finWeazel
Tukijäsen
Mistä näet tuon potentiaalin tulevan ja perustatko sen jonkinlaiseen numeeriseen analyysiin?
ÄLKÄÄ OTTAKO MUN KIRJOITUKSIA SIJOITUSNEUVOINA. Ylipäänsä älkää ottako mitään yksittäistä nettilähdettä sijoitusneuvona, ei edes siellä kryptothreadin pyramidihelvetissä. Ottakaa niitä ajatuksina tutkia mielenkiintoisia yhtiöitä. Tehkää omat päätelmät omia mittareita ja sijoitusperiaatteita vastaan siitä kannattaako sijoittaa, paljonko ja millaisilla stop-losseilla. Menette ojasta allikkoon, jos vain painatte osta nappia tekemättä omaa taustatyötä. Parhaassakaan tapauksessa ette tiedä taustoja miksi esim. mulla on mahdollisuus ottaa riskiä ABNB:n tms. kanssa ja teillä ei välttämättä ole mahdollisuutta kantaa samaa riskiä/stop-losseja asetettuna jne. Osalla salkusta haen tuottoa isommalla riskillä. En usko, että jokainen salkussa olevista riskivedoista tulee toimimaan. Toisaalta jos minimoi kaikki riskit niin siinä kyllä sitten voi minimoitua tuototkin.
Aika harva indeksiä voittaa pitkässä juoksussa vaikka kuinka kuvittelisi osaavansa poimia osakkeita. Ehkä se riskin minimointi ja tuoton maksimointi on edelleen jokin pienikuluinen etf/indeksi eikä osakepoiminta.
Perustan oman ABNB sijoituksen fiksumpien ihmisten kuin minun juttuihin + viime kvartaalin hyvään tulokseen viruskiimasta huolimatta. Uskoisin, että abnb tyylisellä bisnesmallilla on pidemmän päälle erittäin hyvä potentiaali höylätä rahaa ohi perinteisen hotellibisneksen. Uskon, että osakkeen arvo on myös korjautunut viruksen vuoksi, jos tuohon junaan haluaa mukaan(et välttämättä halua) niin imho. oma osto osui aika hyvään aikaan. ABNB:n Bisnesmallia voi peilata uber vs. perinteiset taksipalvelut bisnekseen. Uber tosin on ihan oma juttunsa, kun yrittivät itseajavia, tuhlasivat valtavasti rahaa siihen ja myivat autobisneksen. ABNB onneksi ei ole niin hullu, että rakentaisi omia hotelleja samalla innolla kuin uber yritti rakentaa itseajavia. Sääntösuomessa ei välttämättä samanlaiset palvelut toimi kuin isommassa maailmassa.
Mun kirjoituksista ei kannata kopioida sijoituksia omaan salkkuun. Kunhan kirjoitan mitä on tullut tehtyä ja mikä on näkemys. Jälkikäteen voi katsoa miten oikeaan osui tai ei osunut. Vaikea valehdella itsellensä jälkikäteen, kun palstalta voi lukea mitä tuli ajateltua ajanhetkenä X. Mä aika pitkälti teen suorat osakesijoitukset yrityksiin joiden palveluja/tuotteita käytän tyytyväisenä. ABNB on yksi tuollainen firma. Joitain yrityksiä kuten BABA on mielenkiintoinen seurata, kun siellä on myös iso poliittinen vääntö takana. Erittäin riskaabelia tavaraa, mutta mielenkiintoista seurattavaa.
Näkisin tämän ketjun nimenomaan keskusteluna en sijoitusvinkkeinä. Ei täällä varmaan montaa kirjoittelijaa ole joilla on lainmukaiset rahkeet jakaa sijoitusneuvoja. Keskustella sen sijaan mun mielestä kannattaa ja voi.
Viimeksi muokattu: