Ruohonleikkurit, moottorisahat ja muut pihapäristimet

Liittynyt
16.05.2024
Viestejä
31
Vain omasta Partnerista on kokemusta, kahdesti vaihtanut 5 vuoden välein. ...
Hyvä, kiitos vastauksestasi. Jotain tuollaista olin ajatellutkin. Pitää laittaa harkintaan onko se ilmaamisen välttäminen kuitenkaan kannattavaa. Ei kovin suuri vaiva ja silloin lopputulos on ainakin varma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 896
Hyvä, kiitos vastauksestasi. Jotain tuollaista olin ajatellutkin. Pitää laittaa harkintaan onko se ilmaamisen välttäminen kuitenkaan kannattavaa. Ei kovin suuri vaiva ja silloin lopputulos on ainakin varma.
Ei ilmaamista yleensä vältelläkään. Öljynvaihtoja ylhäältä imemällä, osa kerrallaan tai vajaasti, tehdään lähinnä siksi että tyhjennystulppaa ei ole, mikä on ikävä tai peräti kusipäinen valinta leikkurivalmistajalta voimansiirtoa tilatessa.

Neliveto on tietysti näppärä jos koneella on tarkoitus tehdä lumitöitä. Huollon ja harrastamisen tarvetta lisää. Niinikään nelivetoisuus korreloi siihen, että saattaapi olla huollettavissa.
 
Viimeksi muokattu:

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
302
Nyt kuitenkin jätteettin korjaamatta vanha(+12v) b&g moottorilla varustettu ruohon leikkuri (puola vika ei kipinää)ja tilalle makita dlm382z . Vaikka ei oo hiiliharjaton moottori, niin arvostelujen perusteella tein päätöksen. Aika iso hintahaarukka valikoimassa ?!
 
Liittynyt
16.05.2024
Viestejä
31
Niinhän se on, että enemmän on enemmän eli parempi. En minäkään oikeasti takavedolla ajele siksi että se on parempi vaan kitsauttani.
No niin no, meinasin minäkin takavetoa, mutta kun sattu toi tulemaan vastaan. Takavetosessa pelkäsin jääväni kiinni johonkin ja sitten sen koneen pois vetäminen jollain muulla vehkeellä olis ollu aika sähläystä tässä iässä, kun ei enää taivu selkä väärään eikä polviltaan tahdo ylös päästä. En oo ikinä ennen omistanu ajettavaa leikkuria, joten kaikki on muutenkin niin outoa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
676
Eihän se jousesta tosiaan ollut kiinne että veto puuttui, sitä vaihtaessa huomasi että vetohihna oli pudonnut pois paikaltaan. Tuli sitten uusittua leikkuuhihna sekä tuo vetohihna siinä samalla. Löyty onneksi suoraan hyllystä.

Perän/hydrostaatin öljyjä en jaksanut alkaa selvittelemään. Pitäis sitä varten kehittää jokin ramppikin ettei menis vaan tallin lattialla maaten ja sormituntumalla kopeloiden.
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
302
Nyt kuitenkin jätteettin korjaamatta vanha(+12v) b&g moottorilla varustettu ruohon leikkuri (puola vika ei kipinää)ja tilalle makita dlm382z . Vaikka ei oo hiiliharjaton moottori, niin arvostelujen perusteella tein päätöksen. Aika iso hintahaarukka valikoimassa ?!
Hyvä kapine!
20240730_155149.jpg
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
597
Nyt kuitenkin jätteettin korjaamatta vanha(+12v) b&g moottorilla varustettu ruohon leikkuri (puola vika ei kipinää)ja tilalle makita dlm382z . Vaikka ei oo hiiliharjaton moottori, niin arvostelujen perusteella tein päätöksen. Aika iso hintahaarukka valikoimassa ?!
Itsellä on vetävä, teräsrunkoinen Stigan 80V akkuleikkuri ja se on todella painava ja hankala työnnellä mäkisessä maastossa. Makitan saisi Amazon.de:stä 180€, aika houkutteleva... Hintahaitaria tosiaan löytyy, kalleimmat leikkurit ovat tonnin pintaan, ilman akkua ja laturia.
 
Liittynyt
16.05.2024
Viestejä
31
Nyt tuli tällainen asia mieleeni ja ajattelin kysyä sen täältä, vaikka näytänkin nyt tyhmyyteni.
Nimittäin tuo hydrostaattisen voimansiirron öljynvaihtoa olen katsellut netistä tuota etuleikkuriani ajatellen ja siellä on toisissa videoissa puhuttu hydrostaattisen öljyn vaihdosta ja toisissa peräöljyjen vaihdosta ja minusta ne näyttivät samalta toimenpiteeltä. Onko nyt niin, että se hydrostaattisen vaihteiston öljy on myös perissä, etu- ja takavetopyörästössä ja nekin toimivat sen öljyn voimalla? En ole katsonut koneen alle, mutta mahtaakohan siellä sitten mitään erillistä vaihdelaatikkoa ollakaan, siis nestetoimisena, vaan koko homma hoituu pelkästään akselissa olevien tasauspyörästöjen toimesta nesteen hoitamana? Eli kun vaihdetaan öljyt, vaihdetaan ne nelivetohydrostaatissa kummankin akselin alta tasauspyörästöjen (vetopyörästöjen) poistotulpat avaamalla ja mitään muuta vaihteistoon liittyvää ei ole avattavana ja täyttö sitten siitä hydrostaatin säiliöstä kaikkiin paikkoihin yhdellä kerralla?
Jos nyt joku ymmärtäisi ja saisi selvää mitä tarkoitan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 679
@DonX Mulla on tuosta Makitasta pykälän isompi versio. Se on kyllä toimiva mutta vähän turhan muovinen. Pyörän tuenta hajosi kun vähän hipaisin rinteessä puuta. Ja ei jaksa jos on korkeempaa kosteeta ruohoa. Tuolla vedän kuitenkin mostly ja vanhalla Klippolla loput.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 680
Viestejä
4 335 430
Jäsenet
72 265
Uusin jäsen
oknpp

Hinta.fi

Ylös Bottom