Adbluen annosteluhuoltoa tarvitaan, ei uud. käynn. 860km jälkeen.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 344
Mikä ihme se tuollainen on? Nesteen taso on vielä yli puolenvälin, nyt syttyi moottorivalo ja ilmoittaa tuollaista.

edit: Bilian huoltoon saikin nopeasti yhteyden. Omamekaanikko lupasi palata asiaan asap. Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 344
Sen enempää tuntematta kaikkia autoja mutta liekö kyseessä adbluen annostelijan huolto?
Täytynee vielä käynnistellä ja ottaa videolle. Teksti vilahtaa sekunnissa ohi, niin ei kerennyt kunnolla lukea. Pikaisesti googlettamalla joku oli päässyt tuosta eroon softapäivityksellä. Toivottavasti ei mitään isompaa.
 
Liittynyt
18.11.2019
Viestejä
111
Mikä auto on kyseessä? Itselläni tuli sama vika Audi A4 TDI. Vika oli adblue annostelijan elektroniikassa ja korjaus maksoi 1300€. Oli sama juttu, että 1000km jälkeen auto ei liiku metriäkään.
Toivottavasti sinun tapauksessa on joku pienempi ja halvempi korjaus. Kovilla pakkasilla on hajonnut kaikenlaista näistä Adblue vehkeistä, putki jäätynyt yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 344
Mikä auto on kyseessä? Itselläni tuli sama vika Audi A4 TDI. Vika oli adblue annostelijan elektroniikassa ja korjaus maksoi 1300€. Oli sama juttu, että 1000km jälkeen auto ei liiku metriäkään.
Toivottavasti sinun tapauksessa on joku pienempi ja halvempi korjaus. Kovilla pakkasilla on hajonnut kaikenlaista näistä Adblue vehkeistä, putki jäätynyt yms.
Volvo XC60 D4. Naapurin mersussa oli kanssa joku vastaava vika vuosi pari sitten. Adblue-tankista oli joku lämmitysvastus vissiin kosahtanut. Koko tankki meni vaihtoon. Täytynee odottaa huollon tuomiota ennen kuin maalailee piruja seinille. Tuo kilometrirajoitus taitaa tulla aina, kun adblue-järjestelmässä on jokin häiriö.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 693
Volvo XC60 D4. Naapurin mersussa oli kanssa joku vastaava vika vuosi pari sitten. Adblue-tankista oli joku lämmitysvastus vissiin kosahtanut. Koko tankki meni vaihtoon. Täytynee odottaa huollon tuomiota ennen kuin maalailee piruja seinille. Tuo kilometrirajoitus taitaa tulla aina, kun adblue-järjestelmässä on jokin häiriö.
Itellä XC40 D4 ja tuli sama viime talvena, vaihdettiin säiliö ja letkustoja ja lopuksi myös keskusyksikkö. Meni takuuseen, muutoin hinta olisi ollut joitain tuhansia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 344
Ei tarvi näköjään palikoita. Tänään ei enää moottori- eikä adblue-valo palaneet. Lolvo korjasi itse itsensä. Vielä ei uskalla helmikuulle varattua huoltoaikaa kuitenkaan perua. :cigar:
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 018
Edellinen Volvo teki tuota useamman kerran, merkkihuolto putsaili ja nollasi koodia useamman kerran ensimmäisen parin vuoden aikana, mutta tuli aina takaisin satunnaisen ajan kuluttua, nimenomaan talviaikaan. Joskus teki myös tuon, että vikailmoitus katosi itsestään. Lopulta vaihdettiin koko tankki ja oheishilppeitä, sen jälkeen ei loppu pitoaikana vika palannut.
1706306681624.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
Palataanpas tähän suht tuoreeseen aiheeseen. Ostettiin puolisentoista kuukautta sitten puolisolle Skoda Octavia (vm. 2020), jossa tuo kyseinen kusilitku on käytössä. Viime viikolla oli tullut mittaristoon pyyntö litkun lisäyksestä, joten tein työtä käskettyä. Auto ei täyttöä kuitenkaan huomannut, joten mitäpäs nyt eteen? 30 sekunnin virtojen pitäminen päällä on tehty useampaan kertaan ja kokeilin myös laittaa ainetta lisää, josko se korjaisi tilanteen. Ei korjannut. Pyynti oli 4.25-6 litraa ja uutta ainetta on nyt tankissa 5.6 litraa, jonka luulisi riittävän. Ongelma tässä on nyt se, että puolisolla on viikonloppuna tulossa pitkä ajomatka, jonka pystyy toiseen suuntaan ajelemaan, mutta takaisin ei välttämättä pääse mittarissa olevalla kilometrimäärällä.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
436
Palataanpas tähän suht tuoreeseen aiheeseen. Ostettiin puolisentoista kuukautta sitten puolisolle Skoda Octavia (vm. 2020), jossa tuo kyseinen kusilitku on käytössä. Viime viikolla oli tullut mittaristoon pyyntö litkun lisäyksestä, joten tein työtä käskettyä. Auto ei täyttöä kuitenkaan huomannut, joten mitäpäs nyt eteen? 30 sekunnin virtojen pitäminen päällä on tehty useampaan kertaan ja kokeilin myös laittaa ainetta lisää, josko se korjaisi tilanteen. Ei korjannut. Pyynti oli 4.25-6 litraa ja uutta ainetta on nyt tankissa 5.6 litraa, jonka luulisi riittävän. Ongelma tässä on nyt se, että puolisolla on viikonloppuna tulossa pitkä ajomatka, jonka pystyy toiseen suuntaan ajelemaan, mutta takaisin ei välttämättä pääse mittarissa olevalla kilometrimäärällä.
No eiköhän tuo huoltoon pidä viedä, onneksi ei ole tarvinnut sekaantua näihin kusilaitteisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
Lueskelin ulkomaisilta foorumeilta kokemuksia ja joskus nämä ovat nollaantuneet vasta pitkänkin ajamisen jälkeen (luokkaa 300 mailia). Toivottavasti tässäkin tapauksessa käy niin. Jos ei, niin ollaankin mielenkiintoisessa tilanteessa, kun auto pitää saada huoltoon toisella puolella suomea. Kun kyseessä on näinkin hiljattain ostettu auto, niin luulisi korjauksen menevän autoliikkeen piikkiin. Kokemuksesta tiedän toki, että tapella saa.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 783
Kun laskuri vähenee nollaan, auto ei enää käynnisty; se kyllä kertoo kun se viimeinen startti tulee. Sen pystyy pajalla ohittamaan hetkeksi, mutta huollon vaatii.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 913
Parissa Bemarissa ollut tuota anturivikaa, eli ei tunnista kusen lisäystä. Koko säiliö vaihtoon, kun ne anturit ilmeisesti valettu sinne muovin sisään. 1700€, eli on se halvempi remontti. Pakkaskusiremontti Bemariin 4000€ ja niitä meni kuin leipää viime talvena.

