S.T.A.L.K.E.R. 2

Olen pelannut kaikki aikaisemmat osat vaikeimmalla vaikeustasolla lävitse ja mitään vastaavaa ongelmaa ei ole ollut. Rahanarvoista loottia on löytynyt paljon paremmin, kuin tässä pelissä, eivätkä korjauskulut ole yleensä vetäneet tutkimusmatkoja miinukselle.

Mitä rahanarvoista zonella oikeasti on, kaikki on hajalla olevaa romua ja suurin osa siellä vaeltavista ihmisistä on köyhiä ja juuri ja juuri selviytyvät. Hieman immersio kärsii jos random paikasta löytyy arvokasta tavaraa vain odottelemassa. Piilotetuista arkuista löytyy paljon hyvää tavaraa mitä voi käyttää hyödyksi ja artifactit on oikeasti ainoa arvokas asia tuolla.

Siksi niitä arkkuja ja artifackteja kannattaa metsästää ja kuten itsellä, rahaa on enemmän kuin tarpeeksi. Muutaman tunnin tutkimusmatkailun jälkeen jää helposti 50-100k plussalle ja nyt kun ovat AI-lifeä korjanneet niin tappeluita pystyy helpommin välttelemään ja kannattaa muistaa, jokainen osuma ja ammuttu laukaus taistelussa kuluttaa niitä varusteita.

Aikaisemmat osat eivät ole mitään verrattuna anomaly gamman modiin, siinä viimeistään ymmärtää millainen tämän pelin pitäisi olla, Stalker 2 on aivan liian helppo ja selvästi massoille tehty jotka ovat tottuneet siihen että vaivaa näkemättä peli kantaa pelaajaa eteenpäin ja lopulta olet niin yli varustettuna ettei mistään ole enää vastusta.
 
Mitä rahanarvoista zonella oikeasti on, kaikki on hajalla olevaa romua ja suurin osa siellä vaeltavista ihmisistä on köyhiä ja juuri ja juuri selviytyvät. Hieman immersio kärsii jos random paikasta löytyy arvokasta tavaraa vain odottelemassa. Piilotetuista arkuista löytyy paljon hyvää tavaraa mitä voi käyttää hyödyksi ja artifactit on oikeasti ainoa arvokas asia tuolla.

Siksi niitä arkkuja ja artifackteja kannattaa metsästää ja kuten itsellä, rahaa on enemmän kuin tarpeeksi. Muutaman tunnin tutkimusmatkailun jälkeen jää helposti 50-100k plussalle ja nyt kun ovat AI-lifeä korjanneet niin tappeluita pystyy helpommin välttelemään ja kannattaa muistaa, jokainen osuma ja ammuttu laukaus taistelussa kuluttaa niitä varusteita.

Aikaisemmat osat eivät ole mitään verrattuna anomaly gamman modiin, siinä viimeistään ymmärtää millainen tämän pelin pitäisi olla, Stalker 2 on aivan liian helppo ja selvästi massoille tehty jotka ovat tottuneet siihen että vaivaa näkemättä peli kantaa pelaajaa eteenpäin ja lopulta olet niin yli varustettuna ettei mistään ole enää vastusta.
Joo tässä pelissä pitää kyl tarkkaan harkita, että kannattaako se taistelu vai ei. Varsinkin nyt vielä kun mutanteilta ei saa mitään loottia. Vanhoissa oli missioneina kerätä eri mutanttien osia ja tuoda niitä myytäväksi tai missionin suorittamiseksi.
 
Joo tässä pelissä pitää kyl tarkkaan harkita, että kannattaako se taistelu vai ei. Varsinkin nyt vielä kun mutanteilta ei saa mitään loottia. Vanhoissa oli missioneina kerätä eri mutanttien osia ja tuoda niitä myytäväksi tai missionin suorittamiseksi.
Tuo on kyllä typerä homma ettei tässä saa mutanteilta mitään, tottunut siihen että sivutehtävissä ihmiset haluaa mutantin jotain ruumiinosia ja palkaksi saat arkun koordinaatit missä hyödyllistä tavaraa.

Tai mutantin tiettyjä ruumiinosia pystyi itse käyttämään ja saada hyötyä sitä kautta.

