• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

S.T.A.L.K.E.R. 2

Tuossa Clusterfuckissa on vaan aivan hirveät repair kulut ja kuluu tosi nopeasti. Veteran tasolla pelailen ja edellisen reissun jälkeen joutui jättämään rikkinäisenä laatikon pohjalle, koska reissulta saatu lootti ei kattanut korjausluluja (n. 15k pelkästään toi Clusterfuck ja n. 8k loput kamat yhteensä, joku 150lks ammuin tolla pyssyllä).
Pelin talous on aivan vitun rikki loppua kohti, vihujen taso kovenee, mutta kukaan ei pudota kuin rikkinäisiä aseita ja leipää ja kaljaa. Artifakteista saa muutaman tonnin kipale, eli joku 10+ artifaktia pitäisi löytää tunnin tutkimusreissun korjauskulujen kattamiseksi.

Näinhän se on, itse pidän Skif pistol mukana, Apsb oli vähän aikaa mutta sama homma että kymppitonni menee pelkön pistoolin korjauksiin per rundi.

Lootkierrokset on aika pakollisia, itse juoksentelen Rostok - Malachite - Yaniv alueella niin siinä jää kyllä hyvin voitolle. Tehtävistä ei ikinä saa niin paljoa ettei tulisi tappiota.

Aetifacteissa on käynyt tuuri, Compass jne tullut useampi, toisaalta barkeep pyytämiä ei tule millään vaikka stash on varmaan 30 erilaista
 
Voisiko joku koettaa pystyykö vieläkään bindaamaan eteenpäin liikkumista hiiren vasempaan ja taaksepäin liikkumista hiiren oikeaan? Ja jos voi niin liikkuuko hahmo samalla myös inventaariota/PDA:ta klikkaillessa niinkuin teki vanhoissa Stalkereissa? Olen seurannut ketjua ja tässä linkattuja muutos/korjauslistauksia ja jotain valikoihin ja kontrolleihin liittyvää on välillä näkynyt, joskaan ei suoranaisesti noihin bindaus-ongelmiin liittyviä.

Aivan, kontrollini voivat vaikuttaa oudoilta mutta loin ne itselleni FPS-peleihin puhtaalta pöydältä jo viime vuosituhannen puolella joten muunlaisten kontrollien opettelu ei ole vaihtoehto. Samoin W-S-X ovat omissa kontrolleissani olleet aina loogisesti hyppy-kyykky-maihin ja tulitukset space ja vasen shift, ihan vai siksi koska sormeni asettuvat luonnollisimmin noiden nappien päälle. Jos yksikin noista kontrolleista ei ole mahdollista bindata niin peli jää ostamatta toistaiseksi mutta haluaisin vain tietää että teenkö saman ihmettelyn heti myös pelintekijöille tulikivenkatkuisena jos eivät ole vieläkään korjanneet tuota vaikka googlauksen perusteella ovat olleet tietoisia noista ongelmista jo marraskuusta lähtien.
 
Voisiko joku koettaa pystyykö vieläkään bindaamaan eteenpäin liikkumista hiiren vasempaan ja taaksepäin liikkumista hiiren oikeaan? Ja jos voi niin liikkuuko hahmo samalla myös inventaariota/PDA:ta klikkaillessa niinkuin teki vanhoissa Stalkereissa? Olen seurannut ketjua ja tässä linkattuja muutos/korjauslistauksia ja jotain valikoihin ja kontrolleihin liittyvää on välillä näkynyt, joskaan ei suoranaisesti noihin bindaus-ongelmiin liittyviä.

Aivan, kontrollini voivat vaikuttaa oudoilta mutta loin ne itselleni FPS-peleihin puhtaalta pöydältä jo viime vuosituhannen puolella joten muunlaisten kontrollien opettelu ei ole vaihtoehto. Samoin W-S-X ovat omissa kontrolleissani olleet aina loogisesti hyppy-kyykky-maihin ja tulitukset space ja vasen shift, ihan vai siksi koska sormeni asettuvat luonnollisimmin noiden nappien päälle. Jos yksikin noista kontrolleista ei ole mahdollista bindata niin peli jää ostamatta toistaiseksi mutta haluaisin vain tietää että teenkö saman ihmettelyn heti myös pelintekijöille tulikivenkatkuisena jos eivät ole vieläkään korjanneet tuota vaikka googlauksen perusteella ovat olleet tietoisia noista ongelmista jo marraskuusta lähtien.

Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä se on aina vaihtoehto ja uudet kontrollit kyllä oppii yllättävän nopeasti. Sunkin tapauksessa sanoisin että olisi todella järkevää vaan opetella se perus wasd liikkumiseen. Helpolla pääset kun pelaat jonkun aikaisemmin pelaamasi pelin uudelleen läpi uusilla kontrolleilla. Mahdollisesti parantaisi myöhemmin pelikokemusta myös, miten liikut sivuun nykybindauksilla muuten?
 
Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä se on aina vaihtoehto ja uudet kontrollit kyllä oppii yllättävän nopeasti. Sunkin tapauksessa sanoisin että olisi todella järkevää vaan opetella se perus wasd liikkumiseen. Helpolla pääset kun pelaat jonkun aikaisemmin pelaamasi pelin uudelleen läpi uusilla kontrolleilla. Mahdollisesti parantaisi myöhemmin pelikokemusta myös, miten liikut sivuun nykybindauksilla muuten?
A ja D, lähes ainoat defaultit kontrolleissani.

Edit: itse asiassa numeronappejakin pitää pystyä tarvittaessa säätämään eri järjestykseen koska olen tottunut Stalkereissa että haulikko = 1, pistooli = 2, rynkky = 3 ja kauemmas tarkat tai muunlaiset aseet = 4 jne, onko tuokaan mahdollista nykyisellään?

Edit2: tuo tekniikka jossa tulitukset eivät ole hiiren napeissa on tullut jo kauan sitten todettua hyväksi itselleni koska tykkään melko herkästä hiiren liikkeestä joten hiiren nappien painelu eteen ja taakse liikkumisessa ei haittaa tähtäämistä niin paljoa kuin jos tulitukset olisivat niissä.
 
Viimeksi muokattu:
A ja D, lähes ainoat defaultit kontrolleissani.

Edit: itse asiassa numeronappejakin pitää pystyä tarvittaessa säätämään eri järjestykseen koska olen tottunut Stalkereissa että haulikko = 1, pistooli = 2, rynkky = 3 ja kauemmas tarkat tai muunlaiset aseet = 4 jne, onko tuokaan mahdollista nykyisellään?

Edit2: tuo tekniikka jossa tulitukset eivät ole hiiren napeissa on tullut jo kauan sitten todettua hyväksi itselleni koska tykkään melko herkästä hiiren liikkeestä joten hiiren nappien painelu eteen ja taakse liikkumisessa ei haittaa tähtäämistä niin paljoa kuin jos tulitukset olisivat niissä.
On kyllä sellaiset kontrollit, että 100 tunnin pelaamisella pelaat jo paremmin ns. vakiokontrolleilla. Itsekin joskus 25 v. sitten menin tyhmyyksissäni poikkeamaan radikaalisti Doomin kontrolleissa, joten ei auttanut kun tunnustaa virhe ja ottaa lusikka kauniiseen käteen jossain vaiheessa ja opetella uusiksi. Nykyään vaihdan lähinnä crouch/pronea viereisiin nappeihin.

Mulla on yksi kaveri, jolla on nuo ihmeelliset eteen-taakse hiiren napeissa, ja se vieläkin tuskailee jokaisen pelin kanssa ja kikkailee ini-tiedostoja.

Voi kai noita numeronappeja ainakin vaihdella näppäimistön makroilla miksi haluaa.
 
Nappasin GOGista ja slaavijankista huolimatta todella mukava, pyörii myös ok. Postapocalyptiset katastrofi asetelmat ovat mielekkäitä ja tämä paikkaa paljon sitä tunnelmaa mitä Fallout 4 jälkeen on kaipaillut. Ehdoton tunnelma pläjäys, dialogi ukrainaksi ja välitön immersio saavutettu tuohon raadolliseen ja mielenkiintoiseen mailmaan joka eroaa hyvällä tapaa muista isoista peleistä ja siitä minä tykkään.
Tulen luultavasti ostamaan Xboxille myös sillä haluan tuon fyysisen kotelon hyllylle kerta Stalkkerista sellainen vihdoin saatavilla :)
 
Ai ai, heti ensimmäisessä kylässä sattui ensimmäinen pelin kaatuminen kun sain pistoolin korjattua ja poistuin tyypin rakennuksesta. Toivottavasti näitä ei kovin montaa tule, syö pelikokemusta jos tarvitsee yhtämittaa käynnistellä ja pahimmassa tapauksessa savet korruptoituu.
 