Tuossa tutuilta kuullut, että rekkoihin adblue- remontit kymmeniä tuhansia ja niitä menee. Kirottu systeemi pohjolan oloihin. Ei tule ikinä kusidieseliä meidän pihaan.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
En tiedä onko käärmeöljyä vai ei, vaan jos itsellä olisi adblue käytössä, niin kaatelisin kyllä sekaan tällaista.
Jäätymistä se ei tietysti estä.

Lisäaine on ollut ostoslistalla talvea varten, kun en osannut odottaa ongelmien alkavan jo kesähelteillä. Kun tuo nyt saadaan kuntoon, niin seuraavassa lisäyksessä laitan kyllä lisäainetta mukaan.

Parissa Bemarissa ollut tuota anturivikaa, eli ei tunnista kusen lisäystä. Koko säiliö vaihtoon, kun ne anturit ilmeisesti valettu sinne muovin sisään. 1700€, eli on se halvempi remontti. Pakkaskusiremontti Bemariin 4000€ ja niitä meni kuin leipää viime talvena.

Tuossa tutuilta kuullut, että rekkoihin adblue- remontit kymmeniä tuhansia ja niitä menee. Kirottu systeemi pohjolan oloihin. Ei tule ikinä kusidieseliä meidän pihaan.
Tässä tapauksessa kävi nyt hyvin. Pistin aamulla viestiä liikkeeseen josta auto ostettiin ja kysäisin toimintaohjetta. Sieltä vastattiin, että vie auto huoltoon ja lasku heille. Jatkoa ajatellen ei kyllä hyvää lupaile, jos vähän yli satkun ajetussa autossa joudutaan korjailemaan isolla rahalla.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
436
Lisäaine on ollut ostoslistalla talvea varten, kun en osannut odottaa ongelmien alkavan jo kesähelteillä. Kun tuo nyt saadaan kuntoon, niin seuraavassa lisäyksessä laitan kyllä lisäainetta mukaan.



