Mulla on käyttötilillä rahaa koko ajan jokunen kymppi ja laitan elaskujen eräpäiväksi tilipäivän jolloin laskut maksetaan ja siirrän tämän jälkeen loput rahat toiselle tilille. Joskus on voinut unohtua muuttaa jonkun elaskun eräpäivä oikeaksi, jolloin rahaa ei välttämättä ole kyseisellä tilillä riittävästi.
Mutta miksi noin pienet marginaalit? Mä en itse koe, että tilinylitys tai tilin pitäminen niin minimillä, että laskujenmaksu epäonnistuu, on mikään "perusoikeus" josta ei saisi olla seurauksia. Eli musta on hyvä, että pankki hiukan rankaisee tilinylityksestä, jottei sama toistuisi. Ei ole mitään järkeä siinä, että tili on niin nollissa että tuollaista voi tapahtua. Siis olettaen, että ei ole kyse vain köyhyydestä. Eikö sinne tilille voisi laittaa jokunen satanen marginaalia, jotta noin ei käy vaikka ne eräpäivät onkin metsässä.
Lain mukaan tuollaisesta katteettomusilmoituksesta voi periä maksun. (Ihan sen toimitustavasta riippumatta.)
Voi olla että tämä ei ole enää sijoituskeskustelua joten jos tulee jatkoja, laitan omat vastaukset johonkin pankkiketjuun.