Romutuspalkkio

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 883
Aivan, en tuota pidennystä muistanutkaan. Nyt on jo lähes 70% rahoista varattu joten ei ainakaan sinne asti riitä. Jospa laittavat budjettiin lisää rahaa, se jää nähtäväksi.
Ei Araankaan tullut lisää budjettia. Siirtyivät vuodella ja ottivat uudesta budjetista edellis vuoden hakijat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
419
"Liikennekäytössä olevasta autosta maksetaan ajoneuvovero ja autolla on oltava voimassa oleva vakuutus. "
Äitini puolesta kyselen, että miten tämä käytännössä menee? Trafin sivuilla otan auton liikennekäyttöön ja vaikka seuraavana päivänä romutan auton. Meneekö liikennevakutuus samalla "päälle" siihen yhtiöön, jossa vakuutus on ollut viime vuonna vai pitääkö asioida vakuutusyhtiön kanssa? Ajoneuvoverosta ja liikennevakuutuksesta tulee sitten muutamia euroja maksettavaksi, riippuen kuinka nopeasti saan auton romutettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
"Liikennekäytössä olevasta autosta maksetaan ajoneuvovero ja autolla on oltava voimassa oleva vakuutus. "
Äitini puolesta kyselen, että miten tämä käytännössä menee? Trafin sivuilla otan auton liikennekäyttöön ja vaikka seuraavana päivänä romutan auton. Meneekö liikennevakutuus samalla "päälle" siihen yhtiöön, jossa vakuutus on ollut viime vuonna vai pitääkö asioida vakuutusyhtiön kanssa? Ajoneuvoverosta ja liikennevakuutuksesta tulee sitten muutamia euroja maksettavaksi, riippuen kuinka nopeasti saan auton romutettua.
Vakuutushan on jo valmiina, ei ei vaadi toimenpiteitä. Auton voi ottaa vasta romutuspäivänä liikennekäyttöön.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Monta kertaa oon laittanut auton seisontaan sekä ottanut käyttöön uudelleen ja vakuutusyhtiöön ei tarvitse ilmoitella mitään. Saavat tiedon Trafin kautta reaaliaikaisesti. Jostain syystä vakuutusyhtiö vielä maksaa joka kerta ylimääräiset rahat heti tilille ja lähettää uuden laskun kun auton ottaa jälleen käyttöön. Pitäähän Postia tietty tukea tätä kautta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Tuo on kyllä ihme homma kun laitat liikennekäytöstäpoiston niin vakuutuksesta tulee rahat tilille. Samoin Traficom maksaa verojen jäljellä olevan osuuden takaisin. Miksi siellä ei voisi olla täppä että jättää ne rahat sinne tulevia laskuja varten? Ihan turhaa veivaamista.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
32
Tuliko teille suomi.fi tai sähköpostiin joku vahvistus vastaanotetusta lomakkeesta? Liikennekäytöstä poistoista yms näyttää siellä viestit olevan, mutta lomakkeen asiointinumeroa tai vahvistusta ei ainakaan tullut.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Tuliko teille suomi.fi tai sähköpostiin joku vahvistus vastaanotetusta lomakkeesta? Liikennekäytöstä poistoista yms näyttää siellä viestit olevan, mutta lomakkeen asiointinumeroa tai vahvistusta ei ainakaan tullut.
Ei tullut mitään. Soitin asiakaspalveluun viikon päästä ilmoituksen laitosta ja sieltä varmistivat että on hakemus oikein mennyt perille.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Soitin perjantaina 25.1. jätettyyn sähköpyörähakemukseen liittyen. Ei oltu perjantaina otettu käsittelyyn. Ilmoittakaahan te muut sähköpyörän hommanneet, kun saatte ilmotuksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Saattaa olla että noita päätöksiä alkaa kohta tulemaan kun ovat muokanneet noita tekstejä aika rankalla kädellä ja nyt näyttää "valmiilta". Ensin poistivat osion "Voinko ostaa sähköpyörän käytettynä" tms, sitten katosi koko UKK ja nyt on jäljellä enää ympäripyöreitä lauseita asiasta.

Toistaiseksi näyttäisi ettei noita ole käsitelty ainoatakaan. Yksi tyyppi facebookissa mainitsi että on saanut tuen mutta vaikutti trollilta. Saa nähdä meneekö sähköpyörien osalta sama homma mitä nippuromutuksissa, eli menee valtiokonttorin kautta josta saat automaattisen hylkyleiman.

