Ja ihan syystä kertoi. Tuossa oli selvästi ohitettu kaikki aiheeseen tutustuminen ja kysely, intoa ja itsevarmuutta oli moninkertainen määrä ymmärrykseen nähden ja ne tavoitteet muuttuivat muutaman viestin välein. Ehkä nuorempi kaveri, mutta musta on ihan hyvä että vähän painellaan jarruja ennen kuin hassaa vähät säästöt kuluihin ja treidaukseen. Saat kuitenkin olla eri mieltä ja kannustaa toisella tavalla, en sitä kiistä. Musta jarru oli silti ainoa oikea tapa.
Oppi kuluista on ollut ihan hyvä.
Nimittäin en olisi ikinä uskonut kuinka pihi täytyy olla näissä hommissa

Ihan oikeasti...Mutta siitä juuri koitankin ottaa opiksi. "minimoi kulut, lisää pääomaa" näin se menee sijoittaminen.
Sitäpaitsi kun pennitkin näissä hommissa ratkaisee, voin ylpeänä esitellä, että voitin eilen kryptomarkkinoilla 2e.
Tämän tein jo aikaisemmin mainostamallani taktiikalla josta käytetään nimeä "safety margin".
Eli kyttäsin 3 päivää, laittelin ostotarjouksia markkinoita alhaisemmilla hinnoilla automaattitoiminnolla kiinni, ja lopulta tsägältä tärppäsi.
Sitten kattelin ostetun valuutan arvonnousua coincodexista, ja myin sen kun nousu laantui. En jäänyt katsomaan että "josko se uudestaan nousisi" vaan heti rahat pois.
Sijoitussumma oli 15 USD tms... Eli melkeen 10% voitto
Mutta leikit sikseen. Tajuan kyllä tuon systeemin että pienetkin kulut jotka sijoitusrahoista menee, on ihan oikeasti pitkässä juoksussa iso tappio siitä, "mitä olisi voinut saada" korkoa korolle ilmiön kautta.
Ei mua nuoreksi voi kehua.
On totta että sijoituspuolelta en paljoa tajunnut, ja olenkin kiitollinen vinkeistä.
Kuitenkin en nyt ihan kokematon ole, kryptopuollella olen day treidaillut (vaikken tiedä mikä margin on...),
ja pitkäaikaissijoittanut kryptopuolella. Kaikenkaikkiaan voin sanoa, että olen voitolla sieltä saralta.
Tottakai kaikki se puuhastelu on ollut täyttä leikkiä, myönnetään.
Mutta lähinnä sijoituspuolella osakkeista ja yms instrumenteista jos puhutaan, nimenomaan en ole tuntenut "työkaluja". Eli juuri kuten sanoit, itsevarmuutta ja intoa, muttei tajua paljoakaan mitä tekee.