Sanotaan näin, että kerta tämä loottisysteemi on näin yksikertainen, niin ymmärtäisin kyllä senkin että tavaroiden korjaaminen olisi halvempaa, nyt siitä on keinotekoisesti tehty vaikeaa koska tuolla tavalla, hinnalla se on ollut helpointa eikä tarvitse nähdä vaivaa.

Kaipaisin kyllä oikeaa hardcore vaikeustasoa, missä et voi ostaa ehjää asetta tai muita varusteita, vaan ne joutuisi itse korjaamaan osista valmistamaan ja missä ei ole piiloarkkuja saatavilla, ennen kuin tietty sivutehtävä on tehty ja koordinaatti saatu.
 
Joo tässä pelissä pitää kyl tarkkaan harkita, että kannattaako se taistelu vai ei. Varsinkin nyt vielä kun mutanteilta ei saa mitään loottia. Vanhoissa oli missioneina kerätä eri mutanttien osia ja tuoda niitä myytäväksi tai missionin suorittamiseksi.

Tähän lisänä vielä, että itse eilen puolituntia katselin sivusta kun viisi bloodsuckeria rupesi taistelemaan npc hahmojen kanssa, lopulta siellä oli sikoja, koiria snorkseja riehumassa, kun taistelu laantui niin kaksi bloodsuckeria oli selvinnyt hengissä ja ne sai helposti napsittua haulikolla pois, ilman että otin yhtään damagea.

Tuohon kun olisi heti juossut mukaan riehumaan, niin varmasti olisi ollut kaikki tavarat hajalla ja hyvin todennäköisesti olisin kuollut. Kävelen 99% ajasta kuulokkeet korvilla ja heti kun kuulee epäilyttävää, niin yritän päästä takaisin päin mistä tulin ja johonkin ylös tähystämään.
 
Uuden pätsin jälkeen pelaillut nyt n. 2h yhtä soittoa ilman kaatumisia tms. :tup:
 
Uuden pätsin jälkeen pelaillut nyt n. 2h yhtä soittoa ilman kaatumisia tms. :tup:
Iso pätsi kaato pelin pari kertaa ja jättäny jumiin shadre ikkunaa, mutta toimii huomattavasti paremmin kun ennen. Anoia että ydin voimalan vieressä oleva kaupunki, siinä kun juttelee korjaajalle tai myyjälle, niin fps joku 10
 
Nyt tuli ekaa kertaa muisti vuoto kun pääsin rostokkiin
muok. 3 kertaa tässä 50 minuutin aikana nyt tapahtunut. Ei kai tässä auta kuin juosta äkkiä pois alueelta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun on max endurance ja pari weight artifactia niin liikkuminen ja lootin roudaus alkaa olla järkevää. Mutta koko staminamittari on kyllä jotenkin surkea, siinä ajassa kun saat energiajuoman korkattua niin se on muutenkin täynnä ja se energiajuoman etu kestää ehkä 5 sekuntia.

Mutta olipa kyllä seikkailu Thunderberry srtifact, random törmäsin siihen ja huhhuh mikä event...
 
etu tähtäin ei hohda pimeässä ollenkaan ja valaistuksessa se näkyy vihreänä. Literally unplayable
123.jpg
 
En ole ikinä stalkkereita pelannut, mutta tuo stalker 2 näyttää graffoiltaan sen verran hyvältä, että tekisi mieli ostaa pois kuleksimasta. Onko se tällä hetkellä pelattavissa bugien osalta?
 