Edelleen eivät ole korjanneet tuota lausetta jossa mainostetaan että hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä vaikka näin ei ole. Nippuromutukset käsitellään ensin ja ovat kai suurinpiirtein kaikki käsitelty jo.
 

MGD

Liittynyt
23.03.2021
Viestejä
8
Soitin perjantaina 25.1. jätettyyn sähköpyörähakemukseen liittyen. Ei oltu perjantaina otettu käsittelyyn. Ilmoittakaahan te muut sähköpyörän hommanneet, kun saatte ilmotuksia.
Jätin samana päivänä kuin sinä, niin saa nähdä milloin saadaan jotain päätöksiä. Joku asiantuntija anto mulle arvion reilu kuukaus sitten, että varmaan huhtikuun puolessa välissä mun hakemus käsitellään. Saa nähä siis josko tässä alkaisi jotain kuulua. Eipä noihin arvioihin kyllä uskalla yhtään luottaa.
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Taitaa Traficom (johto) olla vähän semmoinen autoritäärinen "valtio valtiossa" omine tulkintoineen ja lupauksineen?
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Romutuspalkkiobudjetista on varattu n. 81 % (16.4.2021). Arviossa on huomioitu 16.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset.

Huhhuh, seitsemässä päivässä 14%-yksikköä ylös. Nyt tuli iso pomppu polkupyöristä. Tätä menoa aikaa on enää 10pv ennen kuin budjetti on täynnä. Jos vielä meinaa romuttaa, niin nyt on kiire.
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Positiivinen asia on, että Traficomissa on alettu käsittelemään myös sähköpyörähakemuksia... Viesti Facebookin puolelta kertoo, että tammikuun alkupuolella hakenut on saanut päätöksen :)
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
160
on tämä kyllä sellainen farssi ollut että oksat pois. Jos tuo aikataulu toteutuu niin kesäkuussa saa heittää hyvästit romutukselle ja korjata auto katsastusta varten... Ei vaan millään jaksaisi myydä tuollaista tonnin autoa ja kuunnella sitä itkua kun 21v vanhassa autossa löytyy sanomista...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Positiivinen asia on, että Traficomissa on alettu käsittelemään myös sähköpyörähakemuksia... Viesti Facebookin puolelta kertoo, että tammikuun alkupuolella hakenut on saanut päätöksen :)
Jos viittaat siihen yhteen (1kpl) tyyppiin joka väitti saaneensa 7.1. jätettyyn hakemukseen päätöksen niin vaihtoehtot ovat seuraavat:

1. Joko kyseessä trolli
2. Hakemuksia ei käsitellä järjestyksessä. Oma hakemus samaan aikaan eikä mitään kuulunut.
3. Hakemus on käsitelty ja hylkyyn menevät ilmoitetaan joskus myöhemmin

Oletan edelleen että kyseessä on tuo kohta 1. koska olisi outoa jos yksikään toinen niistä tuhansista eivät olisi asiasta maininnut. Toivon toki olevani väärässä mutta usein olen oikeassa näiden suhteen.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
2
Itse lähetin sähköavusteisen polkupyörän hankintaan liittyvän hakemuksen viikolla 1, myönteinen päätös tehtiin ja saapui samana päivänä sähköpostiin viikolla 12 ja tuhat euroa tuli tilille viikolla 14.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Tossa olis venttiilivikainen mazda vm 2005 pihassa 2kk leimaa jäljellä. Saanko tuosta sen tonnin romutuspalkkiota sähköpyörän ostoon?
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Tossa olis venttiilivikainen mazda vm 2005 pihassa 2kk leimaa jäljellä. Saanko tuosta sen tonnin romutuspalkkiota sähköpyörän ostoon?
Jos on ollut liikennekäytössä v. 2020 ja on liikennekäytössä romutushetkellä v. 2021 sekä riittävän pitkä omistus/haltija-aika. Trafista tarkemmat tiedot. Kannattanee pitää kiirettä ennen kuin romutuspalkkiomääräraha loppuu.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Onko kellään asianomaisella tapahtunut mitään edistystä asian suhteen?

