Tähän vastaus on se perinteinen ”jos pitää kysyä, älä koske”.Osaisko joku kertoo simppelisti mitä margin treidaus on?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Tähän vastaus on se perinteinen ”jos pitää kysyä, älä koske”.Osaisko joku kertoo simppelisti mitä margin treidaus on?
Tähän vastaus on se perinteinen ”jos pitää kysyä, älä koske”.
Menikö jotenkin tunteisiin kun koitettiin neuvoa miten välttää pieniä virheitä? Voidaan tietenkin olla jatkossa vain hiljaakin ja naureskella partaan kun joku tekee samoja virheitä tuhansien salkuilla, mutta eikai siinä, jokaisen omia rahoja ja käyttäköön mihin haluaa.Kokeile margin treidausta 20 eurolla ja katso kuinka tama threadi sekoaa
Ei mennyt. Lahinna arsytti kun vahan jokainen kertoi vuorollaan saman asian kuinka asia taytyy tehda pitkassa juoksussa mutta unohti etta oppimiseen kuuluu leikkiminen. Se mika nyt sinusta tuntui kullan arvoisilta ohjeilta aloittelijalle alkoi haista minun nenaani jo naureskelulta aloittajalle.Menikö jotenkin tunteisiin kun koitettiin neuvoa miten välttää pieniä virheitä? Voidaan tietenkin olla jatkossa vain hiljaakin ja naureskella partaan kun joku tekee samoja virheitä tuhansien salkuilla, mutta eikai siinä, jokaisen omia rahoja ja käyttäköön mihin haluaa.
Osaisko joku kertoo simppelisti mitä margin treidaus on? tai leverage nyt kyse siis kryptoihin liittyvästä päiväkaupasta....
Tietoa tarviin siihen, että olis 2 yhtäaikaista myyntitoimenpidettä, eli stop loss, ja take profit. Spot tradingissä ei pysty näitä Krakenissa laittamaan, koska yks myyntitoiminto "varaa" sen kyseisen valuutan määrän jonka on varannut toiminnolle. Margin trading toiminnoilla pystyy näitä kai tekemään yhtäaikaa..
Sinne meni 10,50e hintaan 700kpl Fortsaa. Rahat meni Seligsonille 50/50 Global 25 brands ja Phoebus.En tiedä pitäisikö myös myydä pois Fortumit. Itsellä kanssa sama 3ke pakkasella. Keskihinta 14,78e salkussa. Viitisen vuotta sitten ekat osteltu ja vikat koronadipistä. Osinkoineen nyt muutama satku pakkasella.
Ei mennyt. Lahinna arsytti kun vahan jokainen kertoi vuorollaan saman asian kuinka asia taytyy tehda pitkassa juoksussa mutta unohti etta oppimiseen kuuluu leikkiminen. Se mika nyt sinusta tuntui kullan arvoisilta ohjeilta aloittelijalle alkoi haista minun nenaani jo naureskelulta aloittajalle.
Juuri tämä ja ensimmäiset kokeilut voi tehdä ilmaisilla simulaattoreilla joita netistä näyttää löytyvän vähän kaikkeen sijoittamiseen liittyen. Kuten myös kryptoilla treidaamiseen. Jos treidaamisen saa sujumaan simulaattorilla, niin siinä sivussa on luutavasti syntynyt tarpeellista ymmärrystä jotta voi kokeilla samaa oikeallakin rahalla.Musta jarru oli silti ainoa oikea tapa.
Juuri tämä ja ensimmäiset kokeilut voi tehdä ilmaisilla simulaattoreilla joita netistä näyttää löytyvän vähän kaikkeen sijoittamiseen liittyen. Kuten myös kryptoilla treidaamiseen. Jos treidaamisen saa sujumaan simulaattorilla, niin siinä sivussa on luutavasti syntynyt tarpeellista ymmärrystä jotta voi kokeilla samaa oikeallakin rahalla.