En ole ikinä stalkkereita pelannut, mutta tuo stalker 2 näyttää graffoiltaan sen verran hyvältä, että tekisi mieli ostaa pois kuleksimasta. Onko se tällä hetkellä pelattavissa bugien osalta?
No paljon noita bugikorjauksia on jo tullut, että eiköhän siinä ehdi korjauksia tulla lisääkin ennenkuin alat pääsee kunnolla eteenpäin :) Itse ostin julkaisussa ja olin pari viikkoa pelaamatta kun ei ollut kunnos, mut nyt pelannut sit parikymmentä tuntia aika vähillä ongelmilla :)
 
Vähän yli 26 tuntia nyt pelannut ja tosiaan itse en ole huomannut mitään bugia pelissä ja aika menny hyvin kun etsinyt näitä kovempia aseita joilla sitten kurittaa bandittia kohdatessa :)
 
En ole ikinä stalkkereita pelannut, mutta tuo stalker 2 näyttää graffoiltaan sen verran hyvältä, että tekisi mieli ostaa pois kuleksimasta. Onko se tällä hetkellä pelattavissa bugien osalta?
On muuten tosi suuria eroa siinä grafiikan laadussa eri alueiden välillä. Osa paikoista/efekteistä näyttää next gen ja osa last gen.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ikinä stalkkereita pelannut, mutta tuo stalker 2 näyttää graffoiltaan sen verran hyvältä, että tekisi mieli ostaa pois kuleksimasta. Onko se tällä hetkellä pelattavissa bugien osalta?
Päätehtävissä
21/34 läpi onnistuneesti ilman bugeja.

Sivutehtävistä
On The Edge on scriptattu huonosti. Itsellä ei täyttynyt yksi tehtävän vaihtoehtoisista vaatimuksista vaikka tein sen. Myös tehtävä jumiutui myöhemmin kun seisoi jo valmiiksi tehtävä alueella niin piti juosta pois alueelta ja takas. Tehtävän loppu myös bugas ja aiheutti kaatumisen jos puhui gafferille ilman että juoksi alueelta pois ja odotti että tehtävä on suoritettu.
Three Captains on toinen mikä olis scriptattu laiskasti ja tehtävän vaihtoehtoinen loppu riippuu täysin siitä mitä vastaa radioon.

ekan pätsin jälkeen säätelin dlss ja peli kaatui kerran.
Rostokissa tulee itsellä muisti vuoto ja peli menee lukkoon muutaman minuutin kuluessa. En tutkinut sen enempää mistä johtuu ja juoksi pois alueelta kun sain kaiken oleellisen tehtyä, mutta lueskelin että mahdollisesti stashissä käyminen laukaisee tuon.

muok
shader comp kaataa pelin jollain kokoonpanoilla pari kertaa kun yrittää käynnistää. Itseä alkoi nyppimään koko homma kun tuon joutuu tekemään joka ikinen kerta kun käynnistää pelin.

nexusmods löytyy modi jolla sen saa pois tai sitten voi tehtä itse engine.ini tiedoston jolla sen saa pois
C:\Users\%userprofile%\AppData\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows
Luo tuonne Engine.ini tiedoston ja lisää tiedostoon

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0

Eli Muistio, Tallenna nimellä, Muoto: Kaikki tiedostot ja nimeää Engine.ini
lisää komennon Engine.ini tiedostoon.
 
Päätehtävissä
21/34 läpi onnistuneesti ilman bugeja.

Sivutehtävistä
On The Edge on scriptattu huonosti. Itsellä ei täyttynyt yksi tehtävän vaihtoehtoisista vaatimuksista vaikka tein sen. Myös tehtävä jumiutui myöhemmin kun seisoi jo valmiiksi tehtävä alueella niin piti juosta pois alueelta ja takas. Tehtävän loppu myös bugas ja aiheutti kaatumisen jos puhui gafferille ilman että juoksi alueelta pois ja odotti että tehtävä on suoritettu.
Three Captains on toinen mikä olis scriptattu laiskasti ja tehtävän vaihtoehtoinen loppu riippuu täysin siitä mitä vastaa radioon.

ekan pätsin jälkeen säätelin dlss ja peli kaatui kerran.
Rostokissa tulee itsellä muisti vuoto ja peli menee lukkoon muutaman minuutin kuluessa. En tutkinut sen enempää mistä johtuu ja juoksi pois alueelta kun sain kaiken oleellisen tehtyä, mutta lueskelin että mahdollisesti stashissä käyminen laukaisee tuon.

muok
shader comp kaataa pelin jollain kokoonpanoilla pari kertaa kun yrittää käynnistää. Itseä alkoi nyppimään koko homma kun tuon joutuu tekemään joka ikinen kerta kun käynnistää pelin.