Veistän seuraavaan viestiin omat viimeaikaiset tapahtumani...
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
14.4. Soitin Traficomin huijareille. Vaihteen kautta jollekin asiakaspalvelialle. Tämä ei osannut sanoa oikein mihinkään yhtään mitään koska eivät tiedä itsekään mitään, koska heille ei kerrota mitään. Aikansa kaiveltuaan sai esille jonkun tietäjän joka yllättäen olikin ilmoittautunut poissaolevaksi toukokouun alkupuolelle asti. Kaiveli lisää henkilöitä ja löysi pari-kolme "tuuraajaa", joista yksi vaikutti olevan yli muiden... yhdisti hänelle ja tietäjä sattui jopa vastaamaan.
Sattuipa jopa juurikin niin sopivasti, että hakemukseni oli sopivasti suurinpiirtein seuraavaksi ollut tulossa käsittelyyn, että tässä nyt voidaankin sopivasti samalla käydäkin nämä asiat läpi.."
Noh, käydään...

(En ole ääninauhuri, joten keskustelu on noin suurinpiirtein... Trafi kyllä mainostaa, että nauhoittavat puhelut)

Jankkasimme varmaan 10-20min seuraavaa keskustelua:

Bla-Bla-Blaa-jargonit alkuun..

Trafi: "Oletko ostamassa tätä uutta autoa?"
Minä: "Kyllä, mutta puolet rahoista puuttuu ja autokauppa ei luovuta autoa ellei niille ole maksajaa tiedossa, eli ne teidän lupaamat romutuspalkkiot ovat edellytys auton ostamiselle. Jos en saa niitä, niin rahat eivät riitä auton ostoon."
Trafi: "Romutuspalkkio voidaan myöntää yhdestä romutetusta autosta mikäli olet ostamassa uutta autoa."
Minä: "Olen ostamassa, mutta se edellyttää niitä romutuspalkkioita, jotka romuttamistani autoista luvattiin tammikuussa. Mitäs niille lopuille romutetuille tapahtuu jos saan vain sen yhden?"
Trafi: "Eli etkö siis ole ostamassa uutta autoa?"
Minä: "Olen ostamassa, mutta rahat eivät riitä ellen saa niitä luvattuja romutuspalkkioita. Olen pistänyt nimeni paperiin uuden auton ostoon jo 2.1.2021"
Trafi: "Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa."
Minä: "Olen ostamassa, mutta se edellyttää niitä romutuspalkkioita, jotka romuttamistamini autoista luvattiin tammikuussa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
Minä: "Olen ostamassa, olisin auton ostanut jo tammikuussa, mutta autokauppa ei luovuta autoa ennen kuin romutuspalkkioiden saanti on varmaa."
Trafi: "Päätöstä romutuspalkkioista ei voida tehdä, ellet ole ostamassa uutta autoa. Voit ilmoittaa meille kirjallisesti, ellet ole ostamassa uutta autoa niin saadaan käsiteltyä asia loppuun."
...
...
...
5-10min myöhemmin puhelua olisi luultavasti voinut omaltaosaltani käydä aivan sujuvasti ilman puhelinyhteyttäkin...

Minä: "Mitenkäs se vahingonkorvausten hakeminen?"
Trafi: "Voit hakea vahingonkorvauksia Valtionkonttorilta, mikäli tunnet tapauksesta aiheutuneen vahinkoa sinulle...... Sinne on tullut jonkin verran hakemuksia, mutta sitä ei tiedetä, että minkä mukaan niitä korvataan."
Minä: "Lupasitte tiedotteessanne apua ja ohjeita vahingonkorvausten hakemiseen."
Trafi: "Joo, voin antaa Valtionkonttorin vaihteen puhelinnumeron."

Jotakin vähättelyä mahdollisista korvausvaatimuksita/yms... en kyllä kunnolla muista kun alkoi kasvamaan ulokkeita otsaan..

Tässä vaiheessa puhelinta ei todellakaan enää olisi tarvinnut yhteydenpito välineeksi. Seuraavan 5-10min saattoi kuulua melko kauas mitä mielä olin kyseisestä toiminnasta.
Vastaukseksi sain lopuksi vain: "Joo........"



Lepuutin hermoja ja keräsin kiukkua yön yli.