Toisaalta olen tullut siihen ymmärrykseen että kaikki eivät omaksu/ota opikseen pelkästään simulaatioissa tekemiään virheitä. Tällöin opin perille meno voi vaatia oikean rahan menettämistä, mikä onkin erittäin tavallinen kohtalo. Esim IBKR kertoo seuraavaa: Performance of Interactive Brokers Retail Customer Forex Accounts | Interactive Brokers LLC
Olen Shorttaillut Teslaa. Siita on ollut lahinna hyotya Nordnetille ja minulle etta on tullut tutustutta shorttaamiseen. Pidan jotenkin kauhean kuivakkana vain lueskella shorttaamisesta sen sijaa etta siihen laittaa muutaman saturaisen kiinni. Joku virtuaali salkuilla leikkiminen saisi pahan mielen. Vahan samanlainen juttu kuin Englanissa asuessani minua aina revittiin katsomaan Jalkapalloa ja ainoa tapa kiinnostua aiheesta oli loyda muutama kymppi vetoa voittajasta.Ja ihan syystä kertoi. Tuossa oli selvästi ohitettu kaikki aiheeseen tutustuminen ja kysely, intoa ja itsevarmuutta oli moninkertainen määrä ymmärrykseen nähden ja ne tavoitteet muuttuivat muutaman viestin välein. Ehkä nuorempi kaveri, mutta musta on ihan hyvä että vähän painellaan jarruja ennen kuin hassaa vähät säästöt kuluihin ja treidaukseen. Saat kuitenkin olla eri mieltä ja kannustaa toisella tavalla, en sitä kiistä. Musta jarru oli silti ainoa oikea tapa.
Itsekin olen leikkinyt erilaisilla johdannaisilla pikkurahoilla, mutta olen kyllä niistä ottanut ensin selvää teoriatasolla ja välityspalkkiot ovat olleet pienet. Ehkä se pointti on enemmän siinä, että jos lähtee kunnolla asioita selvittämättä heti pelaamaan rahan kanssa, niin siitä hyötyy vain välittäjä sekä muut pelurit eikä välttämättä saa sitä oppiakaan irti. Toisaalta toiset oppii enemmän tekemällä ja itse taas pidän myös teoriapuolesta, että kunhan ei pelaa ruokarahoilla tjms. niin voihan sitä huonompaankin rahoja käyttää. Vähän niin kuin lahjoittaisi hyväntekeväisyyteenOlen Shorttaillut Teslaa. Siita on ollut lahinna hyotya Nordnetille ja minulle etta on tullut tutustutta shorttaamiseen. Pidan jotenkin kauhean kuivakkana vain lueskella shorttaamisesta sen sijaa etta siihen laittaa muutaman saturaisen kiinni. Joku virtuaali salkuilla leikkiminen saisi pahan mielen. Vahan samanlainen juttu kuin Englanissa asuessani minua aina revittiin katsomaan Jalkapalloa ja ainoa tapa kiinnostua aiheesta oli loyda muutama kymppi vetoa voittajasta.
Itselleni on käynyt juuri samoin Teslan shorttaamisen kanssa parilla viimeisellä kerralla, hyvä että viimeisistä sai omat takaisin ja palkkiot katettua. Pitää mennä useampi vuosi taaksepäin - jolloin shorttasin tätä ensimmäistä kertaa - että löytyy se kunnon Tesla-shortti onnistuminen.Olen Shorttaillut Teslaa. Siita on ollut lahinna hyotya Nordnetille
Ja ihan syystä kertoi. Tuossa oli selvästi ohitettu kaikki aiheeseen tutustuminen ja kysely, intoa ja itsevarmuutta oli moninkertainen määrä ymmärrykseen nähden ja ne tavoitteet muuttuivat muutaman viestin välein. Ehkä nuorempi kaveri, mutta musta on ihan hyvä että vähän painellaan jarruja ennen kuin hassaa vähät säästöt kuluihin ja treidaukseen. Saat kuitenkin olla eri mieltä ja kannustaa toisella tavalla, en sitä kiistä. Musta jarru oli silti ainoa oikea tapa.
