Mä käsitin keskustelunaloituksen sellaiseksi, että tarkoitus olisi ollut muuttaa nykyisiä sijoituksia rahaksi, maksaa verot ja sijoittaa eurooppaan, koska ajatellaan korjausliikkeen tulevan amerikkaindekseihin ns. nyt. Jos strategia on pitkäjänteinen indeksisijoittaminen niin sitten toimitaan sen strategian mukaan eikä hötkyillä korjausliikkeistä. Jos näkökentässä olis pitkäkestoinen taantuma tai oikeasti jyrkkä lama niin miettisin asiaa ihan eri tavalla. Tosin historian varjolla lamatkin on olleet vain kupruja mistä on selvinnyt jos pystyy vain jatkamaan kuukausiostoksia.
Käsi ylös kuka myi huipulla ennen covid19 ja osas ostaa 3kk päästä takaisin pohjalta. Vaikea noita on ajoittaa muuten kuin jälkikäteen. Myyntiosa varmaan helpompi, mutta kenellä pää kesti ostaa takaisin kun tuntui että maailmanloppu tulee?
Siitä olen samaa mieltä että isoja myyntiliikkeitä ei todennäköisesti kannata tehdä juuri nyt, ellei just pysty laittamaan niitä vaikka asuntolainan lyhennykseen. Mutta itse siis puhuin lisäsijoituksista SP500:n.