15.4. Soitin valtion konttorin vaihteeseen, josta yhdistivät lakimiehelle, joka lienee nyky-tasa-arvo-yhteiskunnassa lakihenkilö. Ei vastannut, vaihteessa kysyin voiko jättää soittopyynnön. Vastaus hetken empimisen jälkeen oli, että "ei vaikuttaisi olevan soittopyyntökieltoa, joten jätetään soittopyyntö."
Parin tunnin kuluttua soittikin takaisin!
Muutaman minuutin rupattelun jälkeen, itse asiaan mennessä mainitsi, että "eihän haittaa, että puhelut nauhoitetaan?", vastasin, että "Ei kai se mitään haittaa, parempi vaan."

Kävimme asiaa läpi ja selvisi seuraavaa:
- Vahingonkorvaus hakemus pitää jättää Trafille.
- Vahingonkorvaus hakemusta ei voi jättää, ellei tapaukseen ole annettu päätöstä.
- Vahingonkorvausten hakeminen on tällä hetkellä turhaa, koska, ei tiedetä minkä perusteella korvauksia maksetaan.
Tähän vastasin, että "korvausten maksaminen on mielestäni yksinkertaista, esitän laskelman jonka lopussa on euromääräinen summa joka maksetaan tililleni."

Kiitin kuitenkin puhelun lopuksi, vaikka olisi tehnyt mieli haistattaa ainakin puolittainen sukupuolielin sinnekin.





Eli alkoi torjuntavoiton tavoittelu.. luukulta toiselle pompottelu siihen asti, että hakija kyllästyy.



Korot juoksee :cool:



EDIT: Kirjoitusvirheitä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Käyttäjän 8794 viestin perusteella odottelin kovasti tälle viikolle päätöstä omaan 25.1. jätettyyn sähköpyörähakemukseen. Ei ole yllätyksekseni kuulunut mitään. :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Kaikki viittaa siihen että niputustapauksissa Valtiokonttori korvaa romutetun auton todellisen arvon mukaisesti. Eli kai ne jostain nettiautosta selailee että tuo ruoska maksaa 800e ja korvaus sen mukaisesti. Sitten saa olla selvittelemässä, että niin tämä nimenomainen mallihan oli sitten neliveto ja arvo onkin 1600€.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Kaikki viittaa siihen että niputustapauksissa Valtiokonttori korvaa romutetun auton todellisen arvon mukaisesti. Eli kai ne jostain nettiautosta selailee että tuo ruoska maksaa 800e ja korvaus sen mukaisesti. Sitten saa olla selvittelemässä, että niin tämä nimenomainen mallihan oli sitten neliveto ja arvo onkin 1600€.
Käy minulle. Tulee sitten ylittymään se luvattu 2000€/kpl useamman romun kanssa :)
 

MGD

Liittynyt
23.03.2021
Viestejä
8
Käyttäjän 8794 viestin perusteella odottelin kovasti tälle viikolle päätöstä omaan 25.1. jätettyyn sähköpyörähakemukseen. Ei ole yllätyksekseni kuulunut mitään. :lol:
Ei nyt kannata liikoja odotella tältä laitokselta. Traficom kuin käsittelee viikon hakemukset reilussa kuukaudessa. Eli katsotaan parin kuukauden päästä. Joulukuun viimeistä viikkoa ne käsitteli varmaan kaksi kuukautta. Ja nyt siis käsittelyssä menossa ilmeisesti tammikuun ensimmäinen viikko.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Minulle sanoivat viime viikolla, että käsittelyssä on tammikuun loppupään hakemukset (joihin omanikin kuuluu).


Eipä tuossakaan ristiriidassa taas mitään yllätävää ole kun ko. laitoksesta tuntuu saavan vain valheita ja vastuun välttelyä.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
"Romutuspalkkiobudjetista on varattu n. 90 % (23.4.2021). Arviossa on huomioitu 23.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset. "
Kova on tahti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Minulle sanoivat viime viikolla, että käsittelyssä on tammikuun loppupään hakemukset (joihin omanikin kuuluu).


Eipä tuossakaan ristiriidassa taas mitään yllätävää ole kun ko. laitoksesta tuntuu saavan vain valheita ja vastuun välttelyä.
Ei muuten pidä paikkansa. Muutenhan minunkin hakemus olisi jo käsitelty (viikko 1 jätetty). Sinänsä ei yllätä yhtään viranomaisen perseily. Ihan samanlaista valehtelua ja sekoilua on verotuspuolella nähty.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
126
Kävin hetki sitten autokaupalla turisemassa tilanteesta.
Myyjäkin soitti "huvikseen" trafille ja sai erilaisen vastauksen :rolleyes: Tammikuun jälkeen ei ole kuulema tapahtunut hakemukselleni yhtään mitään, eivätkä tiedä milloin käsittely tapahtuu ja mitä tapahtuu :rofl: ovat sitten yhteydessä kun jotain tapahtuu.