Tämän tein jo aikaisemmin mainostamallani taktiikalla josta käytetään nimeä "safety margin"
Gamblaaminen on viihdettä ja sitä tulee tehtyä itsekin. Pieni betsi otteluun lisää mielenkiintoa kummasti, mutta sitäkin olen oppinut muiden ohjeiden saattelemana tekemään vähemmän tappiollisesti valitsemalla parhaimman bookkerin (vedonvälittäjän).Olen Shorttaillut Teslaa. Siita on ollut lahinna hyotya Nordnetille ja minulle etta on tullut tutustutta shorttaamiseen. Pidan jotenkin kauhean kuivakkana vain lueskella shorttaamisesta sen sijaa etta siihen laittaa muutaman saturaisen kiinni. Joku virtuaali salkuilla leikkiminen saisi pahan mielen. Vahan samanlainen juttu kuin Englanissa asuessani minua aina revittiin katsomaan Jalkapalloa ja ainoa tapa kiinnostua aiheesta oli loyda muutama kymppi vetoa voittajasta.
Tuosta taitaa käyttää aika moni Suomalainen nimeä "pilkkiminen" "laitoin pilkit" "tarttui pilkkiin". Ja jos käykin niin että kurssi ei käännykkään takaisin nousuun, niin kävi niin että tuli "tartuttua putoavaan puukkoon"
Jos kokeilut alkavat tuottamaan, niin jossain vaiheessa voi miettiä onko kyseessä ajanviete (jolloin ei tarvitse laskea hintaa omalle ajalle) vai onko tarkoitus saada tienestiä käyttämäänsä aikaa vastaan. Miettiä mikä olisi tavoiteltu voitto jokaista käyttämäänsä tuntia kohti? Tuo ei ole ihan helppo haarukoida. Esim mitä lasketaan mukaan käytettyyn aikaan - esim se 3 daytrade minuuttiako (kirjautuminen + kauppa ja position sulku), vai kaikki aika kyttäämisineen ja suunnitteluineen/selvittelyineen että tiesi milloin ja mitä treidata? Ja ihan vastaavasti muissakin sijoitus strategioissa, olipa kyseessä automatisoitu kk-säästö tai satunnainen viikko swingi.
Tavoitteeksi voi asettaa esim sen että sijoittamiseen käyttämällään ajalla tienaa enemmän / tunti kuin mitä työnantaja maksaa / tunti (siis jos on töissä). Tälläiseen tavoitteeseen ja sen yli taitaa päästä helpoimmin siten että laittaa automatisoidun kk säästön ja ei sen koommin juurikaan käytä aikaa.
Jos haluat tälläistä keskustelua jatkaa niin please siirry inderesin foorumille ja tee topikki/it ko. yhtiö(i)stä.onks kellää käryy tästä osakkeesta, onx kannattava:
Bright Minds Biosciences (DRUG) osake
Osta osaketta Bright Minds Biosciences (DRUG). Nordnetissä voit käydä kauppaa edullisin hinnoin. Klikkaa tästä ja katso reaaliaikainen osakekurssiwww.nordnet.fi
joka päivä noussu, ja vähän sahaillu. hyvä 1kk tuotto. Mitälie keksineet...
Itseasiassa - omasta kokemuksesta - voin sanoa että se stressaa eniten silloin hieman alkuvaiheen jälkeen kun on noin vuosipalkan edestä (all-in) riskeerattuna yhteen osakkeeseen ja miettii mitä sen rahan eteen on pitänyt tehdä ja että se voi kohta haihtua just heti.Yhtäpaljon sitä tekee duunia yhtä stressaavasti markkinoita seuraten on sitten 1e pääomaa tai 500ke.
Valitettavasti vain sieltä raporttien kautta saat tuon tiedon.Varmaan todella yksinkertainen kysymys, mutta näkeekö Nordnetistä jostain selkeästi kuinka paljon olen laittanut sinne rahaa? Selkeä yhteenlaskettu summa näin paljon olet siirtänyt pankkitililtäsi salkkuusi?
Näen mikä arvo on salkussa tällä hetkellä, mutta en löydä paljonko olen laittanut sinne rahaa vuosien aikana.
Salkkuraportista löysin hankintahinta, mutta eipä taida olla sekään..Valitettavasti vain sieltä raporttien kautta saat tuon tiedon.
Varmaan todella yksinkertainen kysymys, mutta näkeekö Nordnetistä jostain selkeästi kuinka paljon olen laittanut sinne rahaa? Selkeä yhteenlaskettu summa näin paljon olet siirtänyt pankkitililtäsi salkkuusi?
