoinen (tunnin-parin) 16A -lataus.
Toki ammattilaiset tulevat kertomaan kuinka asiat oikeasti ovat, mutta toi oli oma kokemukseni