nexusmods löytyy modi jolla sen saa pois tai sitten voi tehtä itse engine.ini tiedoston jolla sen saa pois
C:\Users\%userprofile%\AppData\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows
Luo tuonne Engine.ini tiedoston ja lisää tiedostoon

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0

Eli Muistio, Tallenna nimellä, Muoto: Kaikki tiedostot ja nimeää Engine.ini
lisää komennon Engine.ini tiedostoon.
Uusimmassa patchissa tuo shader compiling menee pois päältä seuraavalla käynnistyskerralla jos peli on siihen jämähtänyt. Palautuu takas seuraavalla ja pois jos jäätyy.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista, ostin joka tapauksessa oli kuinka buginen tahansa kun kiinnostaa. Yhden tunnin pelasin eilen ja 1 varma bugi löytyi alun ensimmäisessä tarina tehtävässä, kun piti käyttää echo detectoria ja jäi piiputtamaan vaikka laittoi pois kokonaan :D. Katsotaan mitä muuta hauskaa vielä löytyy. Hyvin jaksaa pyörittää 9800X3D, 4080 Super FE ja 2x16gb muistikitti! Seuraavalla kierroksella laitan vielä fps mittarin päälle, näkee tarkemmin.

edit: tarkennukset
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista, ostin joka tapauksessa oli kuinka buginen tahansa kun kiinnostaa. Yhden tunnin pelasin eilen ja 1 varma bugi löytyi alun ensimmäisessä tarina tehtävässä, kun piti käyttää echo detectoria ja jäi piiputtamaan vaikka laittoi pois kokonaan :D. Katsotaan mitä muuta hauskaa vielä löytyy. Hyvin jaksaa pyörittää 9800X3D, 4080 Super FE ja 2x16gb muistikitti! Seuraavalla kierroksella laitan vielä fps mittarin päälle, näkee tarkemmin.

edit: tarkennukset

Oletko varma että se oli bugi? Detector nimittäin piippaa jos olet anomalyn vieressä vaikka se on taskussa, sitten se piippaa eri tavalla kun olet artifactin vieressä, toki tässä tapauksessa detector pitää olla kädessä. Artifactit on vain anomalyjen keskellä, niin siksi ihmiset hämmentyy kun piippaa mukamas omiaan.
 
Sain juuri samalla istumalla muuten ensimmäisen bugin jos AI:n puuttumnista alussa ei lasketa , pelimittarissa 25h

Näyttökuva 2024-12-26 084003.png
 
Stalker 2 on aivan liian helppo ja selvästi massoille tehty jotka ovat tottuneet siihen että vaivaa näkemättä peli kantaa pelaajaa eteenpäin ja lopulta olet niin yli varustettuna ettei mistään ole enää vastusta.

Pakko kyllä tähän väliin todeta, että tän pelin alku on kaikkea muuta kuin massoille tehty 😅 aika nihilistinen, jopa medium vaikeustasolla, sanoisin. Toisaalta en ole ekaa stalkeria koskaan pelannut, joten se vaikeuttaa varmasti pääsyä peliin sisälle.
 
Pakko kyllä tähän väliin todeta, että tän pelin alku on kaikkea muuta kuin massoille tehty 😅 aika nihilistinen, jopa medium vaikeustasolla, sanoisin. Toisaalta en ole ekaa stalkeria koskaan pelannut, joten se vaikeuttaa varmasti pääsyä peliin sisälle.
Jos ei ole sarjan aikaisempia versioita pelannut, niin voi olla. Anomaly gamma modi noista alkuperäisistä peleistä nostaa sitten vaikeustason sille tasolle että tämä tuntuu aivan lasten peliltä.

25h jälkeen aseet ja varusteet on jo sitä luokkaa että mielummin juoksen bandittien läpi kun alan taistelemaan niiden kanssa, koska en voi ottaa enempää tavaraa mukaan niin miksi taistella. Tavaraa tulee siis aivan liikaa ja koko ajan hudissa on painon kuva.