Vaikutti alkavan mitta olla täynnä siellä liikkeelläkin tuota perseilyä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Vaihteeksi tällaisia uutisia.
Linkistä oleelllisia poimintoja

Romutuspalkkio sotku linkin mukaan selviämässä.

Valtionkottorin päälikkö vahvistaa TMlle

Traficomilta on sinne mennyt viikko sitten ensimmäiset korvaushakemukset.

10 tapausta, joista 9 käsitelty ja niissä päätös myönteinen koko haetulta summalta
1 tapaus kesken, jossa pyydetty lisäselvitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Joo...o, mutta missä viipyvät ne yhden auton romutukseen laittaneiden päätökset... Ei oikein taida olla prioriteettihommat hanskassa - Trafin henkilöiden työaika on mennyt vatulointiin ja pullakaffepalavereihin. Toisin ajatellen... sehän on virkamiesetu :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Kyllä se tonni sieltä aikanaan tulee. Itselle on se ja sama koska maksavat kunhan raha vaan tulee tilille. Tämä palkkio on ollut sellaista säätöä, että jopa naurattaa koko touhu. Puhutaan kuitenkin aika mitättömästä summasta valtion budjetissa ja sekin vedettiin totaalisesti vihkoon.

Ensi viikko on aikaa jättää hakemuksia. Saas nähdä mikä media ensimmäisenä nostaa aiheen pinnalle, kun budjetti tulee täyteen. Saamme luultavasti lukea tilityksiä ihmisiltä, jotka jäävät ilman romutuspalkkiota budjetin ylityksen takia.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
879
Mistä sen näkee paljonko on budjettia jäljellä ? Sitten tyhmä kysymys, eli siinä vaiheessa kun hakemusta laittaa pitää olla kuitti että on ostanut *vaikka sähköpyörän ? Onko väliä onko pyörä ostettu ennen vai jälkeen romutustodistuksen ajankohdan ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Mistä sen näkee paljonko on budjettia jäljellä ? Sitten tyhmä kysymys, eli siinä vaiheessa kun hakemusta laittaa pitää olla kuitti että on ostanut *vaikka sähköpyörän ? Onko väliä onko pyörä ostettu ennen vai jälkeen romutustodistuksen ajankohdan ?
Romutuspalkkio | Traficom tuossa etusivulla se lukee
Hakemusvaiheessa pitää olla kuitti. Ei mielestäni pitäisi olla merkitystä osto ja romutusjärjestyksellä. Pitää vaan olla tuossa 1.12.2020 jälkeen romutettu auto, että osuu tämän romutuspalkkion piiriin. Mutta Trafista jos asiaa kysyy niin saanee kolmea erityyppistä vastausta.
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Hakemuksen ajankohta ratkaisee. Silloin on oltava jo tilaussopimus, tilausvahvistus tai kuitti hankittavasta autosta tai spolkupyörästä.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
462
Tänään tehtiin kaupat sähköpolkupyörästä ja viime keskiviikkona romutin vanhan autoni.
Välittömästi kaupanteon jälkeen menin nettin tekemään romutuspalkkiohakemusta.
On ihan viimeiset hetket ehtiä siihen mukaan. Nyt ei muuta kuin odottelemaan rahaa tilille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Nyt voinee jo omalta osaltani huokaista kun rahat on tilillä.
Kolme autoa romutettu, ja 6050€ kotiutettu. 4050€ maksoi Valtiokonttori - "ylimääräiset" 50€ tuli selvittelykuluista, eli käytännössä korvaushakemuksen täyttämisestä ja liitteiden laatimisesta. Koroista en jaksanut ruveta hakemukseen tekemään laskelmia, pääasia että jotain tuli.

Harmi että töiden puolesta ei voi Traficomin kanssa asiointia välttää, mieluusti pystyisin puljusta erossa. Vaikka tiedän kyllä että siellä fiksuakin porukkaa on töissä.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
518
"Valtion romutuspalkkioon varatut 8 miljoonaa euroa kuluvat nyt kovaa vauhtia ja näillä näkymin budjetoidut varat on kokonaisuudessaan varattu jo lähiaikoina. Romutuspalkkiobudjetista on nyt varattu n. 95 % (27.4.2021). Varaustilanteessa on huomioitu 27.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset. "
Lähde: Romutuspalkkio | Traficom
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
"Valtion romutuspalkkioon varatut 8 miljoonaa euroa kuluvat nyt kovaa vauhtia ja näillä näkymin budjetoidut varat on kokonaisuudessaan varattu jo lähiaikoina. Romutuspalkkiobudjetista on nyt varattu n. 95 % (27.4.2021). Varaustilanteessa on huomioitu 27.4.2021 mennessä saapuneet hakemukset. "
Meneekö nuo valtionkonttorin maksavat korvaukset samasta budjetista ? Tästä varmaan juttua, mutta meni ohi, eikä heti osunut silmään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Meneekö nuo valtionkonttorin maksavat korvaukset samasta budjetista ? Tästä varmaan juttua, mutta meni ohi, eikä heti osunut silmään
Sen takia ne Valtiokonttorille ulostettiin, että tuo budjetti ei olisi loppunut jo helmi-maaliskuussa - suurimmat korvausmäärät kuitekin kymmeniä tuhansia euroja (yli 100t€ taidettiin parhaimmillaan mennä). Mutta ei huolta, pääsemme veronmaksajina osallistumaan tähän hupiin joka tapauksessa.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Ei tainnut tämä mennä muutenkaan niin kuin piti. Budjetti pitää sisällään noin 7000-7500 hakemusta ja voi olla, että tuossa on 6000 sähköpyörähakemusta. Tarkoitus on kai kuitenkin nuorentaa autokantaa. Itsekin hankin tällä palkkioilla sähköpyörän ja uuden saastuttavan tonnin pommiauton, koska budjetti loppuu nyt jo, ennen kuin kiinnostavia sähköautoja tulee markkinoille.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Eikö se autokanta nuorru joka tapauksessa, kun nuo lähtevät kierrätykseen? Vanhemmasta päästä niiden pitää olla pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Eikö se autokanta nuorru joka tapauksessa, kun nuo lähtevät kierrätykseen? Vanhemmasta päästä niiden pitää olla pois.
Mulla lähti vm2000 2.0 diesel auto ja tilalle tuli vm2020 joulukuun sähköauto. Auto meni kyllä sitten autoliikkeelle myyntiin jo.

Joskus viimevuoden kesällä tilasin sähköauton myös, mutta auto ei ole vielä tullut. Nyt kun romutusraha loppuu, niin eipä olisi tuohon sähköautoon mitään romutustukea saanutkaan. Ehdin jo ostaa 10 vuotta vanhan bensa-auton ja siksipä varmaan sähköauto menee myyntiin. Toki se Seat Mii menee sitten jollekin käyttöön, joka enempi tarvitsee sellaista.


Varmaan enempi pitäisi romuttaa noita 20 vuotta vanhoja jo huonokuntoisia autoja (mutta vielä juuri ja ruuri liikenteessä olevia). Kyllä tuo 2000€ raha ihan tuntuva oli, mutta loppui aivan liian lyhyeen ja juuri sähköpyörien takia.

Tuo omakin vm2000 auto oli jäänyt ylimääräiseksi, eikä sillä enää ajettu, eikä ollut katsastettu. Olisi varmaan ruostunut pilalle muutenkin :)
 
Liittynyt
04.10.2017
Viestejä
23
Varmaan enempi pitäisi romuttaa noita 20 vuotta vanhoja jo huonokuntoisia autoja (mutta vielä juuri ja ruuri liikenteessä olevia). Kyllä tuo 2000€ raha ihan tuntuva oli, mutta loppui aivan liian lyhyeen ja juuri sähköpyörien takia.
Romutuspalkkio oli harkitusti suunnattu vähäpäästöisen auton, sähköpyörän tai joukkoliikennelipun hankintaan. Etusijaa ei lakitekstissä ollut auton hankkijoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Romutuspalkkio oli harkitusti suunnattu vähäpäästöisen auton, sähköpyörän tai joukkoliikennelipun hankintaan. Etusijaa ei lakitekstissä ollut auton hankkijoilla.
Niinpä. No onneksi määräraha pian loppuu, että ei tule liian kalliiksi veronmaksajille. Auto tai sähköauto kun olisi tuonut verotuloja, mutta muut vaihtoehdot on enempi meno luonteisia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 876
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom