Onko porukka täällä lähtenyt Remedyn osakkeeseen sijoittamiseen mukaan? Peliala on älyttömän epävakaata sijoittajan näkökulmasta (näkyy ihan Remedyn osakekurssihistoriastakin), mutta Remedyn tilanne ihan mielenkiintoinen, kun on aika selkeät suunnitelmat seuraavien projektien kannalta ja Alan Wake 2 kahmiessa palkintoja (ja tuoden peliyhtiötä ihmisten tietoisuuteen, vaikka Remedy onkin jo vanha tekijä alalla) ne seuraavat projektit saattavat olla onnistuessaan ihan myyntimenestyksiäkin.
Itse pyrin pysymään kaukana Helsingin Pörssistä, ja tämän lisäksi on yksinkertaisesti kiinnostavampia yhtiöitä muualla. Mitä pelialaan tulee, niin jos yksittäinen hevonen pitäisi valita, niin se olisi take-two jenkkilästä. GTA6 luulisi olevan varma nakki, mutta en toki ole yksin ajatuksen kanssa.
Sitten taas itse Remedyyn. Kurssi on laahannut jo pitkään, mikäli hyviä uutisia tulee niin ripeää nousuvaraa luulisi olevan. Jos uskoa löytyy firman tekemisiin, niin seuraava mahdollinen käänne olisi Q3 raportti joka on pian tulossa. Toki jos sieltä saadaan sitten lisää negatiivista dataa niin pohjia ei olla nähtykään. Itse en uskaltaisi sekaantua. Isommalla kassalla huvin ja urheilun vuoksi voisi toki ottaa pienen avauksen nyt, ja mikäli kurssi jatkaa pudottelua niin tuplata sen. Uskon toki, että tuolta vielä noustaan, kysymys on vaan siitä, montako vuotta siihen menee. Peliala on hyvin syklistä ja vaikka tuotteita tulisikin ulos niin nekin voivat olla täyttä paskaa. Itse ainakin waretan mielummin kuin maksan yksinpeleistä, joten minäkään en kurssikehitystä yksilötasolla tue.
Vaikea perustella, miksi ostaisin remedyä kun voisin ostaa mitä tahansa indeksiä, tai vaikkapa esimerkiksi nordeaa. Tällähetkellä ylimääräiset touhutonnit suuntaisin Novo nordiskiin ja Hello Freshiin.