Ai ai, heti ensimmäisessä kylässä sattui ensimmäinen pelin kaatuminen kun sain pistoolin korjattua ja poistuin tyypin rakennuksesta. Toivottavasti näitä ei kovin montaa tule, syö pelikokemusta jos tarvitsee yhtämittaa käynnistellä ja pahimmassa tapauksessa savet korruptoituu.
Aika harvoin noita itelle on ainakaan tullut ekan pätsin jälkeen ja nyt mittarissa on 134,7h Steamin mukaan
 
Vähän kyllä tökkii tässä nämä taistelut. Kun on pimeä ja hiippailet hiljaa, niin vihollinen näkee täydellisellä lasernäöllään pikselin vasemman varpaan kärjestä ja losauttaa lippaallisen 500m päästä täydellisellä tarkkuudella. Itse en näe vihollisesta yhtään mitään. Joko koomaan jotain tai sitten tässä on balanssi vielä pahasti haussa.
 
Vähän kyllä tökkii tässä nämä taistelut. Kun on pimeä ja hiippailet hiljaa, niin vihollinen näkee täydellisellä lasernäöllään pikselin vasemman varpaan kärjestä ja losauttaa lippaallisen 500m päästä täydellisellä tarkkuudella. Itse en näe vihollisesta yhtään mitään. Joko koomaan jotain tai sitten tässä on balanssi vielä pahasti haussa.

Pimeässä kannattaa lähtökohtaisesti joko juosta karkuun tai hakeutua sellaiseen paikkaan missä vihollisten siluetit näkyy selvästi. Pimeä pusikko pahin mahdollinen paikka ammuskeluun. Yleensäkin avoimelle ei kannata jäädä päivällä eikä yöllä, pelkästään puun taakse meneminen auttaa jo paljon.

Välillä epäreilua, välillä todella realistista kun pimeästä rakennuksesta on helppo ampua valoisaan ulkoilmaan.
 
Aika harvoin noita itelle on ainakaan tullut ekan pätsin jälkeen ja nyt mittarissa on 134,7h Steamin mukaan
Minulla on kaatunut useamman kerran Rostokissa jos yrittää liian täyden repun kanssa kauppiaalle,aloitin pelaamaan vasta joulun jälkeen jolloin on kaiketi kaikki päivitykset tulleet ja käytössä.
 
Nyt on alkanut kaatuilemaan 60 pelitunnin jälkeen aika usein. Lisäksi peli ei ole enää erityisin hauska, koska vihuja spawnaa ihan saatanasti ja näillä pelimekaniikoilla jo perusbandiititkin on vitun rasittavia, kun ne spawnaa johonkin pusikkoon ja alkaa sitten sieltä kävellä päin ampuen kaiken kasvillisuuden läpi jatkuvalla syötöllä. Kaikki oma geari menee paskaksi, mitään hyvää loottia ei saa, gearin korjaamiseen ei ole rahaa ja edes taistelu noita vihuja vastaan ei ole mukavaa, kun ruutu heiluu minne sattuu puskissa piileskelevän bandiittilauman ampuessa kohti ja edes takaisin ampuminen ei silloin onnistu. Rakennetussa ympäristössä homma toimii jotenkin, kun on suojaa ja vihut ei näe seinien läpi (tai jos näkee, niin ei pysty ampumaan), mutta avoimessa maastossa ihan suoraan sanoen roskaa, kun vihut näkee kaiken kasvillisuuden läpi, spawnaa aivan liian lähelle ja takaisin ei saa ammuttua tuon tähtäinten/ruudun heilunnan takia.
Vähän sellainen fiilis, että on kopioitu liikaa noita alkuperäisen Stalker sarjan ultravaikeita modeja, jotka on jollekin masokisteille suunniteltu.
 
Pari harvinaisempaa saavutusta saavutettu:
1736003270080.png

(Tällä kaatui Chimera Malachiten luoteiskulmassa katolla piileskellessä. Tuo veijari hyppää helposti tuollaisen pari kerrosta korkean katon päälle, joten kannattaa pysytellä piilossa ja ampua vain kun on selkä itseen päin)

1736003302867.png
 
Jahans väliboss battle ja framerate putosi luokkaan 3fps, näinä hetkinä tulee mieleen että eikö kukaan pelannut tätä läpi QA vaiheessa kun ei tälläistä voi olla huomaamatta? Kun tiputti kaikki low niin hädintuskin pystyi pelaamaan. Muutenkin taistelu oli aika huonosti suunniteltu, suosittelen varaamaan hitosti panoksia ja melko tyhjän repun että juoksu sujuu.

Koko taistelu kustansi vajaat 80 tonnia korjausluluja, kun kantoi selkä vääränä loot niin just ja just pääsi plusminusnollaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 672
Viestejä
4 573 584
Jäsenet
75 229
Uusin jäsen
mikke1103

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom