Aika typerää alkaa jonkun yhden päivän nousun takia alkaa vielä mehustelemaan. Varsinkaan jos nousu perustuu elvytystoimiin. Ei muuttunut vielä ääni kellossa pätkääkään. Onhan se mahdollista, että nyt lähdetään rakettimaiseen nousuun kohti ennätyksiä, mutta itse en usko niin. Tämä on ihan tyypillistä käyttäytymistä, että laskujen välillä nähdään vähän välinousuja ja sitten mennään taas jyrkännettä alas. Jos olen väärässä, niin voi voi, sitten maksellaan oppirahoja. Pahimmassakaan skenaariossa en häviäisi kuin muutaman tonnin, jos siis ostaisin edellisen huipun tasolla kaikki takaisin. Tuskin täällä muutenkaan kovin moni on koko salkkuaan lihoiksi pistänyt. Itse möin noin 15% salkusta ja myymäni osakkeet olivat sellaisia, joiden tulevaisuutta en nähnyt järin valoisana vallitsevassa tilanteessa.
Itse tilanne ei nähdäkseni ole muuttunut millään tasolla parempaan suuntaan. Jotain alustavia merkkejä Kiinan tuotannon ylösajosta toki on, mutta parin kuukauden seisokin luulisi jo aiheuttavan lisälaskua, kun luvut tulevat esille. Sama juttu, jos korona lähtee eskaloitumaan jenkeissä.
Niin, saman voisi sanoa, että aika typerää kuvitella yhden pikku epämääräisen flunssan takia maailmantalouden romahtamista ja alkaa typeränä myymään pois ja ostamaan kalliilla myöhemmin.