Mutantteja vastaan on ihan turha taistella, kun niiltä ei mitään saa, pelkkää resurssien tuhlausta. Alussa Bloodsucker aiheutti hieman harmaita hiuksia, mutta nyt jo tuolla m860 haulikolla senkus pakittaa ja kääntyilee niin jopa kolme saa pudotettua ilman ongelmaa.
 
Oletko varma että se oli bugi? Detector nimittäin piippaa jos olet anomalyn vieressä vaikka se on taskussa, sitten se piippaa eri tavalla kun olet artifactin vieressä, toki tässä tapauksessa detector pitää olla kädessä. Artifactit on vain anomalyjen keskellä, niin siksi ihmiset hämmentyy kun piippaa mukamas omiaan.
Aijaa, no enpä tiennyt tuota. :geek:
 
Onko muuten NPC:eiden tiputtamilla aseilla mitään käyttötarkoitusta? Poimin alussa muutaman huonokuntoisen AK:n vain huomatakseni, että niiden korjaaminen on aika perkeleen kallista, eikä niitä voi myöskään myydä kunnon ollessa (alle 40%?), joten niiden avulla ei voi tienata ilmeisesti juuri mitään.
 
Onko muuten NPC:eiden tiputtamilla aseilla mitään käyttötarkoitusta? Poimin alussa muutaman huonokuntoisen AK:n vain huomatakseni, että niiden korjaaminen on aika perkeleen kallista, eikä niitä voi myöskään myydä kunnon ollessa (alle 40%?), joten niiden avulla ei voi tienata ilmeisesti juuri mitään.
Ei ainakaan tällä hetkellä. Paukut vaan talteen aseistakin ja jättää maahan.
 
Onko muuten NPC:eiden tiputtamilla aseilla mitään käyttötarkoitusta? Poimin alussa muutaman huonokuntoisen AK:n vain huomatakseni, että niiden korjaaminen on aika perkeleen kallista, eikä niitä voi myöskään myydä kunnon ollessa (alle 40%?), joten niiden avulla ei voi tienata ilmeisesti juuri mitään.
Pelistä löytyy yksi kauppias, joka ostaa myös rikkinäistä kalustoa. Eli jos jaksaa hajonneita aseita kantaa omaan stashiin odottelemaan, niin ne kyllä saa rahaksi muutettua ennen pitkää. Itse olen lähinnä arvokkaampia aseita jemmannut vaikka ovat rikki, koska niistä vielä kohtuullisen korvauksen saa. Joku Viper tai perus AK ei hirveästi profittia anna rikkinäisenä.

Asiasta toiseen. Tuli koitettua FSR 3.1 frame generationia, kun sen viimeinkin sain RTX 4090:llä toimimaan. Piti ottaa Winukan asetuksista HAGS pois ja tämän jälkeen toimii. Toki NVIDIAn frame generation vaatii tuon HAGSin, joten muita FG -pelejä varten se on syytä laittaa päälle. Parin tunnin testailulla tuntuma oli mielestäni parempi. Liekö tuo NVIDIAn frame generation sitten rikki Stalkerissa, mutta FSR:n kanssa peli tuntuu smoothimmalta ja Reflexin kanssa parittaessa input lagikin tuntuu paremmalta. Pitää jatkaa testailua, mutta ensivaikutelmat on hämmentävän hyvät.
 
Onko muuten NPC:eiden tiputtamilla aseilla mitään käyttötarkoitusta? Poimin alussa muutaman huonokuntoisen AK:n vain huomatakseni, että niiden korjaaminen on aika perkeleen kallista, eikä niitä voi myöskään myydä kunnon ollessa (alle 40%?), joten niiden avulla ei voi tienata ilmeisesti juuri mitään.
Punaiset roskiin (ellei joku harvinainen), keltaiset myyntiin tai käyttöön
 
Pari päivää pelaneena olen vasta alkualueilla ja sattui
vihulta löytymään VS Vintar,tuo oli aiemmissa Stalkkereissa oma lempi ase.
mistä tuohon saa ammuksia,alkupään kauppiailla ei ole ?
 
Jees, no nyt on 13h ja rapiat takana, pari kertaa fps romahtanut 2-4fps:ään ja pitänyt käynnistää peli uusiksi. Eka kerta tapahtui kun olin jossain sivutehtävässä ja menin kyselemään Soldatista (Gafferilta?).