Näen mikä arvo on salkussa tällä hetkellä, mutta en löydä paljonko olen laittanut sinne rahaa vuosien aikana.
Tyhmä kysymys, mutta mikset myynyt jo aikaisemmin?Sinne meni 10,50e hintaan 700kpl Fortsaa. Rahat meni Seligsonille 50/50 Global 25 brands ja Phoebus.
Tyhmä kysymys, mutta mikset myynyt jo aikaisemmin?
Uniper-turskien ”äärettömyys” ja venäjällä olevien voimalaitosten nolla-arvoisuus on ollut tiedossa jo pitkään. Odotitko vain, että joku aamu herätessä sota osoittautuikin vaan painajaiseksi ja kaikki on kuin ennenkin?
Jaa-a m. Laiskuus ja oma sijoitusstrategia ”osta ja unohda” kai tässä oli takana. Eikä toi rahallisesti mikaan juttu salkussa ollut. Muutama prosentti koko salkusta. Ekat myynnit mun salkusta sitten 2014…Tyhmä kysymys, mutta mikset myynyt jo aikaisemmin?
Uniper-turskien ”äärettömyys” ja venäjällä olevien voimalaitosten nolla-arvoisuus on ollut tiedossa jo pitkään. Odotitko vain, että joku aamu herätessä sota osoittautuikin vaan painajaiseksi ja kaikki on kuin ennenkin?
Jaa-a m. Laiskuus ja oma sijoitusstrategia ”osta ja unohda” kai tässä oli takana. Eikä toi rahallisesti mikaan juttu salkussa ollut. Muutama prosentti koko salkusta. Ekat myynnit mun salkusta sitten 2014…
Tulipahan eilen siivottua salkusta myös vanha OP:n suomi tjms. Indeksirahasto johon vuosia sitten rahoja laitoin. Se oli vähän Fortumin tappiota enemmän plussalla, niin saipahan verotkin liki kuitattua. Tilalle Seligsonilta Pohjois-Amerikan indeksirahastoa ja Pharmaa…
Nyt on osakkeena vain Nordeaa salkussa ja kaikki muut sijoitukset Seligsonilla. Ja kk-säästöt rullaa sinne myös, kuten on jo kohta 10v rullannut. Uutena nyt sitten menee kuukausittain noihin Amerikkaan ja Pharmaan myös… pitää vähän käteisen määrää purkaa.
Ja miksi on tärkeää aloittaa vaikka pienillä summilla on hyvin tuossa samassa viestissä näkyvillä. Ihan samalla tavalla olisin oppinut sijoittamisesta sijoittamalla 100e leikkirahaa kuin 100e oikeaa rahaa, mutta leikkimällä tuskin olis päätynyt koskaan miettimään sen syvällisempiä.Kuten täälläkin useampaan kertaan on todettu, niin tärkeintä sijoittamisessa on se aloittaminen.
Olen oppinut itsestäni paljon ja ...
Sama laiskuusSeligson on hyvä mutta nykyään kallis. Onko sulla joku syy miksi sijoitat nimenomaan sinne etkä esim. kk-säästö ETF:iin tai edullisempiin indeksipohjaisiin rahastoihin?
Bioissa spekulaation määrä on huimaa ja paljon tehdään kauppaa esim. juuri ennen kliinisten kokeiden tuloksien julkaisemista. Kuitenkin suurin osa epäonnistuu tavoitteissaan/ei saavuta uskottavaa tulosta ja kurssi putoaa huomattavasti julkistamisen jälkeen.onks kellää käryy tästä osakkeesta, onx kannattava:
Bright Minds Biosciences (DRUG) osake
Osta osaketta Bright Minds Biosciences (DRUG). Nordnetissä voit käydä kauppaa edullisin hinnoin. Klikkaa tästä ja katso reaaliaikainen osakekurssiwww.nordnet.fi
joka päivä noussu, ja vähän sahaillu. hyvä 1kk tuotto. Mitälie keksineet...
