finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Itse yritin sellaista kesällä, että 3kk putkeen kulutin kaikki työstätulevat nettotulot. Kuukauden palkan sain tuhottua, sitten loppui järkevä lisäkrääsän ostaminen ja ostosprojekti loppui. Matkustaa ei voi koska aika/virus. Isommat ostokset kuten uusi auto, asunto jne. olis helppoja tapoja tuhlata paljon rahaa. Isoissa ostoksissa tulee vastaan oma laiskuus. Autoa ei jaksa vaihtaa kuin kerran 10vuoteen, jos sitäkään. Pitäisi löytää "täydellinen" ennen ostopäätöstä. Tavallaan se täydellinen seuraava auto on jo löytynyt, mutta vuoden jono tilauksissa niin ei saa vielä ostettua. Sama saituus/täydellisen etsiminen pätee moneen muuhunkin ostokseen kuten pelipc:n päivittäminen(mieluusti harvoin, kerralla kova), puhelin,... En saa mitään kicksejä pc:n purkamisesta ja cpu:n päivittämisestä jne. Kerran ostaa ja sit kone menee niin kauan, että pelit tms. alkaa nykimään.
Samaistun @xylitoli tilanteeseen hyvin paljon. Hankala on kuluttaa määräänsä enempää.
Mulle isommat kicksit tulee siitä, että löytää juuri oikean tavaran/ostokohteen ja saa sen järkevällä hinnalla. Käyttöarvo on mulle juttu, kulissit tai kerääminen ei kiinnosta. Paskalla wanhalla autolla ja uudella hienolla autolla on sama käyttöarvo ellei se uusi auto tee jotain uutta kuten mene maastossa tai aja itsestään. Jos uusi auto(läppäri, pc, puhelin, telkkari,...) on vain hienompi versio vanhasta päivittäminen ei kiinnosta, koska käyttöarvo on mulle sama.
Samaistun @xylitoli tilanteeseen hyvin paljon. Hankala on kuluttaa määräänsä enempää.
Mulle isommat kicksit tulee siitä, että löytää juuri oikean tavaran/ostokohteen ja saa sen järkevällä hinnalla. Käyttöarvo on mulle juttu, kulissit tai kerääminen ei kiinnosta. Paskalla wanhalla autolla ja uudella hienolla autolla on sama käyttöarvo ellei se uusi auto tee jotain uutta kuten mene maastossa tai aja itsestään. Jos uusi auto(läppäri, pc, puhelin, telkkari,...) on vain hienompi versio vanhasta päivittäminen ei kiinnosta, koska käyttöarvo on mulle sama.