Sitten sellainen hauska juttu kävi, jota en silloin tietenkään tajunnut, spoilereissa kun sen verran sisältöä paljastavaa:

Päätin auttaa The Ninthiä ja lahtasin hyökkäävän porukan Ninthin talon eteen, mutta samaan aikaan oli joku vitun gängi sota päällä ja The Ninth ampaisi, johki pusikkoon keskellä säkkipimeää yötä, enkä enää kuullut siitä mitään sen jälkeen. Kuoli varmaan. Kuulemma siltä sai jonkun piirrustuksen armoreiden päivitykseen... sinne meni sekin :D.
 
Äsken törmäsin porukkaan, jossa oli vihreä ukko, ilmeisesti joku stalker, rosvojen seassa. Aika tarkkana sai olla ketä ampuu. Ei se niitä rosvoja ampunut, mutta seuraavia rosvoja kyllä sitten ampui.

Ensimmäisiin versioihin nähden on kyllä aika suuri ero siinä, että nyt friendlyjä on suunnilleen kaikkialla ja voi vaan odotella ja kerätä lootit.
 
Äsken törmäsin porukkaan, jossa oli vihreä ukko, ilmeisesti joku stalker, rosvojen seassa. Aika tarkkana sai olla ketä ampuu. Ei se niitä rosvoja ampunut, mutta seuraavia rosvoja kyllä sitten ampui.

Ensimmäisiin versioihin nähden on kyllä aika suuri ero siinä, että nyt friendlyjä on suunnilleen kaikkialla ja voi vaan odotella ja kerätä lootit.
Itse tuossa eilen pelastuin kuolemalta, kun ahneena kasa loottia säkissä ja pystyin vain kävelemään, niin muutama sika hyökkäs kimppuun, mut sit paikalle tuli bloodsucker joka alkoi taistella niiden sikojen kans ja sain lahdattua kaikki suhteellisen helposti :geek:
 
Onko tuolle järkyttävälle valaistuksen ja heijastusten kohinalle mitään tehtävissä? Tuntuu ettei asetuksilla ole mitää merkitystä.


SIRCAA:ssa meinasi silmät alkaa vuotaa verta.
 
Viimeksi muokattu:
GOG kautta pelaavat on näköjään unohtaneet jo pelin kun pääjuonen achievementit mitkä olen viimeiseksi saanut on GOG alle 1% luokaa ja Steamissa noin 18% kun vilkaisin täältä Steam Community :: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl :: Achievements

muok.
Taitaa nuo kranaatit olla myös aika harvinaisia pelissä että moni ei välttämättä tuhlaa niitä ja itse sain sattumalta jo ekoilta vihollisilta Shoot an incoming grenade to make it explode. Nice view! kun vain 2.7% ihmisitä on tehnyt myös ton
 
Taitaa nuo kranaatit olla myös aika harvinaisia pelissä että moni ei välttämättä tuhlaa niitä ja itse sain sattumalta jo ekoilta vihollisilta Shoot an incoming grenade to make it explode. Nice view! kun vain 2.7% ihmisitä on tehnyt myös ton
taitaa olla todellisuudessa harvinaisempi kuin 2.7% kun youtubesta löytyi pari videota jossa neuvottiin heittämään oma kranaatti ilmaan ja ampua se jos haluaa tuon achievementin.
 
On kyllä hienoja hetkiä tässä pelissä

- Raahustin pimeässä tihkusateessa reppu loottia pinkeänä, ympärillä kuuluu bloodsuckereitten ulinaa suolta ja detector piippaa anomalyista ympärillä. Meinasi tippa tulla linssiin kun pääsin kauppiaan tiskille asti hengissä

- Hupia tarjosi hetken päästä kun kävelin Rostok, tukikohdan portilla makasi hengetön vartija flesh alla, näytti kirjaimellisesti että tyyppi oli rusentunut sen alle

- Toinen hupaisa hetki oli kun hain artifact palavasta rakennuksesta, pelissä on random spawn joissain näistä, tällä kertaa vähän huonompi tuuri kun tyyppien spawn oli tulipalon keskelle. Hetki huutoa ja tilanne oli ohi. Muutaman kerran jopa nähnyt spawn, tyypit ilmestyy tyhjästä kun nappaa lootin.

