Kommentteja sijoituksista kaipailisin. Tällä hetkellä mulla on Nordnetin kautta tämmöistä:
35,6% Osakkeet:
7,8% - Sampo Plc A
6,7% - Olvi Plc A
4,4% - Intrum AB
6,7% - Fortum Corporation
10% - Elisa Corporation
ETF:
38% - Xtrackers Euro STOXX 50 UCITS ETF 1C
Rahastot:
25% - Nordnet Indeksirahasto Suomi ESG
Summat on pieniä ja muutin keväällä sijoituksia (lähinnä ETF ja rahasto) rahaksi kun oli sille tarvetta, joten sen takia noita osakkeita on prosentuaalisesti aika paljon vaikka ne on lähinnä ostettu viimeisen parin vuoden aikana vaan huvin vuoksi että näen miten osakkeet toimii ja miten niitä osinkoja saa. Osakkeista en mitään tajua ja kun rahaa oli kertynyt niin muutamassa erässä ostin sellaisia jotka osinkoja on makselleet. ETF on kertynyt mulle kun ennen kk-sijoitukset meni niihin mutta kun siihen tuli se kk-maksu ostoihin niin lopetin.
Jatkossa homma selkiytyy niin että ajatus olisi sijoittaa tohon indeksirahastoon kk-sijoituksella kaikki se mitä sijoituksiin laitan eli tarkoittanee jotain maks 500e/kk. Osaako techläiset sanoa onko siinä järkeä? Tai jotain mitä mun kannattais huomioida tai onko salkku muuten huono? Tosiaan sijoitushorisonttia lienee eläkkeelle asti (+20v), ennen sitä ei oikein tarkoitus ole ottaa rahoja pois ellei sit tule joku asunnon vaihto tai joku muu isompi juttu johon rahaa haluan käyttää. Joskus myöhemmin ehkä jos rahaa alkaa kertymään tai tulee jotain isompaa bonusta niin saatan vielä jotain osakettakin ostaa mutta tosiaan kun sellainen aktiivinen toimiminen ei kiinnosta niin se ei varsinaisesti ole oma juttu.