Selainversioon toi tulee myöhemmin, lainaus uutiskirjeestä: "Voit nyt aktivoida laitekohtaiseen turvakoodiin perustuvan kaksivaiheisen tunnistautumisen Nordnet-sovelluksessa. App-kirjautumiseen perustuva kaksivaiheinen tunnistautuminen on tulossa lähiaikoina myös Nordnetin verkkopalveluun."Nyt tuli mulle nordnetis ainakin mobiilii päivitys, minkä jälkeen vaati kaksivaiheisen tunnistautumisen ja uude pin luomisen jos meinaa käyttää.
Viimein! Tuota pitkään kummastellut kun ollaan oltu pelkän salasanan varassa. Ainakin vähän turvallisempi olo sijoitusten suhteen.Selainversioon toi tulee myöhemmin, lainaus uutiskirjeestä: "Voit nyt aktivoida laitekohtaiseen turvakoodiin perustuvan kaksivaiheisen tunnistautumisen Nordnet-sovelluksessa. App-kirjautumiseen perustuva kaksivaiheinen tunnistautuminen on tulossa lähiaikoina myös Nordnetin verkkopalveluun."
Niin se onkin todella mielenkiintoista lukea 400 sivua kuinka neuvotaan aina samat sp500 sijoitukset ja nordnet tilinaukomisetJos haluat tälläistä keskustelua jatkaa niin please siirry inderesin foorumille ja tee topikki/it ko. yhtiö(i)stä.
Täällä ei ole ollut tapana tuollaista ”jauhaa” eikä tuossa ole mitään mielenkiintoista + ketju paskoontuu täysin mikäli ko. linjalle lähdetään.
Tähän voisi vastata miksi edes myit? Kurssi varmasti nousee tulevaisuudessa ja tämä on vain hetkellinen erehdys. Menee varmaan 10vuotta mutta suunta on ylösTyhmä kysymys, mutta mikset myynyt jo aikaisemmin?
Kurssi voi nousta, mutta vasta sitten kun vanhat omistukset ovat ensin muuttuneet arvottomiksi. No - ehkä lopetan ennustamisen kun en oikeasti tiedä miten käy enkä uskalla shortata.Tähän voisi vastata miksi edes myit? Kurssi varmasti nousee tulevaisuudessa ja tämä on vain hetkellinen erehdys. Menee varmaan 10vuotta mutta suunta on ylös
Jos ei usko tulevaisuuteen nii eipä se paljoa lämmitä jos kymmenesä vuodessa kuittaa tappiot pitämällä, jos toisella osakkeella saa vaikka kymmenkertaset tuotot samassa ajassa.Tähän voisi vastata miksi edes myit? Kurssi varmasti nousee tulevaisuudessa ja tämä on vain hetkellinen erehdys. Menee varmaan 10vuotta mutta suunta on ylös
Minulla ei pyydä enää sormenjälkeä automaattisesti vaan täytyy erikseen painaa "Kirjaudu sisään" -nappulaa. Eihän tuo ole iso vaiva mutta pieni kiusa kun edelleen pelkkä sormenjälki riittää kuten aiemminkin.Nordnet päivitys:
Nyt tuli mulle nordnetis ainakin mobiilii päivitys, minkä jälkeen vaati kaksivaiheisen tunnistautumisen ja uude pin luomisen jos meinaa käyttää.
Täällä ihan sama. Sovelluksessa ei mitään kaksivaiheiseen kirjautumiseen liittyvää. Ihan turhake ainakin vielä.Minulla ei pyydä enää sormenjälkeä automaattisesti vaan täytyy erikseen painaa "Kirjaudu sisään" -nappulaa. Eihän tuo ole iso vaiva mutta pieni kiusa kun edelleen pelkkä sormenjälki riittää kuten aiemminkin.
Jos klikkaat siitä yläpuolelta sen "Myyntitappio" kohdan auki, niin löydät sen tavallisen 5 vuotta. Joitain muita vähennyksiä pystyy tosiaan raahaamaan pidemmän aikaa mukana.Siis täh, onko verotus muuttunut ja milloin?
Minä oon ollut tämän illan webinaariin asti sitä mieltä, että 5v on verovähennyskelpoisia nuo mun osaketappiot 2019 vuodelta, mut webinaarissa kuulin 10v ja tämä alla oleva verottajan sivuilta.
Onko tuo muuttunut viimeaikoina, vai mistä olen tuon 5v keksinyt?