Nykyään käytän välivarastoina stasheja, roudaan johonkin stash kuorman ja sitten vähitellen sieltä kauppaan. Pitää vaan olla tarkkana koska peli tekee välillä stash päivityksen/täydennyksen, oli siellä omia kamoja tai ei.

Nyt kun max load on 100 ja max endurance artifact niin kaman roudaaminen on suht järkevää. Vähemmälläkin pääsisi mutta halusin rakentaa lompakkoa ettei tarvi koko ajan miettiä onko rahaa aseen putsaukseen vai ei. Cleaning / maintenance kit olisi hyvä item jos sellaine omisk, voisi pitää pari tallessa kun alkaa kamat hajota kesken reissun.
 
Jotenkin nyt kun tarinaa jurranut eteenpäin, niin alkaa tietyt asiat tökkimään. En ole ihan varma missä kohtaa tämä tapahtui, mutta yhtäkkiä jokainen perusjamppa tarvii jonkun neljä kutia hattuun että tipahtaa. Tämä + huono näkyvyys + Tekoälyn mahoton tarkkuus ei ole kyllä enää kivaa. Ja jossain kohtaa jatkuva etemeninen muuttuikin > kahden kilometrin hölkkiin.
 
Jotenkin nyt kun tarinaa jurranut eteenpäin, niin alkaa tietyt asiat tökkimään. En ole ihan varma missä kohtaa tämä tapahtui, mutta yhtäkkiä jokainen perusjamppa tarvii jonkun neljä kutia hattuun että tipahtaa. Tämä + huono näkyvyys + Tekoälyn mahoton tarkkuus ei ole kyllä enää kivaa. Ja jossain kohtaa jatkuva etemeninen muuttuikin > kahden kilometrin hölkkiin.
Normisettiä wanhoissa stalkereissa.
 
Jotenkin nyt kun tarinaa jurranut eteenpäin, niin alkaa tietyt asiat tökkimään. En ole ihan varma missä kohtaa tämä tapahtui, mutta yhtäkkiä jokainen perusjamppa tarvii jonkun neljä kutia hattuun että tipahtaa. Tämä + huono näkyvyys + Tekoälyn mahoton tarkkuus ei ole kyllä enää kivaa. Ja jossain kohtaa jatkuva etemeninen muuttuikin > kahden kilometrin hölkkiin.
Itsellä on vaihtunut Valik Lummoxin AK peruskudeilla, AR416 "clusterfuck" dmr varianttiin ap kudeilla niin ei tarvitse kuin 1-2 osumaa päähän.
En nyt ihan vannoisi että AP panoksia on pakko käyttää tuon kanssa, mutta kun niitä on tullut säästeltyä niin otin käyttöön.

Integral-A varustettuna sillä 2x tähtäimellä on kanssa ihan kiva napsia päitä 2 laukauksen burst tilassa.
 
Piti tulla raportoimaan ihan muusta bugista niin nyt on game pass versiosta hävinnyt kaikki savet. Pilvestä kun lataa niin tulee tulee vain ne listatiedostot, mutta data kansio puuttuu eli ei yhtään save fileä. Previous versions löysi toissapäiväiset tiedostot, että ”vain” pari tuntia häviäisi, jos ne saa toimimaan.
 
Itsellä on vaihtunut Valik Lummoxin AK peruskudeilla, AR416 "clusterfuck" dmr varianttiin ap kudeilla niin ei tarvitse kuin 1-2 osumaa päähän.
En nyt ihan vannoisi että AP panoksia on pakko käyttää tuon kanssa, mutta kun niitä on tullut säästeltyä niin otin käyttöön.

Integral-A varustettuna sillä 2x tähtäimellä on kanssa ihan kiva napsia päitä 2 laukauksen burst tilassa.

Ak:n perus versio ainakin julkasussa oli paremp kuin toi luminoxi koska se ainakin julkasu versiossa hajosi aika herkkään verrattuna muihin aseisiin. Muuten todella hyvä ase pelissä.
 