Tässä tapauksessa kävi nyt hyvin. Pistin aamulla viestiä liikkeeseen josta auto ostettiin ja kysäisin toimintaohjetta. Sieltä vastattiin, että vie auto huoltoon ja lasku heille. Jatkoa ajatellen ei kyllä hyvää lupaile, jos vähän yli satkun ajetussa autossa joudutaan korjailemaan isolla rahalla.
Se on vag ja vauhti vain kiihtyy, sano nyt vielä että DSG?


Toki, kusiongelmat taitaa olla merkistä riippuen kaikilla vastassa, ennemmin tai myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
Käsivaihteinen tämä on. En ole tietoinen mistään sen suuremmista ongelmista tuon 1.6tdi:n kanssa, joten mikä valinnassa mättää? Kuten jo mainittiin, niin kusiongelmia taitaa riittää kaikilla merkeillä. Harmillisesti ei ollut sopivaa yksilöä ilman adblue-vehkeitä juuri ostohetkellä saatavilla, joten tuli nyt valittua sellainen kun oli erinomaisessa kondiksessa ja vähän ajettu. Nyt jälkikäteen en ehkä lähtisi moista hommaamaan.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
113
Itsellä viime talven kovemmilla pakkasilla alkoi oman superb:n kusiongelmat. Ensin mietin että otan koko paskan pois käytöstä, mutta korjaamo ilmoitti että voivat kyllä ottaa sen pois, mutta jos kiinni jää niin se oli 6000e? sakko.

No samalle pajalla sit korjaukseen ja sieltä oli adblue putki jäätynyt ja haljennut putki. Putki meni vielä jossain runkopalkin sisällä että vaihto oli mielenkiintoinen. Joku 950e maksoi korjaus. Itse putki suomesta loppu, että ulkomailta piti tilata. 3 muutakin superb oli korjauksessa siellä ja liuta muita merkkejä saman adblue ongelman kanssa, vaikka eivät mikään merkkiliike ole.

Ja näitä vikoja on talvella usealla merkillä ja aivan helvetisti. Älkää ostako adblue autoa!
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 783
Ei tartte Amatsonin viidakosta saakka ostaa tuota, ihan autotarvikeliikkeistä saa. Toinen on Kent jonka lisäaine on hyvin toimivaa.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
Nyt olisi huolto varattu vekottimelle. Soittelin huvikseni kahdelle eri merkkikorjaamolle ja sain käsityksen, että tietotaito adblue-järjestelmistä on kohtuullisen heikkoa tasoa. Kovinkaan moneen kysymykseen en nimittäin suoraa vastausta saanut. Itseäni kävi tuossa ihmetyttämään se, että internetin tietotoimiston mukaan Octavia 3:n adblue-tankin koko on 12 litraa, mutta huoltajat eivät osanneet varmistaa tätä todeksi Litrat eivät ynnäydy mielestäni oikein, koska nyt jäljellä olevaa ajomatkaa on jäljellä 1200 kilsaa (n~1,5l adblue) ja täydennystarve maksimissaan 6 litraa. Yhteistilavuus on siis ylöspäin pyöristettynä korkeintaan 8l, eli 4 litraa on nyt jossain. Lisätäydennystä ei suositellut kumpikaan huoltaja, eivätkä osanneet myöskään sanoa, että voisiko tuon käydä täyttämässä suoraan asemalla pumpusta täyteen. Olettaisi, että pumpulla ei ylitäyttöä voi tapahtua?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 552
Forte Exhaust crystal voi koittaa jos on ongelmia.
Ainakin ford huoltotiskillä mainostivat tuotetta itse en ole koittanut.
Luulen että melkein kaikissa autoissa säiliön tilavuus on aika lähellä samaa pakettiautoissa 10-15L välissä eli kun tulee ilmoitus saa sen 10L kannun kaadettu sinne ja pääsee sen 7500-9000km taas.
Omassa pakussa vm17 ei ole vielä ollut mitään adblue ongelmaa vaikka seissoo todella paljon eikä myöskään ford työpakuissa ole olleet mitään vikaa adblue puolella.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
531
Luulen juuri niin tässäkin tapauksessa. Se, että miksi auto näyttää noin vähäistä määrää, on arvoitus. Tuo voinee todennäköisesti kuittaantua ihan pelkällä kalibroinnilla, mutta sen näkee sitten. Onneksi myyjäliike vastaa kustannuksista, joten vikaa tulee kuntoon, oli mikä oli. Jatkoa ajatellen lisäaineen käytöstä ei varmasti ole haittaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 695
Viestejä
4 336 184
Jäsenet
72 271
Uusin jäsen
Klaus.U

Hinta.fi

Ylös Bottom