Tarviiko Lynx/SVDN-2 mihinkään? Olen pelannut n.66 tuntia ja seikkailut ainakin Gordon,Wild Island,Rostok,Garbage ja Lesser Zonella jonkin aikaa kuljetin mukana noita mutta kun ei koskaan tullut tarvetta käyttää niin olen jättänyt varastoon.VS Vinter/AS Lavina ja GP37 äänenvaimentimella,granaatinheittimellä ja paremmalla tähtäimellä varustettuna on jäänyt käyttöön,välillä olen kokeillut Valik Lummoxs mutta jotenkin ei iskenyt.
 
Tarviiko Lynx/SVDN-2 mihinkään? Olen pelannut n.66 tuntia ja seikkailut ainakin Gordon,Wild Island,Rostok,Garbage ja Lesser Zonella jonkin aikaa kuljetin mukana noita mutta kun ei koskaan tullut tarvetta käyttää niin olen jättänyt varastoon.VS Vinter/AS Lavina ja GP37 äänenvaimentimella,granaatinheittimellä ja paremmalla tähtäimellä varustettuna on jäänyt käyttöön,välillä olen kokeillut Valik Lummoxs mutta jotenkin ei iskenyt.
Taitaa riippua pitkälti millä vaikeusasteella pelaa ja mitä vaihtoehtoja on tullut valittua pää juonessa.
Itsellä SIRCAA jälkeen toivoi enemmän potkua aseesta kun tarvitsi useamman osuman päähän

Rookie vaikeudella itse pärjäsin SIRCAA asti tuolla Lummoxin AK:lla dmg 0.9 pen 1.1
Tuo sitten vaihtui clusterfuck dmg 1.6 pen 2.1
Red Forest löysin SVU-MK S-3 dmg 4 pen 3 ja hetkeä myöhemmin tarinan myötä Whip erikois variantin samasta aseesta, jossa on enemmän Range 2.8 -> 3.4.

nuo dmg statsit on Game8.co sivulta

SVD/SVU äänenvaimenninta ei ilmeisesti löydy mistää joten itse hommasin sen consoli komennolla XCreateItemInInventoryByID RU_Silen_3 0 1 1
 
Tarviiko Lynx/SVDN-2 mihinkään? Olen pelannut n.66 tuntia ja seikkailut ainakin Gordon,Wild Island,Rostok,Garbage ja Lesser Zonella jonkin aikaa kuljetin mukana noita mutta kun ei koskaan tullut tarvetta käyttää niin olen jättänyt varastoon.VS Vinter/AS Lavina ja GP37 äänenvaimentimella,granaatinheittimellä ja paremmalla tähtäimellä varustettuna on jäänyt käyttöön,välillä olen kokeillut Valik Lummoxs mutta jotenkin ei iskenyt.
Itsellä Clusterfuck rumpulippaalla ja ei ole muulle sniperille tarvetta kun tuo korvaa sekä rynkyn että sniperin. Kaverina Saiga niin ei muuta tarvitse.
 
Itsellä Clusterfuck rumpulippaalla ja ei ole muulle sniperille tarvetta kun tuo korvaa sekä rynkyn että sniperin. Kaverina Saiga niin ei muuta tarvitse.
Tuossa Clusterfuckissa on vaan aivan hirveät repair kulut ja kuluu tosi nopeasti. Veteran tasolla pelailen ja edellisen reissun jälkeen joutui jättämään rikkinäisenä laatikon pohjalle, koska reissulta saatu lootti ei kattanut korjausluluja (n. 15k pelkästään toi Clusterfuck ja n. 8k loput kamat yhteensä, joku 150lks ammuin tolla pyssyllä).
Pelin talous on aivan vitun rikki loppua kohti, vihujen taso kovenee, mutta kukaan ei pudota kuin rikkinäisiä aseita ja leipää ja kaljaa. Artifakteista saa muutaman tonnin kipale, eli joku 10+ artifaktia pitäisi löytää tunnin tutkimusreissun korjauskulujen kattamiseksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 316
Viestejä
4 563 957
Jäsenet
75 165
Uusin jäsen
Lepa22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom